Nije, odlican sistem koji bi mogli i u EU da primene.Stvarno je budalaština da naplaćuju po minuti na punjaču...![]()
Struju izvozimo od jesenas ali ni to neće večno trajati.Na stranu što izvozimo od jesenas svaki dan, što znači da ima više nego dovoljno.![]()
A odakle nam ta struja? Da li možda potiče iz 100% zelenih izvora ili je ipak najvećim delom dobijena sagorevanjem (''adidas'') mešavine sve lošijeg uglja i zemlje?Bolje sebi da plaćamo energent iz sopstvene proizvodnje, nego energent iz uvoza, zar ne, jer nafte nemamo, ali struje da.
Možda zato što je vrlo verovatan scenario. Tipa: petak popodne, veliki grad, svi bi da otputuju negde za vikend?Čitam ovo i pokušavam da ukapiram, zašto ljudi potpuno naopako posmatraju problem punjenja EV? Svi na isti način zamišljaju neku armagedon sliku gde se sva vozila pune u isto vreme na maksimalnom kapacitetu.
Pun rezervoar natankuješ za 3 minuta. Pruža ti autonomiju 1000+ kilometara.Šta bi se desilo sa benzinskim pumpama kada bi sva vozila u isto vreme točila svaki dan pun rezervoar? Koliko često si zaredom u svom životu punio pun rezervoar? Ljudi ovde prelaze daj bože 50km svaki dan, što nije nikakav smak sveta za električnu mrežu.
Jesu li to hibridi?Prosečna potrošnja koju je uzeo je potrošnja automobila Model 3, koji je D segment (BMW 3, Audi A4, VW Passat) i to dual motor LR sa 487KS.
Da, to je trenutna cena na sporom kućnom punjaču. (preko noći puniš za autonomiju 50km) I to će ići gore, čim poskupi struja, uvede se dodatna akciza za EV, itd itd.Evo da dopunim, prosečna potrošnja 518 vlasnika Modela 3 koji unose potrošnju na ovaj sajt koji i sam koristim za beleženje svojih troškova je 18.65kWh/100km, što mu dođe manje od 1 dinara po km, crvene tarife, noću. Znači, neko ko kod kuće ima flotu Modela 3 će da plaća dinar kilometar, umesto 11din/km koliko plaćaš ako voziš neki dizel sa prosečnom potrošnjom od 5l/100km.
Par puta godišnje? Pa nisu svi couch potatoes. 😁@dag ponovo apokaliptičan nerealan scenario. Naravno da su ljudi vikendom na benzinskim pumpama jer su neorganizovani da sipaju gorivo bar dan ranije, već sve rade u poslednji čas. U čemu je problem da te čeka ujutru pun EV u svojoj garaži? Ne puni se 50km celu noć, i na najsporijem punjaču će se napuniti kompletno za 500km, možda ne sve na jeftinoj tarifi, ali za par puta godišnje kad se ukaže potreba za takvim putovanjem, nije drama istresti još 50-100 dinara preko.
Dva električna automobila po domaćinstvu je tek naučna fantastika. Pri ovakvim cenama EV, jedino da prodaju bubrege, da se isele u manji stan itd.Druga stvar, otkud pored uvek apokaliptičnog scenarija i fiks ideja da je to po pravilu jedini i glavni auto u kući? Porodice danas jako često imaju dva automobila. Je'l prazan EV? Nema veze, sedamo u drugi, biće pun do sutra.
Koja je to priča uvešće akcizu, poskupece struja?Da, to je trenutna cena na sporom kućnom punjaču. (preko noći puniš za autonomiju 50km) I to će ići gore, čim poskupi struja, uvede se dodatna akciza za EV, itd itd.
Na brzim komercijalnim punjačima (kad ideš van grada) cena je već dosta uporediva sa fosilnim gorivima. Jako mala je ušteda.
Električni auto može da se puni bukvalno na svakom parkingu u na svakoj banderi, ne trebaju nikakvi specijalni uslovi za to.Par puta godišnje? Pa nisu svi couch potatoes. 😁
Većina ih ne živi po kućama, nego zgradama, uglavnom bez garaža gde bi ih punili. Veliki problem. Veliki broj kućnih punjača je Level 1, odnosno male snage (2-4kW).
Većina sveta nema pristup čistoj vodi, struji, kanalizaciji, ali neki imaju. Ko je spomenuo dva električna automobila po domaćinstvu?Par puta godišnje? Pa nisu svi couch potatoes. 😁
Većina ih ne živi po kućama, nego zgradama, uglavnom bez garaža gde bi ih punili. Veliki problem. Veliki broj kućnih punjača je Level 1, odnosno male snage (2-4kW).
Dva električna automobila po domaćinstvu je tek naučna fantastika. Pri ovakvim cenama EV, jedino da prodaju bubrege, da se isele u manji stan itd.
Mislio je na eu semu, gde skupo placas zeleniju struju.Koja je to priča uvešće akcizu, poskupece struja?
Upravo to, evo i citirano iz ove vesti: https://www.acea.auto/pc-registrati...nuary-2023-battery-electric-9-5-market-share/No nazire se nemacki sablon ovde u diskusiji, u pocetku svi super kul, onda kada krenuse cene struje i ev vozila zestoko gore, menja se prica....
January registrations of new battery electric vehicles (BEVs) increased by 22.9%, reaching 71,984 cars registered across the EU and a market share of 9.5% (against 8.6% in January 2022). Most of the region’s markets contributed significantly to this growth, with double- and triple-digit percentage gains. However, there were a few exceptions in some of the EU’s biggest volume markets for this powertrain: Germany (-13.2%), Sweden (-18.5%) and Italy (‑8.7%).
Kamo sreće da imamo razvijeniju kulturu vožnje na 2 točka bez ikakvih motora. I tu ne mislim na nebulozne pozerske bici-kritične mase, već na casual biciklistički život i navike, narod bi bio zdraviji a i zagađenje bi na kraju bilo malo manje, ali zdravlje i ušteda su najveće prednosti. Npr. godišnje pređem oko 3000km u proseku sa MTB-om, pre svega zbog ličnog zadovoljstva, zdravlja i hobija, a na kraju i ne dimim sa dizelašem po gradu i ne stvaram bespotrebnu gužvu u centru, kao što mnogi rade jer ih mrzi da hodaju ili voze bajs tih 500-1000m do apoteke, prodavnice itd. Vozim (euro 4) kompakt suv, prelazim oko 10000km godišnje ali uglavnom su u pitanju malo duža putovanja i vikend vožnje po planinama, mada se trudim da i na planini budem na 2 točka, ali to nije uvek moguće. Ne bih imao problem da vozim PHEV ili BEV/SUV ali trenutno to nije moguće iz više razloga (iskreno, onda bih morao da kupim i neki euro 5 hot hatch, jer mi čisto električna vozila izazivaju 0 vozačkih emocija) a i sama aktuelna priča oko e-vozila je jedna velika lažnozelena, neodrživa global-korporativna prevara.Svud me diraj, u biciklo nemoj... 😄
Pa ne potenciram ja pricu da su jeftiniji. Govorim iz real life primera (za razliku od vecine) kako se menja prica kada pocnes redovno da osetis po dzepu i sta sve dolazi kada se povuku sve subvencije.Vožnja EV neće biti jeftinija. Ne uvode se EV zbog toga, ne postoje zbog toga
Orion i Charge&Go
Kucni punjac mi je na 220V 10A. 2.2kWh.
Za 22kw ti treba odobrenje epsa
Odavno su prisutni, najpopularniji je Reno TwizzyDruga vazna stvar, je sto ce se sa popularnoscu EV pojaviti milion nekih novih proizvodjaca i novih tipova malih vozila za 1 ili 2 osobe, tako da ce se i pojam i svrha posedovanja putnickog automobila sigurno menjati.