Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Care, kapiram da ti je tamo med i mleko, ali ti ocigledno ne kapiras koliko stvari koje uvode evropska unija, i slicni sistemi, zapravo postoje na principima kapitalizma koji je generalno pogresan ali aktuelan i nigde ne mrda. Ja da imam para kao kralj i car, nikad ne bih menjao gumu koja je fabricki 7.5 mm a sledece sezone 7 mm, samo zato sto neko tamo negde misli da je to nesigurno.

Posto kapiram da ti ispravan stav nije dovoljan, evo i da ti dam argumentovano objasnjenje zasto -

Zakon koji uvede neka zemlja (konkretno za gume koje uzimam ja znam da su iz Svajcarske) je reetardiran, jer nema nikakve potrebe uslovno, i cinjenicno da gume koje sam uzeo imaju DOT 5711 (57 nedelja 2011 godine) nikako ne moze da bude ni zastarela ni neispravna. Onaj ko je zamenio, u nekim zemljama zbog zakona a u nekim slucajevima zbog naredjenja firme/servisa itd, je zamenio bez potrebe.

Michelin na svom sajtu navodi da je guma zdrava 10 godina, da joj je shelf life u punoj retail ceni 2 godine (znaci Michelin garnatuje da je guma NOVA iako je 2012 naprvljena a kupljena 2014)

Continental na svom sajtu navodi da je ispravno odrzavana ili cuvana guma dobra 6 godina

Mercedes na svom sajtu navodi da posle 5 godina, guma moze da se vozi ako svakih 6 meseci ide na vulkanizersku proveru

Nissan na svom sajtu navodi da su gume zdrave 6 godina, i posle sa naknadnom godisnjom proverom

Dakle ako neki zakon kaze da je guma losa, to NIKAKO ne znaci da je ta guma zarpavo zaista losa. Nije ti dovoljno objasnjenje jer si prepotentni gastarbajter ? evo idemo dalje -


Automobilske gume se prave, uglavnom od prirodnog Kaucuka koji se naknadno procesom Vulkanizacije pretvara u tvrdu gumu. U pitanju je proces gde se u prirodnu gumu koja je sastavljena iz polimera po imenu Elastomeri, zagrevanjem dodaje Sumpor koji smanjuje mogucnost sirenja Elastomera jer se hemijskim vezama sa sumporom lanci polimera "vezuju" tako da se smanjuje mogucnost razvlacenja i povecava tvrdoca gume.

Degradirajuci efekti na polimer-strukture su -

Ozon
toplota i hladnoca
oksidacija
suncevo svetlo

Ne racunajuci "preporuke" raznoraznih sistema i zakona i gluposti, "life-time" vulkanizirane gume (fakticki svaka vrsta gumenih proizvoda na svetu) u idealnim uslovima je 20 godina, specijalno vuklanizirana guma za automobilske tockove je jos duze od toga. Ako guma za auto nije provela par godina izlozena na suncu, i u ekstremnim temperaturama (ispod 10 i iznad 30 stepeni), ona bas nikakve razlike nema od nove gume.

Ako ti ni to nije dovoljno, onda idi u svoju garazu kad skoknes do drage ti Srbije i izvadi iz garaze skocicu lopticu (prim.prev - idealni uslovi cuvanja gume) kojom si se igrao 1988 godine kao klinac, koja je IDENTICNA vuklanizirana guma kao i tocak na tvom autu, i baci je od patos vidi dal ce da skoci pa onda dodji da mi kazes kako guma za auto 2010 i 2011 godiste nije ispravna ...

Care, otiso si u Norvesku, a ne u Galakticku Federaciju. Smanji malo dozivljaj ke*njanja srbima sto nece da prihvate mrtvo slovo ******stih zakona koje pisu bogate nacije iz puke dosade i "zivotnih standarda", i pozdravi Brejvika usput, znas ono "ljudska prava" mora da ima covek koji pobije 72 ljudi, jer eto - Norveska zna bolje.
 
Poslednja izmena od urednika:
Igorice, otišao si kao i obično u off, batali Norvešku i Brejvika i vratimo se na automobile.
Trenutno sam baš u situaciji da kupujem gume i to 215/45/17, imam 2 izbora (da ne kažem 3, ali protektirane nisu nikakav izbor), kao što si ti uzeo polovne po 40-ak evra (proveri sam cenu za ovu dimenziju) ili nove za 65 evra:

http://www.gazpromet.com/index.php/kombi-gume/auto-gume/tigar-215-45-r17-syneris-91w-xl-gume

izbor se sam nameće. Vozio sam Tigrice raznih dimenzija od privatnih do službenih automobila i prešao stotine hiljada km bez problema. Meni Tigar apsolutno zadovoljava, i kvalitetom, i još važnije cenom.

A evo i slike odakle su došle tvoje gume

reciklaza.jpg

Nemoj samog sebe da varaš, kao što ljudi misle da su sve automobile iz uvoza vozile bakice nedeljom u crkvu i do pijace, tako i ove gume nisu ni sa jednog drugog mesta nego nekog ovakvog. Niko tu nije uvezao komplet guma, nego je uvezao 10 šlepera guma. Te gume i da su bile dobre, su do trenutka prodaje skladištene na ovakvom mestu i ovakvim uslovima do nisu našli našeg uvoznika.

A evo i kako pravilno skladištiti gume van sezone

Pravilno_skladi_teje_guma_Tire_storage_tips_2.jpg
 
Poslednja izmena:
Ja se apsolutno slazem sa time da te gume dolaze iz pitaj boga odakle, ali govorim iz iskustva kad ti kazem da je dobro uzeti ih polovne radije nego nove jeftine.

Uzeo sam na Stilo-u dok sam ga vozio, pred zimu 2010 Wintera 195/55/15 nove, njihova fabricka sara je 8mm. Guma je bila potrosena do pola, odnosno do 5mm za oko 40ak hiljada kilometara do pred zimu 2012. E onda sam na tu zimu uzeo Dunlop SP Winter SPort, koja je "sa deponije" sto ti kazes. DOT je bio 2008 cini mi se. Guma je uzeta sa malo jace od 6mm, vozena 2012 do pocetka 2014 kad sam slupao stila, predjeno skoro isto kao i sa Wintera-om, i trosenje gume je bilo na oko 5mm, guma koja je pregurala i leto iako nije M+S, odlicna na putu, pogotovo odlicna na zimske uslove i maksimalno stabilna.

Ogromna je razlika. Nije za dzabe cena nove skoro dupla. A neko ko redovno uzima Michelin/Dunlop moze i da potvrdi da jeftini brendovi poput Hankok, Kumho, Tigar, Sava, Kleber, nisu ni upola dobre kao gume od ova dva proizvodjaca.
 
Poslednja izmena od urednika:
Iako je fakat da wintera nije dobra, ne određuje brzina trošenja kvalitet gume. Osim toga m+s znači mud+snow i ne označava da je guma odgovarajuća i za leto.

Inače, da, mogu da se pronađu jako dobre polovne gume, ali je velika većina samo za otpad.
 
Osim toga m+s znači mud+snow i ne označava da je guma odgovarajuća i za leto.

To je prosecan srbIN odavno prekrstio u ''mokro+suvo'' :d :d
 
Da i mogu da se nađu dobre polovne gume, treba znati prodavca da ti odvoji gume i "probere". Ja koji se ne razumem u rentgenološku kontrolu guma mogu da budem samo prevaren kad biram gume čisto na estetiku. Dobre gume su za prijatelje i rođake, ostalo za dalju prodaju.
 
Uglavnom, što se guma tiče, kupovao sam, u Srbiji, nekoliko puta, različite Michellin, i Tigar gume. Pošto nisam prelazio previše kilometara, posle par sezona počnu prilično da se pogoršavaju karakteristike, iako gume imaju sasvim pristojnu šaru, i vizuelni izgled. Samim tim prestaju biti bezbedne, i treba ih zameniti. Upravo zbog ovoga sam uvek gledao DOT oznake, mada vulkanizeri poput Adama uvek imaju prilično nove gume zbog velikog prometa.
Ono što sam letimično pogledao na netu je da se preporučuje da guma starija od 6 godina NE SME da se prodaje. Prosto, gubi karakteristike vremenom, i niko ne garantuje da ima može da ima odgovarajuće vozne karakteristike, i samim tim je potencijalna opasnost na putu. "vešti" trgovci iz diznilenda su se setili pa otpad prodaju kao "polovne gume iz uvoza", dodajući tako poraznoj srpskoj saobraćajnoj statistici još jedan element koji može dodatno da pogorša stanje.
 
Poslednja izmena od urednika:
Ja se apsolutno slazem sa time da te gume dolaze iz pitaj boga odakle, ali govorim iz iskustva kad ti kazem da je dobro uzeti ih polovne radije nego nove jeftine.

Uzeo sam na Stilo-u dok sam ga vozio, pred zimu 2010 Wintera 195/55/15 nove, njihova fabricka sara je 8mm. Guma je bila potrosena do pola, odnosno do 5mm za oko 40ak hiljada kilometara do pred zimu 2012. E onda sam na tu zimu uzeo Dunlop SP Winter SPort, koja je "sa deponije" sto ti kazes. DOT je bio 2008 cini mi se. Guma je uzeta sa malo jace od 6mm, vozena 2012 do pocetka 2014 kad sam slupao stila, predjeno skoro isto kao i sa Wintera-om, i trosenje gume je bilo na oko 5mm, guma koja je pregurala i leto iako nije M+S, odlicna na putu, pogotovo odlicna na zimske uslove i maksimalno stabilna.

Ogromna je razlika. Nije za dzabe cena nove skoro dupla. A neko ko redovno uzima Michelin/Dunlop moze i da potvrdi da jeftini brendovi poput Hankok, Kumho, Tigar, Sava, Kleber, nisu ni upola dobre kao gume od ova dva proizvodjaca.
A tu tigar winter1 gumu si vozio i leti?

Nije ni čudo što si joj šaru smanjio kad zimska guma na temperaturi iznad 10 stepeni se troši kao gumica za brisanje po svesci.
 
Poslednja izmena od urednika:
Pa kriza je, ko još ima za dva kompleta guma!? Prioriteti u životu, bolje na gumama da se štedi, pa neće sigurno da se odrekne Malbora, i produženih sa mlekom.
 
Dubina sare je samo jedna karakteristika koja govori o upotrebljivosti gume. Ima gomila primera starih guma koje imaju saru a pri tome nemaju vise nikakve karakteristike, tj. lose prianjaju, gube vazduh isl.

Anyway, evo jednog primerka, vozila baka vikendom u crkvu, da vidite da cak i auto od 800 kkm ne izgleda nista posebno lose, sta vise kao prosecan auto sa placa kod nas:

 
A sto je najgore dovezu ovakav auto, srede ga (vizualno za prodaju) i stave 150 000km. Prica o mom autu je: Kupljen sa 167 XXX kilometara na satu a pronasao sam detalj od prosle godine koji dokazuje da je presao 234 000 km :) sada ima oko 270 XXX a na satu 180 XXX. Barem znam realnu ako nista drugo
 
Poslednja izmena:
Guma je za 3 godine upotrebe i ne vise. Svaka guma izgubi svoja svojstva, bez obrzira da li ima sare ili je slick... ili cak vizuelno provjerena radial-ka, sto se desava kod nas.
 
Osim toga m+s znači mud+snow i ne označava da je guma odgovarajuća i za leto.

Nije tacno. M+S oznaka jeste skracenica od "Mud and Snow" ali je i dalje u pitanju All weather odnosno All season guma. M+S sertifikovana guma mora da se susretne sa standardom RMA (Rubber Manufacturers Association) koji izmedju ostalog odredjuje oblik sare, self cleaning thread, kao i odredjena tvrdoca - za sve sezone. i RMA je posmatra kao takvu, kao i zakoni individualnih drzava koje priznaju MS gumu kao odgovarajucu za obe sezone.

A tu tigar winter1 gumu si vozio i leti?

Nije ni čudo što si joj šaru smanjio kad zimska guma na temperaturi iznad 10 stepeni se troši kao gumica za brisanje po svesci.

samo za Dunlop sam rekao da sam vozio na leto, Winteru nisam vozio na leto pise u postu sasvim lepo. a SP winter sport jesam, iako nije bila M+S i opet se manje istrosila od Wintere jer je 60 puta kvalitetnija.
 
samo za Dunlop sam rekao da sam vozio na leto, Winteru nisam vozio na leto pise u postu sasvim lepo. a SP winter sport jesam, iako nije bila M+S i opet se manje istrosila od Wintere jer je 60 puta kvalitetnija.

A da pročitaš šta si sam napisao? Ne piše nigde da si tigar gumu vozio samo zimi. Piše da si je vozio pred zimu 2010 do pred zimu 2012. Smorio si sa Dunlop-om. Nije to jedini proizvođač niti najbolji. Niti je tigar (uzgred 80% proizvodnje ode za izvoz pod brendom Michelin) najlošiji.
Svakako je kao nov bolji od polovne gume stare 3+ godina (i ko zna koliko km).
 
Nije tacno. M+S oznaka jeste skracenica od "Mud and Snow" ali je i dalje u pitanju All weather odnosno All season guma. M+S sertifikovana guma mora da se susretne sa standardom RMA (Rubber Manufacturers Association) koji izmedju ostalog odredjuje oblik sare, self cleaning thread, kao i odredjena tvrdoca - za sve sezone. i RMA je posmatra kao takvu, kao i zakoni individualnih drzava koje priznaju MS gumu kao odgovarajucu za obe sezone.
ne znači tj ne podrazumeva se da je all season. pa wintera je m+s pa ne misliš valjda da je allseason?
koji zakon reguliše letnje gume? ja znam samo za zimske, leti možeš da voziš šta hoćeš. tj dozvoljeno je da gumu sa m+s voziš zimi, a zimsku sa m+s svakako možeš da voziš i leti, za to ti ne teba propis, ali to ne znači da su allseason.
 
ne znači tj ne podrazumeva se da je all season. pa wintera je m+s pa ne misliš valjda da je allseason?
koji zakon reguliše letnje gume? ja znam samo za zimske, leti možeš da voziš šta hoćeš. tj dozvoljeno je da gumu sa m+s voziš zimi, a zimsku sa m+s svakako možeš da voziš i leti, za to ti ne teba propis, ali to ne znači da su allseason.
Wintera realno i jeste all season. Daleko je to od prave zimske gume. Ali za naše podneblje je ok.
 
to što je loša za zimu ne znači da je dobra za leto :)
 
Guma je za 3 godine upotrebe i ne vise. .

Ne preteruj.

Nije tacno. M+S oznaka jeste skracenica od "Mud and Snow" ali je i dalje u pitanju All weather odnosno All season guma. M+S sertifikovana guma mora da se susretne sa standardom RMA (Rubber Manufacturers Association) koji izmedju ostalog odredjuje oblik sare, self cleaning thread, kao i odredjena tvrdoca - za sve sezone. i RMA je posmatra kao takvu, kao i zakoni individualnih drzava koje priznaju MS gumu kao odgovarajucu za obe sezone.

Igorice, zaista automobili nisu tvoj fah. Ne, nisi u pravu, M+S NIJE all season guma. M+S oznaka se odnosi samo na oblik i dubinu šare i apolutno nije tačno da je M+S guma obavezno i odgovarajuća za sve sezone. Pogotovo ne znači da je odgovarajuća za leto.

Evo i primer, prvi, nađen na brzinu. Ako je ovo guma odgovarajuća za leto, onda...
http://us.coopertire.com/Tires/Passenger/WM-SA2.aspx
 
to što je loša za zimu ne znači da je dobra za leto :)

Neko je pravilo, ako vozis ispod 10k godisnje, posebno ispod 5k godisnje, kupi jedan set all season koji ce da ti odgovara, posebno jel ces gume da bacis zato sto su propale od sunca i hladnoce, a ne zbog sare. Ko vozi vise od 10k, besmisleno je da vozi cele godine isti set. Wintera za neku relaksiranu voznju (racunam neki budget auto koji je pri tome i lagan/slab) moze da sluzi kao all season.

Tesko da na Yugu, Golfu (II/III) ili Puntu treba ulagati u neke fancy gume koje kostaju ko 50% auta, sve to na oko 60-75ks i oko 900 kg ce da radi isto pri normalnoj voznji. Bitnije je da je nova tj. da ima dovoljno sare i da nije ispucala/strvrdnula od sunca.

E sad ko ima azdaju od 150+ ks koja i tako jede gume + auto blizu 1500 kg, njemu trebaju skupe/bolje gume.

PS http://www.continental-tyres.co.uk/.../van-tyres/winter-tyres/why-winter-tyres.html

If you are reluctant to change tyres and have nowhere to store summer tyres when they are not in use, you are better off using winter tyres all year round.

Winter tyres are as quiet and comfortable as summer tyres and, thanks to sophisticated compound technology, do not wear any more quickly.

There is a slight trade off with stopping distances as a winter tyre does not stop as quickly in the dry as a summer tyre, however, on balance if it is not possible to switch tyres in the winter, experts say you are better off with winter tyres all year round. This is because the difference in stopping distances of summer tyres in winter is far greater than for winter tyres in the summer.
 
Poslednja izmena:
Jeee, dođe čovek da ostavi komentar i vidi igoritzine postove i izgubi želju...
 
Imao sam ja dunlop sp sportmaxx tt u dimenziji 225/45-17 i jako loše su mi se pokazale. U toj dimenziji, od onoga što sam probao, najbolje su mi GY eagle f1 assymetric 2.
 
Jel zna neko gde ima kod nas BBS felne, one sa "žilicama" ako me razumete ?
 
@roadracer

Kakve su gy na suvom, u ljetnjem periodu ali i po kisi? Sldece godine me ceka zamejna Michelin pa ne znam da li da ostajem i dalje pri istom izboru a jedino mi se bas te gy dopadaju kao adekvatna zamjena.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno