wladymeer
Čuven
- Učlanjen(a)
- 15.03.2009
- Poruke
- 3,936
- Poena
- 505
Moja oprema
- CPU & Cooler
- Intel i5-4690 (3.5GHz)
- Matična ploča
- MSI H97M Eco
- RAM
- Patriot 16GB DDR3 800 MHz
- GPU
- NVidia GTX 1060 3GB
- Storage
- Samsung 840 Evo 250GB • Gigabyte GP 480GB • Hitachi HDD 2TB
- Zvuk
- SSL 2+ • JBL LSR305
- Monitor
- Hisense H39A5100
- Ostale periferije
- Audio Technica M50x
- Laptop
- Apple Macbook M1 (16/256)
- Tablet
- iPad 2 / iPad 3
- Mobilni telefon
- Samsung Galaxy S20 FE
- Pametni uređaji
- Soundpeats Sonic
- Steam
- djedroid
- Pristup internetu
- Optički internet
- Mobilni internet
Evo, samo za Borisa, i pritom ću ići u najmanje sitnice pa upozoravam da gadno dugačak post sledi 
Bugovi i stvari koje mi se ne svidjaju u FIFI10
Eto, da ne bude kako "pljujem samo PES", evo i stvari koji mi zaista smetaju na FIFI
I samo da znaš, demo opet nema baš veze sa full igrom
Bugovi i stvari koje mi se ne svidjaju u FIFI10
- Golovi glavom - Ovo je možda i najgori problem koji sam do sada iskusio. Mislim da je nastao prilikom kreiranja finalnog koda jer ga se u demou ne sećam.
Analog je jako osetljiv na usmeravanje šuta glavom te se lako desi da ciljaš na suprotan ili bliži ugao a on pre pogodi korner zastavicu nego gol. Tehnički, ispada kao da je šut glavom ostavljen na manualu (dodavanje, centriranje, dodavanje u prostor i šutiranje se može nameštati po želji izmedju assisted, semi i manual kako kome odgovara) te nije dovoljno držati samo ukoso već i "koliko je to ukoso" u odnosu na vašu trenutnu poziciju.
Rešenje? Ne dirati analog prilikom šuta uopšte - tada lopta ide ka golu a ostalo zavisi od pozicije golmana. Ili ako lopta ide previše na drugu stativu bolje razmišljati o prijemu ili voleju umesto glave pošto će lopta nastaviti da ide pravolinijski posle šuta i otići u gol aut. Na svu sreću ovo lako ulazi u naviku, samo se treba setiti toga na vreme
- Dodavanje na assisted podešavanju - Generalno je sasvim OK, ali postoje situacije kada se ide u krajnosti. Usmerite recimo ka daljem igraču koji utrčava u kazneni i tako napunite a on doda onom bližem i obrnuto. Ne dešava se baš redovno ali ume da izfrustrira. A pored toga druga strana krajnosti je to što ponekad dodavanja budu jako precizna i za razliku od šuteva jako oštra bez obzira u kojoj poziciji vaš igrač pa makar dodavao i za 180 stepeni. Tako se odbrana vrlo često može lako izbaciti uz nekoliko povezanih dodavanja. Kod ljudi koji to besomučno forsiraju napad poprilično može zaličiti na hokej utakmicu ili možda vaterpolo sa akcijama na sidraša...
Na svu sreću potrebno je dosta dodavanja da bi se tako nešto izvelo a pošto je odbrana poprilično povezana i agresivna ima dosta vremena da se jedno od takvih dodavanja spreči prostim čitanjem (ili ako zatreba uklizavanjem).
- Šut - Ovo se obično uzima kao najveća zamerka FIFI pa ću tome posvetiti i najviše prostora jer se slažem da bi moglo i moralo bolje od trenutnog stanja samo pošto ipak igram ovu igru imam tu priliku i da vidim u čemu leži problem. Ono što je i na demou bilo očigledno jeste da je poboljšan u odnosu na prošlu verziju. Ali većini nije dovoljno. Po meni, nije problem samo do algoritma za šuta iz daljine već i u drugim stvarima koje utiču na to...
Uz znatno dinamičniji odziv komandi i dosta blažu i realniju implementaciju inercije koja postoji prilikom menjanja smera u odnosu na ovogodišnji PES pozicije za šut iz kojih se daju golovi u FIFI su uglavnom jako slične onima iz kojih su se davali golovi nekada u PESu. Ukoliko neko ne zna, to su one pozicije gde izbaciš pratioca i onda uputiš jedan for ukoso ka golu i raspališ u dalji ugao - e isto tako je i ovde moguće samo redje i ruku na srce sa manje udaljenosti. Recimo da je u ovoj FIFI sasvim normalno da daš gol sa 20tak metara.
Dosta stvari sprečavaju da šut u FIFI bude efikasan kao u PESu počevši od pozicije tela, pritiska igrača (defanzivna linija mnogo bolje radi pokrivanje i preuzimanje u odnosu na PES) ocena ali i golmana.
U FIFI sledeći faktori odlučuju kvalitet šuta:
- 7 ocena za šut: jačina, preciznost iz: kaznenog, daljine, voleja, slobodnjaka i felš
- 7 "traitsa" (zvezdice u PESu) vezanih za šut koje se ne mogu videti u igri a svaki igrač može imati sklonosti da bude dobar u: šutiranju iz prve, sa felšom, iz daleka, tehničkih ili snažnih slobodnjaka ili sklonost ka izvodjenju akrobatskih šuteva odnosno makazica i da li izbegava da koristi slabiju nogu
- kvalitet šutiranja slabijom nogom koji se rangira od 1 do 5. Ovaj faktor mi se čini još možda i najbitniji ove godine jer sve golove koje sam dao van 16m (da, moguće je dati ih) dao sam jačom nogom bez obzira na to koliku dobru slabiju nogu igrač imao.
Kod klasičnih cutback šuteva (kad probiješ po boku pa pošalješ nazad na ivicu kaznenog) ako lopta ide na jaču nogu, raspaliće sasvim jako iz prve i može lako iz takvog šuta ispasti gol ako neko ne blokira taj šut (a dešava se pomalo i prečesto da ako neko to izblokira to bude tvoj igrač, barem sa formacijom i taktikom koju imam). Ako ide na slabiju prvo će se malo čudno postaviti da bi je zahvatio (odnosno trebaće mu više vremena nego za jaču nogu) dok će jačina puta biti na nivou Luke Modrića - u prevodu takav šut jedva da će stići do golmana
Izgleda da je u FIFI slabija noga jednostavno uvek znatno slabija po jačini a da ova ocena od 1 do 5 utiče samo na preciznost šuta.
Sada je valjda makar malo jasnije da ne može svaki "vrsni strelac" šutirati van 16. Nistleroy ima ocenu za šut iz kaznenog 92 (od maksimalnih 96) ali za šuteve iz daljine ima samo 65 dok opet za voleje ima 89. Pirlo za razliku od njega ima iz kaznenog 62 a iz daljine 89 a voleje 80).
U PESu se jednostavno ne ide ovako daleko u definisanju šuta - postoji shot acc i shot power i dve ocene od 1 do 8 za slabiju nogu i njenu učestalost + jednu zvezdicu (sada nisam siguran kako je u PES2010) i zato je lakše postići pogodak iz daleka. Pogotovu zato što je šut u dobroj meri bio random pa se moglo lako desiti da igrač koji čak i nema ocene za šut nekim čudom ubode kako treba. Uz to je i brzina kretanja znatno uticala na jačinu šuta te nije tajna da su najbrži igrači imali i najsilovitije šuteve jer je lopta obično preuzimala brzinu kretanja od igrača a retko kada se oslanjala na postojeću ocenu.
Ipak i u FIFI važi ista stvar kao i u PESu, jačina šuta dosta odredjuje uspešnost ovakvih šuteva. Pre će neko ko ima maximalnu ocenu za jačinu i 70 za preciznost da da gol iz daleka nego obrnuto.
Medjutim tu nije kraj priče o šutevima - još jedan od glavnih problema za dobre golove iz daljine je i golman koji je u ovoj verziji jednostavno napravljen tako da mu je bliži ugao slabija strana a da mnogo bolje pokriva dalji (mada opet i to dosta zavisi od toga kojom nogom šutiraš).
Pošto šutevi iz daleka na koje se svi mi manje ili više ložimo običnu seku dijagonalu i "skidaju paučinu" mislim da je onda sasvim jasno da deo krivice za "slabe šuteve" odlazi i na golmane. Ali moguće je dati ih. Juče sam zabio Van Der Saru sa Ballackom sa ~35m u 90+. Protivnik se zaebao pa otišao da pokriva napadače očekujući neko dodavanje i ostavio mi dosta prostora i eto: čak je išao u dalji ugao, pustio rolnu na desni analog sa nekih 40m, napunio malo preko 1/3 i ušao je od stative
Ovih 1/3 me podsetilo i na to da je verovatno svima navika iz PESa da za dobar šut pune preko pola. FIFA slajder za šut je znatno osetljiviji na ovo te je mnogo pogoditi 24. red tribina. U FIFI se šut "puni" maksimalno do polovine (čak je i to mnogo) i donekle razumem razlog. Pravi šut treba "ubosti" pa se stoga veći deo skale odnosi na zonu u kojoj lopta ide previše jako.
No suština i dalje stoji, u odnosu na postojeće šuteve apsolutno ne bih imao ništa protiv da učestalost golova iz dalijne poraste za nekih... recimo 15%. Ne bih se bunio ni kad bi brzina šuta bila malo veća, isto tako, nekih 15-20%
- 7 ocena za šut: jačina, preciznost iz: kaznenog, daljine, voleja, slobodnjaka i felš
- Sprint - Nisam mislio da ću ovo ikada reći ali čini mi se da su ove godine preterali u tome koliko brzo spori igrači mogu dostići one brze. Brzi im osim ako nisu u pitanju neki drastično spori igrači poput Van Buytena mogu pobeći jedino ako daju dug for na desni analog (za one koji igraju PES to bi bilo nešto slično R1+R2 sprintu uz promenu pravca).
Ali, kad bih morao da biram izmedju ove verzije i one prošlogodišnje, kada pomislim na sve one exploitere koji su samo puštali lopte napamet na Ronalda i Eto'a ova je definitivno prihvatljivija samo eto, mislim da bi se ovo moralo još malo izbrusiti za moj ukus. Ako ništa drugo sada ima smisla igrati sa igračima u odbrani koji imaju manje od 70 za sprint (Terry ima 61 npr.)
- Duel igra - Iako je savršeno odradjena i sa savršenim animacija pa čak i prilikom upotrebe preterane agresivnosti sudija lako svira faul ipak je pomalo razočaravajuće to što je nemoguće napraviti penal na X. Ma šta da mu uradiš, kako god da ga polomiš neće ti svirati penal. Ovo je nešto što se nadam da će prepraviti u narednim delovima. Ako ništa drugo, raduje činjenica da brzanci kao i u stvarnosti nisu svemogući u odnosu na čvrste a spore štopere i da jedino mogu da ih pobede ako trče oko njih i to toliko daleko da ovi ne mogu ni da ih dodirnu.
- Kartoni i golmani - Iako su najavili da je moguće da golman dobije crveni, ja sam samo jednom video da je golman zaista napravio penal tako što je zakačio igrača. Za to je dobio žuti karton. Istina, golman se može predriblati pa čak i sa onom kocka+X fintom iz PESa ali čini mi se kao da je ova ideja sa davanjem crvenog kartona i uopšte golmanskim faulovima ukoliko zaista i postoji dosta blago primenjena u next-gen verziji.
- Aut bug - Iskreno ovo se retko dešava ali može biti jako gadno. Ovo je do sada i jedini bug koji sam primetio da postoji u samom gameplayu. Sve one iz FIFE09 (šutiranje sa centra, nemogućnost promene igrača kad se lopta odbije u vis sve dok je neko ne primi, puštanje prednosti za igrače koji igraju na d-pad, golman koji se ukopa nakon odbijenog šuta i nema nameru ni da pokuša da spasi gol pa makar mu lopta prošla pored noge itd itd) više ne postoje.
Zamislimo situaciju u kojoj napadate i tu ste negde blizu protivnikove polovine i desi se da pošaljete loptu nazad i daleko u aut, negde oko linije kaznenog (pre te linije je sve ok). E tu se prilikom izvodjenja auta može desiti da svi vaši igrači ostanu gde su bili dok se protivnikovi svi prešaltuju na izvodjenje napadačkog auta i praktično imaju situaciju gde idu sami na golmana.
Eto, da ne bude kako "pljujem samo PES", evo i stvari koji mi zaista smetaju na FIFI
I samo da znaš, demo opet nema baš veze sa full igrom
Poslednja izmena: