Šta je novo?

Auto sijalice (LED)

Evo i mene sa utiscima po mraku, kisi i mokrome asfaltu, Philips Ultinon Pro3022 LED i ona "cudna" sociva u PUG 508, znaci vidi se osetno bolje od Osrama Night brakera 🤷‍♂️... Nema cudnoga odsjaja i rasprsavanja svetlosti. Cim ne bude bilo kise, slikam a sutra cu ga provozati i po potpunoj mrcini pa postujem. T10 ubodne su mi Bear LED i one rade odlicnom, ja koliko sam gledao T10 ne postoje u nekoj kvalitetnijoj izvedbi tipa Osram, Philips...P13W dnevna su mi LED Osram i one isto rade fenomenalno.

 
Da li Osram night breaker laser H7 prolazi tehnicki pregled? (far bez projektora)
I da li ove sijalice vise greju od standardnih H7 sijalica?

Hvala na odgovoru.
Da prolaze tehnicki, isto kao i sto sve halogene "replacement" sijalice prolaze dok god nisu LED.

Preporuka je Night breaker unlimited i Philips Xtreme vision. Prilicno ujednacene i najbolje u klasi, ali sa kracim vekom trajanja. Philips Xtreme vision ima 50% bolji vek od Osrama.

Sto se tice LED ni jedna nije "street legal" tako da se tu zavrsava sva prica o tome sta moze, a sta ne na tehnickom. Trenutno jedini homologovani LED model pravi Osram, a kako ce te proci na tehnickom... pa ne znam nisam probao, vredi da ponesete kutiju sijalica sa sobom jer imaju homologacioni broj - znak tako da ne bi imali neprijatnosti bilo kakve vrste.


Problem sa 99% LED sijalica u farovima koji su za halogena svetla je rasipanje svetla gde ne treba i pattern koji je totalno neodgovarajuci za dizajn fara koji je prilagodjen malom usijanom vlaknu. veoma cesto u 90% slucajeva se ugradnja LED u halogene farove zavrsi tako sto vlasnik vozila kaze da mu je super, a svi kojima dolazi u susret gledaju kako da prezive i ne zgaze nekog biciklistu/pesaka kojeg tako zaslepljeni uopste ne vide.
Takodje pored ove debilane koja je uzela maha ima i jos jedna debilana gde ljudi pale maglenke kad nema magle, a posebo kad je kisa i lepo sve na putu sija i sljasti i prelama svetlost prosto haos. Takve bi posebno kaznjavao zbog glupiranja i pametovanja. Stace ljudima maglenke kad nema magle?
 
.. dodao bih i vozače VW koji konfigurišu one migavce da rade stalno, u USA fazonu, pa ne znaš da li je pokvaren ili je fazondžija neki u pitanju...
 
Da prolaze tehnicki, isto kao i sto sve halogene "replacement" sijalice prolaze dok god nisu LED.

Preporuka je Night breaker unlimited i Philips Xtreme vision. Prilicno ujednacene i najbolje u klasi, ali sa kracim vekom trajanja. Philips Xtreme vision ima 50% bolji vek od Osrama.

Sto se tice LED ni jedna nije "street legal" tako da se tu zavrsava sva prica o tome sta moze, a sta ne na tehnickom. Trenutno jedini homologovani LED model pravi Osram, a kako ce te proci na tehnickom... pa ne znam nisam probao, vredi da ponesete kutiju sijalica sa sobom jer imaju homologacioni broj - znak tako da ne bi imali neprijatnosti bilo kakve vrste.


Problem sa 99% LED sijalica u farovima koji su za halogena svetla je rasipanje svetla gde ne treba i pattern koji je totalno neodgovarajuci za dizajn fara koji je prilagodjen malom usijanom vlaknu. veoma cesto u 90% slucajeva se ugradnja LED u halogene farove zavrsi tako sto vlasnik vozila kaze da mu je super, a svi kojima dolazi u susret gledaju kako da prezive i ne zgaze nekog biciklistu/pesaka kojeg tako zaslepljeni uopste ne vide.
Takodje pored ove debilane koja je uzela maha ima i jos jedna debilana gde ljudi pale maglenke kad nema magle, a posebo kad je kisa i lepo sve na putu sija i sljasti i prelama svetlost prosto haos. Takve bi posebno kaznjavao zbog glupiranja i pametovanja. Stace ljudima maglenke kad nema magle?
Možda ih pukne šećer pa im belo pred očima :D. U svakom slučaju slažem sa iskazanim,kada treba da se upale maglenke tu su spremne uvek a da ih ugase to ne znaju....
 
Da prolaze tehnicki, isto kao i sto sve halogene "replacement" sijalice prolaze dok god nisu LED.
Preporuka je Night breaker unlimited i Philips Xtreme vision. Prilicno ujednacene i najbolje u klasi, ali sa kracim vekom trajanja. Philips Xtreme vision ima 50% bolji vek od Osrama.

Sto se tice LED ni jedna nije "street legal" tako da se tu zavrsava sva prica o tome sta moze, a sta ne na tehnickom. Trenutno jedini homologovani LED model pravi Osram, a kako ce te proci na tehnickom... pa ne znam nisam probao, vredi da ponesete kutiju sijalica sa sobom jer imaju homologacioni broj - znak tako da ne bi imali neprijatnosti bilo kakve vrste.

Jedini replacemetn LED sa hmologacijom je određeni model Osrama, a homologacija važi samo za farove za koje su rađeni homologacioni testovi.
U prevodu, na sajtu Osrama ima tačan spisak modela vozila, godišta vozila i tipa fara za koji je rađena homologacija. Taj spisak se vremeno proširuje.

Ako je vaš far na spisku (kod Osrama piše i tačno koja njihova sijalica je za taj i taj far), možete ugraditi iskjkučivo tu LED sijalicu, a zatim idete u tamo neku ustanovu koja vam izdaje dokument da je vozilo usaglašeno sa bla.bla.bla. Tek tada ste zaista legalni i prolazite tehnički. Ova procedura i ustanova naravno nisu isti od zemlje do zemlje. Ali svugde mora još i neka birokratija da bi zaista bili lagalni ne tehničkom pregledu. Kod nas Osram još nije sproveo akciju da se ozvaniči ta homologacija, te se još uvek ne može legalizovati ni taj konkretni replacement LED.

Možda se Philips, Osram i još poneki brand proizvođač potrude i prošire homologaciju, i izlobiraju da bude jednostavnije i lakše. Ali za sada, mrka kapa.
Sve ostalo niti može niti će ikada biti legalizovano.


Veoma cesto u 90% slucajeva se ugradnja LED u halogene farove zavrsi tako sto vlasnik vozila kaze da mu je super, a svi kojima dolazi u susret gledaju kako da prezive i ne zgaze nekog biciklistu/pesaka kojeg tako zaslepljeni uopste ne vide.

Ovo je apsolutna istina. Ima ih ovde "samo mi poneko ponekad blicne?!?"
Pa jbt, jedan da ti blicne, nešto nije u redu.
Bicikliste, pešake, rupe na putu, nema šanse da uopšte vidiš noću ako ti neki payvan sa nepravilnim farovima ide u susret.

A tek pojava tu i tamo raštelovanih halogenih farova (kojih zaista ima kod nas na putevima) kao izgovor "pa šta onda što ja imam LED"...
Nemam komentar?!?
 
Samo da dodam, na tehnickom pregledu se meri "pad" snopa kratkog svetla koji treba da je u granicama koje su propisane za dati far. Na svakom faru pise procenat pada koji je nominalan +/- na to ide dozvoljeno odstupanje. Oni to svima mere ali nikoga ne ruse na tehnickom. Pored ovoga neki koji kao odu da im "nasteluju" farove to izvrse na datom uredjaju ali SAMO PO VISINI, tj. po procentu pada, stelovanje po pravcu levo desno se vrsi ISKLJUCIVO na projekcionom zastoru i to skoro niko ne uradi. Uopsteno jako je losa kultura i vlasnika vozila i tehnickih pregleda/servisa kada su farovi u pitanu. Zbog svega toga imamo dosta cestu pojavu zaslepljivanja drugih vozaca sto je jako opasno, ali j*biga vlasnik takvog vozila VIDI DOBRO i njemu sve cool. To je samozivost nista drugo. Meni to zadnjih 10+ godina jako smeta jer svako vece putujem koci sa posla losim putem, sa rupama, blatom od poljoprivredne mehanizacije, neosvetljenim traktorima, biciklistima, likovima koji "samo nesto da vidim na prikolici u potpunom mraku, u krivini, zasto da ne, meni ne smeta..." i tako dalje.
Problem nije u zakonu, sve je to zabranjeno, problem je u ljudima. :(
 
Član 48


U slučaju da je vozilo vrste M ili N opremljeno kratkim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti koji ima fluks veći od 2.000 lumena obavezan deo glavnih farova kratkog svetla je i uređaj za čišćenje farova.


Vozila vrsta M i N moraju imati uređaj za nivelaciju snopa glavnih svetala u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima. Ovaj uređaj može biti sa ručnim ili automatskim podešavanjem. U slučaju da je vozilo opremljeno kratkim svetlima sa gasnim izvorom svetlosti ovaj uređaj mora biti automatski.


Vozilo može imati farove sa dinamičkim praćenjem vožnje kroz krivinu, koje može biti izvedeno kao zakretanje farova ili uključivanje jednog od svetala za maglu.


Član 49


Svetlosni snop kratkog svetla, osim vozila vrste T, Tm, TR i K5a, mora biti u stanju da osvetli najmanje 40 m, a najviše 80 m puta, a svetlosni snop dugog svetla - najmanje 100 m puta ispred vozila noću, pri normalnoj vidljivosti, i to pri ravnomerno opterećenom motornom vozilu na horizontalnoj površini. Svetlosni snop kratkog svetla mora biti izveden kao desnosmerni asimetrični, a za vrste L, T, Tm i TR može biti izveden i kao simetrični, u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima. Na vozilima kod kojih postoji mogućnost izbora oblika snopa prema strani na kojoj se obavlja saobraćaj obavezno se mora izabrati položaj za desnosmerni saobraćaj.


Svetlosni snop kratkog svetla vozila vrste T, Tm, TR i K5a mora biti u stanju da osvetli najmanje 10 m, a najviše 30 m puta.


Svetla za maglu na motornom vozilu moraju biti izvedeni i podešeni tako da osvetljeni deo ravnog puta ispred vozila nije duži od 35 m. Svetlosni snop farova za maglu mora biti u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima.


Kratko svetlo na biciklu ili mopedu mora biti izvedeno i podešeno tako da osvetljeni deo ravnog puta nije duži od 50 m ni kraći od 10 m.


Svetla na zaprežnom vozilu i motokultivatoru moraju biti izvedena tako da se svetlost koju ona daju, noću pri dobroj vidljivosti, može videti na udaljenosti od najmanje 150 m.


Usmerenost farova merena regloskopom, izražena kao procentualni odnos visine farova i dužine osvetljenog dela puta kratkim svetlom, ne sme odstupati od vrednosti koje je dao proizvođač vozila za više od 0,5%, odnosno ne sme prekoračiti vrednosti određene ovim pravilnikom.


Najmanja osvetljenost, za vozila prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. jula 2012. godine, merena regloskopom u zoni najveće osvetljenosti dugog svetla mora biti za vozila vrste L - 8 lx, za vozila vrsta M, N, T, C i K sa nehalogenim sijalicama - 16 lx, za vozila vrsta M, N, T i C sa halogenim sijalicama sa dve žarne niti najmanje - 24 lx, za vozila vrsta M, N, T i C sa halogenim sijalicama sa jednom žarnom niti najmanje - 32 lx, za vozila vrsta L, M i N sa gasnim izvorom svetla - 35 lx nakon 4 sekunde od uključenja ali ne više od - 180 lx, za vozila vrste M, N, T i C pri uključenom kratkom svetlu ne više od - 4 lx.

I tako.... ;)
 
Da prolaze tehnicki, isto kao i sto sve halogene "replacement" sijalice prolaze dok god nisu LED.

Preporuka je Night breaker unlimited i Philips Xtreme vision. Prilicno ujednacene i najbolje u klasi, ali sa kracim vekom trajanja. Philips Xtreme vision ima 50% bolji vek od Osrama.

Sto se tice LED ni jedna nije "street legal" tako da se tu zavrsava sva prica o tome sta moze, a sta ne na tehnickom. Trenutno jedini homologovani LED model pravi Osram, a kako ce te proci na tehnickom... pa ne znam nisam probao, vredi da ponesete kutiju sijalica sa sobom jer imaju homologacioni broj - znak tako da ne bi imali neprijatnosti bilo kakve vrste.


Problem sa 99% LED sijalica u farovima koji su za halogena svetla je rasipanje svetla gde ne treba i pattern koji je totalno neodgovarajuci za dizajn fara koji je prilagodjen malom usijanom vlaknu. veoma cesto u 90% slucajeva se ugradnja LED u halogene farove zavrsi tako sto vlasnik vozila kaze da mu je super, a svi kojima dolazi u susret gledaju kako da prezive i ne zgaze nekog biciklistu/pesaka kojeg tako zaslepljeni uopste ne vide.
Takodje pored ove debilane koja je uzela maha ima i jos jedna debilana gde ljudi pale maglenke kad nema magle, a posebo kad je kisa i lepo sve na putu sija i sljasti i prelama svetlost prosto haos. Takve bi posebno kaznjavao zbog glupiranja i pametovanja. Stace ljudima maglenke kad nema magle?
Hvala na odgovoru.
Vec sam uzeo Osram Laser kada me je prilikom kupovine prodavac ubedjivao da cu morati da ih skidam pred tehnicki.
Zapravo mi je ideja bila samo da ujednacim boju led dnevnog svetla u faru sa oborenim svetlom jer je obican H7 previse zute boje, a da i dalje ostanem na H7.
 
Da, time ces ujednaciti boju ali i smanjiti nivo osvetljenja u izvesnoj meri jer plavi filter na toj sijalici definitivno mora "ugusiti" deo svetla. Sto je hladnija boja replacement halogenih sijalica to je manje osvetlenje. Tu sad postoji izvesni trik kojim se svi ti proizvodjaci sluze pa te sijalice ne trose 55W vec itu sve do 75W na merenju. Na taj nacin kompenzuju slabljenje usled plavog filtera. U principu Night breaker unlimited i Philips Xtreme Vision su neki optimum balansa izmedju kolicine plavog filtera i kolicine svetlosti, tj. ne idu na max broj KELVINA vec zadrzavaju umeren nivo. U prevodu nece biti bele ali svakako nece biti ni jako zute kao obicne sijalice bez plavog filtera. Pomenuti Philips sam na jednom testu video da trosi preko 70W npr. Na taj nacin obe te sijalice postizu vecu kolicinu svetla i pored plavog filtera. Dakle dobijas nesto vise lumena, belje svetlo (target je oko 4000K), ali nazalost i kraci radni vek jer vlakon gori na vecoj temperaturu i samim tim vise se haba. Takodje obrati paznju da sve sijalice koje teze vrednosti temperature blize 5000-6000K imaju belje svetlo i naginju cak na plavicasto. Doke je to OK nocu kad je vedro i bez kise i deluje jako dobro (iako ima manje lumena od 3500-4000K modela), kad padne kisa nisu nimalo prijatne. U tim uslovima plavlje svetlo je losije za oci (manje osetljivo nego na zutu boju) i zbog objektivno znatno manjeg broja lumena od npr. xenona nije dovoljno za dobru vidljivost u tim uslovima. Dakle jako veliki broj kelvina nije na halogenim sijalicama dobar kad pada kisa, a gle cuda to je bas onda kada ti svetla najvise i treba. Zbog svega ovoga Osram Night breaker unmimited i Philips Xtreme vision odnose na svim testovima zamenskih halogenih sijalica pobedu kao najbolji balans performansi i izgleda.
Od sijalica imao sam lepa iskustva sa:

1. Osram night breaker unlimited - 3600K
2. Philips Xtreme Vision Pro 3500K
3. Philips White Vision 3700K

Svima je zajednicko da su izmedju 3500-3700K i da ne pokusavaju postici 4500K ili nedaj boze 6000K.
 
Poslednja izmena:
Da, time ces ujednaciti boju ali i smanjiti nivo osvetljenja u izvesnoj meri jer plavi filter na toj sijalici definitivno mora "ugusiti" deo svetla. Sto je hladnija boja replacement halogenih sijalica to je manje osvetlenje. Tu sad postoji izvesni trik kojim se svi ti proizvodjaci sluze pa te sijalice ne trose 55W vec itu sve do 75W na merenju. Na taj nacin kompenzuju slabljenje usled plavog filtera. U principu Night breaker unlimited i Philips Xtreme Vision su neki optimum balansa izmedju kolicine plavog filtera i kolicine svetlosti, tj. ne idu na max broj KELVINA vec zadrzavaju umeren nivo. U prevodu nece biti bele ali svakako nece biti ni jako zute kao obicne sijalice bez plavog filtera. Pomenuti Philips sam na jednom testu video da trosi preko 70W npr. Na taj nacin obe te sijalice postizu vecu kolicinu svetla i pored plavog filtera. Dakle dobijas nesto vise lumena, belje svetlo (target je oko 4000K), ali nazalost i kraci radni vek jer vlakon gori na vecoj temperaturu i samim tim vise se haba. Takodje obrati paznju da sve sijalice koje teze vrednosti temperature blize 5000-6000K imaju belje svetlo i naginju cak na plavicasto. Doke je to OK nocu kad je vedro i bez kise i deluje jako dobro (iako ima manje lumena od 3500-4000K modela), kad padne kisa nisu nimalo prijatne. U tim uslovima plavlje svetlo je losije za oci (manje osetljivo nego na zutu boju) i zbog objektivno znatno manjeg broja lumena od npr. xenona nije dovoljno za dobru vidljivost u tim uslovima. Dakle jako veliki broj kelvina nije na halogenim sijalicama dobar kad pada kisa, a gle cuda to je bas onda kada ti svetla najvise i treba. Zbog svega ovoga Osram Night breaker unmimited i Philips Xtreme vision odnose na svim testovima zamenskih halogenih sijalica pobedu kao najbolji balans performansi i izgleda.
Od sijalica imao sam lepa iskustva sa:

1. Osram night breaker unlimited - 3600K
2. Philips Xtreme Vision Pro 3500K
3. Philips White Vision 3700K

Svima je zajednicko da su izmedju 3500-3700K i da ne pokusavaju postici 4500K ili nedaj boze 6000K.
Nasao sam dve vrednosti da je Osram Laser 3200K i 3600K ako je to tacan podatak s obzirom da je to ispod podatka koji si naveo: 3500-4000 kada je rec o standardnoj H7.
 
Ja kad procitam ovakve postove, zapitam se da li su ovi u auto industriji toliko ludi pa su presli na xenon/led...
 
Ja kad procitam ovakve postove, zapitam se da li su ovi u auto industriji toliko ludi pa su presli na xenon/led...
Auto industrija masovno prelazi na LED (xenon je već praktično napušten u novim vozilima), ali nadam se da razumeš da se fabrički LED u vozila stavlja u potpuno drugačiji far.

Fabrički LED nije neka LED sijalica u inače halogenom faru, već je kompletna konstrukcija svetlosne grupe drugačija. Spoljna maska može biti identična na npr. istom vozilu koje stiže i u halogenoj i u LED varijanti (u zavisnosti od paketa opreme), ali unutrašnjost fara je potpuno drugačija. Imam Megane IV sa halogenim farovima, na parkingu pored mog je komšijin identičan auto ali u višem paketu opreme, sa LED farovima. I laičko oko odmah vidi da to unutra nema veze jedno sa drugim.

Zaviri izbliza u neki fabrički LED far, videćeš da nije ni nalik reflektoru ili projektoru namenjenom za halogenu sijalicu.
I nigde unutra nećeš videti ni H1, ni H7, ni neku H4 ledovku.

LED sijalica se ne može napraviti da oblikom svetlosnog fluksa zadovolji sve moguće do sada izrađene halogene reflektore i projektore. Zato Osram testira svaki pojedinačni inače halogeni far da bi potvrdio da njihova određena sijalica radi odgovarajuće za određeni tip fara.

Niko ovde ne kaže da LED svetla na vozilima ne valjaju i da nisu budućnost.
Već kažemo da ne možeš tek tako staviti neku LED sijalicu u far predviđen za halogenu.
Oblik i intenzitet svetlosnog snopa predstavljaju opasnost na putu za vozila koja idu u susret.
 
Poslednja izmena:
Ma happy sve razumem, nego tolika filozofija oko halogenih sijalica se pravi da je to neverovatno.

Izmenjao sam ih svojevremeno mali milion i kao što sam i ranije rekao, sve te Osram, Philips, vise se ni ne zna koliko modela imaju, te neke white, rece, night, vision ovakav vision onakav... Bacanje para, traju 6-12 meseci i cao.

Svake godine izbacuju neke "nove" modele, ispada da smo pre 10-15 godina svi vozili a niata nismo videli i tek cemo sada progledati.

Ko ne boluje da mu bude belo, plavo svetlo ili kakvo vec, a najbolje uzeti neke obicne Wurth ili Bosch...
 
Moze preporuka za H7 u Peugeot 206 koji je adolescent.
Duga su mi Night breaker, zelim kratka jača. Ipak, najviše se na njih vozi
 
Stigle mi one sijalice LED što je neko preporučio..

Što rekoše ljudi tako i bi, ništa spec. Probao sam prvo na ženinom Saab-u, da ne uništavam moj Rifter.. 😂

Previše rasipanja svetlosti, kako god probao da ga postavim, na kraju sam levo ostavio običnu H7, a desno stavio ovo led, provozao se i sem lepše nijanse, ne vidim razlog da se silom gura LED tamo gde mu nije mesto.. čini se da verovatno zbog konstrukcije led sijalice, više bude osvetljeno pored puta, nego ispred vozila..
 

Prilozi

  • IMG_20231123_221432593.jpg
    IMG_20231123_221432593.jpg
    277.8 KB · Pregleda: 45
Izmenjao sam ih svojevremeno mali milion i kao što sam i ranije rekao, sve te Osram, Philips, vise se ni ne zna koliko modela imaju, te neke white, rece, night, vision ovakav vision onakav... Bacanje para, traju 6-12 meseci i cao.

To jeste. Navadio se ja na te ultra strong high light +100-200%, još davno. Kupio za tadašnji auto. A tu negde krenulo i ono da svetla moraju da rade i preko dana. Auto nije imao dnevna svetla, bilo to tada retkost. I te neke baš skupe Osram Ultra bla.bla.bla, prva crkla posla manje od 3 meseca. :confused:

Sada te Ultra imam u dugačkim svetlima. U oborenim svetlima je Osram standard. Odličan odnos radnog veka i svetla koje proizvodi.

U firmi sam izlobirao da za vozila bez dnevnih svetala uzimaju Osram long life. Jesu nešto slabije, ali se to vidi kada se baš zadubiš. U normalnoj vožnji se ne primećuje.
A traju bukvalno godinama čak i kada rade preko dana.
 
Ja sa jednim padobranskim upadom. Na kola još nisam stavljao LED, nekad davno xenon dok je to bilo aktuelno.
Sad mi treba za motocikl, u pitanju je Yamaha FZ8-SA, ima dva fara napred, u jednom je H7 sijalica u drugom H4.

Da li postoji varijanta LED sijalice koja nema hladnjak/ventilator iza da bih mogao da zatvorim poklopac od fara da ne ulazi voda u far? Znači da bude sličnih dimenzija kao halogena sijalica.
 
Тешко, лед захтева електронику за напајање, као и адекватно хлађење.

Ја се искрено надам да ће се ускоро донети неки оштрији прописи за фабричке лед изведбе, јер ово данас је далеко од доброг, што технички што функционално. Лед можда има прецизан сноп, али флукс је превелик, и рефлексије посебно на мокром путу су изузетно непријатне, прејако светло превеликог контраста. Матрикс лед изведбе такође на гомили возила раде очајно, уз нешто захтевнији пут са кривинама и променом нагиба касне и заслепљују.
 
Ja sa jednim padobranskim upadom. Na kola još nisam stavljao LED, nekad davno xenon dok je to bilo aktuelno.
Sad mi treba za motocikl, u pitanju je Yamaha FZ8-SA, ima dva fara napred, u jednom je H7 sijalica u drugom H4.

Da li postoji varijanta LED sijalice koja nema hladnjak/ventilator iza da bih mogao da zatvorim poklopac od fara da ne ulazi voda u far? Znači da bude sličnih dimenzija kao halogena sijalica.
Imas Osram H7 LED Driving Easy dimenzija kao obicna sijalica.
Ja mislio ti kupio sijalicu da valja. Sve je to 'smece' u odnosu na Philips/Osram...
 
Pa ja pitao ovde šta valja od LED sijalica ljudi rekli te, ja kupio.. Bila mi čudna cena malo.. 😂
 
Juče se vraćam s nekog puta i naletim na budalu koja je stavila xenon u grande punta. Malo je nedostajalo da sletim s puta.
 
Xenoni u farovima bez sočiva i LED u običnim halogenim farovima su za robiju, pogotovo kad je kiša i mokar kolovoz.
Svako ko redovno, svakodnevno vozi naleće ma takve likove. Još veći je problem kad se naleti na te likova ali van grada i gradske rasvete, koja donekle kompenzuje to rasipanje svetla.
 
Ja sa jednim padobranskim upadom. Na kola još nisam stavljao LED, nekad davno xenon dok je to bilo aktuelno.
Sad mi treba za motocikl, u pitanju je Yamaha FZ8-SA, ima dva fara napred, u jednom je H7 sijalica u drugom H4.

Da li postoji varijanta LED sijalice koja nema hladnjak/ventilator iza da bih mogao da zatvorim poklopac od fara da ne ulazi voda u far? Znači da bude sličnih dimenzija kao halogena sijalica.
Ja se ne bih zezao sa tim. U najboljem slučaju ćeš imati samo slabije svetlo, u najgorem, nećeš imati nikakav snop i još ćeš druge zaslepljivati.
Ako voziš noću po nekim zabitima gde nema mnogo saobraćaja, bolje stavi dodatna svetla koja nemaju cutoff jer malo pomaže kad je motor pod uglom.
Ako ti samo treba da budeš vidljiviji, onda neke male maglenke/drl.

Ova dodatna obavezno da mogu da se pale nezavisno od drugih. Ja sam konkretno vezao na odvojen prekidač, ali preko dugih. Ako ugasim duga, gase se i dodatna, nevezano od položaja dodatnog prekidača.
 
Moj drugar je davno na motor ugradio morimoto , ono je bolesno koliko je dobro osvetljavalo. Imao je jedan far pa je u njemu i dugo i kratko rešeno tim morimotom i klepanom što ima u njemu.
 
Nazad
Vrh Dno