Sta su mogli u to vreme, da spuste kontrast i brightness cele scene pa da izgleda mracno? Samo sto onda ne bi video sta se desava na ekranu, a mogao si isto da dobijes cackanjem po opcijama monitora.
Prva igra koja je koristila light mape je bila Quake, koji pogoni full 3d poligonalni endzin. Ni taj Kvejk nije narocito mracan. U igrama se koristila 16 bitna paleta, prelazi izmedju nijansi su bas znali biti grubi. Nijedna igra iz vremena pre Quake nije bila mracna, jer je jedini nacin na koji su pokusavali da docaraju mrak bio da nacrtaju mracnu pozadinu, dok su sprajtovi sijali kao novogodisnja jelka.
Jedna od mracnijih igara koliko se ja secam, je bila Nocturne iz 1999. godine. Ta igra je bacala na kolena sve tada aktuelne graficke i procesore. Rekao bi da je bas koristila trik sa niskim brajtnesom i kontrastom. Jednostavno su dinamicne senke bile preveliki zalogaj za hardver iz tog vremena, posle se pojavio GeForce koji je to promenio na bolje (hardware transform & lightning). Prva igra koje se secam da je imala dinamicno sencenje je Blade of Darkness.