Šta je novo?

Elektro i samovozeci automobili

To više neće biti (veliki) problem (a verujem da u Kini nije ni sad). CATL predstavio bateriju sa kojom se može preći 1000km, a nakon 10 minuta punjenja oko 600km
https://www.catl.com/en/news/6239.html
Bogami, ovo izgleda kao veliki napredak. Ostaje pitanje realnih performansi i cene, ali u narednim godinama može biti samo bolje

I komšije im ostvarile napredak, razvili su tehnologiju kojom su produžili radni vek za 10-20%. Mada ovo još nije izašlo iz laboratorije
https://www.koreaherald.com/view.php?ud=20240516050554
 
Zanimljiv video, još pritom na našem jeziku 😁 Priča o hibridima me je prilično iznenadila (od 23.minuta):

 
Idi bre, što je ovaj nervozan, sve u tisućama 😬

Ok, nema redovnog servisa svake godine, ali bukvalno nijedan pomenuti trošak nije bio u stotinama, sve je u hiljadama.

Mnogima je nevažan trošak po pređenom kilometru, kada mora od jednom da istrese veći iznos.
 
Pa ovo je kao kada Alen iz dva i po muskarca ubedjuje Carlija da Porsche nije zenski auto jer mu je pokazao slike muskaraca kako ga voze, a Carli mu odgovara da je majmun usao u predstavnistvo pokazao bi mu slike majmuna... Tako i ovde, covek koji se bavi popravkama el automobila nece sigurno da prica protiv... Pri tome na par mesta bas zabaguje i iznosi pausalne ocene, pogotovo za Prius...
 
Poenta je o količini ovakvih servisa. To su spomenuli negde na 47. minutu. Kada bude u svakom gradu ovakav servis, sve će biti jeftinije i sve će leći na svoje mesto.
Pre bih svakih 3-5 godna potrošio hiljadu evra na reparaciju EV nego svake godine "mali servis" + popravka SUS s vremena na vreme.

akki

Mislim da je dosta nepristrasno odgovorio na pitanja. Lepo je rekao gde su problemi. Ne znam šta je trebalo da priča protiv?
 
Pre bih svakih 3-5 godna potrošio hiljadu evra na reparaciju EV nego svake godine "mali servis" + popravka SUS s vremena na vreme.
Mislim da si u manjini, pored baterije i el. motora taj auto ce trebati i nove stabilizatore, nove amortizere, nove gume...kao sto i vecina normalnih automobila trazi.
A ako uzmemo primer da vecini auto ne crkava svaki cas, da ljudi voze godinama uz samo zamenu ulja i filtera, onda ta prica da je jeftinije svako 3 godine baciti 2-3k evra na EV nikako ne pije vodu. Plus ovo sto covek kaze u videu kako se ustedi u odnosu na dizel cak i sa tim troskovima, malo je izostavio iz price da struja nije besplatna, tako da racunica koju je tu dao nije ispravna. Da ne ulazimo u to koliko kosta punjac da ugradis kuci da bi uopste mogao da punis, ili koliko kosta struja na putovanju itd.
Za sad je ipak sve na strani dizela i benzina.
 
Kao sto su sa povecanjem broja servisa za SUS automobile pale cene servisa... ovde ce to biti jos teze jer ce teze biti nabaviti same celije kako se bude povecavala konkurencija a i proizvodjaci napreduju, kao sto je i sam pricao za Teslu, a ja dajem primer Toyote koja sad daje 10 godina garancije na bateriju sto je za vecinu sasvim dovoljno pa ce nabavka polovne baterije odgovarajuceg kapaciteta i starosti biti problem... Uz naravno napredak u polju baterija i upravljanjem baterija sto je izostavio da kaze kada su hibridi u pitanju kao sto nije rekao da i EV imaju rekuperaciju...

Nije nepristrasan nego je lepo uvio pricu i prica sta mu kad odgovara sto je ocekivano jer se covek time bavi... Da ne ulazim skroz u detalje, pored pomenutog za Prius, recimo kada ga pita na kraju o troskovima podrazumeva da je EV punjenje besplatno a kod cene po km je pausalno rekao da je razlika 10x sto je potpuno nerealno i u najludjim snovima...

Evo sta daje vw u svom poredjenju gde su uracunati svi benefiti koji se dobijaju za EV a koji je pitanje koliko ce trajati:

 
Mislim da si u manjini, pored baterije i el. motora taj auto ce trebati i nove stabilizatore, nove amortizere, nove gume...kao sto i vecina normalnih automobila trazi.

Sem guma, navedeno su kvarovi na kolima od 300 i više hiljada km i 10, 15, 20 godina starosti, to je jako daleko za EV, ali nema to nikakve razlike u odnosu na konvencionalna kola. Do tad si potrošio 15-30 hiljada eur goriva više u odnosu na EV, zavisno da li prelazis jako malo, ili malo više.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
a kod cene po km je pausalno rekao da je razlika 10x sto je potpuno nerealno i u najludjim snovima...
Moja računica sa punjenjem kod kuće oko 20x. :D Sa red veličine 30.000din goriva mesečno na 1500din.Zato i razmišljam u tom smeru i rešavam određene prepreke, koje ću, nadam se, rešiti do kraja godine, a onda ćemo videti šta dalje.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Racunaju tako mnogi pa kad dodje realna upotreba shvate koliko su pogresili... A to je posebno kod EV tesko jer na realnu potrosnju utice milion faktora... Tako sam se ja lozio na plug in hibrida pa mi je brzo srusen snesko :)
 
Naravno, ode 50% zimi sa 1500 na 2200 din, dok 30 ostaje 30 hiljada. :)
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Dobro i da uzmemo da stvarno uspes da potrosis samo 1500 dinara na ekvivalent od 30 000 dinara goriva ( sto je nemoguce sem ako ne poredis VISION EQXX u idealnim uslovima i Hamer ) stvarno mislis da ga neces nikada puniti na punjacu koji moras da platis?

Ili to nisi ni racunao pa onda citava ova prica nema mnogo smisla jer nisi prosecan korisnik o kakvom je bilo reci...
 
A ako uzmemo primer da vecini auto ne crkava svaki cas, da ljudi voze godinama uz samo zamenu ulja i filtera, onda ta prica da je jeftinije svako 3 godine baciti 2-3k evra na EV nikako ne pije vodu.š
Pa ako porediš moju izjavu, da bih dao 1000€ svakih 3-5 godina i tvoju, da dajem 2-3000€ svakih 3 godine, onda bih i ja razmislio. Zaista ne mislim da neko ko vozi EV ima troškove od 1000€ godišnje za popravke. Mada valjda zavisi šta ti zapadne. EV nije kod nas još uvek dovoljno rasprostranjen da bi znali šta da očekujemo.

Meni samo 2 stvari ne daju da kupim EV trenutno:
1. Dosta veća cena od SUS
2. Nedostatak servisa u Srbiji, pogotovo u gradu gde ja živim. Ne odgovara mi da za bilo koji problem moram da šlepam auto stotinama kilometara daleko.
 
Pa ako porediš moju izjavu, da bih dao 1000€ svakih 3-5 godina i tvoju, da dajem 2-3000€ svakih 3 godine, onda bih i ja razmislio. Zaista ne mislim da neko ko vozi EV ima troškove od 1000€ godišnje za popravke. Mada valjda zavisi šta ti zapadne.
Ako si pogledao video, covek je lepo rekao da kad prodje taj neki period od 7-8 godina, da baterija treba servis na svako 2-3 godine i da ni jedan nije ispod tisuce (hiljadarke) a moze biti i vise u zavisnosti koliko celija ode. Takodje lezaj o kom je pricao, isto treba menjati u tako nekom periodu, sto je po onome sto je rekao, takodje preko tisuce. Tako da u best case scenariu svako , ajd da kazemo 3 godine, u najboljem slucaju treba dati 2000e za popravke + redovni potrosni materijal. I to je samo best case sa najnizim spomenutim cenama, jer lako se moze desiti da neka celija ode u medjuvremenu, to niko ne moze da garantuje.
Takodje jedan od vecih troskova koji moze da se desi je interter, koji crkava od zamora materijala po recima ovog majstora, a takodje je dosta skup.
Lepo Alvirko kaze, svaka popravka kao generalna na SUS motoru, a neke i skuplje.
Poznavajuci nasu plateznu moc, kod nas nece dolaziti bez 15 godina starosti, i bog zna kako ce se te baterije ponasati na toj starosti i koliko cesto ce baterije tad crkavati.

Inace ako smem da primetim, jake su mu cene obzirom da za reparaciju baterije nema troska ni evra na delove jer ugradjuje celije iz "mrtvih" baterija za ciju je zamenu takodje bio placen. Ali tako je to kad nema konkurencije. Slican servis sam skoro gledao u US gde na Tesli za zamenu jedne celije nije naplaceno nista. Naravno to je vise izuzetak nego pravilo, ali vredi spomenuti.
 
Poslednja izmena:
Dobro i da uzmemo da stvarno uspes da potrosis samo 1500 dinara na ekvivalent od 30 000 dinara goriva ( sto je nemoguce sem ako ne poredis VISION EQXX u idealnim uslovima i Hamer ) stvarno mislis da ga neces nikada puniti na punjacu koji moras da platis?

Ili to nisi ni racunao pa onda citava ova prica nema mnogo smisla jer nisi prosecan korisnik o kakvom je bilo reci...
Naravno da bi se koristio komercijalni punjač, ali vrlo retko - i to pod uslovom da ti je to jedini automobil. Pođi od sebe, koliko dana godišnje imaš putovanja >300km u toku jednog dana, a koliko <300km? Meni uopšte ta dva odlaska na neki duži put ne utiču previše, upropašćava me svakodnevni odlazak na posao, na koji samo ode 84km + u toku dana uvek ima još dodatne kilometraže bliže kući. Juče sam prešao 250km, srećom u 3 vozila i samo 1 za svoje pare, i svaki drugi dan pored standardnih minimum 84, prelazim sad još toliko, a gorivo skoro 2€.

A što ne računam uopšte komercijalne punjače u mom slučaju, jer bih na duži put išao drugim autom. To je sigurno jeftinije i za dalja putovanja je svakako i praktičniji i jeftiniji konvencionalan automobil.

Jedino što bih sigurno iz zezanja išao i sa EV dalje, iz sopstvene radoznalosti, ne iz neke uštede. Taj ako bude u mom vlasništvu, za nekoliko godina će pola svoje vrednosti da otplati.

@component je fino podvukao prave nedostatke. Ne bih se usudio da mi EV bude jedini automobil u kući. Optimalno za porodicu je da imaju konvencionalni i električni auto, a svaki vid hibrida bih izbegao kao nešto što je u startu najbolje od oba sveta, a tokom eksploatacije će se pokazati kao najgore.
 
Računaj ugrubo ~20kWh potrošnju na 100km. Dodaj ~10% na to kroz gubitke tokom punjenja, dolaziš do 22kWh na 100km. U tvom slučaju ako prelaziš 2000km mesečno, trošiš 440kWh mesečno. Ako puniš auto samo noću u plavoj tarifi (računam da zelenu iskoristiš za sopstvenu potrošnju u svakom slučaju, a ne uđeš u crvenu zonu), to te košta oko 5.5din/kWh, odnosno 2400din mesečno. Ako ti auto troši 7l na 100km (trenutno isto koštaju i benzin i dizel), to mu dođe oko 28000din. Stvano ogromna ušteda, preko 200e mesečno, 2500e godišnje. Ako elektro auto u nabavci košta 10.000e više (za neku malu klasu automobila), za 4 godine se vrati razlika u nabavnoj ceni. Neka SUS auto održavanje bude 200e godišnje (što je baš minimalna suma), ako je za elektro auto 1000e godišnje (neko je pomenuo par hiljada na svakih nekoliko godina), period otplate se produži na 6 godina. Ako verujete da će vam taj elektro auto trajati duže od toga, ako imate gde da ga punite i možete samo u noćnoj tarifi da ga punite, stvarno nije neisplativo. Ostaje problematika servisa (trenutno) i kome ga prodati kada napuni recimo 15 godina, ali to je bar trenutno do našeg mentaliteta i odbojnosti prema EV. Verujem da će se u budućnosti i to promeniti.
 
Pa dobro, razbijaju se polako neki mitovi. Kačili su se na ovoj temi i klipovi da zamena baterije košta 60000$ (za korejanca u garanciji), da se baterije ne recikliraju i slične nebuloze. A i priče da nema "nikakvog" održavanja.

Sada je priča malo realnija što se troškova tiče.
 
Računaj ugrubo ~20kWh potrošnju na 100km. Dodaj ~10% na to kroz gubitke tokom punjenja, dolaziš do 22kWh na 100km. U tvom slučaju ako prelaziš 2000km mesečno, trošiš 440kWh mesečno. Ako puniš auto samo noću u plavoj tarifi (računam da zelenu iskoristiš za sopstvenu potrošnju u svakom slučaju, a ne uđeš u crvenu zonu), to te košta oko 5.5din/kWh, odnosno 2400din mesečno. Ako ti auto troši 7l na 100km (trenutno isto koštaju i benzin i dizel), to mu dođe oko 28000din. Stvano ogromna ušteda, preko 200e mesečno, 2500e godišnje. Ako elektro auto u nabavci košta 10.000e više (za neku malu klasu automobila), za 4 godine se vrati razlika u nabavnoj ceni. Neka SUS auto održavanje bude 200e godišnje (što je baš minimalna suma), ako je za elektro auto 1000e godišnje (neko je pomenuo par hiljada na svakih nekoliko godina), period otplate se produži na 6 godina. Ako verujete da će vam taj elektro auto trajati duže od toga, ako imate gde da ga punite i možete samo u noćnoj tarifi da ga punite, stvarno nije neisplativo. Ostaje problematika servisa (trenutno) i kome ga prodati kada napuni recimo 15 godina, ali to je bar trenutno do našeg mentaliteta i odbojnosti prema EV. Verujem da će se u budućnosti i to promeniti.
Nije neisplativo ''ako ovo, ako ono, pod tim uslovima''. U prevodu, neisplativo je, i dalje.

Ja bih više voleo da ljudi u Srbiji voze u proseku mlađe i tehnički ispravnije automobile (SUS), na gumama bar srednje klase, da ne voze pijani, drogirani (i ne izgravaju Montoju pri preticanju, u ljutoj mašini od 50-60KW), nego da svaki stoti starbaks BG hipster tripuje kako će ''sačuvati zelenu planetu'' tako što se vuče po putevima za 20 evra mesečno u Dačiji Spring (i to po aktuelnim cenama struje, koje služe da bi se obezbedio ''socijalni mir'', ni to neće moći da traje još dugo). Kada struja poskupi, biće još nepovoljnija situacija.
 
Poslednja izmena:
Istekao edit:
Ja čak mislim da je malo, ono "majstorski" preterao kako sa cenama, tako i sa intervalima servisa. "Jedini servis u Evropi" koji radi to što radi, a u garaži 3 auta? A u Evropi 5.000.000 EV-a i još 3 puta više hibrida, ajde... I majstor za klime bi da "dopunjava freon" svake godine da se on pita.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
@hsv.stoned pa upravo to, u pravom scenariju, stvarno nije neisplativo. Ako neko prelazi relativno veliku kilometražu mesečno, ali to nije sabijeno u par dana nego baš ovako kako @nidza reče, svaki dan po ~100km, to je idealan režim za EV, još je kod nas bonus punjenje automobila noću kada je struja jeftina. Recimo taksisti bi pevali sa EV, ako bi mogli da ga pune svaku noć kod kuće. Ko nam garantuje da neće za 5 godina cena dizela biti 1000din? Isto kao i za struju da neće biti skuplja, uz jednu bitnu razliku, i dalje najveći deo električne energije za snabdevanje domaće potrošnje obezbeđujemo iz domaćih resursa. To znači da smo manje podložni spoljnim uticajima na promene cena, ali i ja mislim da će biti poskupljenja u narednih par godina (ali ne ovako drastično kao u poslednje 3 godine).

Meni lično EV trenutno nikako ne završava posao, po gradu praktično i ne vozim, možda par stotina km mesečno, većinu moje kilometraže napravim na daljim putovanjima. U ovom mesecu ću verovatno probiti 4000km, i osim jednog puta od 200km plus 200km nazad (gde nisam mogao puniti EV), svako putovanje je bilo 500+km u jednom smeru. I sa mojim autom to odvezem dosta brže nego što bi EV mogao jer ne razmišljam toliko o potrošnji, da li je 6-7-8l, kod EV to znači da li stižeš ili ne stižeš na destinaciju istog dana (možda malo preterujem, ali te tera da napraviš pauzu od bar sat vremena i solidno planiranje).
 
Pa to je ono sto pricam, moze da bude 10x samo uz punjenje kod svoje kuce iskljucivo u nocnoj tarifi uz milion AKO i da ga nikada ne dopunis na preskupim komercijalnim punjacima... i to se isplati samo za jeftinije klase automobila... A posle imamo problem kome prodati taj polovni auto posle X godina... Dakle, kada pricamo o velikoj vecini ni u najludjim snovima nece biti 10x jeftinije...

Ja sam bio na ivici da uzmem EV, gledao, testirao, raspitivao se kod prijatelja koji imaju i ipak odlucio da sacekam... uzeo plug in hibrida ( dobio bas dobru cenu i ubedjivali me iz Freya) i posle par meseci koriscenja mi se srusio snesko jer sve ovo sto se prica je potpuno drugacije u realnoj upotrebi, npr, upadnes u beogradsku guzvu i potrosnja skace na 50kwh ako koristis klimu, a rusiti svoj komfor zbog ustede je suludo... Naravno, ima svojih prednosti da me neko ne shvati pogresno ali ima uslovnosti, npr desavalo mi se da zaboravim da ga dopunim, da me mrzi, da mi zena uzme auto pa ga ne stavi na punjac, da me zezne range, da ne procenim ja dobro koliko cu preci tog dana itd...

I jos jedna bitna stvar, puniti preko uticnice je siguran put ka troskovima, dakle racunajte i trosak kucnog punjaca nekog krstenog...

Sto se tice cene popravki, nije preterao cak je i smanjio, ali svakako ima jos gomila servisa koji rade reparaciju baterija, pa nije on izmislio toplu vodu....
 
Nije neisplativo ''ako ovo, ako ono, pod tim uslovima''. U prevodu, neisplativo je, i dalje.

Ja bih više voleo da ljudi u Srbiji voze u proseku mlađe i tehnički ispravnije automobile (SUS), na gumama bar srednje klase, da ne voze pijani, drogirani (i ne izgravaju Montoju pri preticanju, u ljutoj mašini od 50-60KW), nego da svaki stoti starbaks BG hipster tripuje kako će ''sačuvati zelenu planetu'' tako što se vuče po putevima za 20 evra mesečno u Dačiji Spring (i to po aktuelnim cenama struje, koje služe da bi se obezbedio ''socijalni mir'', ni to neće moći da traje još dugo). Kada struja poskupi, biće još nepovoljnija situacija.
Ovo što si napisao uopšte nije tema diskusije, već neka šira politika.

Iz ugla korisnika koji ima punjač kod kuće, sa trenutnim cenama goriva, vožnja na struju je faktički besplatna iz perspektive goriva, koje je i najveći rashod koji imaš u posedovanju automobila. Računaj samo koliko si novca do sad potrošio na gorivo otkad imaš vozačku dozvolu. Kolika je ušteda ako bi to hipotetički smanjio za 95%.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Isplaniraš put, klikneš na koji punjač ideš i na putu do punjača, neko ga demontira.


Koliko je vas dragih forumaša vozilo malo duže vožnje po Evropi automobilom (nebitno benzin/dize/plin/el), tipa preko 1000km?
Ja godišnje vozim 3-5 puta Berlin - Banjaluka. Trenutno imam dizelaša 2.2L, ali se često stavim u poziciju da imam EV pa kontam kako bi to moglo izgledati.
Jel znate koliko puta bude po više detours/zaobilaznica (zbog radova na autoputu) na jednom putovanju Berlin - BL? Kada krene, Njemačka, Austrija, Slo, Hr... Pa od planiranih 12-13 sati završim na +16 (sa samo 2-3 jako kratke piš pauze). Da ne spominjem kada zaglaviš u Hr na autoputu ljeti, kolona kilmetrima dugačka a upekne + 27C-28C...
Imao sam situacija da me detour u Njemačkoj baci kroz neke selendre i to po noći zimi, tipa vozimo se po 40min kroz neke vukoje8ine, nigdje table samo vidiš kamione i po koje auto pa za njima prati. A zamisli da si na 20% baterije u takvoj vukoje8ini...
- 4 male djece, veliki krovni kofer, uključiš grijanje/klimu, neka optimala, duga svijetla radi lakše noćne vožnje.... interesuje me koliko bi mogao preći na bateriji u takvom režimu vožnje. Nas 6, plus krovni kofer (cirka 70-80kg plus otpor na većim brzinama)...
Na kraju, još uvijek tehnologija nije zadovoljavajuća za moje porodične potrebe.
Zanesem se nekada po pitanju EV i onda se trznem pa kazem sam sebi: Drž'se Karbo dizela i ne palamundi!!!
 
Ta tvoja ruta laganica za Model 3 LR. Da pretpostavlja promenu navika i pristupa, pretpostavlja, ali ko nije spreman na to, i dalje je za duža putovanja najbolja velika dizel limuzina. Tu nema nikakve dileme.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Ta tvoja ruta laganica za Model 3 LR. Da pretpostavlja promenu navika i pristupa, pretpostavlja, ali ko nije spreman na to, i dalje je za duža putovanja najbolja velika dizel limuzina. Tu nema nikakve dileme.
Promjenu pristupa i navika, de budi malo više specifičan na šta misliš?
 
Da tih 3x godišnje sedneš na Flixbus?
Šalim se naravno, ne zameri. Ti pošteno kažeš, nije JOŠ za MENE.
Ali "ja zaboravim ili me mrzi da punim- srušio mi se sneško" par postova iznad stvarno ne razumem.
 
Promjenu pristupa i navika, de budi malo više specifičan na šta misliš?
Da planiraš rute, ne da čekaš lampicu za prazan rezervoar. Tesla u navigaciji uključuje i punjenja i odmor, imaš na njihovom sajtu portal na kome to možeš da uradiš kako bi radio i u automobilu. Zna i zauzeće punjača, tako da sve to u slučaju ovog konkretnog automobila nije neka drama. Svakako mora na 3 4 sata da se ode do toaleta i protegle noge, dok se auto puni 15 do 30 minuta.

To u slučaju da je jedini auto, svakako je i dalje jednostavnije tom dizelkom, bez dileme. Verovatno i jeftinije za taj konkretan put, ali kod kuće lokal bi bio jeftiniji na struju ako imaš punjač kod kuće. Te dve stvari treba staviti na vagu i videti šta je kome bolje.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Znači ima ljudi kojima ne odgovara EV i onima kojima odgovara? To smo zaključili? :)

Jedna je stvar ako pričamo o novcu, a druga ako pričamo o tehnologiji. EV je mlada tehnologija i napreduje neverovatno brzo. SUS tehnologija je tu gde je i samo mali pomaci mogu da se naprave. EV će postojati sve jeftinij, SUS će postajati sve skuplji. Kada u salonu budemo imali dva ista automobila za istu cenu, jedan SUS, drugi EV, tada će svako moći da kupi sebi onaj koji mu odgovara.
Kada se to bude desilo (a mislim da će biti za manje od 5 godina), mogu da se kladim da će velika većina birati EV.

EV su jako retki u Srbiji i niko od nas nema baš puno ličnog iskustva sa njima, tako da manje-više pišemo neka svoja ubeđenja. Na primer, nisam lično nikada vozio EV (a jesam i dizelaše i benzince). Drug ima mali EV koji koristi za gradsku vožnju. Kupio polovan, nikada nije ni jedan problem imao sa njim, evo već 5-ta godina. Ukupni troškovi za tih 5 godina su bili registracija i osiguranje. Mislim da ga sad prvi put čeka trošak a to je zamena pneumatika. Čak ni sturju više ne plaća pošto od pre 2 godine ima solarne panele.
U mojoj ulici vidim 2 parkirane Tesle. Jedan je preko puta kuće mojih roditelja. Nisam pričao sa komšijom da mi kaže mišljenje. Ali eto, polako se i kod nas omasovljavaju.

Karbo, ako tebi odgova dizel zato što prelaziš preko 1000 km često, onda ne vidim problem. Ja sam par puta vozio takve ture i zaključio da na takva putovanja više volim da idem avionom. Ali to nema veze sa EV. Koji god da je motor ispod haube, avion je mnogo komforniji za tako duga putovanja.
 
Da planiraš rute, ne da čekaš lampicu za prazan rezervoar. Tesla u navigaciji uključuje i punjenja i odmor, imaš na njihovom sajtu portal na kome to možeš da uradiš kako bi radio i u automobilu. Zna i zauzeće punjača, tako da sve to u slučaju ovog konkretnog automobila nije neka drama. Svakako mora na 3 4 sata da se ode do toaleta i protegle noge, dok se auto puni 15 do 30 minuta.

To u slučaju da je jedini auto, svakako je i dalje jednostavnije tom dizelkom, bez dileme. Verovatno i jeftinije za taj konkretan put, ali kod kuće lokal bi bio jeftiniji na struju ako imaš punjač kod kuće. Te dve stvari treba staviti na vagu i videti šta je kome bolje.
Mislim da si ti letimično samo preletio preko mog prehtodnog posta i mog mišljenja o EV.
Opet ću da navedem IMAMO 4 DJECE (2x blizanci, 10 i po i 8 godina), vozim automobil sa 7 sjedišta + veliki krovni kofer (da spakujem po 2 duksa za nas 6 pun kofer, a gdje su čarape, gaće, etc...) .
Da li ti stvarno misliš da se žena i ja, onako polu razbuđeni (kao influenseri na IG/TT) dignemo iz kreveta oko podne i kažemo: Klinci palimo za Banjaluku za 20min?
Dok im spremimo samo doručak to je procedura.
Da li si putovao nekada sa klincima? Kada krenu da povraćaju, pa onda svađa ko će koji crtać ili film da gleda na netflixu, pa ko je uzeo čiji sendvič i još tona gluposti.
A vidim da uopšte nisi skontao niti išta rekao na temu čestih radova na autoputevima i obilaznicama?

Kada budeš vozio EV pa naletiš na obilaznicu u sred noći u nekoj vukoje8ini sjetit ćeš mojih postova. (ovo kažem drugarski)
 
@Karbo ja ti nisam ni napisao da ti treba da kupiš EV i da ti je bolje, već samo da je moguće uz promene navika. Sad tvoj slučaj je specifičan, treba ti vozilo koje praktično ne postoji (Tesla S ima 7 sedišta, ali 2 su pomoćna. Svakako je u pitanju preskup auto).
 
Nazad
Vrh Dno