Šta je novo?

Exe Net - iskustva

Било је 398-9 канала до скоро. Ко зна шта су избацили али јесу...
 
Данас проверио на рисиверу 395 тв и 17 радио канала. Не знам шта је избачено, од 5-6 канала које пустим све је ту.

Да ли вама ради пријава рекламације преко сајта?
 
Pre desetak dana je radila. Evo, i problem sa titlom na BBC Earth kanalu je rešen.
 
Evo za prvih nedelju dana u Paracinu, 100% uptime, brzina zakucana i u prime time. Cisto da podelim, zadovoljan sam za sada, napomenuo bih, jeste sitnica ali oni koji su u Paracinu znaju, a verujem da je i kod drugih slicna situacija.

Na Kopernikus Supernovi kablu jednostavno drma struja, lose ili uopste nema uzemljenja, mom kumu pre dva meseca crkla sva 3 stb-a odjednom tokom nekog nevremena. Ok, zamenili su ali problem sa uzemljenjem ostaje.

Optika je staklo, odnosna legura neka sa staklom, doduse ima neko zicano ojacanje, ali druze... Ja pipnem onaj cinc, ne drma nista.
Na Kopernikusu Supernovi ko da sam Biba Struja kada pipnem kabl. Tako da jedan vise razlog za one koji su kao moj kum kojeg su iscimali da produzi ugovor, na brzinu. Predjite na optiku ko moze, bezbednije je.

I da hocemo 3 stb uz duo, trio pakete, nema smisla pola isp daju pola ne, diskriminisani smo mi sa starijim TV. Omogucite to i starim i novim korisnicima, ionako monteri na licu mesta mogu proveriti koliko uredjaja neko ima u kuci i tako se moze izbeci zloupotreba. Necemo doplatu, hocemo do 3 stb gratis, pa tek nakon toga doplata, kao kod supernove.

Ionako smo svi pod telekomom sada.
 
Poslednja izmena:
Pre desetak dana je radila. Evo, i problem sa titlom na BBC Earth kanalu je rešen.

Јесте, титл је поправљен. Мени повремено Animal Planet HD има као неки трзај, благу пикселизацију и сл.
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.
 
Мени повремено Animal Planet HD има као неки трзај, благу пикселизацију и сл.
Kod mene na poziciji 946. HD Animal Planet signala nema. Međutim, na poziciji 104 je od nedavno HD verzija ovog kanala (do sada je bila SD) i lepo radi.
 
Што рече овај пре пар постова, не одговарају преко тикета уопште.
Укинули су сд а убацили сада сам хд верзију. То је паметно и требало би урадити за све канале који имају ту могућност.
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.

Ako sam dobro razumeo koristiš OpenVPN? Čudno, ja koristim OpenVPN skoro svakodnevno bez problema. Ali razumem tvoju frustraciju skroz. realno trebaju da ti daju raskid bez penala, eventualno da platiš troškove uvođenja.
 
Ja koristim openvpn za posao svaki dan vec skoro godinu dana preko exe optike. Nikad nijedan problem. Sve probleme sto sam imao su bili oko konfiguracije samog vpn-a i glupog win10.

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.

Poenta je:
1. Dosao si da reklamiras Jotel
2. Iako si DevOPS ne znas osnovne stvari oko VPNa da podesis
3. Ti si napisao da se konektujes, to znaci da ti radi tunel, pogledaj tu da nisi zabrljao nesto

Sobzirom da je Exe jedno 1000 svetlosnih godina ispred jotela, tvoja prica nema smisla.

Evo ja sam sad probao nekoliko VPN servisa preko Exe Neta, birao razlicite zemlje i nisam naisao na problem.

Moj savet je da spustis nos i da vidis gde si zabrljao i sta ti pravi problem.

E da, vidi da li ti ruter uopste propusta VPN, tu ima podesavanja isto.
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.

Ja koristim OpenVPN za rad od kuće i nemam nikakvih problema, koristim ga i sa Windowsa i sa Linuxa.
 
Tražih po forumu neku priču vezanu za njihov DVB-C risiver ali nisam našao ništa slično.
Imam problem sa njihovim risiverom Skymaster HD-XC2-03 koga sam više od godinu dana koristio, i to bez problema. Zadnjih par meseci počeo je da se blokira i jedino rešenje je restart odnosno isključivanje iz struje i ponovo pokretanje. Pozovem ih, kažem šta je problem, kažu donesite u poslovnicu da zamenimo uređaj.
Dobih tamo drugi uređaj, neotpakovan, potpuno nov ali nakon par dana opet isti problem. Sve se ukoči i nema spasa sem vadi iz struje i ponovo pokreći.
Uzeo sam druga dva DVB-C uređaja na probu (jedan TechniStar a drugi neki Kinez) i oba rade bez problema. Pada mi na pamet da je problem možda u njihovom softweru? Da li je neko imao sličnih problema?
Da li je možda neko probao da instalira originalan fabrički softwer umesto ovog njihovog prilagođenog? Lik koji ga je instalirao u poslovnici kaže da je to zadnja verzija, pretpostavljam da je nju imao i stari uređaj jer se oni updatuju preko OTA.
 
@popula coursea
mislim da je 15 dana otkazni rok za prekid ugovora, posle toga mozes raskinuti ali placaces penale kao instalacija ili sl. nisam siguran oko ovoga, ispravite me ako gresim.
drugo imate podrsku i naprednu podrsku, tako da je na vama da budete uporni da dodjete do njihovih sys admina da vam pomognu da resite problem

@bojanmladenovic
svaka ko Njegoseva, samo lagano ne mora da znachi da reklamira Jotel, jednostavno covek nije Fullstack ne moze da zna sve, lagano ovde smo da pomognemo jedni drugima, ja realno VPN nisam probao jos uvek, pretpostavljam da je sve ok posto sam na javnoj dinamickoj, ali ako vecini radi onda pomozite coveku posto je firma u pitanju, ako je neko iz tog kraja

@ja
ladno ko da sam ja teh podrska, ae poslovnica u Paracinu, ja sa 50% invalidnosti, drzava placa za mene, dobro exe-netu dobro meni. :)
elem za dva-tri meseca idem na operaciju kuka, drzite mi palceve!

@antonizo
zar nemaju neki drugi stb u ponudi osim skymastera? to sam i ja zaboravio da pitam kada su namestali
 
Poslednja izmena:
Tražih po forumu neku priču vezanu za njihov DVB-C risiver ali nisam našao ništa slično.
Imam problem sa njihovim risiverom Skymaster HD-XC2-03 koga sam više od godinu dana koristio, i to bez problema. Zadnjih par meseci počeo je da se blokira i jedino rešenje je restart odnosno isključivanje iz struje i ponovo pokretanje. Pozovem ih, kažem šta je problem, kažu donesite u poslovnicu da zamenimo uređaj.
Dobih tamo drugi uređaj, neotpakovan, potpuno nov ali nakon par dana opet isti problem. Sve se ukoči i nema spasa sem vadi iz struje i ponovo pokreći.
Uzeo sam druga dva DVB-C uređaja na probu (jedan TechniStar a drugi neki Kinez) i oba rade bez problema. Pada mi na pamet da je problem možda u njihovom softweru? Da li je neko imao sličnih problema?
Da li je možda neko probao da instalira originalan fabrički softwer umesto ovog njihovog prilagođenog? Lik koji ga je instalirao u poslovnici kaže da je to zadnja verzija, pretpostavljam da je nju imao i stari uređaj jer se oni updatuju preko OTA.

Pazi da kažemo da i ja imam donekle sličan problem!
Imam taj DVB-C stb Skymaster HD-XC2-03 i jedino gde koči i pravi problem je na jednom starijem plazma Panasonic-u u spavaćoj sobi i to samo kada ga povežem preko HDMI.
Taj isti stb odnesem u dnevnu sobu gde imam noviju Panasonic plazmu i nema nikakvih problema, takođe isprobano i na drugom LG lcd-u i takođe ni tu nema problema tako da nije možda ni do stb-a nego do neke nekompatibilnosti sa starijim televizorima.
Negde sam čuo da su i stari LG imali slične probleme!
 
Upravo tako, meni na jednom tv-u skymaster nema sanse da razvuce streched, nekompatibilan sa tv-om, na ostalim radi.
Ali zato happy npr. na ostalim tv ne moze skymaster da razvuce kao ostale kanale nakon pritiska na av na daljincu. U pitanju su svi Sony tv Trinitroni.

Drugim recima nije do provajdera nego do tv, elem jel zna neko jel imaju i druge vrste stb ili samo skymaster?
 
Poslednja izmena:
Ono jeste Samsungov LCD od pre sedam-osam godina ali da postoji nekompatibilnost, postojala bi i pre godinu dana a ne samo u zadnja dva meseca. Može biti nekompatibilnost zbog drugačijeg softwera koji je sada u opticaju za razliku od pre godinu dana.
U svakom slučaju probaću na drugom TV-u, nisam se toga setio.
 
Kao što sam i najavio, za ljubitelje strane i nešto starije muzike lepe vesti. Od danas VH1 Classic se zove MTV 80's, a MTV Rock je MTV 90's.
 
Ono jeste Samsungov LCD od pre sedam-osam godina ali da postoji nekompatibilnost, postojala bi i pre godinu dana a ne samo u zadnja dva meseca. Može biti nekompatibilnost zbog drugačijeg softwera koji je sada u opticaju za razliku od pre godinu dana.
U svakom slučaju probaću na drugom TV-u, nisam se toga setio.

Potpuno si u pravu, ja jos nisam vratio Kopernikus Supernova skymastere i na njima je sve kako treba streched, sto me isto navodi na to da povezem ponovo neki od njih u medjuvremenu i da bas uporedim verzije softwera, ne znam dal moze da se skine OTA sa jednog i prebaci na drugi, jel neko to probao preko USB backup ili sl.?
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.

Problem je bio MTU size. Defaul MTU za openVPN je 1500 bajta, smanjio sam na 1300 i radi. Znaci negde imaju "tanju cev" (sto nije nikakva mana, samo treba da se zna), treba jos da istrazim koliko je tacno "tanja cev" tj koliko maksimum MTU moze da radi za VPN. Sta me cudi je da svi ostali interfejsi imaju 1500 kao sto je imao i OpenVPN tun0 interfejs, a samo OpenVPN nije radio. I samo OpenVPN sam smanjio na 1300.


Uglavnom, njihova prva poruka sa predlogom sta da probam na tiketu je bila od pomoci. Reko mi je da njihov Poptop VPN servis ima 1360 MTU, znaci setovao sam nesto manji frame size (1300) u OpenVPN client config i radi. Ipak imaju dobru podrsku, i jes da sam malo pogubio zivce ali pomogli su na kraju.

Druge zamerke na ExeNet internet nemam i nikad nisam ni imao, radi ko zmaj i nije skup. Necu da ih menjam.

Samo da napomenem ko ne zna, ako je manji MTU to nikako ne znaci da je slabiji internet ili manji protok, znaci samo da su manji TCP/IP paketi. A bude ih vise pa dodje na isto. Koristio sam analogiju "tanja cev" jer kad kad je MTU na lokalnoj mrezi veci nego na ISP mrezi, desi se ono sto se desavalo, nijedan paket ne moze da prodje. Promeni se setovanje i sve u redu.
 
Exe net mi je dolazio na kucu da mi nudi njihovo smece od optickog interneta nekoliko puta i na kraju sam prihvatio. Bolje da nisam.

Pre desetak dana su namontirali ali meni je konekcija i dalje beskorisna a tiket na Exe podrsci od prvog dana ima jedan post njihove podrske "primljeno k znanju(c)" i 15 mojih. Radim od kuce preko VPN-a, ali kad se konektujem na vpn sa ExeNet optike, nijedan sajt ne radi. Mogu da pingujem google, mogu dig da uradim i traceroute, ali nikakve podatke ne mogu da prevucem, dobiam timeout error.

Srecom, nisam jos odjavio Telekom ADSL, tako da mogu da radim, na njemu VPN radi bez problema.

Testirao sam:

Jotel optika u komsiluku. VPN radi. Moj ADSL, radi.

Tesitrao sam i na nekoliko mesta gde znam da ima ExeNet, tamo VPN takodje ne radi, kao i kod mene.

Sve podatke ovih testova ostavio sam u tiketu podrsci. Na tiketu niko ne odgovara, kad ih zovem kazu da je primljeno k znanju, i da rade na tome. Pitaju me sta je to OpenVPN, ocigledno da niko nije cuo za to tamo, pitaju me sto ne koristim PPTPD ili L2TP. Reko sam im da imam drugi L2TP vpn ali on nije glavni za posao samo za neke sporedne servise u datacentru. On radi i na Exe. OpenVPN je za AWS i tamo su glavne stvari.

Predloge koje sam dobio od njih za sad (preko telefona, na tiked ne pisu nista):

1. Prebaci celu kompanju na L2TP ili Poptop. Rekao sam im da je nemoguce, kompanija ima 100 coveka i ja nisam sef, treba 3-4 sefa sa tim da se slozi, i trajace nedeljama. Kompanija ima pametnija posla
2. Da im dam moj sertifikat da probaju oni da se konektuju. Da kako da ne, jel moze i broj kreditne kartice? Ja sam u kompaniji DevOps engineer, znaci superuser, ako im dam moje kredencijale mogu celu AWS infrastrukturu da izbrisu i ko je onda kriv?
3. Da im napravim cert da se oni konektuju na OpenVPN i da vide sta zeza. Da bih to uradio, mora JIRA ticket, mora sef da odobri, sta da mu kazem, koga to novog zaposljavamo? Jel potpisao taj novi radnik NDA i ostalu papirologiju?

Najprostije je da predjem na Jotel koji ima optiku i radi dobro, ali exeNet na telefonu mi rece "Pisite nasoj finansijskoj sluzbi da vam napise racun za raskid ugovora". Sta bre? Kakav racun pitam ja. Necete dobiti ni zuti dinar, meni ovo nikad nije radilo i ne pada mi na pamet da vam bilo sta placam. Ugovor je raskinut vasom krivicom. Na to on mi kaze dajte mi vremena da pokusam da otklonim kvar. Kazem dobro, imate vremena do ponedeljka, onda zovem Jotel, a ako treba i trzisnu ispekciju.
Imam isti problem sa OpenVPN na exe optici

Problem je bio MTU size. Defaul MTU za openVPN je 1500 bajta, smanjio sam na 1300 i radi. Znaci negde imaju "tanju cev" (sto nije nikakva mana, samo treba da se zna), treba jos da istrazim koliko je tacno "tanja cev" tj koliko maksimum MTU moze da radi za VPN. Sta me cudi je da svi ostali interfejsi imaju 1500 kao sto je imao i OpenVPN tun0 interfejs, a samo OpenVPN nije radio. I samo OpenVPN sam smanjio na 1300.


Uglavnom, njihova prva poruka sa predlogom sta da probam na tiketu je bila od pomoci. Reko mi je da njihov Poptop VPN servis ima 1360 MTU, znaci setovao sam nesto manji frame size (1300) u OpenVPN client config i radi. Ipak imaju dobru podrsku, i jes da sam malo pogubio zivce ali pomogli su na kraju.

Druge zamerke na ExeNet internet nemam i nikad nisam ni imao, radi ko zmaj i nije skup. Necu da ih menjam.

Samo da napomenem ko ne zna, ako je manji MTU to nikako ne znaci da je slabiji internet ili manji protok, znaci samo da su manji TCP/IP paketi. A bude ih vise pa dodje na isto. Koristio sam analogiju "tanja cev" jer kad kad je MTU na lokalnoj mrezi veci nego na ISP mrezi, desi se ono sto se desavalo, nijedan paket ne moze da prodje. Promeni se setovanje i sve u redu.
Hvala za ovo
 
Poslednja izmena od urednika:
Greota moz se pozdravimo sa jeftin brzi net i dobrim upload-om [emoji20]
 
Nista oni nece menjati, nisu ni na kopernikusu nece ni na exe netu. Iste price su bile i ranije kuknjave o pripajanju i slichno. Osvezice oni oko TV ponude, odnosno dodace par svojih kvalitetnijih kanala da privuku, taj fazon, onda sto se tice nekih drugih kanala verovatno ce po isteku ugovora koji ima exe net za godinu-dve biti uklonjeni ako se ne obnove i slicno.

Arene ce ostati, ne brinite, SK nece doci dok god je SBB to ni ne racunajte, mi smo izgubili SK zbog toga, na kopernikusu je bilo i jednih i drugih, N1 nece biti niti Granda i ne znam za cinemax ili kako vec beshe.

Tako da ako bude promena bice oko TV ponude, brzine nece dirati.
Svaki provajder nastavlja da radi kao sto je radio i ranije sa pruzanjem usluga, jednostavno exe-net sada pripada zajednici-grupaciji pod brendom supernova ali i dalje svako posluje za sebe, kao i ranije.

Bar tako je bilo u kopernikusu, e sada ocekujte da ce bombardovati sa ponudama preko telefona da se obnove ugovori, mozda ponude dodatne stb ili android boxove, besplatni HBO 6 meseci i slicne fore, ali posto u exe-net vec su smislili pa se ugovori automatski obnavljaju, onome koji nije procitao ugovor to moze zasmetati jer jednostavno i ne treba da forsiraju da se ponovo potpishu ugovori.

Iz Kopernikus Supernove mene su bezmalo 50 puta zvali u roku od prosle godine do pre par nedelja da obnovim ugovor, na moje pitanje, kada ce optika da to cekam od kako su se prodali, rekli su da nije u planu.

Onda dosao Jotel, nisam ni kod njih zbrzao, Exe-Net je doshao u pravom trenutku, a za dlaku pre SBB.

Bice mi zanimljivo za dve godine da vidim kako ce se nadmetati za korisnike u Paracinu, posto je ovo pravo osvezenje sada.

E sada pitanje nad pitanjima je za koliko je prodat exe-net i na kakav ce se biznis ili kupovinu nekretnina dosadasnji vlasnici Exe-Neta usmeriti.

Znamo da su iz Kopernikusa kupili odmah Prvu i B92 kao i njihove radio kanale, apartmani na BG na vodi i slicno.
Uglavnom, nisu za dzabe slovenci pokusali da uvedu optiku kod nas prvi pre vishe godina u saradnji sa nashim tajkunima, pa ih drzava prekinula u tome, bar pare ostaju kod nashih u nashoj zemlji ako nista drugo, bar se nadam.
 
Poslednja izmena:
Nista oni nece menjati, nisu ni na kopernikusu nece ni na exe netu. Iste price su bile i ranije kuknjave o pripajanju i slichno. Osvezice oni oko TV ponude, odnosno dodace par svojih kvalitetnijih kanala da privuku, taj fazon, onda sto se tice nekih drugih kanala verovatno ce po isteku ugovora koji ima exe net za godinu-dve biti uklonjeni ako se ne obnove i slicno.

Arene ce ostati, ne brinite, SK nece doci dok god je SBB to ni ne racunajte, mi smo izgubili SK zbog toga, na kopernikusu je bilo i jednih i drugih, N1 nece biti niti Granda i ne znam za cinemax ili kako vec beshe.

Tako da ako bude promena bice oko TV ponude, brzine nece dirati.
Svaki provajder nastavlja da radi kao sto je radio i ranije sa pruzanjem usluga, jednostavno exe-net sada pripada zajednici-grupaciji pod brendom supernova ali i dalje svako posluje kao i ranije.

Bar tako je bilo u kopernikusu, e sada ocekujte da ce bombardovati sa ponudama preko telefona da se obnove ugovori, mozda ponude dodatne stb ili androdid boxove, besplatni HBO 6 meseci i slicne fore, ali posto u exe-net vec su smislili pa se ugovori automatski obnavljaju, onome koji nije procitao ugovor to moze zasmetati jer jednostavno i ne treba da forsiraju da se ponovo potpishu ugovori.

Iz Kopernikus Supernove mene su bezmalo 50 puta zvali u roku od prosle godine do pre par nedelja da obnovim ugovor, na moje pitanje, kada ce optika da to cekam od kako su se prodali, rekli su da nije u planu.

Onda dosao Jotel, nisam ni kod njih zbrzao, Exe-Net je doshao u pravom trenutku, a za dlaku pre SBB.

Bice mi zanimljivo za dve godine da vidim kako ce se nadmetati za korisnike u Paracinu, posto je ovo pravo osvezenje sada.

Postojećim verovatno ništa neće menjati,ali za jedinstvenu tv ponudu kod super nove nisi upravu i dalje im je kod svakog provajdera za nijansu drukčija.Čak ni za internet nisu upravu on je za razliku od tv ponude svima jedinstven zna kolike su brzine preko kabla a kolike preko optike.
 
Vrlo je verovatno da će ograničiti televiziju na 3 stb-a po korisniku i ponuditi aplikaciju "tv po tvom".
 
Nazad
Vrh Dno