Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Pre kupovine obrati paznju kako su spojeni zupacnici.
Kod mene na 11s vecih 7 ne mogu da se rastave, samo se najmanja 4 skidaju. Mislim da je poslednji najmanji obavezan zbog srafljenja.
Cak i kada su svi pojedinacno, predvidjeni su da upadaju jedan u drugi pa ne bi dobio ravan poslednji. Neke kasete to resavaju odstojnicima izmedju svakog...

edit: sad bre razmisljam... Pa razmak izmedju njih nije isti. Ukupna sirina je ista, a razmak se smanjuje. Nisam siguran da bi mogao da tek tako izuzmes par zupcanika. Sifter pravi odredjen razmak pa bi ti preskakalo podesavanje.

Mozda, ali samo mozda ako imas odstojnike sada i nadjes kasetu gde su svi zupcanici samo ravni diskovi... ali mislim da je to previse kalkulacija.
 
Pa da, postoji cela filozofija, svakako ću pogledati i pitati u samoj radnji da li je izvodljivo, ali mislim da ću probati sa nekom kasetom od 8 brzina
 
Logično da je razmak između zupčanika na 11 i 12 brzina kaseti manji jer je i lanac puno tanji, plus mora više brzina da se ugura
 
da, razmak izmedju 8-9-10 je isti
 
Te kasete altus alivio i slicne sa 8 brzine nisu za intenzivno koriscenje...
tek ultegra i verovatno dure ace mogu da podnesu snagu elektro motora a verovatno ce i njih da samelje, ja od pocetka tih elektro bajkova pricam da su ti delovi namenjeni opterecenju ljudske snage a ne elektro motora, narocito villjuske, pogon, tockovi, kocnice pogotovo ako je u pitanju preradjeni bicikl.

a znam da i fabricki e bajokovi cesto koriste dosta delova sa klasicnih bajkova a to su prakticno elektro skuteri sa 300, 400, 500w

Ako se potrosio najmanji na kaseti verovatno nisi napred koristio veliki lancanik?


Najlakse ti je da koristis drugi zupcanik do malog ako ti se najmanji potrosio, jer i onako ga tera motor i tebi je svejedno samo izaberi drugi prenosni odnos.
mada je 1000km stvarno malo, ili verovatno nisi u opste menjao brzine...samo gas. :sneaky:

Koristi sve brzine duze ce trajati kaseta, to ti je najprakticniji savet,a te kasete 8s su inace niskog kvaliteta
 
+ kao na kolima treba da kreneš od manjeg opterećenja.
Da voziš na butke, sigurno ne bi kretao na najmanjem zupčaniku. Probaj pa ćeš shvatiti kolika je to sila.
 
pa da...zato i kazem da nije menjao brzine,
a kada vec ne menja brzine moze da trosi sledeci lancanik i ne menja kasetu....
njemu je isto jer i onako motor gura a ne on.
 
Pazi sad ovo, ja jos i menjam brzine, krecem sa 5, pa šaltam do 8, krecem bez struje, i onda polako povecavam kako brzine tako i struju, kako osetim otpor vetra, znaci eco, tour, sport, i vrlo retko turbo. Isto i kad prilazim raskrsnici smanjujem i brzine i jacinu struje, (otprilike kao i na kolima). Da, naravno, najvise se koristi 8 brzina, a moja gospodja koja samo tera u 7, na njenom bajsu sve radi, ludnica, oba bicikla su e bike, sa asistencijom, kasete identicne shimano cs-hg31-8 speed.

Da, u potpunosti razumem sta hocete da kazete, i sam vidim, jednostavno jeftine su komponente za e bike i to je tako, tacno se oseti sila kada struja povlaci pogon, probacemo sa nekom drugom kasetom pa cemo videti. Hvala vam
 
ako je isto, probaj prvo za test da zarotiras kasete na biciklima
 
koliko sam razumeo 1x je sistem, nema prednji menjac
 
to ima logike... ja ih ne volim.
onda mu definitivno treba veca sajbna, on ce svaki da sahrani
 
***a svet je krenuo dalje, niko vise ne vozi 10 speed bajseve :)
 
i prednji menjac nadam se koristis?
nemoguce da koristis toliko najmanji lancanik pozadi

kakav je to bajk, pedalec ili neki kinez?
Kalkoff endevour1, pogon bosch preformance line, 1x8, znaci ima 1 prednji lancanik, i to je bajs sa asistencijom, mora da se okrecu pedale da bi isao
 
Kalkoff endevour1, pogon bosch preformance line, 1x8, znaci ima 1 prednji lancanik, i to je bajs sa asistencijom, mora da se okrecu pedale da bi isao
proveri da li si dobro montirao kuku. Ja kad sam stavljao prvi put nije skroz ušla u ležište ostalo je malo lufta, ma me je zezalo.

Probaj da prebaciš na tu brzinu koja preskače pa da okreneš barrel od sajle kocnice, dva puta po malo kontra kazaljci na satu, ili vrati nazad pa dva puta po malo u pravcu kazaljke na satu.
 
edit: od sajle zadnjeg menjaca 🙈
na ovo sam mislio
 
Jel kupovao neko pločice za kočnice sa Ali-a? Jel može preporuka za nekog prodavca sa iole kvalitetnijim pločicama?
 
Ja sam kupio meroca biće u upotrebi od proleća pa ću baš videti kakve su
 
Imas na aliju i shimano da uzmes, samo da prepoznas sta nije fake.
 
Ove sam uzeo drugaru, odlično rade - https://vi.aliexpress.com/item/1005007295193684.html

Ove koristim na svom bajsu i koče brutalno - https://vi.aliexpress.com/item/1005003852928972.html

Ove imam u rezervi, bila je jako dobra cena neko vreme - https://vi.aliexpress.com/item/1005004709632617.html

Sve proveri u coins sekciji, moguće da ugrabiš neki popust.

E ***, uzeo sam jednom, i fake su bile. Kako da prepoznam?
Nađi sliku originalnih, pronađi prodavca i obavezno gledaj slike koje su postavili kupci. Slike iz oglasa nisu merodavne. Tako možeš naći i originalne Shimano lance po odličnim cenama, kupovao sam već, ali prodavac kod koga sam uzimao više ih ne drži - sve otišlo.
 
Poslednja izmena:
Ja ove godine od početka nisam vozio zbog preseljenja, morao da se organizujem za neke druge stvari plus mi posao malo diktira vreme ali srediću to.

Elem, otišao sam na 100 kilograma i to je bio udarac za mene jer sam se krećao uvek nekih 82 do 88 kg.

Bio na skijanju par dana i videlo se šta znači tih 100 kg, masa puta ubrzanje jednako veliko sra*je, kada padneš, potrese se tlo i što je najgore, kada nisi u treningu, teško se dižeš što se meni i desilo.

Elem, pošto je kilaža otišla najviše u stomak i pošto su moji treninzi po brdima gde se troši ogromna snaga i koju sam nadoknađivao prehranom u toku treninga, da li je preporučljivo da smanjim prehranu a ubacim u trening sagorevač masti pa da moje telo više koristi masti kao enegiju a ne unete ugljene hidrate?
 
ja se sa gumama i kocnicama ne bih zezao i stedio
 
proveri da li si dobro montirao kuku. Ja kad sam stavljao prvi put nije skroz ušla u ležište ostalo je malo lufta, ma me je zezalo.

Probaj da prebaciš na tu brzinu koja preskače pa da okreneš barrel od sajle kocnice, dva puta po malo kontra kazaljci na satu, ili vrati nazad pa dva puta po malo u pravcu kazaljke na satu.
Proveriću još jednom, pratim park tool yt, imaju dobar tutorijal za sve pa i štelovanje brzina, probaću i da kombinujem kasete sa ženinog, ali to sve kad malo otopli, sad mi se ne da po ladnoći
 
Decembar i Januar kod mene isto mršavo oko 200Km po mesecu, nadam se da ću u Februaru da ostvarim cilj od 500Km.
Juče uhvatio malo vremena da skočim do Orlovog bojišta, lepo vreme samo vetar neki dosadan ovih dana.
Spremam se na proleće da odvozam turu duž ceolog grebena Fruške gore (oko 100Km), s obzirom da mi je najduža tura do sad bila 50Km biće to fin izazov za mene.

20250209_162955.jpgScreenshot_20250209-212850.jpg
 

Prilozi

  • 20250209_163052.jpg
    20250209_163052.jpg
    287.1 KB · Pregleda: 17
Vrh Dno