Šta je novo?

Elite: Dangerous

Pa vidi, tesko da mozes misa da koristis u tako ogranicenom prostoru, da ne pominjem G sile. Da si pogledao video koji sam okacio, video bi zasto lik daje prednost misu u slucaju ED. =)
 
sve je ovo meni poznato. pogledao. kapiram da se navikao. nije ni jedini koji ovo tvrdi.
ali, ne možete me ubediti da su dve analogne ose bolje od tri analogne ose (lično koristim i pedale u kompletu, dobar broj hotas pilota koje znam koriste twist), niti me možete ubediti da je tastatura, takva kakva je, bolja od hat-a za kontrolu lateralnih thrustera (najbolji je gamepad, ali on nema šta da traži kad su pitch i roll u pitanju). da ne spominjem ostatak borbenih kontrola kojih baš ima puno (chafovi, shield cell banke, subsistemi next i prev, silent running, kontrola rasporeda energije, fire grupe itd...) koje je zgodno da imaš tu, i da ne izgledaju baš kao i svaki drugi taster kao što izgledaju na tastaturi. za neke stvari kad je tastatura u pitanju u sred borbe MORAŠ skloniti glavu sa ekrana bar na tren, a tu pravi hotas komplet sa pedalama (preporučen i makar neki tracker, ako već ne i oculus rift) dolazi do izražaja. pritom, treba nametnuti svoj stil borbe, a ne dozvoliti mu njegov :)
pravi pvp je cela jedna nauka u toj eliti :) on samo eksploatiše činjenicu da se većina igrača relativno loše kreće te da ih je manje više lako ispratiti sa yaw-om, ali osim toga ima tu mnogo u tome kako si složio brod i možda i najviše u tome kako žongliraš strujom tokom borbe. a ima i tog flight assistance off/a čije korišćenje u dogfight-u daje zahvalnu prednost u brzim okretima.

treba dodati i da se mahom u tim "bliskim susretima" na manje od kilometar koriste gimballed oružja, te da precizno nišanjenje nema mnogo svrhe. i zapravo ključna stvar u celoj priči o kontrolama je ono T iz hotas-a, potpuna analogna kotrola kretanja broda napred nazad je u najvećem broju slučajeva mnogo korisnija od prostog "trusters forward / backward" kako on zapravo radi dok se krije u ovoj instalaciji. kad je neko uvežban tako dobro kao što je on, "thrusters are not an issue, but a feature!", i sve to što on radi se može i džojstikom, samo bolje.
 
Poslednja izmena:
Sad sam pogledao onaj video.. kako lik vozi, nevidjeno. Moracu da probam njegov controls setup.
 
Ako pricamo o imerziji, naravno da HOTAS nema premca. Ja recimo nikako da uzmem neki, ne toliko zbog cene, koliko sto svaki ima neku manu. Za ED mi se X52pro cini kao najbolje resenje koje je lako nabaviti kod nas, mada bih najradije uzeo CH kombinaciju stick/throttle, ali to bih vec morao vani da jurim. A tu je onda cimanje za eventualnu garanciju. Warthog recimo nikad ne bih uzeo za ED zbog mnogo vece sile potrebne za pomeranje palice. Dzaba mi ekstra kvalitet ako u toku borbe moram da se borim sa njim. Mislim da pedale u ED nisu potrebne, jer jaw mora biti brz i precizan.

Ne mogu da docekam da neki VR sidje medju mase, posto vec sada mogu da zamislim kakav je osecaj sa ovakvom kombinacijom. Naravno, i obican TrackIR uvodi skroz novu dimenziju u igru.

Kao sto si rekao, najveci nedostatak m/k kombinacije je upravo upravljanje thrusterima. Zbog posla uzimam Logitech G13 za koji dan - on ima pecurkicu koja je savrsena za ovu namenu.
U glavi mi mnogo dobro deluje ta kombinacija, jedva cekam da probam. Znaci pecurka za up, down, left i right thrustere, a "w,s,a,d" za roll i napred-nazad. Shift + wsad upravljaju energijom.
Ostali tasteri su najmanji problem za uvezbanu ruku.

Cisto informativno, koji HOTAS koristis? Mozda si i pomenuo negde u temi, ali da ne listam sad...
 
mozes da izvadis oprugu iz warthog-a, posao od pet minuta, ako ti je, s oproštenjem, pretvrd :)
a pedale mogu biti skrooooooz brze i precizne. preporucujem mfg crosswind, sa cam elementom mozes da precizno podesis kako zelis da se ponasaju.
ruka koliko god da je uvezbana ne moze bez gledanja da mapira toliko kontrola bez shift-ova, a recimo taj shift za koriscenje power pips-a ti na tren odvlaci paznju sa thrustera. da ne spominjem da gde ima shift-ova ima i failova :)
 
Dzaba mikronska podesavanja pedala od 300 evra, ako moja preciznost zavisi od nogu. :D
 
a misliš da ovaj dasa sa snimka nije poslednjih deset godina igrao mahom samo fps naslove? čovek se na svasta navikne, a veruj mi, pedale su zapravo dramatičnije promenile kvalitet mog nišanjenja nego warthog.
znam, lakše je snajperisati mišem, ali daj da vidim da taj s youtubeta tako usnajperiše mene pre nego ja njega :)

hteo sam reći - da je tako pasionirano držao džojstik u ruci i nožice na pedalama kao što je držao miša prethodnih desetak godina igranja (eh, da je imalo šta da se igra), gledali bi smo video - how is hotas waaaay too better than m&kb in e:d.

i samo još jedan mali detalj - analogna kontrola throtle-a u supercruise-u smanjuje vreme provedeno u istom za dobrih 3o-tak posto. probaj i shvatićeš koliko znači da jednim snažnijim cimom (o warthože, hvala ti što si s oproštenjem tako tvrd) naglo smanjiš gas na potrebnih 0:07, 0:06 sekundi do cilja.
 
u 25% koracima nisu potrebne fine korekcije? ccc, kao da ne igramo istu igru...
 
Možda ti s tim finim korekcijama uštediš još neko vreme, nisam probao da skrolom finije podešavam ovo sam našo na linku koji je neko ovde okačio preporuku da se stavi na 25% i spusti za jedan skroll na 6-7 sec pre cilja...

A gde držiš hotas dok igraš, meni je jako neudobno da koristim džojstik ako mi je na stolu a da mu sad pravim neko postolje/virtuelni kokpit mi bzvz, mator sam za to :d
Tako da meni m+k kontrole dođu super mada sam naravno daleko od pravog svemirskog pilota :)
 
Za sta trebaju fine korekcije u super kruzu? Jedino sta treba je da smanjis potisak sa 100% na 75% na 6-7 sekundi pre cilja, da ne bi bilo overshoota.
95% vremena letis na 100% potiska, ne vidim kako bilo kakvo tiltovanje zadnjih 5% moze doneti neko bitno ubrzanje.

U normalnom letu ubrzavam i usporavam forward/reverse thrusterima, dok je potisak u plavoj zoni. Nikada ni za sta mi nije zatrebala veca preciznost potiska.
Uostalom, jos malo pa ce da izadje CQC, pa cemo moci da testiramo teorije na delu. :)
 
Slike sa EGX panela:

aJOExdk.jpg

2zhNLkq.jpg

pN1ho3w.jpg

jGqgrVa.jpg

Kastomizacija na trecoj slici. Na drugoj multicrew koji je planiran za Season 2 (Horizon ekspanzija je Season 1).

http://us2.campaign-archive1.com/?u=dcbf6b86b4b0c7d1c21b73b1e&id=5fd2c5476a
 
super je ovo, nadam se da će biti zanimljivo na planetama, da se traži svašta nešto :d
 
Ja se itekako radujem novim brodovima koji ce doci sa ekspanzijom. Takodje se nadam da ce trgovinu i istrazivanje, kao bitne aspekte ove igre, dodatno nadograditi. A planete - to ce biti ludilo :)
 
Jel može neko da mi pojasni oko power play-a da ne guglam sad.
Konkretno me zanima ako odaberem power koji kao bonuse ima % uvećanja na bountije a samo BH i radim, kako da nabijem taj rank kod powera, vidim da moram bh da radim u sistemima koje taj power kontroliše ili eksploatiše ali hoće li mi onaj merit ili kako se već zove sam od sebe rasti dok budem lovio wanted npc ili moram misije da radim za power ili nešto treće?
 
probao sam da objasnim da trgovina i istraživanje realno i nisu preterano bitni aspekti ove igre, ali ok. ko voli trgovinu, savetujem x3 i ceo x serijal - to je fenomenalna upravljačka simulacija trgovačke flote; kome se istražuje, nek se strpi još koji mesec dok ne dođe no man's sky. ovo je elite - igra koja je koncipirana oko sukoba brodova i dogfight-a.
probao sam sinoć novu betu i taj cqc. beta je malo nerfovala neke uređaje, druge boostovala, nema više ekplozije broda kada doguramo power plant na nulu :eek:
cqc su, očekivano, tenkići u svemiru, sa sve otključavanjem naprednijih brodova i uređaja, katastrofalnim matchmaking-om, potrebom za uigranom ekipom i svim onim glupostima zbog kojih ne igram takve igre. bzv.

moja škvadra inače ima dojam da se igra namerno deli na dva dela: isključivo pvp deo - to bi bio cqc; i pretežno ne-pvp deo - što bi bila klasična elite: dangerous. iako je promovisan način igranja open play, stiče se utisak da se u klasičnoj e: d podilazi igračima koji izbegavaju pvp u open režimu: veliki brodovi teže pucaju, kad ostanete bez power planta i dalje imate 50 posto struje !?!?! (koja je ovde logika, nije mi jasno), drajvovi na multirole brodovima se teže pogađaju...

što se nas tiče, ovo je korak unazad, mada će dobro uigrana ekipa i dalje da šamara sve redom kao i do sada. tu je možda i najveći problem igrača koji igraju open a nemaju wing - njih će uigrane ekipe da deru kao i pre, i solo će delovati kao mnogo primaljivije rešenje, bar kad se putuje u relativno opterećene sisteme (rhea, nanomam, kamadhenu...).
deo pvp igrača će definitivno biti odvučen u cqc, mada, sa druge strane, to verovatno i nije neka ekipa za pvp sandbox igru kao što je elite.
 
Pa ovaj, ako pricamo o osnovnoj eliti nikako se ne bih slozio sa tobom zato sto tamo nigde nije postojala cak ni ideja oragnizovanog dog fighta..ili se ja ne secam tako neceg. Sve vreme se skakutalo okolo (istrazivanje) i trgovalao (roba u gramima sto veca kolicina) tako da ne razumem bas odakle ti taj legacy zakljucak. Jeste se napucavalo po nesto sto te napadne ako skakuces po anarhijama i tako to ali nista "organizovano". btw da li ce se pojaviti targoidi? bilo bi bas divno :)

Sto se ostaloga tice slazem se sa tobom, ED je totalno ispunjenje svega sto sam ja zeleo od nastavka elite. Poboljsano je piratovanje odnosno bounty hounting, postoji i mining i trading i znacajno je poboljsano istrazivanje. Ako sa ovim upgrejdom unaprede jos i istrazivanje na visi nivo mislim da je apsolutno sve tu. Ove power gluposti i pvp je ubacen za decurliju koja je odrasla na wow-u i slicnim nebulozama ali svako ko je zainteresovan za core elitu ce to jednostavno ignorisati.

Sto se tice tih merita stekao sam utisak da moras da prihvatis one misije kod powera i da to daje merite. sve ostalo izgleda ne daje ali posto mi je to totalni visak u ovom setapu nisam ni probao.
 
Poslednja izmena:
:eek:

heh... sad si me malo zbunio. ili je to što ti zoveš osnovnom elitom zapravo njen simpatičan, ali ne tako uspešan nastavak (frontier ili ffe, ne znam sad šta si tačno igrao); ili imamo problem oko pojma organizovan dogfight? najlakše se, koliko se ja sećam, a sećam se odlično, napredovalo čistom piraterijom čim sakupiš 525 kredita za fuel scoops (mislim da čak ni ovu cenu nisam pogrešio). jeste, budeš fugitive u tom sistemu, ali dva - tri skoka, i eto unovčavanja svih tih prikupljenih kanistera.
pritom, elite je jedna od prvih igara koja te je zapljuskivala većim wingovima (dva - tri kraita i sidewinder, dva thargoida sa pratećom flotom thargona i sl...) čim se malo ubudžiš.

ali se oko cqc-a i power play-a totalno slažemo. to je osmišljeno za ljude koji su navikli na težak rad.
 
ju ovo cu smatrati uvredom :) doduse nije osnovna bas nego elita plus. Izgleda da smo drugacije doziveli stvari, meni je to sto ti nazivas organizovano bilo usputno nalupavanje svega sto mi je na putu. Organizovano je ovo sad, odem ciljano u ringove i lovim. pretpostavljam da pricamo o istom ali drukcije to nazivamo. :)

Ovi nastavci su bili "simpaticni" ali ipak nedovoljno igrivi, bar za mene.
 
heeej :)

kakva crna uvreda ;)

pojam organizovan si ti uneo u priču :) ja sam dao tezu da je dogfight bio najbitniji segment elite legacy (a i elite plus, koliko se sećam (amiga, zar ne?)) još od spektruma (verziju za bbc b sam igrao tek godinama, godinama kasnije), a da je sve ostalo u igri (trejding, mining, istraživanje...) bilo u funkciji predaha od dogfight-a. možda je to samo moj doživljaj, ali sve mi se totalno promenilo u eliti kada sam konačno razlupao prvu trepćuću čiodu na skeneru, trading je služio da dođem do fuel scoops-a a posle toga sam samo prodavao ono što otmem i u retkim, retkim situacijama trgovao narkoticima kad ih nađem negde za baš male pare. mining je donosio smešno male prihode, pa sam ga probao svega par puta i to je to.

slažemo se i oko nastavaka. sjajni simulatori kretanja kroz međuplanetarni prostor, ali i ništa više od toga.
 
Da naravno amiga :) najbolja platforma ever (imali smo elitu u boji za razliku od drugih smrtnika):D kao sto sam i mislio slazemo se oko potpuno svega samo drugacije to nazivamo. Mining recimo ni na novoj eliti nisam probao to mi je bas za penzionere i oduvek je bilo, ostalo u zavisnosti od raspolozenja.
 
Poslednja izmena:
Ja sam probao malo ovaj power play, doduše solo i baš je super :)
Nisu loše ni nagrade 50 miliona za rank 5 i bonus na bounty (Arissa Lavigny-Duval) sa tim rankom izađe navodno preko 400% što je ludnica ako je tačno (valjda je neki bug).
Naravno nema šanse da dostignem rank 5 ali svejedno i rank 2 ima lep bonus.
 
power play ima tu pve mehaniku koja ni na koji nacin ne nagradjuje pvp igraca. ako imam za cilj da recimo unistavam brodove zakarija kadsonca potpuno je isto da li sam razvejao u prah deset besmisleno bednih npc-ova ili deset za'ebanih igraca iz njihovog najboljeg klana.
pritom, jurnjava za meritima se polako i sigurno pretvara u težak grind - samo još deset tura i možda mogu da dobijem petnaest milki... to meni uopšte nije zabavno, a od punokrvnog sandboxa pravi gta "sandbox". bzvz.
 
To jeste tako, mogli bi da povećaju nagradu ako ubiješ živog protivnika.

U svakom slučaju postoji i RP element koji je nekima dosta interesantan.
Meni se dopada kako su se organizovali na reddit-u :D ludilo, juče sam više čitao reddit nego što sam igrao haha

Koliko vidim trenutno su instance najveći problem, žale se ljudi dosta.
 
tja... role play... i taj reddit, navalimo na hq sistem felacije winters a oni celu noć ne uspeju da organizuju pristojan wing da nas oduva. jak mi je to role play. bzvz. inače, ceo taj koncept višestrukog instanciranja jedne te iste lokacije je potpuni promašaj, mada, ima ekipa koje su se prilično dobro navežbale u prevazilaženju tog problema.
 
Malo je trivijalno pitanje ali obzirom da mene iskljucivo zanima online aspekt, odnosno, korelacija izmedju igraca, da li postoji neki video koji je detaljno objasnio taj dio posto gledam recenzije i sve se fokusiraju na kvestove koji su tipicni za MMO dok mene zanima PVP.. znaci gameplay bez botova.. ako je Elite uopste to. Znam za cqc i mene znaima da li je to jedini vidi interakcije izmedju igraca obzirom da je cqc odvojen od main igre.. ak ose ne varam.

Znaci da li je u suštini elite RPG koji se fokusira na kvestove odnosno i interakcije sa botovima ili ima tokom odradjivanja kvestova da se interakcija svodi sa pravim igracima ?

Sorry na banaliziranju ali u zadnje vrijeme iskljucivo igram pvp igre, ne drzi mi vise paznju Pv-bot naslovi pa me interesuje da li je elit igra u kojoj se takmicis sa drugim igracima ili je solo igra odradjivanja kvestova..
 
Poslednja izmena:
Danas je izašao 1.4 patch koji donosi poseban mod CQC koji je nešto kao WoT partije (nisam probao još uvek), probaj da izguglaš Elite CQC.

Osim toga postoji pvp, kada oadebareš open play (prilikom ulaska u igru bira se Open play ili Solo mod) možeš da srećeš druge igrače u svemiru, možeš da ih napadneš, mogu da te napadaju :)
svemir je veliki pa ne znam koliko često se sreću drugi igrači ali na nekim poznatim lokacijama ih sigurno ima, vidim na reditu da javljaju kad vide skvadron protivnika da krstari blizu neke bitne lokacije :)
Ja sam do sada igrao samo solo.

mmike može verovatno više da ti kaže, vidim da ljudi igraju u "wings" dakle igraju zajedno kao skvadron pve i pvp, mada ne znam koliko je to kompetetivno van CQC jer verovatno najviše zavisi od toga ko ima kakav brod.
 
Hvala zan info.. prepravio sam prvi post jer sam zaboravio spomenuti cqc. Ta arena mi je poznata medjutim, koliko vidim, ta je arena odvojena od same main igre.

Ako sam dobro svatio, open online play bi bio bila otvorena igra gdje se srecu drugi igraci ali se ja konkretno ne "takmicim" sa njima (da napadam njihove posjede) vec se svodi na farmanje, istrazivanje i trgovinu za koje nisu potrebni drugi igraci osim da te mozda ometaju ?
 
Poslednja izmena:
Pa osim kredita i broda nemaš nikakve posede u igri (bazu ili nešto slično) tako da je to to.

Postoji taj power play gde kao odabereš neku od frakcija koje imaju svoje sisteme i cilj ti je da braniš svoje sisteme i napadaš tuđe, međutim najveći deo te borbe je vs AI pa čak i kad igraš solo, možeš ubijanjem NPC-a ili trgovinom (zavisi od tipa zadatka, svaka frakcija ima svoje zadatke) da utičeš na power play rezultat.
Ipak najveći je efekat ako se baš boriš protiv ljudi iz druge frakcije jer ne samo što više poena tako zaradiš nego i njih ometeš u obavljanju njihovih zadataka.

Dosta je komplikovan taj Power Play sry ako je konfuzno ali i ja igram tek nedelju dana , igrao sam malo po izlasku igre ali me brzo smorila a sad mi je ovaj power play baš zanimljiv.

http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Powerplay
 
Vrh Dno