Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

A ko kaže da je Tesla za put u Beč :)

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Napraviš pauzu za kafu usput, napuniš bateriju i voziš dalje.
 
Neki su dolazili sa Teslom S 1500 km do srca Srbije. Vozio se pa znam.

Niko nije rekao da je nemoguce. Pitanje je komfora.

A ko kaže da je Tesla za put u Beč :)
Tu je onda upitno “svakodnevno koriscenje”. Primera radi, u ovoj situaciji, trebao bih da krenem sa punim autom do Budimpeste, tu izgubim 3-4h i onda nastavim dalje. To gubi poentu svakodnevnog koriscenja, postaje jos vece opterecenje za planiranje jednog obicnog puta od 600km

Napraviš pauzu za kafu usput, napuniš bateriju i voziš dalje.
To i jeste poenta, kad bude to toliko uznapredovalo da se uz jednu kafu napuni auto, bice prihvaceno za “svakodnevnu upotrebu”
Primer, ruta Bec-Cirih se moze lepo isplanirati, jer su na toj trasi pametno isplanirali punjac, uz dva punjenja se moze stici, uz dva punjena (45min = 80ak % pune baterije). Dakle kad bude bilo omasovljeno kao sto su sada benzinske pumpe i kada ubrzaju proces punjenja, mozemo pricati o svakodnecnoj upotrebljivosti.
 
Poslednja izmena:
Bio je na jednom auto placu u BiH Tesla S, mislim da ga je neko kupio.
Mi imamo ogroman hidropotencijal, tako da se nemojte plasiti za struju, bice i za vas preko Drine, doduse, trenutno samo politicari grade hidrocentrale, sreca pa ih ima mnogo. :d
 
Tesla supercharger, za 20-ak minuta, napuni 80% baterije. Strateški su rasporedeni (bar po razvijenoj Evropi) tako da svuda stižete korišćenjem samo njih. Taman da odmorite pola sata (jedna kafa) na svakih 3-5h vožnje.

Nama najbliži je u Ljubljani. U Zagreb i Budimpeštu stiže jako brzo, a Tesla traži i lokaciju da ih postavi za sada u BG.

I šta ste se uhvatili putovanja u Beč ili Grčku. Jedini vlasnik Tesle kojeg znam iz prve ruke je Nemac. Ima Teslu, svaki dan putuje 50-ak km na posao, i isto toliko nazad. Trofazni industrijski prilkučak ima u garaži. Tu se full puni za 3-4h, noćnom tarifom.

Kada je išao u Španiju na letovanje, išao je Teslom. Superchargeri na svakih 300km.
Kada je išao u Moldaviju, uzeo je rent-a-car.
Kada ide dalje, ide avionom, pa tamo uzme rent-a-car.

Moj auto, samo jednom godišnje, a možda ni tada, vozi rutu koju Tesla ne može da pokrije jednim punjenjem.

BTW, punjenje na Tesla Supercharger-ima je besplatno za vlasnike S i X modela. Vlasnici trojke će plaćati punjenje.
 
Poslednja izmena:
Je l’?
Kako bih ja iz Beca dosao za Beograd?
Ja sam sreo čoveka iz Danske koji je otišao na Kopaonik svojom Teslom S.


@nshappy

Ima samo jedna začkoljica u tom planiranju superchargera: kad bude "dovoljno" tesla vozila na putu, ne samo da ćeš čekati da se baterija dopuni (30ak min da kažemo za 350km puta) nego ćeš pre toga čekati da se oslobodi neki slot za punjenje.
 
Poslednja izmena:
Troškovi goriva su najveći trošak posedovanja automobila.

Svakodnevno korišćenje nije put do Beča i Budimpešte ali zato svaki dan ja napravim 100-150km a sa razlikom u ceni goriva mogu da kupim Punta za put do Beča jednom godišnje ili platim avion.

Sa porastom broja ev povećava se gužva na punjačima pa je za očekivati da se poveća i broj punjača zar ne...

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Sad baš gledam oglase polovan model S u EU je 40k+ evra, ali pošto se pravi u Americi mora i carina i PDV - znači min 60k evra.
Kod nas na oglasima jedino ima BMW i3 ali su previše eksperimentisali sa dizajnom
 
Poslednja izmena od urednika:
Troškovi goriva su najveći trošak posedovanja automobila.

Svakodnevno korišćenje nije put do Beča i Budimpešte ali zato svaki dan ja napravim 100-150km a sa razlikom u ceni goriva mogu da kupim Punta za put do Beča jednom godišnje ili platim avion.

Sa porastom broja ev povećava se gužva na punjačima pa je za očekivati da se poveća i broj punjača zar ne...

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Hahahahhahahahahahahah, ozbiljno razmisli sta si sada rekao, ovo je bruka bukvalno. O cemu ti pricas covece? Kako su troskovi goriva najveci trosak posedovanja automobila? Najveci trosak posedovanja automobila jeste samo POSEDOVANJE automobila, a cena elektricnih autmobila trenutno nikako ne pomaze. Kupi Teslu, vozi 100-150km kao sto si rekao da vozis svaki dan, i probaj posle da je prodas za isti novac za koji si je i kupio. Pa iz salona kad ga isteras samo ti si vec izgubio 1000€ lol. Pogotovu dok je auto jos uvek "svez", a mora da bude ako kupujes elektricni, njegova cena opada drasticno svakim danom, sa svakim predjenim kilometrom. Dakle, na tom jednom putu od 150km koji ti pravis, to sto ustedis na gorivu pada u vodu jer gubis na vrednosti automobila. I jos nesto, sto vazi za sve automobile, kao i za elektricne, cena odrzavanja automobila je veca nego cena goriva.

"Sa porastom broja ev povećava se gužva na punjačima pa je za očekivati da se poveća i broj punjača zar ne..." Ne, ne i ne.

Ljudi, zaboravite na ovu pricu oko ustede ili bilo kakve ekonomije sa elektricnim automobila, smesni ste. Otvaraju se razne teme po benchu ovih dana, od "Koji usisivac?" preko "Mozgalice" do "Elektricni automobili". Pa stvarno, sta je sledece, "Koji vibrator da kupim?".

Prvo, elektricni automobili NISU usteda novca, pogotovu ne u zemlji kao sto je Srbija, zato sto su jednostavno skupi. Drugo, ako vec dodje do toga da drzava odluci da progura elektricne automobile na trziste (ovo samo drzava moze da uradi, zapamtite to), onda ce te "subvencije" tipa besplatan parking, putarine, chargeri trajati samo dok ljudi to ne pokupuju, e onda ide naplata kao i za obicne, ne budite naivni. U Norveskoj se sada razmatra zakon da vlasnici Tesli placaju par hiljada evra godisnje porez na luksuz, a prica se i da ce, cim postanu vecina (sto ce se ovde jako brzo desiti), jednostavno vratiti porez na njih i tretirace se kao i svi ostali, obicni smrtnicki automobili. Je l stvarno mislite da ce svaki el. auto da ima besplatan parking kad ih bude >30% svih automobila? Ta prica je vec pocela, evo kao sto je NSHappy napisao, supercharger ce biti dostupan samo za Model S i X, dok za smrtnicki/pristupacan model, naravno da nece.

Ljudi, elektricni automobili, cak i u visoko razvijenim zemljama gde su plate mnogo vece nego u Srbiji, su stvar prestiza, i kupuju ih ljudi koji ili imaju i moze im se (vlasnici tesla modela), ili kupuju zaludjenici za zastitu zivotne sredine i cuvanje planete. A ako hocete da ustedite novac, kupite biciklu (elektricnu) ako se vozite po gradu, jer prelaze 40-50km, ili kupite auto koji malo trosi, jednostavno.
 
Poslednja izmena:
Ako je moguce, bez linkova ka sajtovima polovnih automobila... hvala

Trenutno iako imam mogucnosti i sve pogodnosti za ea, opet mi se ne isplati uzimati ga jer mi je gorivo najmanja stavka u posedovanju auta.
Vise me kostaju osiguranje + porez + odrzavanje nego gorivo te kada uzmes u obzir cenu el. auta sa cenom novog sus-a + komfor istog, nema nikakvog smisla uzimati osim ako nemas viska para te ga koristis kao sekundarno vozilo za lokalne poslovno-privatne potrebe.
Hibridi su dobro trenutno resenje ali kao sto je receno, jos puno presudnih sitnica treba resiti da bi imali ozbiljan ea sistem...

Sto se tice novootvorenih tema, takodje ne podrzavam ali se ne pitam samo ja... srecom :)
 
Poslednja izmena:
I jos nesto, sto vazi za sve automobile, kao i za elektricne, cena odrzavanja automobila je veca nego cena goriva

Jedino si ovde pogrešio, jer Tesla nema nikakvo održavanje (osim potrošnog materijala, gume, kočnice, sijalice i brisači), sve je pod garancijom (a ko ima pare za takav auto svakako ga neće voziti do punoletstva već će posle isteka garancije da ga zameni).
 
Troškovi goriva su najveći trošak posedovanja automobila.

Pa zavisi, koliko voziš, i da li voziš automobil od 500€, ili od 100k€. Tesla je cenom jako blizu ovom drugom, od 100k€.

Most Wanted je u pravu. Pristojan el. automobil, nema ispod 50k€. Pristojan na fosilno gorivo ima za 15k€. Za razliku u ceni od 35k€ možeš kupiti 29000 litara goriva. Sa tom količinom goriva, prelaziš bar 350000km. Da ne pričamo šta ako voziš na plin. Posle te kilomertraže, ne postoji baterija koja će još biti živa. U najboljem slučaju, ona se menja na 200kkm. A ona je najskuplji deo lelektromobila.

Ko hoće da štedi na ceni goriva, kvalitetno ugrađen plin (najbolje fabrički) bi se mogao nazvati uštedom (al' ajde sada da ne širimo priču na to, sigurno će se pojaviti neko ko ne misli tako :p ).

Ja bih Teslu uz'o iz fazona (naravno, mnogo toga drugog bih kupio pre :p ), a ne zbog neke uštede.

Ali ajde ko je baš navro, najpovoljniji el. polovnjaci, da ih uvezete iz Evrope, i da liče na normalan auto, jesu Nissan Leaf i Reno Fluence. Njih ima zaista povoljnih po Evropi. Ali obrat'te pažnju da oba imaju autonomiju, u najboljem slučaju, 100-120km. Korektno za po gradu i bližoj okolini, kome to odgovara.
 
Jedino si ovde pogrešio, jer Tesla nema nikakvo održavanje (osim potrošnog materijala, gume, kočnice, sijalice i brisači), sve je pod garancijom (a ko ima pare za takav auto svakako ga neće voziti do punoletstva već će posle isteka garancije da ga zameni).

Aha, kako da ne. Idi na Tesla sajt, te pronađi Maintenance Plans. Da vidiš koliko to "nikakvo održavanje" košta. :D

U današnje vreme, jako je teško pronaći istinite infomracije, između onih plasiranih od strane PR službi. :p
 
Lolovoz. Svaki dan naucis nesto novo. Kudos.
 
U nekim maštanjima o posedovanju Tesle razmišljam o po meni najvećem problemu, autonomiji. Ne znam zašto ali mi stalno pada na pamet Honda agregat u gepeku
 
Niko nije rekao da je nemoguce. Pitanje je komfora.
.

Komfor je vrhunski. Vožnju u Tesli S ću pamtiti veoma dugo. Instant ubrzanje i lepljenje za sedište se poredi sa onim koje doživljavate vozeći neki 1000+ccm motor. Baterije se pune za pola sata, taman koliko traje normalna pauza.
 
dovoljno je da pored vas prodje el.auromobil šada shvatite kakva je to tisina, pa zamislite da hodate ulicom i cujete razgovor dvojeljudi preko puta...bajka, sada, a realnost tek za generacije 2050 i dalje.

Sent from my A7 using Tapatalk
 
Čuje se skoro kao i bilo koji drugi automobil, još kad mu Norvežani montiraju 'ekserice'...
 
Ja ne znam šta ste se svi uhvatili Tesle, pa to je najskuplje elektro vozilo i nije dobar primer ekonomičnosti u eksploataciji.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Baterije se pune za pola sata, taman koliko traje normalna pauza.

Da da, skapirao sam u medjuvremenu da je problem u meni, kada petkom predjem 1.200km u cugu i trudim se da to prodjem za manje od 12h, uz dve tri pis pauze i beki sendvic usput.
 
Pod komforom sam mislio na celo putovanje, ne na komfort samog automobila.
Jeah, svidja mi se ceo koncept EA i kako to sve napreduje, al opet kazem, jedino im jos uvek ne priznajem tu “svakodnevnu upotrebljivost” dok se to sve ne svede na petominutno punjenje i punjace rasporedjene isto kao i trenutne pumpe. Do tad, samo ce da mi se svidja koncept. U medjuvremenu, obozavam hibride :)
 
^ Pa da, pri većim brzinama. Ali pri mincanju po gradu, Tesla je zaista bešuman. Još ako ima neke silent gume...
 
Tesla je previse fancy za razmisljati. Gledam napolje neki BMW i3, to je realnije resenje ovde.
E sad koliko je pametno to je drugo :)
 
Pogledaj još Reno Zoe, Nissan Leaf i Reno Fluence. To je ono što je još umerene cene.
 
Ne istrčavati se. Kad sam kupovao Citigo mogao sam da uzmem električnu verziju, ali bi me to zadovoljstvo koštalo dodatnih 6k evrića, za te pare bih mogao da uzmem Yaris hibrid, recimo. Prerano je još uvek.

Ali zato kad stigne sledeći redovni ciklus zamene automobila, Volkswagen ID bi trebalo da stigne i preleži rane bolesti. WAG je obećavao prvi električni automobil po ceni običnog, ne verujem da će ID potpuno ispuniti to obećanje, ali ako priđe blizu, meni dovoljno. Recimo nekih 17k u Škoda verziji, bio bi savršeni auto za Atinsku gužvu, ako budem ostajao ovde. Nije za duža putovanja dok ne stignu punjači svuda, ali gde iz Grčke i da ideš kolima?

Ne treba smetnuti sa uma i da elektromotori traju jaaaako dugo, samo trajnost baterija je još uvek problem, ali videćemo šta će budućnost doneti.
 
Nazad
Vrh Dno