Šta je novo?

Baldur's Gate 3

Eh sad...preteruješ.

Koncentracija jeste bitna (verovatno više nego u ranijim edicijama) i mora da se misli na to.

Prvo, drži castere dalje koliko se može, pošto dosta neprijatelja ima načina da zatvore distancu. Zaštiti ih koliko se može, ne potcenjuj CC spellove, kontrola često može da znači više nego damage. Bard i Druid su među boljima što se toga tiče...

Drugo, u 5e više nema onoga da armor i štitovi daju casterima šansu da propadne spell. Sada komotno možeš castere da strpaš u heavy armor i daš im štit ako hoćeš, i da budu jednako otporni kao melee klase. To je razlog što često za castere uzimaju po jedan Fighter ili Cleric level - pristup heavy armoru, štitovima, svim oružjima i u slučaju Fightera CON proficiency.

Ima slučajeva gde su bolji light armori ili robes...recimo, best in slot za Warlocka je Potent Robe, odnosno bez oklopa si. Casteri imaju Mage Armor koji ti postavlja bazni AC na 13 ili Barkskin koji ga diže na 16, Draconic Sorc daje isti efekat kao Mage Armor, štit je +2-3 AC, razna oprema i spellovi dodaju AC ili resistance na nešto...u svakom slučaju, uopšte nije teško da casteru nabiješ 20+ AC još u Act 2. Moji lv8 SorLock u odori, bez oklopa, ima 20AC, Shadowheart Cleric 21 AC, bez buffova, a nisam ih nešto optimizovao, još uvek experimentišem...

1 Fighter level daje pristup svim oklopima, oružjima i štitovima, kao i +1 AC kroz Fighting Style ili Archery ako tvoj caster ima visok DEX i želiš da može efektno da koristi ranged oružja (recimo u prvih nekoliko levela dok ne dobije bolje spellove). Drugi Fighter level daje Action Surge, dodatnu akciju jednom za kratki odmor.
1-2 Cleric levela daju oklope/oružja/štit kao i par korisnih low level spellova koje neke klase ne bi dobile drugačije, poput Healing Word, Bless, etc.

CON proficiency je bitan jer boostuje CON sejvove koji su često bitni za održavanje koncentracije kao i odolevanje raznim spellovima i efektima (poison, etc). Klase koje dobijaju to su Fighter, Barbarian i Sorcerer. Zato za castere često uzimaju Fighter level (vidi iznad), ponekad Sorcerer za neke stvari...od Barbariana nema neke koristi. Više itema, mahom oklopa daje i advantage na CON sejvove, što je takođe korisno. Može da se uzme i Resilient (CON) feat ili War Caster. Ni na jednom liku ne bih imao manje od 14 CON, poželjno više. Takođe, već na sredini igre možeš da nabiješ 20 na glavni atribut i nije teško da naguraš 16 CON do kraja igre ako ne razvučeš atribute na sve strane. Athletics/Acrobatics su takođe korisni jer je lakše odoleti stvarima koje te pomeraju poput Shove ili nekih napada koji ti momentalno razbiju koncentraciju...

Inače, AI neprijatelja daje prioritet likovima sa niskim AC ili HP, kao i onima koji su onesposobljeni na neki način (crowd control). Na Balanced težini nije toliko primetno ali na Tactical jeste.
Oko toga može i da se kalkuliše tako što, na primer, Barbarianu ne boostuješ AC previše da bi neprijatelji više fokusirali njega koji ima dosta HP i dmg reduction dok mu traje Rage nego tvoje castere...

U svakom slučaju, magovi su korisni i nisu toliko bespomoćni kao što misliš.
 
Poslednja izmena:
dobro ja sam svakako biased fighter celog veka nije to pitanje, ali vrlo je bedno uradjen balanse, dok mage baci sve te protekcije o kojima ti pricas ja ubih vec trojicu. tako da, realno cisto gubljenje vreme iz vizure divljaka sa 3+ udarca :)
 
Zaboravljaš da je ovo potezna borba...

U istom potezu u kome je tvoj fighter krenuo da se približi neprijatelju, tvoj caster bi trebalo da je upotrebio Bless ili Haste ili šta već. Ustvari, caster će verovatno imati prvenstvo jer će imati isti ili veći DEX od heavy armor fightera, odnosno bolju inicijativu. Što je i dobro jer onda može da bafuje party ili pomenutog fightera pre no što ga pošalješ u borbu ili da oslabi mete nečim.

Casteri imaju 3 uloge, buff/debuff, kontrola i damage. Ako tvoji ne stignu da urade nešto od toga i budu odmah samleveni (što ne bi smelo da se desi), ili ne znaš da ih koristiš ili loše igraš, heh..

Inače, kažu da je 5e definitivno pomogla martial klasama u poređenju sa starijim edicijama gde su casteri bili moćniji, pogotovo u svetovima sa 20+ levela i sa gomilom magičnih itema...
 
Ne znam šta je menjano u Patch 2 ispravci ali meni igra puca kao nenormalna, svaki par minuta DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED.
Posumljao da grafička riknjava, reinstalirao drajvere, čistio kontakte, isto. Furmark, Heaven Benchmark, Doom, ostale igre, sve probao po sat vremena, nikakvi problemi.
 
Pregledaj cs.rin.ru i Steam diskusije, možda nađeš rešenje.
Ako koristiš Vulcan, probaj DX11 i obrnuto...
 
Zaboravljaš da je ovo potezna borba...

U istom potezu u kome je tvoj fighter krenuo da se približi neprijatelju, tvoj caster bi trebalo da je upotrebio Bless ili Haste ili šta već. Ustvari, caster će verovatno imati prvenstvo jer će imati isti ili veći DEX od heavy armor fightera, odnosno bolju inicijativu. Što je i dobro jer onda može da bafuje party ili pomenutog fightera pre no što ga pošalješ u borbu ili da oslabi mete nečim.

Casteri imaju 3 uloge, buff/debuff, kontrola i damage. Ako tvoji ne stignu da urade nešto od toga i budu odmah samleveni (što ne bi smelo da se desi), ili ne znaš da ih koristiš ili loše igraš, heh..

Inače, kažu da je 5e definitivno pomogla martial klasama u poređenju sa starijim edicijama gde su casteri bili moćniji, pogotovo u svetovima sa 20+ levela i sa gomilom magičnih itema...
Nista ja ne zaboravljam vec koristim skillove i iteme, te mi ne treba vreme da se priblizim bilo kome. Ako ja ubijem prvog neprijatelja u prvom roundu a za to vreme oni tuku po mom mage-u onda tu nema nikakve veze da li ja znam da igram ili ne. To znaci da ce u drugom roundu jos bar jedan od slabijih neprijatelja da padne, dok oni jos uvek tuku po mom mage-u. Tako da, nesto su oni tu pogresno postavili i da ovo je jako jako unistilo upravo spellcastere, to i jeste ono sto sam ja rekao od pocetka.

I buff i debuff ozbiljni spellovi rade iskljucivo na koncentraciju i potpuno ih je bespotrebno bacati jer ce magu jedan con check da pukne kako god ga okrenes. bacati haste ili bilo koiji drugi spell koji ce puci vec u sledecoj salvi napada je potpuno beskorisno gubljenje vremena.

Ukratko kako ide borba, futer je vec kod prvog neprijatelja i izgazi ga, mag baci neki damage spell u prvom roundu, oni svi napnu na njega.
Drugi round futer ubija drugog neprijatelja koji je vec od neke od mekih klasa. mage pada jer sav damage ide i dalje na njega.
Treci round futer ubija preostalog jednog neprijatelja, drugog dohvati thief, oni u svom napadu i dalje tuku po magu koga je neko iz druzine podigao usput kad je vec tu.

I eto potpuno beskorisne klase, osim da skuplja neprijateljski damage.

Naravno ponekad ako bas nisi stavio item pukne futer saving throw na hold person ili slicnu budalastinu, ali itema protiv toga je previse tako da to nije problem. A i klerik ima spell.

I eto, u tri poteza kako si sword and magic sveo na samo sword, ili se to samo odnosi na iteme mozda.

p.s. ja zapravo razumem kako je polupametni kreator ovo zamislio ali to je toliko glupo da nema smisla ni komentarisati. Njihova ideja je da mag baci spelli onda pobegne na kraj mape po mogucstvu invisible, withoutu trace i skriven u senci. I onda cuci tamo odrzavajuci spell. Ali stvarno mislim da o necemu tako nebuloznom ne vredi ni trositi reci.
 
Poslednja izmena:
Slažem se da je concentration prepreka da (de)buff-uješ koliko želiš, mada mislim da bi caster-i bili prejaki da ga ukinu. Inače sam na kraju Act 3 sa solo sorceror na tactician. Teško'e, ali ide. :)
 
Koliko sam video, 5e se baš oslanja na neke stvari poput koncentracije kod castera i advantage generalno...to su dve stvari na koje zaista treba da se fokusira. Možda malo i preteruju s tim ali, sviđalo nam se ili ne, takav je ruleset...

BTW, svaka čast na solo runu, verujem da je teško...
Sorc je zanimljiv izbor, zašto baš Sorcerer? Kad bih ja pokušao solo prelazak išao bih na Monka jer je veoma jak u BG3, neku varijantu Fightera ili (verovatno bolje od pomenutih) neki Warlock build jer fokusira CHA što znači da možeš da se izvučem pričom iz gomile teških situacija a Eldritch Blast je prost i efektan damage/CC...
 
Prešao sa party-em dva puta(prvi playthrough čistokrvni Monk(Way of the Open Hand), drugi multiclass Gloom Stalker 5/Battle Master 6/Wizzard 1), pa sam hteo nešto drugačije i bez multiclass-ova. Sa Sorcerer-om krenuo sa Storm pa prebacio na Draconic pri kraju.
Kada dobiješ letenje sa Illithid Powers mobility je mnogo manji problem, pa sam se prebacio na Draconic Ancestry(White) i dobio Armour of Agathys + Draconic Resilience i onda ne moram da bacam Mage Armour.
Monk jeste jak, ali nema prevelik damage.
Početak mi je bio najteži, kada sam dobio AOE magije, bilo je mnogo lakše. Sećam se da sam morao da koristim environment da bih prevazišao neke borbe. A 3 orka su uvek dobrodošli... ;)
Kada sam dobio Markoheshkir, postalo je još lakše. Po meni najbolji item.
Ne sećam se da sam izbegavao borbe(na priču). Recimo, dva ženska boss-a sam napao iz sneak-a zbog surprise-a, pa nije ni bilo puno dijaloga. :D
 
O, ja sam odšetao iz hrpice potencijalnih borbi na konto priče i CHA-baziranih skillova (Persuasion/Deception/Intimidation). U par navrata sam nagovorio bossove da ubiju addove pa sebe i okončao stvari bez borbe, sada sam pred još jednom sličnom teškom borbom gde ću mooožda moći da ubedim bossa da se ubije a čuo sam da možeš da ubediš i glavnog bossa u Act 2 da se ubije...GOTY, lol.

Što je najbolje, u skoro svim slučajevima dobijaš isti XP kao da si se borio. Jedino ostaješ bez nekog loota, a i to ne uvek...

Monk je veoma jak multiklasovan. Obavezno 3 Rogue levela za dodatnu bonus akciju a Flurry of Blows je bonus akcija. Čuo sam da je STR Monk sa Tavern Brawler featom prilično dobar, možda probam to.
Monk 6/Thief 4/Fighter 2 je dobar kombo. Planiram da budem Monk u sledećem prelasku, moja omiljena klasa...

Imaću i drugačiji party. Sada sam SorLock, sa Clericom, throw Barbom i dual wield Rogue. Sledeći put ću imati Barda, Druida, ja kao Monk i verovatno nekog siledžiju poput Wild Heart Barbariana ili Battle Master Fightera sa 2-handerom i Great Weapon Master featom...
 
Poslednja izmena:
Prešao sa party-em dva puta(prvi playthrough čistokrvni Monk(Way of the Open Hand), drugi multiclass Gloom Stalker 5/Battle Master 6/Wizzard 1), pa sam hteo nešto drugačije i bez multiclass-ova. Sa Sorcerer-om krenuo sa Storm pa prebacio na Draconic pri kraju.
Kada dobiješ letenje sa Illithid Powers mobility je mnogo manji problem, pa sam se prebacio na Draconic Ancestry(White) i dobio Armour of Agathys + Draconic Resilience i onda ne moram da bacam Mage Armour.
Monk jeste jak, ali nema prevelik damage.
Početak mi je bio najteži, kada sam dobio AOE magije, bilo je mnogo lakše. Sećam se da sam morao da koristim environment da bih prevazišao neke borbe. A 3 orka su uvek dobrodošli... ;)
Kada sam dobio Markoheshkir, postalo je još lakše. Po meni najbolji item.
Ne sećam se da sam izbegavao borbe(na priču). Recimo, dva ženska boss-a sam napao iz sneak-a zbog surprise-a, pa nije ni bilo puno dijaloga. :D
Tri prelaska za mesec i kusur dana? :)

Mašala...
 
4.jpg_SKPCj7M.jpg
Oborio rekord star ~20 godina kada sam prvi naučio da igram PES na Sony Playstation kecu... :D
BG2 mi je među najboljim igrama ikad, pa nije moglo drugačije proći sa BG3.
 
Koliko sam video, 5e se baš oslanja na neke stvari poput koncentracije kod castera i advantage generalno...to su dve stvari na koje zaista treba da se fokusira. Možda malo i preteruju s tim ali, sviđalo nam se ili ne, takav je ruleset...

BTW, svaka čast na solo runu, verujem da je teško...
Sorc je zanimljiv izbor, zašto baš Sorcerer? Kad bih ja pokušao solo prelazak išao bih na Monka jer je veoma jak u BG3, neku varijantu Fightera ili (verovatno bolje od pomenutih) neki Warlock build jer fokusira CHA što znači da možeš da se izvučem pričom iz gomile teških situacija a Eldritch Blast je prost i efektan damage/CC...
Da i ja procitah ovo za 5e i da to cak nije ni izmisljotina lariana. Procitao sam ovlas pravila, nisam igrao 5e table top ali nije mi se cinilo da je toliko kriticno kao u bg3. U ostalim igrama sa 5 tj pathfinder rulesetom to nije tako, i bas sam sa uzivanjem odigrao pathfinder: kingmaker.

Definitivno cu da prelistam u nekom trenutku jos jednom.
 
Moze li par savjeta koje spellove kombinujete najcesce. Nekako mi je baš previše spellova, dok svaku isčitam i skontam kad je najbolje koristiti potraje. Igram na PS5.

Pregledao sam dosta klipova raznih likova na YT i stvarno mi je igra legla (nisam nikad igrao D&D). Igram sa fighterom (moj char), Astarion, Gale i Shadowheart. Shadowheart najvise koristim za buffovanje i hilanje. Sa Gale-om bacam Grease nekad zapalim, zatim mage armor uvijek da bude aktivan i onih par spellova level 2 koji baš kidaju. Sa Rogue-om se uglavnom izdvojim i u stealth-u sam. Čekam da fighter prvo dodje u kontakt sa mobom i onda koristim advantage na Rogue-u za stealth attack. E sad je l ga bolje više koristiti kao ranged (pošto sam odabrao sharpshooter ili nešto drugo). Igram na exploreru i ok mi je za sada.

Danas sam naisao, da ljudi potpuno razdvoje grupu. Postave mage-a / warlocka nazad. Fightera i shadowheart naprijed i ako se igra sa Astarionom u stealth i da čeka. Nisam znao da ovo može.
 
Jesu neki questovi time-based?
Tipa kidnapovani vojvoda, dok sam pozavršavao kupovinu i neke sitnice je nestao sa mape, quest aktivan ali lokacije više nema?
 
Da.....Najveći smor u igri,ako nisi na pravom mestu u pravo vreme,piši kuću propalo....al mislim da ima veze sa spavanjem,moguće sam ja dosta spavao
 
Jeste realno, ali opet nervira što ne znaš koji je quest ograničen a koji nije.
 
za jedini quest koji znam da je bio ogranicen dosta je bilo opomena, doduse ja se nisam nesto uzrujavao jer sam mislio da je kao kod vecine to samo genericki. Nije bilo, no ni to nije strasno jer me bas bilo briga za spasavanje drow-a :)

Ako se dobro secam cak su se aktivirali i likovi u grupi i pitali da li cemo da ga spasavamo.
Moze li par savjeta koje spellove kombinujete najcesce. Nekako mi je baš previše spellova, dok svaku isčitam i skontam kad je najbolje koristiti potraje. Igram na PS5.

Pregledao sam dosta klipova raznih likova na YT i stvarno mi je igra legla (nisam nikad igrao D&D). Igram sa fighterom (moj char), Astarion, Gale i Shadowheart. Shadowheart najvise koristim za buffovanje i hilanje. Sa Gale-om bacam Grease nekad zapalim, zatim mage armor uvijek da bude aktivan i onih par spellova level 2 koji baš kidaju. Sa Rogue-om se uglavnom izdvojim i u stealth-u sam. Čekam da fighter prvo dodje u kontakt sa mobom i onda koristim advantage na Rogue-u za stealth attack. E sad je l ga bolje više koristiti kao ranged (pošto sam odabrao sharpshooter ili nešto drugo). Igram na exploreru i ok mi je za sada.

Danas sam naisao, da ljudi potpuno razdvoje grupu. Postave mage-a / warlocka nazad. Fightera i shadowheart naprijed i ako se igra sa Astarionom u stealth i da čeka. Nisam znao da ovo može.
Isprobaj sve spelove i skilove pa ces shvatiti sta tebi najvise lezi, FRP i jeste savrsen bas zbog toga sto ne postoji jedan nacin da se nesto uradi.

Naravno moras biti spreman da u skladu sa nacinom na koji si to resio snosis i posledice ali to je takodje lepota igre. Kombinuj i vidi sta tebi najvise odgovara i to je ot.
 
Pa kako nikako nisam igrao ok je. Pokusacu tamo 9-10 level mozda na normal.
 
Za sada sam i dalje u prvom delu, tj, istražio deo planine do one krčme(da ne spojlujem) ali sam video da postoji i lift za underdark, spustio se ali ipak rešio da ga istražim kako je predviđeno pa se vratio na početnu mapu i ušao odatle, trenutno završavam istraživanje sa te strane.
Drži pažnju, puno dobrih side-questova, fina atmosfera... Od mana očajan party managment, idi nazad u kamp, šutini jednog, zovi drugog samo da bih neki item dao drugom liku. Takođe mi nedostaje iz originalih BG/IW igara pregledniji spell slot, u smislu da se vidi šta je koji level, koliko kojih mogu da bacim, malo mi je konfuzna cela priča.
Da ne pominjem što sam tek sad izvalio da magije mogu da menjam kad god hoću, nema potrebe za long restom kao u starim prsvilima.
 
U donjem delu, iznad quickbara sa ikonicama, imaš kockice koje ti pokazuju koliko spellova i kojeg levela imaš a ako klikneš na neku od njih pokazuje ti i koje spellove, "nativne" za taj spell level a i one nižeg levela koje možeš da upcastuješ kao viši level za bolji efekat (recimo, Bless je standardno lv2 spell i deluje na troje ali možeš da upcastuješ kao spell trećeg levela i onda deluje na četvoro, tj. ceo party).

Spellove možeš da menjaš kad hoćeš samo sa nekim klasama, sa nekim ne možeš već samo kad se leveluješ...

Trebalo mi je 115 sati za max level a imam još dosta trećeg acta da odradim...
 
inventar i party management je tragedija kompletna, borbe su malo nebulozne posto larian ne razume i pokusava da radi direktno suprotno ad&d pravilima ali sve u svemu najbolja frp igra ikad.

Potpuno sam siguran u ocenu iako sam tek krenuo act 3 sa 110 sati u igri.
 
Ne može sve da se "prevede" u kompjutersku igru. Nešto su morali da izbace, nešto da modifikuju...
Nešto je na štetu igrača ali dosta toga nam je u korist jer ima bagova i interakcija koje čine igru lakšom no što treba.

Nedavno sam čitao o liku koji je uradio 1000 i malo preko dmg sa jednim Eldritch Blast baražom usled serije bagovitih interakcija koje ne bi smele da se dešavaju...ili lik koji ima 48AC (a može i 50), izuzetno visoke sejvove i HP i niz defanzivnih trikova, i praktično je neuništiv. Pošto je Paladin, ima i damage, nije beskoristan. Ima gomile OP buidova i party kombinacija...

Meni lično najviše smetaju UI/inventar, kamera i mehanika detekcije jer ne mogu da pipnem nešto u gradu a da ne uzbunim nekog ko me je magično video kroz dva zida...
 
Sutra izlazi Patch 3 i biće velik...napravite backup sejvova za svaki slučaj.
 
Nazad
Vrh Dno