Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

#168s - Od Kozine nazad ka Rijeci, skoro do granice
A pre granice me već uhvatio podebeli mrak, gde je kamera bila neupotrebljiva, pa je isključih. Ovo jeste isti put kao u drugom delu, ali iz suprotnog smera, naravno i uz fantastično svetlo pred kraj dana. Bar dok nije stigao taj mrak. Jedino što nedostaje jeste izdvojena neka staza za bajk, inače predivno.

 
Meni je uspon na Košutnjak (pored restorana Košuta) uvek nezgodan, ono skroz gore. Prvo me ubije deo do česme, a onda posle one ukosnice već baldišem. Ipak, činjenica je da to vozim samo kada se vraćam sa vožnje i kad sam već crknut. Nisam nikada vozio odmoran. Nezgodan je i uspon na Banovom brdu, kod pumpe pravo gore, mada ne mnogo. Tu je i ona kratka uličica (koja se uliva u Visoku) na Banovom brdu, kad se sa Ade ide malo levo, pa gore. Kratko, ali baš mi ne prija. Onaj pored OMV pumpe je još gori, ali je jednosmerna ulica na dole, pa nije baš pametno voziti bajk na gore.

Na Lešće sam se peo isto posle već dosta vožnje i šta znam. Bilo je nezgodno, ali opet ne mnogo. Te Vitezove sam vozio po trotoaru po kom je skoro nemoguće, a pritom nisam bio siguran gde idem, pa sam i zato silazio sa bajka (i na kraju morao da se vraćam dole, sve je bilo uzalud :)). Inače, i na profi trkama usponi se karakterišu ne samo po dužini uspona i nagibu, nego i po tome gde se nalaze na etapi. Jasno je da će svaki uspon biti lakši ako si tek počeo vožnju. Opet, neki usponi koji su na papiru (a i na oko) stvarno i dugački i teški, nisu mi tako teško padali kao recimo, cela vožnja do Kosmaja. Evo, baš u ovom serijalu od Rijeke to Trsta, peo sam se sa skoro 0 na ~700 metara (ukupan uspon daleko viši), pa onda iz Trsta opet to isto. Plan je bio da u povratku guram bajk da bih slikao usput, ali je to oduzimalo previše vremena (uspon je ~16 km do Kozine), pa sam na kraju opet vozio i samo stajao zarad slikanja. I to već crknut, a grčevi su me debelo hvatali na spustu u Trst, nekoliko sati pre toga. S druge strane, onaj mini-uspon iz Resnika ka Pinosavi (ili glavnom ulicom kroz Resnik, od okretnice 47 do centra), pa posle od škole u Pinosavi do samog podnožja Avale... ubije me svaki put.

Mada, trebalo bi ponovo da probam sve uspone, jer spadoh na ~83 kg. Poređenja radi, prve filmove za YT snimio sam 2011, sa ~112 kg. Uz to sam ove godine mnogo više šetao (preko 200 km u martu) i odavno prestao da koristim lift. Prošle nedelje otvorih sezonu baš vožnjom na Avalu i za razliku od svih prethodnih godina nijednom nisam prednji menjač morao da prebacim na najniži prenos, a zadnji samo do treće (od 9). To mi se nije dešavalo ni u sred sezone, kad sam već u kondiciji.
 
moze li preporuka za dobru windproof jaknu do 20, 25e? sa Alia. da ima dobru ventilaciju pozadi.
 
Odvozah danas od Borce do Ade preko pancevca. Pravio pauze posto nisam heavy. Mada u povratku negde kod Pancevca pocese da se grce misici na butinama. Tako da pola pancevca pregurah bajs. Mada mi se ponovo pojavio bol u desnom kolenu sa spoljne strane. Ima li meko od iskusnijih savet oko namestanja polozaja i visine sica?
 
Poslednja izmena:
Sediš, pedala u donjem položaju i kada staviš petu na pedalu noga treba da bude skroz prava, najjednostavnije.. Samim tim kada gaziš pedalu kako treba noga će u ispravljenom položaju da bude blago savijena u kolenu i to je to.

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
 
A ono napred nazad.. Gore dole... Ima li tu nekih pravila

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Ako pod "gore dole" podrazumevas ugao (jer za visinu je ovo što sam prethodno napisao, logično..), meni recimo odgovara "pod libelu" pa jedno milimetar dva kljun na dole i to je to. Za "napred nazad" bi trebalo da kada pedalu okreneš ka prednjem točku, paralelno sa zemljom, zamišljena linija koja prolazi kroz koleno i pedalu treba da bude upravna na zemlju. Ako me razumeš... :)

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
 
Ja sam kupio jednu takvu jaknu i nisam zadovoljan uopšte jer je kroj skroz *****an... ok štiti ona od vetra ali rukavi su prekratki i na najvećem broju koji sam kupio, dužina same jakne takođe diskutabilna ali zato u širini tri mene mogu da stanu! katastrofa..
Batalio sam da kupujem garderobu sa alija jer to nije jedini primer, sa dresom sam prošao isto.

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
 
A ono napred nazad.. Gore dole... Ima li tu nekih pravila
Ja imam neko svoje pravilo, pa mozda nekome bude korisno :)

Ispruzim saku i prste i od spica sedista namestim da mi vrh srednjeg prsta bude do pocetka kormana (mesto gde se lula i korman spajaju)


nemam pojma koliko je ovo primenjivo na druge tipove bajseva a verovatno zavisi i od geometrije, ali meni sluzi da na brzinu odredim polozaj sedista.
 
Meni je uspon na Košutnjak (pored restorana Košuta) uvek nezgodan, ono skroz gore. Prvo me ubije deo do česme, a onda posle one ukosnice već baldišem. Ipak, činjenica je da to vozim samo kada se vraćam sa vožnje i kad sam već crknut. Nisam nikada vozio odmoran. Nezgodan je i uspon na Banovom brdu, kod pumpe pravo gore, mada ne mnogo. Tu je i ona kratka uličica (koja se uliva u Visoku) na Banovom brdu, kad se sa Ade ide malo levo, pa gore. Kratko, ali baš mi ne prija. Onaj pored OMV pumpe je još gori, ali je jednosmerna ulica na dole, pa nije baš pametno voziti bajk na gore.

Probaj uspon od Sportskog centra Rakovica, tj ulica desno od Vrbnicke, pa prva levo....izbijes sa donje strane Skojevske.Malo je *******o jer je kontra smer kad ides nagore, ali ne prolaze tako cesto.Pre ces umreti od napora.[emoji1]

Po povratku sa Avale krenuo tuda jednom...mislim da je deo mene i dalje negde na sredini puta.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Pročitah ono "staza za planinare bicikliste i pjesake" pa moram da iskomentarišem,
takve kombinacije prave ljudi koji nikad na bajs seli nisu, ista staza za pešake i bicikliste nikako nije dobro rešenje, imam to lokalno i bolje da nisu ni pravili. Po pravilu jedan pešak će ići sredinom staze, ni levo ni desno nego baš po sredini, ako ih je dvoje opet će ići sredinom i zauzeti celu stazu...
 
Višejezični filmovi?
Ako bude uopšte nove sezone i filmova, razmišljam da titlovi nekako budu i na srpskom. Ne mogu da koristim captions opciju, jer su titlovi grozni, a i program u kom montiram nema opciju za snimanje titlova kao srt ili bilo kakav format, pa bi to bilo užasno puno dodatnog posla. Nema šanse ni da pravim zasebne filmove, samo bih uneo neviđenu zabunu. Elem, da li ste nekada videli film koji ima istovremeno titl na dva jezika i da to funkcioniše? Mislio sam nekako jedan ispod drugog, s tim da jedan font možda bude izraženiji ili da ispod jednog bude podloga, a ispod drugog ne ili tako nešto. Verovatno bih morao da ograničim na samo jedan red po jeziku, da titl ne bi zauzeo previše prostora. To mi je i najveći problem, da li će takvi titlovi imati smisla, jer će onda morati da ih bude više, pa će i praćenje ići teže. Imao sam i ideju da drastično skratim komentare i ograničim se na neku vrstu turističkog vodiča, ali nekako mi nije išlo. :)

@sale83 Ne znam gde je taj sportski centar, ali često šetam po tom kraju, iz Rakovice gorei ili iz Skojevskog dole i jeste dosta uzbrdo. Mada, ni moja ruta od Kijeva (pruge) kroz Petlovo brdo do vrha Labudovog nije uopšte za bacanje. Zaboravio sam i na uspon iz Resnika do Rušnja/Ibarske. E, ono je stvarno uspon. Od okretnice busa u Resniku nastavi se levo, uz prugu, pa onda na prelazu preko i dalje ka Rušnju. Išao sam samo pešice i to nizbrdo, ali uspon je stvarno težak i ne bih ni probao biciklom. I mnoga kola su jedva prolazila. :) Eto, ko je mazohista, može tuda da se vraća sa Avale. Onda je od Rušnja lako Ibarskom, ali ko želi može i to da zakomplikuje.
 
Treba mi neko meko, komforno, (verujem i siroko) i amortizujuce sediste koje ce podneti mojih verovatno 95+kg, cisto da se vozim komforno dok ne dodje prilika da uzmem nov bajs. Spreman sam da izdvojim izmedju 1000 dinara i 20 evra za sediste. Dajte predloge.

mozda ovako nesto?

http://www.kupujemprodajem.com/Sediste-Bravo-gel-45037340-oglas.htm?filter_id=99694722

http://www.kupujemprodajem.com/sediste-selle-royal-44793337-oglas.htm?filter_id=99694722

http://www.kupujemprodajem.com/Sell...Sediste-33626811-oglas.htm?filter_id=99694722


Jel neko porucivao neki model sedista sa aliexpress-a?
 
^^ napisah ti ja tamo na reno forumu...

Ta sedista su za neku babu do pijace, dobra su samo za one koji ne voze bicikl ili ga jako kratko voze.
 
Ne moze sorc tu da pomogne ako je sediste neodgovarajuce, sediste mora da odgovara ako zelite da vozite bez problema.
 
Kupite sorc i boli vas briga za sicem.

Dakle, kupiš šorc i sediš na šticni? ;)
Sedište jeste važno. Ja imam neko staro "profi". Mislim da bi onaj fakirski krevet sa ekserima bio udobniji. Odmah sam ga menjao za gel sedište. Koje sad menjam, ali to nije tema. :) Na tom profi jednostavno ne može da se sedi, a pritom je i neverovatno usko.

Što se staza tiče, imamo mi u Beogradu... 66 km biciklističkih staza koje niko nikada nije video. Izbledela farba. Ali legende kruže, naročito kad je magla.
Ipak, ne mislim da staze u prirodi treba obavezno da budu razdvojene. Koliko biciklista, planinara i pešaka tu može da se sretne? Važno je samo da ih ne asfaltiraju, jer će onda da navrne na hiljade pametnih sa dečijim kolicima, iz svih krajeva. No, odličan primer takvih staza "za sve" je recimo Parenzana u Istri. Još bolji primer kako sve može da funkcioniše čak i kad je velika gužva jeste obalska staza kod Rovinja (poprilično dugačka). Btw, link sam namestio na 3 minuta napamet, moguće je da počinje malo ranije ili kasnije. Elem, važno je samo da su te staze dovoljno široke. I da po njima ne pospu gomilu kamenja koje služi isključivo za vožnju automobila po tim stazama.

Btw, čuste li da je poginuo Mikele Skarponi? Neverovatno.
 
Ok, baš to, kako kome.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Po svemu sudeci bicu prinudjen zbog prirode posla i celodnevne satnice da zavrsavam treninge nocu ako ne i cele da ih obavljam, pa vas pitam za ono u sta se ne razumem - dobra kompaktna, punjiva lampa, ne reflektor za bespuca ili bljeskalica. Da vidim i budem vidjen. Dakle iskustva i preporuke, moze iz nasih prodavnica, nisam gadljiv ni na dobre kineze. Hteo sam knog, neki od blindera za drumasa da uzmem, ali dosta krititika sam procitao na racun onog silikona koji puca + trajanje baterije + degradacija baterije u toku god dana. Cateye ovo sto ima u nasim prodavnicama? Budzet nije ogranicen, ali mislim da moze ispod 50e dobra lampa da se nadje. Treba da moze za os prihvat volana i da ne bude velika, da imam autonomiju sigurnih 1-2 sata na nekom normalnom rezimu, ne eco ili bljeskajucem i naravno da moze da se puni.
Hvala kolege!
 
Poslednja izmena:
Ta sedista su za neku babu do pijace, dobra su samo za one koji ne voze bicikl ili ga jako kratko voze.

Ne znam, možda zavisi od tipa bicikle, ali meni nikakva uska i tvrda sedišta ne odgovaraju isto kao što mi ne odgovara ni povijen položaj. Sad imam neko mekano i široko sa federima i preporodio sam se od kada sam ga stavio (i vozim više kilometara), a planiram da nađem još šire i još mekše. I planiram da podignem poziciju volana da bih bio potpuno uspravan. Koliko sam zaključio mene više zamaraju povijen položaj i neudobno sedište nego otpor vetra tokom vožnje, tako da idem na potpunu udobnost.
 
Brooks sediste...nema dalje.Skupa jesu, ali na buvljaku mogu da se nadju stara za bagatelu.sredis ga i dupe ti je vecno zahvalno.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Ne znam, možda zavisi od tipa bicikle, ali meni nikakva uska i tvrda sedišta ne odgovaraju isto kao što mi ne odgovara ni povijen položaj. Sad imam neko mekano i široko sa federima i preporodio sam se od kada sam ga stavio (i vozim više kilometara), a planiram da nađem još šire i još mekše. I planiram da podignem poziciju volana da bih bio potpuno uspravan. Koliko sam zaključio mene više zamaraju povijen položaj i neudobno sedište nego otpor vetra tokom vožnje, tako da idem na potpunu udobnost.
Ne znam koji tip bicikla voziš, ako je mtb, onda on nije za tebe, već neki treking ili city bajk.
Baš zbog položaja koji želiš.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Gde po BG-u ima najboljeg (glatkog) asfalta, u kontinuitetu, znam da je to za bajs manje bitno ali za skejt je bas bitno, biciklisticka staza oko ade nije bas najboljeg kvaliteta.. Inace ako nekog zanima nesto vise o onom Cruiser boardu sto sam pominjao prosli put, recite da bacim neke utiske..
 
Nazad
Vrh Dno