Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Imaš aplikacije za to a možeš i ručno kad znaš obim točka...
Traži na playu ili appstoru "bicycle gear calculator" Pa baci pogled
 
Uostalom baci pogled na stravu (Aleksandar Nikolić) i videćeš vožnje i brzine o kojima pričam. Meni je to skroz ok...
Bas sam gledao, i uz dobra brda se penjes, a vidim i da puteva ima, ali ipak ti ne ides kuda najcesce voze vec preprecis brdo ;)

Evo racunah malo... Sa trenutnim lancanikom od 28 zuba, uz najmanji zupcanik na kaseti (10 zuba), 27.5 x 3.0 gume i kadencu od 90 obrtaja brzina ce mi biti 35kmh.
jbga, ako sam znao da postoje gume za bajs od 3" ,)

I ti kalkulatori daju rezultat za idealno tvrdu gumu, a tolika guma nikako ne moze da bude jako naduvana, u praksi je to znaci jos sporije.
Mada po kakvim brdima penjes i ako toliko vozis offroad, tebi je za to OK, ali je problem sto do tih cuka imas asfalt i tu taj pogon nikako nije zgodan a ni tolike gume.

Lep je taj tvoj kraj, ako ima asfaltiranih puteva po okolnim planinama to je idealno za cepanje drumasem.
A rekao bih da ima koliko hoces.
Kod nas se da naprave takve visince voze i po 100km u jednom smeru.

Kako uopste racunate to?
Postoje kalkulatori kadence...
 
Poslednja izmena:
Koja je svrha ici u brda i planine a kretati se samo asfaltiranim, ''zvanicnim'' putevima?
 
+100

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Adrenalin, pa u kojoj situaciji ga ima više?

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Pa u tome i jeste problem vi mislite da ga nema u drumskom biciklizmu.
Adrenalin je u brzini, a tu se ide brzo i uzbrdo i nizbrdo i u grupi i sam, i po dobrom i po losem kolovozu, i nije monotono i smorno da se dodje do vrha ili ode do drugog grada...
 
Adrenalin je u kombinaciji brzine i kretanju kroz razna okruzenja, po raznim terenima, od klasicnih asfaltnih puteva do voznje kroz razne zabiti i najocuvaniju prirodu :)
Nista bolje nego kada u jednoj voznji iskombinujes nekoliko podloga i razlicite terene, uspone, grebenske staze i ''downhill''.

A ako ja, sa matorim low-end mtb-om i 2.1 kramponkama od 10e, mogu da vozim 40km/h niz lose seoske puteve ili 70km/h niz klasicne, brdske/planinske asfalte, ako mogu da odrzavam prosek od 30-ak km/h ''na ravnom'', onda ne vidim zasto to ne bi mogao i sajlonac (ili bilo ko drugi) sa onakvom zveri od bajsa :)
 
Poslednja izmena:
Nisam rekao da ga nema, samo sam pitao u kojoj situaciji ga ima više.
Razumem ja taj adrenalin kad po ravnom cepaš 60 i preštižeš auto, ali ja mislim da je lepše uzivati u prirodi i doživeti da ti vožnja kroz nju diže adrenalin nego li trka sa grupom pa ko će pre do cilja.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
Crnka, naravno. :d
 
Zanima me, sa kolikom kadencom i na kojoj brzini vozite 2.1 gume za 30km/h u proseku?
 
Ni na jednoj. Ti bicikli na asfaltnoj podlozi uopšte nisu za poređenje sa drumašima :)
 
Ne pravim nikakvo poredjenje niti sam spomenuo drumase.
Ovde se spominju prosecne brzine od 30,40 km/h po ravnom na mtb sa 2+ gumama pa me zbog toga zanima kadenca i brzina na kojoj se vozi.
 
U mom slučaju, sa prethodnim bajsom pošto ovaj još nisam stigo ni da isprobam, je to oko 85-90 rpm. Znači 27.5 točak sa 2.25 gumom, 34 zupca lančanik i kaseta 10-41, najčešće 12 zuba pozadi. E sad, ako hoću da držim prosek preko 30 za razdaljine od više km onda već moram da vijam neki kamiončić ili autobus pa iza njih u zavetrini i cepam bez problema do nekih 55, preko toga teško mogu da držim brzinu zbog nedostatka jačeg prenosa i prevelike kadenca :) Naravno to se dešava retko, da naiđe tako adekvatan "prevoz" :D
Inače baš zbog te plavuša/crnka dileme sam za to da treba imati oba bajsa ;)
 
Poslednja izmena:
Ne fali uopšte veći prenos čim vrtiš u zavetrini 55km/h znači da je prenos dovoljan ;) fali drugo nešto.
Kadenca se lako da izračunati online kalkulatorom, problem je to održvati na takvom tipu bicikla a da to nije od semafora do semafora. Zato kažem da su ti 30+ proseci ribolovačke priče.
 
Pa čekaj kako sad ribolovačke priče kada par relacija koje vozim a koje nisu brda, mogu da vozim prosečnom brzinom oko 30kmh? Nije to neka kilometraža ali najčešće Niš - Gadžin Han i nazad, što je nekih 32km od mog stana...
Što se tiče jurcanja iza kamiona normalno da nije za porediti a i to su ogromne kadence za mene a poenta je što u takvoj zavetrini ne moraš da motaš nonstop. Ja sa 120 obrtaja već gubim balans, to je samo na po par sekundi koliko da se održava brzina.
Fali možda i drugo nešto ali o tome drugi put ;)
 
Gde uzeti providnu mrezastu pregradu za bajs da mogu da turim bt zvucnik?


Sent from my iPhone SE using Tapatalk
 
Dal' je lepsa crnka il' plavusa :)

To ne moze da se poredi. Sasvim je individualno ko sta voli. Ja sam od svog MTB napravio bajs za asfalt i prosecna mi je oko 25Km/h u proseku i svuda je asfalt gde vozim, ali mnogo uzbrdica.
Nazalost, mene sprecava vreme da vozim duze od 1h nekada 2h sada ucarim.

Mada, da imam love, odmah bih uzeo drumasa. Evo ga moje luce.

2017-07-08 15.07.20.jpg
 
Poslednja izmena:
Ne pravim nikakvo poredjenje niti sam spomenuo drumase.
Ovde se spominju prosecne brzine od 30,40 km/h po ravnom na mtb sa 2+ gumama pa me zbog toga zanima kadenca i brzina na kojoj se vozi.

Ne znam ko je pominjao prosecnu brzinu od 40 km/h po ravnom sa takvim gumama, ja sam lepo napisao 30km/h a 40km/h spust niz lose planinske puteve :)
Mada ja vozim samo po brdskom i planinskom terenu (ravnica me smara zestoko), ovde ni u centru nemam duze deonice ''po ravnom'' (vec pola kilometra od centra grada krecu usponi), jedino ka BG postoje putevi koji su delimicno ravni ali tu veoma retko vozim, samo jednu rutu od nekih 12km (posle koje me ceka skretanje u pobrdje pa zatim brda i planine) i za tih 12km pad nadmorske visine je blag, nekih 50 mnv pa nije nikakav problem ostvariti 30km/h prosek.

Uostalom, da li je 27.53km/h ili 33.26km/h meni je to apsolutno nebitno, bajs vozim vec 25 godina da bih uzivao u prirodi i samoj voznji a tu je i zelja za rekreacijom koja nikada nece nestati s obzirom da sam u sportu od 7. godine.

Kojekakve kadence, obrtaji, aerodinamike, zavetrine i vetrovi, takmicenja sa imaginarnim ''Strava'' prijateljima i lozenje na prosecne brzine.. takve stvari me apsolutno ne zanimaju :)

Takve polemike su razlog zasto sam odavno batalio CB i zasto generalno ne posecujem ''ciklo'' forume (osim ovog thread-a), jednostavno ne mogu da citam sva ta prepucavanja, filozofiranja, sumnje i sujete.
A podele na mtb, drumase i ostale kao i lozenje, pljuvanje, prepucavanja.. to mi je tek tragikomicno.

Ko ne veruje neka proba. Potreban je samo ispravan bajs, zelja za pedalanjem i kondicija. Sa kramponkama zaista moze da vozi veoma brzo niz lose planinske puteve kao i 70km/h niz planinski asflat, samo se treba popeti gore :)

Inace, ko ima ''full'' zastitnu opremu sa takvim gumama moze da razvije i 80km/h+ ali zbog bezbednosti se nikada ne spustam brze od 75km/h, najcesce do 70km/h zato sto ima dosta krivina i zaostale prljavstine, rizle posle svake zime pa treba na vreme usporiti.
 
Poslednja izmena:

Prilozi

  • 0-02-05-22f7775bf400c67474373d7abb5660068b38a1af1121bbc5fb65e8ce85f7dd33_full.jpg
    0-02-05-22f7775bf400c67474373d7abb5660068b38a1af1121bbc5fb65e8ce85f7dd33_full.jpg
    98.5 KB · Pregleda: 119
  • 0-02-05-6974e40d7e52e7c821efad793e4a75ef49fef92a0511e4122fa57fc88e8684dc_full.jpg
    0-02-05-6974e40d7e52e7c821efad793e4a75ef49fef92a0511e4122fa57fc88e8684dc_full.jpg
    99.7 KB · Pregleda: 119
Naravno. [emoji6]

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 
@demios Hehehe takav mi je proletos pobegao za ekstra povoljne novce jer sam ispao ******... Ovo je 720 ako se ne varam? Meni je 710 promako za 1500 e... Ne znam koliko si platio ovaj ali mislim da je to bilo baš baš povoljno. Jedino što mu je trebao servis za reverb i još možda par sitnica.
Kako ti se čini? Koliko ga dugo imaš/voziš?

Edit : uh sad videh, slične su šare na ramu pa sam pomešao. Ovo je ipak 710 LT, fenomenalno...
Jesi li napravio gume na tubeles i na kom pritisku ih ganjaš?
 
Poslednja izmena:
ovo je 710 genius LT plus 160 hodovi, samo mu je sjeban rewerb (mada kojem nije :D, poruchio sam sve za servis istog), vrlo moguce da je to taj bajs, mada... mozda i nije.
..predugo trazim novi bajs, pa sam preshao preko toga, niti sam se puno cenkao, dosta vishe je od 1500 bilo.
tek ga uzeo, 2x provozao po asfaltu malo da ga osetim, pa cu ovih dana na koshutnjak da ga pentram.
totalno je drugi filinfg sa ovim fat gumama u odnosu na obichne. u planu mi je napakovati 29 tochkove kao rezervne sa nekim semi slik gumama.
mnogo je tromiji, ali zato ultra neravan teren ne oseti.... krastavac nemere sve.
kontam za tubeles, verovatno cu ih pakovati, nisam ni gledao pritisak, kako je i bilo, deluje malo tvrdje... i mozda zameniti josh po koju komponentu... nerviraju me ove slx kochnice...ja sam formula fan.
al prvo servisirati rewerb.... odluchio sam sam da sve radim, ovi nashi kvazi serviseri mi sjebashe totalno stari beli genius.... ulozih skoro 300e u njega da ga ful sredim,
na kraju zavrshio sa istim problemima plus krcnut ram kod shticne (prekratak adapter napravio lik). reko, poshto ne mogu da navatam novi, ajd da sredim stari bajs... uzeo najnoviji xtr pogon, rewerb, i sve mi sad to bleji,
zajedno sa sjebanim rewerbom sa novog bajsa :D
 
Poslednja izmena:
To ne moze da se poredi. Sasvim je individualno ko sta voli. Ja sam od svog MTB napravio bajs za asfalt i prosecna mi je oko 25Km/h u proseku i svuda je asfalt gde vozim, ali mnogo uzbrdica.
Nazalost, mene sprecava vreme da vozim duze od 1h nekada 2h sada ucarim.

Mada, da imam love, odmah bih uzeo drumasa. Evo ga moje luce.

Pogledajte prilog 234508

To sam i ja radio pre 5 godina. Kupio sam Cannondale SL 5 sa idejom da na Balkanu nema "hasvaltiranih" puteva (nije daleko od istine) i da bi MTB bio najbolje resenje. Vozio sam mozda 2 puta kroz neku sumu i zakljucio da to nije za mene. Probao sam da mu zamenim gume (mislim da su bile Kende 26 x 2.2 pa sam stavio Conti 26 x 1.75 ali bez krampona) kako bih bio brzi na asfaltu ali nista specijalno nisam dobio. Prodao sam ga posle godinu dana i uzeo drumas i nisam se pokajao.
 
Ti se ovde savijes kao na drumasu. Smeta li ti to za ledja, ruke, stomak, nesto...?

Ne, bas mi je udoban. Kada bih imao vremena da vozim vise od 2-3h, mozda bi me i bolelo nesto.
Prosle godine sam stavio ravan volan i jos sam se spustio, i sada mogu duze da vozim sa vecom kadencom.

Drumas je sledeci, cim se steknu uslovi... :D Za sada se pruzam koliko mogu.
 
@demios ma nije to taj, ovaj je bio samo 710 nije bio LT a oni imaju crno zeleni print na ramu. Ispao sam bud@la za taj bajs jer sam ga nisam kupio (a video sam ga uživo i probao malo) za tu cenu i naravno odmah posle ga je kupio hebeni bogibasket i prodavao ga za 2300 :) Što je najgore brzo ga je prodao...
Elem, imaj u vidu da te gume idu na maksimalno 1.5 bar (otprilike) a u zavisnosti od terena i težine vozača idu na manje. Zato je najbolje napraviti tubeles jer je osećaj još bolji.
Moj stumper ima 150-135mm hod ali takođe još nisam stigo da isprobam. Za ovo po gradu sam primetio odmah razliku da se osećam znatno stabilnije nego na džajantu ali zato se itekako oseti razlika u težini :) Džajant je bio ispod 10kg iako je fullsus a ovaj je oko 14 :D
 
da, secam ga se, nudio ga je i meni (bogi) pre par meseci, ne secam se cifre al bilo je 2000+... mislim da je bajs zavrshio u makedoniji, jer mi je nudjen isti takav sad skoro na viber jer sam turio u oglas da kupujem bajs... zeleno crni print, za 2600e.. pa posle kao ako sam ozbiljan 2400.... show. ovaj LT je kao nov i bash sam hteo neki AM bajs eventualno zver trail... promache mi stumpjumer sworks 29 pre par nedelja za 2500.
igracu se sa tubelesom.. fale mi trake samo mada mogu i improvizovati sa izolirkom. videh i taj tvoj.. od saleta si uzeo.. vec je bio rezervisan za tebe kontam.
ma spakovati josh jedan par tockova sa regular shirinom i to 29 i ful.. samo naci boost glave.. ove shire malo zbog plus viljushki. moj je 14.2kg sa obichnom shticnom..sa reverbom 14.56
 
Sale, padobranac i sky diver-ser. :D
 
Nazad
Vrh Dno