Šta je novo?

Auto sijalice (LED)

Ako je reflektor far (vidiš sijalicu za oboreno svetlo kroz far) onda možeš ovako neku led da ubaciš, pošto imaju svoje malo sočivo i kad podesiš onda ne zaslepljuju.

1000040219.jpg

Ako je već far sa projektorom tj. sočivom, dakle ne vidiš sijalicu za oboreno svetlo jer je iza sočiva i kad upališ svetla pravi ti jasan rez/liniju svetlo-mrak, onda samo našteluj far i spusti snop dole.
 
Pozdrav svima, ako moze mala pomoc.
Kupili smo kola sa nekim nabudzenim led svetlima koja ocigledno zaslepljuju, i zelimo da ih zamenimo. Moje prvo pitanje je da li treba da se obratim elektricaru ili nekom drugom? Drugo pitanje je preporuka za dobre sijalice koje ne zaslepljuju a dobro osvetljuju? Ne razumem se preterano u kola a posebno ne u farove i sijalice. Auto je Jetta2016, ima dnevna svetla.
Hvala unapred svima.
Uzmite Philips racing vision GT 200, pretpostavljam da je H7 u pitanju, to su odlicne halogene sijalice malo skuplje a bas zato sto su odlicne uporedjujuci sa halogenim normalno, jer nijedna halogena ne moze da se meri sa bilo kojom led ili xenon sijalicom jer su i xenon i led tehnologija kao izvor svetlosti mnogo naprednije i toliku kolicinu svetlosti i intenzitet je prosto nemoguce dobiti od H sijalice.
Kako je vas far homologovan SAMO i JEDINO za halogenu sijalicu po zakonu morate imati u faru istu imacete problem na tehnickom pregledu, vratice vas da zamenjujete sijalice.
Zapravo, postoje dve vrste(Philips i Osram) led sijalice koje su u H izdanju tj aftermarket a to su Ultinon Pro6000 pa sad imas obicne, standard i boost verziju, i Osram night breaker verzije ALI pogledao sam listu kompatibilnosti za obe vrste sijalica tvog auta nema na listi i da to ipak vazi za Nemacku, Austriju.
Cak i da ih kupis i namestis ne bi bile legalne kod nas, tj nisu jos uvek.
Tako da najbolje ti je one Philips da stavis s obzirom da imas dnevna svetla nece se puno koristiti i trajace ti duze.
Pozdrav
 
Koje farove ima JETTA?
Reflektor far je u pitanju.
Uzmite Philips racing vision GT 200, pretpostavljam da je H7 u pitanju, to su odlicne halogene sijalice malo skuplje a bas zato sto su odlicne uporedjujuci sa halogenim normalno, jer nijedna halogena ne moze da se meri sa bilo kojom led ili xenon sijalicom jer su i xenon i led tehnologija kao izvor svetlosti mnogo naprednije i toliku kolicinu svetlosti i intenzitet je prosto nemoguce dobiti od H sijalice.
Kako je vas far homologovan SAMO i JEDINO za halogenu sijalicu po zakonu morate imati u faru istu imacete problem na tehnickom pregledu, vratice vas da zamenjujete sijalice.
Zapravo, postoje dve vrste(Philips i Osram) led sijalice koje su u H izdanju tj aftermarket a to su Ultinon Pro6000 pa sad imas obicne, standard i boost verziju, i Osram night breaker verzije ALI pogledao sam listu kompatibilnosti za obe vrste sijalica tvog auta nema na listi i da to ipak vazi za Nemacku, Austriju.
Cak i da ih kupis i namestis ne bi bile legalne kod nas, tj nisu jos uvek.
Tako da najbolje ti je one Philips da stavis s obzirom da imas dnevna svetla nece se puno koristiti i trajace ti duze.
Pozdrav
Puno hvala, uzecu onda te halogene. A inace auto smo registrovali bez problema s ovim led sijalicama, niko nista nije pitao.
 
Ako hocete da budete po PSu slobodno uzmite te, dobre su i kvalitetne i imaju malo vise K od obicnih halogenih, naravno nisu i ne mogu biti kao led i xenon po pitanju kelvina ali su dozvoljene za vas far.
Tako je po meni najbolje.
 
Realno citajuci po komentare, reklo bi se da su halogenke zakon! Dok su svi furali halogenke oci su nam ispadale sti se slabo vidi, a sada kad je doslo vreme za led svima nam ispadaju zato sto svi hoce da bolje vide...
Samo iz razloga sto su regulisane (zakon, u bukvalnom smislu reci), a ove aftermarket LED od dobrih (Ultinon, NightBreaker) preko podnosljivih (sa malim cipovima) do ekvivalenta gledanja u elektrodu tokom varenja ili AA reflektora iz II svetskog rata...
 
Poslednja izmena:
Ako hocete da budete po PSu slobodno uzmite te, dobre su i kvalitetne i imaju malo vise K od obicnih halogenih, naravno nisu i ne mogu biti kao led i xenon po pitanju kelvina ali su dozvoljene za vas far.
Tako je po meni najbolje.
Pa koliko K treba da bude boja svetlosti sijalice za dobar vid, a ne fensi izgled?
Loši Xenoni idu i preko 6000 K što je katastrofa.

I fabrički LEDovi su po nekada užaš. Pre neki dan novi Kodiaq me zaslepeo samo tako, a trebalo bi da je opremljen intelignetnim upravljanjem.
 
Osram D1S које ја користим су 4300К, визуелно баш како треба да буде. "Интелигентни" ледови су ту да коштају реда 3-5000 евра, без могућности за афтермаркет опције, а не да буду добри. Један од разлога зашто избегавам да возим ноћу је да је постало неподношљиво са бљештањем (а и јелени и лосови су баш у сумрак и ноћу најактивнији).

https://dinside.dagbladet.no/motor/vil-forby-disse/82544135 (провуците кроз преводилац)
 
Poslednja izmena:
Pa koliko K treba da bude boja svetlosti sijalice za dobar vid, a ne fensi izgled?
Loši Xenoni idu i preko 6000 K što je katastrofa.

I fabrički LEDovi su po nekada užaš. Pre neki dan novi Kodiaq me zaslepeo samo tako, a trebalo bi da je opremljen intelignetnim upravljanjem.
Ti druze nisi ni shvatio sta sam ja napisao.
Rekao sam da te H sijalice sto sam mu preporucio ima malo veci K od obicnih koje su oko 3200K a ove su oko 4000K.
Najbolja vidljivost po kisi je 4300K jel ima malo zute nijanse koja se lepo vidi po mokrom asfaltu da sad ne detaljisem.
Nisu svi ledovi sa inteligentnim upravljanjem.
 
Shvatio sam šta si napisao, ali ksenoni daju boju svetla od do, a naši vozači nisu baš voljni da zavuku ruku malo dublje u džep.

Novi Kodiaq ima inteligentno upravljanje led svetlima, koje je izgleda loše.

Taman je prošla era kaubojštine sa ksenonima...
 
Što se tiče ksenonskih sijalica, najbolje su mi se pokazale 4300K, kao što su rekli @mitar1982 i @ekoguard...
 
Shvatio sam šta si napisao, ali ksenoni daju boju svetla od do, a naši vozači nisu baš voljni da zavuku ruku malo dublje u džep.

Novi Kodiaq ima inteligentno upravljanje led svetlima, koje je izgleda loše.

Taman je prošla era kaubojštine sa ksenonima...
Ajde ako ti kazes da si me razumeo, iskreno po tvom odgovoru predhodnom nisam tako zakljucio, ali ako kazes da jesi ok da ne idemo dalje onda.
Nemaju svi modeli inteligentno upravljanje to zavisi od opreme.
Recimo burazer na njegovom Superb-u koji je 2023 imao je led ta inteligentna svetla ili sto je kod Audija matrix i to sve top izgleda ide levo desno gase se pale svetla ma top i imao je auto duga svetla ustvari uvek su duga ali se gase kad diode kad je auto ispred ma top nesto, sad je kupio Oktaviju novu 2024 koja nema tako jaku opremu to je valjda drugi nivo opreme ima obicna led svetla i to tako zaslepi da nije normalno dok ovu Superbu koja je bila sami full u opremi i gde su uvek duga svetla niko mu nikada nije blicao ni kad sam se vozio sa njim ni kad nisam jer sam ga pitao, a ni kad sam ja vozio taj auto, dok Oktavija je nesto drugo nekako mnogo bljeste ta svetla i u mraku pogotovu gde nema ulicne rasvete to kad mu nailazis u susret to je takva kolicina bele svetlosti da pomislis odmah da su duga i da pa bar za 20% losije svetle od tih full inteligentnih svetala kontam da su same diode jace tj vise lumena proizvode od ovih "obicnih" led neinteligentnih svetla kod Skode.
Pazi oba vozila su nova i novokupljena ovde u Srbiji kazem ti superb 2023 a oktavija 2024, jeste da je superb klasa iznad ali nebo i zemlja neinteligentna svetla vs inteligentna svetla.
Tesko da si ti time sto te zaslepeo mogao da procenis koju opremu isti ima.
Za trecu stavku i kaubojstinu se slazem.
Što se tiče ksenonskih sijalica, najbolje su mi se pokazale 4300K, kao što su rekli @mitar1982 i @ekoguard...
Naravno to je i naucno dokazano i ima objasnjenje zasto je tako i zasto nasim ocima to najbolje "lezi".
 
To sto ti ne blicaju ne znaci da ne zaslepljuje ali skoro po pravilu najproblematicniji su SUV i crossover-i, kao da nije kalibrisano za njih.
Svaki 20-ti auto ima po jedan far koji baca visoko. Jos toliko automobila sa problematicnim xenon/ledovima. Jos toliko ima matrix-a koji jednostavno ne rade kako treba. Vidim da gasi segmente na matriksima ali uvek sam na ivici s unutrasnje strane, uvek mi tuku po ocima. Bukvalno nekada moram da se nagnem u desno da me ne bi slepeo.

U poslednje vreme imam problem i sa led stopaljkama. Audi stvarno treba da iskontrolise koliko ima jako svetle stop svetla. Kada sam na semaforu iza novijih audija nocu ne mogu da gledam. Ali hajde, tu stojim pa nije opasno, ne ugrozava me ali zamara.
 
Nesto mi se cini da smo svi usli u godine, pa smo pocoravili :D
 
Ja imam novi (dodatni) problem - slabi (ž)migavci, stop i rikverc svetla.🤣
Ne znam kako to neko odobri u današnje vreme, ali na dosta novijih automobila se jedva vidi uopšte šta svetli pozadi, pri dnevnoj svetlosti.
Golf, mislim da je 8 serija, ima katastrofalno slabe i male žmigavce, a novi Peugeot 308 je šampion u svemu.🙃 Ima tu još raznih modela, ali ovo je samo što sam danas za par minuta primetio.
Obožavam kad je dizajn ispred sigurnosti.
 
A vidi, ako ima senzor da prepozna kada automatski da pali farove moze automatski i da pali/gasi 2 moda svetala pozadi. Danju da budu jaca, nocu da ih utule malo.
Sto se dizajna tice tu nema pomoci, toga ce uvek biti.
 
Ovo su stop svetla i žmigavci, tako da to mora da radi uvek, ali džaba, kad su minijature, pa treba da se nagađa šta se dešava. Rikverc svetlo je beskorisno na 90% automobila, jer vozač ne vidi ništa, a na mnogim automobilima se vidi samo iz određenog ugla.

Senzori su posebna stavka i o tome mogu da rantujem do sutra.🤣 Beskorisni su kad je magla ili kišovito, a niko ne razmišlja da je u toj situaciji slabo vidljiv (jer nema osvetljenja pozadi) i da treba da uključi kratka svetla. Navikli smo da skoro sve radi automatski, ali dosta toga još uvek ne funkcioniše 100% kako treba.

Već sam blesav od saobraćaja, pa počinje da izbija na sve strane. 🤪
 
Da, danju po magli i jačoj kiši, ako se nije previše smračilo, viđam gomile njih sto voze samo sa dnevnim svetlima.

Plus još što većina kola u dnevnom režimu nemaju nikakva svetla pozadi.

Opasnost su na putu po slaboj dnevnoj vidljivosti. Trebalo bi ih gadno kazniti, da utuve u glavu da automatika ne može baš sve.
 
Da li neko ima iskustva ili moze da podeli misljenje o Philips Ultinon Access 2500? Deluju mi kao Plyg&Play (bez kakvih adaptera ili predimenzionisanih ventilatora)
Da li si možda uzeo ove Philips Ultinon Access 2500?! Ako jesi, kako su se pokazale?! :)
 
Da, danju po magli i jačoj kiši, ako se nije previše smračilo, viđam gomile njih sto voze samo sa dnevnim svetlima.

Plus još što većina kola u dnevnom režimu nemaju nikakva svetla pozadi.

Opasnost su na putu po slaboj dnevnoj vidljivosti. Trebalo bi ih gadno kazniti, da utuve u glavu da automatika ne može baš sve.
Ja sumnjam da takvi i znaju sta su dnevna svjetla, pozicija, kad sta radi i sl. Uglavnom znaju samo da ukljuce auto i da voze.

Misljenja sam da bi bilo pozeljno imati elementarno znanje o autu, ako si vec vozac, doduse kao i za sve ostalo.
 
Da, danju po magli i jačoj kiši, ako se nije previše smračilo, viđam gomile njih sto voze samo sa dnevnim svetlima.

Plus još što većina kola u dnevnom režimu nemaju nikakva svetla pozadi.

Opasnost su na putu po slaboj dnevnoj vidljivosti. Trebalo bi ih gadno kazniti, da utuve u glavu da automatika ne može baš sve.
Dovoljno je samo da u podešavanjima podese osetljivost senzora za svetla...
 
Dovoljno je samo da u podešavanjima podese osetljivost senzora za svetla...

?!?

Na nekoliko vozila sa automatskim svetlima što sam duže koristio, ne postoji takvo podešavanje za korisnika.

U magli po danu može biti prilično svetlo napolju, ne mora uopšte biti pomračina.
Ili posle jako pljuska, kada vozila (kamioni pogotovo) podižu vodene zavese, svetla treba držati upaljena bez obzira koliko je svetlo napolju.

Automatika na principu nivoa svetla u tim slučajevima ne može prepoznati da treba svetla uključiti.

Možda uskoro bude u kamericama za prepoznavanje puta/svetla/saobraćaja dovljno AI-ja da prepoznaju maglu ili slične teže vremeske uslove, ali do tada, sami palimo svetla ako uslovi nisu baš idelani.
 
Prvi put čujem da ne postoji podešavanje osetljivosti senzora. Koji modeli?
 
Ni ja nisam nešto viđao podešavanja za osetljivost. To je verovatno na nekim i novijim automobilima. Kod mene na Citroen-u nema toga, kod burazera na BMW F30 nisam pronašao, na 2013. god. C-Max-u nema. To je što imam u lokalo da proverim.🙂
 
Mora malo dublje da se uđe u podešavanja...

Nije moj auto nešto mlad, 11 godina...
 
Na Citroenu i Fordu vala nema mnogo dubine😁, a na BMW-u ovo malo što sam video, ne videh ništa. On je verovatno najgori, jer je (klasika) siroma sa opremom, ali je BMW!
Matoro je to sve za neke napredne funkcije.
 
Ни код мене на Инсигнији нема тих подешавања, али јако добро ради аутоматика - и то за дневна светла, активације у тунелима при наглој промени осветљења, као и паљење дугих светала ноћу. Точкић за светло нисам дирнуо од кад сам узео ауто.
 
Pa radi na mrak i tamu.
Ne radi na maglu, danju.
O tome pričamo.
 
Не ради на маглу, али чим је мало мрачније напољу пале се кратка (ноћна) светла. Подразумева се да се по магли пале магленке ако има потребе, не знам да ли и најновији аутомобили имају тако нешто аутоматизовано.
 
Nazad
Vrh Dno