Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Neo ima svojih problema. Jako su skupe stanice za menjanje baterije i obično postoji samo jedna ili dve i puno se čeka u redu. Za isti novac kao jedna stanica za menjanje baterije, mogu se postaviti 10-tak punjača. Tačno je da se duže puni, ali možeš da ostaviš auto da se puni, a kod stanice za punjenje moraš da čekaš u redu i da svakih 5 minuta pomeriš auto dok ne dođeš na red. Žalili su se korisnici da se dešavalo da dođu da zamene bateriju za punu, a nema punih baterija (ima recimo 70-80% napunjena, a ti si hteo bliže 100%). I onda čekaš da se napuni ta od 80% pa da onda zameniš. Za to vreme si mogao i sam da puniš.
Mislim da su obični punjači praktičniji.
 
Играју се Кинези и то је ок ко воли да буде пионир и бета тестер. Добра ствар је што се цела индустрија видно помера напред, па је питање за мене само када ускочити у воз.
 
Neo ima svojih problema. Jako su skupe stanice za menjanje baterije i obično postoji samo jedna ili dve i puno se čeka u redu. Za isti novac kao jedna stanica za menjanje baterije, mogu se postaviti 10-tak punjača. Tačno je da se duže puni, ali možeš da ostaviš auto da se puni, a kod stanice za punjenje moraš da čekaš u redu i da svakih 5 minuta pomeriš auto dok ne dođeš na red. Žalili su se korisnici da se dešavalo da dođu da zamene bateriju za punu, a nema punih baterija (ima recimo 70-80% napunjena, a ti si hteo bliže 100%). I onda čekaš da se napuni ta od 80% pa da onda zameniš. Za to vreme si mogao i sam da puniš.
Mislim da su obični punjači praktičniji.
Istina je da se brže "dopuni", ali gubi smisao da se on puni dok ti odmaras ili piješ kafu. Bas gledam Bjorna juče, a6 etron, svako punjenje 12-15 minuta. Prvo zaustavljanje nakon 350km.
 
Pa samo dva meseca traje transport iz Kine do nas, ostalih 6 meseci je rok proizvodnje.

Mada mi je neverovatno da nemaju nekoliko vozila na lageru uvek spremnih za isporuku onima koji ne zele sami da konfigurisu vozilo.
 
Fascinantno mi je to sa rokovima isporuke. Ja sam pre dve nedelje išao u Geely da vidim za EX5 i rekli su mi da je rok isporuke 240 dana.
Budući da vozila stižu iz Kine brodom, ne čini mi se da je to previše dugo. :) Lynk & Co je tokom sajma model 02 prodavao sa usmenim rokom isporuke od ~1,5 meseca, a vozila su predstavljana kao "samo što nisu sišla sa broda". U mom slučaju to se pokazalo netačnim, pa su sa nekoliko dana probili čak i ugovorom definisan rok od 3 meseca. Na to još treba dodati 3 meseca igre gluvih telefona između banke, ministarstva zaštite životne sredine i salona.
 
Ja sam svoju Teslu M3P čekao iz Kine svega tri nedelje. Poručio sam 11.02, sa broda u Holandiji sišla 19.02, preuzeo u Francuskoj 05.03. Platio punu cifru 13.02, 03.03 dobio privremenu saobraćajnu (zvanična je stigla par dana kasnije u pošti), istog dana rešio full kasko osiguranje. Bez glavobolje, dobro, skoro, nisu bili baš ažurni u Tesli prilikom odgovora na mailove, kasnili su koji dan, ali osim toga, relativno čist i ugodan proces, barem u inostranstvu to jest. Mislim da bih poludeo da čekam auto 8 meseci :)
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Nisi je ti čekao 3 nedelje iz Kine, nego sa broda koji je već na sidrištu kod Roterdama čekao na istovar.
Da je stvarno bila u Kini kad si je poručio, čekao bi par meseci.
Pozdrav
 
Priča je malo kompleksnija od toga, ako baš hoćeš da preciziram. Tesla periodično utovaruje proizvedene Tesle u luku u Šangaju i šalje ih na više destinacija u Evropi, Dubai, Izrael, Veliku Britaniju, itd. Pošto se otprilike zna koji brodovi nose Tesla automobile, koja im je destinacija i kad stižu, pogađao sam kada bi moj primerak bio dostupan. RoRo brod koji sam ja pratio zvao se Nestor Ray i znao sam da u luku Zeebrugge stiže 19.02.2025.

Ono što nisam sa 100% sigurnošću mogao znati je da baš moja odabrana konfiguracija postoji baš na tom brodu i da nije već namenjena nekom drugom kupcu. Zato sam otišao u predstavništvo u Monpelje i rekoh liku, ej, stiže vam ovaj brod tad i tad - jel imaš VIN sa takvom konfiguracijom na njemu? Liku smešno bilo jer znam čak i ime broda koje ni on čak ne zna, i u koje vreme stiže u luku :) Reče imam, ja rekoh rezerviši ga, i to je bilo to. Tako da, priča jeste bila kompleksnija, nisam slepo kliknuo na order, pre toga sam pošteno istražio i pratio brodove, što samo jedan Tesla geek može da radi haha 🤣 Tako da ne brini, imao sam ja uvid čak i u odometar koliko je km imao pre i posle istovara sa broda hehe, tako da sam bio ozbiljno upućen u tu priču.
 
@Gizmo obzirom da dobro poznajes Teslu, sta savetujes da obavezno bude na spisku opreme za polovnu Teslu Y Dual Motor Long range i na sta obratiti paznju?
 
Koje godište pikiraš? Bitno je jer iz godine u godinu su se unapređivale stvari, tipa vešanje, izolacija buke, kvalitetnije kamere i procesor, itd, itd. Za spisak opreme, po meni odmah uložiti u all weather patosnice, kako unutra tako i za gepek, ako ih prethodni vlasnik nije kupio, i vredi uložiti u prednju donju kameru i Android Auto/Carplay ekran ako godište modela koje uzimaš nema više ultrasonic parking senzore. Po meni ono što ti bukvalno menja osećaj auta - S3XY Enhance auto Commander i par S3XY dugmića, ako baš ne možeš da se protegneš i za Knob - toliko customizacije postoji da to više nije isti auto u odnosu na fabrički.
 
2021-2022 okvirno. Uopste nisam upoznat sa spiskom dodatne opreme, voleo bih bolji audio sistem, autopilot i tako te neke korisne stvarcice...
 
Model Y proizvedeni posle oktobra 2022 nemaju više Ultrasonic parking senzore, tako da na to definitivno treba obratiti pažnju. Od 2023 su recimo počeli da ubacuju mekše vešanje i mnogo ugodniju vožnju. Reče da oćeš AWD (Dual Motor) Long Range - pa on ti već uključuje Premium audio sistem, imaš 14 zvučnika, 1 subwoofer i 2 pojačala - nema šta da tražiš bolji audio sistem od toga, ja imam Premium audio i zvuk kida koliko je kvalitetan, i gruva bass samo tako ako te baš loži tako nešto.

Autopilot ti je uključen u svaku Teslu, to nije dodatna opcija, dok sa druge strane, Enhanced Autopilot i FSD je odvojena kupovina, za Srbiju ti svakako ne treba ništa više od klasičnog Autopilota u ovom trenutku, jer FSD još nije pušten u Evropi. Od third party opreme imaš zaista sve što ti padne na pamet, od zaštite za ekran, silikonske umetke za cup holdere, kutijice za bolju organizaciju prostora ispod naslona za ruku, razne ratkapne, za Teslu se pravi sve bukvalno, možeš da se zaigraš samo tako šta sve možeš da dodaš, i sve to košta kada se nakupi :)
 
Znaci da rezimiramo, AWD Long Range vec sve ima od opreme, samo se dodaju te dzidza-bidze? Sad videh na brzinu, stvarno ima 300 cuda :)
Prikazuje li osnovni autopilot u Tesli 3D prikaz okoline kao što to radi FSD?
 
Nazad
Vrh Dno