Šta je novo?

Assetto Corsa Evo

Samo spamujte, može i neki snimak. :)
Vraća mi se želja da opet kupim volan, a reko sam da neću više da igram nikakve simulacije...
 
@Dusan94 Ne vidim opciju da snimim replay, dosta je skrto to za sad u early access, samo sam uspeo da namestim pogled za voznju koliko toliko ok i da ugasim virtuelni volan i ruke kao sto svuda gasim gde moze.

Ne prodaje se volan nikad, to je nepisano pravilo :) Ali stvarno dominira EVO..
 
Moze recimo da se snima neki softverom dok vozis, sto ja radim cesto ali je problem sto ne znas kad ces da ubodes hotlap.
Na primer snimam 10 krugova nicega, i onda prekinem snimanje, skoknem do wc-a, i kad se vratim BAM, odradim hotlap iz prve.

Problem sa replay-om je sto je za sada poprilicno mrsav kao opcija. Kamere su ok ali igra radi cudno (pratiti gpu upotrebu i nekonstantni fps) i fidelity je poprilicno slab, verovatno zbog file size ustede. To je moglo da se bira u prethodim AC i ACC i drasticno je menjalo preciznost replay-a, gde na vecim vrednostima automobili nisu izgledali kao da lebde i promene pravac jednom po krivini. Naravno, mozes i da odvezes hotlap i onda ga pustis i snimis kroz replay. Ali nema overlay, tako da ne mozes videti vreme cak ni ako auto sam po sebi ima stopericu na dashboardu recimo. Sama igra izgleda da samo pamti poziciju i brzinu auta u odredjenom trenutku na stazi i vise ni jedan parametar. Cak ni temperaturu guma.

Jos jedan detalj koji sam primetio nevezan za replay.
Kada se usijaju diskovi od silnog kocenja, bez obzira da li se nakon toga krecete ili NE, nakon par sekundi, ponovo se vrate u normalu.
Ovo je poprilicno nerealisticno jer nema brzog vazduha da ih ohladi sa tih 400-500 stepeni koliko nabace tad.
Sa CSP u AC ovo radi kako treba. Ja bih cak ubacio i da se zapale ako se ne provetre kako treba kao sto se desava na mnogim brzim modelima auta.
 
Poslednja izmena:
Ma nisam ga prodao, izgoreli ffb motori... :(
Imao sam naviku da posle dugog nekorišćenja izvrtim volan da očistim četkice, pa tek onda povežem. Kolega u kancelariji to nije znao i kad ga je povezao, izašao beli dim :D
Mosfeti isto izgoreli ali sam njih uspeo da nađem i zamenim, motore nikako. (G25 bio u pitanju)

Ako ste na steam-u uzeli igre, ima negde u podešavanjima da se uključi snimanje. Beleži poslednjih 2 sata(bez nekog udarca na performanse kolko sam primetio) pa sačuvaš šta treba.
 
Napisao vec da samo snimanje nije problem, izvozis brz krug i odmah nakon pustis replay i snimis.
Problem je low fidelity (za sada) i sto nema layout za telemetriju, vremena i td.
 
A sto bi snimao replay? Ovo radi konstantno u pozadini i klipujes samo krug iz gameplay-a.


Ako bude ovaj Evo podrzavao modove kao i originalni, ulecem klizeci sa nekim DD setupom.


Na ovoj stazi sam sigurno potrosio jedno 150 sati, od toga 100tinak sa 037. Manuelni menjac u kombinaciji sa ovim autom i stazom se granicio sa mazohizmom...
 
Pa nezgodno je sa obzirom sto necu da arcim write cikluse na nvme bez veze, a u ostalom niko ti ne garantuje da ces postici neko vreme vredno snimanja.
U ovom ranom stadijumu nije vredno cimanja. Kad poprave overlay i sve, onda mozemo da pricamo.

Taj 037 je psihopatski auto. Secam se kada sam ga vozio u dirt rally 2.0 ako se dobro secam, taj auto ima i turbo i supercharger i oba udaraju svaki u svoje vreme 🤣
edit. greska, 037 to nije imao nego S4.
Odlicno si izvozio, malo kroz livadu na 4:58 i piknik, ali delegati to nisu videli.
Mali tip - usavrsi left foot braking, posto vidim dole na inputima da ili kocis ili dajes po gasu. Ovako duze mozes da budes na gasu, samo pipnes kocnicu i prebacis tezinu na prednje tockove za bolji grip kroz krivine i preneses vise brzine. Ja naucio (na nekim normalnijim autima) i to kad sam imao g27, i heel n toe... mislio sam da cu izdrndati pedale nacisto ali za divno cudo nista im nije falilo.
Jedino sto mi je par puta pobegla stolica u sred stage-a, pa je bilo psovanja...
 
Poslednja izmena:
Ovo bi možda neki bubnjar ovde odvezao sa left foot brakingom, meni je dosta i heel toe blip :D
Šalu na stranu, nije bilo ni toliko potrebno jer je auto baš baš tvrd kako god ga podesio pa masa i ne dolazi do izražaja. Ali zato medjuosovinsko rastojanje i ovaj bumpy asfalt, čas pobegne duppe.
Mada mislim da auto baš i nije preterano kvalitetan mod bio, ali zahtevan i zanimljiv. Dešavalo mi se da po celo veče jurim sub 6min vreme i ne završim nijednom, a 6:01 mogu celi dan da vozim npr...
 
Pitanje za vas rejsere - koja sad ima najbolju fiziku? Ok, EVO smatrate boljom, ali kako se originalna AC kotira protiv ACC, Project Cars 2, Rfactor 2?
 
Ni jedna nema "realnu" fiziku.
Svaka od njih ima taj fizicki engine napisan sa parametrima koji postoje u realnom svetu, ali je problem sto parametri auta izgube puno na balansu kada se "prenesu" u igru.
Dacu ti primer - u AC postoje trkacki porsei koje je kunos (dev team) uradio kada je igra izasla. I dok se oni ponasaju kako ti recimo zamisljas za porse da se ponasa, konkretno 911 cup modeli, lagan prednji deo koji understeeruje i tesko dupe koje zanosi ceo auto svaki put kad naglo skrenes - su karakteristike porsea koje diktiraju te falinke u nacin na koji ga vozis.
Dakle usled understeera moras da zanosis dupe da bi rotirao auto u dovoljnoj meri, sto ja licno obozavam. Ranije kocis jer zakljucavaju kocnice lako, ali rano i dajes gas u sporim krivinama.
To originalni dev team nije uradio bas kako treba jer te karakteristike postoje, i one se izrazavaju iz krajnosti u krajnost. Taj understeer se ne gradi kad ti recimo vozis brzo i ides kroz krivinu, vec te samo odjednom pukne kao neki on/off switch. I tako svaka karakteristika, i to dupe isto samo odjednom pobegne pa si stalno kao na iglama.
To sve nije realno.
E onda se pojavila modding scena za AC i spasila stvar. Dakle isti taj auto je odradio jedan profi studio kome je primarna delatnost da prave simulatore za trening i nude svoj porsche cup gta besplatno. To je najbolji simulirani auto koji sam ja ikad vozio u bilo kojoj simulaciji.
Ove karakteristike koje sam ti naveo gore - iznenadni understeer i bezanje dupeta, se sa IER modelom desavaju vise postepeno, kao da auto ide po, sta znam - GUMAMA :LOL:
Pored nabrojanih karakteristika, osecas kako radi vesanje i kako drzi to tesko dupe na nivou, auto ima slip angle (retkost u ac), odlicno izrazen weight distribution, izuzetno precizan volan, i sjajno simulirane kocnice bez ABS-a (jer cup car). Osecas prokleti chasis flex kako se gubi i uspostavlja grip kroz krivinu na laserski skeniranim stazama.
Taj IER tim je isao do te mere da nije bio zadovoljan default AC fizikom pa su izmislili extended physics koja je sada vec standard za sve napredne modove (VRC, RSS...) i obavezni deo CSP-a koji transformise i osavremenjuje 10+ godina star AC.
Sta ona donosi? Recicu ti samo da se kontakt informacija na gumama radi ray tracingom. Drivetrain ima flex. Mozes da zamislis ostale stvari i sitnice koje su pokrili.

Dakle da se vratim na pocetak - bitno je kako se auto prenese u igru i koliko su devovi posveceni, kao i kada je igra napravljena.
Od ovih koje si nabrojao, probao sam sve, i meni se cini da su najrealniji ovim redom:
EVO i Lemans Ultimate
Rf2 i ACC se lome mada bih prednost dao Rf2 zato sto je Lemans Ultimate baziran na njemu.
Mnogi gt3 vozaci su pricali da je ACC ok ali je mnoge stvari kada se auto vozi na samom maksimumu promasio sve u 16.
AC bih stavio uz njih jer je modernizovan modovima a ima i svoje prednosti i mane.
pCars2 je simkada. Ali ima najbolji rally cross.
 
Poslednja izmena:
Pitanje za vas rejsere - koja sad ima najbolju fiziku? Ok, EVO smatrate boljom, ali kako se originalna AC kotira protiv ACC, Project Cars 2, Rfactor 2?
rFactor mi nikad nije legao kao neko uverljivo docaravanje prave vožnje, uvek mi je nesto neobjasnjivo smetalo, samim tim nisam mirisao ni ostale simulacije bazirane na rF engine-u.
Project cars je vise simcade da, nalik forzi i gran turismu.

ACC sam kompletno preskočio jer vise volim da vozim road cars.

Pored EVO i AC ti ne treba nista vise iskreno, eventualno iRacing ako hoces najozbiljnjji multiplayer sistem..
 
Hvala na odgovoru. Ja sam nekada davno igrao LFS preko miša, a kasnije sam, kad sam kupio bolji računar, prešao na AC, isto preko miša. Onda sam napravio veliku pauzu, da bih ponovo krenuo čačkati ove godine jer sam uzeo G29.

Lijepo izgleda ovaj EVO, samo što mislim da ne trebam ni pokušavati sa računarom starim 7 godina.


P.s. pade mi na pamet, ima li brdskih staza na AC EVO? To baš i nisam viđao u simulacijama, većinom su staze.
 
Ne verujem da ce ih biti uopste, iz prostog razloga sto jedina koja je poznata i vredna cimanja developeru jeste pikes peak.

Zanimljiv video na koji sam naleteo a koji ima zanimljivu poentu je ono sto sam primetio sa audijem u jednom od ranijih postova - nema understear.
Ispostavlja se da nije sve tako ruzicasto ni sa ostalim autima.

 
Dobar review of profesionalnog vozaca ferarija iz endurance serija tokom 15 godina.
@Boris Lozac vozi isti kombi rs3 i brands hatch tako da je posebno interesantno ono sto ima da kaze.

 
Da, gledam onaj post iznad sto si rekao da nema understeer, bas je izrazen u RS3 :D A i ovaj lik to potvrdjuje, dobar video.
 
Ne znam, valjda sam navikao na AC gde je sa svakim autom prenaglasen understeer. Sto najzesca fora, ni sa ostalim mojim konstatacijama se nije složio. Kaze da su racecars bang on pogodjeni, a da su ovi turisticki promasaj osim na road gumama 🤣
Moram da kupim volan, unisti me joypad...
 
Izasao 0.15 update

Assetto Corsa EVO v 0.1.5 is now live on Steam Changelog:

GAMEPLAY:
  • enabled server backend for dealership, game economy, academy, car ownership and personalization as well as special events
  • updated penalty checks for jump starts
AUDIO:
  • Honda S2000 - new sound set
  • minor changes on rev limiter trigger
  • tweaked ABS sound
CONTROLS/UI:
  • added loading screen on end of session if data cannot be retrieved
  • updated TV cameras
  • updated View Settings defaults
  • added leaderboards for special events
  • updated brake bias indicator HUD
  • fixed Hyundai i30N ignition display issue
  • updated Back button functionality for replay/credits
  • fixed issue related to UI scrolling to focused items without controller navigation
  • localization updates
  • updated Connection changed UI
  • updated showroom selection UI
  • removed auto-confirming connection status popup
  • updated 'Restart Session' behaviour
  • updated stability control UI
RENDERING:
  • VR: updated water spray
  • updated car dash display texture gamma
  • fixed issue on AMD related to car materials / dash display
PHYSICS:
  • removed academy collisions for cones
  • updated autoblip behaviour
  • updated tyre compound limits on the setup screen
  • fixed Mazda MX-5 autoclutch issue
  • updated Hyundai i30N auto clutch and auto blip
  • updated autoclutch assist
TRACKS:
  • updated Imola pitbox collisions
  • updated Suzuka collisions
  • updated Laguna Seca collisions
  • updated Suzuka West pit exit
 
Izvozao malo pre jednu trku da isprobam bas 0.15.
Deluje kao da su malo doterali AI. Ne lupa vise onoliko suludo kao da ne postoji covek na stazi, a jesu se "nabijali" par puta uz auspuh.
Detalji su u opsiu videa (a posebnu paznju obratiti na gpu mem util)

 
Poslednja izmena:
Bas je rough start ovaj early access :D Sta god da promenim od podesavanja, ili promenim stazu/auto, FPS ode u q*ac, ne smem nista da pipam :D Sad imam novi problem da kad kocim, gas ostane na 100% kao da ga nisam pustio, imao sam pre toga jos gori problem gde se FFB/volan samo diskonektuje u sred krivine, to sam valjda resio kad sao obrisao ACE folder u My documents. Stalno gledam jel mi riknjava volan i onda udjem u AC stari, i sve normalno.. Sacekacu mozda jos par ovih EA verzija jer bas me kaci milion nekih problema..
 
Trenutni vozni park, mogao sam vec tri da kupim samo posle one prve academy stranice sa road cars kad odradis.. Ne znam sta da mislim o tom "progresu" jos uvek, srecom kad stavis u "offline" mode, imas pristup svim automobilima, ne moras da ih 'osvajas' nesto i kupujes..

20250207224206_1.jpg

20250207224021_1.jpg
20250207223822_1.jpg
 
Ma vestacka fora da stvaras kolekcije.
Sve bih ja to bolje osmislio, nego necu da prodajem imenjaku iz kunosa fore pa da EVO postane najbolja trkacka sim svih vremena i univerzuma 😁
 
Jedan realan krug na Bathurstu, u smislu ne znam stazu i ovako bi verovatno vozio sa svojim autom prvi put :). Ovo mi je generalno oprobani recept za najrealnije iskustvo kad testiram novi auto ili novu stazu (ili novi sim), u glavi zamislim da sam stvarno sa svojim kolima i ne zelim da ih razlupam, tako se najbolje upoznam i sa fizikom i autom/stazom lagano, i onda krenes sve jace i jace i mnogo je realniji fazon nego da odma pun gas i ispadnes u prvoj krivini, ubije mi immersion skroz. Ovog Audija moram nekad posedovati IRL, samo njega vozim jb*..

(testirao Steam recording opciju dok sam vozio, replays su neupotrebljivi i ne znam jos (verovatno ni ne moze) da namestim onako neku 'realnu' onboard kameru za klipove.. nesto mi mnogo kompresovano iako sam stavio ultra u opcijama)

 
Kao sto bi svako normalan.
Jos malcice da spoznas stazu i da naucis gde mozes vise brzine da preneses i ovo ti je vec trkacki pace.
Ovo kazem zato sto sam se trkao po "planini" u LFM, i to po vrlo kompetentnim lobijima, gde je kolaps nastajao uvek u prva 3 kruga na delu staze gde krece spustanje ka poslednjoj deonici staze. Boranija ne zna da ne mozes da vozis kao da hotlapujes, narocito na pocetku takve trke, kad se ni gume ljudski nisu zagrejale i svi voze u zavetrini jedni drugima. I naravno, ja kao oprezni autsajder sa recimo 18 pozicije (od recimo 27) trku zavrsim komotno 7-8, samo na konstantnost. Da se iscimam da zaradim recimo 12. startnu poziciju sigurno bih zavrsavao medju top 5, samo na izbegavanje tog kolapsa i ne gubljenje vremena.

Zbog dugih pravaca bathurst je dusu dao za jake aute. Onaj ferrari 296 gbp ili kako vec, na dugom pravcu bez problema prebaci 330km/h.

edit. e da sto se tice snimanja, sto ne koristis onaj sto imas u adrenaline softveru?
Ja njime snimam sve, i gaming related i desktop i radi fantasticno (mozes i u 60, 90, 120 fps da grebujes). Sam sortira video u odgovarajuci folder, mozes cak i gif da snimis.
Velicina fajla zavisi od kodeka najvise, ali to sve mozes dodatno kompresovati u av1 ako mislis da cuvas na hardu.
Za upload na yt, samo prevuces fajl u web browser.
Onaj poslednji video sa trkama porsea ja pomocu adrenalina grebovan. Ovo su podesavanja koja koristim za sve. Ni ne osecas kad snima.
1739109760566.png
 
Poslednja izmena:
To mi reci :) Ranije sam imao Nvidiu kad sam najvise snimao AC, sad sam skroz ispao iz fazona sta i kako, pogotovo na Radeonu.

Dobar je Bathurst skroz, nekako skroz drugi nacin ulaska u krivine, zbog ovih uzbrdica nizbrdica, vise gledam da prezivim nego da nadjem idealnu putanju :D Bukvalno sam je uvek izbegavao ne znam zasto..

Svidja mi se sto se kinta zaradjuje i samo kad ovako hotlapujes sam, ne moras one "casove" da vozis..

Jos jedno zapazanje, atmosfera zvucna sa staza je mnogo dobra, blejis u pit-u i cujes tako neke random zvukove, cuje se vetar i svasta nesto, za immersion top.
 
Kako napreduje Evo...sta kazete
 
Stoji. Cekamo vise sadrzaja.
Ja nikako ne mogu da iskljucim kontrolu proklizavanja, cak ni da podesim na vecu ili manju vrednost, i onda ne igram. Onako sa tc mogu i gran turismo da vozim, isti mi djavo.

A mrzi me da reinstaliram ili da se cimam za nesto sto je daleko od alfa verzije. Za par meseci se vracam kad jos poraste.
 
Kako ne mozes da ugasis?
 
Nema sanse. Ni u podesavanjima, ni ako promenim kontrole. Ni da mrdne. Mozda je do narodne verzije, ali je počelo od ove 0.16 verzije ili kako god.
Ista prica sa ABS i ostalim kontrolama.
 
Nazad
Vrh Dno