Šta je novo?

Call of Duty 2 - Oficijelni tred

Facts:
1. CoD2 je baziran na Q3 masini! Naravno ljudi iz IW-a su je maksimano nabudzili, sto ona jadna ne moze da podnese bas najbolje, tako da je igra i na HighEnd karticama ne igriva na najvisim setovanjima preko 800x600! NormalMapping, hi-res texture, specular... jednostavno nisu bile u planu kaa se prvio "core" Q3 masine, a njihovo nakalemljivanje je exrta preopteretilo istu. U najvisim setovajnima na mojoj gameing masini (Sempron64 2.6GHz, GF6800LE Moded 16/6) Quake 4 leti u 1280x1024 8x Aniso, a CoD2 umire na toj rezoluciji (morao sam spustiti u 800x600 MaxALL, 2xAA kako bi frame rate bio u skladu sa dinamikom same igre i kako bih imao prihvatljiv kvalitet prikaza). Ono sto u meniju stoji Dx7 i Dx9 level grafike je tu cisto kako bi nakon odabira odgovarajuce opcije igra automatski podesila nivo detalja i nema veze sa rendering modovima, posto ionako igra renderuje u OpenGLu (glupo bi bilo da su pisali "Fragment Shaders ON/OFF").
2. Videli smo u PAcific Asaultu sta se desava kada se Q3 masini na grbachu stave kompleksni efekti, a CoD2 ju je doterao do krajnjih limita.
Posto paralelno igram i Q4, ocekujem da svaku novu igru mogu igrati u setovanjima koje vaze za Q4... ali to nije moguce. S druge strane vizuelno je Q4 ispred svega trenutno ponudjenog na trzistu, i onda me svaka igra koja radi sporije, a jelte, ne izgleda bolje, malko smori...
3. U sustini CoD2 se moze smatrati jos jednim MPom za CoD, ali sa prebudzenom grafikom. Meni se svidja kako su resili sistem helta. Posle CoD 2 imam utisak da se vishe nem sta reci na temu WWII (mada u perspektivi imamo jos jedan siguran WWII naslov - RTCW2... mada ipak je u pitanju drugacija realnost).
4. Mogao bih se opkladiti da ce nakon ET:QW, Infinity izbaciti (tamo negde za Bozic 2007) CoD3 na id-ovoj "Mega texturing" masini koja se koristi za ET:QW! Valjda ce onda da ubce i partizane (prijavicu mog ddu da im bue konsultant :) - samo od njegovh dozivljaja bi se mogao napraviti opak scenario za WWII igru)
 
Ma daaaaj... Pokazujes samo koliko si se nalozio na JC i njegov Doom III. OK je, Q4 lepo izgleda, ali CoD2 ima toliko dobar level design, da to samo pokazuje koliko je tim koji ga je radio majstor svog posla. Engine jeste Q3, ali koliko je od njega ostalo? Igra podrzava sve sto i najnoviji AAA naslovi i pri tome izgleda jako dobro. Ne znam koje si drajvere koristio, ali na 7800gtx radi u 1280 x 960 sa 8x AF i 4x AA, sa uvek vise od 35fps (FW 82.10), tj. savrseno i tako i izgleda. Ne moze da se poredi ni sa kakvim Q4, bar ako gledamo samo lepotu i realisticnost grafike, a ne koliko shadera ili ne znam kakvih "tehnologija" ima u sceni i sta sve graficka radi po frejmu (a dzaba joj). Od tebe nisam ocekivao post tipa - kiselo grozdje. Uzmi i nabudzi masinu, kad vec imas prilike, pa odigraj tu igru TWIMTBP :) CoD2 to zasluzuje!
 
Pa i Q3 na kome je zasnvoan CoD2 je JC-ev! Covek je tacno zao njegove limite te je i napravio D3. D3 je za dva koplja iznad CoD2 po tehnologijama koje poseduje, a koje "vozi" brze nego sto to CoD2 moze! U opste ne sporim lepotu CoD2-ke, ali je ona PRESKUPA! Pa tek sa tim svojim GTX-om mozes da se igras u 1280x1024, sto je "dobar dan" za Q4 na GT karticama iz NV40 serije!
"Lepota i reaisticnost grafike, a ne koliko shadere ili ne znam kakvih tehnologija ima na seni"!

Alo bre max o cemu ti pricas! Pa ta realisticnost i leota se i postize shaderima i "ne znam kakvim tamo tehnologijama"! Mis'im WTF?! O kakvom kiselom grozdju pricamo?
 
Mare je napisao(la):
Kad se zacrveni ekran onda si gotov i trci u zaklon da se izlecis (tako sto ces se skloniti sa linje vatre 10 sekundi).

A sta, znaci nema pokazatelj za health? Ja sam samo probao igru na 2 minuta, isto nisam primetio pokazatelj ali sam mislio da sam ga u zurbi prevideo.
 
A da nenormalno mi se svidjelo kako je uradjeno nebo...bash je igra fino skockana...
 
Alo bre byMax smiri dozivljaj malo... :D

COD 2 demo jedva drzi 30 fps:a na 6800GT koji je nedavno placen 300€. A ako se sa 6800GT nemoze da igra kako su oni to zamislili onda to nije ono... :)

O directx 7 modu necu ni da pricham jer tad igrica izleda kao Quake II. Znachi umesto optimizacije dali su nam directx 7 mod....shta vishe da pricham.

Elem pomeni tri kompanije drze do optimizacije:

1. Id Software
2. Valve
3. DICE

Ostali ili nemaju resursa, ili nedaju optimizaciji znachaj, ili jednostavno neznaju.
 
@A1200 - sve je to u redu ali, ako sam razumeo, ti nemas DVD rezac? :p :zgran: :D
 
Nedjo je napisao(la):
Pa i Q3 na kome je zasnvoan CoD2 je JC-ev! Covek je tacno zao njegove limite te je i napravio D3. D3 je za dva koplja iznad CoD2 po tehnologijama koje poseduje, a koje "vozi" brze nego sto to CoD2 moze! U opste ne sporim lepotu CoD2-ke, ali je ona PRESKUPA! Pa tek sa tim svojim GTX-om mozes da se igras u 1280x1024, sto je "dobar dan" za Q4 na GT karticama iz NV40 serije!


Alo bre max o cemu ti pricas! Pa ta realisticnost i leota se i postize shaderima i "ne znam kakvim tamo tehnologijama"! Mis'im WTF?! O kakvom kiselom grozdju pricamo?

Da, JC-ev, ali koliko je toga ostalo od Q3 Arene? Realno? Non stop pricamo o tom dinamiČkom osvetljenju u D3 engineu a CoD2 je lep primer da sve može odlično da se uradi i sa shadow mapama ako ljudi koji rade zapnu i odrade posao kako treba. Isto tako, ne treba ti ne znam kakav Shader Model 3.0 da bi imao odlicne particle efekte - u teoriji, GF2MX bi ono mogao isto da izgura, ali kad bi radio na 3000 MHz. Poenta je u tome da CoD2 možeš da igraš i u recommended setu, ni tad ne izgleda bog zna koliko lošije, dok je, bar meni Q4 seckao i to opasno, već kad uključim tih istih 1280 x 960, 8x AF i 4x AA uz onaj Quak4 Ultra Quality mod (video sam screenove koji pokazuju razlike na onom forumu i onda sam morao da igram sa lepšim specularom i naglašenijim displacement mapama :) Meni samo nije jasno kako svi sad ne cenite ono što
Q3 izvlači, koliko god tu bilo Q3 enginea, nego pričamo o D3, koji je pokazao da ne može da renda outdoor terene (odličan primer je baš i dalje klaustofobični Q4, u kome čim je malo veća scena, teksture su jadne, a objekata u sceni ima u tragovima). Ako se već nečemu treba diviti, to je onda prvi FarCry engine, koji je još onda, pola godine pre Dooma i HL2, radio na Athlonu XP sa 9800 Pro i rendao outdoor i indoor u 1280 x 960 sa 8x AF na UltraQuality setovanjima, uvek preko 35 fps. Nego tada je svima bilo kiselo grožđe (doduše, Nedjo je ipak bio na "mojoj" strani u tim MaX vs. "vlasnici FX kartica" raspravama), pa je i FarCry bio neoptimizovan. I imao je izgled plastelina zbog lošeg specular shadera. Važi... Mislim drajver i njegove priče iz GF4MX ere. Dakle, ne prebacujem tezu na FarCry, nego pričam samo o tome da gledam rezultat koje engine i igrica daju, vizuelni, a ne koliko su to trikovi, a ne "prava stvar". Ne smatram da se na CoD2 mora platiti mnogo da bi u njemu uživali - ne moraju baš svi da postave Insane i Maximum setovanja... ajmo onda da stavimo Q4 ili Doom 3 na Ultra Quality, pa da pričamo? :)


pozdrav
 
LiLa je napisao(la):
Nisam upoznat sta su oni izbacili na trziste u skorije vreme...

Battlefield 2
 
byMaX je napisao(la):
Meni samo nije jasno kako svi sad ne cenite ono što
Q3 izvlači, koliko god tu bilo Q3 enginea, nego pričamo o D3, koji je pokazao da ne može da renda outdoor terene

Gde ne cenimo, pa ova igra je vrhunski dizajnirana, a engine iako mozda nema sve fancy stvari koje ima Q4/D3 radi savrseno.

Jednostavno se pokazuje jos jednom da igru ne cini upotrebljena tehnologija vec smisao za dizajn i talenat ljudi.

Svaka im cast sta su uradili, a ljudi i Raven-a treba da se stide onih njihovih nazovi outdoor nivoa koje su pokusali da naprave.

Uz to igra radi fenomenalno na prosecnoj masini i izgleda prelepo... sa blizu 30 protivnika + 10 saboraca igra radi glatko. U Q4 (o d3 da ne pricam) cim se pojavi 3 ili vise protivnika igra secka nevidjeno.

Jos jednom se pokazalo da je (debelo modifikovana) Q3 mnogo univerzalnija i bolja masina od D3, koja je ocigledno jako usko dizajnirana za tacno odredjenu namenu.

I najbolje od svega gameplay je fenomenalan... izbalansiran... bas vrhunski odradjeno, za razliku od pomenutog Pacifc Assaulta koji nema veze sa zivotom po tom pitanju (a i znatno je losije optimizovan tako da je nekih 2.5x zahtevniji od ove igre).
 
Upravo o tome Mare sve vreme i pricam, ali izgleda da si ti to bolje srocio. Neki samo gledaju tehnologiju... Bitniji je ucinak, cini mi se...
 
Au ala nemate pojma ni ti ni Mare :p
Ni Q3 kad se pojavio nije mogao da renda Outdoor, tek sa Team Arenom je to postalo moguce. Isto ceka i D3 sa dolaskom ET:QW-a! "D3 usko dizajnirana za tacno odredenu nameru"! Heh, pa ovo moze da kaze samo ko ne prati niti razvoj id-ovih masinia, niti razvoj tehnologije i gameing trendova. Pa obe masine i Q3 i D3 su do te mere fleksibilne i optmizovane da bez problema prihvataju extenzije tipa rendanje outdor nivoa. Jedini problem je sto je Q3 dosao do svoih realnih limita i ovo sto je IW uradio sa CoD2 je preopterecenje za istu, ali eto posluzice! Ovo je definitivno kraj Q3 masine.
U krajnjoj liniji niti uz svo ovo sminkanje i preopterecenje Q3 masina apsolutno ne moze da dosene kvaitet i vizuelnu lepotu onoga sto D3 masina renderuje za potrebe Q4-ke, koja je fenomenalno dizajnira.
Iako je tema extra prezvakana, iskreno prizeljkujem CoD3 u D3+Megatexturing masini!
 
Jao kralju... ti si potpuni kralj. Ajde prestani da menjas teze MOLIM te! Pricao si o D3 masini onakva kakva je u Q4, a tu je, vidim, ista kao i u igri Doom 3. I sad pricas kako ce u Enemy Territory da ga optimizuju za outdoor. Ovde pricamo o tome da li je lepsi CoD2 i da li je optimizovan za ono sto vizuelno nudi, i pricamo o tome da li Q4 moze ili ne moze da mu parira. I kad smo dosli do mane D3 enginea, a to je neosporno outdoor, koji Q3 engine u stanju u kom je u CoD2, nebitno koliko doradjen, moze da renda i to savrseno, sa gomilom pesadije, dima, partikla i radi neznatno sporije nego Q4. Da se malo vise igras, a manje citas sta pricaju u najavama sam bi znao i koliko je igra lepa (ne mozes sve videti u 5 minuta igranja) i sta sve nudi i kako radi... Da je ovo definitivno kraj Q3 masine, pricas vec tri godine :D I kad je bio SoF2, i kad je bila MOHAA i CoD1 i CoD United Offensive... Mislim, stalno ulazis sebi u usta, gori si od mene 5x! :)
 
Zadnja recenica ti je potpuno netacna!
I ja pricam o lepoti i stojim iza toga da Q4 bolje izgleda i sto je vaznije brze radi od CoD2.
D3 masina u Q4 je ipak unapredjena i Q4 je mnogo detaljniji u odnosu na D3.
 
Q4 ima vise detalja, zato sto su besmisleni gedzeti po zidovima u SF okruzenju puni detalja, odnosno displacement mapa, odlicno uradjenih dodao bih... ali je u CoD2 sve sto je vezano za broj detalja svrsishodnije, doprinosi boljoj i realnijoj grafici sveukupno. Mislim, bez obizra na to kako radi (a nek ljudi pogledaju prosecne framerateove u CoD2 i Q4 uporedo pa nek kazu), CoD2 ima bolje odradjenu grafiku. I pri tome ne pati od klaustofobije! Kraj price...!
 
Hm, nije stvar u broju upotrebljenih poligona, ili Mb textura. Stvar je u najjednostavnije u dizajnu koji je znacajno bolji i lepsi, a i iskreno ko bi rekao da q3 moze onako dobro da radi outdoor nivoe?

Zato koga briga za engine i tehnikalije ako je igra dobra, nije bitno sta koristi vec kako to koristi, tj. finalni rezultat.

BTW meni kad iskljucim bump, specular i normal u q4/d3 engine izgleda isto kao q3, tj. rekao bih da je veliki deo koda iz q3 otisao u d3, po slobodnoj proceni, zato i ima nekih ociglednih ogranicenja koja nisu primerena modernom engine-u.
 
Nedjo je napisao(la):
... Q4 bolje izgleda i sto je vaznije brze radi od CoD2.


Evo kod mene potpuno obrnuto. CoD2 brze radi i lepse izgleda . Bio sam spreman da zbog ovih igara zamenim svoju sirotinju, Sempy 2300+, i GF3 Ti200 [nekada davno Nedjo bio tvoj cheers ], ali nema nikakve potrebe: CoD2 radi savrseno, a Q4 mi se ne svidja :D

Gameplay odlican, vrhunska dinamika igre retko opada. Atmosfera prava ratna, uz prijatnu dozu humora. Cini mi se da su autori, slucajno ili ne , najvise ironicni bili u Ruskoj kampanji.

Sve u svemu, sto bi rekli domaci IT novinari "Prava poslastica za sve ljubitelje WWII tematike".

A za ostale? Srecom, barem sto se igara tice, bila je ovo `rodna` jesen...


"A hero is no braver that an ordinary man, but he is brave five minutes longer"
 
Poslednja izmena:
meni nije jasno kako ljudima sa svim ispod 6600 cod2 radi savrseno kad doticne karte ne podrzavaju u potpunosti dx9.0c ? a na 6600 kada se ukljuce svi detalji u punom sjaju igra secka u 1024, o cemu mi ovde pricamo ? igra izgleda sjajno na 7800 gtx? koliko ljudi ima tu kartu? pa njih krsh se javlja (na stranim forumima doduse, kod nas svima sve leti i na ti4200 :D ) da i na njima secna i opada framerate ? po meni onda to nije lepa igra :) kad ne moze da se igra kako treba pa ni kad das 500 evra za graficku

a o mesanju baba i zaba prilikom poredjenja cod2 i d3&q4 (kao i hl2) ne vredi ni pricati.... totalno razlicite igre razlicitih koncepcija....
 
Mare je napisao(la):
BTW meni kad iskljucim bump, specular i normal u q4/d3 engine izgleda isto kao q3, tj. rekao bih da je veliki deo koda iz q3 otisao u d3, po slobodnoj proceni, zato i ima nekih ociglednih ogranicenja koja nisu primerena modernom engine-u.
Poent je da kada bump, normal i specular natovaris na grbacu Q3 masini ona se, da prostis, usere od muke i ko god je to pokusao da sve navrne u COD2 i digne na procesorski nelimitiranih 1280x1024 zna da od igranja nema nista (barem ne na karticama dostupnim vecini smrtnika (odavno znamo da se Maxa ne rauna u tu grupu :d) S druge strane, das sve to D3 masini i bez problema mozes da se shibas i sa 6600/6800 kartama u doticnoj rezoluciji.

S druge strane pricatikako je D3 njesra za outdor je nonsens, jer ponavljam isto je vazilo i za Q3 dok nije izbacena Team arena i dok doticnu masinu nisu istvikovale "drugarske" kompanije poput Rouga, Ravena, nervea i ostalih...
Kada izadje ET:QW koji koristi prosirenu D3 masinu, onda ce se videti kako izgleda renderovanje velikih prostranstava. Prema tome pricati kako D3 masina nije za veliki outdoor je nepoznavanje materije ;)
 
ovde se raspravljaju ljudi koji ce CoD2 "igrati" cirka dve nedelje dok se za njih ne pojavi neki interesantniji benchmark program.
Maxa govori o dizajnu levela i kako je on uradjen do jaja, a Nedja prica o engine-u i naprednim tehnologijama. i jedan i drugi u pravu(moje misljenje!) ali zapeli obojica za svoju pricu da se obesis.
svi smo mi videli filmic iz ET:QW ali kako ce izgledati finalni proizvod i kolko ce biti igriv to cemo da vidimo. samo da se ulozi truda kolko i za CoD2 pa vi testirajte grafiku do mile volje, a ja cu da se igram ;)
 
E Nedjo aj samo jedno pitanje, ako je D3/q4 u startu bio predvidjen da moze bez problema da renderuje outdoor scene, zasto one u q4 izgledaju lose? Mislis da su u Ravenu toliki ****** da ne umeju da osmisle interesantno okruzenje sa otvorenim nebom ili sta?
Preporuka - potrudi se malo da igre odigras duze od 10-15 min. Spasice te ovakvih gluposti.
poz.
 
U tome i jeste poenta moje priče, u startu sam rekao da D3 i Q4 imaju moderniju tehnologiju, a CoD2 lepše izgleda... Ajde još jedno pitanje za Neđu, od mene. Pošto su i CoD radili ljudi koji imaju ugovore sa iD-om, i bliski su međusobno, zbog čega za CoD2 nije korišten D3 engine, kad je napredniji za outdoor od ovog nabudženog Q3?

Da ne pričam o tome da Neđo uporno tvrdi da Samsung 204B ne postoji, da smo mi pogrešili, a ja ga već istestirao i verovatno danas-sutra kupujem :D Morali smo da mu pošaljemo sliku da bi poverovao... :D Tako da, teško ćemo ga i u ovo ubediti :)
 
@ Muzzy
Igrao sam ja obe igre mnogo duze od 15 minuta i ne mislim da me treba spasavati, niti mislim da pisem gluposti - tvoje je slobodno prvo da kvalifikues moje postove, ali onda se barem potrudi pa razmisli i informii se malo vise pre nego sto pocnes da postavljas insinuiruca pitanja!
Outdoor u Q4 u opste nije outdoor! To su takodje clozed nivou texturisani tako da daju iluziju otdoora. Tek sa MegaTexturing tehnologijom koja ce prvi put biti implementirana u QW:ET, D3 ce biti u mogucnosti da renderuje prave otvorene nivoe.

@Max
Zasto pobogu mesas babe i zabe!? Kakve veze yebeni Samsung ima s ovom temom? Impliciras mozda na moju neobavestenost? Hah, krajnje nepotrebno i slizy! Tog monitora nema u Ercovoj ponudi, cak ni u najnovijem dilerskom, niti na Samsungovom oficijelnom sajtu: http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/index.asp?viewPage=2
To je najnoviji model, sample za koji meni nije bilo javljeno da je stigao!
Sto se tice tvog pitanja, pa odgovr na njega je extra ocigledan! Razvoj CoD2-ke je zapocet mnogo pre MegaTexturing tehnologije za D3, takodje, bilo bi iluzorno ocekivati da IW sav svoj art do tada prikupljen i odradjen maltene baci i pravi nov za D3 masinu! Obzirom da igrica ima filing jos jednog MP-a za CoD, moralo se poraditi na vizuelnoj komponenti, pa je tovarena Q3 masina! Daleko od toga da kada se sve nabudzi to ne izgleda lepo, izgleda i to fenomenalno, ali je presporoooo! I nije IW izmislio toplu vodu, pa imate masu projekta na Netu koji su u Q2, pa cak i u Q1 masinu trpali sva ta moderna cuda. To stvarno izgleda super, ali je posle takvog tretmana jedan Quake1 sporiji od Quakea4 i to je citava poenta moje price! WWII igrice su popularne i sigurno cemo videti neki CoD3 za 2-3 godine i zbog zahteva koje ce to vreme postavljati, on ce morti biti naprvljen na D3+MegaTexturing masini i s tim u vidu svo pljuvanje po D3 masini koje ovde pojedinci uporno cine je sto bi prost svet rekao "prdjenje 'ladnom vodom"!
 
Poslednja izmena:
Ja samo pricam da pravis zamenu teza: pozivas se na engine koji ne postoji, a mi uporno poredimo ono sto je D3 engine u ovom trenutku, u igri Quake 4 i nabudženi Q3 engine u CoD2. Dakle, ET:QW ne postoji. Pusti Huddy-ja, FarCry2 i sve priče koje će biti aktuelne 2007. Tvrdiš da je Q4 najlepša igra, a ustvari je samo tehnički najnaprednija i to ako isključivo gledamo OpenGL, pošto FEAR, recimo, može da se okarakteriše, kao jedna od tehnički najnaprednijih dostupnih igara za D3D. Što se Samsunga tiče, nisu ti javili, ali to nije razlog da kolegama koji ti ipak jave, ne veruješ da dotični postoji sve dok ga ne vidiš sopstvenim očima. To nije sleezy, nego nepoverenje i nadobudnost, ali sa tvoje strane ;)
 
what ever... ne vredi da se vise raspravljamo, ili jos gore da otvaramo novi front na temu FEAR-a koji je daleko od tehnicki savrsene D3D igre (samo jedan primer su lejmerske mekane senke i jos lejmerskiji paralax offset mapping da ne pricamo o mizernoj detalnosti i ocajnoj geometriji (ja ne vidoh tamo nista obljeno - sve same grede i stubovi pod pravim uglovima) - obojica smo videli kako to treba i moze da se uradi u D3D-u)
Q4 je trenutno ubeljivo najlepsi FPS (ime bre ovo d stavim u sign :))

LM
Evo kako izgleda mamoyebacki WWII shuter:

http://www.ggmania.com/?smsid=20142

Naravno ovako nesto kad se stavi u prvo lice, odradi na MegaTexturing masini i nazove CoD3 ce biti jos bolje ;)
 
Poslednja izmena:
U pravu si ;)
 
Test System - AGP
CPU: AMD Athlon64 3200+
Motherboard: MSI K8T Neo
Memory: 2x 512 MB Micron DDR 333MHz CL 2.5 3-3-6
Video Card: Sapphire Radeon X850XT PE
Harddisk: Maxtor 200GB SATA
Power Supply: Chieftec 340W
Software: Windows XP SP2, with nLite, Catalyst 5.9, ForceWare 78.01

Test System - PEG
CPU: AMD Athlon64 3500+
Motherboard: DFI Lanparty nF4 SLI-DR
Memory: 2x 512 MB OCZ PC 3200 EL CL 2 2-2-5
Video Card: Gainward GeForce 6800 Ultra (430/1200)
Harddisk: 2x Western Digital Raptor 740 GD
Power Supply: Enermax EG 701 (600W)
Software: Windows XP SP2, Forceware 78.01

COD2:
cod2.gif


F.E.A.R
fear.gif


BATTLEFIELD 2:
battlefield2.gif


Slike govore vishe od milion rijechi...COD2 :whip:

PS
Izvor:
http://www.techpowerup.com/reviews/Sapphire/Radeonx850xtpeagp/1

PS2
Radeon X850XT PE izvlachi 23 fps:a....KAKO ih bre nije samo SRAMOTA! :smash:
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno