Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Nisam razumeo u kojoj situaciji ti slabije kotrljanje najviše smeta. Da li želiš manju muku pedaliranja uzbrdo ili veće zadovoljstvo vetra u kosi nizbrdo? Generalno, što veća brzina, to veća razlika, ali uračunaj i potencijalne mane tanjih guma na lošijim putevima, "tvrđu" vožnju, veće propadanje u pesak/raskvašenu zemlju, itd. Ne može niko da ti kaže kako ćeš se ti tačno osećati i koliko će tebi promena prijati, jer zavisi od mnogo toga. A konkretni odgovori su - probaj drumaša i neki treking sa tanjim točkovima, da vidiš da li ti to odgovara. Baš zato što je nemoguće suditi o subjektivnom osećaju i na tvojim relacijama i terenima.

No, možda si ovo tražio:
http://velonews.competitor.com/2014/12/bikes-and-tech/resistance-futile-tire-pressure-width-affect-rolling-resistance_355085
http://www.slowtwitch.com/Products/Things_that_Roll/Tires/Choosing_your_tire_width_4026.html
http://engineerstalk.mavic.com/the-right-tyre-width-on-the-right-rim-width/
 
Pa sad, prelazim onako, 60 kilometara, preko 50 kmph (najviše 60, ali to ni ne računam jer je em brdo, em šuma) mogu ići jedino niz Banj Brdo doduše jer otpor vadzduha ne postoji zbog šume koja me zagradi sa svih strana, ali jednostavno osjeti se razlika kad na MTB imaš 2.10 gume i neke uže. Bukvalno nije da neko ne može shvatiti da je otpor vazduha uvijek tu i da će uvijek postojati te vraćati me, ali neka se mučim bar na koji kilometar na sat više. Sad nije ni bitno, uzimaću novi bicikl, samo sam pitao, nadajući se za neki konkretan odgovor, odnosno šta bih dobio recimo prelaskom sa 2.1 na 1.6.

Išao bih i do Bijeljine, ali slabo se vremena ima za te poduhvate, a za 1 dan, nema šanse.

Sent from my m2 note using Tapatalk
Ja sam na svom bajsu imao WTB nineline 29x2.0 stavio sam nove gume Continental Race King Race Sport 29x2.2 još šire nego što su bile i preporodio se koliko bajs ide bolje. Kupi kvalitetne gume.
 
^Na ovu temu, pisao sam ovdje. Ja sam presao sa kenda nevegal 2.10 na kenda koyote 2.10 i osim sto su nevegal bile mekše gume da se "spljošte" kako god ih napuhao i dok su koyote užte gume i dizajnirane da te na cesti drzi sredina šare gdje je otpor minimalan..

..nevegal gume su bile oko 8mm šire i ako imaju iste oznake. Ima razlike u dizajnu ali zna tako biti velika razlika i u dimenzijama i ako su oznake identicne. U praksi izmedju te dvije gume, nevegal su me znale smortoti za 20-30km koliko koyote nisu na 50+km. Jednostavno su stvarale ogroman otpor. A nevegal su ujedno stvarale strašnu buku kao da vozim sa ispuhanim gumama.
 
Poslednja izmena od urednika:
To su jeftinije pristupacnije gume. Nisu bas toliko odron ali pripadajku tom nizem segmentu. krastavac, koliko para.. Ja sam ih slucajno uzeo, nisam mogao cekati a sa ovim Koyote sam prezadovoljan. Mislio sma ih privremeno koristiti ali sam ostao na njima.
 
Šta će ti recenzija ili user review za kapriolo? Dovoljno je reći da je smeće od bicikla, isto tako možeš da se kaže i za Polar. Domaći bicikli koji imaju prođu samo u Srbiji i u nekim zemljama bivše Juge. Daleko od toga da je ne funkcionalan bajs i da ne može da se vozi ali nikako ne vredi te novce jer mu je osnova tj srce bicikala(ram) loš. Možeš na njega da nakačiš od mehanike šta hoćeš on će i dalje biti loš bicikl. Za 20k din. nov i još na rate je ok za neku gradsku vožnju sve preko toga je bačena lova.
Ima ovde kolega sa biciklističkog foruma i znaju da je pre neki dan jedan čovek otišao iz NS-a do Crne Gore sa kapriolom 9.3 i vratio se uz sitne tehničke probleme ali je odradio turu. Problem kod kapriola je dalja prodaja polovnog bicikla jer nema teoretske šanse da izvučeš bilo kakav novac iz njega ako si ga platio 50k ili više. Za taj novac možeš da kupiš vrhunski polovan bajs, čak šta više i nov bajs renomiranog proizvođača. Nakače jednu stvar od mehanike uglavnom zadnji menjač XT i ljudi se lepe preče im da bude nešto XT nego sam ram, a ne znaju da mehaniku možeš da zameniš dok ti ram ostaje.
Ja sam kupio takođe domaći treking bajs Polar Forester i sa svim izmenama me koštao oko 60k din. vozio ga godinu dana i kupio MTB er29 njega stavio u ogase za 250€ još u garanciji godinu dana, ama niko ni da pošalje poruku da se raspita, jer jednostavno za taj novac može da se kupi polovan bez papira bajs renomiranog proizvođača. Zato sam ka od srca poklonio svome ocu i on ga vozi sa uživanjem ;)

Jeste, pjesak1972 sa ciklo berze vozi capriolo. Covek je isao do mora i nazad. Pukao mu je pogon kad se vracao, ali je sa biciklom dosta presao. Zato se to i desilo. Licno poznajem coveka, par puta smo vozili zajedno. Nisu capriolo biciklovi toliko losi, nego su teski. Za 20000 din ne mozes da nadjes nov bajs. I polovno ako uzimas pitanje je sta si uzeo i opet moras da ulazes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moj sin se u subotu vratio sa puta Bgd-Subotica-Bgd sa polovnim bajsom od 200e i nije imao ama bas ni jedan problem, a jos ga i ne odrzava bas kako treba. To da pukne pogon nije bas kako treba, blago receno veoma neozbiljno. Ili ne valja pogon ili vozac (ili los materijal ili nema odrzavanja). Potpisujem da nov kapriolo nema sta da trazi sa probranim polovnjakom koji je upola jeftiniji. To kako oni dolaze i odakle niti znam, niti zelim da nagadjam, vec samo konstatujem ono sto se moze kupiti na trzistu.
 
Vidjao sam da ljudima pucaju kavezi od zadnjih menjaca. Npr sram xx serija. Pa isto je to moguce i sa opremom koja je niskobudzetna


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Bukvalno nije da neko ne može shvatiti da je otpor vazduha uvijek tu i da će uvijek postojati te vraćati me, ali neka se mučim bar na koji kilometar na sat više. Sad nije ni bitno, uzimaću novi bicikl, samo sam pitao, nadajući se za neki konkretan odgovor, odnosno šta bih dobio recimo prelaskom sa 2.1 na 1.6.

Išao bih i do Bijeljine, ali slabo se vremena ima za te poduhvate, a za 1 dan, nema šanse.
Naravno da bih dobio puno prelaskom na uze gume, zar to treba ponovo objasnjavati, a za smanjenje otpora vazduha moras promeniti bicikl.

Ja sam na svom bajsu imao WTB nineline 29x2.0 stavio sam nove gume Continental Race King Race Sport 29x2.2 još šire nego što su bile i preporodio se koliko bajs ide bolje. Kupi kvalitetne gume.
On hoce da vozi 200+km a ti mu preporucujes 29x2.2 gume, sa tim nece daleko stici, a do Bijeljine on ima preko 200km. :)


Moj sin se u subotu vratio sa puta Bgd-Subotica-Bgd sa polovnim bajsom od 200e i nije imao ama bas ni jedan problem, a jos ga i ne odrzava bas kako treba.
Sa kojim biciklom i za koje vreme?
To je ozbiljna kilometraza za jedan dan, svaka cast!

Inace, slazem se da bajs od 200eur nije nikakav ogranicavajuci faktor, sasvim je dovoljan.
 
Poslednja izmena:
Naravno da bih dobio puno prelaskom na uze gume, zar to treba ponovo objasnjavati, a za smanjenje otpora vazduha moras promeniti bicikl.

To i pitah, međutim dobih odgovore kako je sve isto. Tražio sam samo potvrdu da promjena guma smisla, nisam rekao da mi gume prave problem sa otporom vazduha, rekao sam da me usporavaju (odnosno da sam mnogo sporiji nego na nekim užim gumama na kojim sam vozio)

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Nisam pratio diskusiju ispocetka ali mogu da potvrdim da ces imati osetno manji otpor sa uzim gumama. Pogotovo ako vozis po asfaltu.
 
naravno da nije isto, ne bi dzaba pravili uze gume da nisu potrebne.

Par strana ranije sam vec pisao i postavljao slike na ovu temu, pa prelistaj da ne trazim sad.

Kad vec Cane pomenu ovo...
Bakara je išao tim putem, ako se dobro sećam. Vozio je MTB sa tankim gumama i na kraju mu opet nije bilo dovoljno nego je prešao na drumaša. Moj utisak je da to uradi većina onih koji žele brzinu. Pritom, ako se ne varam, bakara je poznavao uglavnom ljude koji su vozili drumaše, pa je to bio dodatni motiv, da može da drži korak sa njima (džaba ti tanke gume ako su manji točkovi i slabiji prenos).
Zapravo ljudi oko mene nisu vozili drumase, uglavnom su svi vozili MTB, ali su apetiti za kilometrazom (ne za brzinom) progresivno rasli.
I kako je vreme prolazilo a vozile se sve duze rute ja sam ostajao bez mojih MTB "suvozaca" jer je bilo sve teze voziti dugo sa debelim gumama, pa sam prvo sto sam uradio stavio uze gume, i tada sam donekle mogao voziti duze ture...
Ali opet MTB ekipa se sve vise osipala i ja sve vise ostajao samo sa drumasima trudeci se nekako da pratim tempo.

I to se dobro secam, sa tim uskim gumama, drzim iskljucivo u njihovoj zavetrini do 38km/h, preko toga je bukvalno nemoguce, cim stisnu malo jace ja ne mogu vise da namotam i odpadam.

Na kraju svi koji su ostali da voze, i koji su vozili redovno su presli na drumske, ostali su ili batalili voznju ili voze sezonski ada, bici staze i sl...

Vise nikoga i ne znam ko vozi redovno MTB osim jednog naseg kolegu sa ovog foruma ;)
 
Vidjao sam da ljudima pucaju kavezi od zadnjih menjaca. Npr sram xx serija. Pa isto je to moguce i sa opremom koja je niskobudzetna


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vidjao sam i ja na F1 da ode menjac ili motor, a i mom komsiji na peglici je riknuo. :) Zna se kako se servisira bicikl i kako se koristi.

@Bakara
Ma isao je na turneju od 6 dana sa MTBom. Npr jedan dan se vozikao na Fruskoj Gori i jedan u Subotici (Palicu). Podelio je put do tamo na 2 dana i tako i nazad. Isao je sam (to me je nerviralo mnogo) i u turistickom fazonu (obisao neko drustvo), a ne da predje sto duzi put za krace vreme. Isao je dosta dalje od najkracih puteva, tamo gde je slabiji saobracaj i manja mesta (npr preko Starog Slankamena). Najvise sto je prelazio za 1 dan je bilo oko 170-180km prosle godine (ne moze vise sa MTB 26"), a u ovoj turi cini mi se oko 130-140km za dan. Nesto ga je pre nekoliko meseci zezalo koleno, pa se plasio da ga ne preforsira. Meni je npr 100tka plafon, preko toga mi vec ne prija bas (stigle godine).

@ostali
Da vec jednom rezimiramo: ko zeli za kratko vreme da prelazi velike razdaljine, mora voziti po asfaltu i sa drumasem. Ko zeli opustenu voznju i po bilo kom terenu najbolja mu je varijanta MTB. Vecina bira MTB, jer su ljudi vise okrenuti "opustenom" fazonu. Ja mogu voziti i po Kosutnjaku i po Avali i bilo gde, kako im dune, a ako moram otici do Subotice sescu u kola. :) Takodje treba razumeti ljude koji zele da predju tokom jednog dana 200+ km, razliciti smo i samo je bitno da se svako od nas nadje u grupi koja ga ispunjava. Ko se lomi dok ne proba i jedno i drugo nikada nece biti siguran gde pripada. Nemamo svi ista ocekivanja od voznje biciklom.
 
Poslednja izmena:
Bakara neko ko prati ovu materiju trebao bi da znaš da nije svaka guma ista. Ne znam koliko si kvalitetnh guma isprobao na svojim biciklama ali ja sam sa trekinga i 37c gume prešao na MTB er29 i 2,2 gumu koja ima neverovatno niži otpor kotrljanja i ide kao metak po asfaltu nije džabe guma 6k komad. To dali će neko da stigne negde sa svojim biciklom ne zavisi od bicikla nego od vozača. Ruku na srce ja pravim samo jednodnevne ture jer zbog posla i dece ne mogu da idem na višednevne ture ali mi je svaka tura od po 100km i to četiri puta nedeljno u sezoni.
 
Bakara neko ko prati ovu materiju trebao bi da znaš da nije svaka guma ista.
Nigde nisam ni rekao da ce losija guma da ide bolje od kvalitetnije, vec sam rekao da je uza guma brza od siroke, takodje slik je brzi od kramponke.

To dali će neko da stigne negde sa svojim biciklom ne zavisi od bicikla nego od vozača.
Ti se ne slazes da je ova guma brza od tvoje, a jeftinija je i laksa?
Naravno vozac je isti. :)

http://www.wiggle.co.uk/schwalbe-kojak-performance-raceguard-folding-mtb-tyre/
 
Poslednja izmena:
Da se slazem kupio bi nju a ne ove sto vozim. Ionako sam skoro menjao gume ;) Ovaj kojak 26x2.0 ima 460 grama
 
Poslednja izmena:
Sutra sredjivanje masine pa u petak ranom zorom s par ortaka krecem put Tare. Bice veselo :)
 
Iz Hong Kong-a? :D

Salu na stranu, srecan put i lep provod zelim.
 
Mene juče drmnula sunčanica iako sam imao kacigu, još ne mogu da se oporavim.
 
Odradio 81 km večeras. Bajmok - Subotica po gradu - Palić oko jezera - Bajmok. Zadnjih 30 km po mraku od Su do Bajmoka, neosvetljeno ukupno oko 40% ( u pitanju je put Subotica - Sombor). Na 6om km od Subotice, na 50m iza mene u suprotnom smeru, auto se zapuca sa 70 km na sat u neosvetljenu prikolicu. Matori pijan ugruvan izlazi iz totalisanog auta ( svuda airbegovi). Ja bacam bajs u kanal, skidam svetla sa bajsa i zaustavljam saobraćaj, s obzirom da se udes desio tačno na poluosvetljenoj uzbrdici. Vozač traktora tvrdi da je rasveta radila. Iz istog su mesta, nisu zvali policiju, znaju se a i najebali bi obojica. Crnjak je, u mom smeru, iza mene uzbrdo je išao auto. Da se ovaj nije zapucao u traktor, jer je krenuo da ga zaobilazi, čeono bi se stukkao u auto.... Luda tura...
Sent from Lumia 535 using Tapatalk.
 
@mirza Hong Kong od septembra, pa koristim priliku dok sam tu da obidjem ovo malo Srbije sto valja :) Krecemo iz Loznice preko Krupnja i Ljubovije do Bajine Baste pa tu nocimo.
 
@mirza Hong Kong od septembra, pa koristim priliku dok sam tu da obidjem ovo malo Srbije sto valja :) Krecemo iz Loznice preko Krupnja i Ljubovije do Bajine Baste pa tu nocimo.

Extra tura matori, samo lagano i uzivajte. :)


Odradio 81 km večeras. Bajmok - Subotica po gradu - Palić oko jezera - Bajmok. Zadnjih 30 km po mraku od Su do Bajmoka, neosvetljeno ukupno oko 40% ( u pitanju je put Subotica - Sombor). Na 6om km od Subotice, na 50m iza mene u suprotnom smeru, auto se zapuca sa 70 km na sat u neosvetljenu prikolicu. Matori pijan ugruvan izlazi iz totalisanog auta ( svuda airbegovi). Ja bacam bajs u kanal, skidam svetla sa bajsa i zaustavljam saobraćaj, s obzirom da se udes desio tačno na poluosvetljenoj uzbrdici. Vozač traktora tvrdi da je rasveta radila. Iz istog su mesta, nisu zvali policiju, znaju se a i najebali bi obojica. Crnjak je, u mom smeru, iza mene uzbrdo je išao auto. Da se ovaj nije zapucao u traktor, jer je krenuo da ga zaobilazi, čeono bi se stukkao u auto.... Luda tura...
Sent from Lumia 535 using Tapatalk.

Malo je 81km po staklu. :p
Eto zato je zajebano voziti nocu, a zajebano je i danju naravno, jer ludaci voze kao blesavi, ali danju barem vidis ako opasnost nailazi pa se moze i odreagovati na vreme.
 
Mislim da sam imao ludu srecu :D

Uzeo malo da ocistim bajs od prasine I krenem da brisem bandase posto su beli, a ja volim da se sve cakli :D I kako brisem zadnji bandas, zakacim zicu I vidim ona pukla tamo gde se spaja sa glavom. Ko zna kada se to desilo, a video sam da mi tocak I disk malo šetaju, mozda je to I zbog toga. Sva sreca pa mi se nije desilo nista u voznji, zadnji put vozio u utorak 50km I imao nekih 5-6km samo nizbrdice, dobro se nije uplelo nista tokom te nizbrdice, a I tokom cele voznje.

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
ako moram otici do Subotice sescu u kola. :)
:D Hajde, hajde, znamo da ti vožnja bicikla nije moranje. ;)

Najvise sto je prelazio za 1 dan je bilo oko 170-180km prosle godine (ne moze vise sa MTB 26")
Ja vozim MTB 26, sa kramponkama 2.1 i ne bih se složio. Moj rekord je 180 km u jednom danu, ali može lako da se odradi i 200-220 (ja sam jedva rekreativac i vozim lagano). Tih 180 je bilo na turi do Sremskih Karlovaca (uz Dunav, preko Banstola), pa na Frušku, a onda nazad preko Inđije i Pazova, što znači i dosta (teških) uspona, dosta loših puteva, a i dosta ravnice u kojoj te ubija vetar, jer ga na tebe usmeravaju kukuruzi. :) Uz to sam pravio i dosta pauza za slikanje i razgledanje. Uz manje toga, bez problema 200-220, sa nekom ok kondicijom, ništa specijalno.

@bakara Hvala na objašnjenju svog puta do drumaša, mislim da će mnogima biti korisno, a i ubuće može lepo da se linkuje. A veća pređena kilometraža obično znači veću brzinu, jer većina bi veću kilometražu da pređe za isto vreme. :)
 
Vratili se sa Tare juce oko 20h. Mislio sam da ja necu imati kondicije ali drustvo koje je islo sa mnom kao da nikad ranije nisu seli na bicikl :D Drina na nekih 25-30km do Bajine Baste kristalno cista, Perucac prelep a na Taru ne bih trosio reci jer stvarno ne znam kako da opisem one lepote. Popeo sam se na nekih 1100m putem Perucac-Mitrovac. Serpentina sabila, ali je spust bio nikad jaci. Iznenadio me zivot u BB, tako malo mesto a puno zivota, svi su prijatni. Vlasnik apartmana gde smo nocili je ujedno i vlasnik kucice na Drini :) Samo nismo imali vremena da odemo da posetimo ali ja cu ici ponovo cim se ukaze prilika pa cu i to da posetim. Ako se neko premislja da li da ide na Taru, neka ne ceka nista vise i neka krene :)
 
Da, da, prelepi krajevi.
Jesi se okupao u Drini? :)
Ja sam vozio pre 3 god do tamo, doduše nisam do Tare, samo do Perućca, iz Valjeva.
Ove god možda isplaniram neku turu i do Tare, otišao bih do Zaovina..

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
#149 - Riječka brda i doline #2
Radim još na igrici, pa ne stižem da postavljam filmove, a uz to sam trenutno na očajnoj wi-fi vezi koja stalno puca. :( Zato sad kratak film o vožnji van puta, vožnji polomljenim putem i vožnji uzbrdo, a puna verzija kad bude. Pustiću sad upload, ali YouTube mi više ne dozvoljava nastavak prekinutog slanja, nego sve od nule, pa ko zna kada će mi to uspeti. Inače, još uvek sam u fazi pripreme nove sezone, ali ako ne bude problema, biće odličnih tura. Nažalost, ne do Tare koja mi je na vrhu liste želja, ali nešto se uvek ispreči.

 
Oprao noge u Drini :D Ja se jedino kupam u tus kabini :D Plivam kao sekira :D Sad kad sam probio led, hteo bih da prodjem i druge krajeve Srbije. Definitivno je voznja u drustvu prava stvar :)
 
Nazad
Vrh Dno