Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ja sam preuzeo paket i platio sve(mislim da sam pogrešio ali je sada gotovo).Od skoro sam počeo da kupujem iz kine
Da li sada mogu da se žalim?Imam i izvod iz banke i fakturu koliko sam je platio.
Da li je neko imao slična iskustva,

Imam ja iskustvo, od pre 6-7 godina, ali nebitno je, ovo što ću napisati važi i danas.
Pogrešio si što si preuzeo pošiljku i neće ti vratiti pare.

Ja sam isto uradio, platio, preuzeo, žalio se i odbili su mi žalbu sa obrazloženjem da sam samim prijemom pošiljke potvrdio da je sve ok i da prihvatam njihovu procenu.
Jedino što me nisu baš tako odrali kao tebe ali školu sam platio.

Za sledeći put treba da se spremiš, imaš dve opcije:
  • kad ti pošiljka stigne prvo vidiš koliko treba da platiš tj. na koliko su procenili vrednost robe i ako je razlika velika kao što ti je sad bila da odbiješ prijem paketa i odma u pošti kaže da hoćeš da podneseš žalbu na procenu carine (to im kažeš da znaju o čemu se radi, da ne bi samo vratili paket sutradan carini a ovi nazad za kinu jer su expresni kad je vraćanje paketa u pitanju, za 3 dana je u kini) i sutra im odneseš lepo sve te dokaze odštampane, popuniš "primedbu" (to je malo bolje sročeno u odnosu na "žalbu") na procenu vrednosti i pošta sve to vrati carini na ponovnu procenu, za koju, btw, carina ima 30 dana.
  • druga opcija ti ja da, ako paket ima praćenje, čim primetiš da ide na carinjenje, a to se vidi po statusima, odma lepo pošalješ email carini sa skrinšotovima gde se vidi koliko si tačno platio predmet. Time im olakšavaš posao pa ne moraju previše da zamaraju mozgić sa procenom. Nedostatak ove metode je što bi moglo da se desi da ne znaju šta si to naručio pa bi podcenili vrednost ali pošto si im poslao koliko si tačno platio onda će naplatiti više nego što bi naplatili da su sami procenjivali vrednost ali sa velikim predmetima ovo teško može da se desi, verovatnije je da bi se desilo da si recimo naručio SSD od 8TB, znači malecki predmet velike vrednosti, tu je bolje ćutati i pustiti ih da odokativno odrade...
 
Imam ja iskustvo, od pre 6-7 godina, ali nebitno je, ovo što ću napisati važi i danas.
Pogrešio si što si preuzeo pošiljku i neće ti vratiti pare.

Ja sam isto uradio, platio, preuzeo, žalio se i odbili su mi žalbu sa obrazloženjem da sam samim prijemom pošiljke potvrdio da je sve ok i da prihvatam njihovu procenu.
Jedino što me nisu baš tako odrali kao tebe ali školu sam platio.

Za sledeći put treba da se spremiš, imaš dve opcije:
  • kad ti pošiljka stigne prvo vidiš koliko treba da platiš tj. na koliko su procenili vrednost robe i ako je razlika velika kao što ti je sad bila da odbiješ prijem paketa i odma u pošti kaže da hoćeš da podneseš žalbu na procenu carine (to im kažeš da znaju o čemu se radi, da ne bi samo vratili paket sutradan carini a ovi nazad za kinu jer su expresni kad je vraćanje paketa u pitanju, za 3 dana je u kini) i sutra im odneseš lepo sve te dokaze odštampane, popuniš "primedbu" (to je malo bolje sročeno u odnosu na "žalbu") na procenu vrednosti i pošta sve to vrati carini na ponovnu procenu, za koju, btw, carina ima 30 dana.
  • druga opcija ti ja da, ako paket ima praćenje, čim primetiš da ide na carinjenje, a to se vidi po statusima, odma lepo pošalješ email carini sa skrinšotovima gde se vidi koliko si tačno platio predmet. Time im olakšavaš posao pa ne moraju previše da zamaraju mozgić sa procenom. Nedostatak ove metode je što bi moglo da se desi da ne znaju šta si to naručio pa bi podcenili vrednost ali pošto si im poslao koliko si tačno platio onda će naplatiti više nego što bi naplatili da su sami procenjivali vrednost ali sa velikim predmetima ovo teško može da se desi, verovatnije je da bi se desilo da si recimo naručio SSD od 8TB, znači malecki predmet velike vrednosti, tu je bolje ćutati i pustiti ih da odokativno odrade...
Hvala puno na odgovoru.Ovo samo kod nas može.Mislio sam ako ne uzmem pošiljku da ću izgubiti pare koje sam dao za kacigu.Ja sam valjda danas potpisao samo da sam preuzeo paket, ne i da se slažem sa njihovom procenom.I dalje ne verujem da sam platio skuplje pdv i carinu nego samu kacigu.Ovo će barem da koristi ljudima da ne naprave istu grešku kao i ja.Hvala još jednom!
 
Ako preuzmeš pošiljku, otvoriš je (tehnički ona je već otvorena, samo je zalepljena poštinim selotejpom) oni će reći da si izvadio nešto iz pošiljke i onda im poslao žalbu da su pogrešno procenili vrednost. Jeste da pišu i težine paketa ali ajde se ti izbori sa carinom, nema šanse, sistem je takav da samo ako si advokat sa iskustvom možeš da pronađeš neku rupu u propisima u suprotnom carina je uvek u pravu...
 
Mene zanima ako dobijem poklon iz inostranstva da li imaju prava da mi naplate carinu?
Na njihovom sajtu lepo pise da do 70 eura ne placas nista.
Sad kako da dokazem da je to meni stvarno poklon?
 
Imaju pravo da ti naplate porez i na šibicu ako hoće. Svaka roba ima neku svoju vrednost i samim tim podložna je oporezovanju.
Može neko da ti "pokloni" auto recimo, neće ti reći "e ako je poklon uzdravlje da ga voziš i ajde beži, ali ne preko ograničenja :D"...
Porez se plaća na bilo koju vrednost robe a carina se plaća na komercijalne pošiljke preko 50€ vrednosti odnosno privatne preko 70€ vrednosti
s tim što tu vrednost procenjuje carinik, znači ako on pogleda taj tvoj poklon i kaže da to vredi 100€ (znači treba da platiš ~32€ za porez i carinu)
ti tu ne možeš ništa, ili da platiš koliko su te zakinuli ili da ostaviš da se vrati pošiljaocu pa neko on plati za vraćanje pošiljke nazad...
 
Da li iko ima iskustva sa Banggood tariff insurance paketom? Naplate neku sicu i garantuju da refundiraju sve troskove na carini. Uradio sam search foruma i samo jednom vidim pomenut paket i dobro iskustvo. Zelim da narucim tastaturu od oko 60e, na sta bih definitivno morao da platim nesto.
 
Nema šta da ti refundiraju za carinu. To na banggod ako si uplatio za zastitu paketa refundiraju samo ako ti paket ne dođe tj izgubi se. Na carini PDV se po zakonu uzima na sve pakete bilo koje vrednosti 10 ili 50 ili 70,100 eura. E sad ranije prošle godine 9 paketa sam primio bez odlaska paketa na carinu, ali su od letos počeli svaki paket da procenjuju i ranije je bilo 5-7 dana sada ni jedan sa carine ne stiže pre 12-17 dana.
 
Danas stigao paket sa carine posle 12 dana. Naplaćeno samo otvaranje paketa 100 RSD.
 
Stigao je i meni paket,platio sam carinu i otvaranje paketa,ocarinjeno na 10$ a vrednost paketa 8$
Zadovoljan sam svakako.
 
Da li iko ima iskustva sa Banggood tariff insurance paketom? Naplate neku sicu i garantuju da refundiraju sve troskove na carini. Uradio sam search foruma i samo jednom vidim pomenut paket i dobro iskustvo. Zelim da narucim tastaturu od oko 60e, na sta bih definitivno morao da platim nesto.

Nema šta da ti refundiraju za carinu. To na banggod ako si uplatio za zastitu paketa refundiraju samo ako ti paket ne dođe tj izgubi se. Na carini PDV se po zakonu uzima na sve pakete bilo koje vrednosti 10 ili 50 ili 70,100 eura. E sad ranije prošle godine 9 paketa sam primio bez odlaska paketa na carinu, ali su od letos počeli svaki paket da procenjuju i ranije je bilo 5-7 dana sada ni jedan sa carine ne stiže pre 12-17 dana.

Ne zbunjuj coveka ima ''Tariff Insurance'' a to sto ti pricas jeste ''Shipping Insurance''.
I mene to zanima, znam da je ovaj Sirius9 pisao na nekoj temi da je to koristio ali koliko se secam nisu mu nista naplatili tada pa nismo mogli da znamo sta bi se desilo.
Pise : ''Get a reimbursement of up to 100% of the tariff and processing costs(NOT exceeding 60% of the value of the item) if you are charged customs duties.''
Tako da me zanima kako ovo u praksi funkcionise i da li bi priznali nesto, svakako ako se odlucis da narucis tastaturu javi da znamo sta se desilo.
 
Ja pričam da sam na ovaj paket platio sve takse na banggood i da je za razliku od istog paketa koji je iste sadržine i cene koji prošli put nije placeno tih 1+1$ prethodni paket uzet pdv 20% na 3000 dinara njihovu procenu 600 din, papir u kutiji sa carine + 160 dinara za šta uzimaju ne znam verovatno otvaranje paketa. A ovaj put je plaćeno kinezima sve što je imalo i došao je paket sa carine sa naplatom 100 dinara, a otvaran je jer nemaju kesicu za ispravljač od androida a i pise na kutiji oslobođeno od carine.
Ja pričam da sam na ovaj paket platio sve takse na banggood i da je za razliku od istog paketa koji je iste sadržine i cene koji prošli put nije placeno tih 1+1$ prethodni paket uzet pdv 20% na 3000 dinara njihovu procenu 600 din, papir u kutiji sa carine + 160 dinara za šta uzimaju ne znam verovatno otvaranje paketa. A ovaj put je plaćeno kinezima sve što je imalo i došao je paket sa carine sa naplatom 100 dinara, a otvaran je jer nemaju kesicu za ispravljač od androida a i pise na kutiji oslobođeno od carine. E sad ti bama objasni šta je tih 100 dinara ako je prošli paket isti android uređaj isto sa banggod plaćeno 160 dinara za otvaranje. Koja je logika i cenovnik otvaranja 100 i 160 dinara ili su refund i na otvaranje pošiljke :)
 
Nema šta da ti refundiraju za carinu. To na banggod ako si uplatio za zastitu paketa refundiraju samo ako ti paket ne dođe tj izgubi se. Na carini PDV se po zakonu uzima na sve pakete bilo koje vrednosti 10 ili 50 ili 70,100 eura. E sad ranije prošle godine 9 paketa sam primio bez odlaska paketa na carinu, ali su od letos počeli svaki paket da procenjuju i ranije je bilo 5-7 dana sada ni jedan sa carine ne stiže pre 12-17 dana.
Ne pricamo o istoj stvari. Imas posebno shipping insurance (ako ti se zagubi, osteti, sta god paket) i tariff insurance (gde oni garantuju da ti refundiraju takse koje si platio zbog carine).
 
Naručio sam neku robu do 2kg iz Evrope, kupio sam kada su imali store clearance "cene za pražnjenje radnje", sve džabe + vaučere, pa mi je ceo paket bio 15e + poštarina. Tražio sam da stave fakturu unutra na kojoj se to vidi. Piše "super sale" i umanjenje, zatim vaučer i isti iznos kao na CN22 nalepnici spolja. Iz Holandije. Imam i dokaz banke da sam toliko platio.

zvali su me sa carine da mi kažu da je ta cena nameštena (!) i da je ne priznaju i da će ocariniti onoliko koliko košta jedan komad x 20 komada koliko je bilo u paketu, što je preko 300e! Svi znamo da kad kupimo nečega više dobijemo po nižoj ceni. Poslao sam dokaz banke, vidi se ime trgovca i iznos, ništa ih nije zanimalo. BG carina.

Imaju li pravo to da urade? Kada imam svu navedenu dokumentaciju. Hvala!
 
Nemaju, ali moraš da ih tužiš.
Ko će da se bavi tužakanjem carine?
Mogu li još nešto da uradim? Jer nameravam opet za crni petak da kupim vrlo jeftino, mnogo jeftinije nego inače, ali da me ne oderu u SRB na carini.
Imaću fakturu original + CN22 deklaraciju na pošiljci i dokaz o uplati iz banke.
To sve prošli put nisu uvažili i odrali su me. :(

Hvala svakome ko ima ideju kako da mi pomogne. Mislio sam više paketa da naručim jer mi treba (fenomenalna cena kada je rasprodaja + vaučeri koje imam), ali...
 
Mislio sam da je maksimum koji je dozvoljen za fizička lica 5 komada po proizvodu!?
Za 20 komada je već potrebna firem!
 
Ne. Sve je na diskrecionom pravu carinika da odluči. Zavisi kome upadne tvoj paket.
nekada mi kao fizičkom licu puste 100 komada i ne kažu ništa a nekada zatežu oko 20. Evo juče sam dobio dopis od carine da moram da im dostavim dokaze, zvao sam telefonom i pričao sa šeficom i rekla mi je da danas dođem lično.
Smaranje.
 
Tesko ce to ici, ja sam se bavio zalbama carini i to je jalov posao, em gubis novac em vreme.

Secam se da sam na kraju dobio odgovor da i pored svega sto sma prilozio carina ima pravo da ne uvazi taj dokument i da naplati procenu na realnu vrednost.

Tako da ako imas takvu situaciju najbolje da ne primis paket nego da se maltretiras.
 
Stigao mi je proizvod iz Slovenije koji sam platio okruglo 50e. Originalna vrednost proizvoda je 59e ali su oni imali akciju 9e popusta, i pomislih super, moze da mi stigne bez carinskih troskova. Medjutim, slovenci na proizvodu zalepili nalepnicu sa punom cenom proizvoda od 59e i naravno carina me lupila, 2400rsd ukupno.
E sad, kada sam kontaktirao slovence da ih pitam zasto proizvod nije poslat sa cenom koju sam zapravo platio, njihov odgovor je da oni moraju da stave pune cene zbog nekih njihovih balansa bla bla, a da je svakako svejedno koja je cena na proizvodu, s obzirom da se carinski troskovi naplacuju na regularnu cenu proizvoda a ne na onu sa popustom koju sam ja platio.
Moze li neko da potvrdi da je ovo tacno?
 
Poslednja izmena:
Meni su uvek naplaćivali carinu i PDV na konačni iznos na fakturi tj. na iznos sa popustima (i eventualnom poštarinom). Prijavljivali su ljudi na forumu da im carina nije priznavala kupone, popuste i sl. E sad, da li je do toga kako je carinik raspoložen ili do toga kako je to iskazano na fakturi ko će znati.
 
Ne. Sve je na diskrecionom pravu carinika da odluči. Zavisi kome upadne tvoj paket.
nekada mi kao fizičkom licu puste 100 komada i ne kažu ništa a nekada zatežu oko 20. Evo juče sam dobio dopis od carine da moram da im dostavim dokaze, zvao sam telefonom i pričao sa šeficom i rekla mi je da danas dođem lično.
Smaranje.

Ako ti puste 100 cackalica ili 100 termoskupljajucih buzira ili hilzni i nesto slicno, to je ok svima prolazi, ne znamo o cemu pricas o kakvoj vrsti robe, ako je nesto ozbiljnije normalno da zatezu, da moze uvoziti ko sta hoce ne bi postojale firme..
 
s obzirom da se carinski troskovi naplacuju na regularnu cenu proizvoda a ne na onu sa popustom koju sam ja platio.
Moze li neko da potvrdi da je ovo tacno?
Naravno da nije tačno, realna cena proizvoda za tebe je 50 evra, nisi ti platio 59 pa da ti kad potvrdiš prijem vrate 9.
Ili su zeznuli nešto ili su imali MAP cenu koju nisu smeli da krše a to im je bio sistem da prodaju više.
Neće da priznaju krivicu da ne bi morali da se bave time i, nažalost, ti ne možeš tu ništa.
Osim toga uz proizvod je, pošto se radi o sloveniji, morao da ide račun a isti ne može da glasi na 59e ako si platio 50
kako će oni to da srede kroz knjige! da povežu uplatu od 50e sa računom od 59e
 
@Animal

Male flašice za čišćenje proizvoda od kože. Ista carinica mi je pre šest meseci pustila 40 komada i normalno ocarinila, a sada ista carinica pravi problem oko potpuno iste pošiljke od istog pošiljaoca. To sam utvrdio tek sada kada sam našao deklaraciju od pre 6 meseci - da je isto ime carinika!

takođe bilo je i 3 kutije sa još manjim flašicama gde se u jednoj kutiji nalazilo 48 flašica i takođe je ista carinica carinila i nije pravila problem.

i zovu me da danas idem na kraj sveta tamo u ugrinovačku kod pupinovog mosta - iako sam im rekao da nemam ništa novo da im kažem sem što sam rekao preko telefona. Jedino iznenađenje biće da je reč o istom cariniku koji nema isti aršin. Zvala me je šefica da dođem, kao to je puno. Kako su onda 144 flašice uredno ocarinjene i imam dokaz za to!? A sada je problem 40!

inače uvek kupujem kada je poseban popust i koristim vaučere tako da mi zapravo jeftinije izađe Ako uzmem veću količinu. Sve je za ličnu upotrebu i sve se potroši.
 
Pa ne znam prave li kakvu bazu tih posiljki / ljudi sto ocarine ?
Pa pristupom i uvidom u bazu vide da narucujes stalno iste bocice i vecu kolicinu pa im se upali crvena lampica..
Realno nemas nikakav razlog da se ljutis, dobro ti je to prolazilo i do sada, za takve vrste posiljki potrebna je firma, to sto su ovde fleksibilni i prolazi cesto ono sto ne bi trebalo je stvar nase drzave generalno, nema pravila, slabi zakoni koje tumaci ko kako hoce, luda kuca jednom recju.
 
Da sam carinik čini mi se da bi postupio isto. Pre par meseci si uzeo 144 kom a iz priče zaključujem da si i pre toga uzimao "veće" količine, naravno da bi posumnjao da to nije za ličnu upotrebu, možda i jesu za jednokratnu upotrebu (to bi bile prve takve flašice) ali opet, carinik nije stručan da to zna. Msm, da mi daš 200 flašica stvarno ne znam šta bi trebalo da radim sa njima da bi ih potrošio za par meseci, isto tako i carinici gledaju.

Ovde se radi o carini, kontam da ti misliš da imaš neku prednost nad njima jer si par puta prošao ok pa sad misliš da svaki put treba isto da prođeš i imaš neke argumente, dokaze kako kažeš, kojima bi mogao da ih "ucenjuješ" ili "pregovaraš" s njima ali to je samo iluzija.

Ako ti je taj paket potreban onda moraš da igraš po njihovim pravilima jer samo njihova pravila i postoje tako da "kuća uvek dobija", carini je tvoj paket i tvoje mišljenje apsolutno nebitno, ako im se ne sviđa neće ga pustiti a to što pokušavaš da im teraš inat definitivno neće pomoći, naprotiv, rešiće to po kratkom postupku, nisu morali ni da te zovu nego je to bio gest dobre volje, da si otišao i lepo im objasnio zašto ti je potrebna takva količina i kako ti koristiš taj proizvod gotovo sam siguran da ne bi pravili problem, platio bi PDV i to je to.

Takođe, svaka pošiljka koja bude otvorena je zavedena u sistemu tako da znaju oni jako dobra kad, koliko i čega je naručeno.
 
Ta baza je beskorisna i iz vremena DOS-a. Po njoj ne mogu da pretražuju, Sami su mi tako rekli, ako si ikada video printout, on je napravljen upravo korišćenjem opcije printskrin, sve sa spiskom funkcija F-tastera. Znači, nemaju pojma.

Ljutim se na to što nisu konzistentni. i sve to što uvozim kao fizičko lice ne košta puno (100e). Zašto praviti dramu od toga?

* *

Hvala svima na odgovorima.
Evo idem danas u ugrinovačku na kraj sveta da im ljubazno i polako i jednostavno objasnim čemu mi to služi. Niti prodajem, niti ima veliku vrednost. Sve fakture su ispravne i poneću dokaz o plaćanju.
Drugim rečima ne hvatam nikakvu krivinu.
Ali to što me drndaju, i gubim dragoceno vreme da idem na kraj sveta zbog nečega što košta 100 EUR stvarno nema smisla!
Ne naručujem to svaki dan već dva puta godišnje.
 
Poslednja izmena:
Pa ne znam prave li kakvu bazu tih posiljki / ljudi sto ocarine ?

Naravno. Ako si dobio ocarinjen pakek uz njega si dobio i ona dva papira od carine, "Uvozna poštansko-carinska deklaracija za građane broj: .xxx"
primetio si da ovo nije štampano iz worda već iz nekog custom sistema koji koriste i u koji unose podatke. Svaki unos se snima, svaki podatak je individualno polje koje može da se pretražuje, možeš da pretražuješ unose po prezimenu, imenu, adresi, opisu robe, datumu, valuti, težini.
Kladio bi se da sistem prilikom unosa automatski pretražuje bazu i čim ubaciš tipa ime i prezime prikaže da li u bazi već ima nešto sa tim podacima...

Ta baza je beskorisna i iz vremena DOS-a. Po njoj ne mogu da pretražuju, Sami su mi tako rekli, ako si ikada video printout, on je napravljen upravo korišćenjem opcije printskrin, sve sa spiskom funkcija F-tastera. Znači, nemaju pojma.

Imam ispred sebe dokument, sistem jeste iz vremena DOS-a što samo znači da mu ne trebaju veliki resursi da bi radio ali ne i da ne radi. Ne bi se složio da ne mogu da pretražuju.
F4=Upit...

U svakom slučaju, država/carina je uvek u pravu, čak i kad nije u pravu. Možeš da ih tužiš ako hoćeš, mada time nećeš ništa dobiti.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno