Šta je novo?

Assassin's Creed 2

Trosak i nije tako jednostavan...
Sa ovim nasim "teoretskim" brzinama interneta... jos nije "naucno dokazano" da li na domacem prosecnom ADSL-u (1024 / 128) uopste moze normalno da se igra DRM naslov.

Ako je neko probao nek javi... Ne zbog AC2...
 
Poslednja izmena:
Nemam nameru da kupujem igru koja kosta 40 evra. Stvar principa.
Sto se mene tice 1% od plate je puna kapa a to je u proseku 3.5 evra. Dajem 5 jer sam realan.
Ali ni dinara vise.
To su samo derikoze kojima nije dosta regularnih 30% profita vec bi hteli 300%. Zato je i nastala piraterija, zbog nerealnih cena.Isto tako ta ista piraterija je promovisala gaming do neslucenih visina tako da kada Ubi prodaje reklamu ona se ne meri na broj prodatih kopija vec na procenjeni broj onih koji igraju...
Dakle dok mi se ne omoguci 4 Mbit/s za 10 evra mesecno i igru za 5 evra nema nista od legalizacije:smash:
 
Poslednja izmena:
Cena za nove hit naslove se nije menjala ihaaaj.
Ja kupih još pre nekih 16 godina Wing Commander-a III koji me je tada koštao oko 120 DM.
Nije mi nikada bilo žao jer sam ga igrao sledećih n meseci i završio ko zna koliko puta.
Ako je dobra igra, mislim da itekako vredi.
To što smo mi navikli da igramo sve i svašta je zapravo više naš problem, nego problem izdavača.
 
Vi ljudi treba da se probudite i osvrnete oko sebe. Ja ne kapiram vaše reakcije, kao da nikada igru niste kupili niti ste igrali nešto online (neki MMO ili Battlefield). Ovo je sasvim normalan sled događaja, ne može cloud gejming da se rodi preko noći. Ovo je samo međufaza, test budućeg sistema itd. Kapiram ja da je nekome ovo katastrofa ali bože moj, dok je bio rat u Bosni ljudi nisu plaćali struju pa su opet morali da počnu. Navikavajte se polako da se igre plaćaju, mene PS3 još malo pa navikao :D

Ono sto ti ne kapiras jeste da nece niko (normalan) da dopusti da ga neko z*ebava ako mu je platio proizvod. Jel' ti sad jasnije?
Nema ovde nigde price o piratima vec o tome koliko takav princip aktivacije i "prava" koje dobijes za nesto sto si platio u full-u, ima smisla i koliko te sprecava da konzumiras ono sto si platio.

Mislis da si jedini koji plati igru samo zato sto imas ps3? ...

@exste: :D Sto volm kad svi znaju koliko je "pravedno", "regularno", "fer" itd. :D ... Ljudi, daleko je sve odmaklo od Doom-a. Napraviti danas konkurentnu igru je jaaaaako tezak posao i kosta neuporedivo vise nego ranije. Pricam naravno o vrhunskim naslovima.
 
Poslednja izmena:
Ono sto ti ne kapiras jeste da nece niko (normalan) da dopusti da ga neko z*ebava ako mu je platio proizvod. Jel' ti sad jasnije?
Nema ovde nigde price o piratima vec o tome koliko takav princip aktivacije i "prava" koje dobijes za nesto sto si platio u full-u, ima smisla i koliko te sprecava da konzumiras ono sto si platio.
Dopustice, samo polako... tj. vec dopustaju u nekim sretnijim drzavama.

A i nista te u principu ne ogranicavaju > Igre tretiraju nesto kao software za internet.
Ko nema internet i ne kupuje... pise na kutiji lepo.

Naravno ovakve rezove mogu da prave samo veliki igraci kao Ubi ili EA.
Mali bi mogli da "puknu" na pocetnom revoltu...

Jedinio pitanje sta smeju a sta nesmeju... ostaje ono sto nas najmanje zanima - zabrana kasnije prodaje koristene igre.
To je pitanje na zapadu "prava kupca"... ali tesko da su se Ubi pravnici lako zaleteli.
 
@exste: :D Sto volm kad svi znaju koliko je "pravedno", "regularno", "fer" itd. :D ... Ljudi, daleko je sve odmaklo od Doom-a. Napraviti danas konkurentnu igru je jaaaaako tezak posao i kosta neuporedivo vise nego ranije. Pricam naravno o vrhunskim naslovima.

stvar je jednostavna: troskovi se moraju kontrolisati. Zaista me ne interesuje da li su njihovi troskovi veliki ili to da njima nije bilo lako da urade dobru igru. JA sam kupac i mene to ne zanima. Oni dobijaju lovu za to iz mog dzepa zar treba jos i da saosecam sa njihovim problemima i velikim troskovima?
Isto tako nemoj da pravimo famu oko toga koliko vrhunski naslovi kostaju...stotine miliona dolara :zgran: Taj koga igra kosta toliko je promasio posao. Razvojni tim ima do 20-tak clanova koji staju u 200 kvadrata i imaju masine koje kostaju 10.000 $. i plate programera na nivou 5000 dolara. .Odakle tu stotine miliona za razvoj igre?
Igra koja je dozivela makrar neki uspeh se nakon toga eksploatise u istom endzinu po nekoliko nastavaka od kojih svaki kosta 40 dolara...
Prica o troskovima razvojnih timova je deplasirana a vrhunski naslovi realno kostaju nekoliko milona....ali samo vrhunski naslovi. Zarade su ovde ogromne i kao i u mnogim drugim sferama ekonomije i ovde postoje monopoli i karteli i sprega izmedju proizvodjača hardvera i softvera...sve to placaju useri a broj bogatasa iz sektora IT-a je proteklu deceniju eskplodirao pri cemu svi oni se nalaze na vrhu top liste.

Igre jesu bolje i slozenije vremenom ali i enormne zarade su sve bolje i bolje...Ovde se radi o klasicnoj pohlepi...Uzmi sto vise mozes. Ok to im je sistem omogucio, sve je legalno - fine! Bravo za njih!
Sto se mene tice - moja cena za koju sam spreman da platim ne prelazi 5 evra i to je puno jer ima puno igara koje igram. Mozda bi trebalo da uvdem 5 evra na mesecnom nivou za sve igre koje izadju to mi je realnije ;)
do tada...dok ne svedu cenu na normalan nivo ja cu sa zadovoljstvom koristiti besplatan softver :)
 
Poslednja izmena:
ali i dosadnije, bez duse...cast izuzetcima (citaj Stalkeru :D)

ima jos dobrih naslova svremena na vreme nije stalker jedini...percepcija da su igre losije vremenom je samo iluzija jer postoji masprodukcija...sada je ogroman broj igara koje su uglavnom lose pa dobri naslovi izgledaju kao kap u moru. ipak kada prebrojis te dobre naslove u apsolutnom iznosu ima ih vise nego ranije...isto ti je i sa svim ostalim...npr secas serije Opstanak pre 30 godina...sada imas bolji opstanak 24 casa dnevno na nekoliko kanala ali zato i sto drugih gluposti tako da se dobre stvari gube u sumu i kakofoniji kica i sunda. Treba samo pazljivo posmatrati i nedozvoliti da te instant madjijanje koje izlazi sa reklama odvrati od relanog pogleda na stvari
 
Poslednja izmena:
@exste: Onda predji na iPhone, tamo ti je svaka igra oko 5e :) I manje :D
Ti ocigledno mislis da teksture usputno crtaju programeri, muziku pisu tetkice dok cekaju da provri kafa, scenarija pisu racunovodje kad odmaraju mozak od finansiskih proracuna itd. ...
Za vrhunske naslove sve se radi prakticno od nule. Bavim se muzikom profesionalno pa znam samo koliko kosta 1h u studiju. A da bi snimio sve glumnce, napravio unikatne zvucne efekte i sl. treba ti mnooooogo sati. A to je samo 30-40% cele price (i to ako su zaista ozbiljni pa ne zanemaruju taj deo igre).
Uopste nije pitanje "saosecanja" vec realnog pogleda na stvari. Apetiti igraca rastu, samim tim raste potreba za ozbiljnijim resursima sto direktno utice na to koliko ce to da kosta.

Po obicaju, ljudi mnogo vole napamet da pricaju misleci da su upravu...
 
@exste: Onda predji na iPhone, tamo ti je svaka igra oko 5e :) I manje :D
Ti ocigledno mislis da teksture usputno crtaju programeri, muziku pisu tetkice dok cekaju da provri kafa, scenarija pisu racunovodje kad odmaraju mozak od finansiskih proracuna itd. ...
Za vrhunske naslove sve se radi prakticno od nule. Bavim se muzikom profesionalno pa znam samo koliko kosta 1h u studiju. A da bi snimio sve glumnce, napravio unikatne zvucne efekte i sl. treba ti mnooooogo sati. A to je samo 30-40% cele price (i to ako su zaista ozbiljni pa ne zanemaruju taj deo igre).
Uopste nije pitanje "saosecanja" vec realnog pogleda na stvari. Apetiti igraca rastu, samim tim raste potreba za ozbiljnijim resursima sto direktno utice na to koliko ce to da kosta.

Po obicaju, ljudi mnogo vole napamet da pricaju misleci da su upravu...

nemam nameru da ti dokazujem ovde da su stvari tako kako sam rekao tako sto cu ti ponuditi njihove bilanse uspeha.
Meni je posao da se bavim analizom poslovanja preduzeca. Nisu problem teksture , muzika i sve ostalo i ne kazem da je to tek tako za male pare. Kazem samo da je taj posao daleko od onoga sto ga oni predstavljau. Optimalno.
Sa druge strane to sto je njih nesto kostalo 10 puta vise nego sto treba(licno mislim da oni i nemaju tako velike troskove i da realno ako imaju problem sa time sami su krivi) nisam ja kriv i necu da im preko visoke cene pokrivam nerelane troskove, visoke margine profita...:smash:

IT kao retko koja bransa nema velika materijalna ulaganja vec upravo suprotno - intelektualno ulaganje dominira. U tom smislu ne ovajde se oni koji su nosioci intelektualne svojine vec upravo suprotno - vlasnici koji putem plasmana, kartela i svega ostalog ostvaruju giga mega zarade. Time se obesmisljava proces, time se vrsi nerealna raspodela dobiti a sve to finasiras Ti, koji si zadovoljan sto uopste imas nesto u ponudi. E pa necu na iphone hocu na PC za 5 evra jer toliko vredi. Dok ne dodje to vreme koristicu besplatan softver potencijalno opasan po moj sistem na sopstevi rizik :)
 
Poslednja izmena:
Kljucna stvar u svemu sto si napisao: "licno mislim".
Ok, licno misli. Ja sam ti dao direktan primer iz moje branse ti se i dalje po svom. Da li si ikad seo za stolicu i programirao nesto na nivo gamenegine-a, animirao nekog karaktera, nacrtao bilo sta (da valja naravno), komponovao neku muziku, pokusao da smiksas, napisao pricu...?

Na kraju, necu da ispadne da te teram :) Tvoje pare, tvoja stvar. Ali nemoj siriti dezinformacije.

Cool.
 
Poslednja izmena:
@exste
Siguran sam i da kosta 5 evra opet ne bi kupio igru jer na internetu ima za 0 dinara. A i sto bi? Cime potkrepljujem svoju tvrdnju? Pa time da smo kukali kako nema jeftinih dvd filmova. Onda su Vecernje Novosti pocele da nude filmove za 250din i naravno svi su poceli da ih prate nudeci sve bolje filmove. Danas postoje jeftini filmovi pa se opet masovno skidaju sa interneta. Dakle u covekovoj srzi je da ide linijom manjeg otpora ali nije njegovo da odredjuje koliko ce nesto kostati, to odredjuje trziste. Ja licno mislim da su igre skupe (sa gledista potrosaca dok za proizvodjace ne znam) ali i da su jeftinije sumnjam da bih se zaleteo u prodavnicu da kupujem sve i svasta.
 
Ono sto ti ne kapiras jeste da nece niko (normalan) da dopusti da ga neko z*ebava ako mu je platio proizvod. Jel' ti sad jasnije?
Nema ovde nigde price o piratima vec o tome koliko takav princip aktivacije i "prava" koje dobijes za nesto sto si platio u full-u, ima smisla i koliko te sprecava da konzumiras ono sto si platio.

Niko te ne tera da kupuješ igre koje distribuira raspali UbiSoft. Tržište je veliko i možeš da biraš. To što kod UbiSoft padaju serveri svakih 5 minuta i raspada se sistem ne znači da će tako biti kod svih. Nisu svi nesposobni kao oni. Zar ti zaista misliš da će jedan Blizzard ili Relic da dopuste da njihove igre budu neigrive, nezavisno ko ih izdaje?

Kod Blizzarda će ovaj sistem da funkcioniše cakum-pakum i svakako se neće odlučiti za njegovu primenu ako postoji i najmanja naznaka potencijalnih tehničkih problema. Ubi je oduvek prednjačio u glupostima i uopšte mi nije jasno kako još uvek opstaju. Nek oni teraju svoj sistem koji ne radi, videćeš dokle će ih dovesti.

Cloud gaming je sledeća stepenica i ovo je samo test faza budućeg sistema. Igre a i softver generalno će se naplaćivati po satu, to je neumitno. Kome se to ne dopada, ne želi da daje 40 evra za krš singlplejer od 5 sati taj ne mora. Neka se okrene indie igrama koje imaju skoro sve što i velike igre minus gomilu preplaćenih holivudskih glumaca koji zevajući čitaju tekst kio i 60 miliona datih u reklamu igre. Na kraju krajeva možda ovo pogura Open Source gaming koji svakako ima veći potencijal od ovoga što imamo danas.
 
Poslednja izmena:
Kljucna stvar u svemu sto si napisao: "licno mislim".
Ok, licno misli. Ja sam ti dao direktan primer iz moje branse ti se i dalje po svom. Da li si ikad seo za stolicu i programirao nesto na nivo gamenegine-a, animirao nekog karaktera, nacrtao bilo sta (da valja naravno), komponovao neku muziku, pokusao da smiksas, napisao pricu...?

Na kraju, necu da ispadne da te teram :) Tvoje pare, tvoja stvar. Ali nemoj siriti dezinformacije.

Cool.

Programeri, animatori i kompozitori koji ucestvuju u izradi igre ulazuci svoje znanje zaradjuju mizeran novac u odnosu na izdavaca.
 
Slazem se sa onim sto je G@W rekao i dodao bih NAZALOST, opet sa strane potrosaca u Srbiji (valjda ce se situacija popraviti).
Slazem se da ce verovatno Open source igre uznapredovati ali nisam siguran za indie igre. Mislim da ce klaud sistem biti veoma nepovoljan za indie igre i male izdavace i da ce ih doterati na ivicu propasti.
 
Nemam nameru da kupujem igru koja kosta 40 evra. Stvar principa.

Kako bi bilo da neko hoce da kupi tvoju uslugu/proizvod, plati ti samo 10% cene koju trazis i kaze ti "stvar principa"?

U vezi sa ovom igrom, stvar principa bi bila da neces da je platis, ali je zato neces ni igrati, tako da to sto ti radis nema veze sa nekim principima...
 
Programeri, animatori i kompozitori koji ucestvuju u izradi igre ulazuci svoje znanje zaradjuju mizeran novac u odnosu na izdavaca.

Apsolutna istina, izdavači izrabljuiju razvojne timove i usput kupe sav kajmak.
 
Bice kako su se "bogovi" dogovorili da bude. Svidjao nam se cloud ili ne, bas ih briga, ako ce zarada po satu koriscenja da im bude veca. Meni kao prosecnom gameru nije jasno kako ce se u celu pricu uklopiti proizvodjaci grafickih kartica , jer ocigledno da za te hihove tanke klijente nece biti potreban jak Hw. Ne igram cs online, ali Vi koji ga igrate napisite Vasa isustva po tom pitanju.

Nije mi jasna filozofija Ubi softa po pitanju ove igre, sta su ocekivali, koliko konekcija simultanih i koliku propusnu moc njihovih linkova i servera ?
 
pa za sve sto sada igras i online boro, klijent se nalaze kod tebe na racunaru


vezano za cloud igranje, ko sada igra neki mmo, zna sta se desi kada se recimo na istom mestu nadje 100+ ljudi, krene da laguje opasno
koje to servere planiraju da imaju za cloud, da bi sve moglo da se izracuna, da ide u 6o fps u nekoj hd rezoluciji? ili ce da idu da se sve na kraju enkodira u h264 ili vec sta tada bude standard, pa strimuju kao film?

nesto nisam uveren da ce cloud da zazivi
 
Naravno da nece da zazivi, ko igra online igre zna da je tako nesto tesko izvodljivo i uglavnom neisplativo.
 
Kljucna stvar u svemu sto si napisao: "licno mislim".
Ok, licno misli. Ja sam ti dao direktan primer iz moje branse ti se i dalje po svom. Da li si ikad seo za stolicu i programirao nesto na nivo gamenegine-a, animirao nekog karaktera, nacrtao bilo sta (da valja naravno), komponovao neku muziku, pokusao da smiksas, napisao pricu...?

Na kraju, necu da ispadne da te teram :) Tvoje pare, tvoja stvar. Ali nemoj siriti dezinformacije.

Cool.

niko od nas nema konkretne dokaze, ni ti za tvoj stav, ali svi imamo mogucnost da logicki rezonujemo. Stav da igra mnogo kosta jer su mnogo placeni kompozitori, idejotvorci, programeri i svi oni koji tehnicki cine realizaciju jednostavno nije tacna bez potrebe da se bilo sta dokazuje. To je najmanji deo cene.Ja apelujem na zdrav razum. Pa znas li da jedan lovac najnovije generacije f-35 kojeg razvija lokid martin kosta 38 miliona dolara. Ko moze da tvrdi da neka igra moze da bude u tom cenovnom rangu? Moze i skuplje ali to ne opravdava visoku cenu.
Takodje vrlo dobro sam upoznat koliko kosta razvoj softvera obzirom da firma u kojoj sam upravo uvodi jedna slozen i obiman informacioni sistem koji se razvija, nije gotov proizvod, po specifikacijama za koje sam i sam odgovoran. Znam koliko to kosta i ovde i preko i koji je to red velicina.Koliko je porogramer sat, na koji se nacin pogadja posao, koliko su placeni developeri, koliko kosta oprema, koliko je vremena potrebno i sl. tome. Ovo je MS SQL server platforma i igra je nesto daleko slozenije ali je nespojivo sa ciframa od desetine milona dolara za igru. Ovo isto tvrde i ljudi koji rade u firmi koja izvodjač radova (nema reklamiranja) i koja je vrlo kredibilna po kvalitetu koji pružaju.
Sve grube kalkulacije pokazuju da vrhunska igra moze da se napravi unutar 5 miliona dolara za materijalane troškove. Sve ostalo je naplacivanje intelektualnog vlasnistva preko svake mere...
Jednostavno margina profita je velika i punis je upravo ti ako si resio da platis 40 dolara. Ok igra mi se nemam izbora platicu - razumem taj stav ali jednostavno ne prepoznajem ga kao svoj.
Znaci li to da ako je projektovan broj kupaca 100 da kopija treba da kosta milion dolara? Ko je njima kriv sto su im troskovi toliki (a kazem ti da nema sanse da su preko 5 milona -veruj mi a nemoras) i sto ih igra kosta puno - negde su se presli.

Isto tako platio bih za cevape i duplo vecu cenu nego sto je sada ali ne bih platio 5000 dinara ma koliko mi se svideli i ma koliko da imam para...stvar principa kao sto rekoh.
Realno pretplata za internet je dovoljna da podmiri prava svih ciji je sadržaj na netu. Ovo je neminovan pravac ka kojem se krece razvoj mreze i sadržaja vezanih za mrežu. Za nekoliko desetina godina 20 evra i sve besplatno. Od tih 20 evra svi ce dobiti svoj deo kolaca ali broj onih koji placaju ce biti nekoliko milijardi za razliku kako je sada. Za ovo je potrebno da se prvo razvije infrastruktura i obim postane toliki da se moze preci na pretplatu. Do tada ici ce ovako kako ide...
:wave:
 
Poslednja izmena:
Kako bi bilo da neko hoce da kupi tvoju uslugu/proizvod, plati ti samo 10% cene koju trazis i kaze ti "stvar principa"?

U vezi sa ovom igrom, stvar principa bi bila da neces da je platis, ali je zato neces ni igrati, tako da to sto ti radis nema veze sa nekim principima...

pa naravno ja je necu kupiti po ovoj ceni i kvalitetu usluge zbog principa a da li cu je igrati zavisi od razora.
 
Totalno brkas babe i zabe, al tvoja stvar. Kako mozes da poredis cenu vojnog aviona sa cenom razvoja igre? Sto onda ne kazes koliko kosta razvoj tog aviona? Koliko MILIJARDI dolara? Mnoge stvari su precenjene debelo, pa se ne diskutuje o tome, sta je realno a sta precenjeno je jako relativno.
I nema sanse da se napravi odlicna igra od nule za 5miliona dolara, ni sa srpskim platama a ne sa nekim vecim, pa troskovi marketinga, distribucije... Treba uzeti u obzir i koliko para ode na poreze, prostorije, pomocno osoblje... neki odnos je 1:3, dakle od svakih 3000 dolara koje pravi radnik zaradi on moze da dobije maximalno 1000, ostalo ode na poreze, sekretarice, racunovodje, poslovni prostor...
 
Dejan Ristanović je napisao(la):
U Srbiji se softver piratizuje zato što narod nema dovoljno para. Kada bi se pojavio način za jeftino kopiranje (piratizovanje) hardvera, odjednom bi se ispostavilo da ni za hardver nemamo dovoljno para.

Veoma lepo rečeno.

Što se Assassins Creed 2 tiče, UBIsoft nije trebalo za PC ni da je izdaje. Samim tim bi prodali više primeraka za konzole jer su mnogi čekali da izađe za PC.
 
Totalno brkas babe i zabe, al tvoja stvar. Kako mozes da poredis cenu vojnog aviona sa cenom razvoja igre? Sto onda ne kazes koliko kosta razvoj tog aviona? Koliko MILIJARDI dolara?

pa to je samo rezon vise uprilog tezi koju zastupam. Ako razvoj f-38 kosta milijarde kako da je tako jeftin samo 38 miliona o tome se i radi. Igra se proda u milionskom tirazu i oni inkasiraju bruto obrt od npr 40 miliona samo od kopija a gde su reklame i prateci sadržaj...pa prekvel pa sekvel sve u istom endzinu.... ma horor. Sto je najgore ovde se prica o velikim troskovima a IT sektor ima najmanje troskove od svih sektora. U vrednosti IT proizvoda dominira intelektualna vrednost. Nije to fabrika automobila gde samo oprema kosta 200-300 miliona dolara pa tek sve ostalo plate, struja voda, materijal. Ovde imas 200 kvadrata 200 hiljada dolara vrednu opremu i 20 ljudi. Neka postoje troskovi i spoljnih izvodjaca -kompozitori, glumci, modelatori, idejo seratori i ostali sminkeri svi svi ostali....e sve to napravi bruto obrt od po ovim cenama na prodatih milion kopija od 40.000.000 dolara. KAd sve isplatis ove baje na period od godinu dana ili 2 godine dobijes 10 miliona pod uslovom da hamburgeri koje programeri jedu u pauzi kostaju po 1000 dolara...gde se dede ostatak od 30 milona - kod vlasnika. To je sve legalno nije sporno ali imam izbor da bojkotujem :smash:
 
Poslednja izmena:
Pa bojkotuj :D
 
... Pa znas li da jedan lovac najnovije generacije f-35 kojeg razvija lokid martin kosta 38 miliona dolara. Ko moze da tvrdi da neka igra moze da bude u tom cenovnom rangu? ...

:D :D :D ...
E, znaci :crash:
Bez da se osvrcem na ostatak bisera koje si naveo samo cu reci da me je ovo tacno potsetilo na likove koji me svakodnevno pitaju "sta se ti zalis, ti si zavrsio srednju muzicku i sad si na muzickoj akademiji. Mlsim, sta, samo sviras!" :D ...

Ne vredi da se dalje raspravljam uopste.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno