Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Mislim da se vise isplati kupiti Avalanche i polovnu hidrauliku nego ovo, lavina bar ima Alivio zadnji menjac a ovo je losa oprema za 50k din, altus/acera ali zato sto ima najjeftinije hidraulicne kocnice. Mada i ovo je dobro u odnosu na ostale zvucnije brendove koji za ove pare nude v-brake i full altus opremu :d
 
Onaj ''moj spisak'' je više bilo informativnog karaktera. Za neki konkretan model svakako valja razraditi sve opcije pre kupovine.

Inače, da ja sad kupujem MTB, sigurno bi to bio neki 29er. Mislim da 26ice polako gube primat.
 
E to sam se uvek pitao.. koje su sve prednosti 29? Aj kapiram bolji kontakt/veca efikasnot i veca brzina.. ali sta jos? Meni deluje bas nezgrapno i neprimereno za off road ili zahtevnu voznju. a kazu da nije tako. 29er mi deluje dobro samo za vojvodjanske pravce.
 
@cane: koje si nove pedale uzeo? Ja merkam Wellgo M111, samo ne znam dal da uzmem ovde crne ili se strpim i narucim sexy crvene. :D

Uzeo sam marku Vrhunski Proizvod - VP196. ;) Hteo sam Wellgo M20, ali ih nigde nije bilo, a ove su najviše ličile (i isto koštale). Stare C27 mi deluju za nekoliko klasa kvalitetnije, ali videćemo. Gledao sam i M111 i delovale su mi nekako nežno, a cena je prilična. Mada mi se sviđa što izgleda da se otvaraju imbusom. Ako si već njih izabrao, ja bih čekao sexy crvene. :)

Btw, sad videh da Capriolo navodi da su C27 "ALU-PVC" što uopšte nije tačno, pedale su skroz metalne i pritom izlivene (VP196 i M20 nisu). Jedino je onaj čep odozgo plastičan, ali to ne može baš da se računa u materijal pedala. :)
 
@HSV

Po onome šta znam, 29ka je udobnija, lakše prelazi preko rupa/kamenjara, brža kad se ''zaukta'', bolja za uspone, lakše upravljivija na spustu. 26ica je upravljivija kroz šumu, bolje skreće kad su oštri uglovi, bolja kontrola kočenja.
 
Kad sam kod Žute kuće (stade da napumpa gumu) pričao sa jednim likom (Milan beše), koji vozi 29ku kroz Košutnjak, reče mi da je za uspone odlična, al' ne smeš dopustiti 29ci da uspori. Kad uhvatiš zalet pred uzbrdicu, lakše održavaš brzinu na istoj, nego na 26ici. Na ovo sam mislio. :)

Još uvek nisam imao prilike da vozim 29ku dalje od 200m (po ravnom), pa su ovo gore stvari koje znam iz priče, ne iz ličnog iskustva. Kad budem imao priliku da probam offroad sa 29kom, ažuriraću mišljenje. :)
 
Poslednja izmena:
29 vs 650B vs 26: http://www.bike198.com/26-vs-29-mountain-bike-debate/ (pročitajte i komentare ljudi koji su probali, iskustva i mišljenja su različita)
Meni prvo pada na pamet geometrija uz isti hod viljuške - za 29er sve mora da bude veće. Oprema je i dalje mnogo skuplja. U MTBaction su poredili 2 Cannondale bajka sa istom cenom i navodno istom opremom. Ali, 26 je imao RS Recon, a 29 neku RST viljušku. Suštinski, što jeftiniji bajk, to je veća razlika u ceni 29 vs 26. Drugo, za 29 kažu da bolje savladava većinu terena, ali sporije ubrzava, što znači veći problem kada staneš na uzbrdici da odmoriš. A kad se zahukta, traži osetno jače kočnice da bi imao istu upravljivost i kočioni put. To opet znači skuplje (i teže). Treće, veći točkovi su nezgodni za tehnički zahtevan teren sa puno malih, uskih skretanja. Dakle, u gradu (na trotoaru) 29 je noćna mora. Četvrto, 29 je uvek teži (sa istom opremom) i to ne baš malo. Ako ga treba negde popeti... Konačno, veće dimenzije celog bicikla zahtevaju i više prostora za čuvanje (i nisu pogodni za niske vozače). Da je cena ista ili približna, svakako bi trebalo razmotriti. Ovako... Idealno bi bilo imati i 26 i 29. :) Btw, za 650B kažu da je negde između po svemu (logično), ali kako obično biva sa tim "nešto između" (ili Jablan), ta opcija je najskuplja.

Ja bih svakako probao, ali dok PB zahteva ostavljanje otisaka prstiju (i sa ruku i sa nogu) i najmanje 2 organa, ništa od toga.

EDIT: Jako bitno - iskustva pokazuju da su veći točkovi (osim što su teži) daleko osetljiviji i da se lakše krive (logično). Opet nezgodno za veće vozače kojima 29 prvenstveno odgovaraju.
 
Poslednja izmena:
@canejr
Odlicno si obrazlozio. Drugim recima i dalje ce biti mesta i za 26 i za 29-ke.
Da imam puno para sigurno bih uzeo 27,5" bajs jer mislim da on objedinjuje ono najbolje iz oba sveta, manevrisanje/agilnost kod 26" i lakse prelazenje preko prepreka kod 29".
U svakom slucaju vreme (i interesi velikih bici kompanija) ce pokazati da li je stvarno 27.5" ono sto svima nama treba.:)
 
@dzoni
Da, to je vec logicno.

@cane
Upravljivost se relativno lako resava sa kratkom lulom. Tezina, meh, nisam takmicar pa da mi ta razlika igra neku ulogu. Mislim da sve ukupno razlika moze da bude pola kilograma za bajs iste klase, mozda i manje.

Inace se slazem sa dzonijem, da sad uzimam nov bajs, verovatno bi to bio 29er. Sa akcentom na ovo nov, citaj da imam bar nekih 500nak da potrosim na bajs, da mi cena potrosnih delova ne bude problem. Ali mi i trenutni 26 odgovara i dok se sve zivo ne istrosi do iznemoglosti, nista ne menjam :)
 
@mirza
Jel smem da kazem da mi se tvoj prethodni bajs vise svidjao? Sry sto te podsecam istog, ali nisam preterani ljubitelj belih ramova, mozda da su tockovi neke druge boje? Kako god, nadam se da ce te dobro i dugo sluziti :)

Hehe, pa i meni se prethodni vise svidja i nekako prva ljubav zaborava nema, al sta da se radi.
Belu ni je ne volim, al eto tako se namestilo, kazem jos jednom uzeo ga za male pare i tako resio da sklopim bajs.
Hvala.
 
@Matthias Mislim da će industrija radije da gura 26 i 29, kao dovoljno različite (pa da mnogi odluče da kupe oba). Mnogo im se više isplati. Kad 29 još bolje krene, sigurno će da se počne sa tekstovima kako "26 još uvek ima šta da kaže" trt-mrt. A 27,5 možda predstavlja najbolji spoj dva sveta, ali istovremeno predstavlja i najveći kompromis. Ono, "nit' smrdi, nit' miriše". :) Sve mi se čini da će da ostane kao "redak zver".

@Dule U kojoj meri bi lula pomogla i da li bi onda morao da uzimaš veći râm, recimo da je diskutabilno. Težina? Za Cannondale modele razlika je ~0,7 kg. Ali, sa jačim felnama (koje su potrebne), jačim kočnicama (koje su potrebne) i istom klasom i istim hodom viljuške, razlika bi sigurno bila preko 1 kg, možda i 1,5. Dakle, 10ak %. Ni mnogo, ni malo. Meni lično najviše smeta cena, raspoloživost modela (retko imaš sve modele u obe dimenzije) i upravljivost po gradu. A i to kretanje na uzbrdicama bi moglo negativno da utiče na moj imidž vrhunskog brdaša. ;)
 
@canejr
@dzonihsv

Hvala Vam za info i linkove. Ako sam dobro shvatio fixi samo i isključivo za ravno. I šta je inače Best Buy za nekog komebiciklizam nije opsesija
 
Koliko bi izdvojio,je l' bi samo po drumu vozio? Predpostavljam da bi samo tu pošto su pitao za fiksi
 
@Kritika Nikome na ovom forumu biciklizam nije "opsesija". I u celoj Srbiji je malo opsednutih. A Fixie je više izjava (i to modna ;)), a da li je samo za ravno zavisi isključivo od tvojih nogu. (ne, ne mislim da li smrde :D)
"Best buy" je bicikl koji odgovara tvojim potrebama (i dimenzijama), a pritom je u dobrom stanju i za cenu koju možeš da priuštiš. Ako ti biciklizam već nije "opsesija", verovatno treba da izdvojiš duplo manje para nego što realno možeš. Sad se ne sećam da li si pričao o tome kako bi ga, gde i koliko vozio, a to je najbitnije. Ipak, ne očekuj baš da neko pretražuje oglase umesto tebe. Objasni potrebe, polovinu budžeta i dimenzije, pa da ti preporučimo tip i veličinu. Onda na oglasima (ili u radnji) nađeš 3-4 modela koji tebi nekako odgovaraju, pa ti kažemo da li neki od njih valja.
 
FA77SEt.jpg

gFL1V60.jpg

tuWVa8j.jpg

To01p9n.jpg

picGyEB.jpg


Dobio sam odgovor da su nakon moje prijave utvrdili da fali znak, i da je rampa otvorena, ima tome skoro mesec dana, provericu.
Ono sto me opet interesuje su ove bandere sa solarnom rasvetom. Koja je njihova funkcija, cemu sluze, odnosno kome su namenjene, malo je neobicno da neko kupi 100 bandera koje kostaje verovatno stotine hiljade eura i postavi u neku vuko****nu gde nikoga nema ? Kao sto se moze videti taj deo nije obelezen ni kao biciklisticka staza.
Mozda kada se obrazlagalo zasto da se kupi 100 bandera sa solarnom rasvetom su naveli da je to seteliste , biciklisticka staza.. a onda kada su prodali solarne bandere, nije im odgovaralo da tu ista dodatno komplikuju i slucajno remete uzivanje ovim sto su oteli nasip i obalu, pa je propisno obelezavanje biciklisticke staze izostalo.
Ovde je svaki saobracaj zabranjen. (osim specijalnim vozilima)
 
Poslednja izmena:
@demios Pa tebe cele sezone nema, tako da tvoje povremene poruke tumačim kao greške u sistemu. :)
Stvarno, živ li si ti, živ li je beli konjić i pedalaš li išta ili si se skroz okrenuo igricama, svojoj pravoj opsesiji? ;)
 
demios vozi bici, staze samo i offroad, i preshao je za 3 meseca 3000km ;)

ahahaa...kakve crne igrice :D
 
On je lonely driver. :d
 
shto lonely?

danas nas chetvorica cepali koshutnjak dva kruga :D

benchmarkovci uglavnom asfalt cepaju, mtb sa slik gumama po magistralama, shto mene u fulu ne zanima :)
 
Poslednja izmena:
Dobio sam odgovor da su nakon moje prijave utvrdili da fali znak, i da je rampa otvorena, ima tome skoro mesec dana, provericu.
Ono sto me opet interesuje su ove bandere sa solarnom rasvetom. Koja je njihova funkcija, cemu sluze, odnosno kome su namenjene, malo je neobicno da neko kupi 100 bandera koje kostaje verovatno stotine hiljade eura i postavi u neku vuko****nu gde nikoga nema ? Kao sto se moze videti taj deo nije obelezen ni kao biciklisticka staza.
Mozda kada se obrazlagalo zasto da se kupi 100 bandera sa solarnom rasvetom su naveli da je to seteliste , biciklisticka staza.. a onda kada su prodali solarne bandere, nije im odgovaralo da tu ista dodatno komplikuju i slucajno remete uzivanje ovim sto su oteli nasip i obalu, pa je propisno obelezavanje biciklisticke staze izostalo.
Ovde je svaki saobracaj zabranjen. (osim specijalnim vozilima)
Propustio sam da primetim...kome si i kad podneo prijavu?

Inace sto se rasvete tice, mislim da ju je postavio vlasnik nekog od splavova a ne grad.
Uzurpacija tog dela je masovno pocela posle bombardovanja kada je vojska koristila taj deo nasipa.

Ja sam odrastao na toj stazi i strasno mi smeta sto donjom stazom do Save vise ne moze da se vozi.:mad:
 
Poslednja izmena:
Da sam video ovu sliku kada smo pricali o velicini tockova :d
1239901_685791024782532_1689160139_n.jpg
 
Propustio sam da primetim...kome si i kad podneo prijavu?

Inace sto se rasvete tice, mislim da ju je postavio vlasnik nekog od splavova a ne grad.
Uzurpacija tog dela je masovno pocela posle bombardovanja kada je vojska koristila taj deo nasipa.

Ja sam odrastao na toj stazi i strasno mi smeta sto donjom stazom do Save vise ne moze da se vozi.:mad:

Uzurpacija tog dela nasipa je pocela posle 2008, najveci deo je tada uzurpiran. (bilo je i pre 2008, ali manji broj)
Ne verujem da je neko mogao da dobije dozvolu da postavlja rasvetu o svom trosku bez nekog projekta, kojim bi se definisali razlozi zbog cega se postavlja rasveta, kao sto i ne verejum da je to neko uradio od sopstvenih para.
Prijave, vise njih sam prosledio na razlicite odrese, Beokom servis, Kabinet gradonacelnika, ali sam podnosio prijave i direktno na salterima javnih sluzbi sa koje sam smatrao da su odgovorne za ovakvo stanje. Poceo sam da se smaram sa problemom nasipa pre 2 meseca 11.7 sam podneo prvu prijavu, u kojoj sam kompletno opisao sve probleme, i trazio odgovore nadleznih sluzbi.
Tu nije samo jedna sluzba odgovorna za to sto se desava nego mnogo njih.
Prijave sam podneo zbog uklonjenog znaka , kojim se zabranjuje kretanje motornim vozilima nasipom, otvorene rampe 24 casa a trebala bi da bude pod kljucem.Takodje sam naglasio da se tamo odvija kradja struje u preko 200 objekata koji su se nelegalno prikacili na reni bunare i odatle kradu struju. Iskopali su septicke jame pored reni bunara odakle se snabdevamo vodom za pice. Oteli su zemljiste i ogradili ga, pa sam i to pitanje postavio odakle im pravo da ogradjuju zemljiste ogradama, zidaju objekte od cvrste gradje. Posekli su stotine stabala pored reka, koja imaju funkciju da stite nasip od erozije. prijavio sam nelegalnu secu stotine stabala na tom delu nasipa. Sam nasip je unisten na mnogo mesta, jer se nasipom krecu teski kamioni sa gradjevisnkim materijalom.
Prijavio sam vise puta one parkirane automobile pored nasipa u tim vikendicama, cak sam na kraju i dobio pisani odgovor da si ih fotografisali i da su nelegalno tu.
Uglavnom smaram se vec neko vreme sa tim problemom, i zeleo bi da se i taj deo nasipa pravilno obelezi, i formira biciklisticka staza to Ostruznickog mosta.
Na tom potezu ima mnogo dece, koja se vozikaju biciklima, rolsulama, ali i lstarijih ljudi i ljudi sa specijalnim potrebama, svi oni su ugrozeni bahatom voznjom po nasipu gde je svaka voznja motornim vozilima strogo zabranjena.

snimak iz 22.2.2008 (7 dana, nakon ove fotografije Beogradvode postaje javno preduzece)
2008.jpg

snimak iz 28.7.2009
2009.jpg

Verujem da grad namerno stiti neke od vlasnika tih vikendica, te da zbog toga tamo i ne postoji obelezena biciklisticka staza, da postoji biciklisticka staza morali bi ozbiljnije da se bave bahatim vozacima odnosno lopovima koji otimaju, a oni ih stite.
Obzirom da je tako stanje kako je, sumnjam da ce zeleti tek tako da oforme biciklisticku stazu na tom delu, ukoliko ne budu hteli to da urade, planiram da pokrenem gradjansku inicijativu za obelezavanje biciklisticke staze. Mogao bi i da pokrenem inicijativu za zabranu voznje nasipom, ali to nema smisla, jer je i sada tamo strogo zabranjena voznja motornim vozilima, pa jedino inicijativa da nadlezne sluzbe rade svoj posao po zakonu a ne po prezimenima.
 
Poslednja izmena:
Rent-a-bajk sistem od sutra ispred Ministarstva energetike

Tanjug | 16. 09. 2013. - 13:31h | Komentara: 0
Ispred zgrade Ministarstva energetike, razvoja i zaštite životne sredine sutra će biti postavljeno 20 novih bicikala koje će, besplatno moći da koriste zaposleni u Ministarstvu za potrebe dnevnih zadataka, ali i za dolazak od kuće na posao.
264593_sombor-biciklovi-na-meti-lopova_f.jpg
Rent-a-bajk sistem funkcioniše kao otvorena biblioteka - osoba uzima bicikl i vraća ga u dogovorenom roku, a realizuju ga UNDP Srbija, Grad Beograd i Ministarstvo, kao deo obeležavanja Evropske nedelje mobilnosti u okviru projekta "Podrška održivom saobraćaju u gradu Beogradu", saopštio je UNDP.

Sistem besplatnog korišćenja bicikala za osoblje Ministarstva uspostavljen je prilikom prošlogodišnje Nedelje mobilnosti, a ima za cilj promociju alternativne mobilnosti i stimulisanje osoblja Ministarstva za korišćenje bicikala, ali i suzbijanje predrasuda da je u Beogradu teško voziti bicikl.

Evropska nedelja mobilnosti je godišnja kampanja održive urbane mobilnosti koja se od 16. do 22. septembra organizuje širom Evrope u cilju podsticanja lokalnih uprava da uvedu i promovišu mere održivog saobraćaja i ponude građanima alternative upotrebi automobila.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/405711/Rentabajk-sistem-od-sutra-ispred-Ministarstva-energetike
 
Nazad
Vrh Dno