Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Pa ne zanima ih jer 98% igara za konzule su retardirane ali nazalost takva je i gamerska populacija danasnjice - retardirana! :)

GTC V na primer svoju popularnost pre svega belezi jer mozes da gazis babe po ulicama da se sankcionise igra bi izgubila 80% fan-va :-devil-:
 
Poslednja izmena:
AMD pokusava softverom da nadomesti performanse ono sto ne moze hardverski odnosno fizicki sirovom snagom..

Upravo suprotno. Trenutni API (DX) sub-optimalo iskorištava hardver (GPU i CPU). Bit će frke pokaže li se npr. da 8-core Buldozer+GCN+Mantle ima veliki skok performasi u odnosu na DX varijantu sistema.

Druga stvar je portovanje s konzola, odnosno da li će Mantle to zbilja olakšati. U tom slučaju je to pun pogodak kako za developere, tako za PC platformu.
AMD već 2 godine priča da developeri traže "Make the API go away".
Whether this actually happens remains to be seen, but Huddy certainly seems convinced that the idea of having no API at all is going to put pressure on Microsoft in the future. By getting low-level access to the hardware, games developers could potentially make many more draw calls, and push PCs way ahead of consoles in terms of graphics, which is where they should be, given the hardware we've got. However, this could also come at a cost in terms of stability and compatibility.
Takođe, Mantle nije baš toliko low level, više je kao neka sredina, koliko sam pohvatao iz raznih članaka.
 
Poslednja izmena:
Pa ne zanima ih jer 98% igara za konzule su retardirane ali nazalost takva je i gamerska populacija danasnjice - retardirana! :)

GTC V na primer svoju popularnost pre svega belezi jer mozes da gazis babe po ulicama da se sankcionise igra bi izgubila 80% fan-va :-devil-:


Imas i obrnutih primera. Planetside2 nije retard igra ali se vuce na PC-ju ko prebijena macka zbog lose optimizacije. Uskoro izlazi za PS4 to donosi update za PC koji bi napokon trebao da omoguci igri da bude igriva.

Kako god, stvari stoje tako da konzole diktiraju gaming i zato je smesno pricati o prljavim potezima AMD. Niko nije branio Intelu i Nvidiji da udju na trziste konzola, nisu hteli rekose da je to sitna para.
 
Poslednja izmena:
MANTLE je samo proizvod dominacije AMD-a, imaju jednostavno dominantan hardver-hardver koji se nalazi u svim konzolama, samim tim GCN je pokazao svoju dominaciju, tu istu arhitekturu nastoje da isprate softverom.
Logicno je bilo da nakon sto su poklopili konzole da krenu ka PC gamingu i da i na tome polju dominiraju - logicno opet kazem imaju dominantnu arhitekturu.
5tflops u odnosu na 4,5tflops kod titana (sa 30% manjom povrsinom cipa) govori o nadmoci same arhitekture tu nadmoc ce podignuti na jos jedan veci nivo sa MANTE-om.
Jednostavno imaju sve u svojim rukama samo treba da odrade optimizaciju i na taj nacin nece imati konkurencije na polju Gaminga, MANTLE je samo pocetak izvlacenja maksimimu iz hardvera.
 
odavno je najveci problem na PC strani software
 
Pa oni su pred bankrotom vec godinama, o kojoj ti dominaciji pricas. I kada su imali stvarno najace proizvode na trsistu I dalje su bili druga ili treca liga u biznisu.
 
Pa oni su pred bankrotom vec godinama, o kojoj ti dominaciji pricas. I kada su imali stvarno najace proizvode na trsistu I dalje su bili druga ili treca liga u biznisu.

Dominaciji na polju konzola. A posto su konzole najbitnije za gaming developere onda se to moze vrlo lako pretvoriti i u dominiciju na PC gaming trzistu.
 
Evo moja dva dinara u vezi Mantle do novembra...

Odluka o upotrebi funkcioniše po sledećem principu, postoje dve skale u ovom slučaju:
1. težina implementacije
2. dobitak u performansama (o kresanju troškova se ne može pričati jer mora da se uradi i DirectX verzija)
kad se obe uzmu u obzir ili se isplati ubaciti podršku za Mantle ili ne.

DICE i AMD su zajedno došli do nečeg upotrebljivog inače ne bi trošili resurse/novac na implementaciju jer teško da AMD može to sam da finansira i da se pokaže da ne donosi ništa pogotovo što su za premijeru odabrali jedan tako popularan naslov kao BF4. Zamislite šta AMD-u može da donese pozitivan odjek posle tog decembarskog unapređenja igre.

Ili je implementacija laka, kad se već igra pravi za PS4/X1, uz neki dobitak ili je dobitak u performansama poprilično velik.
Idealnu situaciju ne uzimam u obzir jer onda nema dileme da li podržati API sem ako nV ne plati takvu odluku.
Po meni je prva varijanta i kad se dodaje podrška na engine koji se koristi za više igara, kažu da se radi 15+ za novi Frostbite, onda verovatno nema sumnje u isplativost.

Treba uzeti u obzir da API koji su sad najavili radi na kartama od Radeon 7700 pa na jače. Dakle ne mora da se kupi poslednja generacija da bi se koristio taj API što je ogroman plus.

Samo još da vidimo kako sve to radi na 7850/7950...
 
AMD pokusava softverom da nadomesti performanse ono sto ne moze hardverski odnosno fizicki sirovom snagom..

Opet ta tvoja teza koja bas ne pije vodu :) GCN i Kepler su poprilicno slicne arhitekture po efikasnosti, ali ti taj zakljucas izvlacis iz toga kakav je odnos GK104 i Tahitija u igrama. Spusti se korak nize (GK106 i Pitcairn) pa onda izvedi zakljucak o arhitekturama ponovo.

A na kraju krajeva, sve i da jeste tako, kakve ima veze? Korisnika treba da interesuje krajnji rezultat a ne kako se do njega dolazi. Da li prosecan korisnik treba da trpi zbog toga sto NVIDIA nije htela da radi sa malim marginama na konzolnim cipovima.

MS nije sjajan ali sa ove tacke gledista donosi podjednake mogucnosti i ne stvara zbrku!

Pa niko nije rekao da ce se odustati od Direct X-a, postojace dva render path-a razlicite efikasnosti. NVIDIA u ovom trenutku drzi poprilican deo PC trzista, nece se izdavaci tek tako odreci toga.
 
1c6278ad-01af-4e62-ab8a-1d5ce1c44758.jpg
 
Bilo vec na prosloj strani... nema vise potrebe za bridge-om.

33190_05_xfx_s_radeon_r9_280x_double_dissipation_gpu_is_a_hot_mess.jpg Ovo izgleda mnogo dobro.
 
Poslednja izmena:
Dominaciji na polju konzola. A posto su konzole najbitnije za gaming developere onda se to moze vrlo lako pretvoriti i u dominiciju na PC gaming trzistu.

Za dominaciju na PC tržištu će najbitnije biti koga će valve izabrati za steambox i ko će bolje pisati drivere za linux/steamos, gde problema kakvih ima sa dx-om na windowsu nema, pošto je na linuksu direktna komunikacija sa samim hw-on na dalekom dubljem nivou i daleko jednostavnija.

A nadam se da će valve uspeti u nameri da usmeri PC gaming sa windowsa na linux. Naravno to se neće desiti za godinu dana, ali desiće se sigurno :)
 
Dominaciji na polju konzola. A posto su konzole najbitnije za gaming developere onda se to moze vrlo lako pretvoriti i u dominiciju na PC gaming trzistu.

Upravo to drze konzole imaju dominaciju u sektoru graficki kartica, znaci imaju sve sto je potrebno da dominiraju Gamingom.
 
Konacno na referentnim eyefinity bez adaptera...

2enu8go.jpg
 
Zanimljivo, CF bez Kablica, mozda su nesto radili da poboljsaju frame pac.
 
MANTLE je samo proizvod dominacije AMD-a, imaju jednostavno dominantan hardver-hardver koji se nalazi u svim konzolama, samim tim GCN je pokazao svoju dominaciju, tu istu arhitekturu nastoje da isprate softverom.
Logicno je bilo da nakon sto su poklopili konzole da krenu ka PC gamingu i da i na tome polju dominiraju - logicno opet kazem imaju dominantnu arhitekturu.
5tflops u odnosu na 4,5tflops kod titana (sa 30% manjom povrsinom cipa) govori o nadmoci same arhitekture tu nadmoc ce podignuti na jos jedan veci nivo sa MANTE-om.
Jednostavno imaju sve u svojim rukama samo treba da odrade optimizaciju i na taj nacin nece imati konkurencije na polju Gaminga, MANTLE je samo pocetak izvlacenja maksimimu iz hardvera.

Ne mozes direktno da poredis TFLOPS-e kod nVidia-e i AMD-a. GTX 770 sa svojih ~3.3 TFLOPS-a ima perfomanse kao 7970 GHz sa svojih 4.3 TFLOPS-a.
 
Za dominaciju na PC tržištu će najbitnije biti koga će valve izabrati za steambox i ko će bolje pisati drivere za linux/steamos, gde problema kakvih ima sa dx-om na windowsu nema, pošto je na linuksu direktna komunikacija sa samim hw-on na dalekom dubljem nivou i daleko jednostavnija.

A nadam se da će valve uspeti u nameri da usmeri PC gaming sa windowsa na linux. Naravno to se neće desiti za godinu dana, ali desiće se sigurno :)

mislim da ce valve imati partnerske odnose sa svima ili ce bar pokusati da ih ostvari ... sigurno je da ce raditi i gurati steammachines/steamos i sa intelom i sa amdom i sa nvidiom plus ce sigurno raditi i sa alienwareom ibuypower i slicnim kompanijama.
 
Zanimljivo, CF bez Kablica, mozda su nesto radili da poboljsaju frame pac.

Sto se bandwitha PCIe-a tice, imaju dosta toga na raspolaganju. Frambuffer od pet 1440p eyefinity ekrana je 4GB/s. PCIE 2.0 je 8GB/s, PCIE 3.0 je 16GB/s [malo manje posto su to teoretske brzine].
 
mislim da ce valve imati partnerske odnose sa svima ili ce bar pokusati da ih ostvari ... sigurno je da ce raditi i gurati steammachines/steamos i sa intelom i sa amdom i sa nvidiom plus ce sigurno raditi i sa alienwareom ibuypower i slicnim kompanijama.

Po pričama, nvidia i valve su već ušli u partnerski odnos što se tiče steambox-a i biće prvi izbor za referentne dizajnove. Nvidia je navodno već ustupila valve-u svoju streaming tehnologiju koju nvidia koristi na shield-u. Ta streaming tehnologija će se koristiti za streamovanje igara sa win PC-a na steamos PC u lokalnoj mreži (doduše taj streaming će naravno raditi i na AMD karticama, nvidia je na to pristala). Naravno ništa od toga nije potvrđeno, možda su i trol priče u pitanju.

Ali ono što se definitivno zna je da su nvidia i valve već ranije jako blisko sarađivali prilikom portovanja source-a na linux i razvoja nvidijinih linux drajvera. Pa i sam Gejb je lično par puza zahvalio nvidiji što im je izašla u susret i dala resurse koji su im omogućili tako dobre rezultate prilikom portovanja source-a (za one koji ne znaju source na ubuntu daje preko 30% bolje performanse nego pod windowsom, a još uvek kažu da nije izvučen maksimum.
 
Poslednja izmena:
Sto se bandwitha PCIe-a tice, imaju dosta toga na raspolaganju. Frambuffer od pet 1440p eyefinity ekrana je 4GB/s. PCIE 2.0 je 8GB/s, PCIE 3.0 je 16GB/s [malo manje posto su to teoretske brzine].


Neka kvaka mora biti, 7990 npr. ima PLX bridge čip od 48 PCI Express linija i transfer od 96GB/s između GPU-ova.
 
Ne mozes direktno da poredis TFLOPS-e kod nVidia-e i AMD-a. GTX 770 sa svojih ~3.3 TFLOPS-a ima perfomanse kao 7970 GHz sa svojih 4.3 TFLOPS-a.

Nisam ni mislio na performanse u igrama logicno da GTX770 ima performanse HD7970Ghz kad je cisto gejmerski cip, kao sto i sam znas, da je amd-e odlucio da pravi cisto gejmersku kartu HD7970 bi bila minimum 30% jaca.
GOvorio sam znaci o sirovoj snazi niko ne moze osporiti da je HD7970GHz hardverski jaca karta od GTX770, ali kao sto i sam znas optimizacija je u svemu bitna, zato je AMD i krenuo u ovu pricu sa MANTLE-om jednostavno imaju arhitekturu imaju hardver samo ga treba iskoristiti u sto i ne sumnjam uopste.
 
Ne mozes direktno da poredis TFLOPS-e kod nVidia-e i AMD-a. GTX 770 sa svojih ~3.3 TFLOPS-a ima perfomanse kao 7970 GHz sa svojih 4.3 TFLOPS-a.

Gejming performanse.

U Compute performansama GTX770 je daleko inferiorniji.

(Bez namere da branim upornog člana kojeg si citirao a koji "ne zna di tera").
 
Pa ok, igre koriste taj compute TFLOPS, zar ne ? To sto se stavka zove compute performanse ne znaci da je vezana samo za GPGPU computing.

Nisam ni mislio na performanse u igrama logicno da GTX770 ima performanse HD7970Ghz kad je cisto gejmerski cip, kao sto i sam znas, da je amd-e odlucio da pravi cisto gejmersku kartu HD7970 bi bila minimum 30% jaca.

Uopste ne govorim sada o tome. Kazem da AMD-ove karte (u ovoj generaciji) treba da imaju ~30% veci compute da bi imale slicne performanse kao nVidia-ine u igrama. Nevezano za velicinu cipa, cinjenicu da je karta samo gaming orijentisana ili nesto trece..

Druga stvar, sta si ti rekao:

5tflops u odnosu na 4,5tflops kod titana (sa 30% manjom povrsinom cipa) govori o nadmoci same arhitektur

Prvo, ne znas koliki je novi AMD-ov chip, drugo, ne znas mu performanse pa ne mozes da govoris o nadmoci tj. o iskoriscenosti tih % TFLOPS-a, trece, ovih 4,5 TFLOPS-a koje si naveo je u Titanu, koji nema sve jedinice osposobljene, evo ga QUADRO K6000:

http://www.anandtech.com/show/7166/nvidia-announces-quadro-k6000

Sa svojih ~5.2 TFLOPS-a...
 
~30% veci compute da bi imale slicne performanse kao nVidia-ine u igrama
Znam da si dobar matematicar :D, ali ne znam odakle ti ovo - sve zavisi kako su optimizovali cip.

Prvo, ne znas koliki je novi AMD-ov chip, drugo
Pa najavili su da je 30% manji ima negdje link u temi da ne trazim sad...


Ne bi trebalo temu voditi u smjeru sta ce AMD napraviti u odnosu na nvidiu, amd ima svoj put drze se toga... mozemo mi ovde pricati ovo-ono tek ce se znati 15-og ustvari ste je i kako do tada i ove informacije koje kruze ne mora znacit da su tacne.
Evo sad se spominje da je R9 270X oslabljena HD7950, a bilo je gotovo sigurno po onim najavama da je cisti refresh HD7870, svakavi informacija kruzi zato do 15.10 cisto da ce se ista pouzdano znati.
 
I zvanično, NDA za novu GPU seriju ističe za 15 dana:

http://www.techpowerup.com/191704/radeon-r9-290x-launch-date-revealed.html


Po pričama, nvidia i valve su već ušli u partnerski odnos što se tiče steambox-a i biće prvi izbor za referentne dizajnove. Nvidia je navodno već ustupila valve-u svoju streaming tehnologiju koju nvidia koristi na shield-u. Ta streaming tehnologija će se koristiti za streamovanje igara sa win PC-a na steamos PC u lokalnoj mreži (doduše taj streaming će naravno raditi i na AMD karticama, nvidia je na to pristala). Naravno ništa od toga nije potvrđeno, možda su i trol priče u pitanju.

Ali ono što se definitivno zna je da su nvidia i valve već ranije jako blisko sarađivali prilikom portovanja source-a na linux i razvoja nvidijinih linux drajvera. Pa i sam Gejb je lično par puza zahvalio nvidiji što im je izašla u susret i dala resurse koji su im omogućili tako dobre rezultate prilikom portovanja source-a (za one koji ne znaju source na ubuntu daje preko 30% bolje performanse nego pod windowsom, a još uvek kažu da nije izvučen maksimum.

I sam Linus Torvalds im je lično zahvalio na angažmanu oko Linux-a i Android-a.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MShbP3OpASA#t=2997

Vezano za problem
http://www.youtube.com/watch?v=MShbP3OpASA&feature=player_detailpage#t=2895

nVidia je poznata po tome da radi samo ono što im je u direktnom interesu i po principu brze zarade.
Drajvere za Linux izbacuju prilično redovno dok sa druge strane, podrška za neke drajvere i "revolucionarne" tehnologije kao što je Optimus se čeka i do pola godine.

Da niju izgubili bitku na polju konzola i na polju mobilnih uređaja (mobilni telefoni, tableti) sigurno se ne bi "otvarali" za svoju Shield tehnologiju a veličali steambox (koji će u prvim instancama imati AMD procesore :) ).
 
Poslednja izmena:
Da bi neki model SteamMachines imao AMD APU, AMD mora napisati drajvere za Linux da valjaju čemu. Za sada to nije slučaj ali navodno rade na tome.

To što sarađuju sa DICE je kul ali i nije kul jer je DICE u stvari DICE/EA. EA je realno najgora firma koju gejmeri poželeti mogu što će na svojoj koži osetiti oni što plaćaju BF premium za 100 evra svake (dve godine).
 
A mogli bi da prestanemo sa spekulisanjem i počnemo da čitamo šta ovaj čovek piše: https://twitter.com/grahamsellers

Kaže da će neke OGL ekstenzije davati performanse uporedive sa Mantle API-jem. AMD ipak aktivno radi na OpenGL-u.

Edit: pogrešno sam shvatio prvi put, ispravljeno.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno