Šta je novo?

Banka Intesa

posle par kupovina sa american blue karticom na rate nikada mi ne traze code da ukucam niti Licnu kartu... ne daj boze da se izgubi kartica
- jel to praksa?!
 
Da, Amex ide na potpis

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Meni u USA nigde nisu ni potpis tražili, samo provuku Amex. Možda traže za veće sume.
 
^ne. Meni nisu za 5K$ trazili potpis, niti PIN, ni za Amex ni za MC (to je do vecine radnji u Americi, ne do nasih kartica).
Nase kartice zvanicno traze PIN ILI barem potpis. Medjutim, prodavci imaju mogucnost da ni PIN ne traze (a da potpis ignorisu ili ga sami upisu, not sure..), ako smatraju da je njima to isplativije. Prihvataju rizik time.

U Americi su procenili da cak i za velike stvari (ja sam kupovao tehnicku robu, kamere, objektive.. dakle ne nesto bezazleno cemu se moze uci u trag i/ili neisplativo je krasti :D) im se vise isplati da ne traze nista, nego da gube vreme.
Sto je itekako logicno za Starbucks i 7 Eleven, ali ni meni nije jasno kako uspeva firmama koje prodaju tehnicku robu.

U JK mi u supermarketima ne traze PIN, ali traze potpis. Iako mi svugde van tih zemalja traze PIN. U UK nece ni da prihvate kartice bez PINa, i to jos 2003.
 
Kod nas (i nekim zemljama u okruženju), nigde mi nisu tražili PIN za Amex green. Nekako sam razumeo da trgovac to ne može da bira - on provuče karticu, slip odmah izađe. Onda mi pruži olovku :)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
E, da, za Amex mi nigde nisu trazili PIN.
 
Izvinjavam se ako je na ovo već odgovoreno;
Interesuje me prilikom plaćanja u inostranstvu visa dinarskom debitnom karticom (koja se dobija uz TR), da li banka zaračunava dodatnu proviziju ili samo vrši običnu konverziju iz strane valute?
Da li na visa debitnu karticu (koja se dobija uz TR) može da se poveže i devizni račun, pa prilikom plaćanja u inostranstvu da banka automatski skida prvo eure pa onda dinare (ako se euri potroše)? Ukoliko nije moguće, pretpostavljam da se može uzeti posebna visa debit samo za devizni račun (da li u tom slučaju naplaćuju proviziju kada se plaća u inostranstvu)?
 
Moze uz inspire devizni, ali zaduzuju dinarski, pa knjize sa deviznog. Komplikacija.

Bolje da uzmes besplatnu visa debit i polozis EUR na njen devizni. Nema dodatne provizije, 1 eur = 1 eur... za ostale valute racunaju po visa kursu... u startu rezervisu ~5% vise, ali to skidaju pri knjizenju.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
^u svim slucajevima nema provizije kao zasebne stavke kod Intese za MC/Visu uopste.
Ali Visa Inspire je mnogo cudan proizvod kod njih, i iako TREBA da radi onako kako ocekujemo (dobio sam zvanican odgovor na to kada su poceli da ih izdaju i koristio je 2-3x), u praksi baguje.
I radi ovo sto SaleCG kaze pa i gore ;) Imas EUR dovoljno - on ih konvertuje u dinare da bi posle konvertovao u EUR :D Oba po Intesa kursu, dakle nije do vise nesto :)
To se ne desava uvek, uglavnom radi kako treba - sa EUR se skida, ako imas dovoljno EUR (citati FAQ, da ne ponvavljam..), ali desi se da uradi pogresno.

Izbegavaj je. Obzirom da je Visa Electron (sada Visa Classic Debit se zove) besplatna, i da u oba slucaja drzis novac bez kamate (i na TR i na obican devizni za koji se vezuje VE/VCB), nema razloga da ne ides na VE. I da treba da kupis EUR - kupis sa TR na devizni.

Ne moze Inspire da se veze za devizni inace, nego samo ako je TR Hit, da bude vezana i za EUR deo Hit racuna.
 
Global Blue Refund i Intesa

Koja glupost...
Uvek sam, do sada, u Global Blue formularima, davao Intesa MC za refund. I uvek je uplaćivano u EUR. Pre nekih 3 meseca sam primetio da Global Blue bira osnovnu valutu kartice, koja je u ovom slučaju RSD, i tako uplaćuju (loš kurs, nisam gledao čiji je, možemo i to). Ne znam da li je izmena do Intese, ili do njih.
Za poslednji refund, upisao sam Intesin Visa Electron (vezana samo uz devizni račun), i refund legao u EUR, u punom iznosu.
 
Videh ukinuli American u maxiju, zna li ko razlog?

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
Ne koriste vise Intesu kao procesor, pa ne mogu da primaju Amex. Intesa je (ili je bila barem) exclusive Amex partner za Srbiju (i CG verovatno), i samo ona moze da prima/izdaje Amex.

To je jedini moguci razlog, mislim da nemaju pravo/mogucnost da ne primaju Amex ako hoce preko Intese da naplacuju.


Q: Da li je neko primetio da Intesa vise ne koristi EUR kao "obracunsku valutu" u listingu za trenutni mesec? To su izmenili kada su ono menjali sistem (i imali gomilu problema valjda novembra 2017.), ali od skora se za placanja u Srbiji vide dinare kao obe valute (a jedno vreme su bili EUR za obracunsku valutu).
Za nedospele obaveze je i dalje EUR obracunska valuta kada se placa u zemlji.
Ili sam ja nesto pomesao?
 
Poslednja izmena:
Ima li uopšte smisla prelaziti sa sirotinjskog "račun sa osnovnim uslugama" na HIT račun?
 
Ima, ali sve zavisi od tvojih potreba.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
Ima li uopšte smisla prelaziti sa sirotinjskog "račun sa osnovnim uslugama" na HIT račun?
Meni je Intesina MC nezamenljiva (ide uz Hit, ne uz osnovni). Od >200 kartica koje sam imao (tipova, ne racunam obnove uopste), nijedna nije radila kao Intesina MC, svugde (gde rade aparati :D) bez problema. Sa svakom drugom karticom mogu minimum jedan problem da navedem.
MC i Amex Blue dolaze uz Hit racun, inace su 200/mesecno svaka (Amex Blue je po meni beskoristan). Pod uslovom da imas kreditnu sposobnost, inace bi moralo uz depozit, a njih bas mrzi da rade to sada nesto.

Sem toga - meh :) Kurs je sada isti, za Hit su sva placanja free, za osnovni samo 3 (preko e/mBankinga naravno). Ima neko osiguranje uz Hit, za hitne hirurske intervencije..
To je to. Mislim da sam bukvalno sve bitne stvari naveo.
 
2 pitanja:

1. Istekla mi je pre neki dan Visa Internet, podigao sam novu, i uzeo da je aktiviram na PP i Amazonu. Verovatno sam ja corav ali ne vidim gde je izlistano da li je transakcija stornirana ili ne? Konkretno, na PP sam je dodao pre jos par dana, prekjuce na Amazon. U okviru Moji proizvodi: Kartice: Nedospele obaveze, vidim cifru sa Amazona, dok cifru sa PPa ne vidim ni tu (logicno s obzirom da je bilo pre nedelju dana) niti na promenama na racunu. Jel moguce ovo negde videti u "realnom vremenu" ili eventualno tel kad zavrse izvod za mesec?

2. Placao sam MCom u inostranstvu u petak uvece, transakcije jos uvek stoje u nedospelim obavezama. Pretpostavljam zato sto je vikend? Jel mogu vec sad da prebacim novac sa deviznog na MC ili da sacekam da se promeni stanje?
 
1. Stornirane ttansakcije se ne vide, osim ako dobijas SMS, pa u njima ostane.
Refundiranje transajcije se jedino moze videti. Kada je transakcija izvrsena, pa vracena. Ove nisu izvrsene.
2. Moze to i duze da potraje. Mozes, MC kod Intese ima precizan kurs sada, minimalne su sanse da se izmeni iznos, cak i da nije u EUR.
 
MC je kreditna, taj iznos koji si platio u petak možeš sačekati da ti dođe na MC izvod, i da ga beskamatno platiš najkasnije 10.7. Dakle, možda nema svrhe da plaćaš sada, osim ako ti treba veći limit od trenutno dostupnog.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Tnx za oba odgovora. Ne, ne treba mi veći limit, nego u petak idem na more pa su velike šanse da ću tamo da zaboravim bilo šta vezano za e-banking. :) Uplatiću tu sumu pre nego što odem i to je to.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
^to je procedura za cekove, zavisi od konkretnog do konkretnog slucaja. Neki mogu odmah da budu raspolozivi, neki i preko 2 meseca. Ne zavisi od nase banke, i nema veze sto smo u Srbiji.
Mozda ce neka banka brze obraditi, jer je slucajno cek u njenoj mrezi, ali to je nasumicno, ako ne znas kako ide novac od ceka.

Pošto su sredstva još uvek blokirana, nazovem ponovo call centar - to je već neki 5-6 poziv, sve u razmacima od po nedelju dana, svaki put pomeraju rok za nekih 5 do 10 dana. :)
Uglavnom, sada kažu da idem u poslovnicu lično, da tamo tražim da se odblokiraju sredstva. Nikako drugačije.
Dok su u petak (dakle prethodnog radnog dana, odnosno 3 dana ranije) u poslovnici rekli da sačekam da prođe još ovaj mesec. :)

Meni je ovo prelepo.

Nije problem čekanje, pogotovo ako nije do njih (mada sumnjam, baš mi smrdi cela priča i odnos i informacije koje daju i kako ih daju - kao kad te neko ko ti duguje pare zavlači jer neće da ih vrati).
Problem je što svaki put daju drugi rok sa drugom pričom.
Problem je što nije dovoljno da predam ček i sačekam - barem za manje od jednog životnog veka. :)
Problem je što su različito zaveli/proknjižili dva identična čeka (samo se iznos i datum razlikuju).
Deluje mi da ih baš nije briga a i da ne znaju baš tačno šta rade - lični subjektivni utisak.

Ako imas druge opcije priliva - iskoristi ih.

Kad god je moguće - to mi je bilo kristalno jasno i pre cele ove... zabave.
 
Cekovi se fizicki salju za naplatu, i neke banke to rade djuture, kada se nakupi dovoljno cekova (jer ne ide obicnom postom :p).
Nemoj da te cudi. Intesa je meni 1996. recimo odmah unovcila cek, ali zavisi i kakav je cek, odakle je...

Ako imas Traveler Cheque mislim da mozes odmah dobiti novac (doduse, po tipu ceka, to nije nesto sto ce tebi neko poslati, nego je to tvoj cek, koji si poneo umesto kesa).
Ako je cek koji se lako proverava, recimo iz Intese u Italiji, sumnjam da bi se cekalo dugo.


Ali vecina servisa salje cekove namerno. Jer oni tada drze novac duze. Gledaju da to bude najjeftinija opcija ceka, i da je sto je da ti oduze prijem :) Njih to i kosta manje nego SWIFT, mozda cak i manje nego SEPA/BACS/IPS/ACH.
 
Kako se maksimalno zaštititi kada kupujemo na internetu?

Pozdrav, jutros mi stize SMS poruka da je izvršena transakcija od 108€ na sajtu "PERFUMESTOREMY SINGAPORE SG". :trust:

Naravno, ni u ludilu nisam tamo ništa kupovao, niti je bilo kod od mojih ukućana tamo bilo šta kupovao. Zovem brzo banku da mi blokira karticu i hvala Bogu to je brzo odrađeno i ništa više od toga nije potrošeno.

Dakle, neko je uspeo da mi nekako hakuje/ukrade broj kartice i sve podatke i uspešno odradi transakciju negde u Singapuru. :S:

Greška koju sam ja napravio, koliko kapiram, je ta što sav novac nikako nisam smeo da držim na kartici kojom plaćam na internetu?

Bio sam malopre u banci, pisali smo "reklamaciju" pa ćemo videti da li ću uspeti da povratim taj novac nazad nekako... Takodje otvorio sam novi račun i sav novac sam prebacio na njega, i na njemu ću da čuvam pare, a kad mi nešto treba da platim, prebacim malo para na ovaj stari na koji mi je bila vezana ta kartica koja je hakovana i da plaćam odatle. Podneo sam zahtev za novu karticu...

Imate li neki savet da date povodom ovoga? :wall:
 
Bilo je ovde u temi par slucajeva kao tvoj, kad sam to procitao, od tada za kupovinu preko koristim samo Internet karticu koja je uvek prazna, kad treba nesto da kupim prebacim na nju sredstva koliko mi treba da platim i ni cent vise.
Mislim da su nekom uzeli sredstva da bi platili avionsku kartu pisao je jedan clan o tome.

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
Srećan kraj, na kraju. :) Kontaktirao sam prodavnicu u Singapuru kojoj je plaćeno i objasnio im šta se desilo, ljudi mi vratili novac u roku od 2 minuta nazad. :) Inače, uplata je izvršena iz Ukrajine, tako su mi rekli.
 
Poslednja izmena:
Super, ali je ovo banka trebalo da uradi za tebe. Ovo je bila dobra volja trgovca, i super da je tako prošlo.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Pozdrav ljudi, pre izvesnog vremena od Inteze sam dobio obaveštenje da na plaćanja svim Inteza platnim karticama u Gigatronu imam popust 15%.Da li je neko probao da li to funkcioniše?

Sent from my JSN-L21 using Tapatalk
 
Cekovi se fizicki salju za naplatu, i neke banke to rade djuture, kada se nakupi dovoljno cekova (jer ne ide obicnom postom :p).
Nemoj da te cudi. Intesa je meni 1996. recimo odmah unovcila cek, ali zavisi i kakav je cek, odakle je...

Ako imas Traveler Cheque mislim da mozes odmah dobiti novac (doduse, po tipu ceka, to nije nesto sto ce tebi neko poslati, nego je to tvoj cek, koji si poneo umesto kesa).
Ako je cek koji se lako proverava, recimo iz Intese u Italiji, sumnjam da bi se cekalo dugo.


Ali vecina servisa salje cekove namerno. Jer oni tada drze novac duze. Gledaju da to bude najjeftinija opcija ceka, i da je sto je da ti oduze prijem :) Njih to i kosta manje nego SWIFT, mozda cak i manje nego SEPA/BACS/IPS/ACH.

Sve se slažem.

Ipak, u tu priču mi se ne uklapa to što sad moram da idem lično u banku, čekam na red, pa ih lično zamolim da odblokiraju moje novce.
Jer po call centru sad treba "samo" još to da uradim. Ali moram lično, ne može telefonom. Prethodnih par poziva je bila drugačija priča - pretposlednja verzija da će danas biti sve odblokirano i da je sve OK, sve provere prošle, svi potrebni rokovi... Poslednja je ova sa odlaskom u filijalu.

Osim ako opet nisu slagali, pa me u filijali ponovo upute na call centar i tako u krug.
 
Nazad
Vrh Dno