Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@Bakara
Pa da, tako sam i mislio, novoizmišljenih 100 metara nacrtane staze ne vodi nigde, sama je sebi svrha. Sve ono isto sam i ja hteo da napišem, plus kad ideš iz drugog smera sa NBG ka gradu onda dodaj i još dva dugačka čekanja na semaforu i prelazak svih traka prvo na levu pa nazad na desnu stranu da bi nastavio Brankovom kuda si krenuo. Umesto da jednostavno nastaviš pravo. A iz pravca zelenjaka se opušteno ide 35-40 da ne kažem i više, i prelazi most dok si reko keks, najbolje da ću da se provlačim kroz stubiće stajalište i trotoar. Ništa onda samo treba odvaliti onaj znak i rešeno, pa svako nek vozi kuda voli.
 
@bakara "nemam pojma o cemu ti pises, na brankovom mostu uglavnom nema nikakvog zastoja"
Ne znam u koje vreme se ti zatekneš tamo, ali na jednoj od slika se vidi nepregledna kolona vozila. U tom primeru na ulasku u grad, ali je čest slućaj i ka Novom Beogradu.
na kojoj slici, na onoj koju je @bivis okacio?
Gledano iz biciklisticke perpektive (a o njoj valjda pricamo) to nije nikakav zastoj.
A cak i na toj slici zuta traka je slobodna i njom biciklisti mogu normalno da se krecu.

"treba da razlikujes besciljno "vozikanje" radi uzivanja i "voznje" da bi stigao na neko mesto u odredjeno vreme (na primer na posao)"
Dakle, tvoj stav je da svakome ko podigne ruku i vikne "ja žurim i ne vozikam se besciljno!" treba zakonski automatski da je dozvoljeno da radi šta hoće? Ili samo biciklistima? Jer, i vozači bi tako mogli da voze po trotoarima ili malo preseku kroz park i preko dečijeg igrališta. Pa deca neka se sklanjaju, žuri čovek na posao, neće sigurno da ustane pola sata ranije?
Cisto sumnjam da nisi shvatio da pokusavam da objasnim da postoji jasna razlika izmedju bicikla kao "efikasnog prevoznog sredstva u saobracaju" u odnosu na bicikla kao sredstva za rekreaciju?
Onaj ko hoce efikasno da se "preveze" rastereti gradski prevoz, ne zagadjuje okolinu, ne trosi novac na gorivo, on nece da gura bicikl preko pesackog jer on nije odabrao da bude pesak vec biciklista.

Koncept bici staza za rekreaciju obesmisljava bicikl kao prevozno sredstvo za commuting, umesto da se neko seti da bi krajnje vreme bilo da se tome da prioritet kao resenje za zakrcene bg ulice.

"Ja ne znam nikoga ko po kolovozu vozi kako on hoce"
Mislim da je i ovde u temi, a svakako na 2bike bilo dosta onih koji objašnjavaju da voze po sred trake, a ne unutar onog jednog metra od ivice. Ti si sam govorio da voziš preko Mosta na Adi po kolovozu iako zakon to zabranjuje (jer postoji obeležena staza). Itd.
ne znam kako drugi, ali ovi sto voze sa mnom uglavnom voze na isti nacin kao ja, evo da objasnim...
preko mosta na adi, idemo iskljucivo kolovozom po beloj liniji sa desne strane, iz prostog razloga jer i ta staza vodi na adu, a ja idem ili prema obrenovcu ili rakovici, banjici ili gde vec...na adu idem kolima.

Po tebi bi ja trebao da odem do ade da vozim oko ade i onda da se ukljucim na obrenovacki, ako idem prema obrenovcu ili mostanici?
Za avalu smesno i da pitam...?
Pa ajde reci mi ko normalan tuda ide?
Ili kuda bi po tebi trebao da se vratim...opet oko ade?
Kojom stazom treba da idem do panceva?
verovatno liftom preko brankovog pa na 25 maj... pa onda secakaj bus preko pancevca.

"I ne znam cemu dilema, staze imamo i do sada, njihova namena ce uvek biti ista, trake nemamo, a na njima sigurno niko ne bi gurao kolica, cekao bus ili vozio rolere...shvatas razliku?"
Shvataš li ti razliku između anarhije i uređenog sistema? A to da li bi neko gurao kolica, burad, čekao bus i vozio rolere... mislim da si preveliki optimista.
A ti si ubedjen da je ovo resenje?
nema potrebe da se tu izmislja nikakvo resenje, ono se samo namece, samo ga treba prilagoditi.

No, poenta je da po mom mišljenju nije moguće imati infrastrukturu, zakone i odnos prema biciklistima kao u Holandiji ili Danskoj bez njihovih procenata biciklista u svakodnevnom saobraćaju.
ja vec vise puta ponovio da ne treba nista od infrastrukture da se menja...nema potrebe za crvenim asfaltom na trotoarima, spustanjem ivicnjaka i sl. eno ti ga gore primer da se time nista ne dobija, a i nebezbedno je po samog biciklistu.
Pa eto ti sam u gornjem postu predlazes kao resenje rusenje parkinga, zelenih povrsina...ja samo trazim obelezavanje jedne 7ebene linije, kao na onoj slici sto je neko postavio na prethodnoj strani.
 
Poslednja izmena:
Evo zanimljivog teksta u politici, juče je izašao...

Трасе које масовније користи он и други градски бициклисти налазе се у старом језгру престонице. Управо баш тај део града,
на основу сугестија бициклиста, до краја наредне године требало би да добије епитет „бициклистички”. План градске власти је да 120
километара на важним саобраћајним трасама претвори у стазе за двоточкаше. Науштрб коловоза, како истиче за наш лист Милутин Фолић,
главни градски урбаниста, биће исцртане бициклистичке стазе и постављена одговарајућа сигнализација.
Једино тамо где је неизводљиво да
се пренамени део коловоза, ове стазе ће бити рађене на делу тротоара. Али, само уколико се не угрожавају пешаци,
додаје Фолић.

Ако ови планови заживе, за нешто више од 12 месеци бициклисти ће са уживањем моћи да крстаре улицама Савском, Немањином,
Кнеза Милоша, Устаничком, Цара Душана, Калемегданом, Сланачким путем... У уличицама које повезују ове велике саобраћајнице,
брзина кретања аутомобила биће ограничена на 30 километара на час, како би и тамо бициклисти били безбедни.


Ostatak teksta na linku
 
Inace kada vec diskutujemo kuda "treba" da idu biciklisti, nije lose da se baci pogled kuda se biciklisti zaista i krecu, a takva mapa postoji na sledecem linku i verujem da ce vam biti vrlo interesantno da pogledate:
http://labs.strava.com/heatmap/#15/20.45281/44.81355/blue/bike
posto nije dozvoljeno preterano zumiranje, ovako otprilike je trasa brankovom ulicom prema nbgdu, i to je realnost.

Capture.JPG
takodje postoji vrlo precizna mapa i u koliko sati i kojeg dana u nedelji ima najvise biciklista na kojoj ruti na jednom drugom linku i tu se lepo vidi da se bici staze (osim oko ade) realno malo koriste.
Zakljucak izvucite sami.
 
Poslednja izmena:
^^
Lepo to zvuči, još da vidimo da li će biti sprovedeno ili ostati na rečima.
Samo da dodam i da sam svim tim ulicama i do sada sa uživanjem krstario bez ikakvih problema :)
 
Da oni hoce da nam naprave trake u centru ? Ta mante ! Nisu nikad pocistili staze jos od postanka. Drugu stranu brankovog mosta su blokirali vec 5 godina. Neznam sad, al u pocetku dodjes do pola mosta i vidis da su ga idiooti blokirali, pa onda nazad ili da preskaces bankine !
Pa pogledajte onda i lift ! Ove godine je pola radio, pola kobajagi kvario ! Njega drzi neki privatni ,,mali'' gazda, pa se zeza!
 
Ne razumem zasto komentarisete nestoi sto ne koristite i jos tome umanjujete znacaj i ignorisete pohvale onih koji to koriste??? Izgleda da ja nisam normalan jer koristim staze i nije mi imperativ da npr predjem Brankov most za najkrace vreme vec na najbezbedniji nacin.
Radite braco sve kao i do sada i uzvivajte ako mozete, jer ja jedino mogu da zakljucim da vama nista ne valja sta god da se uradi (znate vec onu narodnu sa dlakama). :)
Uzgred sta se desava kada je bus u stanici? Sacekate da zavsi ili ga preticete u levoj traci? Takodje voznja u zutoj traci je zabranjena za bicikliste, kao i za sva druga vozila koja nisu od javnog znacaja. Da li se slazete da vam treba pisati kazne? :) Iz tog razloga se ne moze ni tako lako ispartati ulica sa zutim trakama, jer bi trebalo bici stazu staviti sa leve strane zute trake, a onda kako da se oseca biciklista kada mu duplo brze prodje bus sa desne i npr kamionce sa leve strane? Pa neke "harmonike" bacaju zadnji kraj po metar levo-desno, ladno bi razbacivali bicikliste u reku. :) Takodje isti problem ostaje ako planirate da stavite bici traku skroz desno, samo bi tada biciklisti bili spljosteni uz ogradu. Sve je to veoma nebezbedno. Ta misija je neizvodljiva iz tog razloga. Nadam se da sada kapirate poentu.
O ostalim aspektima tipa "efikasan prevoz" i sl ne bih da komentarisem.

PS ja i dalje pozdravljam potez prosirenja ovog dela pre Brankovog mosta iz razloga sto ga stvarno koristim :)
 
Poslednja izmena:
+Gedza Vozim bicikl najviše iz zadovoljstva, puno mi znači kada se osećam sigurnije. Nasjigurnije se osećam na obeleženoj bici stazi, u stvari samo tu i uživam, ostalo je čisto peglanje, to mogu i kod kuće na bici trenažeru.
 
Poslednja izmena:
Ne razumem zasto komentarisete nestoi sto ne koristite i jos tome umanjujete znacaj i ignorisete pohvale onih koji to koriste??? Izgleda da ja nisam normalan jer koristim staze i nije mi imperativ da npr predjem Brankov most za najkrace vreme vec na najbezbedniji nacin.
Ja sam gore postavio interaktivnu mapu gde se lepo vidi koliko se koriste staze a koliko kolovoz, izgleda da onda ima jako puno nenormalnih :)

A da li je najbezbednije bici stazom imas u linkovanom clanku iz politike (kao da sam ga ja pisao):
Такви судари најчешће се дешавају на Ади Циганлији и код СЦ „Милан – Гале Мушкатировић”
I to su samo oni "evidentirani" slucajevi koji su zavrsili u urgentnom centru, vecina nije ni prijavila bliske susrete kao sto ni ti tvoj nisi prijavio :)

U konkretnom slucaju spustanja bici stazom brankovom ulicom to je jako nebezbedno, ulica je nizbrdo, ti treba da se penjes na ivicnjake, i manevrises izmedju stubova i pesaka i na kraju da pazis da te ne pokupi auto na pesackom...to je bezbedno?
Uzgred sta se desava kada je bus u stanici? Sacekate da zavsi ili ga preticete u levoj traci? Takodje voznja u zutoj traci je zabranjena za bicikliste, kao i za sva druga vozila koja nisu od javnog znacaja.
da bude bus u stanici, moze samo ako se trudis da ga stignes, jer biciklista vidi bus 300m ispred sebe i moze da koriguje brzinu i da ga pusti ispred.
Ali ako je bas u stanici, jednostavno ga obidje sa leve strane, znaci pogled levo i teraj, isto kao sto bi i bus njega obisao.
Ako pogledas gore sliku, videces da biciklista nece ni preci u drugu traku kada je autobus u stanici.
 
Poslednja izmena:
Ja rekoh da preko 95% biciklista prelazi Brankov most stazom, a ja to iz prakse, a ako ne verujes stani pa broj. Mali broj ljudi ide kolovozom.
Ima mnogo vise nas nenormalnih koji idemo stazama (govorim o gradskim stazama). Znam ja da osmatram i vidim koliko je ljudi na kolovozu, a koliko na stazama. U manjini ste i to mnogo. Ja to razumem jer smo razlicite klase biciklista: vi jurite kilometre i vreme, a mi uzivamo i vozimo opusteno. U prevodu mi se krecemo urbanim sredinama, a vi magistralnim putevima. Iz tog razloga ne razumem sto se petljate u ovaj segment koji je namenjen prvenstveno nama? Malo je glupo ovo klasifikovanje, ali moram da pokusam da vam docaram da ima i drugacijih od vas (cak nas je mnogo vise nego vas).
Takodje jos jednom cu o tvojim opservacijama koje nisu na mestu i necu vise (gledas na sve mnogo jednostrano - bas onako kako zelis da vidis):
problemi se desavaju najcesce kod neiskusnih, starih, jednostavno onih koji nisu u top formi po bilo kom osnovu. Takvi ne idu po ulicama i magistralama, vec po stazama i tamo gde je najbezbednije. Iz tog razloga najcesce se i desavaju incidenti na tim mestima. Jos kada tome dodas opustene pesake kolicina problema se uvecava. To je razumno, ali tu su problemi manje prirode i neko iskusniji ih moze proci bez posledica. U tim uslovima sam ja "na vrhu lanca problema", a na kolovozu sam "najslabija karika" i kada me sastave problemi su veoma ozbiljni. Iz tog razloga biram bezbedniju varijantu.
Inace idem ja po magistralnim putevima, ali ovde zastupam stav vecine koja vozi bicikl u Beogradu, jer ih razumem i podrzavam. Cini mi se da kada bi vi dobili vlas bilo bi zabranjeno da voze svi koji imaju prosek ispod 40km/h sa obrazlozenjem: sta se zezate idite gradskim saobracajem, ili vozite ili bezite sa puteva. :) Malo siri pogled na sve oko sebe trebalo bi da otvori vidike kojih vi kao da niste svesni.
 
U prevodu mi se krecemo urbanim sredinama, a vi magistralnim putevima. Iz tog razloga ne razumem sto se petljate u ovaj segment koji je namenjen prvenstveno nama?
Cini mi se da kada bi vi dobili vlas bilo bi zabranjeno da voze svi koji imaju prosek ispod 40
Samo što od kad je osvanuo onaj znak, nije više namenjen prvenstveno vama nego svima nama. I ne, mene uopšte ne dotiče nečiji prosek niti kuda vozi, to je svačiji izbor. Nego ne bih proterivao bicikliste s kolovoza i terao ih da se mešaju, sudaraju i prilagođavaju pešacima. Niti bih zabranjivao recimo prelazak Mosta slobode u Novom Sadu i takve nebuloze.

Ne razumem zasto komentarisete nesto sto ne koristite
Izgleda da ja nisam normalan jer koristim staze i nije mi imperativ da npr predjem Brankov most za najkrace vreme vec na najbezbedniji nacin.

Ja komentarišem zato što mi naređuju da koristim to smešno cik cak proširenje na autobuskom stajalištu i pešački trotoar. Da nema zabrane vožnje kolovozom (što je prirodno i normalno) ne bi me se ticalo kakva je staza, uslovi na njoj niti ko i koliko njih tuda vozi. I ne razumem to stalno potenciranje bezbednosti. Po čemu je toliko rizično i nebezbedno preći most saobraćajnom trakom? To da pored tebe prođe automobil ili kamionče je sasvim normalno, to je saobraćaj nismo u diznilendu. Isto kao i van naselja, prolaze pored tebe pa šta. Ceo BG, stari grad skoro da i nema bici staze, kuda drugde voziti nego putem gde i pripadaš, ne vidim tu nikakvu veliku opasnost. Lično prelazim 5-6-7 hiljada km godišnje i nisam u životu imao nikakav incident u saobraćaju niti u BG, NS niti po magistralnim putevima. Držiš se svoje strane, signaliziraš skretanja, noću se osvetliš i to je sve. Vozači te vide i paze, kako zbog tebe tako i zbog sebe.
 
Vozači te vide i paze, kako zbog tebe tako i zbog sebe.
Ti, reklo bi se, ipak živiš u Diznilendu. :) Na veoma preglednoj raskrsnici, udario me klinac bez dozvole u neregistrovanom autu.
Elem, možda ja ne čitam kako treba, ali zvučiš mi isto kao vozači automobila samo u suprotnom taboru. Posmatraš sve iz ličnog i vrlo specifičnog ugla, želiš za sebe apsolutni komfor, proglašavaš ga globalno prirodnim i normalnim, a eventualnu opoziciju vidiš kao ruganje. U stvari, zvučiš kao tipičan pušač.

1. Biciklisti su za motorni saobraćaj isto što i pešaci za biciklistički. I gore, jer mislim da je brzina prosečnog bicikliste manja u odnosu na kola (i to po propisima), nego pešaka u odnosu na bicikliste. Nepredvidivost biciklista i pešaka je otprilike na istom nivou. Ako ti nije normalno da se, u određenim okolnostima, mešaju pešaci i biciklisti, ne može ti biti normalno da se mešaju vozači i biciklisti.
2. Potpuno je "prirodno i normalno" da određene ulice i putevi budu zatvoreni za određene vrste vozila, čak i u određeno vreme. Kao što je prirodno i normalno da neke ulice budu zabranjene za vožnju samo u određenom smeru. A ima čak i kolovoznih traka koje su u određeno vreme zabranjene za određeni smer. Dakle, ničeg neprirodnog i nenormalnog nema u tome da skloniš npr bicikliste iz nekih ulica.

Evo šta kaže ZAKON (mrzelo me, ali ajde): "Član 7. (...) Saobraćaj je kretanje vozila i lica na putevima, čije je ponašanje uređeno u cilju njegovog bezbednog i nesmetanog odvijanja"
Dakle, ZAKON kaže, kao prvu definiciju korišćenih izraza, da je saobraćaj nešto što mora biti uređeno i to da bi bilo bezbedno i protočno. Drugim rečima, bilo kakva odluka, ideja i delovanje koje su u suprotnosti sa tim automatski su i protivzakoniti. (ne impliciram da bi se ovi na funkcijama naročito potresli) Naravno, može da se dovede u pitanje šta je opasno. Ti lično kažeš da nije opasno da kamiončina prolazi tik uz biciklistu koji bi u trenutku mogao da se nađe pod točkovima čak i bez ičije greške, prosto zato što naleti na neki kamen. Mislim da se većina ipak ne bi složila. Možda grešim, ali evo iz drugog ugla. Pre svega, puno je dece koja voze bicikle. Deci mlađoj od 12 godina nije dozvoljena vožnja "na javnim putevima". Kako Član 40 implicira da tamo gde postoji traka/staza ona mora da se koristi, ti bi mlađima od 12 godina efektivno zabranio prelazak Brankovog mosta biciklima. Osim toga, isti zakon kaže i da biciklističkom trakom smeju da se voze i mopedi i "laki tricikli". Ne znam za tebe, ali ne znam nijednog roditelja koji bi pustio i dete starije od 12 godina da vozi bicikl po traci na Brankovom mostu. A ako biciklistima bude dozvoljeno da voze i po stazama i po trakama i po kolovozu onda bi se prvo svi bunili, a drugo bilo bi besmisleno pravljenje i traka i staza, a onda se vraćamo na ono "uređen sistem" i "bezbedno". Možda ćemo jednog dana imati vozila koja sama izbegavaju sve nesreće i bicikle koji sami održavaju ravnotežu i sprečavaju padanje, ali dok nije tako, vožnja bicikla zakrčenim i opterećenim ulicama, pa još sa teretnim saobraćajem jeste opasna, odnosno veoma rizična.

Ono što svakako jeste ogroman problem kod nas su obično vaspitanje (u stvari, neverovatna samoživost ogromne većine) i postojeća celokupna infrastruktura. Ni jedno ni drugo ne pogoduje biciklizmu, pogotovo ne bezbednom. Naročito je teška situacija u centru grada, tu se slažem. Ipak, ne mislim da je rešenje u anarhiji, niti da odlično rešenje možemo da dobijemo preko noći. Pa i sami vozači imaju probleme sa mnogim ulicama, jer nisu predviđene za današnji broj vozila. Elem, za sve grupe vozila postoje problemi i ni za koga ti problemi ne mogu biti rešeni preko noći. Vozači nekada moraju da stoje u kolonama ili da idu okolnim ulicama, biciklisti nekada moraju da se obilaze za pešacima, jer jednostavno nije moguće imati obilje prostora za sve i tako da svi budu bezbedni i da mogu nesmetano da se vozaju. Pa ni mnogi trotoari nemaju dovoljan kapacitet, pa se i pešaci obilaze, guraju i sudaraju. Ja mislim da je ovo crtkanje oko Brankovog mosta loša ideja, ali nemam ni bolju. A da li bi bilo bolje ostaviti sve bez oznaka i upućivati bicikliste među pešake bez farbanja... Opet, ja mislim da jeste, ali možemo na proleće da sačekujemo tamo bicikliste i pitamo njih. Mislim da je za porodice ovako ipak bolje, a da je bolje i za decu, odnosno nove generacije, da se navikavaju na postojanje nekih staza (i traka) i na poštovanje tog prostora (i drugih pravila) bez obzira na to da li su na biciklu ili ne. Ako je nemoguće vaspitati sadašnje generacije, da probamo barem sa budućim da napravimo nešto pametno.

Hm, počeću da pravim i kratke verzije poruka, kao što radim sa filmovima. ;)
 
Rece ti Cane, ali aj da dodam nesto iz moje prakse:
imam cerku od 15 godina i reci mi kako da je uputim kuda da ude kada zeli na NBgd? Nije vrstan vozac i nesigurna je u velikoj guzvi, jednostavno nema godine voznje iza sebe. Da li da je prevozim kolima sa sve bajsom preko mosta ili da je ne pustam sa svojim drusvom, nego da vozi samo sa mnom? Ili da je pustim da ide kolovozom pa ili ce nauciti ili nece nikada ni voziti vise?
E sada pomisli koliko je jos takvih roditelja i reci treba li ta bezbedna staza za prelaz ili je bolje da ima jedna na kolovozu pa kom opanci, kom obojci (a kome zglobni bus sa 60km/h pored staze). To je samo jedan segment vozaca koji nisu u onih 10% koji sjajno voze i imaju iskustvo.
 
I šta sad, ti naleteo na klinca koji je maznuo auto pa da svi prestanemo da vozimo bicikle po gradu? Jel to ultimativni dokaz da je nebezbedno, ili da vozači ne paze? Pa da ne paze, ja (a i mnogo drugih) ne bi poživeli onda ovoliko, s obzirom o kojim godišnjim kilometražama se radi i koliko vremenski provedeš u bliskom susretu i mimoilaženju sa automobilima kamionima i autobusima. Ako ne voziš bicikl alkoholisan ili neosvetljen, toliki strah od saobraćaja je neopravdan.

Deci mlađoj od 12 godina nije dozvoljena vožnja "na javnim putevima". Kako Član 40 implicira da tamo gde postoji traka/staza ona mora da se koristi, ti bi mlađima od 12 godina efektivno zabranio prelazak Brankovog mosta biciklima.
Gde si ti pročitao da bih ja zabranio bilo šta bilo kome? Ili da mi smeta staza ili oni koji voze njom ili oni koji voze sporo?! To ste sve fabrikovali ;). Ne sviđa mi se jedino zabrana vožnje kolovozom i obaveza da se ide tom nakaradnom putanjom.
I opet bi ti da sklanjaš bicikliste iz nekih ulica. Koje su to ulice? I posle ja kao nešto zabranjujem. Ako nešto treba da se sklanja po centru onda je to motorni saobraćaj. Ako u nekoj uličici ima mesta za automobil ima i za bicikl, ravnopravni su a ako ne može bezbedno da te obiđe to je njegov problem. Jesi pročitao onaj članak u politici da kao planiraju iscrtati trake po mnogim velikim ulicama nauštrb kolovoza, a u sporednim ograničiti brzinu na 30. Nešto baš i ne verujem u to, ali pošalji ti neki protest za svaki slučaj, predloži zabranu dvotočkaša kao bolje rešenje :)

Biciklisti su za motorni saobraćaj isto što i pešaci za biciklistički. Nepredvidivost biciklista i pešaka je otprilike na istom nivou.
Nisu, biciklisti pripadaju isto gde i taj motorni saobraćaj i ravnopravni su, dok pešaci imaju trotoar i nemaju šta da traže na kolovozu kao ni biciklisti na trotoaru. A nepredvidivost nikako nije ista, biciklisti se služe signalizacijom i za njih važe saobraćajna pravila dok na trotoaru nema pravila, znam da ti voliš da voziš trotoarima ali to povlači i veću opreznost koncentraciju pažnju i malu brzinu jer uvek može da izleti neko iz zgrade, prolaza, lokala...

Ti lično kažeš da nije opasno da kamiončina prolazi tik uz biciklistu koji bi u trenutku mogao da se nađe pod točkovima čak i bez ičije greške, prosto zato što naleti na neki kamen.
Ne, nego kažem da nije opasno voziti bicikl gradom po kolovozu niti po magistralnim putevima nego je to normalno i da je realnost. Ne može svuda da bude Novi Sad, Novi Beograd niti diznilend :D a sto metara nove staze me neće spasiti kad je ceo grad bez staza. Evo na slici, po čemu se ovo razlikuje od mosta, po čemu je most tako rizičan i opasan, sve je isto. I gde je ovde biciklisti po zakonu mesto, u traci ili da se krije iza stubića na trotoaru i smeta i ugrožava pešake? Kako da stignem na Karaburmu i Višnjicu, trotoarima? Ceo grad je bez staza i sad će me baš ovih 100 metara spasiti rizika. Sad kao trebam na NBG da pređem na levu stranu pa se lomatam tuda kako je sve ono Bakara već opisao (semafori, zebre, ivičnjaci, lift, pešaci, cik cak 90 stepeni, kučići, gsp stajalište...) pa onda kod Pop Lukine da opet prelazim nazad na desnu stranu, umesto da normalno odmah nastavim kolovozom preko mosta pa na tunel. Da ima staza kroz celu Brankovu pa da ono ima smisla...
A i ako ćemo o izmišljenim scenarijima, gde je to kamenje na mostu i gde su ti biciklisti koji tako lako završavaju pod točkovima čim prođe vozilo pored? Neko je pre par strana odvalio da je najviše izginulih u saobraćaju biciklista. A eno citat načelnika BG policije da za dve godine ima tri smrtna ishoda, ove godine nijedan. Od onih povređenih većina je na stazama jer se tamo ubdedljivo najviše sudaraju padaju i lomataju.
 

Prilozi

  • Brankova.jpg
    Brankova.jpg
    265.3 KB · Pregleda: 60
Poslednja izmena:
Znam ja da osmatram i vidim koliko je ljudi na kolovozu, a koliko na stazama. U manjini ste i to mnogo. Ja to razumem jer smo razlicite klase biciklista: vi jurite kilometre i vreme, a mi uzivamo i vozimo opusteno. U prevodu mi se krecemo urbanim sredinama, a vi magistralnim putevima. Iz tog razloga ne razumem sto se petljate u ovaj segment koji je namenjen prvenstveno nama? Malo je glupo ovo klasifikovanje, ali moram da pokusam da vam docaram da ima i drugacijih od vas (cak nas je mnogo vise nego vas).
Znaci nama ne treba nista i nema smisla da se bunimo :)
Vi znate da uzivate, a mi ne znamo.

problemi se desavaju najcesce kod neiskusnih, starih, jednostavno onih koji nisu u top formi po bilo kom osnovu. Takvi ne idu po ulicama i magistralama, vec po stazama i tamo gde je najbezbednije. Iz tog razloga najcesce se i desavaju incidenti na tim mestima.
Ja lepo rekao da ce ta kategorija ici kao i do sada, niko nije pominjao ukidanje bici staza.
Ko hoce da trenira icice van grada ili u neku sumu kao i do sad sto je isao.
Ko hoce sa decom da se provoza on ce stazom koje se nalaze duz reka i parkova lagano, kao i do sada sto ide.

A ko hoce do prijatelja ili na posao na drugi kraj grada on ide bici trakama, to tako treba da izgleda.


Ti, reklo bi se, ipak živiš u Diznilendu. :) Na veoma preglednoj raskrsnici, udario me klinac bez dozvole u neregistrovanom autu.
Pa kad si isao bici stazom, da si isao kolovozom ne bi sekao raskrsnicu :D
Ovo je naravno malo u sali, ali obrati paznju na to koliko ukrstanja putanja imas kada se kreces bici stazom i kada se kreces kolovozom.

1. Biciklisti su za motorni saobraćaj isto što i pešaci za biciklistički. I gore, jer mislim da je brzina prosečnog bicikliste manja u odnosu na kola (i to po propisima), nego pešaka u odnosu na bicikliste. Nepredvidivost biciklista i pešaka je otprilike na istom nivou. Ako ti nije normalno da se, u određenim okolnostima, mešaju pešaci i biciklisti, ne može ti biti normalno da se mešaju vozači i biciklisti.
vrlo dobro se secam tog casa fizike kada nam je nastavnik objasnjavao sta je brzina i kako ne ubija brzina vec razlika brzine izmedju tela.
Pesak se krece u proseku 4km/h
Motorna vozila u BG se u proseku krecu 28km/h
Biciklisti (kolovozom) se u proseku krecu oko 25km/h cesto i brze
Zakjucite sami gde je najveca razlika brzina.

Do sudaranja dolazi kada se putanje kretanja ukrstaju, a toga prakticno nema kada se vozila krecu istim smerom.

=Gedza;4880801
imam cerku od 15 godina i reci mi kako da je uputim kuda da ude kada zeli na NBgd? Nije vrstan vozac i nesigurna je u velikoj guzvi, jednostavno nema godine voznje iza sebe. Da li da je prevozim kolima sa sve bajsom preko mosta ili da je ne pustam sa svojim drusvom, nego da vozi samo sa mnom? Ili da je pustim da ide kolovozom pa ili ce nauciti ili nece nikada ni voziti vise?
Ja imam dve od 15 i od 10 godina...
kojom ja stazom da ih pustim, kad ovde nema staze a nece je skoro ni biti, a ni u moje vreme nije bilo?

Treba vozace nauciti da postuju bicikliste, a to se nece desiti sklanjajuci ih sa kolovoza vec jasno obelezavati njihovo prisustvo.
 
Poslednja izmena:
Bakara, kad tebe ni krivog ni dužnog pokosi auto i jedva izvučeš živu glavu (ili je ne izvučeš) pokušaću da se setim da zbijam šale. A možda sledeći put žrtva bude tvoje dete, pa pukneš od smeha?
I ne znam na kakva ukrštanja putanja misliš i u kom kontekstu. Raskrsnice su raskrsnice i ne ukrštaju se samo oni koji lete.

"Motorna vozila u BG se u proseku krecu 28km/h"
Ne znam odakle ti ovo, ali verovatno se misli na zastoje. Iz mog iskustva, pešaci standardno 4-6 km/ć, biciklisti (rekreativci koji su najbrojniji) najviše 15-20 (retko i tih 20, lako se vidi na Adi), motorna vozila 40-100. Ako računaš sa zastojima, primeni ih na sve kategorije vozila. Preglednost i manevarske mogućnosti pešaka i biciklista su daleko veće od motornih vozila, pa im je lakše da se zaobilaze bez posledica. Pritom je težina mnogo manja, kao i potreban prostor, pa em ima mesta za više ljudi, em su u slučaju fizičkog kontakta posledice neuporedivo manje. Ja sam i to učio u školi, tebi je valjda bio drugačiji udžbenik.

"Do sudaranja dolazi kada se putanje kretanja ukrstaju, a toga prakticno nema kada se vozila krecu istim smerom."
Blago tebi. Dakle, svi oni biciklisti koje su automobili, autobusi i kamioni pokupili (ili oduvali) u prolazu sigurno su sanjali? Pešaci koje na trotoarima pobiše vozači sigurno su još živi jer se nisu ni kretali, a ni bili na kolovozu?

"Treba vozace nauciti da postuju bicikliste, a to se nece desiti sklanjajuci ih sa kolovoza vec jasno obelezavati njihovo prisustvo"
Neće naučiti ni time što ćeš bicikliste da im bacaš pod točkove. A već sam rekao da je crtanje traka odlično upravo da bi vozači shvatili da nas ima i da učestvujemo u saobraćaju i da nam je tu mesto. Ali, ne na svakom metru asfalta i sasvim sigurno ne tamo gde nije bezbedno.

"Znaci nama ne treba nista i nema smisla da se bunimo (...) Ja lepo rekao da ce ta kategorija ici kao i do sada, niko nije pominjao ukidanje bici staza"
Svako ima pravo da se buni i traži više/bolje. Ali, ti tražiš apsolutna prava za sebe (a pritom smatraš da tražiš nešto drugo). Da biciklisti budu superpovlašćena kategorija, jedina koja bi imala potpuno pravo na zasebne staze, ali da pritom može po izboru da se kreće i po drugim površinama, kako god poželi. Time zastupaš i ukidanje trotoara i prebacivanje pešaka na sve ulice (uključujući i autoputeve), da se šetaju između traka, jer ako se kreću u istom smeru kao vozila, onda "praktično nema sudaranja". Pa kad pešak vidi nekog prijatelja u drugoj traci, samo mahne, vozila stanu i puste ga da on lepo prošeta preko ulice. U stvari, na svakom segmentu isprekidane linije trebalo bi, tokom gradnje puteva, poistaviti po dve stolice, da pešaci mogu i da sednu i odmore. Možda i stočić, da spuste stvari ili popiju pićence?

Inače, ne slažem se da onaj ko vozi brzo u tome ne uživa. Ali, kao i ostali učesnici u saobraćaju, biciklisti u naseljenim mestima (a pogotovo centru grada) moraju da se kreću sporije i da podležu strožim pravilima nego van naselja (i van puteva).

Nego, baš me zanima šta mislite o dozvoljenom kretanju biciklista po autoputevima? Pretpostavljam da se bakara potpuno slaže, ako bi se kretali istim smerom kao vozila? Tim pre što na autoputevima nema ni tog ukrštanja putanja, pa bi sigurno bili bezbedni? No, ozbiljno pitam. Mislite li da je broj incidenata sa izletanjem vozila u zaustavnu traku prihvatljivo mali da se biciklistima dozvoli vožnja?
 
@Bakara

I Ne treba da se bunite (vas 5%) za nesto sto koristi 95% biciklista, vec da shvatite potrebe vecine i prihvatite to (da ste manjina) i da se ponasate shodno tome.

II To je objasnjenje za tvoju konstataciju da se najvise problema desava na stazama, a ne na ulicama (pricao si da su staze nebezbednije od ulica).

III Pa da bi staza dosla do tebe mora da se grade i zato treba pozdraviti svaki metar nove staze, jer po vasoj logici nikada ne bi ni trebalo poceti da ih rade, jer svaki pocetak je bio sa prvim metrom. Ovo je na vasu konstataciju da je 50m staze bezveze, a na tih 50 doci ce novih 50, pa novih 100 i kroz neko vreme imacemo ceo grad u stazama.

IV Pa pokusaj da cerkama razvijes moc rasudjivanja i procene da se krece mestima koja su bezbednija za njih u skladu sa njihovim sposobnostima. Da se krecu trotoarom tamo gde je tako bezbednije za njih, ali da postuju pesake i ne ugrozavaju njihovu bezbednost i da se na taj nacin probiju do staza gde ce vezbati svoje sposobnosti i unaprediti ih. Siguran sam da bi im rekao da predju Brankov most stazom (zajedno sa pesacima), a ne da idu kolovozom (zajedno sa zglobnim autobusom). Cik kazi da nije tako. Pa svaki normalan roditelj bi to rekao svom detetu, jer je to BEZBEDNIJE.

PS pozdravi profesora fizike i kazi mu da nije pomenuo vazniji element koji ubija, a to je razlika u masi (pa tek onda puta razlika brzine). Mene musica udari sa vise od 50km/h i meni nista (njoj kako je mogu da mislim), a bus kada bi me piknuo sa razlikom od 10km/h sastavljali bi me na Banjici. Na stazi nema masivnijih objekata od biciklista i poverede su vecinom usled brzine kretanja i vecinom nisu opasne po zivot, a na kolovozu sta god da te sastavi ti si ona musica i pri maloj razlici u brzini povrede su velike. Jos kad tome dodas da se po kolovozu moras kretati brzo biciklom svaki pad je koban (bicikista glumi onu musicu). Oko tih brzina si opet zloupotrebio statistiku. Nece tebe udariti onaj vozac koji ide sa 28km/h, vec onaj koji je prekoracio brzinu i napravio previd (neodgovoran vozac), a tu je ta razlika u brzini daleko veca, pa jos puta razlika u masi jednako je ili hitna pomoc ili Orlovaca (groblje u Bgdu). +40km/h x 10xm = ozbiljan problem Tu nema ogrebotina i obloga da se izlecis, kao sto je u vecini slucajeva na stazi, nego ili hirurg ili pop.
 
Poslednja izmena:
Mi sirotinja koja ne živi u BG-u nemamo bici staze, tako da nemamo tih problema dali voziti kolovozom ili bici stazom :)
Ja sam čak malo pre peglao po autoputu :)
51e1e47496282493f9111a711311133d.jpg
 
Poslednja izmena:
Ljudi, rasprave su vam bas besmislene. U nasoj zemlji nepostoji osnovna kultura, pa onda samim tim ni saobracajna. Ljudi su postali samozivi do besvesti ! Sem mozda malo u Vojvodini, u ovoj nasoj suzenoj Srbiji nijedan vozac nema na umu da postoje jos neki ljudi koji voze nesto drugo od kola, kao npr. bicikl ili motor.
Dali znate da i nepismen moze da polaze ? jedne godine je u Srbiji poginulo 280 vozaca kola i 150 biciklista i motorista. U odnosu na broj ucesnika u saobracaju, moze se reci da je ovo ogromna brojka za bici i motor. Licno bih voleo da ove nase stranice upotrebimo korisno, pre svega kako da sacuvamo glave u ovom nasem neartikulisanom saobracaju. Apsolutno nisu krivi urbanisti koji imaju dobru volju da postave staze po gradovima. Ako trazimo krivce za sto-sta, onda necemo pogresiti ako upremo prst u gradsku upravu ! Zasto jedna strana brankovog mosta neradi vec 5 godina. Zasto dozvoljavaju ovakav lift, koji od pocetka nije bio dobro projektovan. Dali je gazda lifta iznad gradske uprave? Zasto staze nisu uvrstene u redovno odrzavanje kao ostale gradske ulice, jer tvrdim da na bici stazama ima vise srce od pijandura, najcesce pecarosi, nego ostale ulice, itd. itd.
 
Dali znate da i nepismen moze da polaze ? jedne godine je u Srbiji poginulo 280 vozaca kola i 150 biciklista i motorista. Dali je gazda lifta iznad gradske uprave?.

Sad sam tek saznao da i nepismen moze polagati vozacki ispit. :p
 
Zasto staze nisu uvrstene u redovno odrzavanje kao ostale gradske ulice

Ha, imam odgovor za tebe, mada ti neće značiti baš ništa. Ukratko - naručilac projekta isti nikada nije preuzeo od izvođača. Naručili su ga, napravljen je (očajan ;)) projekat, radovi izvršeni (sa sve onim semaforom na sred staze blizu Hale sportova), ali onda projekat nikada nije primljen i tako je ostao u statusu kvo. Za njega (odnosno održavanje) nije zadužen ni naručilac, ni izvođač. Premda, ako se dobro sećam, izvođač je taj koji je trebalo da preuzme i posao održavanja posle svega. A zašto je sve tako napravljeno? Ne znam. Možda usled neke promene gradske vlasti, možda upravo da bi se uštedele pare (odnosno, dale nekom drugom).

Inače, u pravu si - diskusije nekada prerastu u rasprave. Naročito kad ljudi ne dele moje mišljenje. :D

@mirza Ako si samo to izdvojio, nisi mnogo bolji. ;) Da ne pominjem da si onu tačku iza upitnika u citatu ti dodao, ne bi li kod nas stvorio još goru sliku. ;)
 
Ok evo ja ću još malo da dodam :D

U nasoj zemlji nepostoji osnovna kultura
Zasto jedna strana brankovog mosta neradi vec 5 godina.

Cane, nisi mi rekao za Brankovu ulicu da li je takođe "strahovito rizična" kao i most, i kuda njom treba voziti?
 
Poslednja izmena:
Reci cu ti ja, posto tuda cesto idem do kuce. U spicu je nezgodna, svi nervozni, semafori, guzva, idu sporo, a ocekuju da tuda prolete (vise traka). Nasuprot tome kada nema guzve lete po 80km/h. Kada idem sa mosta ka centru posle mosta produzim trotoarom sa leve strane, jer je skoro uvek pust i predjem na pesackom kod Meka, pa onda idem Narodnog Fronta kolovozom, odatle je ok. Mozes jos i uzbrdo ka Moskvi ulicom, jer je siroka i nije ludilo. Kroz tunel ispod Terazija nikako, bas rizicno pogotovo preko dana, jer dosta ljudi tuda idu bezglavo, a inace je zagusljivo. Opet ako se usudis ne zaboravi svetla da ukljucis.
 
Poslednja izmena:
Ok, ti si mi reko kuda ti voziš, ali kuda bi trebalo, gde je biciklisti mesto po logici ili zakonu kako god?
Produžiš trotoarom jer je pust. Tako i ja u suprotnom pravcu nizbrdo produžim trakom ili čak žutom svejedno, jer je pusta. Nizbrdo tunel, Brankova i most se proleću za tili čas. Ne vidim nikakvu strahovitu opasnost, niti u Brankovoj niti na mostu, da bih bežao međ' stubiće ili na autobusko stajalište.
Uzbrdo Brankovom jeste u špicu gužva i idu sporo ali to ne utiče na mene, a moguće i da su nervozni kao što kažeš ali i to nisam primetio jer me ne tangira :D ako jesu nervozni mogu samo da turiraju u mestu. Njihov je problem što bi da se voze centrom grada u špicu. A ako im smetaju biciklisti neka pomisle da li bi bilo bolje ili još gore da su i ti biciklisti za volanom.
E da, a kroz tunel jeste zagušljivo ali je i najbrže. Čak i kada je kolaps, oni stoje (i guše se, šta da im radim...) ja prolazim bilo sa strane bilo između. Svetla danju naravno nemam, oslanjam se na to da me sasvim dobro vide, kao što bih ja jasno video biciklistu da sam za volanom. Sve ovo mi je redovna ruta, nisam nikad imao nikakvu neprijatnost. Osim jednom na Brankovom mostu pre dve godine kad su mi neki *****i vikali kroz prozor "*****u" ili tako nešto. Verovatno su se vraćali iz provoda pa nisu u jedan noću očekivali biciklistu na mostu te valjda nisu mogli da projure brzinom kojom su navikli. Ja naravno bio jako osvetljen, ako se ne varam sa sve prslukom koji inače ne nosim nego tada se vraćao sa nbg i 300km breveta pa mislim da sam ga imao na sebi.
 
Cane, nisi mi rekao za Brankovu ulicu da li je takođe "strahovito rizična" kao i most, i kuda njom treba voziti?
Neću da ti kažem, nisi citirao moju poruku. ;)
Rekoh da je ceo taj potez veoma rizičan i nezgodan i da nemam predlog bez dobre investicije. Direktan put vodi Brankovom i u Terazijski tunel, a to bih poistovetio sa samoubistvom. Ili bar ja nisam nikada bio u tom delu kada nije bila ludnica. Lično, tuda obično prođem samo ako idem do Kneza, a to znači lift, pa trotoar (kroz stanicu sa nedavnih slika), pa Pop Lukina i onda dalje. Da idem do npr Prizrenske, verovatno bih išao kako reče Gedža. Prelaz do Meka, pa ili ponovo na prelaz u NF ili kroz podzemni prolaz. U stvari, meni je logika da posedovanje ličnog prevoza, koji se pritom lako provuče i kroz pasaže i bilo gde, iskoristim upravo tako da se ne vezujem za glavne ulice. Autbusi i automobili tuda idu zato što nemaju izbora. Ja se izvučem tamo gde je što manja gužva. Ako je moguće. Dakle, ako hoćeš iz centra na Nbgd, praktično si osuđen na prelazak preko Bankovog mosta, ali bih uvek gledao da mu se iz neke sporedne ulice približim što kasnije, a po prelasku da se sklonim što ranije.

Tako generalno tretiram nezgodne ulice. Npr, do Banovog brda idem vozim kolovozom u Kneza Višeslava (veoma široka kroz Košutnjak) i Blagoja Parovića, ali onda presečem Požešku i idem u Nikolaja Gogolja (prva ispod, paralelna celom dužinom). Ona je i jednosmerna u tom smeru, pa je još bolja. Na suprotnu stranu, ako idem od Ade preko Banovog, obično na Visoku (sa jedne ili druge strane), pa do Požeške na trotoar i onda provlačenje kroz autobuske stanice. Ljudi se uvek pomere koliko je moguće (naravno, ne tako da mogu da proletim), a i ja razumem da mesta nema dovoljno za toliko ljudi. Tu dolazimo do organizacije saobraćaja koju sam pominjao. Recimo, Požeškom prolazi barem 10 linija i svaka staje na svakoj stanici što nije normalno i pravi te gužve. U svakom slučaju, uvek se trudim da svi mogu da prođu što lakše, brže i bezbednije.

Btw, linije 23 i 53 se potpuno preklapaju sve do Sajma, a u povratku još od Kneza Miloša. Dakle, ista putanja, sve iste stanice. Ko je to smislio trebalo bi ga dobro istući. Obe linije su blokirane. Umesto da 23, koji je skoro duplo duža linija, na tom delu rute staje tek na nekoliko stanica. A i druge linije ih imaju previše. Nekada smo imali malo automobila i još ih manje vozili, a bilo je manje i ovih dostavnih demona iz pakla. I onda su ljudi hteli da svuda idu direktno. Taj koncept u Beogradu odavno nije održiv, ali niko to ne želi da shvati. Pogotovo sada kada imaju (&%$&/#! busplus naglasak treba da bude na presedanju. Čak i više puta ako je potrebno, ali da prevoz sveukupno bolje funkcioniše. Pisao sam sve to detaljno famoznom Sekretarijatu za saobraćaj, ali bolje bi bilo da sam pisao Deda Mrazu.

Uglavnom, tamo gde ne postoje uslovi za elegantno rešenje, ja sam za naglasak na bezbednom, nipošto brzom ili komfornom. Pa odgovaralo to meni ili ne.
 
Izvini nisam te skapirao, mislio sam da ti treba savet.
Uzgred ja tuda prodjem vise od 100 puta godisnje i velika mi je verovatnoca da ce me neko sastaviti u par godina barem jednom, a ja planiram da vozim jos decenijama, pa zato idem ovuda. Ako ides par puta godisnje daleko je manja verovatnoca za problemom.
 
Ja bolje vise nista da ne pisem na ovu temu, i kuda bih ja :)
A vozim u proseku oko 4x nedeljno i hteo - ne hteo, prolazim vrlo prometnim ulicama, brankova ulica je jos najbolja :D
 
Poslednja izmena:
@mirza Ako si samo to izdvojio, nisi mnogo bolji. ;) Da ne pominjem da si onu tačku iza upitnika u citatu ti dodao, ne bi li kod nas stvorio još goru sliku. ;)

Nisam obracao previse paznje da li je sve ispravno napisano, jer sam samo preleteo preko njegovog posta.
Normalno je da se napravi greska ili dve prilikom pisanja na tastaturi, ali on ga je malo pretarao, iz razloga sto bas spominje nepismenost.
 
2ew6ktx.jpg


Okupljamo se po 68. put, i ovaj put idemo do Mosta na Adi. Na ovom mostu postoje liftovi za pešake i bicikliste koji su plaćeni 1 milion evra (da, dobro ste pročitali), mogu da budu pušteni u rad ali iz nekog čudnog razloga gradska vlast prolongira njihovo puštanje u pogon, izgovarajući se javnim nabavkama, servisima i raznim dozvolama, već 5 godina!

Dok liftovi propadaju i dok se delovi čerupaju, a okna postaju prostor za odlaganje otpada, nadležni smišljaju solomonske odgovore i prikrivaju informacije u vezi stanja liftova.

Očekujemo odgovornost za javašluk i propadanje gradske imovine i pitamo gradske čelnike: "Hoće li to skoro???"

Obavezno se osvetlite, jer brzo pada mrak, i spremite se za uzbrdicu! :)

https://ridewithgps.com/routes/17775766
 
Nazad
Vrh Dno