Šta je novo?

dSLR contra PROSUMER 8Mpix (za i protiv)

Bane® je napisao(la):
da l ti zaista misliš da tih detalja nema na tim slikama? Mislim, pogledaj sample slike 1Ds koje ordiniraju po netu, to je toliko soft da je strašno.
E svasta Bane, da li sam igde rekao da 1 Ds nema detalja???


Bane® je napisao(la):
Istina 11.4mpx je prevelik zalogaj za bilo koje staklo

Nije tacno. Bilo koji SLR-DSLR objektiv lakse ce izaci na kraj sa 11,4 Mp od 1 Ds nego recimo sa 8,2 Mp od 20 D

Veoma razlikujem pravi "soft" snimak (npr. 1 Ds mark II + L prime) koji dobro reaguje na USM (i nemam nista protiv njega, naprotiv!) i nesto sto je beznadezna neostrina i bezdetaljnost.

Pogledajte citat coveka koji je imao G 2 i A 2

http://www.benchmark.co.yu/forum/showpost.php?p=409171&postcount=36

Dakle, to se prvenstveno odnosi na Minoltu A 2 i low-budget DSLR objektive i rekoh da njima ne pomaze nikakav USM.

11,4 Mp od 1 Ds objektivi 24-70 L i 70-200 L "ne osecaju" ali jako je malo takvih (a pogotovo da imaju iole veci raspon), a o njihovoj ceni da i ne govorim.

Da dopunim detalj odozgo:

Bio bih zadovoljan kada bih mogao da stampam i u manjem formatu od 30x40 (ali sam pod utiskom ovih radova od subote), ali opet, ni 20x30 ne mogu stalno da radim (a ni da cuvam) pa se opet sve na kraju svodi na kvalitetan monitor, a stampanje u znacajno manjim formatima dozivljavam kao svesno "strojenje" pravih potencijala.
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
E svasta Bane, da li sam igde rekao da 1 Ds nema detalja???
Nigde, ali mi se čini da se previše "primiš" na meke slike. Na prosumerim (svim) je malo odvrnut kontrast i oštrenje u odnosu na većinu, ako ne i sve, DSLRove i realno po danu, na ISO50 slike sa prosumera mogu da mi izgledaju lepše nego sa makar 300D. Međutim, taj veliki senzor jednostavno daje puno, osetno više od prosumera, potencijala slikama sa DSLRa...




Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Nije tacno. Bilo koji SLR-DSLR objektiv lakse ce izaci na kraj sa 11,4 Mp od 1 Ds nego recimo sa 8,2 Mp od 20 D
Eh sad, pa nećemo tako da računamo :d. 20D ima 1.6x manji senzor od 1Ds, što bi značilo da bi senzor sa 20d, u slučaju kada bi bio 36x24 imao rezoluciju 13.12 megapiksela, što je naravno gora situacija nego na 1Ds :).
Stojim i dalje iza toga da je 11 ili 14 megapiksela previše za sočiva i da su te aparate (odnosno ne te aparate, nego te aparate sa toliko megapiksela) Canon i Kodak izbacili da zapuše usta onima koji su pričali da je ekvivalentna rezolucija filma 10 ili 20 megapiksela sa čime se ne mogu nikako složiti.
I baš mislim da je kraj filma počeo sa izbacivanjem full frame aparata, pa kad se na to stavi 10+ megapiksela - milina, no neću o tome da pričam.
Aj kad sam već spomenu 1Ds, moram da pitam dal neko zna performanse 1Dsa kada se koriste niže rezolucije, jer je u punoj rezoluciji aparat previše trom, po mom mišljenju, za brojnu listu poslova. Ono što bi Canon mogao da ponudi je ultrabrz, fullframe aparat od nekih plafon 6mpx. Mada čisto sumnjam da će se to desiti jer kao da se mnogi okreću pravljenju polu-univerzalnih ili veoma širokih objektiva predviđenih upravo za aparate koji nemaju full frame (pa samim tim i pozitivno množenje žižne daljine objektiva). Ne znam, pored brzine, ja mislim da, po mom mišljenju, izuzetno cenjeni Canon 1D i Nikon D2H upravo imaju takav status zato što je nekome 10+ megapiksela sprdnja. I isto tako, ne mislim da 1D i D2H služe za štampanje formata razglednica...
 
Poslednja izmena:
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Hej, bez uvrede, ali vidi se da si nov na forumu, a verovatno i u fotografiji, jer bi trebao da znas da kada se uporedjuju dve slike to treba raditi u njihovoj punoj velicini ili eventualno u 100% crop-u sto sam ja gore i ucinio... (inace, suvisno je i da kazem posto je to ocigledno da taj test snimak, koji naravno nije moj, nije stresen)

A tek taj tvoj primer..., postovati 8 Mp snimak smanjen na nekih 13x18 u svrhu nekakve ilustracije je potpuno besmisleno i ne pokazuje apsolutno nista...

U bre čoveče, dva dana nisam gledao forum i vidi šta se napričalo :)

Da jesam nov na forumu, a to se sigurno može zaključiti po broju poruka koje sam ovde ostavio, zar ne?
Da li sam nov u fotografiji, to je već diskutabilno.

No da pređem na stvar. Da li je slika stresena ili ne, nisam siguran da to možeš da tvrdiš, pošto fotografija nije tvoja :) Ja ne mogu sa sigurnošću da tvrdim da moja žena nije ogrebala kola ako mi kaže da nije, a ti tvrdiš da lik koji je ono slikao nije stresao aparat!!? Da li ti je on to potvrdio? Poznaješ ga? Veruješ mu? Ko je ta faca?

Fotografija koju sam ja postavio nije slikana u 8Mp pa smanjena, već je slikana samo sa 1Mp. Pošto nisam imao ništa drugo pri ruci za zadatu temu staviuo sam pomenutu.

Ajde, napraviću jednu gradsku noćnu fotku u 8Mp ovih dana pa ću je kropovati i postovati.

Do čitanja ;)
 
Poslednja izmena:
Aleksandar je napisao(la):
Heh, zanimljivo je da je HowlingWind pored Rajhmana pomenuo i Kena Rokvela.

Bas ih je skoro obojicu pomenuo jedan od mojih omiljenih Web pisaca Peteri Sulonen u jednom zanimljivom i provokativnom clanku:
http://194.100.88.243/petteri/pont/...andscapes_Suck/_Why_Most_Landscapes_Suck.html
Nikada nisam razmišljao na ovaj način. Nekoliko puta sam pročitao tekst i sjajno je, sviđa mi se! Istina, čovek koji je to pisao ima malo ili malo više literarnog dara za pisanje uopšte, ali to ne umanjuje činjenice koje je izneo.

Najviše me je oduševilo ono Soc-realizam za slike pejzaža, jer ja verovatno najviše takve slike gledam i skidam sa neta i oduvek sam osećao da one u sebi nose nešto bez veze, ali nisam znao šta. Sad znam :).

Moram priznati da je ovim tekstom apsolutno promenio moj pogled na pejzaže... U kom smislu, nisam potpuno siguran... Da li je zato što me je osvojio stilom pisanja ili su to samo čiste činjenice, nisam baš siguran (biće da je ovo drugo)...
 
Poslednja izmena:
Citat iz francuskog casopisa "Photo": ...1Ds pou studio, 1D pour reportage...
 
dobri su mu clanci, citao sam ga ranije kada si postovao na nekom thredu.
malo se zaleteo u prici za dugacke objektive. to je prica tkzv feature fotografa. naravno negde su oni u pravu ali iskljucivanje svakog objektiva je kranje sebicno razmisljanje. tele je potreban deo svakog dokumentarnog fotografa. u slikanju demostracija, snimaka raznih politickih desvanja, koncerata i nebrojeno drugih stvari to je to.
sta znaci privatnost, u dokumentu. gde je granica. lepo je i postovao magnum (oni su pobornici te price da je tele bez veze) i njihove ja bih nazvao bajke kojih se oni drze, tj. to je stil jedne agencije koja je jako popularna i naravno medju najboljima, ali to je stil.
oni su imali i recenice tipa dajte mi 35 i 50mm objektiv i ja cu napraviti reportazu.
pa hoces, naravno i sa pin hol kamerom ako znas.
daj mi 20mm i 80-200 i napravices jos bolju.
sta znaci privatnost u dokumentu. pa da su pitali bilo kojeg subjekta u drugom svetskom ili bilo kom drugom ratu ...e, hoces da te slikam sada kada gubis glavu..sigurno bi te oterao u PM.
ali sada kada gledamo te slike, znamo zasto je on to radio.
svi ostali clanci su mu odlicni. i ovaj sa telephoto je dobar, ali nije bas precizan.
 
Bane® je napisao(la):
Stojim i dalje iza toga da je 11 ili 14 megapiksela previše za sočiva

Ne bih da gusim, ali ovo je ipak veoma netacno da bi tako ostalo.

Ako je ista previse, onda je to 8 Mp iz sicusnog 2/3" cipa kojeg imaju prosumeri. Medjutim, oni se kvalitetom svojih objektiva iznenadjujuce dobro bore sa tim.

Objektivi za DSLR zbog velicine svakog elementarnog piksela imaju daleko laksi zadatak, ali poenta je sto su oni, sem retkih i neumereno skupih izuzetaka, LOSI, te gledano u odnosu na velicinu senzora ispod njih, izvlace relativno malo detalja (mada ja ocekujem u bliskoj buducnosti njihovo znacajno poboljsanje)

Zato sam jednom i rekao da ce prosumeri uvek predstavljati bolji odnos kvaliteta i cene jer njihovi cipovi zahtevaju manju KOLICINU stakla (a ona kosta!), tj. omogucavaju ugradnju maksimalnog kvaliteta u objektive a da cena ne bude preterana.
 
uuu...ala su se ovi rasprasili oko raw vs jpeg.
http://www.robgalbraith.com/ubbthre...&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=all&vc=1

-----------------------------------------------------------------------------------

Those who have expended considerable effort exposing the supposed flaws in the Outdoor Photographer article by Rob Sheppard might want to pop by the magazine stand and read the article. I think you'll find there is more than one way to interpret both the main thrust of the article as well as some of the specific points.

His main point, as I read it, is that a JPEG right out of the camera can be of excellent quality, and that it's key to pick JPEG or RAW depending on your needs. He seems to lament a push to shoot raw for everyone and everything, in that it makes photo enthusiasts (it seems like that's the target audience for this article) feel guilty if they choose to not shoot RAW, even if JPEG would be the sensible choice for several perfectly valid reasons he puts forward. So, his main point doesn't seem too wacky to me.

On the point that in-camera JPEGs are superior to "unprocessed" RAW files from the unspecified Canon camera he has used, especially in the area of highlight detail and noise levels, I think he means a conversion from a RAW file in which none of the adjustment settings have been altered, in as much as the words "unadjusted RAW" are used 2 or more times earlier in the article, leading into this point. He says that as good or better results could be obtained from a converted RAW file, only adjusting the conversion settings would be required to achieve as good or better results.

In the specific JPEG/RAW example used to illustrate the article - an ocean sunset - the JPEG version is slightly denser overall than the RAW version, at least as the two are printed in the magazine. So if this is what he's comparing, and it does read like pics from this sunset shoot are the basis for the piece, then one would have to agree: the JPEG version, being denser, probably does have better highlight detail (well, slightly denser orange in the sky around the blank area where the sun is, if that can be described as better detail) and probably lower perceived noise (since the noise would be darker and slightly more lost in the darker tones in the JPEG version shown).

So, if one subs in the word unadjusted for unprocessed, which seems reasonable to do based on the rest of the article, then his point that Canon's DIGIC processor is designed to handle highlights well and minimize noise, is also not too wacky, especially since he makes the point more than once that a RAW conversion could match it, with extra work in the adjustment software. So, despite some possible questionable wording or misguided editing, I think it's clear that he isn't saying that a JPEG file is capable of greater highlight detail or lower noise than RAW, only that in his example the RAW file would take more adjustment effort to get it to the same place as the JPEG.

Ultimately, his main point - that a JPEG can look pretty darn good - is fine with me. As is the notion that some folks shoot RAW because they feel they won't be a studly photographer unless they do, despite the fact their workflow and needs would be better-suited to JPEG. I can accept all of that.

As to WHY the JPEG shows better highlight detail and lower noise than the conveted RAW pic of the same scene, it's hard to fathom that the density difference isn't because of some bug in the raw conversion software, an error in settings or something else. But there's no way to determine whether there is a problem and what it might be, because the camera, software and adjustment settings aren't described. And at this point in this post I'm already bored with what I'm writing, since ultimately the article won't have any impact on my workflow, so I'm not even sure I care to try and figure it out.

I'll close with two points:

(1) I think Rob Sheppard, whom I know and is a good guy, has weakened his "JPEGs are a-ok" argument with a comparison scene that isn't particularly compelling, and hasn't backed it up with any supporting technical detail, not enough even for an advanced hobbyist I think to properly assess what they're seeing. And I think the article plays up how much work it would be to make a converted-from-RAW version of the sunset match the JPEG, when what I see, based on the printing in the magazine, is maybe a minor tweak of the exposure compensation slider would take care of most of the difference, if not all of it.

(2) It's always good to read an article before lambasting its contents, since your interpretation of it might be different than the poster who kicked off this thread. Which doesn't make me right, incidentally: no offence is intended here, Paul.

-Rob Galbraith

------------------------------

nisam citao sve (nisam lud), ali vidim da su po kafani pocele da lete stolice...
 
Magnum nije medju najboljima. Magnum je najbolji.

A najbolji je zato sto se magnumovska fotka prepozna iz aviona... A fotke koje recimo urade AFP, Reuters i ostali se cesto ni najmanje ne razlikuju... Isto kao BETA i FONET kod nas... Cesto su razlike u polozaju malog prsta na ruci nekog politicara...

Nije vazan raspon objektiva vec ono sto on zabelezi...
 
Major Che je napisao(la):
Magnum nije medju najboljima. Magnum je najbolji.

A najbolji je zato sto se magnumovska fotka prepozna iz aviona... A fotke koje recimo urade AFP, Reuters i ostali se cesto ni najmanje ne razlikuju... Isto kao BETA i FONET kod nas... Cesto su razlike u polozaju malog prsta na ruci nekog politicara...

Nije vazan raspon objektiva vec ono sto on zabelezi...
Objasni mi potrebu da se na Magnumovom sajtu nadje fotka ovog kvaliteta.
http://www.magnumphotos.com/c/htm/C...NWG1&Pass=&Total=104&Pic=15&SubE=2TYRYDWKPYMI
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Pogledajte citat coveka koji je imao G 2 i A 2
...
Dakle, to se prvenstveno odnosi na Minoltu A 2 i low-budget DSLR objektive i rekoh da njima ne pomaze nikakav USM.

Jos jednom o "losoj slici" Minolte A2 i "nedoraslom objektivu"? Ajd' da nastavimo i tu diskusiju, ima novih argumenata.

Prvo da prokomentarisem o onome koji je stampao sa G2 i A2, pa kukao kako mu G2 bolje izgleda na papiru..
Rekoh da u firmi vec dve godine povremeno slikam sa G3. Sada imam A1. Ako direktno stampas slike (stampao sam kropove koji odgovaraju A4 uvecanju) - G3 jeste izgledao malo bolje. Kada sam SAM sredio fotke, A1 mi se nesto vise svideo.
Zasto? Pre svega jer Canon iako ne ostri mnogo slike ima dosta jaci lokalni kontrast od Minolte. Dakle prelazi crno/belo su prilicno izrazeniji. Ali kolicina detalja je bila ipak veca na Minolti. Ne mnogo, ali ipak veca - nije inace velika razlika 4/5MP, svega 11-12% linearno, doduse razlika je bila realno manja, max 5%. Pazljivom obradom ipak se istaklo, Minolta je pokazala nesto bolju dinamiku, vernije boje, doduse Canon nekako cistiju sliku, ali to nema uticaja u stampi. Ne treba zaboraviti da G2/3 imaju 4x objektiv, a A1/2 7x. I pored toga je vidno da A1 ima manje CA i cini mi se bolju ostrinu po coskovima - ravnomernije je.

Da se vratimo na A2. Vise puta sam naglasavao da je problem kod Minolte relativno slabija JPG obrada, zaista ne znam oz kog razloga. Tu najvise strada kolicina detalja. Meni to ne smeta, jer i A1 koristim na 3MP rezoluciji.
Kao ilustraciju toga sta je moguce dobiti iz A2 dobrim procesiranjem RAW-a pogledajte sledeci link (Danski, ali su slike jasne):
http://www.digitalmagasinet.dk/showtest.asp?ID=20&side=9
Slike su na dnu strane, dva para. Gornja slika je RAW procesiran u PS-u, donja JPG iz kamere. Razlika je veoma ocigledan i vrlo velika. RAW rezultat je zapravo izvanredan i parira najboljima iz klase - i Pro1 i C8080. Apsolutan i neoboriv dokaz da je objektiv na A2 zapravo veoma, veoma dobar. I pored toga ima mozda i najmanje CA, a takodje je ostar i po coskovima.

Na sledecoj stranini:
http://www.digitalmagasinet.dk/showtest.asp?ID=20&side=10
uporedjena je slika u studiju A2 vs Canon 10D (ne kazu koji objektiv, na zalost), obe uvecane na oko 20MP. A2 se odlicno drzi.
 
da, stvarno iznenadjujuce dobro.
 
ja dok sam se lozio da kupim a1 ili a2, sam mogao da zadavim nekog iz minolte sto je jpeg tako strasno odradio. prosto neverovatno, i dan danas se cudim.
 
Slična je priča i sa Fuji S7000. Mislio sam da aparat pravi loše slike dok nisam dobio jedan RAW. Prosto je neverovatno koliko je to bolje od internog jpeg-a (snimanog u 12M, Fine, Soft)
 
Jos sam onomad u diskusiji o kvalitetu slike kod fuji-a rekao da uporedjivanje slike u jpg-u, a kod kamera koje podrzavaju raw glupost. Jer se u celu pricu oko kvaliteta objektiva/senozra unosi jos jedan faktor, a to je RAW->JPG konverzija u samoj kameri. A jelte, kad se radi neko testiranje potrebno je da se elimisu svi drugi uticajui koji nisu deo testiranja, a mogu da uticu direktno. A uporedjivanje jpg konverzija u kamerama je druga prica, i cudno je sto tako veliko ime kao Minolta dozvoli sebi ovako nesto. Ali opet, mozda oni znaju nesto sto mi ne znamo :)
 
Poslednja izmena:
maxer je napisao(la):
Kazu, prva recenica ispod prvog seta slicica:
"På Canon EOS-10D er der benyttet en Canon EF 28-105 USM 3.5-4.5 ved F:9"
Vidim, razumeš mađarski :D:D:D

ŠALA :)
 
maxer je napisao(la):
Kazu, prva recenica ispod prvog seta slicica:
"På Canon EOS-10D er der benyttet en Canon EF 28-105 USM 3.5-4.5 ved F:9"
Vidim, hvala. Slepac.. ,)
 
Da, evo jednog dobrog rezultata od Minolte, koji otkriva krivca za njenu losu sliku.

Konacni utisak je dvojak: ne zna covek da li da da ih voli sto ipak mogu da prikazu solidnu sliku ili da ih mrzi sto to ne umeju da urade u JPEG-u (neko rece Fuji...)

Na kraju (kao i uvek) svako sam treba da odluci da li je spreman na permanentno smaranje sa RAW-om ili ce se zadovoljiti tako slabim JPEG-om.

Licno, nisam ni za jedno ni za drugo, nego za nesto sto ima dobar JPEG, jer je to najbolji kompromis kvaliteta, brzine, jednostavnosti, minimalne potrebe za memorijskim prostorom i minimalnih zahteva od mene u post-procesingu.

Medjutim, ovo je vazan psiholoski zakljucak za sve vlasnike Minolti, jer to je upravo ono sto je Sasa za mene (netacno) pretpostavio (mozda je bila projekcija;)) a to je "samo osecaj da mogu". Na zalost, ovde je to zaista samo osecaj, jer se ta mogucnost u praksi jednostavno ne moze uvek primeniti (stavise, realno je to retko).

Licno, argument "meni ne treba uvek taj kvalitet", na sebe ne mogu da primenim jer bukvalno u svakom snimku trazim maksimalni kvalitet zato sto ga dozivljavam kao realnu mogucnost da mi se kasnije, potpuno neocekivano, veoma svidja, a tada bi mi tesko pala konstatacija "Eh, kako je ovo dobro ispalo, zasto nisam snimao u RAW-u pa da i lepo izgleda"!?

Dalje, svi govore o nekakvoj svemirskoj "brzini" na, za mene besmislenom, nivou od par desetinki, a rezoni tipa "Nema veze, sve cu da cupam iz RAW-a", 'ladno prolaze, gubeci iz vida sate i dane potrebne za to.

Drugim recima, zasto bih kupovao auto kome moram da pomazem pedalama da bih tesko, i za mene mucno, dosao do cilja, kada za iste pare imam drugi sa kojim maltene "u leru" to uspevam?

Ja SW shvatam kao nuzno zlo, a neko drugi kao vrlo vazno (skoro fundamentalno) sredstvo u ostvarenju cilja.

Ne volim PS zato sto mi cak najminimalnija manipulacija kvari prirodnost snimka (mozda sa tim ima veze staz u fotografiji)

Moram priznati da sam se jedno vreme zgrazavao kada vidim da neko postuje snimak trazeci komentar, a dobije ga u vidu "Ej nije lose, ali PS-opuj taj i taj deo tako sto ces izbaciti ovo, a ubaciti ono i bice super". Nemojte mi zameriti, ali to dozivljavam kao igranje u pesku.

Dakle, u dusi sam fotograf, a ne SW manipulator (Sasa, mislim da je ovo osnovna razlika izmedju nas, i siguran sam da ce se vremenom smanjivati) i svako treba da odredi gde se nalazi po tom pitanju. Kada bih vam rekao koliko mali procenat svojih snimaka sa doradio u PS-u, ne bi verovali (a i to su bili najbanalniji zahvati).

Opet je poduze, ali molim da ovo shvatite kao licno razmisljanje.
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Opet je poduze, ali molim da ovo shvatite kao licno razmisljanje.
Sto vise licnih misli - to bolje.
Sto vise razlicitih misli - jos bolje.
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Ali ne samo meni, nijedan DSLR ga nema, dakle nijedan profesionalac ga nema, pa ne vidim da se neko odrekao DSLR zbog toga (stavise, live histogram se u tim krugovima i ne spominje).

ja ovo tek danas procitah, mozda ste znali, pise u testu D100 na dpreview-u...
dakle, na danasnjim dslr-ovima live histogram nije izostavljen stoga sto nije potreban profesionalcima vec zato sto...


For those who are new to digital SLR's it's worth noting that they don't provide a live preview image like consumer digital cameras. This is because of the reflex mirror, mechanical shutter and design of the sensor (which can't be used to provide a video feed). The LCD is only "On" if you have image review enabled (after taking the shot), when you're navigating menus or reviewing images in play mode.

then again, mozda se ja *****ah ustvari... :)
 
Poslednja izmena:
Ne znam sta si hteo da kazes...

I pogresno je govoriti da li je on potreban ili ne, niko se ne bi bunio da ga ima, samo sto je nekome skoro neophodan, a nekome ne

A zasto ga nema na DSLR-ovima, valjda je jasno...
 
ne znam da li sam dobro razumeo.

live histogram se generise iz video signala koji nije moguce ostvariti na dslr aparatima zbog specificnosti konstrukcije i/ili cmos-a/ccd-a?

pokusao sam da nadjem nesto vise o tome ali nista...

edit: konacno shvatih. ogledalo je krivo. [kao i obicno :d ]
 
Poslednja izmena:
a i konstrukcija senzora je full frame tehnologija, ne dozvoljavajuci real time prenos slike.
 
Novi Fuji S3 Pro omogucava C/B live view u trajanju do 30s:
http://www.dpreview.com/articles/fujifilms3pro/page8.asp
Na zalost, nije moguce u istom modu uraditi i opaljivanje (snimanje), iako je mirror podignut. Verovatno jer Fuji CCD tad radi u nekom specijalnom modu. Takodje nema ni histograma.
Ovo ce biti od koristi ljudima koji rade sa stativa, posebno u studiju - da koriste za vrlo precizno kadriranje, pa da prebace nazad na normalni mod za fotografisanje.

Ovo je tek pocetak, za nekoliko godina cemo gotovo sigurno imati live preview ili makar live histogram.
Sto se tice tehnologije, vecina CCD-ova za DSLR se danas izradjuje u Interline tehnologiji, izuzetak je recimo Kodakov senzor u E-1 koji je Full Frame Transfer CCD. Interline CCD-ovi teoretski mogu da rade live-feed neophodan za live view i live histogram. Kod CMOS-a bi to trebalo jos lakse izvesti. Naravno, ako je tehnologija unapred planirana i ugradjena u CCD/CMOS.
Dovoljno je da se digne ogledalo i da se omoguci live-feed. Pretpostavljam da ce prvo krenuti od ekonomske klase..
 
Poslednja izmena:
ali i kada se podigne ogledalo, ostaje zavesa.
tako da je stvar poprilicno komplikovana.
mislio sam da u dslr-ove uglavnom ugradjuju fullframe.
 
Pokrenuo ja davno pricu o live view na dslr na jednom drugom forumu.

http://forum.krstarica.com/viewtopic.php?t=37249

Slazem se da bi bilo lepo da dslr mogu da se koriste i preko displeja pored normalnog trazila. Za snimanje iznad glave, snimanje macro fotki, kojekakvih buba i travki pratiti sliku na displeju je nezamenjlivo. Ali eto, valjda ima tehnickih ogranicenja.
 
Vrh Dno