Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Na ravnom, što se tiče brzine, mi je isto. Samo, eto, stopalo je fiksirano za pedalu i nema bojazni da će skliznuti sa pedale kad naglo ubrzavaš. Mada, još ja provaljujem tu taktike, ali ako imaš para i hoćeš na bajs da ih potrošiš (ne ti, ti si već potrošio, nego uopšte :) ), onda se svakako isplati.

Inače, mož' biti da nisam izmerio dobro, pa ću sad ponovo. Ako merim od početka do kraja uloška, ima 28.5, ako merim od početka pete do prstiju (isto na ulošku), ima 28.
Ako sam us*o merenje ili treba nekako drugačije, izvinjavam se. Eventualno, možda su mi dali neki drugi broj patika, ali ***e video sam kutiju, pisalo 46. Nije ni čudo što su jeftine, ko zna kako su to oni merili. :p
 
Poslednja izmena:
Nemam pojma... moje su 45 i isto je tako od početka do kraja 28.5-29. Nebitno, zato sam za svaki slučaj rekao da prebace i 45 i 46, poslali iz Pančeva u Kikindu pa sam tu uzeo jer mi je bliže (biciklom naravno :)), morao sam lično što je sigurno sigurno je, a ne da mi neko uzme u gradu pa dok stigne do mene i probam ako ne odgovara ne bih mogao da zamenim jer se brzo rasprodalo...

http://www.thebikeshack.com/t-Pedals.aspx
Ovde sam našao fin tekst o spd-u za početnike, dosta korisnih informacija koga zanima. Trebalo bi biti višestruke koristi :), malo od krućeg đona, malo od praćenja celim krugom kad se uhodaš, bolja kontrola ovo ono ... :)
 
ma sa spd-om nema greshke, pogotovo za te dzabalesku parice....jedino ako ne shvatish ozbiljno opreznost i ozbiljnost situacije pri samo pochetku upotrebe. jednom kad se uhodash, nema nazad.
 
Znaci spd meni i na ravom, pogotovo kad se umorim :)

Inace ja sam u zadnjih 10tak dana totalno stao sa voznjom, mozda presao 50km... Kad sam kuci, lose je vreme, kad nisam kuci i van BGa, uvek super... A sad treba da zapnem sa ucenjem pa nece biti puno voznje, *** :)
 
Evo i poslednjeg pravca koji se naziva biciklističkom stazom u Beogradu - Savski kej. Počev od Belvila, kroz blok, vidi se kompletan kej. Plus i nastavak puta, sve do Ostružničkog mosta. Naročito interesantno za ljude van BG-a i one koji, možda, još nisu bili ili nisu ni razmišljali o vožnji ovim delom. Most na Adi je dodatno približio lokaciju svima, a čamdžije mogu da vas prevezu sa Ade direktno do samog početka keja (i nazad). Snimano na radni dan, praktično nigde žive duše, mogao bi neko da pomisli da je idealno za vožnju. ;)

Naravno, koliko god ja pokušavao svojim komentarima, čestim posetiocima ovih delova vožnja do samog mosta verovatno će da bude malo dosadna. Ali, u samoj vožnji nije baš tako.
Link: http://www.youtube.com/watch?v=m0O0P-WsgYA

 
Meni je ovaj nasip standardna ruta, i stvarno "najzanimljiviji" deo pocinje taman kad se tvoj klip zavrsio.

Tu ko nema dobar amortizer odose i ruke i sedalne kosti ;)

Inace ne znam da li je neko bio u Sportskom centru u Surcinu, koji je sada totalno zapusten ali i dalje interesantan za voznju bajsem.
Potrebno je samo skrenuti par kilometara sa ove rute sa Srdjanovog klipa...

Leti je jako prijatno za voznju jer se konstantno vozi u hladu koje prave krosnje visokog drveca, a onda ko zeli da skrene malo sa betona ima interesantnu ribolovacku stazu koja ide uz samo vestacko jezero i na kraju izlazi kod Celika (ili Nelta) kod ulaska u Dobanovce. Isto se vozi kroz sumu, staza je jako uska - ali ja sam se zaljubio u ovaj deo, jer sam prvi put tu prolazio u sumrak, pa mozete zamisliti koji je to trip kad se vozi u mraku nepoznatom cik-cak stazom kroz sumu a vidite samo par metara ispred sebe koliko moze da osvetli smesno LED svetlo sa kormana :) Jos kad adrenalin proradi kad vidite panj na sred staze a nemate puno prostora da ga zaobidjete :)

Iako vozim hibrida sa poluslik gumama, samo sam zbog ove deonice ostavio i stari MTB za koji mi nije zao da ga lomim po ovakvoj stazi.
 
Najčešće vozim ovom rutom koju je Srđan lepo predstavio.
Imam dva pitanja, bilo Srga, bilo neko drugi, ko je tuda išao:

1. Išao sam do ovde dokle ide i klip. Kako se prelazi s' druge strane pruge, da li se skreće ka reci, pa ispod pruge? Postoji li dalje put ka Jakovu, Boljevcima,...?
2. Skretao sam i ka Surčinu, išao do Surčina, ali ne znam gde je taj Sportski centar, zanima me sve ovo što je Srga pomenuo. Može neko uputstvo, ili Google Earth tačke, ili slično?

Uskoro skidam gips (konačno), i jedva čekam da opet uzjašem Polara :)
Puno hvala!
 
1. Levo ka reci i ispod pruge, pa onda na nasip ulevo. Imaš onda nekih 2km da ideš po samom nasipu ili po makadamu (malo krupniji) pored nasipa. Čim vidiš neke kao kućice, skrećeš desno na asfalt (to je ujedno i prvi asfalt na kojeg nailaziš). Tim putem do Jakova, Boljevaca, desno ka Surčinu...

2. Znam za sportski centar/bazene u Jakovu (ako te to zanima). Nalazi se odma' preko puta vojske, prateći asfalt o kome sam pričao u prethodnom pasusu. Kad se spustiš sa nasipa na asfalt, samo ideš pravo, i kad dođeš do prve raskrsnice, skreni levo i on je tu posle 100-200m.

 
Poslednja izmena:
Hvala, Džoni :)
Obići ću sve to, vrlo skoro. Ovo u Jakovu je klub S, to znam Srga je pominjao Sportski centar u Surčinu, našao sam i to :)

Prateći pomno ovu temu, svakakve sitnice sam nabavio, tako da tek planiram da uživam u biciklizmu! Kupih bici gaće, kupih spd patike, pa onda i pedale...
Skupa tema :)
 
Meni je za ovu sezonu ostalo jos samo sediste da upgrade-ujem. Ali, pare ce otici na drugu stranu tako da ceka sledecu sezonu, ili jesen.

Dzoni, koji si bese SRAM lanac rekao da uzmem? Blizi mi se zamena uskoro, pa sam mislio da kupim kad budem u prolazu negde u gradu. Po mogucstvu da bude oko 1000din ili manje, nisam pri parama. Ili neki drugi best buy da mi preporucis, moze i KMC...
 
Drago mi je ako vam se sviđa film za Savski kej. A prekinuo sam na onom mestu, jer je cela ruta do Bojčinske šume bila predugačka za jedan film. No, biće sve u nastavku.
Džoni je lepo objasnio za put, baš tamo gde se film završava ide se levo ka Savi i prolazi ispod mosta, ali taj deo je bolje pešačiti. Ja sam posle toga sišao dole sa nasipa, da pitam neke ljude da li idem kako treba, pa sam onda do asfalta išao po potpuno razrovanom zemljanom putu. Tu mi je i propalo sedište i posle me zezalo narednih 40 km.

U svakom slučaju, u sledećem filmu ide nastavak priče skroz do te šume kojoj uvek brkam naziv. Biće dobro ako i u filmu nisam pogrešno napisao. :)

Nego, sad ste me jako zainteresovali za Surčin i tu šumu, a ne nađoh na guglu sportski centar. Vidim samo groblje, opštinu, Ford servis :), ali nigde sportskog centra. Može li hint? I za tu šumu, da je ne omašim.

P.S. Videh na Ciklonautu da se u nedelju, 10. juna, organizuje neka vožnja biciklima od čitavih 2,8 km (i brojem - 2,8) od Trga republike do livade kod Ušća. Kao i obično, manifestacija koja, navodno, promoviše vožnju bicikala u "urbanoj sredini" i "učešće biciklista u saobraćaju" stalno se trudi da te iste bicikliste što brže izvede iz grada, da nekome ne zasmetamo. :( Uz malo sreće, ovoga puta se vidimo na Trgu.
 
Poslednja izmena:
2,8km?Taman zagrejes misice i udjes u ritam i gotovo.Ja planirao za nedelju da opet odem do Kragujevca preko Crnog vrha i da se vratim preko Bagrdana nazad ali mucak:(Prvo pitanje hoce li mi stici plocice za spd(kada su imali nudi mi covek da uzmem pa da platim kada budem imao,ali ja pajser necu da se zaduzujem,sada ih nemaju u radnji,nema ih ni kod dobavljaca:( ),drugo sad dodje neki lik u restoran i pita za rucak u nedelju.I tako,u nedelju cu raditi za 10 coveka,smesno bre.Ako stignu plocice moracu da isprepadam kolegu da on odradi taj rucak.
 
Evo Dzoni je vec okacio lokaciju na mapi, lepo se vidi vestacko jezeo u obliku znaka pitanja pored koga se vozikamo.

Ako ste sa NBG i imate bajs koji moze da skrene bez problema sa betona na zemlju preporucio bih sledecu rutu kojom cesto idem.

1. krenete sa keja i idete nasipom do obilaznice (kao na Srdjanovom klipu)
2. Prodjete ispod mosta i vozite svo vreme nasipom po zemljanom putu, jer je mnogo bolji od makadama kojim bi kao trebalo da se ide. Pred kraj skrecete na izbetonirani put i idete do kraja gde se skrece desno ka Jakovu.
3. Cim skrenete desno ka Jakovu u blizini sa leve strane imate ergelu Stremen gde mozete da popijete pivce i malo odmorite, a mozete i fore radi da zamenite vaseg konja na dva tocka za onog na cetiri noge. Princip voznje je slican - samo nema okretanja pedala :D
4. Prodjete dalje pored kasarne i ulazite u Jakovo kroz koje prodjete bilo kojim putem (nikako ne skretati na poljske puteve ka Surcinu jer iako izgledaju kao precica u stvari su cjorsokak i onda morate da se vracate nazad!)
5. Izadjete iz Jakova i krenete ka Surcinu - ovde je jedan od najlosijih puteva ikad za bicikliste, oprez da vas neko ne pokupi prilikom mimoilazenja.
6. Na raskrsnici skrenete desno ka Surcinu, idete pravo i skrenete u ulicu koja ide levo, koja se nalazi naspram okretnice za autobuse.
7. To je put za sportski centar, ulazite u kompleks koji mozete da overite malo u krug. Prostor je totalno zarastao i ne odrzava se, tereni za tenis, basket, restoran koji je bio tu su kompletno ocerupani, ali se nazire kako je to mesto nekad izgledalo i kako moze u buducnosti da izgleda ako se neko prihvati malo ozbiljnijeg posla.
8. Kad se malo provozate u hladu hvatajte traku levo uz jezero i idete sve do kraja gde udarate na rampu na putu.
9. Tu vec prestaje beton i sad ste vec na ribolovackoj stazi koja ide kroz shumu tik uz jezero (ako se nalo zajurite put vas moze bukvalno baciti u vodu)
10. Nastavite dalje uz jezero pored nekih vikendica i cim vidite NELTove magacine tu se popnete poljskim putem i samo pratite put koji izlazi kod Celika.
11. Skrenete desno opet ka Surcinu idete napred, prodjete centar Surcina i sppustite se do reke/kanala Galovice. Tu skrenete levo i sad ste vec u Vinogradskoj ulici koja je fino siroka, ravan put i jako retko prolaze automobili. 12. Na ovom delu naravno treba da se malo zajurite i pokusate da oborite svoj brzinski rekord jer ste se do sad verovatno vec fino zagrejali.
13. Na kraju Vinogradske udarate na kruzni tok i onda mozete eventualno Vojvodjanskom da nastavite malo napred, svratite u Pilot Bike shop, doduvate gume i onda svako na svoju stranu :)

To je po slobodnoj proceni ruta od max 40km koju bi trebalo da svako moze da izvozi, cim nadjem neki dobar GPS software za E72 kacim rutu da se vidi i graficki...
 
Džoni, hvala na mapama, našao. Deluje zanimljivo, pogotovo uz Srgina detaljna uputstva (mada su malo maglovita sa onim korakom 8 ;)). Jedino što meni to sve izađe na 80 km. Džoni, ne znam mogu li da izguram prvo do grada, pa onda do Jakova i Surčina, pa nazad kući. Tu bi bilo i 100 km. Videćemo. Prvo da mi se leđa skroz oporave, ne može to da mi bude prva vožnja posle povrede.

I nemojte da ste na kraj srca sa tom vožnjom po "centru". Ja sam već "sve lepo objasnio" organizatorima na mail, ali generalno treba podržati sve bajk akcije. Ni Biciklijada nije ništa bolja, imala je istu ideju "daj da ih što pre sklonimo iz centra na neku livadu, naljutiće se neki vozači automobila". Ako ipak odustanemo od toga, možemo da se nađemo kod obilaznice, pa do tog sportskog centra, eventualno malo više po Bojčinskoj šumi (onomad sam bio samo na trim stazi).

P.S. Kako mi neobično kad me neko zove po imenu, jedva skapiram o kome se radi... :D
 
Ja moram sutra da predjem 80km kako znam i umem. Zacrtao sam sebi na pocetu sezone da cu do prvog juna preci 1000km (sad sam na 921) i sutra mi je poslednji dan. Hteo sam danas da odvozim 30-40 i sutra ostakak, ali me zeznula ova popodnevna kisa.

Verovatno idem da vidim ovaj SC u Surcinu (ali preko centra Surcina, ne preko Jakova) pa cu javiti utiske.
 
Ne mogu sad da listam celu temu od pocetka, ali da li je mozda bilo reci o menjanju namene (tipa) bicikla?

Kao sto sam vec rekao imam stari mtb krsh sa 26" tockovima za voznju van asfalta i hybrid sa 28" tockovima sa kojim sam zadovoljan, ali sa kojim nisam bas najveseliji kad se skrene sa asfalta ili se vozi po losem asfaltu.

S obzirom da sam visok 195 i imam 22" poprilicno jak ram - razmisljao sam da stavim 29 gume i pretvorim hibrida u 29er mtb.

Na taj nacin bi i dalje imao bajs koji kad se zaleti moze fino da odrzava brzinu na otvorenom putu zbog velikog precnika guma, a i mogao bi da skrenem sa puta kad ugledam neku interesantnu offroad stazu bez bojazni da cu da zeznem gume.
Napominjem da na offroad stazama ne divljam vec idem umereno, bez skakanja i nekih zeznutih vratolomija pa da mi treba manji okretniji tocak - stavise ubedjen sam da bi za mene 29 bio pun pogodak.

Tehnicki bi trebalo da bude izvodljivo, jedino bi trebao da nadjem 29 gume, koje su pretpostavljam i dalje egzotika kod nas, i eventualno drugu vilu posto sad imam neki RST sa samo 60mm hoda.

Klirens na samom ramu bi trebao da bude OK da stane veca guma, imam diskove tako da ne bi imao problem da mi sira guma zapinje o V-Brake koji su na hibridima obicna malo uzi.

Znaci jedino pitanje je koje bi 29 gume mogle da sednu na moje Schurmann 622-19 felne i gde bi mogao da ih nabavim.

Sta mislite pije li ova teorija vodu - ili da snimam komplet drugi 29er bike? (pa da bude treci u garazi ;) )
 
Bio sam danas u SC Surcin. Evo i kratkog vodica :)
MAPA
Do tacke B znate da dodjete :)
B-C - Dobar put, nije bilo mnogo saobracaja. Osim par kamiona koji voze neku zemlju iz Jakova nisam imao nikakvih problema.
C-D - Isto dobar put, nema saobracaja. Sportski centar bi bio odlican za snimanje horor filmova. Neverovatno kako je sve zaraslo i demolirano. Putevi u SC su dobri za vozikanje, samo ne bi bilo lose kad bi neko obrisao staklo sa asfalta, ima ga na vise mesta. Nisam isao na stazu oko jezera jer nemam bicikl za to.
Od skretanja za Jakovo do tacke E je put bas los, ima dosta rupa uz ivicu pa mora da se povremeno vozi sredinom trake. Tu su mi najvise smetali ovi kamioni od malopre.
Od E pa skoro do centra Jakova se postavlja nov asfalt. Radovi jos nisu gotovi tako da im je ostala zasecena ivica puta, nadam se da ce to srediti. Inace je ok.
Od centra do G je odlican asfalt, osim ovih kamiona, saobracaja skoro i da nema. Milina za voznju.
G- trava na nasipu je bas dosta porsla od poslednjeg puta kad sam bio tamo. Ne znam da li ce to neko da kosi, uskoro ce poceti da smeta.

To je to.
Pozdrav
 
Hvala na izveštaju. Taj SC mi se čini kao idealno mesto da se napravi po koja fotkica. :)
 
Miloše, odličan izveštaj. Ali nisi rekao ono najbitnije - jesi li prebacio hiljadarku? :)
 
Ja sam se u Surcin preselio pre par godina i taj SC je izgledao i tad poprilicno zapusteno ali je imao funkcionalan restoran i terene.
Prosle godine sam se iznenadio kad sam video koliko je stvari pokradeno, i koliko je sve zaraslo u siblje. Vozite se po putu koji izgleda kao da ima metar i po, a u stvari je to asfalt sirine da se mimoilaze automobili bez problema ali je neprepoznatljivo zbog okolnog grmlja.

Gledao sam neke stare snimke od komsija kako je to izgledalo nekad, nije moglo kolima da se udje unutra, samo pesaka ili bajsom, okolo svuda zivotinje, vidis srne, fazane ... Svi tereni funkcionalni, voda u jezeru providna, ljudi se kupaju, rostiljaju pored obale, sve staze osvetljene sa fenjerima, svuda trava ispod drveca, vidi se izmedju drveca skoro drugi kraj centra...

A sada kao sto kaze Milos kao u horor filmu, centar sluzi samo da se udje kolima ako neko hoce da bambusa na zadnjem sedistu ;)

A bas mi zao sto nisi mogao da prodjes kroz ribolovacu stazu jer na kraju iste ima neko brdasce iza krivine, mene svaki put izbaci sa sedista - pa sam samo cekao da se neko upeca na foru i da kuka sto ga nisam upozorio na taj detalj ;)

A sto se tice moje ideje za prepakivanje hibrida izgleda da od toga nema nista, procena mi je da bi veca guma stala ali bas bas knap, prvo blato da mi se zalepi za gume, blokirao bi mi ceo tocak - tako da cu izgleda da batalim prepakivanje i krnem u potragu za punokrvnim 29er bajkom sa 22" ili 23" ramom. Da mi je vila drugacija i da je na ramu nazad samo malo veci klirens, menjao bi ga na keca.
I nekako mi se cini da samo za visoke osobe odgovara ova varijanta, jer 29er sa manjim ramom bi deluje totalno neproporcionalno. Ovako je za 195+ prava mera.
 
Imam ovakvo sediste.
0106201265.jpg

0106201266.jpg

010620lwl.jpg

I realno, neudobno mi je. Ne znam da li je to zato sto ne nosim biciklisticke gace, ili je do sedista ali nesto moram da uradim po tom pitanju.

Da li je bolje da kupim neko sediste od ovih:
http://www.cikloberza.com/show.php?id=60520
http://www.cikloberza.com/show.php?id=61696
http://www.cikloberza.com/show.php?id=68044
itd... 1500-2000din. Dajte neke predloge.
Ili da jurim negde biciklisticke podgace,preko njih bih nosio obican sorc, oni uski biciklisticki mi se ne svidjaju. Vidim da imaju u planetbike-u za 1750din. Ima li to jos negde da se kupi?
 
Od ta tri, moj glas ide za jedno od prva dva (ono trece je za city bajk ili za zensko) . Uz kombinaciju sa biciklistickim podgacama.
Ovo naravno samo kao orjentir, jer zavisi za sta koristis bajs a i svako dupe je drugacije:p
 
Poslednja izmena:
Sic tj. sedište je jedno od najzayebanijih stvari na bajsu za pronaći. Kao što nex kaže, svačiji tur je drugačiji, karlica takođe nije ista, pa dok se ne isproba 3-4 tipova sedišta, veoma je teško naći neko koje će ti odgovarati. Sad sve zavisi kolike si sreće, pa možda iz prve potrefiš sedište koje ti odgovara, a sa druge strane može biti i ono 4-o ono koje ti odgovara.

Jedan od saveta kod takvih situacija je da probaš sedište/bajs nekog poznanika i vidiš situaciju. Ali, opet, to nije baš pravo merilo da li će ti sedište odgovarati, jer nekome je sedište ultra udobro do 50km, nekome obrnuto. Ako je već takva situacija, onda tih 2000 dinara podeli na 3 i kupuj sedišta po 600-700 dinara različitih oblika i tvrdoća. Prvo jedno, pa ako ne odgovara - sledeće... Kad pronađeš odgovarajući oblik i tvrdoću, onda skupljaš pare za neko bolje (lakše, od boljeg materijala i slično). Naravno, ako ti to koje kupiš odgovara, dok se ne raspadne, nemoj ni kupovati neko bolje.
 
Zasavica
Ako se već razmišlja o nekoj daljoj destinaciji za izlet, onda bar da razmišljamo o nečem ravnom. ;)
Dakle, kakva su mišljenja o vožnji i mogućoj trasi do Zasavice? Polazna tačka bi bila Ostružnički most sa NBG strane.

Da li ići:
1. Sever: odmah na Surčin, pa Bečmen - Petrovčić - Karlovčić - Subotište (uz test bajka na stazi ;)) - Brestač - Nikinci - Hrtkovci - Jarak - Sremska Mitrovica - Zasavica?
2. Jug: Jakovo - Boljevci - Progar - Kupinovo - oko Obedske bare u Obrež - Grabovci - Vitojevci - Klenak - Šabac - Tabanović i gore na Zasavicu?

Sever:
- Da li je iz Karlovčića moguće preseći u Subotište?
- Koliko vidim, ne vredi ići Sremski Mihaljevci - Sibač - Buđanovci, jer bi moralo opet da se siđe dole iz Buđanovca skroz na Nikince?

Jug:
- Da li bi bilo bolje Vitojevci - Platičevo - Hrtkovci i dalje "severnom" trasom?
Ne zanima me Šabac :), nego tu nigde nema mosta preko Save. Ili Šabac ili skroz okolo do Sremske Mitrovice.

Najsevernija varijanta, preko Stare pazove i Rume, deluje mi potpuno iluzorno, jer samo do Pazove imam preko 40 km. A očekujem da su putevi mnogo opterećeniji. Za tih 40 km procenjujem da bih već bio u Subotištu, mirnijim putem. Ili grešim?

I da, svestan sam da bi to bilo 200 km tamo i nazad, za mene koji nisam išao preko 80, a i to me dotuče. :) Međutim, nije isto kad se unapred ide na duge staze. Vozi se laganije, pa bih npr išao 5 sati do tamo (20 km/h). Drugo, meni vreme (ne vremenski uslovi, nego proticanje vremena) ne znači mnogo u životu, pa bih, ako je potrebno, bez problema prenoćio negde usput i povratak ostavio za sledeći dan. To bi, verovatno, bilo i neophodno, ako bih želeo išta da vidim. Jer ako krenem i u 9, tamo sam u 14h bez stajanja. Pa sat-dva tamo, nazad bi me uveliko uhvatio mrak, što ne volim. Dakle, verovatno bih prenoćio blizu Zasavice, pa da usput (u odlasku ili povratku) mogu lepo i da slikam aparatom. Jedino što mi je neophodna još jedna kartica od 16 GB da mogu da snimim put, a tamo bih morao da nađem način da prebacim podatke sa kartice na prenosni HDD... Ali ok, to su tehnički problemi, sada je u pitanju ruta. Ionako ne bih mogao da krenem sutra. :) Prema mesečnoj vremenskoj prognozi, nema ništa od vožnje do jula. :(
 
Vrh Dno