Šta je novo?

Baldur's Gate 3

A šta bi trebalo da detektujem? Da neko tamo igru zove tranny simulator a ja nigde posle 30 sati nisam naišao ni na jednog trandžu :) Suštinski, ako hoćeš da ti lik bude tranny, sam to biraš, niko ti ovde ništa ne nameće. Ali dosta sam pokušavao da se nabeđujem s tobom. Niko te i ne tera da kupuješ igru, isprobaj pirata pa skapiraj sam utiske a ne da čitaš ni ove moje, a ni nečije tuđe komentare na nešto što sam nisi konzumirao.

Pa osvrni se malo, vidi sta se radi, sta se pokusava. I evo to pokusavaju i kroz igre.
Sad odjednom je kita na zenskom tijelu RPG element, i feminizirani likovi!?
I cuj, ti si mene prvi citirao, jer ti se valjda ne svidja moj stav.
 
Sad odjednom je kita na zenskom tijelu RPG element, i feminizirani likovi!?
Jeste za Twitter mafiju i one koji se ne osećaju ostvareno kao ličnosti ako ne mogu da realizuju svoje fetiše u jednoj video igri...

Kad smo kod Twittera, Larian verovatno nije hteo da se mlati s budalama koje bi neminovno kukale "što nema ovoga, što nema onoga, muh representation, reeee" pa su im omogućili sve. Hoćeš kitu na ženi? Ok, nema problema. Hoćeš da sexaš medveda? Samo napred. Hoćeš sex sa bilo kojim pratiocem? Izvol'te.
I ne mogu da im zamerim, sprečili su dosta potencijalne kuknjave i manje će da ih boli glava...

Na stranu licemerje međ' Westoidima što se tiče golotinje, gde sipaju drvlje i kamenje i zgražavaju se kad Japanci pokazuju daleko manje od toga u svojim igrama ali eto, BG3 je progressive, nema problema. Danas vidim većeg streamera na Twitchu kako mirno igra scenu gde je pola likova na ekranu golo i ništa...no Larian nije kriv za to.
 
Ne verujem da je misljenje i potencijalna reakcija par stotina vecno uvredjenih klovnova na Tviteru neki vazan faktor. Budale kukaju, ignorises ih, i ajd zdravo.

Pre bih rekao da ili 1) takvi u odrednjenom broju vec rade za Larian ili 2) studio hoce da dize ESG rejting.
 
Te budale naprave lančanu reakciju u medijima i loš PR. A nije svaki studio Warhorse (Kingdom Come: Deliverance) pa da im kaže da se nose...

Naravno, vrlo je verovatno i ono potonje što kažeš.
 
Pa osvrni se malo, vidi sta se radi, sta se pokusava. I evo to pokusavaju i kroz igre.
Sad odjednom je kita na zenskom tijelu RPG element, i feminizirani likovi!?
I cuj, ti si mene prvi citirao, jer ti se valjda ne svidja moj stav.

Nije BG3 to uveo. To postoji još od BG1.
 
Hajde još jednom da pitam - pošto sam sve dosadašnje igre igrao kao Human/Lawfull Good/Fighter šta preelažete kao najbolje opcije za multiklasovanje? I ne mogu da se setim jel kod fightera sa two weapon style bilo neko ograničenje po pitanju armora...
 
Hajde još jednom da pitam - pošto sam sve dosadašnje igre igrao kao Human/Lawfull Good/Fighter šta preelažete kao najbolje opcije za multiklasovanje? I ne mogu da se setim jel kod fightera sa two weapon style bilo neko ograničenje po pitanju armora...
Two Weapon style moze samo sa light weapons, sto znaci da ti je glavni stat dexterity, a ako hoces veliki dex bonus trebalo bi da nosis light armor jer on nema dex bonus limit, medium ima +2, a heavy 0. Losa stvar kod dual wielda je sto gubis bonus action(sto mozda moze da se resi multiclass sa thief rogue, ali ne znam da li se to isplati) i sto je generalno slabiji od two handed and dueling stila, pogotovo na kasnijim nivoima.
 
Možeš da uzmeš feat koji omogućava da koristiš non-light oružja.


@Martin Mystere

Imaš neki playstyle u vidu? Caster, melee, archer, ovo, ono...?


Pisao sam o DW u ovom postu: https://forum.benchmark.rs/threads/baldurs-gate-3.449901/post-6942731

Ako te zanima neka dual wield varijanta, išao bih na kombo Rogue (minimum 3 levela)/Ranger (minimum 2-3 levela). Thief subklasa kod Rogue dobija dve bonus akcije umesto standardne jedne. Pošto je napad offhand oružjem bonus akcija, onda imaš dodatnu bonus akciju s kojom može mnogo toga da se uradi. Ranger ti daje Fighting Style na lv2 i tu imaš opciju da uzmeš Two Weapon Fighting koji boostuje offhand napad. Na lv3 možeš da uzmeš Gloomstalker Rangera koji ima interesantne stvari.

Tu posle možeš da dodaš i Fightera, minimum 2 levela koji daje hrpu korisnih stvari. CON proficiency, heavy armor (ako te ne zanima stealth), još jedan Fighting Style gde možeš da uzmeš Defense za +1AC ako si već uzeo TWF od Rangera i obrnuto, mali self-heal i Action Surge (dodatna akcija jednom za kratki odmor). Sve to za samo 2 levela. Na primer, Rogue 5/Ranger 5/Fighter 2.

Možeš da ideš na klasični Rogue/Fighter kombo, pogotovo ako te ne zanima stealth. Rogue 7/Fighter 5, recimo. Ili Rogue 5/Fighter 5/Ranger 2, gde trampiš Evasion i 1 sneak attack dmg die za +1 AC od Fighting Style i neke lv1 Ranger perkove i skillove.

BTW, možeš da dual wielduješ Hand Crossbow i kažu da je vrlo jak archer build.

Ako bi baš da zaroniš u stealth, ima i Way of the Shadow Monk varijanta. Shadow Monk ima interesantne skillove (neke kvari način na koji je Larian napravio invisibility) gde ćeš baš da obraćaš pažnju na senke u okruženju i koristiš ih. Monk 6/Rogue 3/Ranger 3, na primer. Tu nećeš moći da koristiš armor zbog Monka ali si veoma mobilan...
 
Hajde još jednom da pitam - pošto sam sve dosadašnje igre igrao kao Human/Lawfull Good/Fighter šta preelažete kao najbolje opcije za multiklasovanje? I ne mogu da se setim jel kod fightera sa two weapon style bilo neko ograničenje po pitanju armora...

Lawfull good multiclass fighter vec postoji jako dobro definisan i zove se paladin :D nista bolje ne mozes da multiclasujes od toga sto je vec napravljeno.

Fighter nema ogranicenja po pitanju armora nikakvo samo je pitanje grupe skillova koje ce odabrati. Svaki armor type proficency ti podize dex bonus koji taj armor group dopusta uz armor AC. Ako uzmes prave proficency nista nije problem, posebno u 5. ediciji koja je skroz konfigurabilna.

Takodje two weapon style/off hand moze da se na kraju radi i sa dva two handera ako imas dovoljno proficencija potrosenih na to.

I tu sad dolazimo do onoga zasto ja volim single class humane, oni imaju najvise proficency slotova po defaultu i mogu da konfigurisu svoje skilove do tancina. Uz to naravno sa najvisim nivoima specijalizacije jer su im skillovi usmereni samo u jednoj klasi.

Pravila su odavde: Core rules 5. edition uz dodatak par larianovih specijaliteta.
 
Poslednja izmena:
Igrao bih melee a do sada sam uvek terao human fightera do max, bez nekog multiklasovanja jer sam nekako maksimalno gledao da iskoristim te pogodnosti koje mi nudi ta jedna klasa kad je guram do njenog maksimuma.

Nikad nisam voleo da igram sa weapon/shield već sam uvek gledao ili two weapon style ili eventualno nekad sa nekim moćnim dvoručnim, tako da bi mi dobar armor svakako bio potreban.
 
Pogrešno razmišljaš,zapravo su najbolja oružija jednoručna.
A za great sword i great axe imaš dva lika,koji odlično rade posao

Imaš 4 lika,i naravno da nečeš uzeti dva figtera i dva wizadra u okršaj

Ti razmišljaš ko da igraš Diablo,tamo ti treba neka tetka za sve :p

Vučem mene sorc,lopova,dva fightera,po potrebi menjam jednog fightera za hel/wiz

Stime šta mi je lopov dosta hendikepiran,onda namesto njega
Jaheiru,jer mi je mnogo sexy :p

I samo za Starca

1692527066902.jpeg

Sa užitkom ću ga istabati,kada dojde vreme za to :p
 
Uopšte nisam ni pratio koji su likovi koji su dostupni da budu u grupi - ni klase, ni rase, ni šta su im specijalnosti... Ni koliko ih uopšte ima...

Nekad sam, u doba kada internet nije bio dostupan, kao uostalom ni materijal na njemu, a YT nije ni postojao, planirao svog lika i na osnovu njega birao kog vodim u grupi. Danas se prvo planira kog ćeš voditi i spram toga treba da pravim svog lika... Ma ja sam po tom pitanju baš oldfashioned... A dvoručna oružija sam samo nekad povremeno koristio pošto preferiram battle mastery sa dva dobra jednoručna oružija i nekako mi se uvek dopadao whirlwind...

Btw ma koliko god bilo čudno nisam odigrao ni sekundu nijednog Diabla...
 
Mnogo mi je krivo što ne razumem ova dnd pravila i što mi ništa nije jasno jer vidim da puno toga propuštam, ali je bitno da mi je i dalje zanimljivo.

Čak sam imao probleme i u Divinity koji je dosta jednostavniji i nisam pravio sinergije, ali ovde tek sam glup :)
 
Martinv@ nije mi bila namer u bilo kojem lošem smislu

Pravim lika uvek Sorcerer,radi hilanja,jer ako ja budem čekao da me moj npc izhila,tri sahrane ću doživit

Oma na početku si dobio fajtera,druga je itak neka mamina cura
Koju sam vrlo rado menjao za onu sa krilima

Ako imaš fajtera na početku,nepraviš lika fajtera,več nešto suprotno njemu,neko moje razmišljanje

Dok nije bilo interneta,čekali smo po mesec dana rešenja

Tako je bio neki bug u prvom Sacred sa vodom,i nisam mogao igrat dalje(nije imalo smisla)

Dok ni došao novi broj novina(bio neki slovenački Joker,vrlo popularan ovde).Da bi tada saznao koako otvorit konzolu i ukucat Waser u nju

Ihvala bogu i čoveku koji je izmislio internet,jer bi ja sa ovom igrom zaglavio oma na prvoj mapi :p

Sympathy@ uopšte se ne trudim da skapiram taj njihov sistem,kad imam novu opremu nabacim na lika,kojemu šta odgovara i idem dalje
 
Enti jarca,nema dva ista npca.....znači svaki je svoj lik

Odličan posao su odradili

Igra godine,definitivno
 
Martinv@ nije mi bila namer u bilo kojem lošem smislu

Pravim lika uvek Sorcerer,radi hilanja,jer ako ja budem čekao da me moj npc izhila,tri sahrane ću doživit

Oma na početku si dobio fajtera,druga je itak neka mamina cura
Koju sam vrlo rado menjao za onu sa krilima

Ako imaš fajtera na početku,nepraviš lika fajtera,več nešto suprotno njemu,neko moje razmišljanje

Dok nije bilo interneta,čekali smo po mesec dana rešenja

Tako je bio neki bug u prvom Sacred sa vodom,i nisam mogao igrat dalje(nije imalo smisla)

Dok ni došao novi broj novina(bio neki slovenački Joker,vrlo popularan ovde).Da bi tada saznao koako otvorit konzolu i ukucat Waser u nju

Ihvala bogu i čoveku koji je izmislio internet,jer bi ja sa ovom igrom zaglavio oma na prvoj mapi :p

Sympathy@ uopšte se ne trudim da skapiram taj njihov sistem,kad imam novu opremu nabacim na lika,kojemu šta odgovara i idem dalje
Znam da ti nije bila loša namera, nisam je tako ni shvatio.
Bar ti i ja se dugo virtuelno znamo...
U suštini nisam se ni trudio (svesno) da saznam koje heroje dobijam na početku jer sam hteo da idem u fazonu "OK to sam ja, hajde da vidimo ko će poći sa mnom" što mi je nekako bliže RL odluci nego "OK, vidim šta ste, onda ću ja biti nešto drugo"...
Znam i da nekim klasama pojedine rase više odgovaraju a druge odgovaraju manje ali uvek sam igrao kao human i nekako mi je teško da se naviknem da imam rep bez obzira na te pogodnosti koje bih dobio sa tom rasom.
 
Ne škodi probati nešto drugo, što da ne...
U svakom slučaju, igraj onako kako želiš. Pratioca ima dovoljno, možeš da ih leveluješ kako ti želiš, postoji respec koji je lak i važi i za pratioce i ako ti se ne sviđaju oni koje ti nudi priča igre možeš unajmiti hrpicu drugih.

Preporučujem da bar neko u družini ima visoku Harizmu i poene u skillovima vezanim za nju (Persuasion, Intimidation, Deception) jer se dosta može otkriti i rešiti pričom...
Kretanje i pozicioniranje je izuzetno bitno pa obratite pažnju i na to, ne zanemarujte mobilnost i slobodu kretanja. Inače, distanca skoka skalira sa STR.
Okolina je takođe bitna i može se upotrebiti na mnogo načina, čak i obični, svakodnevni predmeti mogu biti korisni...
 
Ne znam da li je i sada kao u prethodnim igrama lockpicking, otvaranje kovčega, razoružavanje zamki i slično toliko bitno/prisutno ali dobro je u družini imati i jednog lika za tako nešto... Šteta što je samo četiri mesta a ne šest...
 
Uopšte nisam ni pratio koji su likovi koji su dostupni da budu u grupi - ni klase, ni rase, ni šta su im specijalnosti... Ni koliko ih uopšte ima...

Nekad sam, u doba kada internet nije bio dostupan, kao uostalom ni materijal na njemu, a YT nije ni postojao, planirao svog lika i na osnovu njega birao kog vodim u grupi. Danas se prvo planira kog ćeš voditi i spram toga treba da pravim svog lika... Ma ja sam po tom pitanju baš oldfashioned... A dvoručna oružija sam samo nekad povremeno koristio pošto preferiram battle mastery sa dva dobra jednoručna oružija i nekako mi se uvek dopadao whirlwind...

Btw ma koliko god bilo čudno nisam odigrao ni sekundu nijednog Diabla...
Ovo kao da sam ja pisao, ukljucujuci i Diablo :)
 
Mnogo mi je krivo što ne razumem ova dnd pravila i što mi ništa nije jasno jer vidim da puno toga propuštam, ali je bitno da mi je i dalje zanimljivo.

Čak sam imao probleme i u Divinity koji je dosta jednostavniji i nisam pravio sinergije, ali ovde tek sam glup :)
Bukvalno ti je ova slika vodilja za optimalnu kompoziciju družine:
Clipboard01.jpg

Dakle sa četiri člana družine moraš pokriti 5 bitnih aspekata igre: borbu, dialog, specijal, magije podrške i ofanzivne magije...

Zato sam ja uzeo da igram Barda jer pokriva čak tri kategorije (jack of all trades) dijalog, specijal i magije podrške, uslovno i borbu ukoliko imaš dobar CON i izabereš koledž koji sam ja izabrao...

Neko će reći, jbš to može i bez dijaloga, daj dva varvarina i dva fajtera u družinu, ali (po meni) je dijalog i one mini igrice 90% čari ove igre...

Ja igram družinu:
1.Bard
2. Fighter (Lae'zel iako me nervira i pojavom i karakterom i narativom i pogotovo tom pacovskom facom i stavom njanjanjaaa)
3. Cleric (Shadowheart)
4. Mage (Gale)...
Naravno sve ostale regrutujem u kamp, ako zatrebaju.

Ne znam da li je i sada kao u prethodnim igrama lockpicking, otvaranje kovčega, razoružavanje zamki i slično toliko bitno/prisutno ali dobro je u družini imati i jednog lika za tako nešto... Šteta što je samo četiri mesta a ne šest...
Isto...

EDIT: Jedino me ebe što imam malo vremena da igram...
 
Poslednja izmena od urednika:
Nije BG3 to uveo. To postoji još od BG1.

To uopce nije za poredjenje, niti je na BG 3 nivou. Plus je povezano sa ovim danasnjim desavanjima, paradama, i sl.
Kuhanje zabe!
 
Zato sam ja uzeo da igram Barda jer pokriva čak tri kategorije (jack of all trades) dijalog, specijal i magije podrške, uslovno i borbu ukoliko imaš dobar CON i izabereš koledž koji sam ja izabrao...
Sve to stoji i bard jeste svestran ali nekako ne mogu da zamislim sebe da umesto mačevima vitlam tamburicom i pevušim pesmice ko Neven/Yaskier/Dandelion koji mi je trenutno prva asocijacija na pojam bard (pored Milana Živadinovića naravno)... 😂
 
Ali uopste nije poenta pobediti, niti imati sve potrebne statove za sve evente, to je RPG, odigras i dozivis igru sa jednim tipom lika, pa posle RP nekog drugog lika itd.

Postavka idealne druzine da pokrijes sve je upravo suprotna poenti i svodi se na min/max da bi se presla igra. Sto samo po sebi nije pogresno ako bas zelis to, ali je potpuno izvrtanje RPG ideje.
 
Ali uopste nije poenta pobediti, niti imati sve potrebne statove za sve evente, to je RPG, odigras i dozivis igru sa jednim tipom lika, pa posle RP nekog drugog lika itd.

Postavka idealne druzine da pokrijes sve je upravo suprotna poenti i svodi se na min/max da bi se presla igra. Sto samo po sebi nije pogresno ako bas zelis to, ali je potpuno izvrtanje RPG ideje.
Postavka družine koja pokriva sve aspekte nije min/max nego nužnost da bi se igra odigrala onako kako je zamišljeno, a ne da se npr. propusti 90% dialoga i situacije i događaja jer niko u družini ne zna da sastavi prostoproširenu rečenicu...

U svakom slučaju u ovoj igri i ne možeš da uradiš min / max sve ni da hoćeš jer su ti svi ostali članovi družine već predefinisani (osim MC gde imaš izbor)...

Tako je bilo u u BG1 i BG2, dok si npr. u IWD1 i 2 pravio kompletnu družinu i tu je bilo min /max opcija, tipa prvih 4-5 sati praviš družinu, rolaš do besvesti dok ne dobiješ dobre statse i 18/00 pod obavezno (ko se seća zna šta pišem)...

Pitanje za tebe, ali da pošteno odgovoriš, jel ideš na load kad ne izrolaš neki bitan event, ili pustiš da sve ide sudbinski "na prvu"?
 
ovo je tema za uz pivo, ali ukratko, cilj igre nije da ti vidis sve moguce opcije odjednom nego da ti u skladu sa likom koji si napravio dozivis ono sto odgovara tom liku.

Znaci ako si napravio retarda fightera, njegov dozivljaj nije da prica sa bilo kim, nego da bije. Ako hoces da dozivis visoko intelektualnu avanturu i da vodis diskusije o univerzumu napravi pametnog lika. Nije poenta da sve bude u jednom prolazu...

U bg starim sam uvek pravio jednog lika samo, sve ostale sam kupio usput, doduse tu nabijem statove da se ne bih previse maltretirao glupostima na pocetnim nivoima.

Ukoliko nije dogadjaj koji ce pokvariti celu pricu uglavnom (90%) pustam to sto se desilo. Eventualno ako pretpostavljam da je nesto bitno za igru snimim kao alternativno.
 
Uf ja se borim sam sa sobom da izbegnem tzv. "save scumming". Mislim da su trebali da nekom mehanikom da ga spreče.
 
Pa osvrni se malo, vidi sta se radi, sta se pokusava. I evo to pokusavaju i kroz igre.
Sad odjednom je kita na zenskom tijelu RPG element, i feminizirani likovi!?
I cuj, ti si mene prvi citirao, jer ti se valjda ne svidja moj stav.
I šta ti je to problem? Čemu palanačko mešanje u tuđe živote i odluke?

Ko će seći kitu u životu ili u igri je njegova stvar i njegov problem. A ne tvoj :)

To je normalnije od širanja mržnje prema takvima.
 
lepo su to ovde uradili, mozes da upotrebis one inspiration points i slicno. To mi se bas dopalo u ovoj njihovoj izvedbi.

Kao i ono za ponovni pokusaj disarm i unlock sa dodatnim parom tools.
 
Ja sam se već pomirio s tim da neću otkriti dosta toga i da mi ne gine još neki prelazak, iako igram sa max CHA likom i specijalizovan sam za priču...
Sledeći lik će biti Monk.

BTW, naleteo sam na kanal nekog lika koji pravi razne RP družine (npr. igra kao Krieg iz Borderlands 2) i gledajući to zapanjio sam se koliko toga možeš da uradiš samo korišćenjem okoline i raznih predmeta i koliko ti igra dozvoljava da budeš kreativan. Mogao si svašta i u Divinity: Original Sin ali ovde su nadmašili sebe...uopšte me ne bi začudilo da BG3 bude GOTY.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno