Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pa dobro, na carini je, znam da ne bi čučao kod njih toliko dugo nakon carine.
U principu mene ne zanima gde je zastoj.
Samo malo je bizarno da sa Tampe na Floridi stigne paket u Beograd za dva dana i da onda sedi više od 10 dana iz ko zna kojih razloga, nisam kamion uvezao jbt, stvari su vrlo proste, pritom razumeo bih da je iz Šangaja nešto u pitanju sa free shippingom.
Ma i mene to nervira, ali to ti je naša carina.... Iz USA paket do beograda stigne za max 3 dana i onda sledi papirologija kojom ti daješ ovlašćenje nekome koga ti i nisi birao, već ga je odabrao pošiljalac i to sa sve pratećom dokumentacijom koja ide uz paket. Da se ja pitam, to bi posle provere prošlo carinu bez cimanja primaoca. Pa sve je unapred plaćeno, sve je propraćeno potrebnom papirologijom, čemu cimanje primaoca da još i on šalje papire. Ali to ti je naša država - zašto da bude jednostavno kada može komplikovano.
 
btw kad izadje sa carine misliš da se menja status kod UPS-a na trackingu ?
Nemam iskustva sa njima.
 
Pa tako sam i mislio nego si ranije govorio da proveravam tracking status kod UPS-a, to me zbunilo.
 
Paket iz Holandije primljen u NL postu 18/09, poslat za Srbiju 20/09 i dosao u Srbiju kod baksuza iz 11003 Carine 27/07. U paketu hrana iz Holandije, mala kutija za karte, sleevovi i yugioh karte u vrednosti oko 300€ koje su kupovane na komad i na koje realisticno ne moze da se odredi cena osim osigurane cene na paket, sada cekam da vidim kolko cu da cekam taj paket (Trebao bi mi do petka) i kolko ce para da mi uzmi jer u Decembru su mi uzeli vise para nego sto su trebali na Nintendo Switch koji sam dobio kao poklon od drugarice iz Nemacke
 
Dobio paket jutros, nije ni otvaran, sve u svemu pozitivno iskustvo sa UPS-om.
 
Sad sam zvao DHL.
Od trenutka kada neko ko je odgovoran za carinjenje dobije prosleđenu dokumentaciju (pažnja: ne osoba koja vam je mailom poslala zahtev za dodatnu dokumentaciju - ta osoba kad dobije dokumentaciju, prosleđuje je drugoj osobi koja radi carinjenje), 7 radnih dana.
I to za DHL Express.
 
Kod mene je situacija bila ovakva, paket je stigao 13.09 na aerodrom, dobio sam poziv na telefon 14.09 da je stigao paket i tražen mi je email, 21.09 dobijam email da pošaljem dokumentaciju, 22.09 dobijam email da ću dobiti paket nakon carinjenja, kroz 2-3 radna dana, primio ga 28.09
Znači na carini je kratko zadržan, prvih 8 dana je na aerodromu proveo iz nekog razloga čekajući nešto, ali ok.
 
Meni su rekli da ću drugi paket za koji sam poslao dokumentaciju 21.09. dobiti u petak, 01.10., što je u okviru tih 7 radnih dana.
 
Dobio paket jutros, nije ni otvaran, sve u svemu pozitivno iskustvo sa UPS-om.
Kod mene je situacija bila ovakva, paket je stigao 13.09 na aerodrom, dobio sam poziv na telefon 14.09 da je stigao paket i tražen mi je email, 21.09 dobijam email da pošaljem dokumentaciju, 22.09 dobijam email da ću dobiti paket nakon carinjenja, kroz 2-3 radna dana, primio ga 28.09
Znači na carini je kratko zadržan, prvih 8 dana je na aerodromu proveo iz nekog razloga čekajući nešto, ali ok.
Jesi ti to ovu gore situaciju nazvao pozitivnim iskustvom:oops:, znam gde živimo ali...
 
Vidim da je značajni broj članova srozao kriterijume, pa se sada nešto što bi trebalo da bude obaveza tretira kao xtra iskustvo.
Ja ću svakako da pišem DHL-u u centralu i da im tražim objašnjenje zašto je potrebno 7 radnih dana da urade sve što treba za uslugu DHL Express, jer se na takav način potpuno obesmišljava njihova usluga.
Paket za 2 dana od trenutka plaćanja stigne iz UK u Srbiju (a i tamo se odrađuje neka papirologija), a onda im ovde treba 7 radnih dana da urade svoj posao.
 
Jesi ti to ovu gore situaciju nazvao pozitivnim iskustvom:oops:, znam gde živimo ali...

Jedino što mogu da im zamerim je čekanje tih 7 dana do prvog kontakta tj. traženja dokumentacije, to ne znam o čemu se radi i zašto se toliko čekalo.
Sa DHL sam imao par loših iskustava, možda sam se nezgrapno izrazio, pozitivno ne znači da sam super zadovoljan, ali osim tog prvobitnog čekanja direktna negativna iskustva sa njima nisam imao, sve je išlo glatko, nemam šta da im zamerim. Ne hvalim ih, moglo je to brže ali šta da se radi.
 
Vidim da je značajni broj članova srozao kriterijume, pa se sada nešto što bi trebalo da bude obaveza tretira kao xtra iskustvo.
Ja ću svakako da pišem DHL-u u centralu i da im tražim objašnjenje zašto je potrebno 7 radnih dana da urade sve što treba za uslugu DHL Express, jer se na takav način potpuno obesmišljava njihova usluga.
Paket za 2 dana od trenutka plaćanja stigne iz UK u Srbiju (a i tamo se odrađuje neka papirologija), a onda im ovde treba 7 radnih dana da urade svoj posao.
Nije to nego se covek navikne i samo smo u fazonu "Ah moglo je i gore" I ja bih voleo kad bih nasa carina bila sposobna da radi svoj posao ali se nista jos neko vreme nece promeniti
 
Ne treba da ćutimo i da se navikavamo.
Nisam ni rekao da treba ali ja za ovo ne vidim resenje barem jos neko vreme (might be wrong tho) ako imas ti neki predlog voleo bih da cujem jer me interesuje. Nama bi ceo sistem od pocetka do kraja trebao da se menja da bi nam carina radili kako treba a cisto sumnjam da se drzavi daju resursi za to kada mogu da trose pare na pravljenje spomenika pred izbore

Edit: izgelda da forum sklopio moj komentar i posebni reply...huh
 
Ne vidim ni ja neko instant rešenje, na žalost živimo tu gde živimo, ali se bar ne treba pomiriti sa sudbinom.
Ja sam napisao svoje pismo centrali DHL-a, pa ćemo da vidimo, to je moj skromni doprinos.
Možda bi se neke stvari promenile kada bi veći broj nas nešto uradio, možda i ne bi, ali najgore je sedeti, ćutati i trpeti.
 
Ponekad imam osecaj da mi carina ovo radi namerno ali sam se navikao. Jos mi ne dostaje doba pre korone, tacno pre pocetak korone kada mi je paket iz japana od 120€ dosao za 4 dana i odmah su ga pustili kroz carinu bez placanja carine.
 

Prilozi

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    53.2 KB · Pregleda: 41
Ne možeš ti ništa da učiniš sa pismima/žalbama u zemlji gde su razorene institucije, gde iole normalan sistem jedva da postoji i funkcioniše.
Što ne znači da ne treba to da radiš.
Ovoj zemlji je potreban reset na svim nivoima, a bojim se da će proći decenije dok se to ne desi.

Da, zadovoljan sam da sam uopšte primio paket, da nisam maltretiran sa "treba ti i ovaj papir još" , dodji tu i tu, moraš ovo i ono, koštaće te još plus toliko i toliko, javićemo ti za nedelju-dve i slično. A sve to je moguće da se desi iz bilo kog razloga a da pritom ništa ti nisi kriv i da si uradio sve kako treba. Tako je kako je , na žalost.
A duže čekanje ... a krastavac Covid19, menjamo sistem itd. uvek mogu da nadju "dobar" razlog.
 
Poslednja izmena:
Ponekad imam osecaj da mi carina ovo radi namerno ali sam se navikao.

Pogledaj moj skrinšot sa prethodne stranice, paket došao na carinu 9-tog septembra, još uvek je tamo...
24.sept. sam dobio poziv da dostavim dokaze o vrednosti robe. Poziv je inače bio sastavljen 18-tog sept. a ja sam 17-tog poslao email sa svim mogućim dokazima...
Na pozivu stoje dva broja telefona, još jedan broj sam imao od ranije i još 5 brojeva sam našao na sajtu uprave carina, zvao sam tih 8 brojeva u proseku po 15 puta svaki u ponedeljak i utorak, najpre oko 9h pa 11h pa oko 14h, nazovem i sačekam dok se linija sama ne prekine. Jednom su se javili, popričali, obećali da će se javiti i to je to.
Ovako loše nikad nije bilo.
 
Jedno pitanje,od kada je zabranjen uvoz Kont.sočiva?Elem poručujem sočiva odavno,što iz Mađarske što iz Poljske.Naručeno 6+6 sočiva različite 2 dioptrije,dobijem dopis od carine da nije dozvoljen uvoz.yRastežu ga po carini 2nedelje kad juče obaveštenje.
Koja lopovska država,da sam mlađi pa da palim.Csrinik Milan Stanković.Malo je reći da sam poludeo,kakve lopurde
 
Poslednja izmena:
Kontaktna sočiva su medicinsko sredstvo, za uvoz moraš da imaš dozvolu agencije za lekove i medicinska sredstva.
 
Jedno pitanje,od kada je zabranjen uvoz Kont.sočiva?Elem poručujem sočiva odavno,što iz Mađarske što iz Poljske.Naručeno 6+6 sočiva različite 2 dioptrije,dobijem dopis od carine da nije dozvoljen uvoz.yRastežu ga po carini 2nedelje kad juče obaveštenje.
Koja lopovska država,da sam mlađi pa da palim.Csrinik Milan Stanković.Malo je reći da sam poludeo,kakve lopurde

Isto, meni jos krajem jula i tokom avgusta 3 puta vratili sociva. Iako pre toga par godina bez problema narucivao. Idioti.
 
Idioti su što nisu dosledni u primeni zakona, a ne što vama sad nisu pustili paket sa kontaktnim sočivima.
 
RingeRaja se buni na sve probeme ima ih 100x da se treba zaliti, a onda krivi ove sto ne postuju neki ludo nakaradni zakon koji ima 0% smisla da im brane uvoz par kontaktnih sociva...
Aj da ta kontaktna sociva neko ovde kao i testira ili sta vec, a znamo kako sve to ide korupcija, lopovluk i izivljavanje na svim nivoima
 
Njegova zabluda je u tome što misli da jedna žalba čini razliku, to je moguće u Norveškoj, u Srbiji ni 100k žalbi ne bi promenilo ništa.
 
To što 100K ljudi smatra da 100K žalbi ne može da promeni ništa, je i uzrok što živimo u ovom svinjcu od države.
 
Evo da se pohvalim da je moj paket konačno stigao.
Rekapitulacija, 31 Avgusta čovek poslao paket iz Nemačke, 9-tog Septembra došao na carinu --> 4-tog Oktobra isporučen meni :cautious:

Važno: ako uzimate nešto što je pokvareno, za delove ili za popravku, gledajte da se nigde ne pominje da je nefunkcionalna ili pokvarena roba u pitanju.

Zaglavilo kod istog carinika kao i brankonijeva sočiva, uh kad bi mogao tu priču da vam ispričam :D
Zaključak iako je roba plaćena 30€ + 20€ za poštarinu naplatili su mi carinu i PDV na 50€... Naručeno od fizičkog lica.
 
Poslednja izmena:
Taj slepo sledi zakon, a on kaže da je uvoz neispravne robe zabranjen, jer se ona tretira kao otpad.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno