Šta je novo?

Cyberpunk 2077

You misspell PC.
 

nikornla

Znam da sam vise puta pisao, ali mi bude jaaako zao kada vidim nekoga ko predje na konzolu, pati se pola godine i proda istu jer ne ide. Ja sam bio taj koji je kupio PS5, lomio se pola godine i odustao. Samo je nisam prodao. Postoji par krucijalnih stvari kada prelazis na konzolu koje meni niko nije rekao:

#1 Recimo kao preporuka je sto manji senzitivitet (30-40%) pa se navikavaj. To je totalna sabotaza. Nemas pojma koliko igara ima veliki input lag na konzolama. Nije to PC. Mislim da RDR2 ima 150ms. I kada je senzitivitete palica na 30%, onda kao da igras sa druge planete pa cekas da igra ima odzov na komande. Sa brzim senzitivitetom se brze reaguje.

#2 Bez obzira sto moderni kontroler postoji skoro 30 godina, svaki developer misli da ga je prvi izumio i svaka igra ima svoju filozofiju kako palice trebaju da rade. MW2 i 2042 imaju super komande ali igrati obe igre aktivno je patnja. Toliko je razlicita filozofija izmedju kontrola, kao da su izasle u razmaku 15 godina.

Igre jednostavno imaju podesene dijagrame drugacije i ne nude ti sve da se igras sa opcijama. U 2042, koji meni vise odgovara, ti ne nudi da li da imas RAW input, linerani ili dinamički kao MW2. MW2 odziv je najbolji medju igrama. Ali opet, meni licni sweetspot je BF5. Jednostabo su ga uradili savrseno i misli mda BF5 ima najmanji inputlag. Neke igre koje imaju dobre komande su: TLOU PT1, PT2, BF1, BF5, 2042, MW2/warzone, Destiny, The Division 2 itd. Ostalo je Bogu plakat. Ja ne kontam ko testira te igre pa dobiju green light sto se komandi tice.

Pa ti je moja preporuka da ucis na nekim kvalitetnim igrama. Recimo TLOU 1. Imas i pricu i dobru interakciju. Ganjaj Destiny kao i WZ jer su free itd. Jer kao pocetnik moras razvrstat ucenje gamepada i uzivanje. *********.

#3 Po meni najbitnija stavka koju niko ne spominje jeste: dead zone. Sve igre imaju podesen deadzone na 15-20% da potroseni kontroleri nemaju drift, i kada kao pocetnik lagano guras palicu, u sredini se nista ne desava, i onda gurnes malo jace i ode nisan u tri pm. I onda se vrtis u krug. Mislis da treba jos slabiji senzitivitete ali ne mozes onda lika pratiti. A kada pojacas, kontrole "trzaju".

Zadas deadzone na 0%. Neka ima stick drift. Kada igras akcioni FPS, nije ti palica skoro nikad na sredini. Ako ima velik drift, stavis na 1%-2% i onda si bez brige. I pocni da ganjas i igras vec sa 70% senzitivitetom. Zanemari sto fulas, jednom kada udje muscle memory, neces i razimsljati o tome.

Ja kao veliki PC fan, sada gledma da sve igram na konzoli ako su igre 60FPS sa pristojnom rezolucijom. Tacno me mrzi da sjedim za PC-em i ganjam FPS. Ja koji igram pretezno PVP igre preko deset godina. Sad na PC-u 90% vrmena vozim ACC ili iRacing i to je to.

Moja ti je preporuka da ne odustajes. Sada sa pretplatom imas more igara da ces vise gubiti vremena listajuci kataloge nego sto ces igrati pa nemoj da ti se desi paralysis by analysis. Sretno ;)
Trebace mi uputstvo da sve ove predloge skontam 😄

Ne planiram ja da odustanem od konzole, ali ako ne ide, FPS i slične cu igrati na kompu, ostalo na PS i molim lepo. Nikad nisam patio od što višeg FPSa, tako da me to ne brine previše.

Svakako hvala na savetima, @emaremare takodje, pa da ne idemo više u off.
 
Za 2077 definitivno treba cekati ovaj update na kojoj god se platformi igralo.
 
 
Jos jedna stvar koja utice da igra djeluje prazno tj. da ne moze nigde da se udje ni u jednu zgradu, jeste to sto te fensi lokacije kroz koje igrac moze da prodje u main misijama se zatvaraju nakon njihovog kompletiranja. To je bas bezveze gamedizajnerska odluka, jer bi bilo vrhunski da igrac moze nakon zavrsetka misije da natenane istrazi te lokacije, pa bi bila dobra fora da i otlkjuca, pronadje, neki kvest ili neki dobar item, neku puzlu da rijesi i slicno. Kroz main misiju postoji bas dosta takvih lokacija i prosto je zalosno da ostanu zakljucane, bukvalo su sa takvim dizajnom ucinili da ionako praznjikava igra jos vise to postane.
 
Balansiraju sa performansama. Sve sakrivaju. Zato auta, cak i na njihovim demonstracijama, padaju sa neba 20m od igraca. Kada im okrens ledja, i dalje nestaju. Limitacija enginea 100%. Ili ne znaju da je optimiziraju.

Ovaj gore demo izgleda super. So.. will see.
 
Ima ono groblje i Roy Batty na krovu jedne zgrade ali je to vise onako fora nego dodatna lokacija.
 
Jeste, ja bih prije rekao da je limitacija enginea jer mi nekako cudno da ne znaju da optimizuju a oni su sami pravili engine. Oni o takvim stvarima nisu morali u Witcheru da razmisljaju, iako si sa konjem mogao da se kreces brzo - cini mi se da je brzina Roucha skro pa ista kao i automobila u CP. :) Automobili koji se pretvaraju u sprajtove na nekih 300m od igraca, pa takve situacije kao sto pominjes kada se okrenes u nazad dok vozis, prosto svi automobili nestaju, pa se iz nicega spawnuju i onda lete u vazduh... Ili bandere od ulicnog osvetljenja, ne mogu da se prikazu dalje od 150m u vrh glave. Isto ima onaj kao neki nadvoznjak za voz, koji se ucita nakon nekih 5 sekundi. Cak i ulice na mini mapi kasne sa ucitavanjem. Definitivno mislim da je engine zesce smece.
Ima ono groblje i Roy Batty na krovu jedne zgrade ali je to vise onako fora nego dodatna lokacija.
Pa da, easter egg lokacija. Ali primer kada ulaze u Arasaka toranj ili onna kao parada na pijaci, sve se to zakljuca. Ako im je bilo tesko da optimizuju, mogli su da to urade na foru ulaska u Dog Town da moras da prodjes kao kroz neke skenere i cuda dok se sve u pozadini ne ucita. Los gamedesign i los engine, dobitna kombinacija. :)
 
Poslednja izmena:
 
Ipak je update 21 Septembra. Ja se ponadao danas. Pihhh..
 
Biće ovo sjajna nadogradnja, a za one koji nikako nisu igrali praznik.
Jedno je sigurno, sledeća igra od njih je novi Witcher :love:

Ono što se pitam već neko vreme, šta će se desiti sa Red Engine-om? Meni se baš sviđa i mislim da je šteta što ga neće dalje koristiti, iskreno se nadam da znaju šta rade sa UE5 :rolleyes:
 
Season 3 Whatever GIF by The Office


Slobodno, ukljuci full RT, i pati se na 15 fps-a. :cautious:
 
E, ako na 4090 treba da uključuješ DSSL, onda nabijem i kartu i njihov apdejt za igru.
 
Znam lika u smislu da ga pratim već duže vreme. Prilično je simpatičan. Pretpostavio sam da je sa naših prostora :)
 
Pokazao je nesto iz 2.0 ili je odusevljenje na konto njegovog utiska?
 
Rijetko ko ce da pomene ocigledno losu fiziku automobila, mozda neko baci komentar na neki od klipova ali ovi jutruberi samo lozana, nista drugo. Sve te nove stvari su cool, ali meni je prosto voznja imersion break ozbiljan i pored raznih stvari koje idu uz to nekako mi najveci utisak ostavlja presporo kretanje automobila, prosto su one skriptovane "jurnjave" u nekim misijama tuzne za gledati. Tako da na osnovu trailera vidim da se tu nista nije promijenilo.
 
Gameplay iz tog videa nije 2.0.
Sto se tice voznje, tu su radili nekakve promjene.
 
Doslovno u prvih 30 sekundi lik kaze da gameplay nije 2.0.

Sto se vozila tice, gameplay je ok, ali vozila u cut scenama ne koriste fiziku. Samo lebde. Ne znam iz kojeg su razloga tako morali raditi.
 
Gameplay iz tog videa nije 2.0.
Sto se tice voznje, tu su radili nekakve promjene.
Doslovno u prvih 30 sekundi lik kaze da gameplay nije 2.0.

Sto se vozila tice, gameplay je ok, ali vozila u cut scenama ne koriste fiziku. Samo lebde. Ne znam iz kojeg su razloga tako morali raditi.
Hahaha , kako se pecate bez potrebe. Pa imamo ne jedan nego dva trejlera za Phantom Libery i da se tamo jasno vide te stvari o kojima pricam? Uopste se ne nadovezujem na ove video klipove od jutubera.

A sto se tice fizike, ona ne postoji, kola su prelaka i kao sto kazes bukvalno lebde a na osnovu novog gameplaya iz 2.0 patcha vidi se i da im je rotacioni pivot po sredini automobila pa dolazi bas do tog efekta kao da lebde.

Nego, jeste provalili koliko su mocne katscene iz treceg lica u ovom poslednjem trejleru? :) Neverovatno koliko sve imerzivnije moze da bude i da se docara svijet na duplo bolji nacin, kroz neka super kadriranja i menjanje uglova kamere, prosto bi igra dobila neku novu dimanziju. Necu moci nikada prezaliti izbacivanje tih katscena.
 
Vrh Dno