Šta je novo?

EPS račun preko neta

Izbacuje to isto meni i danas i juče i digao sam ruke...na portalu za područje zapadne Srbije sa sedištem u KV radilo sve bez greške. Nek' se nose.
 
Ja sam se uspešno registrovao (zgrada nova, brojilo na mom imenu, pa nije bilo problema)... Ali koja glupost je ova provizija za online plaćanje računa, ne mogu da verujem. Oni garant dobro plaćaju nekoj privatnoj firmi za štampanje računa, pa i slanje poštom ih košta. Trebalo bi da nam omoguće e-račune, da nemaju trošak štampanja i slanja koverata, pa da nam još daju 50-100din. popust na račun zato što sve radimo online.
 
Pa jel ne mozes da skines pdf i iskoristis IPS za placanje sa tvoje banke?
 
Pa nemoj plaćati na sajtu, dovoljan je uvid u račun da ga platiš elektronski aplikacijom svoje banke.
Lepo piše da provizija ne ide u budžet EPS-a, ide u budžet nečije firme kao i sve u našoj lepoj i bogatoj zemlji. Dva miliona računa po 28 dinara, potencijalnih 500.000 evra mesečno u nečijem džepu. Malo li je.
 
Mislim da će svako iole pismen, ko može da se registruje na sajtu, skinuti račun i skenirati QR kod i platiti na taj način. Već smo u više navrata napisali da je to najlogičnije. Tako nema dodatnih i potpuno nepotrebnih posrednika.
 
Nema dodatnih posrednika ali ima provizije od inteze 20 i otp 29 rsd.
 
Odeljak "Месечно зaдужење за енергију у претходне три год. (РСД)" je neupotrebljiv jer prikazuje koliko si struje potrošio i koliko je to koštalo, ali samo struje, bez ostalih pripadajućih taksi, poreza i nadoknada. Tako meni to zaduženje za septembar mesec ove godine izađe 2439 dinara, a račun je bio 4583 dinara (sa taksom za rts). Možda je to i dobro da se vidi koliko u računu ima udeo cena struje a koliko nameti države. Kao i za gorivo sa akcizama.

racuni.png
 
Mislim da će svako iole pismen, ko može da se registruje na sajtu, skinuti račun i skenirati QR kod i platiti na taj način. Već smo u više navrata napisali da je to najlogičnije. Tako nema dodatnih i potpuno nepotrebnih posrednika.
Najlogicnije i najsigurnije placati preko svoje banke a ne preko nekog posrednika.
 
  • Like
Reagovanja: iOS
I ja sam imao problem da prijavim dva brojila (ranije sa područja Kraljeva).
U prethodnoj aplikaciji je bio dovoljan ED broj i broj brojila, i sve je bilo OK, imao sam uvid u račun.
Sada traže JMBG. Jedno od brojila se i kod mene vodi na pokojnog dedu koji je u selu struju dobio 1974. godine.
Isto i kod tasta, koji je korisnik od 1980 u svojoj kući.
I naravno da u bazi nema JMBG iz tog perioda.

Ne znam šta je poenta, ja ovo sa JMBG da rešim ne mogu, bar ne u skorije vreme i izgubio sam mogućnost da vidim stanje sa računima.
Da su bar povukli onaj pristup iz prethodnih baza ili dali mogućnost da to nekako sami uradimo.

Kad sam zvao korisničkui podršku rečeno mi je da treba da idem tamo u područnu jednicu EPS-a da oni vide sta je problem i koriguju podatke u sistemu.
Moj problem je sto je to 300 km od beograda i sto vlasnik brojila nije ziv....
 
Sta hocu da kazem,
registrovao sam se dosada na gomili raznih portala,
ko još trazi JMBG,
(to su sveli na minimum zbog zakona o zaštiti podataka)
i kakvog je suštinskog značaja uvid u račun za struju da mora JMBG da bi se prijavio....

Ovako me samo sprečavaju, kao korisnika koji hoće da redovno izvršava svoje obaveze,
imam lakši pristup podacima.

Pisao sam i mejl sa ovom primedbom na jednu od onih adresa koje imate u opciji kontak na portalu.
Naravno, nema ni onog automatskog odgovora tipa: primili smo vaš mejl....
Nisam bolje nio očekivao.
 
Opasnu su glupost napravili za nas koji sad ne možemo da pristupimo. Ovo sa JMBG je težak bezobrazluk. Gomilu ljudi znam a da im se brojila vode na pokojne dede, babe a ovde neko napisa i prababe. Da razumem i to, 'ajde mora da se prevede kad tad ali da ja ne mogu da pristupim na nalog živog oca u stanu u zgradi u koju smo se uselili pre 36 godina jer je ugovor ili potpisan tada ili kasnije ali ne svakako u ovom veku, e, pa to je čist bezobrazluk.

A svugde drugde može, počev od e-uprave do nekih najminornijih stvari. Ali to je EPS, ne znam drugo ni šta se moglo očekivati od njih. Zadnje tri godine sam koristio isto to za ED KV, registrovao se kad je počela korona, odlično funkcionisalo. I onda se neki pametnjaković seti da sve objedini a usput promeni način odabiranja parametara za pristup i eto šta se desi. Nego, dosta ljudi ovo i ne koristi i kada bi pokušali ne bi uspeli a razlog je isti kao i naš - davno potpisani ugovori i mi jednostavno ''ne postojimo'' u bazi. Ali kada treba da se plati naravno da smo evidentirani.
 
Sve ali da dozvole da neko privatno lice (veoma dobro) zaradjuje na racun gradjana i EPS-a naplatom provizije..sramotno.o_O
Zasto mora da postoji ovakav nacin poslovanja (mucke) kad je u pitanju drzavna firma?
Da li bi privatni vlasnik dozvolio nekom trecem da ubira kajmak u njegovoj firmi?
Da barem oni naplacuju pa da novac uloze u razvoj, odrzavanje...itd.
 
Evo sta su meni odgovorili:
Поштовани,

У вези са Вашим захтевом ИД бројем 249231 који је достављен Сектору за подршку гарантованом снабдевању В на даље поступање, а који се односи на мерно место у В, П ЕД број 022... овим путем обавештавамо Вас:

Потребно је извршити промену имена и потписивање новог Уговора о снабдевању ел. енергијом са новим власником, тј. наследником имовине покојног, М.Б. , уз достављање потребне документације, која обухвата копију наследног Решења (у случају да има сувласника на наведеној непокретности, потребна је сагласност осталих наследника, оверена од стране нотара ), копија личне карте.

Ваш ЕПС

Prema tome svi kojima nije poznat jmbg vlasnika brojila, ili pak taj maticni broj ne odgovara onom u njihovoj bazi, mogu da zaborave na registraciju.
 
Poslednja izmena:
A šta ćemo sa onima koji su živi a ne mogu da se registruju :) ono što pisah u mom zadnjem postu...
 
Ako neko ima ugovor sa Eps koji je potpisan pre recimo vise od 20, 30 godina neka proveri da li isti sadrzi jmbg vlasnika objekta. Nije mi jasno odakle njima maticni brojevi vlasnika, posebno za objekte koji su na mrezu prikljuceni pre 60-70 godina.
 
Juce poslat mejl, danas popodne stigao odgovor
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ako neko ima ugovor sa Eps koji je potpisan pre recimo vise od 20, 30 godina neka proveri da li isti sadrzi jmbg vlasnika objekta. Nije mi jasno odakle njima maticni brojevi vlasnika, posebno za objekte koji su na mrezu prikljuceni pre 60-70 godina.
Verovatno i da nemaju jmbg za te stare ugovore odnosno brojila pa ne može registracija i da imate ispravan jmbg.
 
JMBG je uveden 1976 godine sa rokom da ga svi imaju do 1987 godine. Tako da...
 
Bilo je dovoljno samo da uz naplatni/ED broj ide broj brojila kao do sada a ne jmbg ili da se ponudi opcija jmbg/brojilo ali...samo danas troje koje znam nije uspelo na ovaj fazon. A prvog dana meseca su obnarodovali tu veliku vest o pristupu portalu što je moglo već godinama bez problema na regionalnim područjima a nigde ni reči da opet ljudi imaju problema da se registruju upravo zbog ovog famoznog jmbg plus ujdurma oko plaćanja provizije.
 
  • Like
Reagovanja: Ira
JMBG je uveden 1976 godine sa rokom da ga svi imaju do 1987 godine. Tako da...
Nisam pisao kada je uveden jmbg već da u to neko vreme nije bilo potrebe da se upisuje u podatke za EPS tako da nemaju svi upisan jmbg. Isti je slučaj i sa RGZ recimo ili čak i sa Infostanom.
Kada sam pre 2-3 god hteo da izvršim registraciju (nisam siguran da li za infostan ili EPS) za oca nisam mogao na stan koji je u vlasništvu od 80. godine jer nisu imali evidentiran njegov jmbg, a stan koji je nasledio 2019. sam mogao jer je bio upisan i jmbg prilikom promene vlasnika. Tek nakon poziva ili možda i slanja očitane LK su uneli taj podatak kod njih pa sam mogao da izvršim regiatraciju.
Tako da bez obzira od kada je uveden JMBG ne znači da je svuda isti i upisan jer u to neko vreme nije tražan i taj podatak.
 
To sam i ja mislio, nismo se razumeli. Naravno da nemaju svi upisan JMBG.
 
Ја кад сам купио стан ,жена у локалну електродистрибуцију однијела купопродајни уговор да пребаце на моје име.Шта су они уписали ко зна,претпостављам само скенирали уговор и пребацили на новог корисника,иначе не могу се онлајн регистровати још,а вјероватно и нећу моћи без физичког одласка или ако нешто не промијене у међувремену кад увиде недостатке и грешке које су сами изазвали.
 
Pa ovo je stvarno smesno...kao da olaksaju placanje, a KRADU proviziju od 28 din..pa to nema nigde. Srbija, zemlja lopova.
Sto neko gore rece, svako ko zna na ovaj nacin da plati, zna i da plati preko svoje banke preko qr koda, i to bez provizije (bar u mojoj banci)..
prosto neverovatno
 
Da, zaista mi nije jasna ta provizija, zašto bi iko to onda koristio kad može da plati skeniranje QR koda na računu bez provizije.
 
Zato što dobro znaju da je u ovoj zemlji i dalje najveći broj ljudi informatički nepismen, nezainteresovan i sklon dodatnim teorijama zavere zašto ne treba uvoditi nikakve novine u raznim sistemima, ali da preskočim dalji off topic 😃

On topic:

Kao što je neko već napisao, svi koji znaju jmbg, a ne mogu da se registruju, mislim da moraju da provere da li je uopšte upisan broj kod EPS-a u bazi. Moguće je, takođe, da još uvek nisu skroz ubacili sve podatke iz jedne u drugu bazu, platformu, kako god već hoće da to zovu.
Od korisnih stvari, najviše treba insistirati na ubacivanju mogućnosti da se ne isporučuje papirni račun, ali da postoji i suprotna opcija.
Verovatno im treba mailom dosađivati.
 
Mislim da je cela akcija izvedena namerno sa primarnom idejom da se njihove baze upotpune validnim i svezim podacima o vlasnicima. Znali su oni vrlo dobro da ce biti malo problema u pocetku, ali to se iskljucivo odnosi na one kojima se merila vode na pretke od pre 50-1000 godina.
Kako nam je poznato, u energetici se tek ocekuju velike promene po pitanju snabdevanja elektricnom energijom, pa EPS priprema teren za leteci start.
Kod onih koji su bili revnosni po pitanju promene vlasnistva takvih problema nema.

Kada sam pokusao da promenim vlasnistvo pre nekoliko godina, rekli su mi da ne moze jer je od smrti vlasnika proslo vise od 6 meseci (proslo je 15 godina). Digao sam ruke i ostavio stanje kako jeste.
Ove godine probam ponovo, kad tamo, dovoljno je samo doneti izvod iz katastra i ocitanu l.k. Odjednom sve moze, kada je njima u interesu.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno