Šta je novo?

Diablo IV

Klasično forsiranje pseudo-MMO sistema da bi se veštački razvukao gameplay i jer se dobro uklapaju u live service filozofiju koju su AAA majmuni usvojili...
 
Veštački razvukao gameplay ?
Gameplay razvlačimo sami kako nam volja. Nekome ok kad ubije bosa na normal neko hoće da ga ubije iz 3 udarca na najteže.
Bitna je razlika kakav progres pravi to razvlačenje gameplay-a, da li 100 puta čistiš istu tamnicu i ne dropuje ti ništa (D2) ili dok radiš raidove dropuju ti materijali i ako ti na kraju ne dropuje item koji ti treba možeš da ga craftuješ (Guild Wars 2).

Najgora stvar kako da veštački razvuku gameplay je da svi itemi budu soulbounde odmah, ok je tipa kao u New World ako ne upotrebiš neki item možeš da ga prodaš ili tipa da može jednom ili 2 puta da se proda item, i ok je da quest reward itemi ne mogu da se trguju. Ali trulo mi je u ARPG gde RNG igra važnu ulogu da sve bude soulbound (account bound).
U D3 RoS ubacili vremenski soulbound kako mi se čini što je opet trulo, jer moraš da igraš u grupi i da trguješ tada ako nekome nešto dropuje ili sve sam moraš da dropuješ.
Ovaj sistem jedino spašava da sve onda možeš i da craftuješ, pa neka su i crafting materijali untradeable.


Iskreno nemam iskustva u klasičnom MMO-u, osim protraćenih 40€ i sto sati u New World i skoro 300 sati u Lost Ark.
Obe igre imaju prednosti i mane. I da u core-u MMO je zilion sati grinda za materijale, XP nekog skilla i sve na kraju da bi dobio određeni item da bi ti lik bio jači i brže lakše ubijao bosa ili u PvP (ako PvE itemi svi mogu u PvP, u Lost Ark nije taj fazon jer je igra heavy Pay2LessGrind).

Ako ćemo tako i Diablo 2 je težak grind samo u drugom formatu, hoćeš Enigmu ili Inifinity lepo sedi i radi stotinak ako ne i hiljade runova da bi ti dropale rune. Ali bar ima fora da ako ti usput dropaju itemi dobri koji ti ne trebaju pa možeš lepo da trguješ za rune.
Hoćeš lik da ti bude jak za PvP e farma ili kupuj one fensi charmove za dmg. koje niko ne konta da vrede :D
 
Iskreno mislim da postoje dobre šanse da naprave samo kvazi open world D3 sa pseudo nelinearnom glavnom kampanjom i to je to, sve ostalo ce biti manje vise isti copy/paste D3 sa mozda boljom izmenom ili pogorsanjem (dumb down ce biti 100% kod nekih stvari).

Ali takođe možda imaju i malo pameti i nešto su naučili od kako izašao D2R i zašto su neki igrači otišla od D3.
Trading 99.5% neće biti moguć, možda samo za bazične iteme, najbolji itemi će biti kao RoS dropable da ih drugi koriste prva 2 sata i to sa ljudima kojima si igrao dungeon run ili postaje account bound, znaci potenciranje na igranje sa grupom ljudi ili sve solo found (znaci meh).

Zanima me da li će biti neki crafting materijali i da li će to biti korisno jer u D3 to je bilo zalosno smešno, prvih dan igranja kao nešto si mogao da craftaš da ti bude upotrebljivo dalje to bilo kao shopping kod NPC-ova znači useless junk.

Jedno je sigurno nema trading = nema botting = igraci se ne zale na botove = igra nema na tom polju negativnu reputaciju = blizard ne mora da se bori protiv botova manje posla za njih = stede pare na odrzavanju igre

 
U teoriji, te i u praksi, su mogli resiti trading jednostavno, uvodjenjem transakcionih tokena (koje u teoriji vec mozda i imaju, samo se nalaze sa klijent strane) i autorizovanje istih iskljucivo na server strani; time bi se resili dva problema, da bi se ostvario trade izmedju dva entiteta (igrac 1, igrac 2) mora se potpisati transakcija autorizovanjem na server strani, kao prvo;
kao drugo, eliminisali bi botove time sto bot nema logiku niti nivo interakcije da moze da ima interakciju sa transakcionim tokenima - nesto nalik public/private kljucevima pri 2FA autentikacijama.
Sad, kao neko ko radi u razvoju softvera, vidim ovde jednu blokadu koja je dovoljna da se oni ne bave time a to je kompleksnost implementacije ovoga, aka money.
Zato im je lakse da samo izbace to kao opciju.

Pre-orderovati D4 necu svakako, potrosili su te kredite kod mene. A igram Blizzardove igre od 1999.
 
Svakako cekam open betu da probam igru pa cu na osnovu toga da odlucim sta cu da radim. Mozda prvi mesec uplatim microsoft game pass pa igram tako igru pa ako mi se svidi cu je kupim stvarno.
 
350% nece biti ukljucen u Game Pass.
Nadam se da gresim ali ubedjen sam u to.
 
Nemam pojma naleteo sam bio na neke informacije da ce od prvog dana biti na game pass e sada ako je istina jos bolje ako ne onda cu morati da se zadovoljim za pocetak sa open betom pa da vidim mada tu ne mozes da vidis nista jer oni kontrolisu sta ce ti da igras i sta ces da vidis. Mada generalno ne zurim, mozda napravim novi nalog na blizzardu pa kupim igru pa ako mi se ne svidi prodam nalog sve sa igrom za nesto nizu cenu.
 
Sačekajmo prvo 8. decembar kad će biti Game Awards gde će navodno da objave tačan datum izlaska i preorder.
Ako ne bude objave onda sigurno igra ne izlazi u aprilu 2023. nego tek kasnije negde te godine.
 
Trenutno samo malo potpaljuju hype. Nema ništa konkrento od informacija.

Iskopano je iz Battle.net launchera da ima nova BETA verzija za verovano 3rd party beta testere.
Zamenili su YT page cover i Twitter grafike.
Krenuli malo driktnije teasovanja na FB pageu - fala bogu bar prestali da smaraju sa Diablo Immortal.
Isto tako i na twitteru.
 




ima jos gameplay videa na yt, da ne akcim sada sve :)
 
Prilično je eksplodiralo svugde o D4, jedino što i dalje ne mogu da dele materijal koji su lično snimili tokom igranja nego im Blizz poslao novi gde se vide neke nove stvari.
I bolje tako jer može neko da spoiluje priču u Act 1 (IGN bi to 100% uradio koliko su smotani).

Danas u 18:00 po našem vremenu neka velika objava.


I mislim da ni 3. aprili a ni 5. jun nisu datum izlaska biće kraj avgusta ili početak septembra.
Malo mi glupo da AAA izadaju za leto, osim ako žele da izbugovanu verziju ne primeti toliko publike pa je još do jeseni doteraju i začine manjim DLC-om.

Evo neko izuvukao neke informacija:
There will be no mercenaries or followers like in D2 and D3 or any similar launch system, maybe in the future.
Normal, magical, and rare items will be tradeable, but not legendary or unique items. The most interesting thing will be to find a good rare base to add the legendary power that we want.
The best items to equip will always be the only ones, by far.
Unique items will be very rare, it is estimated that we will get less than 10 per season for average players.
Gold can be traded.
Gold will be the default currency and is designed to be valuable. Although the community will always end up finding the most comfortable currency.
There are no plans to have competitive rankings for the release of the game.
Clans are just a list of friends to easily connect with, there are no special features for launch clans.
Diablo IV is designed to maintain a sense of solitude. It will not force itself into multiplayer unless it is intentional.
The events of the world will concentrate more players in the same place that will be able to participate without even making a group, but when finished, the idea is that each one continues on their own.
There is a Social tab with which you can see nearby players and ask them to play in a group, but they reiterate that it will be something that must be started manually.
There will be no server regions, everyone will be able to play together. The servers with the best connection will be chosen in case of playing in a group.
There will be no attribute-specific improvements on items. That is to say, it will not be possible to try to improve one in particular, but there will be a random change of attributes as in the mystique of Diablo III.
Diablo IV's world has panoramic views where the camera changes to show the scenery.
There is a zoom like in Diablo III to see details anywhere in the world.
Monster density is adjusted so there are not hundreds of enemies on screen.
Combat will be slower and more visceral, with enemies having their own personality and strategy.
There are a specific number of potions that you can use. Enemies will drop potions. Potions heal a set amount of health and can be upgraded.
There will be some skills with high cooldowns (ultimates go up to 90 seconds) and there will be attributes to reduce these times.

  • Neće biti mercenaries ili followers (u D3 su beskoristni) - ovo mislim da će dodati kasnije što bi bilo cool jer varijanta iz D2 može dosta da se doradi da imaju mini skill tree, lvl-om da im se otključa recimo više item slotova i da imaju recimo AI mode (attacking, defansive, attack same target as me itd.).
  • Legendary itemi će kao u D2 ili D3 da padaju kao ludi dok ovo za oko 10 Uniques po sezoni za prosečno igrača ako mislim da je to prosek 6-8+ sati dnevno svaki dan onda je baš malo. Mada čitam da ljudima u beta dosta više uniques padalo od najavljenih 10 kom.
  • Gold, ako će biti koristan ja bi zabranio da se tradea pre recimo 50lvl (koji ja kao top za skilove posle ide paragan) ili čak pre 80lvl, jer ako bude koristan botovi će to najviše iznjakati.
  • Ne piše da li extracted powers iz legendary itema će moći da se trejdaju - glavni trading će biti oko dobrih rare itema kao base da se ubace extracted powers i možda neki magic itemi.
  • Ništa o rune sistemu koji po onome što sam video je drugačiji i više kao neki protopip isto mislim da ga čuvaju za kasnije i još definišu.
  • Uniques će po retkosti biti kao runewords samo još da bude baš korisnih. Jer pročitao sam da neki buildovi bez određenog unique itema neće biti skroz kompletni i da će napraviti značajnu razliku i finalno definišu build (nešto kao kad Enigma fali nekom buildu u D2).
 
Frost Sorc gameplay. Nema spoilera u klipu. (Ne pokazuju inventar ili neku drugi game screen). Ima Frost Orb spell :)



Iz prošlog posta 2 možda najbitnije stavke su (što se donekle može videti iz klipa):
  • Monster density is adjusted so there are not hundreds of enemies on screen.
  • Combat will be slower and more visceral, with enemies having their own personality and strategy.

Mada ovo 100% ne znači da na samom end-game nabudženom levelu neće biti moguć brži gameplay, ali bolje mi je da krene sporije i jako polako se ubrzava nego da pola igre je osrednje brzina a onda samo da melješ brzinom svetlosti.
 
Poslednja izmena:
Drago mi je da ima (za nijansu) vise feedbacka nego beta Diabla 3 2012te. Svakako cu ostati skeptican dok igra ne izadje i pre-order ne uzimam sigurno.
Mislim da ce im make or break biti to kako ce da odrade trading (u finalnoj izvedbi). Dal ce biti zakljucan, i pod kojim okolnostima.
Trading je po meni napravio D2 onim sto jeste.
 
Mislim da neće biti slobodniji trading od ovoga što se već spominje može biti samo restriktivniji.

Mene više brine da će i sa kozmetičkim mikrotransakcijama baš preterati.

Mišljena sam da izgleda lika tj. recimo unique itema treba da zavisi od njegove retkosti a ne koliko sam $ dao za njegov skin.

Baš me briga za likove koji bace pare za izgled osnovnog geara (normal, magic i eventualno rare) više me brine da najbolji uniques će izgledati gore na liku nego bilo koji plaćeni, ok je i da podjednako isto izgledaju. Ali nikad se nije cenilo kod baci pare na izgled neko ko uloži baš vremena da nađe iteme koji dobro izgledaju.
Tu bi baš popizdeo i verovano ako bi mi još nešto smetalo batalio igru i javno ih se odrekao.
 
Izgleda ovo je ceo novi materijal iz kojeg je blizzard dozvolio da se prave vesti.


I u 18:00 po našem je bilo kod amera samo podela onih kutijica koje kruže twitterom. 🤣
Pravi Game Awards počinje u 01:30 po našem vremenu.
 


6.6.2023
ahahahahah omašili za jedan dan, svaka čast.
Da ih MS nije kupio igra bi izašla 6.6.2026

PS:
Uvodođenje ovog trailera na Games Awards je malo bilo skoro pa 18+, prosudite sami.
 
Sadržaj edicija, slika collectors verzije.

Q6JNLFDO4T8A1670030958530.png

69.99$ - Standard Edition
89.99$ - Digital Deluxe
99.99$ - Ultimate Edition

Fino dignuta cena, kad se setim da sam D3 platio 4000 din. (više nije ni vredeo). I veće vidim neki battlepass accelation, znači biće tog BS smeća svake sezone za koje će se grindati... samo da nije grind samo za to.

Sledeći četvrtak neke detaljnije informacije diretno od Blizzarda.
 
Opet guraju veće cene...doduše, to je možda konzolaška cena.
 
Bice i PC, ne brini.
 


6.6.2023
ahahahahah omašili za jedan dan, svaka čast.
Da ih MS nije kupio igra bi izašla 6.6.2026

PS:
Uvodođenje ovog trailera na Games Awards je malo bilo skoro pa 18+, prosudite sami.

Malo me je zabolelo ovo topljenje stopala na polu suvoj magmi ali scena gde Inarius slece na zemlju pa mora maltene da se uzemlji pre sletanja, dosta epic sh!t.
A 70e za basic igru je ocekivano.
 
stavili 70, da ti ona verzija sa battlepass i sve od 100 izgleda primamljivije….
 
Nazad
Vrh Dno