jurodivi
Čuven
- Učlanjen(a)
- 15.08.2011
- Poruke
- 7,980
- Poena
- 745
Eh sad...preteruješ.
Koncentracija jeste bitna (verovatno više nego u ranijim edicijama) i mora da se misli na to.
Prvo, drži castere dalje koliko se može, pošto dosta neprijatelja ima načina da zatvore distancu. Zaštiti ih koliko se može, ne potcenjuj CC spellove, kontrola često može da znači više nego damage. Bard i Druid su među boljima što se toga tiče...
Drugo, u 5e više nema onoga da armor i štitovi daju casterima šansu da propadne spell. Sada komotno možeš castere da strpaš u heavy armor i daš im štit ako hoćeš, i da budu jednako otporni kao melee klase. To je razlog što često za castere uzimaju po jedan Fighter ili Cleric level - pristup heavy armoru, štitovima, svim oružjima i u slučaju Fightera CON proficiency.
Ima slučajeva gde su bolji light armori ili robes...recimo, best in slot za Warlocka je Potent Robe, odnosno bez oklopa si. Casteri imaju Mage Armor koji ti postavlja bazni AC na 13 ili Barkskin koji ga diže na 16, Draconic Sorc daje isti efekat kao Mage Armor, štit je +2-3 AC, razna oprema i spellovi dodaju AC ili resistance na nešto...u svakom slučaju, uopšte nije teško da casteru nabiješ 20+ AC još u Act 2. Moji lv8 SorLock u odori, bez oklopa, ima 20AC, Shadowheart Cleric 21 AC, bez buffova, a nisam ih nešto optimizovao, još uvek experimentišem...
1 Fighter level daje pristup svim oklopima, oružjima i štitovima, kao i +1 AC kroz Fighting Style ili Archery ako tvoj caster ima visok DEX i želiš da može efektno da koristi ranged oružja (recimo u prvih nekoliko levela dok ne dobije bolje spellove). Drugi Fighter level daje Action Surge, dodatnu akciju jednom za kratki odmor.
1-2 Cleric levela daju oklope/oružja/štit kao i par korisnih low level spellova koje neke klase ne bi dobile drugačije, poput Healing Word, Bless, etc.
CON proficiency je bitan jer boostuje CON sejvove koji su često bitni za održavanje koncentracije kao i odolevanje raznim spellovima i efektima (poison, etc). Klase koje dobijaju to su Fighter, Barbarian i Sorcerer. Zato za castere često uzimaju Fighter level (vidi iznad), ponekad Sorcerer za neke stvari...od Barbariana nema neke koristi. Više itema, mahom oklopa daje i advantage na CON sejvove, što je takođe korisno. Može da se uzme i Resilient (CON) feat ili War Caster. Ni na jednom liku ne bih imao manje od 14 CON, poželjno više. Takođe, već na sredini igre možeš da nabiješ 20 na glavni atribut i nije teško da naguraš 16 CON do kraja igre ako ne razvučeš atribute na sve strane. Athletics/Acrobatics su takođe korisni jer je lakše odoleti stvarima koje te pomeraju poput Shove ili nekih napada koji ti momentalno razbiju koncentraciju...
Inače, AI neprijatelja daje prioritet likovima sa niskim AC ili HP, kao i onima koji su onesposobljeni na neki način (crowd control). Na Balanced težini nije toliko primetno ali na Tactical jeste.
Oko toga može i da se kalkuliše tako što, na primer, Barbarianu ne boostuješ AC previše da bi neprijatelji više fokusirali njega koji ima dosta HP i dmg reduction dok mu traje Rage nego tvoje castere...
U svakom slučaju, magovi su korisni i nisu toliko bespomoćni kao što misliš.
Koncentracija jeste bitna (verovatno više nego u ranijim edicijama) i mora da se misli na to.
Prvo, drži castere dalje koliko se može, pošto dosta neprijatelja ima načina da zatvore distancu. Zaštiti ih koliko se može, ne potcenjuj CC spellove, kontrola često može da znači više nego damage. Bard i Druid su među boljima što se toga tiče...
Drugo, u 5e više nema onoga da armor i štitovi daju casterima šansu da propadne spell. Sada komotno možeš castere da strpaš u heavy armor i daš im štit ako hoćeš, i da budu jednako otporni kao melee klase. To je razlog što često za castere uzimaju po jedan Fighter ili Cleric level - pristup heavy armoru, štitovima, svim oružjima i u slučaju Fightera CON proficiency.
Ima slučajeva gde su bolji light armori ili robes...recimo, best in slot za Warlocka je Potent Robe, odnosno bez oklopa si. Casteri imaju Mage Armor koji ti postavlja bazni AC na 13 ili Barkskin koji ga diže na 16, Draconic Sorc daje isti efekat kao Mage Armor, štit je +2-3 AC, razna oprema i spellovi dodaju AC ili resistance na nešto...u svakom slučaju, uopšte nije teško da casteru nabiješ 20+ AC još u Act 2. Moji lv8 SorLock u odori, bez oklopa, ima 20AC, Shadowheart Cleric 21 AC, bez buffova, a nisam ih nešto optimizovao, još uvek experimentišem...
1 Fighter level daje pristup svim oklopima, oružjima i štitovima, kao i +1 AC kroz Fighting Style ili Archery ako tvoj caster ima visok DEX i želiš da može efektno da koristi ranged oružja (recimo u prvih nekoliko levela dok ne dobije bolje spellove). Drugi Fighter level daje Action Surge, dodatnu akciju jednom za kratki odmor.
1-2 Cleric levela daju oklope/oružja/štit kao i par korisnih low level spellova koje neke klase ne bi dobile drugačije, poput Healing Word, Bless, etc.
CON proficiency je bitan jer boostuje CON sejvove koji su često bitni za održavanje koncentracije kao i odolevanje raznim spellovima i efektima (poison, etc). Klase koje dobijaju to su Fighter, Barbarian i Sorcerer. Zato za castere često uzimaju Fighter level (vidi iznad), ponekad Sorcerer za neke stvari...od Barbariana nema neke koristi. Više itema, mahom oklopa daje i advantage na CON sejvove, što je takođe korisno. Može da se uzme i Resilient (CON) feat ili War Caster. Ni na jednom liku ne bih imao manje od 14 CON, poželjno više. Takođe, već na sredini igre možeš da nabiješ 20 na glavni atribut i nije teško da naguraš 16 CON do kraja igre ako ne razvučeš atribute na sve strane. Athletics/Acrobatics su takođe korisni jer je lakše odoleti stvarima koje te pomeraju poput Shove ili nekih napada koji ti momentalno razbiju koncentraciju...
Inače, AI neprijatelja daje prioritet likovima sa niskim AC ili HP, kao i onima koji su onesposobljeni na neki način (crowd control). Na Balanced težini nije toliko primetno ali na Tactical jeste.
Oko toga može i da se kalkuliše tako što, na primer, Barbarianu ne boostuješ AC previše da bi neprijatelji više fokusirali njega koji ima dosta HP i dmg reduction dok mu traje Rage nego tvoje castere...
U svakom slučaju, magovi su korisni i nisu toliko bespomoćni kao što misliš.
Poslednja izmena: