@HDMI Da je sve tako jednostavno kao total cost of ownership (ili kako si već zamislio taj parametar), svi bi vozili dačije i fijate. Postoji nešto što ljudi žele dodatno da plate. Zašto nekome treba 300KS, ako ima isti takav auto sa 200KS? Zašto neko želi 200KS kad i sa 150KS može da ide daleko preko ograničenja? Za auto koji treba da pravi pare, da, slažem se, sprovesti dobru računicu i odlučiti racionalno. Ali meni auto ne pravi pare, samo mi ih troši. Sipam gorivo da bih se provozao, da bih otišao negde gde ne bih mogao ili ne bih želeo da odem da ne idem (tim) autom. Hajde ti mi napravi računicu kako da odem na Elafonisos 1500km od Beograda EV-jem, koliko dana bih putovao, gde bih se punio, gde bih spavao i koliko bi me to koštalo. Sa mojim dizelom sa 73l rezervoarom, jedno stajanje za točenje goriva od 10 minuta je bilo potrebno, krenuo uveče, sutradan pre podne stigao. Natovaren do vrha, pumpa na svakih par (desetina) minuta vožnje, gužve i čekanja ne postoje.
Ja sam stvarno zagovornik toga da EV imaju svoje mesto, čak i kod nas u Srbiji, davao sam skoro primer (koji je potpuno realan) kada bi se i kome mogao isplatiti, ali svaka vrsta vozila ima svoju namenu i mesto gde briljira. Verovatno je da će u budućnosti biti sve manje SUS automobila, još verovatnije da će dizel praktično ispariti iz upotrebe (za putnička vozila), ali taj se trenutak nije još približio.
U Mom prvom postu na ovoj temi, napisao sam, da je to u kratkim crtama.
Ti sada otvaraš nove teme.
Prvo i osnovno,nije svaki EV isti,drugo nije svaki EV kupac isti.Postoji reč STANDARD,kolike su tvoje platežne sposobnosti,odnosno koliko često menjas automobile,koliko često kupuješ nove automobile.
Uglavnom su najveći protivnici EV vozila,oni koji na svakih 10 godina,kupuju polovne aute do 5.000 evra,ja ih potpuno razumem.Oni su van kategorije.Vozio sam auto od 200 evra 20 godina kao četvrti, i sit sam se nauživao.Znači,odlazak na rizična mesta,fudbalske utakmice,nevreme,grad,parkiranje ispod lipe,mesta gde se kradu automobili,i imao je svoju namenu.Glavne aute sam čuvao i sačuvao za prave namene.Svaki auto ima svoju namenu,pa tako i EV.
Moraš prvo sebe staviti u kojoj si kategoriji,da li više vremena provodiš u gradu ili van grada.
Lljudi su opčinjeni pričom o putovanju na more EV vozilom,a od365 dana ,10 dana provedu van grada,a 355 dana su u gradu ,koji im pojede tone benzina ,maziva, kaiševa,vodenih pumpi i zamajaca,to je sumanuto pitanje o EV vozilu.
Idemo dalje,ako prelaziš više km van grada,sve to putuješ van zemlje,onda je to samo Tesla auto,i ništa drugo.Jednostavno mreža punjača je superiorna,kao i navigacija sa mrežom punjača.Svaki plan koji napraviš,Tesla pravi rutu sa punjačima.Tvoje je samo da pratiš mapu,i na svakom punjaču se zadržavaš 10 minuta,ne više od toga,jer radiš samo dopune,i naravno,ispravnost njihovih punjača je 99%.
Ako više vremena provodiš u gradu,a dva puta godišnje ideš na letovanje i zimovanje,onda se uzima neki manji EV auto za grad,može polovan Bmw I3 oko 17.000 evra,polovan Fiat 500E, košta isto,a može i nova EV Fiat Panda,koja ce sa subvencijom koštati oko 18.000 evra,maltene isto kao i ovi gore polovni,i to sve kao drugi auto,dok za prvi auto koristiš postojeći Sus auto,za putovanja van grada.
Nije poenta da ti auto ne pravi pare,nego da gubitak novca na Sus autu,investiraš u nešto pametnije i svrsishodnije.
Ko ima standard,taj je za 20 godina unazad,kupio 5 novih automobila, i izgubio jedan stan na njima.Sada sa EV vozilima,imaš sve to isto,ali nećeš jedan stan proćerdati na dpf,egr,turbo,nepotrebne stvari,koje te prevoze od tačke A do tačke B,a gde je tek gorivo.