Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Bilo je nekakvih izmena, pa sada to ovako izgleda:

ram: univega alumunijum 7005 t6
viljuska: suntour xcm
solje vile: ritchey logic
lula volana: scoutt alu
volan: alu obican
rucke volana: ritchey true grip 6
cev sedista: ritchey comp 31,6 x 400
gume: continental double fighter II / mtb tube
obrucevi-felna: rigida za c2000
prednja nabla: deore hb-m590
zadnja nabla: deore fb-m590
rucice kocnica: deore bl-m590
kocnica zadnja: deore br-m590
kocnica prednja: deore br-m590
rucice menjaca: deore sl-m591
prednji menjac: slx fd-m661
zadnji menjac: deore rd-m530
kaseta: deore cs-hg50-9
lanac: deore cn-hg53
pogon: deore fc-m590 (44x32x26t)
pedale: wellgo m-20
+
rogovi: tour de france alu
nosoc bidona: elite alu black
brzinometar: cateye enduro
prednje svetlo: police lampa 15w
zadnje svetlo: cateye tl-ld170r
torbica: kellis triangel black

34Bajkfinal.jpg


35Bajkfinal.jpg


36Bajkfinal.jpg

Ok.

PS: Citirao sam ti post, čisto da se lakše vidi. :)
 
Cool!
Mada sam ocekivao (ponovo) "primedbe" na sic.
I njega ne menjam :)
 
Primetio sam sic, ali ako ti odgovara, zašto bi' ja imao primedbu oko toga. :) Za ram sam napisao primedbu, jer mi se čini da si sve što si mogao uradio, da bi jednostavno povećao bajs.
 
@laktovi
Preporuka je da obavezno budu blago povijeni, slično kao i kolena. Neki od razloga - kod ispruženih laktova kosti i hrskavice apsorbuju neravnine (udarce) umesto mišića (kruta viljuška vs amort); hrskavice trpe prevelik pritisak tokom vožnje; ručni zglob (kod šake) obično biva postavljen u neprirodan i prenategnut položaj (zglob sklizne dole, a prsti su gore) ili se oslanjaš direktno na palčeve. U suštini, takav položaj znači i da je prevelika težina na rukama. Sve to dovodi do povreda, naročito mekih tkiva. A hrskavice npr ne zarastaju. Kad ih oštetiš/istrošiš, to je zauvek i onda imaš velike probleme, odnosno bolove. Ne desi se odmah, naravno, nego tek posle više godina, kad zaboraviš na to i kad više nema pomoći. Mislim da se pospešuju i razni degenerativni procesi (artritis). Takođe, ako dođe do istezanja tetiva, one se nikad ne vrate u prvobitno stanje, nego ostaju istegnute. A to dovodi do bezbroj drugih problema. Naravno, vrlo je teško tokom čitave vožnje držati povijene laktove, nekad se prosto osloniš na njih, kao što ni ne stojiš uvek u pravilnom položaju. Bitno je samo da je to povremeno, a ne stalno.

@kolena
Mene više muči pitanje kolena. Standardno pravilo jeste da moraju da ostanu blago povijena kad je pedala u donjem položaju. Tako da se zemlja jedva dohvati vrhovima prstiju jedne noge, nikako sa obe istovremeno. Međutim, kad god gledam biciklističke trke na TV, svi ti silni profi vozači, sa profi timovima i stručnjacima, koji pedalaju po 30,000 km godišnje, imaju poprilično savijena kolena tokom vožnje. Ja do sada nisam imao problema (uglavnom vozim sa baš podignutim sedištem, da jedva dohvatim zemlju), ali me zanima u čemu je fora? Razumem da profi vozači više rizikuju i žrtvuju se zarad rezultata, ali niko nije lud da ih tera da uništavaju kolena i puknu taman kad treba da postižu najbolje rezultate.
 
Zahvaljujem na odgovoru za laktove,sutra odo do majstora malo da dignem volan.
 
Standardno pravilo jeste da moraju da ostanu blago povijena kad je pedala u donjem položaju.
Za ovo sam cuo.
Tako da se zemlja jedva dohvati vrhovima prstiju jedne noge, nikako sa obe istovremeno.
Ovde si me izgubio. :D

"Zemlja" nema nikakve veze sa polozajem vozaca, bar ne dok vozi. Ima primena gde je vazan faktor, ali se to resava precnikom tockova i ralativnom visinskom razlikom izmedju njihovih osovina i srednje glave. Tzv. BB drop. Kad se bajs podesava za kolena, bez menjanja delova, imas na raspolaganju samo sediste gore/dole, napred/nazad i nagib, mada nesto gadno nije u redu ako ti treba da sediste ne bude ravno. Ima tih ugrubo pravila, blago povijeno koleno, ovo, ono i to je ok, ali moj savet iz iskustva je: iste sekunde kad osetis i najmanji bol/neprijatnost u kolenu silazi s bicikle! Kad vozis ugrejan si, ima tu i adrenalina, dok osetis moze da bude i kasno.

Ja sad ne znam napamet, al' moze da se nadje po netu i dijagnostika u zavisnosti od lokacije bola, pa ako si bas u nedodjiji i moras da nastavis mozes da mrdnes sediste u pravom smeru. I onda polako do kuce, sve pazeci da umanjis napor za povredjeno koleno, ali da i time ne preopteretis drugo.

Ako se uzima u obzir menjanje kurbli onda ima svakakvih fora, formula i misljenja. Ali izgleda da je i po tom pitanju "standardna" oprema, cak i skuplja, ustvari nepogodna za bilo iole ozbiljniju voznju i vise usmerena ka serijskoj proizvodnji i bezbednosti za retarde (u nasem i francuskom smislu :d).
 
Kako bre, bahati, sve je tako jednostavno. ;)
Ako je noga i dalje blago povijena kad je pedala u donjem položaju, znači da ćeš (obično) jedva moći da dohvatiš do zemlje vrhovima prstiju kad nogu skroz ispružiš. Sa obe malo teže. Ja sam u poslednje vreme vozio uglavnom tako, ali ni ranije nisam imao problema sa kolenima, pa ću sad malo da eksperimentišem, da nađem šta meni najviše odgovara. Kad sam tako visoko, pa moram da stanem negde na duže (npr, semafor) to postaje problem i moram da tražim neki uzvišeni oslonac. Zato sam i pitao šta je sa profi vozačima koji mahom voze sa dosta povijenim kolenima. Iako nemaju semafore.

Pomeranje sedišta skroz nazad mi je izazivalo probleme sa propadanjem istog kad naletim na džombu, pa se sedište zabije u.. nešto. Time se uništi i šticna. Sad ću da probam i sa pomeranjem sedišta napred. Meni je problem što mi je "raspored visine" možda nestandardan, tj. noge su mi dugačke. Da bi kolena bila u pravilnom položaju, sedište mora da bude visoko i pozadi, a onda je izgleda preveliki pritisak na ruke. Ko će ga znati.

PITANJE:
Btw, baš me zanima, posmatrajući bicikl sa strane, da li vam je vrh sedišta iznad, ispod ili u ravni sa kormanom? Ako je iznad/ispod koliko cm, otprilike?
Verovatno tripujem nešto, ali još ne mogu da vozim, jer nemam pedale, pa bar nešto da se zanimam oko bajka. :D
 
Nisam vozio bicikl bas dugo, skoro dve godine. I sad sam skoro uzeo polovan bicikl i krenuo da se vozikam. Primetio sam i ja da imam kao neki tup bol u desnom kolenu. Bolje receno kao da me neka zila bolucka dok vozim, posle nekog vremena voznje. A vidim i jutros kad sam sedeo da dok sedam ili kad sednem i ispruzim i savijem nogu da me ta zila bolucka. Nije to nikakav strasan bol. Meni se cini kao da je zila, nisam siguran ni ja. I to me bolucka sa leve strane casice tacno kao u onoj rupici sto ima kada se ispruzi noga. E sad ne znam sta bi moglo biti uzrok toga, da li sto nisam vozio dugo bicikl ili?
Inace sediste mi je namesteno tako da su mi kolena blago savijena dok vozim i kad stanem jedva dotaknem sa prstima asfalt. I sediste mi je pomereno malo ka napred ali mi tako najvise odgovara jer me ne bole guzovi i ruke prilikom voznje. :)
 
Kako bre, bahati, sve je tako jednostavno. ;)
Slažem se! :D

Samo zamisli da su točkovi "beskonačno" veliki ili mali i sve će ti se samo kas'ti. :) Iliti, povijenost kolena je određena razdaljinom između pedala i sedišta. Dodirivnje zemlje je određeno istim tim plus prečnikom točkova i BB drop-om. Tj. kad se sve pokrati, razdaljinom od sedišta do zemlje.
 
Poslednja izmena:
Ma naravno, ali niko ovde ne vozi kamion na pedale :D da razlika u veličini točka bude toliko značajna.
Uostalom, zavisi i od dužine kurbli i stopala, :) ali nisam ni rekao da je u pitanju naročito precizno merilo, samo okvirno.
 
Trudim se da se precizno izražavam jer ionako ima masa termina koji mogu biti konfuzni za nekog ko nije zgubidan kao ja. :d Zato i kažem razdaljina između pedala i sedišta, koja uključuje dužinu kurbli. ;)

Kapiram za okvirna merila, kao što rekoh, sve je to u redu, mora od nečega da se krene. Zbog toga i ne vredi pominjati zemlju. U nekoj kombinaciji bicikle (sasvim obične, ne kamiona) i vozača (koji pre par vekova ne bi bio cirkuska tačka) u tom "preporučenom" položaju kolena neko će da spusti oba stopala na zemlju, a neko će jedva da se osloni na prste jednog stopala, Kostjukov style! :d

Moja je poenta: ne treba biti zadovoljan tim "pravilima", nego ozbiljno obratiti pažnju na signale svog tela i ozbiljno ih shvatiti. Ništa više, geometrije i podešavanja mu dođu nekako sporedna nauka ako se obogaljiš na prvoj vožnji od 30+ Km ubeđen da si sve podesio po preporuci. :)
 
U vezi sara na gumi,kako znati kako idu jer na novim Trayal gumama nema smera okretanja vec samo na jednoj strani pise Trayal?
Inace vozim ovakav beli sporet,pravi smederevac.:D
 

Prilozi

  • Bicikl-Sobim_slika_XL_3250658.jpg
    Bicikl-Sobim_slika_XL_3250658.jpg
    50.3 KB · Pregleda: 181
Poslednja izmena:
Samo 16km danas al zato kakvih, istopio sam paknove a zamalo da stanem na poskoka dok sam na nekom vidikovcu :d Reko aj da okinem koju fotografiju i isao u nazad i cujem sustanje, okrenem se i na 1m od mene poskocina od 60+ cm bezi u trnje. Da sam nagazio bilo bi zanimljivo. Inace ovaj vidikovac je na samo 5,5km od moje kuce, jos i manje od centra grada, nisam mogao da verujem, ranije nisam obracao paznju. 400m+ nadmorske, iznad manastira Celije, ovde poskoka ima bukvalno na svakom koraku po ovom trnju, travi i stenama.

Prve 2 su sa vidikovca (na drugoj se vidi Gradac i pruga) a ostale sa tog spusta gde sam istopio paknove i dobio hematome po dlanovima :d Spustio se do manastira, onda veliki uspon i na kraju 4km spust ka gradu, sve ukupno samo 16km a imam utisak kao da sam presao bar duplo vise.

ZLsWszTl.jpg

IDXxqRMl.jpg

y78Jbuil.jpg

kkS4CXml.jpg

fAp9g3Dl.jpg
 
Poslednja izmena:
svaka cast ;-)
mene dusa boli, moj ktm nije metar napravio ove sezone a ko zna kad ce jer sam trenutno bolestan a od posla i obaveza nama sanse skoro da se stigne...
mada mi drugar mase sa nekim evricima da me resi muke :-(
 
svaka cast ;-)
mene dusa boli, moj ktm nije metar napravio ove sezone a ko zna kad ce jer sam trenutno bolestan a od posla i obaveza nama sanse skoro da se stigne...
mada mi drugar mase sa nekim evricima da me resi muke :-(

29. i 30. april uzmes slobodne dane i imas 10 vezanih dana odmora. Prvi maj je apsolutno fenomenalna prilika za voznju
 
Trek 3900 Disk, prvi utisci nakon prvih 100km.

Generalno zadovoljan bajsom za 39K. Nisam zadovoljan Acerom (zadnji) i Altusom (prednji - smece), mislim da ce to biti prvi upgrade. Kocnice Promax meh. disk. hmm, koci relativno ok ali ne odaje sigurnost, i treba malo zapeti. Ovo ce biti drugi upgrade po redu. Gume Bontrager LT3 26x2.0, malo su zeznute u krivinama. Sifteri Altus, oni rade ok, nisam primetio nista lose u vezi njih za sada. Prednja suspenzija SR Suntour XCM 100mm, nista posebno ali po stazama koje sam vozio bila je relativno ok.

Sad u vezi upgrade-a, sta mislite o ovome:

1. Kontao sam zadnji menjac da zamenim nekim Deore m5xx modelom. Ne znam koliko je pametno nabijati previse novca u ovaj bajs (LX, SLX, XT, XTR).
2. Prednji takodje neki Deore? Ovde kontam, sta god da stavim, nece biti bajno.
3. Kocnice, ako nadjem Avid BB7 stavicu njih, samo ne vidim ih nigde u maloprodaji.

Acera me nervira, lanac povremeno preskoci na manji zupcanik pa se odmah vrati na veci.
Altus (prednji) na krajnijm zubcanicima pomalo delja lanac.

Cini mi se da se u servisu nisu potrudili da ga 'nasteluju', tako da cu morati da nabavim alat (sto sam svakako planirao) i da se sam pozabavim time, dok nesto nije produvalo.

Inace bajs je solidan i dotegnut. Sta mislite o upgrade-u? Koliko je pametno traziti polovne komponente (XT, XTR)?
 
Altus ne mozes da namestis savrseno, odmah da ti kazem. Prosto, moraces da odlucis da li hoces na najmanjoj ili najvecoj sajbni da imas kacenje lanca o kavez, i to je to. Resenje je da malo prosiris kavez sa nekim jacim kljestima (naravno nemoj preterivati).
Zadnji menjac, bar dok je nov, mora dobro da radi, vrv ti nije ustelovan kako treba.

edt:
hsv, odlicne krajeve za voznju imas, zavidim ti :)
 
Kao što Dule reče, to nije uštelovano kako treba (oba menjača). Acera sigurno dobro radi minimum pola godine (ili 3000km). Posle toga - postaje krš. :)

1. ''Polovan'' XT. Ako imaš para - XT 770 i sličan.
2. SRAM X7 - nov
3. BB7, juri na oglasima ''polovne''.

Za štelovanje menjača ti ne treba alat, već znanje kako se to radi (ima tutorijala po YT-u za izvoz) i pomalo iskustva da to namestiš da radi duže vreme bez problema.

@hsv

Boli tebe patka. Gde god da kreneš, biće ti lepa vožnja. :)
 
Poslednja izmena:
Avala sutra, neko?
Taman se odlučih koje pedale da kupim, a njih nigde (wellgo m20), pa sam montirao stare i sutra planiram da otvorim sezonu. Ideja je da krenem ka Avali, pa dokle stignem, ne znam da li imam kondicije da se popnem. A možda i stare pedale riknu skroz. Neću da krenem suviše rano, jutra su hladna. Verovatno oko 12-12:30 sa Labudovog brda, poznatim putem kroz Resnik i Pinosavu.
 
Once a geek always a geek..

Posto su me "godine" sustigle a bogami i kilaza treba da proradim na nekoj vrsti treninga,bike je kupljen i poceo sam da se vozikam :)

Ali sad sto vise citam to vise ustanovim da mi ipak treba km sat i mozda i pulsmetar kako bi napravio sebi neki nazovimo trening. Sto vise gadget tim bolje.

Ima neko preporuku za all in one ? Nije mi problem ni da koristim mobini telefon ,runtastic i endomondo sam kupio dok su jos bili na akciji ali da li da ulazem u neki bluetooth pulsometar kompatibilan sa endomondo ili bi to brzo ispraznio bateriju ?

Ima neko neki predlog ?
 
@hsv.stoned tebe bas oce te zmije,konkrektno poskoci.Secam se one fotografije od prosle godine.

@ pythogorian slazem se da Dzonijem.Zadnji menjac,ako finansije nisu problem juri polovan,dobro ocuvan,recimo Shimano XT 772 Shadow,sifta za sve pare,a krece se oko 30-tak e na cikloberzi.Meni je prednji XT 770,radi posao mada vidim da dosta ljudi kombinuje Shimano nazad,Sram napred.U vezi kocnica,BB7 je najbolja mehanicka disk kocnica ali po meni,ako vec planiras da das 11k za nove juri hidrauliku,recimo Formula RX( ubija kako koci) ili Shimano XT(mineralno ulje,duzi servisni intervali,lakse odrzavanje od Formule).Eventualno juri BB7,ali polovne.

@Cane ako hoces mogu da ti nabavim te pedale,videh ih u lokalnoj radnji(i ja planiram da ih uzmem),cena je oko 2k cini mi se.
 
^ takav kraj, vodenih ima svuda, smukova takodje a na poskoke naletim nekoliko puta godisnje :) Ne plasim se, samo je fazon videti ih na vreme, ako stanes na poskoka ili malo pored moze da bude za*ebano.. treba proveriti stazu, mesto za kamp itd jer su najotrovnija vrsta u Srbiji..

Nego ne mogu da verujem koliko smo kulovska nacija, za ove 2 voznje sam video jedno 20 divljih deponija! Ma ovo je bre gore nego 90-ih, djubreta, starih sporeta, ves masina, plastike.. na sve strane :mad:

Dovoljno je videti samo ovo, kakav vidikovac i sta je par metara ispod! A ovo je samo mali deo onoga sto sam video.







A samo malo iznad ovo obavestenje..

 
Poslednja izmena:
Wolf, hvala ti, nego ti u Jagodini, ja u Beogradu. :) Sa poštarinom izađe kao neki skuplji modeli. Inače da, cena je ~1920 din.
 
Nazad
Vrh Dno