Šta je novo?

Auto sijalice (LED)

Mislim da bi automatizacija svetala za maglu mogla biti problem što se tiče zakonske regulative.
Realno, vozilima sa intelignetnim led farovima i ne trebaju prednja svetla za maglu.
 
Problem su ovi najjeftiniji modeli (Škoda, Renault, VW i ostali) što firme uzimaju na kilo, a imaju automatska svetla, koja se po kiši ne pale. Takvih je gomila i desilo mi se par puta da ih uopšte ne vidim, jer je pljusak, a oni nisu osvetljeni pozadi. Pritom vole da igraju igru "pogodi gde ću da skrenem" jer ih mrzi da koriste signalizaciju i samo izlete ispred, pa se ti snalazi u lošim uslovima.
Super igra i sve popularnija.🤣
 
Ни код мене на Инсигнији нема тих подешавања, али јако добро ради аутоматика - и то за дневна светла, активације у тунелима при наглој промени осветљења, као и паљење дугих светала ноћу. Точкић за светло нисам дирнуо од кад сам узео ауто.
Da pohvalim i ja Opel, kod mene na Astri K automatika radi odlicno. Nemam za duga svetla mada to ne znam ni da li bih koristio, eventualno ako radi kako ja mislim da treba.
Sto se kratkih tice pali ih cim svetlo krene da se smanjuje, mnogo pre nego sto bi ih ja upalio tako da nemam sta da im zamerim. Stoji na AUTO i ne pipam nista.
S druge strane na starom Meganu stoje konstantno upaljeni tako da ni tu ne diram nista.
 
Puni putevi vozača koji imaju automatiku i "ne diraju ništa" pa DANJU po magli i kiši voze samo da prednjim dnevnim, a pozadi nikakvim svetlima.

Jel stvarno ne primecujete šta ističemo kao problem, sada u ovom kontekstu? Ne automatska svetla u sumrak, već automatska svetla u uslovima slabe vidljivosti, ali jakog dnevnog svetla.
 
Kod mene na vw, led farovi napred i pozadi i cim je malo tmurno pale se kratka svetla, nemam automatsko dugo.
Nisam imao prilike da vozim danju po magli, ali mislim da bi se isto upalila, imam i podesavanje osetljivosti, stoji na srednjem nivou od moguca tri.
 
Jako dobro proverite da li su vam se u magli i po kiši, danju, upalila svetla.

Viđam ih dosta koji voze bez svetala u takvim uslovima. To je bila velika retkost kada automatike nije bilo i kada smo svetla palili ručno. Sada je sve češće.
 
Puni putevi vozača koji imaju automatiku i "ne diraju ništa" pa DANJU po magli i kiši voze samo da prednjim dnevnim, a pozadi nikakvim svetlima.

Jel stvarno ne primecujete šta ističemo kao problem, sada u ovom kontekstu? Ne automatska svetla u sumrak, već automatska svetla u uslovima slabe vidljivosti, ali jakog dnevnog svetla.
Nema jakog dnevnog svetla a smenjenje vidljivosti. Bar ne kod mene. Pljusti kisa upaljeni su mi farovi, sivi oblaci u sred dana i upali mi farove.
Sad si mi bas dao zisku za maglu ali obraticu paznju. Razumem ja tebe sve vreme sta pricas ali kod mene to jednostavno radi. Sam upali svetla u uslovima gde ni ja ne bih jos upalio. Verujem da je kod Mitra isto.

Meni je daleko opasnije kad ljudi imaju upaljenu signalizaciju a zadnji deo kola toliko prljav da se ne vidi ni koje su boje ili toliko pozutele i matirane farove da nicemu ne sluze. Tek da da kaze da ih ima.
 
Tja ne znam šta se sada tu nešto branite, ko da vas neko napada?!?

Srećem dosta vozila po magli, po danu, bez svetala. Ako to nije niko iz ove teme, pa i ne odnosi se na njega. :p

Može npr. da pada lokalno kiša, a bočno Sunce blješti k'o leti u 16h.

Posle pljuska može da grane Sunce, ali vodena zavesa koju podižu vozila oko vas ili kamion ispred, čini vas potpuno nevidljivim ako svetla nemate.
 
Verujem da je kod Mitra isto.
Баш тако, зато сам и писао да сам презадовољан са аутоматиком на Инсигнији, просто покриве управо такве свакодневне ситуације. Бар у Норвекој има и кише и слабе видљивости, Скандинавци су први и увели обавезна светла дању, захтев који је после стандардизован као - дневна светла.
 
Da li si možda uzeo ove Philips Ultinon Access 2500?! Ako jesi, kako su se pokazale?! :)
Ima i Ultinon Classic (3500K), isti fazon samo je boja svetlosti priblizna halogenoj, uz duze trajanje (1500h) i obecanje do +80% vise svetlosti. U Aziji se ove Classic zovu Ultinon WeatherVision.

Mada po Amazon review idu opisi od "sjajne" preko "nista jace od obicnih halogenih" do " treperi i izbacuje gresku na tabli - VW" i na kraju "jedna crkla posle 4 meseca".
 
Te od 3500K bi možda i prošle kao halogene na tehničkom 🤔
 
Prolaze ako su u projektoru, tj ne vide se fizicki da su LED. Stavise i u opisima pominju MOT (tehnicki u UK) i da nisu imali problema. Takodje, projektor prilicno pomaze protiv glare-a onom plocom koja oblikuje cutoff, jer joj LED nije iste velicine kao vlakno na halogenci.

Ne znam, deluju OK, samo me plasi mikronski ventilator u telu sijalice, kad on skikne ubrzo cela sijalica ide cao... A pojedini pominju i da pomalo trepere ali ne znam da li je vezano za auto u koji su ugradjene (npr sam auto ima neku formu PWM umesto direktnih 12V sa akumulatora/altetnatora) ili se tako ponasa u bilo kom autu. A nisu bas jeftine da se proba pa baci ako ne odgovaraju...

Vrh bi bio Pro6000 (road legal u dosta automobila, i LED velicine vlakna halogenke) kada bi postojao u 4300K varijanti. Prvi bih stao u red (u inostranstvu) da takve postoje.
 
Poslednja izmena:
Tja ne znam šta se sada tu nešto branite, ko da vas neko napada?!?

Srećem dosta vozila po magli, po danu, bez svetala. Ako to nije niko iz ove teme, pa i ne odnosi se na njega. :p

Može npr. da pada lokalno kiša, a bočno Sunce blješti k'o leti u 16h.

Posle pljuska može da grane Sunce, ali vodena zavesa koju podižu vozila oko vas ili kamion ispred, čini vas potpuno nevidljivim ako svetla nemate.
Kod novijih Fordova postoji opcija Rain light,pali svetla cim se detektuje kisa,bez obzira na nivo spoljnog svetla.
 
Posle Dekijevog posta sam skontao da i ja imam to... 🙈
Bas sam malopre testirao, uz google pomoc.
Upalila se svetla i sad po suncanom vremenu, uslov je da su na Auto i da se aktiviraju brisaci.
eng.jpg srp.jpg
 
Tako radi i kod mene, 10 godina star auto, model još stariji, ali nema nikakvog podešavanja.
Pozdrav
 
Stigle su mi pre nedelju dana Auxito led sijalice sa alija.
( https://a.aliexpress.com/_mKOmWOA )


Pogledajte prilog 435411

Stavljene u običan far bez sočiva. Znam da nije preporučljivo ali rekoh da probam pa šta bude bude. Auto je Golf 4.
Pogledajte prilog 435412
Ovo su sijalice koje su bile na autu. ( Ne sećam se marke i modela).
Pogledajte prilog 435413
Ovo su led, bez ikakvog štelovanja.
Pogledajte prilog 435415
Ovo je nakon spuštanja. Hteo sam da ih spustim nize nego sto je potrebno jer auto ima električno štelovanje iz kabine pa nije presudno da bude skroz tačno.(Na slici su kola blize do vrata)

Sve u svemu čini mi se da je upgrade, trebalo mi je malo vremena da se naviknem na belo svetlo.
Nisam imao priliku da ih probam na kiši.
Update za sijalice posle godinu dana, nakon 3 meseca u kolima crkla su diode na jednoj strani sijalice. Trazio sam kinezima refund ili zamensku u nadi da dobijem nesto, na sta su kinezi odgovorili dobrodusno sa ponudom da kupim jos jedan set za pola cene. Prihvatio sam i evo u kolima su i dalje rade kako treba.
 
Ostao si nam dužan info kakva je vidljivost kada je kiša? :)
 
Po meni ista kao i sa normalinim halogenim, mozda malo losija ali nikad nisam imao problem.
 
Update za sijalice posle godinu dana, nakon 3 meseca u kolima crkla su diode na jednoj strani sijalice. Trazio sam kinezima refund ili zamensku u nadi da dobijem nesto, na sta su kinezi odgovorili dobrodusno sa ponudom da kupim jos jedan set za pola cene. Prihvatio sam i evo u kolima su i dalje rade kako treba.
Meni je taj Auxito smeće. Još se popale dva drugara i kupe i oni po dva seta.
Par meseci normalnog rada i onda kreću da trepere pre nego što crkne dioda sa jedne strane. Ili crkne ventilator a za njim ubrzo i cela sijalica.
Šatro daju neku garanciju, a nude da pošalju nove upola cene plus shipping i to mu dođe kao da sam ih kupio opet.
 
Za duži vek sijalica treba pogledati u podešavanjima auta da li je, gore pomenut u postu, PWM ili je na konstantnih "12V". Pošto taj PWM (impulsi) odgovara halogenkama zbog dužeg veka, ali ne i LED, što zbog crkavanja, što zbog treperenja. Ja sam to isključio nekim najjeftinijim adapterom/dijagnostikom sa Alija.
 
Kako se vidi stanje PWM-a? Koji je to parametar u dijagnostici, da vidim ima li kod mene? Za sada ne vidim ništa što liči, ali kod mene su fabrički bi-xenon farovi...
Pozdrav
 
Potraži na netu za tvoj model auta, ali ne znam da li to uopšte ima na ksenonima. Meni su bile halogenke.
 
Ксенон има баласт који регулише напајање сијалица, нисам се много удубљивао на који начин ради…
 
Meni je taj Auxito smeće. Još se popale dva drugara i kupe i oni po dva seta.
Par meseci normalnog rada i onda kreću da trepere pre nego što crkne dioda sa jedne strane. Ili crkne ventilator a za njim ubrzo i cela sijalica.
Šatro daju neku garanciju, a nude da pošalju nove upola cene plus shipping i to mu dođe kao da sam ih kupio opet.
Moj model ni nema ventilatore :), mada jeste krenula da treperi pre nego sto je prestala da radi.
 
Vecini kineza je problem sto voze te diode na apsolutnom maksimumu da bi bile sto svetlije (samim tim "wau, progledao sam posle halogenih" efekat), a to im drasticno skracuje zivotni vek. Na to dodaj cheapo hladjenje i ostatak komponenti i umesto da traju godinama (bukvalno), traju koliko i halogenke (a i krace).

Philips i Osram ih drze na 15-20W (sa aktivnim hladjenjem, a i tu kako citam fejluju i oni, tj i njihove odu pre vremena ali dosta redje, a kinezi prze na 30W+. I onda LED cip sve vreme przi 120+ stepeni C.

To.je daleko manja temp od halogene, ali wolfram i gasovi u halogenci trpe hiljadu stepeni, LED bas i ne.
 
30W+ nisam sretao kod kineza u ovih 5-6 modela koje sam ugrađivao do sad. Uglavnom je bilo oko 1,5A (20ak W) ako je bez otpornika, dakle sama sijalica ili oko 3-3.5A (40+ W) sa otpornikom, pošto je otpornik tu da bi simulirao približnu potrošnju halogenkama i tim sprečio iskakanje greške. I temperature su ispod 100°C, naravno sa aktivnim hlađenjem.
 
Pa krenu oni sa 40-50W, pa NTC to posle spusti na ~25-30W, ali tek kad cip nabije 130+ C. Ajd da krene sa 30 pa zavrsi na 25, al sto je prze sa 50W u pocetku mi nije jasno...
Malo su se smirili sad u poslednje vreme (D7 super mini npr) u odnosu na ranije (k8c/k5c 40W.... a i to su vec smirenije verzije k8c/k5c 55W modela)... Skontali i oni da nije sve u snazi.
Za ove se lepim jer generalno ruje dosta hvale ove da imaju dobar snop (u projektorima, a D7 super mini i u reflektorima)... a u nedostatku Ultinona po krstenoj ceni i ispod 5800k.

Pricam o onim sa spoljasnjim modulom za napajanje (satro balast) i ventilatorom u "pozadini".

 
Poslednja izmena:
Generalno, ovde ima svasta ko hoce da se bakce sa Aliexpress LED. Ovaj "content creator" je valjda original, a onaj iz proslog posta mu je blizanac ili klon...

Ko ne zna ruski, nek gleda slike i tabele (i ja se snalazim tako)...


edit:
Svi ovi kinezi nisu homologovani, te vam sledi iskljucenje iz saobracaja ako vas uhvate pa posalju na vanredni tehnicki.
Svi Philips i OSRAM su takodje nehomologovani izuzev Ultinon Pro6000 i NightBreaker LED a i te su homologovane samo za automobile sa odredjenim ECE oznakama na farovima, u svim ostalim niste legalni. Cisto disclaimer.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno