Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Pozvao sam poštin korisnički servis i tamo mi rekoše da nemaju praćenje međunarodnih pošiljki UA. Kažu da mogu da pišem potražnicu u lokalnoj pošti i da na to moraju da mi odgovore.
Ali evo sad na sajtu pošte vidim da se potražni postupak ne može pokrenuti za neregistrovane pošiljke.
I ne treba im praćenje.
Ne tražiš ti da ti kažu gde je pošiljka sada, već da li je fizički u lokalnoj pošti ili ne.
To se proveri za dva minuta na licu mesta.
 
To sam ih i pitao ali rekoše da ne mogu da izdaju nikakav papir ni mejl. Šta konkretno da im tražim odnosno kako da dobijem neki dokaz da to nije kod njih?
 
***, ko da je to neka nauka, pisi:
"Pomaze bog, ja taj-i-taj sa adrese te-i-te ocekujem posiljku tu-i-tu iz daleke Kine, od brata Sija pa me interesuje da li je to prispelo u vasu poslovnu jedinicu xxxxx ili je prosledjeno za dostavu?
Hvala najlepse, iskreno vas, zahvalan do groba (a ako treba i nakon) taj-i-taj.".
 
Nakon toga imaš opciju revizije pred živim stvorom u naredna 24 časa, ali uz pisanije moraš da dostaviš dokaz da pošiljka nije u lokalnoj pošti.

Ako nemaš to da prikačiš, gubiš dispute i slučaj se zatvara.
Sve si tacno napisao, potvrdjujem svojim iskustvima. Jedino ovo gore sto sam quote: Nazalost ni tu nema pravila, nego kako se braci kinezima digne. Ja sam im uz gore pomenutu zalbu attach-ovao mejl nase poste gde nasa posta kaze da ne zna gde je pomenuti paket i izgubio sam zalbu. Mejl nase poste bio je na Engleskom jer sam inicijalni mejl napisao na Engleskom i zamolio ih da tako i odgovore, zbog razloga za koji mi treba.

Generalno, kako citam topik, drago mi je da dosta vas ima srece i da vam sa debelim zakasnjenjem stizu UA*********HU (ali ipak stizu). Ja nikad nisam ranije obracao paznju da li je tracking available ili unavailable, gledao sam samo da je free shipping ili najjeftiniji. Prvi moji paketi koji su isli preko UA HU, naruceni su pocetkom jula. U medjuvremenu sam nastavio da narucujem ne obracajuci paznju dok nisam skontao da UA HU nije u redu, tj. dok mi nisu oboreni prvi disputes. Rezime je da mi je od jula do dana dansnjeg od 10 UA HU paketa stigao 1 vrlo brzo, a ostalih 9 nisu i verovatno nikad nece. Na 4 disputes je odgovorio prodavac i vratio pare, ostalih 5 je odmah na pocetku uletao Aliexpress i obarao dispute.

Naravoucenije: Gledam sad samo gde je tracking available za par dolara postarine. Npr. Cainiao standard for special goods (ali samo taj for special goods, nijedan drugi) stizu uvek za ~13, max 20 dana.
 
Evo vec treca sitnija porudzbina sa aliexpressa mi ne stize i ne prihvataju mi despute. Navodno oni vide da je stiglo. Bio sam i do poste , naravno nema. Ne znam sta se desava. Ne znam da li postoji mogucnost da kao adresu stavim jedan od ovih pametnih ulicnih kutija poste, imam jednu bas ispred posla, da mi stigne onaj kod i da lepo mi tu dostave? Moguce da ne moze kad se salje ovako iz Kine.
 
Sta su pametne ulicne kutije, mislim da to ima samo dexpres koji se zove paketomat. A ako se dobije potvrda da nije paket stigao iz poste kako se to prilozi mislim jel to kao medjunarodni papir pa se vidi tacno ili treba da se prevodi ili sta vec?
Ja hocu da narucim robu u vrednosti 150 dolara da skinem sa kartice pare pa iscitavam par dana sve oko narucivanja, pa ako mi nece pola stici stvari onda mi se ne isplati. Probao sam da nadjem na engleskom i srpskom kako tacno funkcionise dostava ali bezuspesno, jer ne kontam bas kako nesto za dzaba ili 2 dolara stize iz kine u srb. Da li neko ima neki link ili da kaze bar koje su osnovne razlike izmedju ovih razlicitih kineskih nacina dostave, koje su najbolje opcije, ae standars shiping koliko sam primetio uglavnom ima traking, covek gore preporucuje Cainiao standard for special goods, a negde sam procitao da prodavci salju i na drugi nacin mimo onog na koji si narucio.
A i generlano uporedjivao sam AE cene u odnosu na KP cene nekad deluje da je KP jeftiniji. Mozda ja ne znam da trazim.
Screenshot_2022-11-22-22-39-43-038_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
Ovo prvi put vidim ae selection saver, ima tracking, brze stize u odnosu na ovu drugu opciju a ta druga je bila izabrana po defaultu
 
Poslednja izmena:
@Nikollo




Nisam siguran sta je AE Selection Saver i AE Saver Shipping
i da li te posiljke stvarno imaju pracenje.

Cainiao SFSG tj. SunYou su registrovane posiljke koje idu preko Litvanije.
 
Ajde da napišem, ono što su kolege pisale da je odobravanje dispute totalno situaciono sa dokazom ili bez njega, se potvrdilo kao tačno.

Mene juče glat odbili i presudili u korist prodavca iako sam imao urednu izjavu lokalne pošte da paket taj i taj broj nije tamo.

Izrecitirali onu mantru "odi u poštu i pokupi paket" i zatvorili dispute.

Klošari.
 
^ I ja imam problem sa dispute-om. Poručio sam 8 ekstendera za ventilatore, stiglo je 5. Kontaktirao prodavca, pravi se lud. Otvorio dispute, poslao slike sa "Poručio X, stiglo Y." AliExpress odbio dispute, rečima da odem do pošte i potražim paket tamo. Više puta sam pokušavao da objasnim da je paket stigao, ali nije unutra sve što je trebalo. Ali ponavlja da idem do pošte. Haos.
 
Nisam kupovao preko alija pola godine npr. ali pre toga nisam imao nijedan problem sa dispute, uvek su mi uvažili kada paket nije stigao, ali vidim da se to izgled menja i da su ljudi nemoćni da nešto učine. Ne znam kako dalje, ako mogu tako da vas otkače a državu baš briga.
 
Ni ja nisam imao problem sa dispute-om sve do sada. Nisam morao puno puta da pokrećem dispute, a imao sam zaista veliki broj porudžbina. Jednom sam čak dobio novac natrag samo kontaktiranjem supporta, jer je vreme za dispute isteklo, a support je uvažio screenshotove gde prodavac u privatnoj prepisci priznaje grešku i kaže da će mi vratiti novac (što se nikada ne bi desilo, jer je počeo od danas na sutra da odlaže). Ali vremena se menjaju, sada su počeli da zezaju.
 
Sta su pametne ulicne kutije, mislim da to ima samo dexpres koji se zove paketomat. A ako se dobije potvrda da nije paket stigao iz poste kako se to prilozi mislim jel to kao medjunarodni papir pa se vidi tacno ili treba da se prevodi ili sta vec?
Ja hocu da narucim robu u vrednosti 150 dolara da skinem sa kartice pare pa iscitavam par dana sve oko narucivanja, pa ako mi nece pola stici stvari onda mi se ne isplati. Probao sam da nadjem na engleskom i srpskom kako tacno funkcionise dostava ali bezuspesno, jer ne kontam bas kako nesto za dzaba ili 2 dolara stize iz kine u srb. Da li neko ima neki link ili da kaze bar koje su osnovne razlike izmedju ovih razlicitih kineskih nacina dostave, koje su najbolje opcije, ae standars shiping koliko sam primetio uglavnom ima traking, covek gore preporucuje Cainiao standard for special goods, a negde sam procitao da prodavci salju i na drugi nacin mimo onog na koji si narucio.
A i generlano uporedjivao sam AE cene u odnosu na KP cene nekad deluje da je KP jeftiniji. Mozda ja ne znam da trazim.
Pogledajte prilog 365034
Ovo prvi put vidim ae selection saver, ima tracking, brze stize u odnosu na ovu drugu opciju a ta druga je bila izabrana po defaultu
Meni je od 13 porudžbina koje su napravljene istog dana stiglo 12. Nije stigla samo jedna veće vrednosti (3 proizvoda kod istog prodavca) koja je poslata preko "Aliexpress Selection Saver".
Ako Ali ovako nastavi da odbija obeštećenja moraće da se kupuje sa drugih platformi.
 
Nisam kupovao preko alija pola godine npr. ali pre toga nisam imao nijedan problem sa dispute, uvek su mi uvažili kada paket nije stigao, ali vidim da se to izgled menja i da su ljudi nemoćni da nešto učine. Ne znam kako dalje, ako mogu tako da vas otkače a državu baš briga.
Ni ja nisam imao problem sa dispute-om sve do sada. Nisam morao puno puta da pokrećem dispute, a imao sam zaista veliki broj porudžbina. Jednom sam čak dobio novac natrag samo kontaktiranjem supporta, jer je vreme za dispute isteklo, a support je uvažio screenshotove gde prodavac u privatnoj prepisci priznaje grešku i kaže da će mi vratiti novac (što se nikada ne bi desilo, jer je počeo od danas na sutra da odlaže). Ali vremena se menjaju, sada su počeli da zezaju.
Mislim da je bila priča na forumu da se poslovna politika Ali prema kupcima promenila od momenta kada su drugi osim Džeka Ma npr. država Kina, SoftBank Group i sl. uleteli u suvlasništvo nad Alibabom i Aliexpress-om.
Mislim da bukvalno imaju instrukciju da dispute rešavaju u korist prodavaca.
 
Porucio zadnjih dana avgusta vise fleški od 64-128gb ove za 4-5$, da vidim kakve su (nikakve naravno), da mi posluze da natrpam polako sta treba pa da se odnese gde treba...
Od njih 6 narucenih isti dan od razlicitih prodavaca 2 nisu stigle, 1-3 dan pred istek zastite zatrazim povrat novca.
Za jednu mi vrate pare za drugu ne vrate.
Ista ova prica idi u postu idi u postu.
Na pracenju posiljke pise da je za 10-ak dana bila u Beogradu u pošti zaduzena za isporuku.
Nije mogla ni u najbolje doba pre korone da stigne za 10 dana u BG iz Kine.
Od 11.9.'22. (11.sept.2022) pise da je ovde... aliexpres naravno odbio zalbu i propade 4,55€.
Malo sta bi mi bilo draze od da mi dodju obe fleske.
Necu im vise nikad ni jednu zakasnelu posiljku prijaviti, ionaku su sve osigurane kod druga Sija u posti prilikom slanja...
Od sada prvo ebay (iako je nesto skulji) pa tek onda ova mao-si "plati mi dodjem ti majke mi" varijanta...
 
Da sam na mestu vas kojima su tako odbili refundaciju, ne bi me mrzelo da pokrećem chargeback, pa makar iznos bio $1.
 
Bio sam danas do poste opet, kazu mi da je sad novo pravilo da sve stize u paketomat ako ne nadju vlasnika na adresi. Reko super a sto mi nije stigla poruka ili bilo kakvo obavestenje , kaze znaci da jos nije stiglo kod nas. Cisto da znate, da navodno, ako ne nadje vlasnika postar, po automatizmu prebacuje u paketomat i stize obavestenje sms-om i podize se tamo. Kaze od skoro je sa svim paketima tako, kada ne nadju vlasnika na adresi.
 
Što se tiče ovih problema sa dispute ne treba isključiti mogućnost ni da je to poslovna politika za Balkance. Pretpostavljam da je bilo nemalo zloupotreba gde su ljudi javljali da nešto nije stiglo a stiglo je, da je stiglo neispravno i sl. i kada su ovi iz Alija podvukli crtu i uporedili naš region sa ostalima došli su do zaključka da ih neko ovde mariše. Naravno, ne upirem prstom ni u koga ovde sa foruma, ali znate kako je to i u životu, zbog nekolicine neodgovornih i kvarnih ispašta poštena većina. Takođe, ne treba zanemariti ni mogućnost mahinacije kod samih carinika ili poštara, što opet ne znači da su svi carinici ili poštari takvi, ali dovoljna je nekolicina da nas sve skupa stavi na "crnu listu".

Ja sam ovih dana imao 3 dispute, sva 3 puta stigle iskrivljene futrole za telefone, u sva tri slučaja u roku od dan-dva rešeno u moju korist i refundirana mi sredstva. Naravno, morao sam da priložim slike kao dokaze u kakvom su stanju futrole.
 
^ to oko paketomata zapravo i nije losa stvar, samo ako zazivi.
 
Kazu u postinom korisnickom da moze da se paketomat stavi kao adresa primaoca ako nema carinskih troskova.
 
Ma ja da moze odmah bi stavio paketomat , meni ispred posla odma. Ali kako ja da znam da li ce nekom pametnjakovicu na carini da padne na pamet da udari carinske troskove. Pricam o onim stvarima tipa 30-40e, znam da su ljudi pricali da oni procene ponekad da to ipak prelazi 50-70e i naplate carinu.
 
Jel vi pricate da se unese adresa paketomata odma na aliju kod porucivanja?
A sta se desi ako ima carine ili pdva a stavio si adresu paketomata onda ostane u posti do izmirenja, mislim koja je razlika da li ce biti ili ne carine?
 
Meni je za ovolike posiljke godinama,nije jedna stigla,dobio povrat i jedna je bila onaj plasticni subler koji mi je stigao polomljen,takodje dobio povrat.
 
Zasto meni juce i danas sve stvari nemaju dostavu za srb
Evo primer kako to izgleda

Screenshot_2022-11-24-10-18-41-954_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
 
Poslednja izmena:
Mada se desi kad stisnem continue izbaci normalno order confirmation
I moze place order
Cini mi se da sam juce jednu stvar isto tako narucio i cini mi se da je potvrdjeno od strane prodavca ili cak poslato
 
Da li spor može da se otvori ponovo ako se zatvori sa moje strane? Nešto mi nije stiglo još a prodavac mi predlaže da zatvorim spor i sačekam još neki dan. Ali svakako odgovorio u korist prodavca, kontra tužbu nisam podnosio.
 
Da sam na mestu vas kojima su tako odbili refundaciju, ne bi me mrzelo da pokrećem chargeback, pa makar iznos bio $1.
Kako, kome?
@dragancce

Posiljke iznad 5$ u vecini slucajeva imaju puno pracenje...
Naravno da nemaju...
Da li spor može da se otvori ponovo ako se zatvori sa moje strane? Nešto mi nije stiglo još a prodavac mi predlaže da zatvorim spor i sačekam još neki dan. Ali svakako odgovorio u korist prodavca, kontra tužbu nisam podnosio.
Stara kineska fora, ne nasedaj...
 
Banci čiju si karticu koristio za plaćanje, s tim što, čini mi se, mobi ne radi chargeback uopšte. Proces može da potraje oko mesec dana, možda i duže, ali do sada se svaki put rešavao u moju korist.
 
Banci čiju si karticu koristio za plaćanje, s tim što, čini mi se, mobi ne radi chargeback uopšte. Proces može da potraje oko mesec dana, možda i duže, ali do sada se svaki put rešavao u moju korist.
Ako ti nije teško napiši gde šta i kako, uopšteno naravno...
Na prvu mi ovo deluje kao nemoguća misija.
Nadam se da znaš da Ali odmah nakon dostave predmeta (ako potvrdiš da je predmet stigao u ispravnom stanju) ili rešenog dispute, pare transferiše prodavcu, tako da mi deluje prilično nemoguće da banka bilo šta tu može da uradi obzirom da se pare uplaćuju na račun Ali platforme (gde se više ne nalaze u momentu kada pokrećeš chargeback), a ne na račun nekom prodavcu Jao Miletu iz Kine.

I ovo što kažu kolege niko ne kuka za dolar dva, ali "kukam" jer mi:
1. treba predmet koji sam poručio i platio,
2. dolar po dolar, ode 200 dolara...

EDIT: Ako pišeš na osnovu iskustva sa platnim pormetom neke od "normalnih" zemalja, zaboravi, u Srbiji ništa normalno ne funkcioniše...
 
Vrh Dno