Šta je novo?

Erste banka

Obzirom da sam nesrećni bankarski emigrant i da posle deset godina blagostanja tražim novo potencijalno bankarsko utočište, vi koji pratite više ovakvih tema nemojte zameriti na mojim dosadnim pitanjima koja se mogu ponoviti. Jedna od potencijalnih banaka koju razmatram za svoje preseljenje jeste i Erste. Znam da su skoro menjali kompletan softver, pa se nadam da će na ovom sadašnjem ostati bar narednih 5 godina. Neki često pominjete nekakav George, ili ti Đorđeta, pa ne znam o čemu se tu radi? :) Opet neko unapređenje sistema ili?
Kako se trenutno prijavljuje na Net bank sistem? Da li je potrebna mobilna aplikacija za to i ako jeste na koji način?
Čitao sam stranicama unazad o nekom problemu sa obaveštenjima o transakcijama, pa me zanima u čemu je problem? Erste naplaćuje SMS, a drugih načina obaveštevanja nema, ako sam dobro shvatio? Da li kartice dostavljaju ili se po njih mora u banku?
Ako je neko imao primanja iz inostranstva, da li je taj priliv mogao da opravda kroz aplikaciju, mejlom, ili je opet morao u banku? Uopšte, kakva su vaša iskustva sa tim stvarima, da li traže previše dokumentacije i ako se jednom označi da će primanja po tom osnovu dolaziti stalno, poštuje li se to kao u nekim drugim bankama? Znam da postoje i one banke koje bukvalno svakog meseca traže da se pravdaju sredstva, iako su iz istog izvora. Ukratko, važno mi je da se po svakom osnovu komunikacija sa šalterom svede na minimum ili na nulu, pa ako to nije ovde moguće, da istražujem dalje.
 
1. George je platforma koju koriste ostale Erste filijale u Evropi, verovatno će biti uvedena nekad, za 5 godina sigurno
2. Prijava na E-bank ide preko mTokena u aplikaciji (jednokratni kod i šifra tokena iz aplikacije) ili korisničko ime i lozinka
3. Erste aplikacija nema notifikacije, jedino da plaćaš NovoMob SMS gde za svaku transakciju šalje obaveštenje koje je 6 dinara pojedinačno.
4. Kartice stižu u filijalu, ne šalju SMS obaveštenje o izradi koliko znam (ne uvek).

U svakom slučaju nisu naročito srećno skrojeni što se digitalizacije tiče, šalteri ne ginu.
 
Evo da potvrdim i ja da kartice nikada ne šalju na kućnu adresu.

Kod mene se desio peh. Izgleda sam imala neku kompromitovanu transakciju preko GPay-a (to je moja pretpostavka jer baš u danima kada sam aktivirala GPay krenuli su problemi). Banka me je kontaktirala posle 2 dana preko mejla, ja sam odgovorila malo zbunjujuće jer nisam najbolje razumela o čemu se radi, a bi me oni pozvali tek 2 dana nakon mog odgovora da mi kažu da kartice i račun moraju da se ugase jer je Visa zloupotrebljena. Ybt za ta 2 dana je moglo da se dogodi šta nećeš... ali cenim što su me ipak ponovo pozvali i preduzeli akciju.

Treba im 10-15 dana da izrade kartice ( o njihovom trošku) i mogu se preuzeti u dogovorenoj filijali)
 
1000003612.png
No way, i ovi su počeli da redom šalju kartice na Kućnu Adresu.
 
Poslednja izmena:
Meni je danas na kućnu adresu stigla nova Master Card vezana za devizni račun, reizdata
Pre mesec dana sam dobio SMS da mi ističe na kraju decembra stara kartica i da će novu poslati na kućnu adresu tokom decembra.
 
Meni je juče stigla nova Master Card vezana za devizni račun.
Stara ističe na kraju decembra.
 
Interesuje me da li neko mari za poruke koje stižu u app a vezane su za fishing i tehnička održavanja sistema?
Da li nekoga to uznemirava i budi sumnju u sigurnost računa?

Ja sam imala fishing prošle nedelje koji ne mogu da razumem kako se dogodio. Od 11.novembra sam na režimu štednje, što znači da nisam imala nijednu online transakciju. Karticu sam koristila lokalno (marketi, apoteka, itd), a GPay sam aktivirala 3.12. No stiže mi mejl: Vaša kartica ********* je korišćena kod internet trgovaca iz Amerike i Kolumbije, u periodu 26.11- 05.12.2024.godine. To su trgovci Law.JustAnswer.co.uk, GOOGLE *TikTok, DLO*GOOGLE TikTok, AGROCOSTA, DLO*GPAY TEMP, DLO*TEMPORARY HOLD, GOOGLE *PLAY YOUTUBE*D itd.
I dalje naravno upozorenje da blokiram račun i karticu, što je naravno i urađeno.

Srećom, ništa nije skinuto sa računa. Moji podaci su bezbedni, banka je relativno brzo odreagovala. Izradiće kartice o svom trošku za 10-15 dana.
Meni ovo nije prvi fishing u Erste ali jeste najgori do sada. Letos dok sam uplaćivala neki račun, izašao mi je neki andrak koji me je poslao na PlayC. Ima li neko slična iskustva?
 
Napravi bekap podataka i vrati telefon na fabricka podesavanja. Deluje da je neka aplikacija iz telefona ukrala podatke.

10 godina imam racun u erste, i vise su mi stizala upozorenja na fising nego pravi fising.
 
Moguće jer je problem nastao od dana kada sam aktivirala GPay. Ostale aplikacije imam godinama, nije bilo problema. Nemam Fb, Ig, Tik tok i ostale društvene mreže. Ništa od gorepomenutog osim GPay i YT.

U svakom slučaju, bezbednost njihovog sistema mi je vrlo upitna i sve sam više nepoverljiva.
 
Nece nikad zvanicna aplikacija krasti podatke, vec zlonamerne aplikacije i malveri koje preuzmes greskom da ni ne znas za to, niti se vide da postoje.

Sistem je skroz ok, bez brige oko toga.
 
Dakle kartice za racun u evrima su besplatne i budu ili visa ili MC. Da li moze da se izabere ili mozda da se dobiju obe?

Da li naplacuju nesto za inostrane transakcije?

Da li ste uopsteno zadovoljni Erste bankom.
 
Poslednja izmena:
Da li imaju neke promocije za otvaranje racuna ili druge promo koje nisu samo za mlade.
 
12 meseci besplatno odrzavanje mislim
 
Dakle kartice za racun u evrima su besplatne i budu ili visa ili MC. Da li moze da se izabere ili mozda da se dobiju obe?

Da li naplacuju nesto za inostrane transakcije?

Da li ste uopsteno zadovoljni Erste bankom.
Održavanje deviznog računa je besplatno ali po otvaranju se plaća 400din izrada kartice i verovatno još nešto. Tako je bilo kada sam ja otvarala pre 4 godine. Nema biranja, banka dodeli za devizni račun Master card, sada vidim pišete da je to sada Visa. Inostrane transakcije se ne naplaćuju ali kada plaćaš u inostranstvu oni uzmu kao rezervaciju neki % od transakcije, pa kada se ona proknjiži vrate ta rezervisana sredstva (mislim da je u pitanju 7 - 10%).

Generalno, ja nisam imala probleme sa njima ali postoje stvari sa kojima nisam zadovoljna. Vođenje tekućeg računa je 290din, što mislim da je mnogo. Održavanje običnog računa je 150din ali na raspolaganju imaš samo Dinu i nemaš prava na čekove.
Što se mene tiče, jako su spori. Za oba slučaja fišinga trebalo im je oko 2 dana da odreaguju. Novac često čekam nekoliko sati da mi legne na račun (iako sam ovde na forumu čitala da je svima po uplati novac odmah na računu, tako da uzmi ovo moje sa rezervom). Opet, u ovom mom najsvežijem iskustvu sa gađenjem računa i kartice, njima treba 10-15 dana za izradu novih i to da moram da odem u filijalu po njih. Meni je to užasno dugačak period.
Pritom, imam na raspolaganju sada samo Dinu koju nikada nisam koristila i ne mogu da nađem PIN za nju. Postupak je isti, samo za IZRADU PINa rekli su mi da čekam 10 dana i da treba da se plati 300din. Razumela bih da izarađuju karticu, ali meni treba samo PIN!

Mene ove sitne i spore stvari jako odbijaju. Online nešto može da se uradi, nešto ne. Službenici su vrlo ljubazni, predusetljivi. Uvek sam dobila sve informacije. Nikada do sada nisam imala skrivene troškove. Imaju solidan broj ekspozitura, možeš sam sebi da uplaćuješ novac.
 
Da, zvuci tipicno za srbiju, usporeno, nema efikasnosti, komplikovani procesi i papirni formulari, odlasci u filijale, naplacivanje za kartice i vodjenje racuna i svakave sitnice.

Ne znam da li to isto rade u nemackoj i austriji.

Trebalo bi da se popuni neki formular online i da sve stigne postom za nedelju dana i sl.
 
Da li se ovo još nekome desilo?

Naručio Visa Omladinsku pre tačno 3 nedelje (iako sam znao da košta 400 dinara izdavanje/reizdavanje na zahtev klijenta), juče dobijam poruku da je kartica stigla u filijalu i da mogu da dođem da je pokupim.

Danas (jutros) dobijam poruku da su za mene poručili novu Visa Laganu karticu kao zamenu za Master i da će mi je poslati na kućnu adresu.

Ja ću otići po Vizu što je stigla u filijalu, a baš me interesuje da li ću svejedno dobiti poštom još jednu.
 

Prilozi

  • Banka.jpg
    Banka.jpg
    94.9 KB · Pregleda: 23
Da li se ovo još nekome desilo?

Naručio Visa Omladinsku pre tačno 3 nedelje (iako sam znao da košta 400 dinara izdavanje/reizdavanje na zahtev klijenta), juče dobijam poruku da je kartica stigla u filijalu i da mogu da dođem da je pokupim.

Danas (jutros) dobijam poruku da su za mene poručili novu Visa Laganu karticu kao zamenu za Master i da će mi je poslati na kućnu adresu.

Ja ću otići po Vizu što je stigla u filijalu, a baš me interesuje da li ću svejedno dobiti poštom još jednu.
Meni su besplatno re-izdali ovu Visu, i pustili je poštom, kada 'će stići na adresu Boga pitaj. Najverovatnije da 'će čak možda i poništiti ovaj Order, pošto si već dobio novu Visu. Ali za svaki slučaj pozovi Banku i raspitaj se oko ovoga.
 
Da li se ovo još nekome desilo?

Naručio Visa Omladinsku pre tačno 3 nedelje (iako sam znao da košta 400 dinara izdavanje/reizdavanje na zahtev klijenta), juče dobijam poruku da je kartica stigla u filijalu i da mogu da dođem da je pokupim.

Danas (jutros) dobijam poruku da su za mene poručili novu Visa Laganu karticu kao zamenu za Master i da će mi je poslati na kućnu adresu.

Ja ću otići po Vizu što je stigla u filijalu, a baš me interesuje da li ću svejedno dobiti poštom još jednu.


Ti si na svoj zahtev tražio da ti režiraju Visu, a banka trenutno vrsi vanredno izdavanje Visa Omladinskih kartica svim korisnicima Omladinskog racuna koji imaju MC omladinsku. Pogledaj u aplikaciji da li imas 2 Vise u izradi ili samo 1.

Redosled kojim vrše to vanredno reizdavanje je nasumičan, i cilj je da svi dobiju Visu umesto MC-a.

poklopio se tvoj zahtev i njihov sistem reizdavanja
 
Bio sam u banci, službenica je rekla da ne vidi u sistemu ovu Visu koja je naručena na adresu.

Takođe je nema ni u aplikaciji.

Što je zanimljivo, banka mi nije skinula 400 RSD naknade zato što sam tražio na svoj zahtev da mi je izdaju.

Onda je to verovatno to.
 
Nazad
Vrh Dno