Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Jel moze samo par smernica na sta je najbitnije da obratim paznju prilikom kupovine?

Na koji nacin je najbolje proveriti menjac, sta je to sto moze najvise da me kosta ako se ispostavi da nije ispravno?

Ako kupujes bajs kao sa slike, ne bi trebalo nista tu da bude potroseno.
Syncros tockovi su mu novi, grupa je nova i ram je ko nov.

Najskuplja stvar na drumasu su ram, tockovi, samaraljke, pa pogon, pa krenes tim redom i da gledas.

Ram pregledas i prodjes rukom da proveris da li nema neka sitna nepravilnost u teksturi i farbi, obavezno ga okreni i proveri sa donje strane pogona i oko zadnje viljuske, i oko sticne.
Tockovi moraju da se okrecu bez otpora, i ne smeju da bacaju, mada i to se sredjuje.

Kocnice takodje treba da koce bez otpora.
Samaraljke isaltas i tako proveris, ako je sa bajsa padano obicno na njima se vide prve ogrebotine.
Obicno ljudi misle da su one osetljive, ali su drumske samaraljke veoma otporne na habanje i na kvarenje, to ce na bajsu verovatno poslednje da se pokvari.

Prednji menjac ima za razliku od MTB menjaca trim pozicije (ima 2 sajbne a moze da klikne 3-4 puta), tako da ti to ne bude cudno, to je normalno.
 
Poslednja izmena:
Ako nemas znanja za pregled polovnog bajsa mozes zbog lose donetog zakljucka da kupis krs ili zbog sitnice da propustis dobar bajs. U prevodu za kupovinu nadji pomoc nekoga ko ima to znanje. Ti bi sada na "suvo" za nedelju dana da steknes to znanje i sam obavis posao, ali ne ide to bas tako. Za slucaj da hoces bajs bez ikakve zamerke onda pravac radnja i dobijes garanciju itd. Mozes povoljno kupiti bajs kao nov i mislis super si prosao, a za 2 nedelje dodju i oduzmu ti bajs jer potice iz kradje. Ima tu dosta zackoljica, a ti bi sa osnovnim znanjem da napravis neku "siguricu" i posao iz snova. To moze samo kod Del Boya (mislim bas na onog iz Mucki), a znas kakav mu je procenat uspesnih poslova. Tako da ili se opredeli za kockanje ili za kompromis ili pravac radnja i izvrni novcanik. Kada odaberes jedno od toga znas gde i kakav bajs da trazis, a ako se odlucis da mucis nekoga u pomoci odabira moras mu verovati na rec i kada se tebi ne svidja jedan od aspekata kupovine. Ovo pravilo mora biti ispostovano i u njemu lezi poenta:
Izaberi dvoje od tri ponudjena uslova trgovine ili usluge: dobro, brzo i jeftino. Ne moze svo troje zajedno, nikako !!!
 
Ako nemas znanja za pregled polovnog bajsa mozes zbog lose donetog zakljucka da kupis krs ili zbog sitnice da propustis dobar bajs. U prevodu za kupovinu nadji pomoc nekoga ko ima to znanje. Ti bi sada na "suvo" za nedelju dana da steknes to znanje i sam obavis posao, ali ne ide to bas tako. Za slucaj da hoces bajs bez ikakve zamerke onda pravac radnja i dobijes garanciju itd. Mozes povoljno kupiti bajs kao nov i mislis super si prosao, a za 2 nedelje dodju i oduzmu ti bajs jer potice iz kradje. Ima tu dosta zackoljica, a ti bi sa osnovnim znanjem da napravis neku "siguricu" i posao iz snova. To moze samo kod Del Boya (mislim bas na onog iz Mucki), a znas kakav mu je procenat uspesnih poslova. Tako da ili se opredeli za kockanje ili za kompromis ili pravac radnja i izvrni novcanik. Kada odaberes jedno od toga znas gde i kakav bajs da trazis, a ako se odlucis da mucis nekoga u pomoci odabira moras mu verovati na rec i kada se tebi ne svidja jedan od aspekata kupovine. Ovo pravilo mora biti ispostovano i u njemu lezi poenta:
Izaberi dvoje od tri ponudjena uslova trgovine ili usluge: dobro, brzo i jeftino. Ne moze svo troje zajedno, nikako !!!

Ako ima neko raspolozen da se ponudi za pomoc, nakon uspesne kupovine nudim gajbu piva da je proslavimo :)
 
To je puno para za taj bicikl.

Pre nekoliko meseci sam ja prodao moju meridu road lite 905, full ultegra, continental grand sport gume i mavic tockovima za 360eur (nudio sam ovde), par dana kasnije lik koji je kupio ga stavio u oglase i prodavao za 540.
Ne bih ja ni primetio, nego kolege koje znaju bicikl su bas burno reagovale na tu ociglednu preprodaju i ako sam ja licno bio zadovoljan transakcijom.

Prijateljski savet:
Nemoj da gledas alu bajkove od 500eur, to je sve "pecanje" varijanta ;)
 

Prilozi

  • IMG_20160127_144230.jpg
    IMG_20160127_144230.jpg
    241.1 KB · Pregleda: 147
Poslednja izmena:
Pa vec je napisao sve sto ima poznato ime...
Terminator, tourney, i trayal gume, ostalo ne vredi da navodi.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Brseč
Nesšto sam u gužvi ovih dana, pa zaboravih da nisam pomenuo vožnju. Maglovita ideja je bila da odem do Rapca (Rabac :)), ali sam odmah sebi rekao da idem KA njemu, ne obavezno i DO. Što je verovatno bio i najveći problem i glavni razlog da se okrenem nazad mnogo ranije. Nisam se ni spremio prethodnog dana, pa malo kasnije ustao i na vožnju krenuo tek oko 9. Beše nedelja, relativna gužva na glavnom putu (praktično i jedinom), a ujutru udario i neočkivani i nenajavljeni vetar, pa sam dodatno izgubio volju. No, krenuh ja prilično dobro i bez većih problema stigoh do Mošćeničke Drage. Usput se vetar primirio, ali je temperatura otišla već na preko 30 (u hladu). Onda reših da krenem u brda, putem kojim sam prošle godine išao na Učku (Bodaj). Dakle, Mošćenice i Sveta Jelena. A nazad da idem uz obalu, jer je od Mošćeničke Drage do Brseča priličan uspon, a glavni je put, prilično opterećen. Prvi deo po običaju izuzetno naporan, fizički i psihički. Htedoh da produžim odmah, ali u Mošćenicama ipak napravih kratku pauzu za sipanje vode. Morao da budem pažljiv (spor) da ne remetim neki crkveni događaj koji je bio u toku. Do Svete Jelene, iako ima skoro isto metara vertikalnog uspona, standardno daleko lakše. Tamo odlučih da ipak ne idem dalje u brda, do prvog skretanja levo. Možda je zanimljivije, ali nisam bio siguran da je put kroz rastinje skroz offroad ili beton (ne prošlogodišnjem snimku se vidi beton na početku i ništa drugo). Uostalom, trebalo je penjati se poprilično (oko 100 dodatnih metara), a u mestu Zagore svejedno mora da se siđe na glavni put, jer odatle ostaje jedina opcija. No, do tamo ionako nisam stigao.

Posle lepog spusta iz Svete Jelene, koji sam prekinuo samo zarad malo slikanja, stigoh direktno u Brseč. Krenuh prvo uzbrdo ka Rapcu, ali onda odjednom odlučih da prvo obiđem Brseč. Kad sam već tu. Simpatično mestašce, lepo i za slikanje. Zadržah se, nađoh još jednu česmu, a kada krenuh dalje, prvo bacih pogled na mapu i zaključih da sam tek na pola puta i to skoro da je tek bio prošao lakši deo. U stvari, to je bilo oko dve trećine kilometraže, ali ipak je ostalo bilo još dosta. Vremena na pretek, ali... Postoji jedan veliki problem kada se vozi uz more, pogotovo pored prelepih lokacija i plaža, sa tirkiznom bojom vode i mirisom četinara - teško je misliti na bilo šta drugo osim svežine vode, stanja opuštenosti i regenerisanja u bestežinskom stanju. Tu zaključih da je do Rapca ostalo još previše muke, uz previše znojenja i da mi je potrebno približno isto vreme da se vratim nazad i stignem u more kao i da stignem do Rapca gde kupanje nije moguće (nisam nosio kupaće, a nema nudističke plaže). Naravno, more je pobedilo. Za isto vreme koliko je Skajnetu bilo potrebno da osudi čovečanstvo na propast.

Zanimljivo, jednom u životu vremena sam imao na pretek. :) I pored kasnijeg polaska, u Svetu Jelenu sam stigao već za sat i 40-45 minuta (sa sve pauzom i saobraćajem), što je 15-20 minuta brže nego oba puta prošle godine. U Brseču posle ukupno ~2 sata. Dakle, vremena napretek. Ali džaba, jednostavno mi se nije dalo (kako se to ovde kaže). Iliti, mrzelo me. A onda nazad putem koji vodi ivicom brda, tik uz samo more, sa takvim divnim pogledom na more da sam zastao čak i na mestima gde to nije baš najpametnije. A usput milion automobila parkiranih tako da im i Beograđani pozavide, kako je ko gde mogao, u tuči za plažu. Zađoh malo i u Mošćeničku Dragu, sa idejom da možda samo malo prošetam do mesta gde smo povremeno išli na kupanje. Stigoh samo do mora i početka plaže, jer od gomile ljudi nije moglo ni da se priđe ni da se prođe. Nedelja. Kraj avgusta. Turisti još tu, a svi lokalci se vratili za posao i školu. Posle par minuta samo nastavih dalje do Lovrana. Tamo izađoh da prošetam po Lungomare (snimljen ranijih godina), da malo odmorim od saobraćaja. Tako do Ičića, a onda opet na sedlo i kroz Opatiju i Volosko nazad do Rijeke. Na ručak. Pomalo besmislena vožnja, ali ipak lepa i sa dovoljno napora da se malo pripremim za neke poduhvate planirane za narednih mesec dana. Ukupno prihvatljivih 60 km i 1400 m uspona (po Stravi). Zanimljivo, Run the Map je ovoga puta ubeležio manje - 928 metara uspona.

https://www.strava.com/activities/691893946
 
Dobar je kalkhoff, oni prave turing i gradske bajseve.

Novi se krecu preko 1000e, a na oglasima nalazim od 150-200e pa na dalje, polovne...
Meni je bez veze analizirati izguglanu cenu nekog modela od pre 10 godina i razmisljati kako polovan kosta 200e i ubedjivati sebe kako je to jeftino.
 
Kako osmisliti nešto donekle zanimljivo što niko živ koristiti neće? Garmin to odlično zna:
https://buy.garmin.com/en-US/US/into-sports/cycling/varia-rearview-radar/prod518151.html

Ukratko, radar koji se postavi pozadi i signalizira kada se približavaju vozila odpozadi. Uz to, prilagođava jačinu svetla da biciklista bude bolje viđen. Zanimljivo. Mane:
1. Košta 300 evra. :D
2. Stavka 1 znači da to niko neće koristiti.
3. Mislim da ne daje zvučna upozorenja.
4. Uparuje se samo sa njihovim jednako skupim spravicama, a ne bilo kojim telefonom, recimo.
5. Saznanje o približavanju svakog pojedinačnog auta, pogotovo na uskim i opterećenim putevima, samo stvara paniku.

Ali eto, osmislili su nešto.
 
Samo što ta spravica neće učiniti da ludi kamiondzija ne prođe milimetar od tebe, zakači ti ruku, oduva te na ivičnjak, u situaciji gde lako možes da pogineš. Svaka čast kamionima i autobusima koji lepo obilaze, ali ima i onih koji uopšte ne mare, čak iako imaju prostora za obilazak, već samo piče pravo i prođu na milimetar od vas.
 
Negde u opisu piše da uređaj procenjuje nivo "pretnje" od strane vozila, verovatno na osnovu putanje odnosno slobodnog prostora. Ali ne, ne služi da odgurne vozilo, nego da biciklista bude svestan opasnosti. Što je još jedna od stvari koje zvuče zanimljivo, ali nema upotrebnu vrednost, jer za pravu reakciju nedostaje ili prostora ili vremena. Al' mora R&D odeljenje nešto da radi.
 
Prvi test Sony HDR AS200VR.



Izgleda da youtube bas iskvari snimak. Svog ga pixelizuje. Moracu jos da eksperimentisem sa opcijama u Sony Vegasu.
 
E sad da li je Ultra=Cross?

Zapao mi za oko njihov "Blade" model koji lici na domaci Scout "Blade".
Doduse Ultrin malo lepsi.

blade.jpg

http://www.ekupi.rs/ULTRA-Blade-26-342229.aspx

9401oN1y1215509731_5714224b48d13.jpeg
 
Ti si bas resio da kupis tako nesto?

Nema sta tu da se gleda svi su oni gotovo isti.
To sto ima najjeftiniji shimano menjac ne cini ga dobrim bajsem.

Ti shimano delovi koje navode su i onako jako jeftini.

Treba ti bar 170-180€ da kupis pristojno nesto polovno sto nece zardjati posle prve kise.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Za polovne bajseve, pravac stari buvljak u Pancevu nedeljom. Ima svacega. Bajs koji oni tamo cene 300 evra, mozes da uzmes i za 150-200 ako znas da se cenkas. Cim vide kes, odmah je moguc dogovor.
 
Dobro su ti ljudi rekli za te random bicikle sa neta a ti ne popustas :d

Ti si bas resio da kupis tako nesto?

Nema sta tu da se gleda svi su oni gotovo isti.
To sto ima najjeftiniji shimano menjac ne cini ga dobrim bajsem.

Ti shimano delovi koje navode su i onako jako jeftini.

Treba ti bar 170-180€ da kupis pristojno nesto polovno sto nece zardjati posle prve kise.

+1
 
Medvedi?
Odavno sam priželjkivao i planirao jednu odličnu i lepu vožnju kroz šume, brda, proplanke i jezera (ne baš "kroz" jezera, naravno). Saznao sam da u tim krajevima ima medveda, vukova i risova. Trenutno mi je fokus na medvedima. Iz lokalne turističke zajednice rekli su mi da je najbolje da budem što bučniji i da će medvedi onda radije da me izbegavaju. Naročito preporučuju korišćenje pištaljke. Nju imam. A i ceo bajk tandrče po tipičnim šumskim kamenjarima koje očekujem. Ipak, zanima me još neki savet onih koji žive u sličnim krajevima i znaju o medvedima više od mene. Možda kolega hsv? Stvar je prilično hitna, jer bih išao sutra. I ne, nemam nameru da se pravim mrtav, radije bih bežao. Čak kažu da na nizbdicama nije problem, jer se na njima medvedi teže snalaze zbog kraćih prednjih nogu. Na kamenjaru ni ja ne mogu baš brzo da se sjurim, ali svakako ne bih bežao uzbrdo. No, najviše me brine eventualno iznenađenje, odnosno da odjednom naletim na medveda. Ili više njih. Dakle, šta kažu poznavaoci? U pitanju je Gorski Kotar, pa pretpostavljam da su medvedi slični našim.
 
Prvi test Sony HDR AS200VR.



Tako je, bravo, kad dođu besmisleni crveni semafori, pogledaš dal ima pandura i prođeš...
A onda biciklisti traže neka prava, bune se što automobilisti idu nekim tamo nasipom gde ne bi trebalo a oni samo pogledali dal ima pandura i napravili se ***....
 
Nema ništa lepše voziti bajs i gledati sexy devojke kada prolaziš brzom brzinom pored njih. :) :) :)
 
Kosta, tuzicemo te kod zene pa ces postati nomad sa biciklom :d
 
Pozdrav svima!

Pre izvesnog vremena žena je dobila na nagradnoj igri neku Bambi biciklu, pa sam je koristio da vozim klinca u školu i malo po gradu. Sve u svemu, to su bile vožnje do 5-6 km. Juče sam vozio prvi put malo više, oko 40 km, i donja strana butina, prema d****u mi je nastradala. Na sebi sam imao ona kupaći šorts šuškavi. Zaključio sam da je važno da nabavim neke biciklističke pantalonice. E, za to tražim savet. Nemam pojma šta da gledam i šta ima smisla da kupim. Ne bih da kupim nešto skupo, a da ispadne da za moju rekreativnu vožnju isti efekat imaju i neke znatno jeftinije pantalone. Pretpostavljam da mi treba nešto ovako, ali možda i grešim :)
Dakle, imate li neku preporuku za vožnju u ovim letnjim i toplim jesenjim uslovima. Prvenstveno mi je važna udobnost. Ne bi bilo loše da mogu i da probam to ovde u Nišu, zbog veličine. Ne znam ko sve ovde prodaje biciklističku opremu. Znam jedino za planetu bajk.
 
Pogledaj ovde, traži neki šorts sa uloškom, uložak je bitan.
Inače to klasika, kad kreće sezona intenzivnije vožnje tipa u proleće većina koji nisu vozili celu zimu ima taj "problem". Ozbiljni vozači uzmu sedište koje im više odgovara i taj šorts sa uloškom...
 
Nazad
Vrh Dno