Šta je novo?

Black Mesa: Source

Ljudi su u ovo uložili znatno više truda nego što se može naći u mnogih komercijalnim "HD rimejkovima". Suludo je reći da ne vredi (bar) tih 20 evra koliko traže.

This. Iako steta sto vise nije free, kolicina rada koja je ulozena ovde opravdava cenu koju traze. Od HL1 su napravili modernu igru, uspevsi da totalno ocuvaju duh orginala.
 
Nije ovo nova vest, još kada su postavili ovo na greenlight jasno su rekli da će se steam verzija naplaćivati. "DRM free" verzija će ostati besplatna kao što je i bila, dobiće i update, ali neće sadržati Xen i mp.

Što se tiče plaćanja, zaslužuju svaki $ koji traže.
 
Poslednja izmena:
Sreca pa sam probao onaj prvi release, te bukvalno uvideo koliko mi je taj HL1 prevazidjen...

Jednostavno, to mi je igra koja je imala svoje vreme, svoj status, i tako treba da ostane.

Sta je to prevazidjeno?! Da nije mozda to sto nema "kvest markere", mini mape, tagovanje protivnika sa sve onim ikonicama po ekranu, gledanja kroz zidove, bullet time, plejadu holivudskih zvezda, piksel sejder 15.4, fiziku, lelujanje zica na dalekovodu kada prodje helikopter (wow so much graphics)... automatska regeneracija health-a, open world sa generickim side kvestovima... Jako prevazidjena igra, zaista. :smoke:
 
Poslednja izmena:
Sta to bese gameplay...
 
Sta je to prevazidjeno?! Da nije mozda to sto nema "kvest markere", mini mape, tagovanje protivnika sa sve onim ikonicama po ekranu, gledanja kroz zidove, bullet time, plejadu holivudskih zvezda, piksel sejder 15.4, fiziku, lelujanje zica na dalekovodu kada prodje helikopter (wow so much graphics)... automatska regeneracija health-a, open world sa generickim side kvestovima... Jako prevazidjena igra, zaista. :smoke:

Zaboravio si "Press F to pay respects" :d
 
@svikojinemajupametnijaposlaodkomentarisanjatudjihsubjektivnihmisljenja

za mene je prevazidjeno, dosadno, nezanimljivo.
Ako pored HL1 samo stavim vec pomalo stari -> Metro 2033, ne vidim uopste ni jedan jedini razlog zasto bi ukljucio HL1. A to je samo kap u moru.
 
Nije sve sto je novo bolje i kvalitetnije. Mozda je za nekoga Rembrant prevazidjen, dosadan ili nezanimljiv, za mene je on kao i HL1 bio i ostao remek djelo, ma koliko god se platno vremenom izlizalo.

Problem je u percepciji, mislim da veliki broj ljudi ne kapira koliko je taj HL1 bio ispred svog vremena u zanru u kome se sve svodilo na idi i ubij sve sto se mrda. Neko je mozda to zaboravio, neko mozda to i ne zna, a neko mozda voli tako da izigrava pametnjakovica cije postove niko ne smije da prokomentarise, jer nismo mi na njegovom NIOVU. :D
 
Poslednja izmena:
Nije sve sto je novo bolje i kvalitetnije. Mozda je za nekoga Rembrant prevazidjen, dosadan ili nezanimljiv, za mene je on kao i HL1 bio i ostao remek djelo, ma koliko god se platno vremenom izlizalo.
I moja zena je nekad bila remek delo, a sada nakon 18 god braka je dosadna i nezanimljiva, prevazidjena. Mozda je nekome bivsem iz srednje skole ostala remek delo, ma koliko god se vremenom izlizala, ali to je njegovo sujbektivno misljenje kao sto je i ovo moje. To isto misljenje ti uporno pokusavas omalovaziti nametanjem svog licnog misljenja kao standarda te usput prozvati arogantnim, "pametnjakovicem", onoga ko ima licno misljenje suprotno od tvog.
 
Naravno da cu da omalovazim izjave nekog ko se lozi na sminku i koji pored iste ne vidi nista drugo.

PS. Poredjenje ti je krajnje besmisleno i degutantno.
 
Poslednja izmena:
Naravno da cu da omalovazim izjave nekog ko se lozi na sminku i koji pored iste ne vidi nista drugo.
Super, ti voliš prženu džigericu, ja od toga povraćam, ali obožavam zapečeni karfiol od koga je tebi muka.
Ako ja tebi kažem da si arogantni* pametnjaković (*kao i ti meni u postu gore koji si editovao te sklonio ključnu reč) zato što je tvoj lični izbor i ukus da voliš džigericu, gde to mene stavlja?
Kao što ja tebe ne želim ubediti da prihvatiš moj ukus i moje mišljenje, očekujem i od bilo koga drugog.
Ukusi se razlikuju to je činjenica.
 
Verovatno zato sto ne cita forume, pa iskrenost ide ovde. :p
 
Problem je u percepciji, mislim da veliki broj ljudi ne kapira koliko je taj HL1 bio ispred svog vremena u zanru u kome se sve svodilo na idi i ubij sve sto se mrda. Neko je mozda to zaboravio, neko mozda to i ne zna, a neko mozda voli tako da izigrava pametnjakovica cije postove niko ne smije da prokomentarise, jer nismo mi na njegovom NIOVU. :D
Pa dobro, BIO ispred svog vremena. Činjenica da se radi o pucačini (ili uopšte akciji iz prvog lica) koja pokušava da ispriča priču i gde se gejmplej ne svodi na "pucaj u sve što mrda" danas i ne znači puno.
 
Da, za vreme "nađi crveni ključ da bi otvorio crvena vrata gde te čeka plavi ključ pa se vrati na početak nivoa i otključaj prolaz za sledeći" FPSova, koje smo igrali štekajući se maksimalno jer nikad nismo znali koliko ima municije i ima li healtha i armora iza sledeće krivine ili će to doći tek kada se popnemo dva sprata, Half Life je bio ogroman korak napred i tu nema ničeg spornog. Danas je, međutim, to FPS u kome se ide napred kilometrima bez da se išta dešava, sa zagonetkama i mozgalicama koje su ultra-jednostavne za rešavanje i maltene samo razbijaju gejmplej, sa šmajserima iz kojih moraš da opališ 20 metaka da bi marinac pao (dok ga magnum obara iz prve ili druge) i totalno bezveznom poslednjom trećinom igre, bez ikakvog tempa u otkrivanju dešavanja ili pričanju priče - iako je za ono vreme to malo što smo saznavali od usputnih likova bilo fenomenalno iskusiti.

Tako da su obe strane u pravu. Pitanje je samo iz kog ugla gledate. Moje lično mišljenje jeste da u proceni tih promena, o kojima recimo ronin govori na prethodnoj strani, mnogi prave grešku što se fokusiraju na samoj izmeni umesto na onome šta je ta izmena omogućila. Recimo, famozne priče o regeneraciji. Pa naravno, kad se današnje igre prave tako da na ekranu sve pršti, sa više (desetina) neprijatelja i pucnjavom sa svih strana. Ko hoće da igra na smor način, može i danas tako da igra, niko mu ne brani. Štekanje i lagano, korak po korak napred. Naravno da ti je zeznutije, u nekoj teoriji, kada ti je HP ograničen i kada svaki neprijatelj može da ostavi poprilične posledice, ali se to u praksi ne dešava toliko, plus igre sa regeneracijom idu na nešto sasvim drugo, na masovne sukobe (makar one koje valjaju), ne libe se da pred tebe stave i više (desetina) neprijatelja, umesto 2-3 kao nekada. I šta je od toga realnije? Da se regeneriše HP, ili da svakih 200 metara nalaziš paketić sa tabletama koje popiješ i opet si OK? Nije, nego...

Slično važi i za sve ostale stvari. Dok se na Witcher 3 topiku, koji je RPG, kritikuje naširoko grafika, ovde na topiku posvećenom FPS-u ispada da grafika i efekti nisu bitni. Meni to nije normalno :) Pa onda, ispada da bi bilo bolje da je fizika napucavanja u papir kao pre 15 godina, sad i to smeta. Te stvari nemaju veze sa težinom igranja, nego sa izvoljevanjima i ukusima, te iritiranošću nekakvim trendovima jer smo navikli da igramo tako i tako i onda nam sve nešto tobože smeta, jer smo pro. Ljudi odbijaju da shvate da postoje dobre i loše igre u svakom razdoblju i da karakteristike nekog razdoblja nisu nužno bolje od karakteristika drugog, već je važno kako to sve deluje na gomili i kako se uklopi. Sve u svemu, ja probao ponovo Half Life pre nekog vremena da igram i žešće me je smorilo, iako sam sve pozaboravljao. Dosadni kilometarski hodnici u kojima se ništa ne dešava, potpuno nevezano za grafiku i bilo šta što je prati. Deinstal. Stavim Half Life 2, kad ono, vožnje više nego u Need for Speedu i nekakve smešne zagonetke koje potpuno remete akciju, nabacane bez ikakvog reda, po sistemu "e sad smo im dali da pucaju, ajde sada da im damo da se vrte okolo". Deinstal 2. Prosto, neke stvari pripadaju drugom vremenu, a današnje igre pokrivaju toliko široke opsege da svako može da nađe neke sebi drage podžanrove, bez ikakve potrebe da ikada igra "univerzalno dopadljive naslove", koji su uzgred budi rečeno i glavna meta tih kritika sa prethodne strane...neka cveta hiljadu cvetova.
 
Poslednja izmena:
... za razliku od COD-a (i svih ekvivalenata u drugom odelu i na PC-u i na konzolama) gde ides kroz kratke hodnike gde sve prsti od efekata uz kilometre naracije i naracije i naracije i naracije i ... naracije. Gde je prepucavanje takodje kao da se radi o kartonskim kutijama na obe strane. Half Life je tada te dosadne hodnike ispunjavao detaljima koje nisi mogao da vidis u igrama pre njega i uvek si tu i tamo imao neki jump-scare momenat. Imao je jednu veliku misteriju od price i bas to sto nisi imao tone i tone teksta da citas budilo tvoju mastu da skontas (koliko-toliko) sta se desava. Napucavanje je i tada bilo fenomenalno jer je AI bio agresivniji i od onih protiv kojih danas igramo. Osecaj pucanja, zvuk, osecaj "povrede" sve je to jos tada bilo na nivou koji je i dan danas uporediv. To sto ti licno zelis da kombinujes npr. Fallout i Skyrim velicinu i naraciju sa prepucavanjem je nesto drugo. I ja bih to voleo da jendog dana dozivim ali nesto su sanse male, sve mi se cini ... (mozda Fallout 4?) Definitivno je bolje da imamo 2-3 neprijatelja koji pruzaju neki otpor i izazov bez regeneracije health-a nego njih 10 copy-paste koji nasrcu na tebe bez ideje ...
HL 2 je bio fail, sa time se slazem. Neki totalni obrt price, potpuno drugacija estetika ...

Ne znam zasto bi igrao HL1 u oreginalnoj varijanti kad je BlackMesa uradila maestralan posao da se bas ne desi taj momenat smora i unistall-a kad ovaj naslov pokusas da odigras u 2014/15 godini ... Samo da zavrse prokleti Xen...
 
Poslednja izmena:
Vidiš, tu i jeste problem. Ti to porediš sa COD-om, koji je svima dosadio. Zašto ne porediš to sa nekom drugom igrom, za koju bi se mogao itekako naći razlog/razlozi da je neuporedivo kvalitetnija? Da li je to modovani Stalker, da li je to Crysis ili Far Cry, neki Deus Ex, Arma ili Bioshock? Ili možda tražimo isključivo multiplej orijentisane naslove poput CS:GO? Ili možda Killzone 2 ili neki Halo? Poenta je da možemo reći da su od izvora (Half Life) dalje išli putići kojima su razne FPS igre kretale, ali to ne znači da ćemo gledati na isti način na to izvorište.

Mnogo toga zavisi šta ko želi od FPS-a. Recimo, tvoj primer gde je bolje da imamo 2-3 jaka neprijatelja je nespojiv sa mojom željom šta FPS treba da bude. Em je nerealno, em su onda ta dvojica-trojica čisti sponge efekat (obično mali broj neprijatelja bude vezan sa velikim brojem HP-a, pre nego što su ti neprijatelji nešto posebno pametniji), em što tih 10 copy paste što nasrću trebaju da imaju mogućnost da te veoma brzo i kvalitetno ubiju. Ja želim planetarne invazije, masovne okršaje, ili sa druge strane rambolike avanture poput Far Cry-a ili Crysisa 1. Još ako ti daju nekakav izbor u svemu tome, da možeš da ostvaruješ ciljeve na različite načine, to je to.

Stoga, svako od nas će imati zamerke na HL1 i sve igre pre njega i ceniti ga/ih zbog nekih sasvim drugačijih parametara, a takođe će imati drugačije gledište na zamerke koje se iznose. Neko smatra da je težina kada se razbacaju health pakovi po mapi pa moraš da paziš, ja mislim da je težina da naprave masu neprijatelja i gomilu okršaja gde sve pršti i u kojima će biti veoma zeznuto sve pobiti, da i ti i neprijatelji ubijate iz 1-2 hica. Još ako se uspe potrefiti dobra kombinacija fizike, realizma, okruženja, eto veselja. Recimo, kao kada se u Crysis 1 popneš uz vodopad, kreneš duž korita reke, a onda desetine neprijatelja kreću da te love.
 
Poslednja izmena:
Ti onda ni FC1 ni Krizu ni recimo novi Wolfenstain nisi igrao na hard tezini :) Mozda nece svi planetarne invazije? Ili mozda da samo 1-2 nivoa budu takvi. Ustvari, planetarne invazije i slicne momemte imas - u multiplayeru.
 
Ne znam za vas, ali ja bi drage volje skupljao ključeve kroz ogromne nivoe jednog Jedi Knight uz moderne tehnikalije. Pre nego što bi igrao neki "moderan" FPS.
 
a ja bi najradje da neki ozbiljan,jaci studio uzme misery i odradi ga u modernom endzinu i da bude potpuni open world.i da skver eniks odradi gazilion kvadratnih kilometara u novom deus ex-u i makne b0ss-ove.i da ueda ne radi jednu igru u sto ziliona godina.pa mi nemere bit'.
 
Ti onda ni FC1 ni Krizu ni recimo novi Wolfenstain nisi igrao na hard tezini :) Mozda nece svi planetarne invazije? Ili mozda da samo 1-2 nivoa budu takvi. Ustvari, planetarne invazije i slicne momemte imas - u multiplayeru.

Zapravo sam upravo FC1 i Crysis(e) igrao na maksimalnoj mogućoj težini. Ultra zeznuto. Nema kroshera. Mora da se pazi. Ali i dalje će protivnik pasti od dobro plasiranog metka (izuzetak su naravno oni užasni mutanti pri kraju Far Cry-a 1, koji su totalni smor), uprkos maksimalnoj težini, a na tebi je da onda izbegneš vod koji smesta kreće da te opkoljava, diže uzbunu i zove pojačanja, pokušava da te ubije, i slično. Za razliku od Wolfensteina gde će biti potrebno da u njega saspeš 20-30-40 metaka, kao da smo u 2002. pa ga zato nisam ni igrao. Obaška što ne podnosim X drugih stvari kod njega :)


Ne znam za vas, ali ja bi drage volje skupljao ključeve kroz ogromne nivoe jednog Jedi Knight uz moderne tehnikalije. Pre nego što bi igrao neki "moderan" FPS.


Ja bih recimo Chronicles of Riddick: Escape from Butcher's Bay danas daleko radije igrao nego Half Life 1. To je otprilike sve što sam gornjim tiradama želeo da kažem :) Star Wars organski ne podnosim, mada Jedi Knight jeste bio odlična igra. Doduše, kec i dvojka. Trojka je već bila...well, Star Wars šarena papazjanija.


a ja bi najradje da neki ozbiljan,jaci studio uzme misery i odradi ga u modernom endzinu i da bude potpuni open world.i da skver eniks odradi gazilion kvadratnih kilometara u novom deus ex-u i makne b0ss-ove.i da ueda ne radi jednu igru u sto ziliona godina.pa mi nemere bit'.


+ milion. To je to.
 
igrao sam tako tacno 2 minuta.a onda je poceo sprejing i smorio se. :) posle misery-ja i onlajn sutera nemere vise takav suter da zadovolji.
 
Zapravo sam upravo FC1 i Crysis(e) igrao na maksimalnoj mogućoj težini. Ultra zeznuto. Nema kroshera.
Kad vidim da na hard modu u nekoj igri maknu crosshair jer je to kao realnije povraca mi se. Ko kad ti u voznji daju samo pogled iz kabine, pri cemu je toliko ogranicen i nepregledan ko da vozis oklopno vozilo a ne auto.
 
Kad vidim da na hard modu u nekoj igri maknu crosshair jer je to kao realnije povraca mi se. Ko kad ti u voznji daju samo pogled iz kabine, pri cemu je toliko ogranicen i nepregledan ko da vozis oklopno vozilo a ne auto.

Nije reč o tome, već da moraš uvek (ili skoro uvek) da nanišaniš down the sights. To je ista mehanika koju bi morao da koristiš i u realnosti. Posle u nekom trenutku igre oružje možeš da "obogatiš" laserskim nišanom pa tada možeš opet sa kuka da pucaš, kao u običnom FPSu. Ipak, uopšte se ne radi samo o tome. Na najjačem nivou težine sve je teže, neprijatelji te lako ubijaju (ali i ti njih lako ubijaš ako si precizan), AI se usložava, drugačije reaguje, jasno vidiš koordinisane akcije neprijateljskog odreda itd. itd.

Naravno da bi bilo glupo da uklone krosher a da, recimo, ostave sve na istom nivou, da se ponašanje protivnika ne razlikuje ili da ne postoji razlika u ponašanju, da na glup način jednostavno uvećaju armor i demidž protivniku, a tebi smanje, pa onda umesto da protivnik padne od 4 metka moraš da ga upucaš sa 10. To je glupo i u takvim igrama nema nikakve poente igrati sa većom težinom. Dakle, nije reč samo o pogledu. Ili u tvom primeru, svakako da bi pogled iz kabine bio bolja stvar kada bi ga adekvatno optimizovali, ali to je nemoguće jer je jako teško pomiriti in-car perspektivu sa percepcijom prostora i okoline.


"Krosher". :d Ima ga u FC a u Krizi ne.

Hm, vaistinu? Moguće, FC sam poodavno igrao.
 
ko se potrudi zna i okvirno gde mu je centar ekrana i bez "kroshera". :)
 
njega nisam nikad igrao,nem' pojma zasto.tradicionalno za QC lako se uvezba okviran centar da moze da se reaguje i bez kroshera i sajtsa.vidim po netu da klinci uvedzbavaju to tako sto nalepe malo trake na monitor i ofsetuju za npr pola santimetra.moj skil datira jos od 1,5 kantera i stormovanja snajperom. :)
 
Nazad
Vrh Dno