Šta je novo?

EPS račun preko neta

Za podrucje Kraljeva ne moze onlajn registracija. Verovatno se plase da se neko registruje umesto mene i placa moje racune :-devil-:
 
Da li je za EPS i za JKP, tj. komunalno, dovoljno da se preko online banke prepise uplatnica sa fizickog racuna (verovatno sa 289 sifrom, posto postoji i 222 Usluge javnih preduzeca, ali ne znam na sta se odnosi), i da se uplati? Posto nisam siguran za njih da li ce da proknjize uplatu, ili mora da im se salje dokaz o uplati.
I da li je obavezno da ime uplatioca bude isto kao i ime vlasnika, ili im je vazan samo poziv na broj?
 
Da taj broj.

Ime im nije bitno, samo ispravan pozivni broj.

Funkcioniše to bez problema, plaćam tako već godinama.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: M J
Ja plaćam sve komunalne račune elektronski, svi su na ime supruge. 289 šifra. Nikad nijedan problem.

Sent from my GM1910 using Tapatalk
 
  • Like
Reagovanja: M J
^^ Prepiši sve kako je na papirnom računu, ime uplatioca sa papirnog računa upiši nije bitno što uplaćuje neko drugi. Tamo gde je na papirnom računu 189 kucaš u online plaćanju 289 i umesto 122 kucaš 222. Za Eps se poziv na broj ne menja, dakle menjaš posle samo iznos uplate, ali se za Jkp poziv na broj se menja sa svakim računom, pretpostavljam da je tako i u Mladenovcu (za JKP).
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: M J
Kakav dokaz o uplati bi ti slao za slučaj plaćanja online bankingom? Screenshot uplatnice?
Pozdrav
 
Hvala puno svima :)

@rafiki

Mislim da za Intesu postoji opcija da se sacuva uplatnica u pdf formatu, nakon izvrsene uplate.

Edit: Jos samo jedno pitanje, kako proveravate online racun za JKP Beogradski vodovod i kanalizacija? Za EPS sam nasao na pocetku ove teme :)
Za JKP sam nasao neki link, ali ne znam sta da upisem za PIN.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: M J
Meni prolazi 289 za Infostan bez problema. Nisam nikada pisao 222.

Kada treba da nekome daš dokaz o uplati koju su uradio elektronski moraš da odštampaš priznanicu i da odneseš u banku da ti stave pečat. E sad... pečat je manje više izbačen iz upotrebe, al do nekih obaveštenje nije stiglo.

Ako saznaš kako da vidiš online račun za Infostan, JKP, javi.
 
Poslednja izmena:
@perafilozof

Za JKP sam nasao ovaj link, ali ne znam PIN. Kada se unese samo IP adresa iz linka prebacuje na BVK sajt.

@mitar1982

Mladenovac jos nije u sistemu Infostana, mada su najavili jos prosle godine da bi trebalo sad od maja da bude.
 
@rafiki Ako se desi da ne proknjiže uplatu, kao dokaz bi morala da se uzme potvrda iz banke (ne verujem da bi prihvatili pdf ili screenshot). Doduše nisam nikada imao takav problem.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
 
Ljudi, čitam i ne verujem. Sve uplate se knjiže automatski na osnovu poziva na broj. Ako navedete tačan poziv na broj nema potrebe da brinete da se uplata neće proknjižiti.
Ne razumem što dižete toliku frku. Ne sedi neko tamo i čeka uplatu za uplatom da bi je proknjižio ručno.
Ako pak pogrešite poziv na broj, od banke sigurno možete dobiti potvrdu da ste izvršili uplatu elektronski, na koji način ne znam, ali najbolje je da to proverite u svojoj banci.
Tu potvrdu (da li je to potvrda, kopija naloga - nebitno) odnesete u EPS (a ako ima neko pismen možda može i online) i onda je taj neko ručno proknjiži.
Drugo, sve uplate se plaćaju po modelu 97, pa ako pogrešite jednu cifru u pozivu na broj neće vam proći nalog, izbaciće vas sam sistem i reći da nešto grešite. Prve dve cifre su kontrolne i ne dozvoljavaju da nadalje pogrešite. Više o tome potražite na Guglu.

Pozdrav.
 
@rafiki Ako se desi da ne proknjiže uplatu, kao dokaz bi morala da se uzme potvrda iz banke (ne verujem da bi prihvatili pdf ili screenshot). Doduše nisam nikada imao takav problem.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
Ako se desi da ne proknjiže uplatu, teret dokazivanja je na banci. Ti možeš imati uvid u svoje elektronske uplate, ali to je validno samo za odnos tebe i banke, za treća lica je bezvredno.
Banka, koja pruža i naplaćuje online usluge, ima obavezu dokazivanja sa pružaocem usluga (promet novca se desio između njih).
Obratiš se banci, i ukažeš joj da je ona te novce tebi skinula. Ostatak oni rade.
 
Ništa ja vas ne razumem...
Uplatite elektrosnski i ne prodje vam uplata sa tačnim pozivom na broj?
I treba banka da dokaže da ste vi to stvarno uplatili?

To je bukvalno nemoguć scenario

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
@desp: za slučaj nekog problema u knjiženju OK, ali OP je postavio pitanje kao da ne veruje da EPS knjiži online plaćanja bez dodatnog dokaza.
Plaćam sve račune online, evo ima skoro 15 godina. Jedini put kad sam imao problem je bio prelazak sa EDB-a na EPS Snabdevanje. Tad sam platio (po inerciji) na stari račun EDB-a, umesto na novi EPS-a, i morao sam da odem do njih da podnesem zahtev za preknjižavanje. Sve ostalo je prošlo bez ikakvih problema.
Naravno, poziv na broj uvek proverim pre potvrde plaćanja.
Pozdrav
 
@bakara ako ne prođe e-uplata sa tačnim pozivom na broj, to jedino može banka da razreši, ti nemaš nikakav dokaz o plaćanju. Ovo je posebno važno ko d trajnih naloga. Ti takav nalog daješ banci, ne pružaocu usluge.

Zanimljivost: pre, recimo, dve godine smo utvrdili (u temi na forumu), da Telenor banka (sada Mobi), kod uplata računa na klik, ne vrši uplatu javnom preduzeću tog momenta (ili dana) kada si ti platio. Obično poslednjeg dana (kada ističe rok za plaćanje). Utvrdili smo na Infostan računima. Verujem da su danas stvari drugačije, u IPS sistemu.
 
@bakara ako ne prođe e-uplata sa tačnim pozivom na broj, to jedino može banka da razreši, ti nemaš nikakav dokaz o plaćanju. Ovo je posebno važno ko d trajnih naloga. Ti takav nalog daješ banci, ne pružaocu usluge.

To teoretises, ili sta?

kako nemas dokaz o placanju, ne razumem?

Imas ga u listi transfera?

Ako ti bas treba dokaz odstampas taj papir i odneses u banku da lupe pecat.

Ali ni to obicno netreba, dovoljno je da uradis printscreen i da to poslajes firmi i oni to rasknjize...
Nije mi se nikad desilo da pare tek tako nestanu...ne vidim ni kako to moze kada uvek postoji trag.
 
Poslednja izmena:
Imaš. To što imaš je isključivo dokaz pred bankom. Transfer novca su obavili oni, a ne ti. Ako nalog banci od tebe postoji, i uredan je, a pružalac usluge nije dobio novac, teret dokazivanja je na banci, ne na tebi.
Verujem da će ti banka reći da sam nosiš uplatnicu tamo gde treba. Na tebi je da li ćeš se primiti.
 
Ma sve je isto kao kada se plati na šalteru. Ako primalac greškom ne proknjiži, pokažeš im uplatnicu (ako si platio na šalteru) ili overenu potvrdu od banke ako si platio online.
Samo što kad platiš online sigurniji si mnogo, jer ne postoji način da izgubiš uplatnicu.
Isto kao racimo kad platiš online za neki dokument, pa u MUP nosiš tu potvrdu iz banke.

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Ja neke račune plaćam za po dva tri meseca unapred, sa pozivom na broj od prvog računa (menja se mesečno inače) i nisam dosad imao problem, valjda sami preknjiže. Npr. SBB...

Sent from my GM1910 using Tapatalk
 
Naravno, prebace višak i to je to. I ja tako plaćam SBB; pošto sam imao 6 meseci po 1 din, plaćam 3000 din svakog meseca (prosek kada saberem koliko košta za 2 godine). Tako mi lakše. Trenutno sam u pretplati, ali kad istekne i druga godina biću na nuli.
 
Ma sve je isto kao kada se plati na šalteru. Ako primalac greškom ne proknjiži, pokažeš im uplatnicu (ako si platio na šalteru) ili overenu potvrdu od banke ako si platio online.

Ako si platio online, odakle ti overena uplatnica? Odeš na šalter banke, da je overiš? Ako je uplatnica koju si predao banci ispravna, i tebi novac skinut sa računa, teret nalaženja greške na relaciji banka - primalac je na banci, ne na tebi. Tu uslugu si banci platio.

Da meni banka kaže da moram sam da nosim uplatnicu koju mi oni overe, promenio bih banku, odmah.
 
Da, odem na šalter banke i potražim. Meni najbrže rešenje. Po mom rezonu, tu je greška do primaoca i njegovog sistema knjiženja.
Nemam ništa protiv, ko hoće može da zove banku i traži od njih da oni zovu tamo nekog pa da to reše. Kako god...

Edit:
Zamisli da od banke tražim da dokazuju MUP-u da sam ja platio za nešto. Pa trajalo bi ko zna koliko, ako bi ikad i uspeli da završe sa MUP birokratijom.
 
Poslednja izmena:
Bas dugo placam sve racune online i nikad nije bilo problema.

Struja mi je negde i najlaksa za placanje, uvek isti poziv na broj, samo se iznos menja. Kroz 2 dana proverim dal je proslo cisto da se uverim da je sve ok.
 
Ako si platio online, odakle ti overena uplatnica? Odeš na šalter banke, da je overiš? Ako je uplatnica koju si predao banci ispravna, i tebi novac skinut sa računa, teret nalaženja greške na relaciji banka - primalac je na banci, ne na tebi. Tu uslugu si banci platio.

Da meni banka kaže da moram sam da nosim uplatnicu koju mi oni overe, promenio bih banku, odmah.

O bože....
Ako nisi pogrešio broj računa i poziv na broj a pare su ti transferovane na račun primaoca...

Šta je onda tu kriva banka i kako oni očekujes da ti pomognu?

Tj po tebi je krivac kompjuter jer je tu jedini u tom transferu živi čovek samo ti.

I dalje ti nije logično da primalac nije dobro rasknjizio i da na pogrešan način resavas problem?

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Kada pokusam da registrujem brojilo iybaci mi da ed broj mora da ima 13 cofara, meni na racunu ed broj ima samo!?
 
Zovem se drugačije [emoji6]

Usluga banke podrazumeva rešavanje ovakvih slučajeva. Na tebi je da li ćeš je koristiti, naravno da možeš i sam peške, niko ti ne brani.

I ja bih kontaktirao pružaoca usluge da probam da rešim problem. Za to NIJE potrebna overena uplatnica, ona koju sam štampaš sadrži sve podatke koje ti možeš da ponudiš u dobroj nameri da se problem reši. Ako kažu mora pečat banke, a to i banka potvrdi, plus da ti budeš kurir, vreme je za promenu banke (i pružaoca usluge, ako je moguće).

Ne pričam ti napamet. Imao sam takav slučaj sa PTT KDS + Intesa pre mnogo godina. Pozvao telefonom i poslao mailom pdf uplatnicu koju sam sam odštampao. Rekli mora pečat. Rekao sam - može, ali na sudu.
Tada me je banka podučila ovome o čemu ti pričam. A, da, promenio sam i provajdera [emoji16]

Za ove koje mešaju MUP: oni su sebi dali za pravo da u startu ne proveravaju sami uplatnice, već da moraš da doneseš overene. Može im se, hbg...
 
nisam rekao jmbg nego ed broj sa racuna

Sto spominjes jmbg, on se ne trazi nigde koiko sam video?
 
nisam rekao jmbg nego ed broj sa racuna

Sto spominjes jmbg, on se ne trazi nigde koiko sam video?
Kako ide postupak registracije na online račun?

Prošli put kad sam se za to raspitivao bilo je "morate doći do obližnjeg edb centra po login podatke".

Za Beograd pričam, pošto iz nicka cenim da si i ti iz BG-a.
 
Nazad
Vrh Dno