- Učlanjen(a)
- 03.11.2008
- Poruke
- 12,182
- Poena
- 1,205
Ko mesa D2 i euro dizel?
Tehnicki euro dizel kao pojam ni ne postoji za gorivo, vec za motore.
Euro dizel, kako ga mi nazivamo je 1D dizel, klasicni je 2D po evropskim standardima. Glavna razlika izmedju svih dizela je u kolicini sulfura = izduvni gasovi.
2D je izuzetno stabilan i za rad nisu potrebni aditivi tj stabilizatori i katalizatori, ali klasican problem - lako mrzne, tacnije postaje gel na nizim temperaturama i gadno zagadjuje.
1D iliti po naski eurodizel zahteva aditive jer je nestabilnije ali sadrzi manje sulfura i tacka mrznjenja je mnogo niza. Dodavanjem dodatnih aditiva se dostize stabilnost 2D.
Pod stabilnoscu se podrazumeva da "ne okine" pre vremena u procesu sagorevanja, kao sto benzinski motori imaju problem kada gorivo ima premalo oktana.
Mislim da klasnicno po nasim pojmovima D2 gorivo ni ne postoje vise...
Da ne bude da pricam napamet, citiram wiki ili sl gluposti na koje sam alergican, ovo pricam iz zvanicnih dokumenata najvecih proizvodjaca dizel motora tipa Perkins, Yanmar, Toyota, Volvo, Man itd itd, koje sam rasturao u najsitnije delove x puta. Ni jedan nigde ne navodi koje gorivo moras da koristis.. Pricam o motorima od kraja 1980 do 2018.
Iz mog iskustva, koje se takodje sastoji da si u kontaktu sa kolegama iz celog sveta, Srbija je apsolutni rekorder sa problemima sa motorima.
U firmi (u Nemackoj) imamo Kalmare sa Perkins dizelima, par njih je odavno preguralo 30.000 radnih sati. Imam jednu masinu iz 1997 sa 42.000 radnih sati kojoj je pre 2 nedelje zamenjena pumpa visokog pritiska jer je oslabila, citaj jednostavno se potrosio materijal, sto posle toliko sati nije ni cudo. Najinteresantnije je da je i radila, jedino se primetio gubitak snage pri nominalnoj temeraturi motora te je potrajalo da se nadje gde je problem, niko nije ni pomislio na pumpu.
Posto su masine non stop napolju, koje gorivo moraju koriste?
Da je eurodizel los, pa odavno bi svisnuli ti motori koji rade skoro 24/7.
Mora se napomenuti da se odrzavanja rade direktno od proizvodjaca, po vremenskim intervalima koje je proizvodjac zadao i koriste se samo originalni delovi od proizvodjaca.
Ako nadjes tragove bilo cega u filterima, to je jako dobro jer to znaci da filter radi svoj posao. Ako je filter adekvatan i NAPRAVLJEN po proizvodjackoj specifikaciji a ne neki kineski fusheraj (tipa pise 10 mikrona a on propusta i klikere) sve sto prodje kroz njega do motora nece nicemu naskoditi jer su filteri dizajnirani/koriste se po specifikaciji motora.
Takodje sam vozao dizela do pre 4 godine i to Forda (proizveden , kupljen i koriscen samo u Nemackojh) iz 2001 godine, koji je prodat ispravan samo zbog uvodjenja zastitnih zona u mom gradu (ne mere vise euro3 dizel u centar grada), auto je nagurao 250.000 km, nikada ni jedan problem, osim manjih tragova ulja u interkuleru - dihtunzi turba poceli da propadaju i propustaju ulje. Opet napominjem, samo Ford original delovi i sve po PS.
Koje gorivo je tankovano? Jedno jedino - eurodizel.
Otisao jednom za Srbiju i tankovao na NIS pumpi. Bucniji motor, veca potrosnja (i to drasticno), pad snage motora. Cak i supruga, kao suvozac je primetila pitavsi sta se desava sa autom...
I sada, moj ex Ford ili Kalmar/Komatsu/JBC itd masine su napravljene bolje od Passata/VW/Fordova koji se vozaju u Srbiji? - Nisu, svi su isti, sve je po istoj specifikaciji.
Jasna vam je poenta, toliko o dizelima i off topicu.
Tehnicki euro dizel kao pojam ni ne postoji za gorivo, vec za motore.
Euro dizel, kako ga mi nazivamo je 1D dizel, klasicni je 2D po evropskim standardima. Glavna razlika izmedju svih dizela je u kolicini sulfura = izduvni gasovi.
2D je izuzetno stabilan i za rad nisu potrebni aditivi tj stabilizatori i katalizatori, ali klasican problem - lako mrzne, tacnije postaje gel na nizim temperaturama i gadno zagadjuje.
1D iliti po naski eurodizel zahteva aditive jer je nestabilnije ali sadrzi manje sulfura i tacka mrznjenja je mnogo niza. Dodavanjem dodatnih aditiva se dostize stabilnost 2D.
Pod stabilnoscu se podrazumeva da "ne okine" pre vremena u procesu sagorevanja, kao sto benzinski motori imaju problem kada gorivo ima premalo oktana.
Mislim da klasnicno po nasim pojmovima D2 gorivo ni ne postoje vise...
Da ne bude da pricam napamet, citiram wiki ili sl gluposti na koje sam alergican, ovo pricam iz zvanicnih dokumenata najvecih proizvodjaca dizel motora tipa Perkins, Yanmar, Toyota, Volvo, Man itd itd, koje sam rasturao u najsitnije delove x puta. Ni jedan nigde ne navodi koje gorivo moras da koristis.. Pricam o motorima od kraja 1980 do 2018.
Iz mog iskustva, koje se takodje sastoji da si u kontaktu sa kolegama iz celog sveta, Srbija je apsolutni rekorder sa problemima sa motorima.
U firmi (u Nemackoj) imamo Kalmare sa Perkins dizelima, par njih je odavno preguralo 30.000 radnih sati. Imam jednu masinu iz 1997 sa 42.000 radnih sati kojoj je pre 2 nedelje zamenjena pumpa visokog pritiska jer je oslabila, citaj jednostavno se potrosio materijal, sto posle toliko sati nije ni cudo. Najinteresantnije je da je i radila, jedino se primetio gubitak snage pri nominalnoj temeraturi motora te je potrajalo da se nadje gde je problem, niko nije ni pomislio na pumpu.
Posto su masine non stop napolju, koje gorivo moraju koriste?
Da je eurodizel los, pa odavno bi svisnuli ti motori koji rade skoro 24/7.
Mora se napomenuti da se odrzavanja rade direktno od proizvodjaca, po vremenskim intervalima koje je proizvodjac zadao i koriste se samo originalni delovi od proizvodjaca.
Ako nadjes tragove bilo cega u filterima, to je jako dobro jer to znaci da filter radi svoj posao. Ako je filter adekvatan i NAPRAVLJEN po proizvodjackoj specifikaciji a ne neki kineski fusheraj (tipa pise 10 mikrona a on propusta i klikere) sve sto prodje kroz njega do motora nece nicemu naskoditi jer su filteri dizajnirani/koriste se po specifikaciji motora.
Takodje sam vozao dizela do pre 4 godine i to Forda (proizveden , kupljen i koriscen samo u Nemackojh) iz 2001 godine, koji je prodat ispravan samo zbog uvodjenja zastitnih zona u mom gradu (ne mere vise euro3 dizel u centar grada), auto je nagurao 250.000 km, nikada ni jedan problem, osim manjih tragova ulja u interkuleru - dihtunzi turba poceli da propadaju i propustaju ulje. Opet napominjem, samo Ford original delovi i sve po PS.
Koje gorivo je tankovano? Jedno jedino - eurodizel.
Otisao jednom za Srbiju i tankovao na NIS pumpi. Bucniji motor, veca potrosnja (i to drasticno), pad snage motora. Cak i supruga, kao suvozac je primetila pitavsi sta se desava sa autom...
I sada, moj ex Ford ili Kalmar/Komatsu/JBC itd masine su napravljene bolje od Passata/VW/Fordova koji se vozaju u Srbiji? - Nisu, svi su isti, sve je po istoj specifikaciji.
Jasna vam je poenta, toliko o dizelima i off topicu.