- Učlanjen(a)
- 13.04.2013
- Poruke
- 1,417
- Poena
- 99
Care, kapiram da ti je tamo med i mleko, ali ti ocigledno ne kapiras koliko stvari koje uvode evropska unija, i slicni sistemi, zapravo postoje na principima kapitalizma koji je generalno pogresan ali aktuelan i nigde ne mrda. Ja da imam para kao kralj i car, nikad ne bih menjao gumu koja je fabricki 7.5 mm a sledece sezone 7 mm, samo zato sto neko tamo negde misli da je to nesigurno.
Posto kapiram da ti ispravan stav nije dovoljan, evo i da ti dam argumentovano objasnjenje zasto -
Zakon koji uvede neka zemlja (konkretno za gume koje uzimam ja znam da su iz Svajcarske) je reetardiran, jer nema nikakve potrebe uslovno, i cinjenicno da gume koje sam uzeo imaju DOT 5711 (57 nedelja 2011 godine) nikako ne moze da bude ni zastarela ni neispravna. Onaj ko je zamenio, u nekim zemljama zbog zakona a u nekim slucajevima zbog naredjenja firme/servisa itd, je zamenio bez potrebe.
Michelin na svom sajtu navodi da je guma zdrava 10 godina, da joj je shelf life u punoj retail ceni 2 godine (znaci Michelin garnatuje da je guma NOVA iako je 2012 naprvljena a kupljena 2014)
Continental na svom sajtu navodi da je ispravno odrzavana ili cuvana guma dobra 6 godina
Mercedes na svom sajtu navodi da posle 5 godina, guma moze da se vozi ako svakih 6 meseci ide na vulkanizersku proveru
Nissan na svom sajtu navodi da su gume zdrave 6 godina, i posle sa naknadnom godisnjom proverom
Dakle ako neki zakon kaze da je guma losa, to NIKAKO ne znaci da je ta guma zarpavo zaista losa. Nije ti dovoljno objasnjenje jer si prepotentni gastarbajter ? evo idemo dalje -
Automobilske gume se prave, uglavnom od prirodnog Kaucuka koji se naknadno procesom Vulkanizacije pretvara u tvrdu gumu. U pitanju je proces gde se u prirodnu gumu koja je sastavljena iz polimera po imenu Elastomeri, zagrevanjem dodaje Sumpor koji smanjuje mogucnost sirenja Elastomera jer se hemijskim vezama sa sumporom lanci polimera "vezuju" tako da se smanjuje mogucnost razvlacenja i povecava tvrdoca gume.
Degradirajuci efekti na polimer-strukture su -
Ozon
toplota i hladnoca
oksidacija
suncevo svetlo
Ne racunajuci "preporuke" raznoraznih sistema i zakona i gluposti, "life-time" vulkanizirane gume (fakticki svaka vrsta gumenih proizvoda na svetu) u idealnim uslovima je 20 godina, specijalno vuklanizirana guma za automobilske tockove je jos duze od toga. Ako guma za auto nije provela par godina izlozena na suncu, i u ekstremnim temperaturama (ispod 10 i iznad 30 stepeni), ona bas nikakve razlike nema od nove gume.
Ako ti ni to nije dovoljno, onda idi u svoju garazu kad skoknes do drage ti Srbije i izvadi iz garaze skocicu lopticu (prim.prev - idealni uslovi cuvanja gume) kojom si se igrao 1988 godine kao klinac, koja je IDENTICNA vuklanizirana guma kao i tocak na tvom autu, i baci je od patos vidi dal ce da skoci pa onda dodji da mi kazes kako guma za auto 2010 i 2011 godiste nije ispravna ...
Care, otiso si u Norvesku, a ne u Galakticku Federaciju. Smanji malo dozivljaj ke*njanja srbima sto nece da prihvate mrtvo slovo ******stih zakona koje pisu bogate nacije iz puke dosade i "zivotnih standarda", i pozdravi Brejvika usput, znas ono "ljudska prava" mora da ima covek koji pobije 72 ljudi, jer eto - Norveska zna bolje.
Posto kapiram da ti ispravan stav nije dovoljan, evo i da ti dam argumentovano objasnjenje zasto -
Zakon koji uvede neka zemlja (konkretno za gume koje uzimam ja znam da su iz Svajcarske) je reetardiran, jer nema nikakve potrebe uslovno, i cinjenicno da gume koje sam uzeo imaju DOT 5711 (57 nedelja 2011 godine) nikako ne moze da bude ni zastarela ni neispravna. Onaj ko je zamenio, u nekim zemljama zbog zakona a u nekim slucajevima zbog naredjenja firme/servisa itd, je zamenio bez potrebe.
Michelin na svom sajtu navodi da je guma zdrava 10 godina, da joj je shelf life u punoj retail ceni 2 godine (znaci Michelin garnatuje da je guma NOVA iako je 2012 naprvljena a kupljena 2014)
Continental na svom sajtu navodi da je ispravno odrzavana ili cuvana guma dobra 6 godina
Mercedes na svom sajtu navodi da posle 5 godina, guma moze da se vozi ako svakih 6 meseci ide na vulkanizersku proveru
Nissan na svom sajtu navodi da su gume zdrave 6 godina, i posle sa naknadnom godisnjom proverom
Dakle ako neki zakon kaze da je guma losa, to NIKAKO ne znaci da je ta guma zarpavo zaista losa. Nije ti dovoljno objasnjenje jer si prepotentni gastarbajter ? evo idemo dalje -
Automobilske gume se prave, uglavnom od prirodnog Kaucuka koji se naknadno procesom Vulkanizacije pretvara u tvrdu gumu. U pitanju je proces gde se u prirodnu gumu koja je sastavljena iz polimera po imenu Elastomeri, zagrevanjem dodaje Sumpor koji smanjuje mogucnost sirenja Elastomera jer se hemijskim vezama sa sumporom lanci polimera "vezuju" tako da se smanjuje mogucnost razvlacenja i povecava tvrdoca gume.
Degradirajuci efekti na polimer-strukture su -
Ozon
toplota i hladnoca
oksidacija
suncevo svetlo
Ne racunajuci "preporuke" raznoraznih sistema i zakona i gluposti, "life-time" vulkanizirane gume (fakticki svaka vrsta gumenih proizvoda na svetu) u idealnim uslovima je 20 godina, specijalno vuklanizirana guma za automobilske tockove je jos duze od toga. Ako guma za auto nije provela par godina izlozena na suncu, i u ekstremnim temperaturama (ispod 10 i iznad 30 stepeni), ona bas nikakve razlike nema od nove gume.
Ako ti ni to nije dovoljno, onda idi u svoju garazu kad skoknes do drage ti Srbije i izvadi iz garaze skocicu lopticu (prim.prev - idealni uslovi cuvanja gume) kojom si se igrao 1988 godine kao klinac, koja je IDENTICNA vuklanizirana guma kao i tocak na tvom autu, i baci je od patos vidi dal ce da skoci pa onda dodji da mi kazes kako guma za auto 2010 i 2011 godiste nije ispravna ...
Care, otiso si u Norvesku, a ne u Galakticku Federaciju. Smanji malo dozivljaj ke*njanja srbima sto nece da prihvate mrtvo slovo ******stih zakona koje pisu bogate nacije iz puke dosade i "zivotnih standarda", i pozdravi Brejvika usput, znas ono "ljudska prava" mora da ima covek koji pobije 72 ljudi, jer eto - Norveska zna bolje.
Poslednja izmena od urednika: