Šta je novo?

AMD MANTLE

Nisam nesto informisan pretjerano, ali logika govori da se ceka BF4 zato sto je AAA naslov uz pregrst igraca. Za to mi ne treba nikakav link. A iskustvo govori da nece za ostale nadolazece igre biti toliko dobitaka kao na BF-u. Ali, vidjecemo...
 
Poslednja izmena:
Nisam nesto informisan pretjerano, ali logika govori da se ceka BF4 zato sto je AAA naslov uz pregrst igraca. Za to mi ne treba nikakav link.

pa BF4 je prva igra koja je napravljena u Frostbite 3 endžinu, pa je zato fokus na njoj... da je prvo izašao Mass Effect 4, onda bi fokus bio na njoj, logično. Nema tu nekog marketinškog spinovanja. :)
 
Ma, kako god. Svaki dobitak je dobar i ja to pozdravljam. A mislim da Mantle bi trebao biti buducnost pod uslovom da bude otvoren i prihvacen.
 
jao bre nedjo, niko nista ne zna, nije upucen... ti stalno kacis par istih powerpointa u kojima je uglavnom samo marketing bs

ajde na primer, zasto amd i dice/ea, kad vec rade na mantle, nisu napravili neki tech demo u frostbitu, dx i mantle verzije, skines oba i pokrenes
pa vidis razlike, dobitke u performansama...
 
Ono sto za sada znamo:
Da li je baziran na openGL-u? Nije.
Da li je baziran na D3D-u? Nije.
Ako nije nijedno od navedenih, kako onda aplikacija komunicira sa driverom? Veliki problem d3d-a je bas ta komunikacija, prebacivanje podataka iz user u kernel space, itd.

Ja predpostavljam da API radi tako sto odvalite neki buffer iz memorije gfx karte, podelite ga na nekoliko delova (koliko imate CPU jezgara), onda svako jezgro procesora poterate da popunjava svoj deo buffera. Kad svi zavrse posao, API preuzme buffer i krene da renderuje. Verovatno ima 2 buffera pa dok se jedan krcka, drugi se popunjava. Postoji samo jedan poziv, a to je swapGPUBuffer().

Popunjavanje tog buffera od strane procesora je najveca misterija. Prakticno u njega se smesta sve.. vertexi, indexi, texture, shaderi, animacije i jos kojekakvi podaci, pozicije objekata u sceni i instukcije kako iskomponovati finalni frejm (render to texture, pa upotreba generisane texture za sledeci pass)... Prakticno su izbacili sve od D3D ili ogl API-a, izbacili su managment textura, objekata, buffera, itd.. sve je na aplikaciji.
Performanse ce biti onakve kako ih prorgrameri iskoriste, ali ce isto tako biti dosta gresaka jer sada moraju da napisu pola drivera.

Ovo je sve moja predpostavka. Moguce je da gresim.
 
cemu tolko negativnog misljenja, prema necemu sto jos nije izaslo?
mantle sjajno zvuci na papiru i bice sjajno ako makar donese i 10% poboljsanja performansi...
sad ce uskoro izaci, pa cemo videti kako ce se pokazati, ja licno verujem da ce doneti bar 10% poboljsanja u performansama u naslovima koji ga budu koristili...

sad ne znam dal ce biti open source, neki pricaju da nece, neki da ce biti slobodan da se koristi za svaki GPU, ako je to potonje slucaj, onda ne znam kolko je to dobro za AMD, zasto bi konkurenciji nudli nesto sto su sami napravili... ako bude tako, onda ocekujem neki sporazum, da Nvidia isto ponudi AMD-u svoju G-Sync tehnologiju...
 
jao bre nedjo, niko nista ne zna, nije upucen... ti stalno kacis par istih powerpointa u kojima je uglavnom samo marketing bs

ajde na primer, zasto amd i dice/ea, kad vec rade na mantle, nisu napravili neki tech demo u frostbitu, dx i mantle verzije, skines oba i pokrenes
pa vidis razlike, dobitke u performansama...

pobogu Dušane, zašto bi pravili tech demo, kada imaju napravljenu kompletan endžin, igru i još 15 naslova u proizvodnji!?
 
Ono sto za sada znamo:
Da li je baziran na openGL-u? Nije.
Da li je baziran na D3D-u? Nije.
Ako nije nijedno od navedenih, kako onda aplikacija komunicira sa driverom?

Mantle komunicira sa totalno novim lightweight driverom koji je AMD napravio. Pricali su o tome.

Gube se decenije ispravki, prepravki, patchova, upgradeova, dobrih fixovca, losih fixova za dobre fixove, decenije sporog napretka, sve leti kroz prozor sto je usporavalo DX. I API i Driver su napravljeni da od starta podrzavaju sve sto zadnja generacija Radeona nudi [tj posto tvrde da je platform agnostic, "da iskoristi sve sto moderne GPU arhitekture nude"]. Znaci mali driver, par MB velik. :D

Sto se pipelinea tice, najdetaljniji opis toga su dali Repi i Oxide games sa eventa sredinom novembra, od oboje imas video snimke sa tih prezentacija.
More fundamentally to Mantle's goals is the fact that you can create these command buffers from multiple application threads in parallel. . . . That is the key to opening up the potential of our multi-core CPUs these days. There is no synchronization at the API level in Mantle; there is no state that persists between command buffers. It is up to you to do the synchronization of your command building and of your command submission; and if you want to do work on multiple engines, we give you constructs to synchronize work between those engines. You have all the power.
http://techreport.com/review/25683/delving-deeper-into-amd-mantle-api/2


edit - evo svih video snimaka iz sredine novembra
Anderson @ Dev Summit 2013 http://www.youtube.com/watch?v=N_6CAneoW-0
lead mantle designer @ dev summit 2013 http://www.youtube.com/watch?v=tDPgJB2x7dQ < detaljan opis pipelinea, i kod single i multi GPU rada
Oxide games @ dev summit 2013 http://www.youtube.com/watch?v=QIWyf8Hyjbg
Q&A with current mantle devs @ dev summit 2013 http://www.youtube.com/watch?v=sSY2KXBoro0
 
Poslednja izmena:
Vec vidim da ce Nvidia da ozivi Glide koji su kupili sa 3Dfx-om :D
 
Vec vidim da ce Nvidia da ozivi Glide koji su kupili sa 3Dfx-om :D

Znam da si ovo rekao u šali, ali zaista ne bi bilo dobro da se to oživi jer se samo stvara novi problem, tj. biće konkurencije i na ovom polju.

Mantle bi trebalo da bude novi standard i da se programeri preorijentišu sa DirectX 11.1 na Mantle, naravno postepeno. Zbog kompatibilnosti, biće potrebno da, dok Mantle skroz ne sazri, buduće igre podržavaju oba standarda.
 
Ono sto treba da se desi kad izadje mantle, tj ono sto svi cekaju da vide, jeste jednu igru kako radi u dx modu i njen fps, a zatim tu istu igru u mantle-u i njen fps... to je sve sto svakog zanima, nista vise, nista manje.
 
Ono sto treba da se desi kad izadje mantle, tj ono sto svi cekaju da vide, jeste jednu igru kako radi u dx modu i njen fps, a zatim tu istu igru u mantle-u i njen fps... to je sve sto svakog zanima, nista vise, nista manje.

tako je, samo sto mene zanima jos koliko dugo cemo da cekamo na to :p
 
Mantle u stvari prebacuje posao oko pisanja drivera sa proizvođača na game developere. Samo vrhunski gurui će moći da iskoriste Mantle kako treba.
 
Tako nekako. Oxide izvlači maximum iz svog demo enginea (polovično klokovani 8350 više nego dovoljan da hrani R9 x290). Ali ... to je jedini "true Mantle engine" u ovom trenutku i sigurno će tako biti još dugo, dugo vremena.
Baš me zanima koliko će BF4 i Thief biti "prilagođeni" za Mantle.
 
Mantle u stvari prebacuje posao oko pisanja drivera sa proizvođača na game developere. Samo vrhunski gurui će moći da iskoriste Mantle kako treba.

Ako imaš FrostBite u kom se trenutno radi i planira 15 igara zašto se onda ne bi oznojao i izvukao iz Mantle šta možeš?
 
Nisi me razumeo. Super je što otvaraju driver i hardware, ali biće veoma zeznuto razvijati.
 
AMD did provide some interesting numbers that are worth discussing though. Please keep in mind that these benchmarks were all run by AMD and as such should only be used as a placeholder until media and consumers can verify them. Tests were run with a combination of two graphics cards and two processors to represent the scale of potential scalability. The percentage improvements displayed below are in the average frame rate of a pre-set test run in BF4.

Core i7-4960X CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 9.2% improvement with Mantle
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 10% improvement with Mantle

Core i7-4960X CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 2.7% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 1.4% improvement

A10-7700K CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 40.9% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 17.3% improvement

A10-7700K CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 8.3% improvement
1600p, Low Preset: 16.8% improvement

So what can we make of these results until we can run our own? Clearly the advantage of Mantle shows itself most dramatically when you are in a heavily CPU limited environment. Take a look at the results when using the Kaveri A10-7700K APU as the primary processor; with the R9 290X you are seeing more than 40% average frame rate increase at 1920x1080 and 17.3% at 2560x1600 resolutions! However, pairing that same R9 290X graphics card with the Core i7-4960X Ivy Bridge-E processor, probably the highest performing consumer CPU, and that drops to 9.2% and 10% at each resolution. Those results are much more modest but are still pretty compelling if they turn out to be true.

With the lower cost graphics card, the R7 260X, scaling takes another twist. Coupling it with the high performance Core i7-4960X results in just a 2.7% and 1.4% increase in average frame rate. Nothing worth raving about there for sure. With the A10-7700K though the R7 260X is able jump up performance levels by 8.3% at 1080p and by as much as 16.8% at 2560x1600 (though at lower quality settings).

http://www.pcper.com/reviews/Graphi...rings-Mantle-Support-Frame-Pacing-Phase-2-HSA
skida bottleneck sa cpu strane i oslobadja snagu grafike :) ovo im je trebalo pre 4 godine
 
Poslednja izmena:
Voleo bih da su koristili 270x umesto te 260x ali dobro testiranje sa tom kartom će biti na nekom sajtu samo da puste sve u divljinu.

CryEngine bi morao da dobije podršku za Mantle da ne mora razvojni studio da je ubacuje kao što je sad slučaj, pogotovo što se sad CE koristi na svim mogućim platformama uključujući i linux.
 
Core i7-4960X CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 9.2% improvement with Mantle
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 10% improvement with Mantle

Core i7-4960X CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 2.7% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 1.4% improvement

Ako se po jutru dan poznaje neko ce da se nosi sa tuzbama od strane deonicara. Cela R9 serija je reklamirana preko Mantle-a a koliko se ovde vidi samo APU profitira ??
 
Poslednja izmena:
profitira multithread, ocigledno 290x izvlaci svoj maksimum na 4960 treba im jaca karta ili crossfire za tu zver od procesora ali mantle nece jos dobiti crossfire podrsku tako da nemaju nista jace da mu daju :)
 
Ako se po jutru dan poznaje neko ce da se nosi sa tuzbama od strane deonicara. Cela R9 serija je reklamirana preko Mantle-a a koliko se ovde vidi samo APU profitira ??

Mislis da je 10% "besplatnog" ubrzanja malo?

Treba sacekati, mozda po nezavisinim testovima bude i manje od toga, ali ako bude 10% to je sasvim OK.
 
Mislis da je 10% "besplatnog" ubrzanja malo?

Naravno da je malo za kartu tipa 290x i za taj procesor, naravno. Pogotovo ako se uzme u obzir Hype, grafikoni i svu ostalu " pr " papazjaniju. Po ovom sudeci samo APU profitira a celu R9 mogu da bace u vodu tj sad ce zeleni da trljaju ruke i mineri sa njima jer ako ovako bude meni R9 ne treba. Zasto sad treba da budemo " srecni i sa 10 % " pa zar nije mesecima ovo cudo najavljivano kao " revolucija " nesto sto ce da izbaci Directx ?? I sad je 10 % dovoljno ?
 
Poslednja izmena:
Stigao je 1.2GB patch za BF4, sad se ceka driver.

Evo sta DICE ima da kaze:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/bf4-mantle-live/

mantlerenderernowavaij9sn8.jpg
 
Poslednja izmena:
Ako sam ja dobro razumeo, procenat ubrzanja će biti mnogo veći i sa slabijim Intel procesorima, tako da ne vidim u čemu je problem (koliko nas ima Core i7-4960X cpu?).
 
Naravno da je malo za kartu tipa 290x i za taj procesor, naravno. Pogotovo ako se uzme u obzir Hype, grafikoni i svu ostalu " pr " papazjaniju. Po ovom sudeci samo APU profitira a celu R9 mogu da bace u vodu tj sad ce zeleni da trljaju ruke i mineri sa njima jer ako ovako bude meni R9 ne treba. Zasto sad treba da budemo " srecni i sa 10 % " pa zar nije mesecima ovo cudo najavljivano kao " revolucija " nesto sto ce da izbaci Directx ?? I sad je 10 % dovoljno ?

Izdvojio si samo jedan set rezultata, i to najskuplje kombinacije koju najmanje ljudi koristi :)

Evo na primer ovo...

A10-7700K CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 40.9% improvement

Da li je i 40% malo?

Mantle (ako bude radio sa ovim ubrzanjima i bude imao dovoljno optimizovanih naslova) uradice bas ono sto mu je i namena - podici ce prodaju skupljih Radeona (a time i ASP) jer ce maksimum iz kartice moci da izvuku i ljudi koji nemaju CPU od 400+ EUR, a donece dodatnu komparativnu prednost njihovim APU-ima jer smanjuje zaostatak u CPU delu koji imaju u odnosu na Intel.

Naravno, ako se ovi rezultati pokazu kao tacni ;)
 
Izdvojio si samo jedan set rezultata, i to najskuplje kombinacije koju najmanje ljudi koristi :)

Evo na primer ovo...

A10-7700K CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 40.9% improvement

Da li je i 40% malo?

Mantle (ako bude radio sa ovim ubrzanjima i bude imao dovoljno optimizovanih naslova) uradice bas ono sto mu je i namena - podici ce prodaju skupljih Radeona (a time i ASP) jer ce maksimum iz kartice moci da izvuku i ljudi koji nemaju CPU od 400+ EUR, a donece dodatnu komparativnu prednost njihovim APU-ima jer smanjuje zaostatak u CPU delu koji imaju u odnosu na Intel.

Naravno, ako se ovi rezultati pokazu kao tacni ;)

Evo ovako imaš 1 fps pa performanse porastu na 2fps to je ubrzanje od 100%. Imas 30 fps pa poraste na 35 to je povećanje od 16% šta bi radije koristio?
 
Evo ovako imaš 1 fps pa performanse porastu na 2fps to je ubrzanje od 100%. Imas 30 fps pa poraste na 35 to je povećanje od 16% šta bi radije koristio?

Stoji, ali tako je sa svom statistikom ;) Dice rezultati mnogo vise govore, jer imas i konkretne rezultate.

Realno, ovde govorimo o kartici od ~500EUR koja vise nece biti bottleneckovana jeftinim procesorima ;)
 
Dice rezultati mnogo vise govore, jer imas i konkretne rezultate.

Jaoooo Samo nemoj o njihovim rezultatima :) pa ovi lazu za sve pare. Nista bez " nezavisnih " testova i ja bih voleo da gresim.
 
Nazad
Vrh Dno