Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
25-30 godina star auto je dres pa je dres. Dzabe sto moze da predje i jos milion kilometara kad taj auto po svakom mogucem aspektu ne moze da se meri sa danasnjim kolima. Te price kako je sve pre bilo bolje itd ne piju vodu kad pogledas koliko samo drugih stvari je bolje. I to kad neko lupi da je 124ka udobnija od neke novoje e klase je cist *****izam. To sto se njises ko u brodu i sto ti se peglera nije merilo udobnosti.

+10000000

Potpis!
 
Na Balkanu je druga stvar, postoji tradicija vožnje raga starih 20+ godina, na čelu sa kultnim Golfom 2. To što taj auto teško može da crkne ne znači da je kvalitetan. Za kvalitet vozila se gledaju i druge stvati od prostog prevoza od tačke A do tačke B, kao npr. udobnost i sigurnost.

Retko iskren komentar u vezi Golfa. Golf je opravdanje za auto za one koji ne znaju dalje da traže.
 
25-30 godina star auto je dres pa je dres. Dzabe sto moze da predje i jos milion kilometara kad taj auto po svakom mogucem aspektu ne moze da se meri sa danasnjim kolima. Te price kako je sve pre bilo bolje itd ne piju vodu kad pogledas koliko samo drugih stvari je bolje. I to kad neko lupi da je 124ka udobnija od neke novoje e klase je cist *****izam. To sto se njises ko u brodu i sto ti se peglera nije merilo udobnosti.

Gresis. Potrosacki proizvodi su bili drasticno bolji lane nego sto su sad, isto vazi i za kola. Uzmi elektricne alate kao primer - Iskra ili 80te Bosch dan danas rade, ej bre to je rotor od Adamantijuma, dok ove nove dovode Bosch i Makitu u problem sto i dalje daju ljudima 5/2 godine garancije. Gorenje mikseri i blenderi i pegle iz 80ih lagano dan danas nadzivljavaju Phillips/Rowenta/Hundai/Kaufmax i ostalo sto je po prodavnicama, kupis i crkava tu negde par meseci posle garantnog roka ko programirano.

Sve to je izmedju ostalog i auto industriju dovelo u situaciju smanjivanja kvaliteta -

globalna kompeticija
odrzavanje i povecaj profita
obezbedjivanje prodaje narednih generacija (sto ne moze da se desi ako napravis milion Km automobil)
premestanje proizvodnje rezervnih i servisnih delova na istok/jeftina radna snaga
Izlazenje u susret potraznjama u kracem roku nego pre, shodno tome i smanjen period testiranja
povecana kompleksnost razlicitih sistema koji su osetljiviji na kvar

Ne da su proizvodi ranije sigurno bili kvalitetniji, pa samim time i kola, nego je netacno ovo sto mitar kaze, i to nisu oldtimer-i, to su automobili koji dovedeni u ispravno stanje predstavljaju vlasniku veoma pouzdan auto, pouzdaniji od svega sto danas izlazi. Na novom autu crkne seznor motora za ABS - zovi slep sluzbu. Crkne senzor pritiska gume u tocku - zovi slep sluzbu. Crkne jedan kapacitator na nekoj od silnih ploca - zovi slep. Pogotovo u mid-range segmentu auta koji su danas u klasi city/compact. To su auti koji postaju beskorisni posle 150-200k voznje. Osim u slucaju da se ne povinujes modernom potrosasckom drustvu i godisnje na servis takvih kontenjera dajes koliko je i pola tog auta.
 
25-30 godina star auto je dres pa je dres. Dzabe sto moze da predje i jos milion kilometara kad taj auto po svakom mogucem aspektu ne moze da se meri sa danasnjim kolima. Te price kako je sve pre bilo bolje itd ne piju vodu kad pogledas koliko samo drugih stvari je bolje. I to kad neko lupi da je 124ka udobnija od neke novoje e klase je cist *****izam. To sto se njises ko u brodu i sto ti se peglera nije merilo udobnosti.

Vozio sam se u par sandera i logana, ideal novo a jeftino, iskreno, mnoga kola cak i 25 godina stara su daleko udobnija i bolje uradjena, pa cak imaju i vise opreme od navedenih. Naravno da glavu za glavu poredjenje, napr. golf VI vs golf II nema nikakvog smisla. Ali neko ko ima jako ogranicen budzet i te kako treba da gleda i 10-15 godina starija kola. Cak ni sto se tice potrosnje nema nekog napretka vec odavno se zna koliko koja velicina kola moze da trosi i to je tako i kod najnovijih kola.
 
Alal ti vera kad si uzeo Daciu za primer :) Pa to ne moze da se uporedi ni sa jednim koliko kakva su to ocajna kola. Pogotovo sto se tice udobnosti.
 
Pa taj ko ima para za Daciju razmislja o kolima starim 15ak godina.
KO ima za nova kvalitetna kola sigurno nece da kupi 15 godina stara.
Tako da je primer dobar.
 
To je auto koji je bukvalno zamenio keca na nasim ulicama. Od keca jeste udobniji. Smesno je taj auto porediti kao auto novije generacije. To je budzet auto, ide od tacke A do tacke B.
 
Ne da su proizvodi ranije sigurno bili kvalitetniji, pa samim time i kola, nego je netacno ovo sto mitar kaze, i to nisu oldtimer-i, to su automobili koji dovedeni u ispravno stanje predstavljaju vlasniku veoma pouzdan auto, pouzdaniji od svega sto danas izlazi. Na novom autu crkne seznor motora za ABS - zovi slep sluzbu. Crkne senzor pritiska gume u tocku - zovi slep sluzbu. Crkne jedan kapacitator na nekoj od silnih ploca - zovi slep. Pogotovo u mid-range segmentu auta koji su danas u klasi city/compact. To su auti koji postaju beskorisni posle 150-200k voznje. Osim u slucaju da se ne povinujes modernom potrosasckom drustvu i godisnje na servis takvih kontenjera dajes koliko je i pola tog auta.
Džeksone, da li ti stvarno misliš da je neki auto iz 90ih godina, pa i da je skroz nov, pouzdaniji od bilo kojeg modernog automobila sa modernom pasivnom, i aktivnom zaštitnom opremom. Čuo si sigurno za ABS, ESP, vazdušne jastuke i sl. Ne računajući te moderne detalje svaki 20 godina star auto mora da ima neke dotrajale delove, koji mu smanjuju pouzdanost, bez obzira na to koliko se pažljivo održava. Tema je o automobilima koji služe za prevoz ljudi, a ne samo krompira i stoke sitnog zuba.
 
ma nemate vi pojma dobos kocnice i farovi ko svece od pre 20dina su bolji od nekih tamo led gluposti :)
 
Ne sporim za kvalitet tj. teze kvarenje ali mitar je bas uboo poentu. To sto neki auto moze da predje 1000000 km bez otvaranja ne znaci da je dobar, mozda za nase uslove isplativ i logicno resenje ali dobar sigurno nije za danasnje pojmove.
 
pomesao si sigurnost i pouzdanost. Postoji ogromna debata oko toga da li je sadasnji NCAP standard sigurnosti ista poboljsao.

Imas situaciju -

Automobili 1960 godina su bili neunistivi u udesima do 40 kmh jer su bili od 100% metala. U udesima preko 70 na sat to je bio opsti karambol, direktna smrt od rasturanja metalne kompozicije na komade i rasturanja vozaca.

Automobili 1990 su bili izdrzljiviji na udese vecih brzina, ali i dalje primarna opasnost po vozaca

Automobili danasnjice se prave, sa namerom, da se "sabiju" u oblik "loptice" zarad maksimalne zastite vozaca. auto ide u "crunch mode" kako bi se sacuvala kabina u kojoj je vozac.

crash test Chevroleta iz 1959 i modernog Chevy-ja 2009 godiste -

[youtube]joMK1WZjP7g[/youtube]

sve to shodno brzini kretanja. Ali postoji faktor koji prevazilazi sigurnost modernih ideja a to je udes preko 100 kmh. U takvoj situaciji "crunch" ideja bas i nije maksimalna sigurnost bez obzira na sve ostale aspekte (airbag itd). U toj situaciji je daleko bolje da si u konstrukcijski cvrscem automobilu od onog sto se danas pravi.

Izbor proizvodjaca odnosno NCAP-a da automobili imaju ovakav sistem sigurnosti je usled najprostije statisticke cinjenice - ovakvi auti ce u vecini slucajeva da sacuvaju vozaca. sto nosi dve stvari sa sobom -

- udesi pri malim brzinama i sporom kretanju izazivaju drasticno vecu stetu nego sto je bilo pre

- udesi preko 100kmh su najverovatnije sigurna smrt.

[youtube]LmRkPyuet_o[/youtube]

idi na 00:40 i pogledaj sta je ostalo od auta.

A sad se zapitaj, koliko ovakva "situacija" odnosno "svest o sigurnosti" ide u korist proizvodjacima i lovi koja se generise od servisa ovako mekanih automobila ?
 
Poslednja izmena:
Pa taj ko ima para za Daciju razmislja o kolima starim 15ak godina.
KO ima za nova kvalitetna kola sigurno nece da kupi 15 godina stara.
Tako da je primer dobar.

Bilo je primer nova kola valjda u rasponu do 5 godina, a znas sta mozes za 8.000 eura da uzmes koliko je Logan. Bog i Batinu od auta. Prvo na pamet mi pada 159 2009 godiste k'o iz pi*ke :d
 
a znas sta mozes za 8.000 eura da uzmes koliko je Logan. Bog i Batinu od auta. Prvo na pamet mi pada 159 2009 godiste

Ili neki stvarno kvalitetan auto :d al' 3 godine stariji.
 
Poslednja izmena:
Bilo je primer nova kola valjda u rasponu do 5 godina, a znas sta mozes za 8.000 eura da uzmes koliko je Logan. Bog i Batinu od auta. Prvo na pamet mi pada 159 2009 godiste k'o iz pi*ke :d
PA bas to.
Kao sto je dacia novija a 159 bolji auto , tako imas i stariji od 159ke par godina a duplo boljih.
Dokazuje da novo nije bolje po svako cenu, kao sto je Mare i naveo i za to rekoh odlican primer.
A u diskusije o automobila ne bih da se mesam ;).
 
Poslednja izmena:
Pa to da, ali nesto sto je vec 25 (apropo 90ih) godina staro uporedjivati sa novim automobilima je smesno u svakom pogledu.
Ti automobili su sad smece i rupa bez dna kada krenu da se kvare. A jos dok se srede u neko pristojno stanje. Lol.
 
pomesao si sigurnost i pouzdanost. Postoji ogromna debata oko toga da li je sadasnji NCAP standard sigurnosti ista poboljsao.
Nisam pomešao, nego sam bezbednosne karakteristike auta dodao kao bitan deo pouzdanosti, jer tu prirodno i pripadaju. Za mene ne može da bude pouzdan auto u kome ću pri udesu sa 50 na sat da lomim zube o volan.
 
Ljudi dzabe se raspravljate, to je vecita debata i nema tacnog odgovora niti zakljucka jer svako ima svoje razloge zasto smatra da mu bas toliko star/nov auto odgovara.

Imam u kuci i jedno i drugo, mislim novo i staro... U mojim ocima je samo bezbednost na strani novijih automobila i uslovno pouzdanost. Uslovno, zato sto dobro odrzavan auto ipak ne moze tek tako da iznenadi i ostavi na putu, a tu nije bitno da li je 2 ili 20 godina star. To sa druge strane kod starijih automobila zahteva malo vise vremena i pozrtvovanosti, ali ko to voli nece mu biti problem. Kad sednem u moju matoru Fiestu kez mi je od uva do uva, nema tih konja/airbagova/klime/koze/lamperije koja ce mi dati to zadovoljstvo.

@mmsandi
Pa, koliko god neverovatno zvucalo, nekim ljudima nije bitno sto ce lezeci policajac morati da prelaze ukoso, sto nece moci da se popnu ni na neki nizi ivicnjak... Prosto, ne rade to da bi im auto bio prakticniji/brzi/bolji vec zato sto im izgleda dobro i to je to. Totalno ih podrzavam i zavidim na hrabrosti, ja je jos uvek nemam da toliko patosiram auto.
 
Bilo je primer nova kola valjda u rasponu do 5 godina, a znas sta mozes za 8.000 eura da uzmes koliko je Logan. Bog i Batinu od auta. Prvo na pamet mi pada 159 2009 godiste k'o iz pi*ke :d

Druze staro pravilo je da kad imas 3000e za kola ti bi ona od 3500e a kad imas 3700e ne bi ona od 3500e vec neki od 4000e ;)

yvymebyr.jpg



Kad smo kod Alfi moj drug je zaljubljen u njih...
 
Poslednja izmena:
@mmsandi
Pa, koliko god neverovatno zvucalo, nekim ljudima nije bitno sto ce lezeci policajac morati da prelaze ukoso, sto nece moci da se popnu ni na neki nizi ivicnjak... Prosto, ne rade to da bi im auto bio prakticniji/brzi/bolji vec zato sto im izgleda dobro i to je to. Totalno ih podrzavam i zavidim na hrabrosti, ja je jos uvek nemam da toliko patosiram auto.

Na stranu to sto meni to uopste ne izgleda lijepo, ali onaj crni Golf nema sanse da prodje preko lezeceg, a da ne zakaci spojler - pod kojim god uglom da ga vozi. Cak i onaj ljubicasti, koji je i meni najljepsi (uslovno receno), bi trebao biti bar jos dva centa visociji.

Evo sad vidjeh na drugom podforumu, pa cu je ukrasti od smithbre korisnika:

X4EK.jpg

Ovo je lijepo spusten auto. A i odradjen je lijepo.
 
Poslednja izmena:
Golfovi koje sam okacio su nemacki golfovi .. gde su putevi 14 puta bolji, nema potrebe da se parkiras na ivicnjak kod strica na svadbi, lezeci su od gume i visoki 6-7 cm, i auto nikad ne dolazi u situaciju da zakci na granu, šaht, nedovrsene puteve, itd.

Pa jel mislite da ljudi koji voze Lambo, to cine iskljucivo po Nirburgringu ili gde oces ? (gde je normalno) .. ? americki makadam putevi po selima su bolje utabani nego srpski asfalt.
 
Aha, ja gledao na polovnim automobilima i nema da se prodaju.
 
@Dzekson, nebitno je koliko je cvrsta karoserija, vecina ljudi ne moze da istrpi silu vecu od 100G, koja se javlja pri usporenju od 100+ do 0 km pri udaru u cvrstu prepreku.

Sta vise vecina jacih kola nece biti totalno unistena zato sto se ne koristi jedna vrsta celika vec 30 raznih legura razlicite cvrstine.


Pogledaj video, zakljucak je jasan, iako je auto preziveo putnici bi imali male sanse. Da bi se tu nesto promenilo potrebni su novi materijali koji mogu da preuzmu silu (carbon-fiber resenja iz F1 isl.), za koja je pitanje da li ce i kada doci u komercijalnu masovnu upotrebu.

PS Old school safety

 
Poslednja izmena:
Mare, u pravu si ali opet ovaj drugi klip (volvo) govori i nesto drugo :) . Mekanost modernih automobila i cinjenica da se "guzvaju" kako bi sacuvali vozaca je odlican scenario za frontalne sudare. Al nisu svi udesi takvi

Moj drugar je jedva preziveo, jer se prevrnuo na krov sa C4. Krivina, on nije video led, sleteo sa puta visine metar i kusur i auto se prevrnuo na krov i zdrobio se pod sopstvenom tezinom tako da su pukle grede i medjuprostor gde su prozori je nestao. Meni je to recimo van pameti, jedna noseca greda na autu treba da bude toliko jaka da moze da izdrzi masu tog automobila x2, njegove su se zajedno zguzvale. Dolazili vatrogasci da ga seku jer je bio imobilisan i iskrivljen skroz, dve god posle toga ima problema sa kicmom. Poredjenja radi, video sam ovde na savi coveka koji je isto sleteo sa BMW 3 (E30) kockicu koju je slep sluzba kablom vukla iz jame 15ak metara iskljucivo po krovu. Ovaj volvo sa klipa isto.
 
Možda je C4 bio havarisan u inostranstvu pre nego što je uvezen pa sređen, takvi automobili nemaju čvrstoću kao nehavarisani ma koliko dobro bili ispeglani posle. Limari peglaju izgled, ne i sigurnosne elemente.

 
Poslednja izmena:
Xaxaxaxaxa kakav fensi naziv za gume sa deponije. Ne mogu da stanem sa smejanjem.

Uglavnom pises pametne stvari ali ponekad odvalis zestoko.

Gume iz uvoza nisu gume sa deponije. Odredjene napredne zemlje pored "zima i leto" po zakonu imaju i DOT po zakonu. U mnogo finansijski stabilnijim zemljama ne mozes da vozis gumu koja je, bez obzira na stanje i saru presla odredjeni datum proizvodnje. Sto je lepo sa njihove strane ali nama veoma korisno. A na dva mesta u beogradu mozes da kupis takve gume i da biras bukvalno, gde je sara bez trunke preterivanja 95% fabricke. Nekada je to bilo u Sremcici, ali se taj covek ubezobrazio i ceni gume kao da su nove, sada ima na drugim mestima, da ih ne reklamiram.

I ne znam sta ti je to cudno, neizmerivo je bolje uzeti dobru Michelin ili Dunlop, nego novu Winteru ili Kleber, Hankok, Kumho i ostale budjone.
 
To nisu dobre gume, nego gume kojima je, uslovno rečeno, istekao rok trajanja, i koje nisu bez razloga povučene iz prodaje. Uvoz takvog otpada, bi trebalo da je zabranjen, ali to već nije za ovu diskusiju.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno