Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Od Bele reke, preko Rušnja i Ibarske magistrale, do Labudovog brda
Treći, poslednji deo vožnje do jezera Trešnja i Bela reka. Vreme je za povratak kući. Preko jednog lepog brda, kroz vrlo nezgodan offroad, pa na nenormalne uspone, sve do Ibarske magistrale koju sam uvek izbegavao, a postala mi je najbolji prijatelj. Zašto, biće jasnije posle gledanja filma. (znam da nikoga ne zanima, pa da ne gubim vreme objašnjavajući ;)) Ipak, to brdo pre Rušnja me stvarno prijatno iznenadilo. Sledeći put samo treba ići direktno na Ibarsku.



P.S. Konačno mi aktivirali custom thumbnails! Jupi. Samo će da potraje dok ne smislim kako pametno to da iskoristim.
 
Evo mene sa Lavinom :D
Ja imam pohvale za sad za bajs,nadam se da neće biti loših reči. Samo imam u planu ozbiljno da kupim jedan NW sorc sa uloskom.
Čitao sam dosta kao da mehanički diskovi nisu nešto. Ja sam imao malo rizične situacije,dve ih je bilo,mehanika se opasno pokazala,inače 86kg.
 
sve do Ibarske magistrale koju sam uvek izbegavao, a postala mi je najbolji prijatelj. Zašto, biće jasnije posle gledanja filma. (znam da nikoga ne zanima, pa da ne gubim vreme objašnjavajući ;)) Ipak, to brdo pre Rušnja me stvarno prijatno iznenadilo. Sledeći put samo treba ići direktno na Ibarsku.
E bas me zanima! :d Ne mogu da ocenim gde su ti tockovi u odnosu na belu liniju na putu. Levo, desno, vozis po njoj?
 
Realno, koji će ti? :)

Kad kažeš da te ''zaboli mozak'', zbog škripe paknova/felne ili nečeg drugog?
 
Zbog krivljenja rama! Pravljen je za disk kočnice i fleksuje. A sa njim mi fleksuje i mozak. I boli! :d
 
E bas me zanima! :d Ne mogu da ocenim gde su ti tockovi u odnosu na belu liniju na putu. Levo, desno, vozis po njoj?
;) Uvek se trudim da budem što bliže desnoj ivici asfalta, da vozilima ostane što više prostora. Magistrala nema šahtove, pa nije problem. E, sad, ponegde između bele linije i ivice ima 10-30 cm prostora, pa vozim kao u zasebnoj traci. A negde taj prostor i nestaje, pa završim na samoj liniji. U gradu bih to izbegao, zbog klizavosti. Ali, bajk i inače vozim samo po suvom, na magistrali nema skretanja, ni uletanja vozila sa strane, a gledajući Grand Tour trke shvatio sam da je na liniji manje trenja i bolje se ide. Što je u ovom slučaju bilo divno. :)

Btw, kako to misliš da ti ram fleksuje zato što je za diskove? :) Aluminijum je najmekši materijal za ramove i kad zalegneš na v-brake svaki ram će ohoho da se "razgibava". I poništi efekat kočenja. A nisam nikad video da neki ima fabrički ugrađen buster, pa da kažeš da je "pravljen" za v-brake. A u pravu si da onaj buster sa linka izgledom ne uliva poverenje. :) Bre, mora to da bude deblje i od čelika. Ono deluje kao aluminijum?
 
Vidim obrisan mi je post, ne znam tacno zasto, pa da ponovim blago izmenjen.

Dakle, preporucuju se dosta na forumu polovni bicikli, a onda se cude ljudi zasto su skupi bajsevi u prodavnicama...

I podatke za moj bajs, cannondale cx5 , ja ga platio 365e, na us sajtu je msrp $600, sto je 450e. Bez popusta je moj 470e. Ne znam sta da kazem za nase dilere, ali ako je vama ovo dranje onda ok.
 
Ovako, dzonihsv i ja smo danas bili do Svete da probam Haibike. Bajs je *prelep*, izgleda ko iz fabrike da je izasao. U odlicnom stanju, bas kao sto je Sveta i rekao. Avaj ram mi je bio prevelik,te sam se kuci vratio peske/autobusom :D Dzoniju veliko hvala sto je posao samnom iako se pre toga nismo upoznali, jos mi je poneo i pedale u slucaju da uz Haibike nisu isle i one. Sta da kazem, mnogo dobar lik! :) U povratku sam probao njegov MTB, tad sam shvatio da Trekking nije za mene. To je bio prvi put da sam imao priliku da probam kvalitetan MTB i mogu vam reci da sam se odusevio. Iako je trekking takodje bio jako dobar, MTB mi vise odgovara zbog mnogo vece udobnosti i upravljivosti. Jednostavno ne mogu da opisem osecaj.

P.S. Dzoni, nadam se da te nije uhvatila kisa u povratku :)
 
@Marezz Po pravilu, treking je udobniji od MTB-a, pogotovo na dužim turama, ali to uveliko zavisi od opreme. :) I cene, naravno. A definitivno postoji velika razlika u skupljoj i jeftinijoj opremi. Heh, sećam se kupovine svog bajka #2 (kupljen 2002. godine). Sasvim slučajno prolazio pored te radnje (odavno ne postoji) i ugledao baš onakav bajk kakav sam oduvek želeo. Prelep (neki Kelly's). Bio je tačno duplo skuplji od sume koju sam planirao bio da potrošim (720 vs 400- maraka). Lik mi dao da probam po nekom parkingu i stazi blizu radnje i sećam se da nisam mogao da verujem da i prednji menjač može da bude na klik, a ne na gurku! :D:D:D Dobra stara vremena. :) Tu sam se odlučio. A oprema je bila obična Acera. No, u odnosu na prethodni SiS, to je bilo čudo. Posle je došla XT/LX kombinacija na bajku #3 koji mi je i dalje u živom sećanju. Letos sam opet imao susret sa svojim bajkom #1 i nisam mogao da verujem da je baš toliki krš. :) A njega sam vozio 5 godina i uglavnom uživao (posle promene kasete, jer je menjač tada konačno radio skoro kako treba). Da mi je neko tada dao da probam LX ili XT, zanemeo bih.

Valjda hoću da kažem da je taj Džonijev bajk dobar samo u odnosu na totalni krš. :D:D:D
 
Zbog krivljenja rama! Pravljen je za disk kočnice i fleksuje. A sa njim mi fleksuje i mozak. I boli! :d

Čak i onaj moj Polar ram (za kojeg sam posle utvrdio da je pravljen od lošijeg aluminijuma) se nije tol'ko krivio da mi pravi problem pri kočenju. Ti beše imaš onaj (lep) KTM? Kažem ''lep'', jer volim takav tip ramova. :) Ne znam što se tol'ko krivi zadnja vila, ako se već krivi. Booster će svakako da pomogne, al'... sa srećom u pronalaženju. I da, bilo je njih na cb oglasima i ako se dobro sećam, 20e je bio komad (bili su plave boje).

Vidim obrisan mi je post, ne znam tacno zasto, pa da ponovim blago izmenjen.

Dakle, preporucuju se dosta na forumu polovni bicikli, a onda se cude ljudi zasto su skupi bajsevi u prodavnicama...

I podatke za moj bajs, cannondale cx5 , ja ga platio 365e, na us sajtu je msrp $600, sto je 450e. Bez popusta je moj 470e. Ne znam sta da kazem za nase dilere, ali ako je vama ovo dranje onda ok.

Oprema na tom bajsu je maks. 150-200$ u veleprodaji, ram verovatno do 50-70$ (isto veleprodaja). Ostalo je kajmak i plaćanje imena. Dok za tih 470e ili sa popustom 360e mož' da uzmeš npr. ovaj Haibike što je Marko danas gledao (full xt, savršeno očuvan). Kupiš xt i ti si zaboravio na luft, loše šaltanje, preskakanje bilo kakve vrste, točak zavrtiš - on ne staje dok se ne smoriš i spustiš bajs na zemlju... jednostavno pouzdana oprema koja će da traje ihaha. Ovaj Haibike što se tiče opreme je jedno 5-7 klasa opreme iznad tog Cannondale-a, plus izgleda totalno novo - ovo moram da napomenem. Sa moralne strane i toga odakle je ''nabavljen'', shvatam i razumem situaciju, al' pošto imam tol'ko i tol'ko para, kupiću najbolje što može za te pare, jer sigurno neću sledeće godine da se ponovo ponovim (jednostavno, nema se za repete).

Ovako, dzonihsv i ja smo danas bili do Svete da probam Haibike. Bajs je *prelep*, izgleda ko iz fabrike da je izasao. U odlicnom stanju, bas kao sto je Sveta i rekao. Avaj ram mi je bio prevelik,te sam se kuci vratio peske/autobusom :D Dzoniju veliko hvala sto je posao samnom iako se pre toga nismo upoznali, jos mi je poneo i pedale u slucaju da uz Haibike nisu isle i one. Sta da kazem, mnogo dobar lik! :) U povratku sam probao njegov MTB, tad sam shvatio da Trekking nije za mene. To je bio prvi put da sam imao priliku da probam kvalitetan MTB i mogu vam reci da sam se odusevio. Iako je trekking takodje bio jako dobar, MTB mi vise odgovara zbog mnogo vece udobnosti i upravljivosti. Jednostavno ne mogu da opisem osecaj.

P.S. Dzoni, nadam se da te nije uhvatila kisa u povratku :)

Jes' lep i gotovo nov, da znaš. :) Reko' ti, da JA imam para, uzeo bi' ga odma', jer mi odgovara veličina. U principu, što se tiče rama, bio je negde između velikog i eventualno je mogao da prođe (negde na granici je sve bilo). Moglo bi to da se reši sa drugom lulom i kormanom (pošto ovaj nije riser) kao što pričašmo sa Svetom, al' pošto je Marku ovo prvi (bolji) bajs, bolje da uzme nešto što mu baš baš odgovara, nego da se posle zeza još. E sad, nije moj MTB baš tol'ko kvalitetan, više je dobro održavan... i hvala na pohvali. :)

PS: Danas me Sveta podseti i na Damira - http://www.serbiaoutdoor.com/bicikli.php Pogledaj Giant Terrago 1. Samo, ram... 17-ica. Tebi je otprilike 18'' taman. Damir je u Pančevu, što i nije daleko za otići lično i probati (karta od Panč. mosta sa onim ''divljacima'' je oko 150-200 din do tamo).

P.P.S. Nije me kiša uhvatila, već sam bukvalno prolazio kroz delove gde je padala i gde nije. :)
 
Poslednja izmena:
Uzeh danas Polar Avalanche. Seo na njega i reko to je to :D
Sutra ce pasti manja voznja pa cu moci bolje da posudim sta sam tacno uzeo :)
 
Ja razmisljam da pozajmim i skoknem do bg da iskoristim ovaj popust u PB, nakupujem dosta opreme i Avalanche ali ako bih pozajmio kes to znaci da bih imao dovoljno u rukama za mnogo bolji polovan :d

Zato idem ovih dana do nekog lika u va koji prodaje polovne, bar da vidim sta ima. Da je oba PB akcija pocela u junu imao bih para, ovako sam za celo leto prso mnogo kesa..
 
Ti beše imaš onaj (lep) KTM? Kažem ''lep'', jer volim takav tip ramova. :)
Scott ovaj.
Svratih danas do LBS (probike, boban bese?) kaze da normalno fleksuje... Aj pogledaces i ti kad se sretnemo. Problema, osim vizuelnih i izgleda psiholoskih, nemam. :d
Fora je što sam stavio blatobrane, a rupa na ramu između seatstay-ova mi je malo visoko. Pa reko možda da ubijem dve muve ako je na busteru bolji položaj...
 
Idi bre, ja reko' zbog cvilenja pakni ili slabije koči nego pre... a ono, ispravljanje krive Drive. :d

Ne sećam se kad sam zadnji put video ram kojem se zadnja vila, makar malo, ne krivi prilikom jačeg kočenja (na v-brake mislim i alu ram). Zaista mislim da nemaš potrebe da se opterećuješ sa time.
 
Pošto sam pročitao dosta tekstova o visini sticne i polozoja noge,ajde neka ovde neko napiše kako treba da bude.
 
@dzonihsv

Fina mehanika, nego mi se ne svidja izgled a i manji je ram :D
 
Spustiš na 300-330e, pogledaš da l' ništa nije trošeno (previše) i pazariš. Nije top kvalitet koji se može dobiti za te pare (ko zna koja je hidraulika), al' sa obzirom da je lik iz Valjeva (ako jeste?) vredi otići i pogledati.

Pošto sam pročitao dosta tekstova o visini sticne i polozoja noge,ajde neka ovde neko napiše kako treba da bude.

Mislim da je Cane već pisao o tome (u detalje). Ako nije, očekuj ga. :D
 
Poslednja izmena:
@spery i Bogdan Obojici čestitke za kupovinu! Neka vas dugo i dobro služe i da se navozite i nauživate.
@Džoni i Bahati Znam o čemu Bahati priča, jer sam imao alu ram i v-brake. Strašno je koliko se zadnja viljuška ugiba (kad je kočnica dobro podešena). A razlika sa busterom je više nego primetna. Sve ti se čini da i inače nema problema sa kočenjem, i pored gibanja, jer paknovi dobro pritisnu felnu. Ali, kad staviš buster shvatiš da je razlika velika. Ja sam imao negde nešto što liči na buster, potražiću.

Mislim da je Cane već pisao o tome (u detalje). Ako nije, očekuj ga. :D
;) Pa nema šta da se piše, sve što piše na netu je tačno (mrzi me da tražim već napisano). Možda ne precizno, ali tačno. Dakle, kad sedneš, staviš kurblu u skroz donji položaj (prav ugao u odnosu na zemlju) i staviš PETU na pedalu, noga treba da bude knap knap skroz ispružena. Tako da u vožnji, kad na pedalu staneš bridom stopala, noga i u najdonjem položaju bude blago savijena. Ako je nekome bitno, mislim da je u pitanju ugao od 3 stepena. :) Ima mnogo kompleksnijih metoda, ali su naporni i za razumevanje, a kamoli izvođenje. Ovo sa petom je precizno bar 95 %, a i u onih 5 % odstupanje je malo. Nešto je komplikovanija priča sa određivanjem položaja sedišta (napred-nazad). Tu ima priča sa kolenom i linijom kurble koja je mnogo komplikovana i smorna. U suštini, staviš sedište skroz nazad i odvozaš 10 km. Onda ga pomeriš skroz napred i odvozaš 10 km. Vidiš šta ti više odgovara. I nemoj da ga ostaviš u bilo kom ekstremu, nego bar 2 cm od toga.

Inače, ja mislim da je najbolji metod ravnoteža. Sedneš na bajk i zauzmeš položaj za vožnju. Ruke na kormanu, zadnjica u sedlu, noge na pedalama. Neka ti prijatelj drži bajk da ne padneš (pokazalo se da devojke uglavnom nisu dovoljno pouzdane za to ;)). ZADRŽAVAJUĆI taj položaj, samo malo podigneš ruke sa kormana. Položaj ne sme da ti bude toliko naporan da ne možeš da stojiš tako bez potrebe za ispravljanjem leđa. Ako osetiš da padaš napred, primakni sedište napred. I to je to. Osetićeš vrlo brzo koji položaj ti najviše prija.
 
Sta kazete za ovako nesto?
Wow, pa taj ima "ROCHK SHOK" viljušku i "DALJINSKI LOOK"!? (valjda može da se gleda iz daljine) :D
Šalu na stranu, ja bih zaobišao u širokom luku. Prvo, upućeni prodavci umeju da prevare, to je tačno. Ali, toliko neupućeni uvek prevare. Tačnije, u 99 % slučajeva prodaju za nekog drugog. I onda ti posle kažu da oni nemaju ništa sa tim, a do pravog prodavca nećeš ni doći. Takođe, može lako da se desi da je kradeno. Mislim, jasno je da mu je neko diktirao telefonom šta da napiše u oglasu, vidiš da nije ni gledao šta piše na viljušci. Glavni diler/lopov se krije iza nekog jadnog klinca koji dobije procenat. Ne mogu da tvrdim da je tako, naravno, ali to je "modus operandi" takvih likova, pa još jedan razlog za zaobilaženje. I bicikla, i prodavca.

Drugo, da li to on ima Giant kočnice? A i korman. To je glavni razlog zašto nikad ne bih kupio ni Scott ni Giant bicikl. Na pola komponenti lepe neke svoje nalepnice, nemaš pojma ni šta je, ni kakvo je. Mada možeš da očekuješ da je neka Š klasa koju pokušavaju da maskiraju. Vidiš kako šifteri nisu "Giant", jer je Deore, a i zadnji menjač je LX. Treće, zaista mislim da ne bi trebalo ići ispod Tore, što se viljuške tiče. Pogotovo imajući u vidu da je za tebe i kako ti voziš. :)
 
Poslednja izmena:
Cini mi se da ima dosta bajseva na cikloberzi. Zima se blizi, verujem da su i prodavci raspolozeniji da malo spuste cenu.
 
@ dzoni

Mislim da je iz va, poznat mi ovaj zid u pozadini a i lik je veoma pismen :d

@ canic

Slazem se sa tobom, ovako strokav oglas ne uliva poverenje a slazem se i sa ostalim sto si napisao. Mislio sam da zovem ovog sutra i da ponudim 300 jura (samo prvo moram da pozajmim 150-200 ako ocu u kupovinu :d).

Do petka cu otici kod jos jednog lika koji vazi za ok prodavca polovnih, verovatno ce ici i calov ortak koji odrzava bajs pa cemo da vidimo valja li neki bajs sa 22'' ramom a da nije preko 400e..
 
Hvala cane,to sam i ja znao,nego ajde ovde da proverim.
Takodje sam našao kao da izracunas kolika visina treba da bude a to radiš tako što dužinu noge pomnozis sa 0.886(ne znam napamet tačan broj) i dobićeš dužinu koju treba da namestis. A dužina je od srednjeg pogona do vrha sedista.
 
Pa na suvom koce dobro i paknovi od 400 din, ma sta dobro odlicno ali zato po kisi, snegu, blatu.. kao da nemas kocnice.
Posto sam juce probao svoje Baradine pakne (sa LX paralelogramima) po pljusku i veoma brzom (50-60km/h) spustu, mogu da kazem da kad su kocnice dobre, itekako imas kocnice i po mokrom. Inicijalni "bite" naravno nije isti kao po suvom, ali nije potrebno mnogo jace stisnuti i kocnica radi svoj posao.
Stare shimano paknove (sto idu uz Acera v-brake) sam probao po kisi dok su bili relativno novi i bili su losiji od ovoga, ali su i oni kocili za neke normalne brzine. Po snegu ih nisam probao nesto ozbiljnije da bih sudio, po blatu kad sam vozio usledila je uvek neka bara u kojoj "operem" tockove pa mu dodje na isto kao kocenje po mokrom :)
 
Pitanje za iskusne, da li ce zadnji menjac XT 733 3x10 raditi sa 9to faznom kasetom i sa XT 770 3x9 sifterima?
Prepostavljam da hoce, ali reko da pitam. :)
 
Vrh Dno