Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ја сам скоро решио да средим свој бајс, и купио сам нове спољашње, нове унутрашње, нове сајле, нове пакне, нове бужире... Ове старе нисам мењао од како сам купио бицикл, неких 6 година, чудо како су издржале. Ништа брендирано (гуме су SCOUT), уз центрирање (мој бицикл и још један), изађе ме све укупно око 6 хиљада. Скоро па нови бицикл.
 
Danas sam video katalog za Tempo, ima neki bajk sa Alu ramom za oko 14200 din. Neka shimanova obicna oprema. Nisam se setio da pogledam uzivo na sta lici.
 
Da se samocitiram
***********************

Iskrivio sam zadnju osovinu. Gledam spisak servisa na ciklonautu, ali je ta lista prematora (co.yu domeni, ***e). Treba mi pouzdan servis na Novom Beogradu ili Zemunu. Pilot u blokovima nije povoljan.
 
Pa imaš planet bike kod arene. Ne znam za cene nisam nikad koristio usluge majstora :) a i nisam iz BG, ali znam da tamo imaju odličnog servisera. Mada to možeš i sam da središ, prosto je ko pasulj.
 
Ima servis tamo? Gde tačno? Ja videh samo prodavnicu.

Nemam alat da otvorim glavu točka, a ionako bih morao da prodavnice po novu osovinu.
 
Poslednja izmena:
Pa u sklopu prodavnice, ne znam gde je servis, možda na nivou ispod gde im je i magacin, nije ni bitno, samo ti nabavi odgovarajuću osovinu ili proveri s njima da li imaju na stanju u toj radnji da se ne šetaš džabe.
 
Ima li nekih sajtova sa cenama bajseva, ja imam neki capriolo, mada bih se rado prebacio na neki novi Capriolo ili Scott recimo :)
 
@RazbojNick
Imas iskusan servis na Uscu kod one picerije Asterix, drze ga bajkeri, vec sam slao par prijatelja tamo i bili su jako zadovoljni i uslugom i cenom, ako se dobro secam imaju i delove.... Evo ti kontakt telefoni pa proveri, servis se zove Bozarro: 063211614, 0644134114 ,)
 
Svi znate od ranije, moju avanturu sa Buvljka, 2500 dinara, i nemogucnos vozenja iste bicikle u zemunu:

polar_mirage.jpg


neam fotke a mrzi me do garaze, isti je, osim custom sedista, uzeo sam Selle Royal Ergo gel, i na mom bajsu su fabrichki Shimano Alivio, ne znam dal inace idu fabricki ... ali definiivno jesu najbolji amaterski menjachi, stelovanej stvar od 5 minuta.
 
Pa u sklopu prodavnice, ne znam gde je servis, možda na nivou ispod gde im je i magacin, nije ni bitno, samo ti nabavi odgovarajuću osovinu ili proveri s njima da li imaju na stanju u toj radnji da se ne šetaš džabe.
U pravu si, sad videh na njihovom sajtu da ima tamo servis, samo ga ja nikad nisam primetio.
@RazbojNick
Imas iskusan servis na Uscu kod one picerije Asterix, drze ga bajkeri, vec sam slao par prijatelja tamo i bili su jako zadovoljni i uslugom i cenom, ako se dobro secam imaju i delove.... Evo ti kontakt telefoni pa proveri, servis se zove Bozarro: 063211614, 0644134114 ,)
Hvala, takodje, znam za Bozzaro dugi niz godina, jednom sam bio na popravci, a nekoliko godina kasnije sam ponovo otišao i rečeno mi je da servis više ne postoji. Sada vidim samo bajkere-motoriste tamo, bicikla nigde...
 
kog ne mrzi da dotera bajs do ostruznice, i da zna koja je konkretno problematika, neka mi se javi, jer osim delova koje ne posedujem fizichki, ja zaista znam da opravim SVE na bajsevima. pocev od sofisticiranih menjaca, do zavarivanja okvira (kupio sam Krauss-ov aparat za varenje, shurim!) , sajli, zatezanja, optimizacije, pritiska gumi za pojedinacne puteve, trt mrt - iskustvo je to veliko :)
 
Ne razumem se u bajseve, niti ih vozim (imam druge vidove rekreacije) ali mozda uzmem neki skoro.
I sad se pitam, ovde a i na drugim mestima svi voze-preporucuju bajseve od 300-600e. Prica se da se jeftiniji bajsevi raspadaju, da nisu za >3h voznju....
Sad moji drugari s raspalim MTB bajsevima koje povremeno voze, opusteno iz BG odu u crnu goru, taru, divcibare, frusku goru....pritom ti bajsevi su zardjali, stari, tockovi landaraju, neki ni nemaju obe kocnice.
Tako da mi prica da bajs od 200e mogu da vozim samo po adi ne pije vodu...
 
pa eto ti moj primer bajsa iz 98. u poluraspadnutom stanju ali ide bez problema
 
postoji velika razlika, u svakoj varijanti biciklizma, izmedju profesionalnih i amaterskih bajseva. manufaktura i mashinerije su tu razliku u posednljih nekoliko godina relativno smanjili i sada za jeftine pare moze da se uzme biciklo koje ce da tera po terenima, i po razdaljinama koje su odgovarajuce profesionalnim biciklama.

za bilo kakvo ozbiljno bavljenje biciklizmom, jedan treba da pre svega ima uzasno veliku kondiciju, jer na svakoj razdaljini duzoj od 10 kilometara, volja postaje jedini motiv za voznju dalje. upravo profesionalni biciklisti imaju najmanji puls u mirovanju (najveca kondicija) jer zbog Erythropoietin-a (EPO) dolaze u situaciju da imaju vise krvnih zrnaca (nije legalan, ali ga sigurno SVI uzimaju) i zbog toga im puls u spavanju padne na ispod 30, sto reshavaju tako sto im sat na ruci javi da ustanu i odrade par trbushnjaka da ne umreju.

e sad, sto se tice materijala i bicikli - ne treba vam aluminijumski bajs od 3000 evra, da bi imali izdrzljiv i trajan bajs. ja upravo po mom Polar Mirage znam da mogu da sa njim skachem sa metar ipo visine, i da ostane okvir chitav, neostecen, niti da mi se iskrive felne, chak nijedna zica da ne izgubi na zategnutosti. a pre dve godine sam vozio do Shumadijskih hramova (ravanica, zica) i vratio se nazad, i nisam imao problema. osim gumi, da sam znao da zamenim felne za tanje gume, daleko bolje bih se proveo.

svaki moderan hibridni bajs (mountain/road) Polar, Capriolo, Alpina ce da radi posao. uz opasku da je zategnut bajs dobar bajs. ako vam landara, ako vam felna kriva zbog losih zica, ako vam preskace menjac (primera radi 2-4 na 2-5 ostane na 2-4) su stvari koje vam jako brzo uniste bajs.
 
Ne razumem se u bajseve, niti ih vozim (imam druge vidove rekreacije) ali mozda uzmem neki skoro.
I sad se pitam, ovde a i na drugim mestima svi voze-preporucuju bajseve od 300-600e. Prica se da se jeftiniji bajsevi raspadaju, da nisu za >3h voznju....
Sad moji drugari s raspalim MTB bajsevima koje povremeno voze, opusteno iz BG odu u crnu goru, taru, divcibare, frusku goru....pritom ti bajsevi su zardjali, stari, tockovi landaraju, neki ni nemaju obe kocnice.
Tako da mi prica da bajs od 200e mogu da vozim samo po adi ne pije vodu...
Ja sam pre ovog Scott kojeg sada imam, imao niz Bezmark bajseva, neki su čak bili sa prilično dobrom opremom (Suntour menjači i oprema 95. godine, 10 kg težak ceo bajs), zajednička osobina im je bila da nisu koštali preko razumne cene za većinu ljudi. Druga zajednička osobina im je bila da su mi se dešavali ozbiljniji kvarovi i defekti kao što su krivljenja bandaša, ojedavanja navoja, pucanja i krivljenja ramova, itd. i sve to pri mnogo mirnijoj vožnji i znatno manjoj kilaži nego sada. Zato sam se i odlučio da dam poprilično keša i nisam se uopšte pokajao. Ako planiraš ozbiljno vožnju, a ne 10 vožnji i 150 km godišnje, svakako kupi kvalitetnu biciklu.
 
Naravno da i jeftinim biciklima može mnogo da se prelazi, cena i oprema ne igra toliko ulogu koliko pažljiva vožnja i održavanje u tip-top (potpuno ispravnoj) formi što je malo teže kod jeftinije nego kod kvalitetnije opreme. Ništa više. Ja vozim Cobru, čeličana ali kad je sve ispravno, utegnuto, podmazano i kad poznajem dobro svoj bicikl nemam brige oko kvarova i smeo bih da se uputim njime bilo gde po Srbiji (kad bih imao sredstava za to i ortake iz iste priče što nije slučaj :D).
Slučajeva koje pominješ Uriel (da se ljudi upute negde dalje sa poluraspalim krševima) svakako ima i svaka im čast (na hrabrosti :)), ali to je već druga krajnost jer ako kažeš da nemaju kočnice i da točkovi landaraju :D pa to je ludost, šta ćeš ako ti negde na planinčini otkaže nešto bitno (recimo točak, žbica...).
Ipak ako se želi ići na tako duže ture, poželjno je naučiti kako se otklanjaju uobičajeni kvarovi, zatim redovno održavati i posebno pre duže vožnje prekontrolisati malo bitne stvari i obavezno nositi rezervnu gumu i minimum alata. Tada nije uopšte bitna cena i kvalitet bicikla i opreme :), samo ti treba volja i slobodno vreme i eto uživancije.
 
Kakav je ovaj bajs? Imam samo sliku, ne znam model. :)

big-849460picture-001-mi.jpg


Alu ghost 24 brzine, zadnji menjac deore srednji menjac alivio, srednji pogon alivio. prednji amortizer
 
Poslednja izmena:
:lupko:

Google translate? lol

sumanut, nije google translate, nego sasvim normalna upotreba srpskog jezika, meni je zaista zao ako si ti ogranicen na Svet i Skandal pa nikad nisi cuo formu recenice gde se u srpskom kaze - "jedan treba da uradi to i to". zapravo je to sto ti mislis da je engleski "one needs to" poreklom jos iz mrtvih jezika.
 
@Marko16 Ne vidi se koji je model. "Ghost" je ok, ništa posebno, ali znaš da nije nounejm. Zavisno od količine keša i u kom je stanju je ok kupovina, bolja nego Capriolo ili Polar za isti iznos.
 
Lik kaže da je u odličnom stanju i cena je 150e. Mislim da je ok, samo ne znam model i fali mi još slika.
 
sumanut, nije google translate, nego sasvim normalna upotreba srpskog jezika, meni je zaista zao ako si ti ogranicen na Svet i Skandal pa nikad nisi cuo formu recenice gde se u srpskom kaze - "jedan treba da uradi to i to". zapravo je to sto ti mislis da je engleski "one needs to" poreklom jos iz mrtvih jezika.

treba, pre svega, imati uzasno veliku kondiciju
 
Ih bas pre nekih mesec dana drugar sam otisao na divcibare, samo sa parama u dzepu. Bajs raspao, prednji tocak landara, samo prednja kocnica radi, menjac preskace.
Negde posle lazarevca probusi mu se zadnja guma ali blizu bio vulkanizer pa mu zakrpio.
Pri povratku, na divcibarama sakrije bajs u sumu, i stopirao nekog lika koji ga je dovezao donekle, posle je uzeo autobus.
Sledece nedelje otisao kolima po bajs :)
 
U brate, pa šta je on to vozio? Da pogadjam, Capriolo? :eyebrows:
 
Hvala, takodje, znam za Bozzaro dugi niz godina, jednom sam bio na popravci, a nekoliko godina kasnije sam ponovo otišao i rečeno mi je da servis više ne postoji. Sada vidim samo bajkere-motoriste tamo, bicikla nigde...

Nema na cemu. Radi i dalje, tj. bar je radio pocetkom sezone, ja sam isao do njih na redovna podmazivanja i pripreme za tekucu sezonu... Proveri telefonom za svaki slucaju ako resis da se uputis kod njih ;)
 
evo duls da se javim, nisam video temu na vreme :D u tazbini sam josh malo

kad stignem kuci, okachicu slike moje zverke, a za koji dan i stari bajk se vraca u pogon i ide bratu od tetke ;)

scoot scale 10 carbonac i specialized stumpjumper fsr comp, custom oba :D

prosto ne mogu da verujem da se neko setio da okachi ovakvu temu.
svaka chast i njemu i svim hw bajkerima ;)

a ako neko ima pitanje ili savet slobodno neka udari ili ovde ili na PM, iskustvo u biciklizmu mi je duze nego u hw-u :d

ako mene pitate, ja bih ishao na kvalitetan polovan bajk na oglasima u raspon od 250-500e (samo ukoliko cete prelaziti vishe od 4-5k km godishnje) sa deore,lx,xt opremom, obavezno hidraulika kochnice i dobar prednji amort sa lokautom. ko voli ful suspension kao ja, moze i to, ali obavezno proverite linkove da nema lufta i da je amort u dobrom stanju i sa lokautom po moguctstvu.
gledajte pre svega da vam odgovara velichina rama, u suprotnom dzaba sve. takodjer, najbolja, ali malo skuplja varijanta po meni, je da sklapate bajk deo po deo (to sam ja uradio sa poslednjim bajkom) i to kvalitetno, extra ochuvano, polovno da jurite na oglasima, cikloberza i ciklonaut trange frange. takodjer moze varijanta da uzmete tako neki bajk nov sa solidnom opremom tipa slx deore za lupam 300-400e, prodate ram eventualno vilu ako nije ni za k, i da sve delove prepakujete na ram i vilu po zelji.

meni bajk odrzava (za ono shto nemam alat i ne umem) dechko iz planeta na dorcolu.

cepam uglavnom asfalt, stazom do ade, ali moze i koshutnjak avala i neke druge destinacije, kako on tako i off road, pa ko je raspolozen za malko brzu i agresivniju voznju (~30km/h) u drushtvu, neka se javi.
 
Poslednja izmena:
Kupio skoro ovaj Polar Mirage Pro (slike su malo losijeg kvaliteta, neki krs telefon :) )
Bajk je solidan :D
 

Prilozi

  • DSC00001.JPG
    DSC00001.JPG
    354.6 KB · Pregleda: 497
  • DSC00002.JPG
    DSC00002.JPG
    353.8 KB · Pregleda: 324
  • DSC00008.JPG
    DSC00008.JPG
    344.7 KB · Pregleda: 370
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno