Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Subaru su meni jedni od najlepsih automobila. Uvek bi pre izabrao Imprezu nego npr A4, Bmw 3. Posebno mi se svidja Impreza 22b. Sto se tice dzipova samo Pajero i Defender

ljubav koja traje godinama jos na prvi pogled.. veoma rijedak primjerak i limitiraa serija, samo 313 proizvedeno u svijetu, 300 za prodaju i 13 za magazine i exluzivne predstavnike...

subaru-impreza-wr-x-sti-22b-coupe-1.jpg
 
Poslednja izmena:
Jel zna neko koliko daju po kilogramu u centru za reciklazu? Doslo je vreme da se rastajemo
 
17 din, mada sve sto ima oblik i funkcionalno je, moze da izvuce vise od toga. :) Ja sam godinama imao neku rdjavu tonu i kusur tesku masinu za obradu voska (da, i jasam bio WTF kad sam saznao sta je) i samo sto je ne dadoh u starudiju, kad mi rekose neki cigosi (bog im pomogo!) da je to za vosak, i da ima vrednost vecu od metala koliko je teska. Metnuo na oglase, dobio 3x vrednost koju bi dobio za staro gvozdje.

Ocu da kazem, ne znam sta planiras da teras na reciklazu, ako ima funkciju, prodaj deo po deo i uzmi ekstra pare, ili vidi sa otpadima koliko traze.
 
Isplatilo se staro za novo ako mu priznaju preko realne da da na reciklazu, ali toga vise nema...
 
17 din, mada sve sto ima oblik i funkcionalno je, moze da izvuce vise od toga. :) ...

Ocu da kazem, ne znam sta planiras da teras na reciklazu, ako ima funkciju, prodaj deo po deo i uzmi ekstra pare, ili vidi sa otpadima koliko traze.

Kadett "D" (kockica), da imam dvorište mogao bih da ga parčam ovako ne. Što je najgrđe u voznom stanju, ide. Na oglasima 150e a da bi registrovao treba više od 300e (registracija pa menjanje boce za plin koja je preko 10god stara, creva, membrana na isparivaču... da bi prošao atest i ode 300e za kola koja vrede 150e) Da prodam nekom taj ne bi ni prenos izvršio pa još i o tome da razmišljam da mi dolaze na vrata zbog njegovih gluposti.
Ovako ako je 17din to je onda 17dinx835kg=14195din možda i još 50kg jer ima plin i to je nekih 130e da ne razmišljam. Verovatno mi ni otpad ne bi dao više.
A ono tuga jer ću na otpad da ga dovezem, a šta ću kad bi me registracija izašla previše.
 
Fiat Stilo je auto koji u delovima vredi 3 polovna fiat stilo-a, primera radi :) Fiat navodno budzet auto, kad bi ga sastavljao deo po deo u AP sportu, pa da dodas i polovnu karoseriju celu, izasao bi oko 7-8 hiljada evra. Regularnog polovnjaka da rastavis i opet si negde preko 3 hiljade.

Mojeg lesa kad sam prodao, dao sam ga rascopanog po krovu (svi airbag-ovi, nosece grede, i skoro ceo prednji deo) nekom liku iz smedereva za 800, pitah ga pre par dana na fejsu da mi iskreno kaze koliko ga je rastavljenog prodao, rece da je duplirao ulozeno, i jos ima delova ko sase ..

Peugeot i Renault mislim da su po tom pitanju najgori. Cene koje Verano (kako god sad da se zove) ima za delove, su neke nerealne cene skroz. Znam da za one Legacy skutere traze po 200 evra za neki sitan deo, tipa - zupcanik kurble sa mehanizmom, ili najobicnija novi ventili 4t motora
 
Jeste i ja sam stekao utisak da u Veranu nisu baš normalni (da se ne uvredi neko ako radil tamo ili nešto, sorry :)). Pre BMW-a imao sam 308CC, oni otprilike za svaku neispravnost predlože da se zameni sve što može da utiče na problem. Pa to bih i ja znao.
Na primer imao sam softverski problem sa centralnim kompjuterom (posle sredjeno jeftino) oni su procenili na nešto 200.000 dinara plus možda još više popravku
 
Pa to je u fazonu, lupa nešto u motoru, zameni ceo motor. Klasični pljačkaši.
Mom kolegi grad izlupao auto, imao je kasko. U ovlašćenom servisu rekli da ne može da se pegla i da će morati da farbaju ceo auto. On ode kod nekog lokalnog limara, ovaj mu ispegla sve savršeno i naravno bez farbanja
 
Poslednja izmena:
Morate da shvatite da ovlašćeni servisi rade isključivo po procedurama koje propisuje proizvođač. I jednima i drugima je cilj da zarade što više u post prodaji.

Ne koristim usluge ovlašćenih servisa i ne planiram ni da počnem.
 
Upravo tako, nije tu kriv ni Verano niti bilo koji ovlasceni servis, samo rade po nalogu proizvodjaca. Naravno da ce na alternatoru moci samo cetkice da se zamene i da ce tako raditi jos dugo, ali to ne postoji kao opcija u ovlascenom servisu vec samo zamena kompletnog alternatora. Mozda glup primer ali tako je i za sve ostalo.
 
Danas je voziti auto u Srbiji luksuz, tako da ne vidim cemu plakanje u fazonu "skupo je odrzavanje, pljackaju nas i tako dalje".
Drugo, u vreme Jugoslavije, velika vecina gradjana je vozila Ficu i Stojadina. Mali broj je sebi dozvolio da vozi automobil strane proizvodnje. A uporedite standard gradjana tad, i sad. Tad je svaki drugi jugosloven mogao da uzme mecku da je hteo, ali nije hteo, nije mu to bilo bitno. Ribe su se lepile na nesto drugo, nije bilo toliko kompleksasa i teskih prica.
 
Citam ovu temo i sd samo razmisljam o automobilima B-).
Dosao sam na ideju da prodammog Pola i za iste pate ili minimalnu doplatu kupim reno lagunu. Sta mislite o toj kombinaciji ? Inace polo je 2001g a lagune koje sam gledao po oglasima du 2003g.
 
Vrati se za jedno 10ak stranica. Toliko ga cenim da će da traje rasprava Francuz Vs. Nemac. :D
 
Upravo tako, nije tu kriv ni Verano niti bilo koji ovlasceni servis, samo rade po nalogu proizvodjaca. Naravno da ce na alternatoru moci samo cetkice da se zamene i da ce tako raditi jos dugo, ali to ne postoji kao opcija u ovlascenom servisu vec samo zamena kompletnog alternatora. Mozda glup primer ali tako je i za sve ostalo.

E kad rece, popravka struje .. stvari neke koje sam naucio, naravno sa Interneta, odakle bi drugo :)

Anlaser Passat B3, nece vergla, svaki 20ti pokusaj zavrti jedan krug, jedva. Odem kod nekog u Zarkovu elektricara, sram ga uzeo, trazi 6000 din za "reparaciju anlasera" a da ga nije ni skinuo. Mutna posla u startu.

Uvatim se ja popravke. sednem ispod auta, krenem da skidam, i bukvalno poslednji navoj pred skidanje skapiram da je isti sraf u isto vreme nosac Anlasera i nosac motora :d stavim dizalicu pod motor, skinem sve uredno. Intenret, Anlaser 101, sve od pocetka do kraja izucim. Nista tu nije moralo naravno da se reparira, cetkice su istrosile. A gde kupiti cetkice ? ponovo na net, naletim na trik - obrnuti cetkice naopacke.

Uradim kako je rekao YT klip, okrenem sve cetkice naopacke (zapravo izgledaju kao kockice iste sa sve strane) i vratim anlaser u kola. Nek bude da sam posle toga palio 5 puta dnevno u proseku, vec 6 meseci od popravke. to je hiljadu verglanja otprilike, pali kao bomba i nijednom nije zakazao.

Rekoh, ako slucajno ima ljudi koji se bakcu kao ja i vole sami da cackaju, ne moze da skodi :)
 
Definitivno je dobro ko može sam da čačka oko auta. Ima dosta popravki koje možeš sam da rešiš i ne daješ pare majstorima. Ali za to treba imati uslove, prvenstveno prostor. I volju da naučiš, naravno
 
Jeste i ja sam stekao utisak da u Veranu nisu baš normalni (da se ne uvredi neko ako radil tamo ili nešto, sorry :)). Pre BMW-a imao sam 308CC, oni otprilike za svaku neispravnost predlože da se zameni sve što može da utiče na problem. Pa to bih i ja znao.
Na primer imao sam softverski problem sa centralnim kompjuterom (posle sredjeno jeftino) oni su procenili na nešto 200.000 dinara plus možda još više popravku


Slično iskustvo pre par godina sa Veranom i 307CC.

Prošao sam kroz neku malo dublju vodu na putu (30ak cm, ništa specijalno) i auto se nakon par sati paralisao i prikazivao ABS error i još neke errore. Rešenje iz Verana je bilo da se menja deo po deo dok ne proradi, počev od ABS kompjutera koji košta 700 eura pa na dalje-

Inače taj ABS modul je ispod branika kod prednjeg levog točka i uz malo pretrage po internetu video sam da je standardni problem pa sam prvo odvezao kod lokalnog elektroničara za automoblie da pogleda i rešio je sve za 2000 dinara :)
Samo je ušla voda u konektor, ništa nije bilo sa elektronikom, ništa bukvalno nije radio osim što je osušio to.

Ali opet shvatam da oni imaju neku proceduru i da nece da improvizuju, ako je nešto pokvareno menja se. I ja bih više voleo da kupim auto koji je tako odžavan u ovlašćenom servisu nego neko budženje. Ok, u mom slučaju stvarno nije bilo potrebe da se menja to, ali generalno...
 
Definitivno je dobro ko može sam da čačka oko auta. Ima dosta popravki koje možeš sam da rešiš i ne daješ pare majstorima. Ali za to treba imati uslove, prvenstveno prostor. I volju da naučiš, naravno

Ja sam imao dobrih okolnosti da sam ceo fazon poceo sa 4T skuterom - najbolja fora da skapiras princip rada motora. Bregasta, ventili, paljenje mase, karburator itd.

A trenutno zivim u predgradju, u kuci, sa velikom garazom i jedino kanal nemam ali imam improvizovanu platformu. A nisu ni novija kola bauk kako deluju. Gledao sam par puta kod elektricara kako se neke stvari rade na novijim kolima, princip je isti samo su stvari "zamaskirane" da deluju komplikovano. Zamisljam samo vrhunskog majstora iz 1990 godine, kako otvara haubu 2014 automobila i gleda u 6 kocki :)
 
Sto se tice cene delova, neko je racunao da je prosek (naravno uopsteno), oko 7x cene auta. Sto ce reci, ako bi ste otisli u radnju i kupili sve delove po principu uradi sam, takav auto izasao bi vas kao 7 takvih iz fabrike :)))

@Dzekson, to sa anlaserom se resava kupovinom polovnog sa otpada (odneses svoj stari), izaslo bi te za taj auto 20e max...
 
Poslednja izmena:
Neka hvala. Ja nisam dao ni dinara, u procesu sam naucio kako radi anlaser, rotor, cetkice, kako ga skinuti sa auta, i bilo mi je ekstra zanimljivo :)
 
50e kosta svuda reparacija alnasera, to je manje vise standardna cena. Meni bolje dobra reparacija nego polovan alnaser.
 
Danas je voziti auto u Srbiji luksuz, tako da ne vidim cemu plakanje u fazonu "skupo je odrzavanje, pljackaju nas i tako dalje".
Drugo, u vreme Jugoslavije, velika vecina gradjana je vozila Ficu i Stojadina. Mali broj je sebi dozvolio da vozi automobil strane proizvodnje. A uporedite standard gradjana tad, i sad. Tad je svaki drugi jugosloven mogao da uzme mecku da je hteo, ali nije hteo, nije mu to bilo bitno. Ribe su se lepile na nesto drugo, nije bilo toliko kompleksasa i teskih prica.
Nije bilo uvoza... Ogromne carine, samo neka istočna kola su bila povoljna.
 
Zapravo, normalne cene su imali automobili koji su smatrani domaćim, jer su se proizvodili u yu - buba, golf, opel, renault, citroen... Za uvoz su dažbine bile veće od 100%.

Naravno, ni približno nije tačno da je toliko mnogo ljudi moglo da priušti mercedes. Da jeste, vozili bi ga.
 
Naravno da bi kupovali.

Price da danas ljudi kupuju strana kola zbog riba, a da nekad nisu zeleli strana kola iako je svako mogao da ima su smesne..
Pa ajmo opet svi da vozimo Zastavu da ne bi bili iskompleksirani... daleko bilo
 
"Fiat će se navjerojatnije nakon 10 godina kad istekne period u kom ne mora ništa plaćati izvući i ostaviti Srbiji tada već zastarjeli pogon i par milijardi gubitaka i nevraćenih kredita."

Mislim da je ovo suština. Fiat je došao da iskoristi težnju naših političara da budu što duže na vlasti, po svaku cenu pa i ovakvim ugovorima. Ali, ništa novo, takvih poslova ima mnogo, samo što je ovaj velik i upada u oči
 
Verano su klasicni menjaci delova. To sa pravim serviserima veze nema
 
Inače, kada ste spomenuli dažbine na automobile, u Danskoj je neverovatnih 180% na osnovnu cenu. Kupio prijatelj iz DK Q7 i platio 180.000 eura, ja kao wtf, sa kojom to opremom i kako si uspeo da sklopiš Q7 od 180.000, kad' ono, onaj osnovni 3.0 bez neke opreme. Onda mi objasnio i užas, tamo osnovna verzija golfa košta 50.000 eura :)
 
Sto bi rekao moj stari majstor: "Sinko, postoji razlika izmedju majstora i montera." :)
 
"Fiat će se navjerojatnije nakon 10 godina kad istekne period u kom ne mora ništa plaćati izvući i ostaviti Srbiji tada već zastarjeli pogon i par milijardi gubitaka i nevraćenih kredita."

Mislim da je ovo suština. Fiat je došao da iskoristi težnju naših političara da budu što duže na vlasti, po svaku cenu pa i ovakvim ugovorima. Ali, ništa novo, takvih poslova ima mnogo, samo što je ovaj velik i upada u oči

Ako je istina ovo iz linkovanog teksta, a znam par kragujevcana koji su upuceniji i prenose informacije, onda je ovo daleko najgori ugovor, ikada. Ugovor napravljen da u startu pravi minus i dugove, bez ikakve opcije cak i sa ekstremnim optimizmom da donese nekome profit. Zastava je fakticki vec zakopana, mrtva, i unistena. A kad pomislim da su nama sve carinske stope regulisane "domacom proizvodnjom automobila" dodje mi da placem ...

Mi smo zapravo jedina zemlja u evropi koja ne moze da uvozi Euro 1/2 automobile sa instaliranim katalizatorom. Zavod za standardizaciju odbija da prihvati logiku i razum da je cela poenta Euro standarda izduva - MANJE ZAGADJENJE, a ne vrste i modeli auta i godista ...

I onda PROSECNI srbin (u prevodu siroma) , koji bi bez problema mogao da vozi jednog Passata B4, ili Polo-a sa katalizatorom, placen u nemackoj 200-300 evra i u odlicnom stanju, sa:

14/15 sirokim tockovima
servo volanom
opciono airbag-ovima
kvalitetnijom izradom
itd

je zapravo osudjen da vozi Juga, sa 13 tockovima sirine 165, nestabilnim, bez serva, bez ikakve sigurnosti i opasnim po zivot, sa izduvima kvaliteta Pancevacke rafinerije

Dakle zakon koji je napravljen radi dva referenta: Smanjenje zagadjenja i sigurnost vozaca - onemogucuje srbinu da smanji zagadjenje i vozi sigurno.


Prosek starosti vozila po AMSS-u je 2001 godiste. Sto znaci da postoji preko 500.000 vozila starije od toga sto znaci da su ti Srbi sa sve subvencijom od 3000 evra jedno 10 godina sabranih plata daleko od kupovine tog 500L zbog kojeg se uvodi carina, uvode zabrane euro1/2 motora, placa suludi porez na "luksuz" na osnovu kubikaze, itd ...


Inače, kada ste spomenuli dažbine na automobile, u Danskoj je neverovatnih 180% na osnovnu cenu. Kupio prijatelj iz DK Q7 i platio 180.000 eura, ja kao wtf, sa kojom to opremom i kako si uspeo da sklopiš Q7 od 180.000, kad' ono, onaj osnovni 3.0 bez neke opreme. Onda mi objasnio i užas, tamo osnovna verzija golfa košta 50.000 eura :)

Da, i tamo je osnovna verzija zivota Narnija u odnosu na Srbiju :)
 
Poslednja izmena:
Mislim da nije realno da se spusta kriterijum dalje za uvoz, dok je nekada i imalo svrhe da kukamo na euro 3 standard kada su to bila kola oko 6-7 godina, danas su to vec gotovo 15 godina stara kola, realno vek automobila danas nije veci od 20 godina (bez da zamenis pola auta), mnogo smo siromasni, secam se 2000 uvoz (preregistracija stranaca po uredbi), ljudi su kupovali u proseku kola oko 4000-5000 DEM, danas to je bar 5000 EUR u danasnjim parama, ali danas ljudi kupuju kola oko 2000 (i kupovali bi i jeftinija da postoje).

Danas za 5000 EUR moze da se kupi mnogo bolji auto (i mladji) nego tada za isto maraka, onda su se ljudi grabili (za krseve), a danas puni placevi...


Anyway, par utisaka vlasnika tesla s, odlican video

 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno