Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Ja sam juče (danas probao ponovo) hteo da uzmem nešto i kad izaberem u korpi šta hoću da platim, odem na Checkout
izbaci mi blanko stranicu gde se kao učitavaju stavke za potvrdu izbora međutim nikad se ništa ne učita samo "trče" ove sive trake i to je to.
1661630452581.png
 
Adblock?
Probao sa telefona ili još bolje iz aplikacije?
 
Ja sam juče (danas probao ponovo) hteo da uzmem nešto i kad izaberem u korpi šta hoću da platim, odem na Checkout
izbaci mi blanko stranicu gde se kao učitavaju stavke za potvrdu izbora međutim nikad se ništa ne učita samo "trče" ove sive trake i to je to.
Pogledajte prilog 353605
Probaj da osvežiš, to se obično dešava kad se stranica ne učita iz nekog razloga.
 
Izgleda da su nešto menjali na sajtu. u operi mi je prošla porudžbina u FF (starija verzija) neće iako je pre nedelju dana radilo sve normalno.
 
Nisam kupovao preko AE već duže vreme. Znam da jedno vreme pošiljke nisu stizale..AE se iskvarili, ranije su štitili kupce, sada štite prodavce i sl.
Sve ti je istina, ili se situacija promenila ?
 
Ako možeš da biraš opcije slanja, izaberi "Cainiao for special goods", idu preko Litvanije i relativno brzo stižu.

Ove jeftinije/besplatne idu preko Mađarske i bukvalno je lutrija kada će i da li će stići, prelistaj par strana unazad iskustva članova :)
 
Ako možeš da biraš opcije slanja, izaberi "Cainiao for special goods", idu preko Litvanije i relativno brzo stižu.

Ove jeftinije/besplatne idu preko Mađarske i bukvalno je lutrija kada će i da li će stići, prelistaj par strana unazad iskustva članova :)
U slučaju da ne stigne, nakon AE zaštite, novac ti refundiraju, ili pojeo vuk magarca ?
:)
 
Mislim da je i to lutrija, koliko sam uspeo da ispratim, srećom (za sada) nisam imao takvih situacija... Javiće se neko ko je imao skorija iskustva ;)
 
@Syntaur

Veoma je mali broj clanova foruma koji ucestvuju na temama o online prodaji.
Uglavnom se javljaju samo oni koji imaju problem sa isporukom.

Uopste nemamo realnu sliku celokupne situacije...

Nije se AE drasticno iskvario , samo nece da tolerisu situaciju
u pojedinim jedinicama Poste Srbije.
Za neregistrovane posiljke koje imaju status da su stigle u Srbiju
vise ne odobravaju refund ( ako ne stignu na kucne adrese ).
 
Ja sam primetio da mi neki malo poznatiji brendovi ne stižu, a ove gluposti sve stižu. Dakle, neko ukrade nešto što misli da vredi. Konkretan primer je vention kabl, nemoguće baš da mi 3 puta ne stiže, a iz različitih prodavnica. Svaki put mi je odobren refund iako je išlo preko Mađarske, i imam onaj neki platinum, diamond ili koji status, možda i zato radi refund. Više me nervira što ne stiže, nego što bi kasnilo mesec dva.
 
@sasa022
Nisam skoro naručivao a zadnja HU pošiljka mi je stigla prošlog meseca i koliko me sećanje služi sve su stigle a i ako je nestala neka sigurno je bio refund, da li što je poštar OK lik ili sreća pojma nemam. U celoj priči od kada su krenule HU pošiljke čudno je što je poslednji status objavljen od strane AE a Madjarska pošta se nigde ne pojavljuje u priči jer kod neregistrovanih pošiljki jedino postoji status kada pošta slanja objavi da je predala pošiljku prevozniku i tu se završava priča, statusi logistike se pojavljuju dok pošiljka ne stigne do zemlje preko čije pošte se šalje. U temi valjda praćenje pošiljki pisao sam da AE je imao velike gubitke 2020. a do skoro su im akcije bile u padu, šta se dogadja u celoj priči ko zna šta se dogadja jer u početku HU pošiljke su kasnile debelo pa su ubrzali i stizalo je za 3-7 dana od zadnjeg statusa a iz vašeg pisanja vidim da sad dosta pošiljki "nestaje", možda je pometnja u HU pa ni sami ne znaju kojim redom prosledjuju.
 
Ja sam se preselio u drugi deo grada i od onda sve mi je stiglo u roku od 20-25 dana od poručivanja. Ovaj poštar ovde sve donese, dok je onaj na staroj adresi donosio posle 3 meseca ako i donese. Na staroj adresi polovina pošiljki mi nije isporučena dok na novoj od kada sam ovde već 3 meseca mi sve stiže, jedno dvadesetak paketića.
 
@dokolica

Pokusao sam preko administratora foruma da pokrenem anketu ili molbu
da se javi veci broj clanova i iznese svoja iskustva sa trgovinom na AE,eB,....
Nazalost , nisam dobio podrsku i nemamo pravi uvid u situaciju.
Veoma retko se javljaju clanovi foruma koji nemaju problema.

Na par naloga koje pratim vec mesecima nije bilo neisporucenih posiljki.
(sve isporuke idu preko LPC St.Pazova )

UA...HU posiljke imaju identicne statuse i u Srbiji i u Hrvatskoj i kada
pise At local delivery center to gotovo sigurno znaci da je posiljka stigla u
Srbiju ili Hrvatsku. ( uvek moze da se desi da po koja posiljka zaluta ili
bude unistena , ali to je apsolutno zanemariv broj )

SunYou statusi za neregistrovane posiljke nikada nisu bili precizni , pa se i
sada desava da posiljki posle statusa da su navodno stigle u Srbiju nema po
vise od mesec dana

Clanovi foruma koji se zale da im posiljke ne stizu verovatno su imali
veliki broj zahteva za refund pa im AE sada odbija sve zahteve.
 
Ja sam u subotu imao zanimljiv razgovor sa službenicom lokalne pošte.
Naravno ponovo je tražila da ja dođem u poštu i pokupim NEREGISTROVANE PAKETIĆE koji su mi stigli putem Aliekspresa.
Ovaj put sam odbio jer stvarno nemam vremena da radim njihov posao, daleko je a nisu mi nikako usput.
Juče stiže JEDAN paket (i to samo onaj koji je bio na carini, koji je bio u lokalnoj pošti zadužen za dostavu od 05.09. i čije praćenje je bilo moguće), od najavljenih neregistrovanih ni traga ni glasa.
Nisam bio kući da pitam poštara gde su neregistrovani paketići koji su najavljeni.
Ako ne stignu za par dana, zvaću da vidim šta je, ali vrlo verovatno da su "dobili noge" od momenta kada su predati kuriru na isporuku, jedino što eto prvi put imam bar neki trag da je to tako (naravno, nisam snimao razgovor, a službenica će sigurno negirati).
 
@Čika_Kure
Novim poštarima i onima sa PP ugovorom obično ne daju da nose tu vrstu pošiljki, trkni do pošte dok je još vruće.
Ja sam prošle godine ostao bez 2 pošiljke baš u vreme kad je redovni poštar bio na odmoru, sećam se toga jer su mi pošiljke trebale za juče (nisu bile glomazne ali malo teže). Na svakoj pošiljci piše šta je upakovano a klincima danas engleski bolji od maternjeg jezika, za tih 15-20 dana klinac mi doneo samo jednom "kulturno" vezano gumicom nekih 8-9 komada na gomili. "Starim" poštarima je frka jer ne znaju da li će ih kontrolisati i ako muljaju možda po neki koristi priliku u sezoni godišnjih odmora kada se pokrivaju pa utrči na još 2-3 reona
 
^ @sasa022 Valja li taj punjač? Probao?

Elem, kineščad izgleda ima novu foricu.
Stiglo mi par sitnih gadžeta za komp, 24pinski i 8pinski adapter, mrežica za prašinu i sl...
Naravno sve urnisano.
Adapteri bukvalno ogrezli u rđu (ne pada mi napamet da ih približim, a kamoli prilključim na komp), mrežica sva izgužvana i od m2 neću moći iskoristiti skoro ništa...
E sad, nova forica je da živina traži da se proizvod vrati pre refunda da bi se uverili u stvarno stanje, jer su svesni da se većina ljudi neće j.bavati sa slanjem pošte, plaćanjem poštanskih usluga pa čekanjem refunda i povrata plaćene pošte, za nešto što košta par USD...

Da ne bude zabune to tako funkcioniše na Ebay u većini slučajeva i donekle je i normalno da je taj postupak, ali Ebay insistira da prodavac u tom slučaju kupcu uplati novac za slanje (čak ima i kratak rok da prodavac to uradi, a ako taj rok istekne kupac zadržava i predmet i dobija full refund). Na Ali je to obrnuto jer kupac treba da kreditira nesavesnog prodavca, bukvalno više meseci koliko treba da roba bude vraćena prodavcu, ako ikad uopšte stigne do njega...
 
Kakva su vam iskustva sa narucenim baterijama za telefone? Narucih bateriju za Mi 10, kinez ga upakovao u neki zvucnik. Kontam da ce carina da razjebe to
 
Nema problema sa isporukom, ali nisam kupio preko Alija bateriju koja nesto posebno vredi.
Sve su bile kratkog veka, od pola godine do godinu i nesto malo.
 
Naduvaju se ili?
Bitno mi da preguram period do novog fona, ova je pred eksplozijom, izbila mi i zadnji poklopac :)
 
Baterije se jako teško uvoze same za sebe (spadaju pod neke specijalne propise i način slanja) ako najuše da se radi o bateriji piši propalo...dakle paradoks ali je tako mobilni sa baterijom može ali sama baterija za isti taj mobilni teško...
 
^ @sasa022 Valja li taj punjač? Probao?

Elem, kineščad izgleda ima novu foricu.
Stiglo mi par sitnih gadžeta za komp, 24pinski i 8pinski adapter, mrežica za prašinu i sl...
Naravno sve urnisano.
Adapteri bukvalno ogrezli u rđu (ne pada mi napamet da ih približim, a kamoli prilključim na komp), mrežica sva izgužvana i od m2 neću moći iskoristiti skoro ništa...
E sad, nova forica je da živina traži da se proizvod vrati pre refunda da bi se uverili u stvarno stanje, jer su svesni da se većina ljudi neće j.bavati sa slanjem pošte, plaćanjem poštanskih usluga pa čekanjem refunda i povrata plaćene pošte, za nešto što košta par USD...

Da ne bude zabune to tako funkcioniše na Ebay u većini slučajeva i donekle je i normalno da je taj postupak, ali Ebay insistira da prodavac u tom slučaju kupcu uplati novac za slanje (čak ima i kratak rok da prodavac to uradi, a ako taj rok istekne kupac zadržava i predmet i dobija full refund). Na Ali je to obrnuto jer kupac treba da kreditira nesavesnog prodavca, bukvalno više meseci koliko treba da roba bude vraćena prodavcu, ako ikad uopšte stigne do njega...
To je neka nova politika na Aliju ili pojedinačni prodavci tako traže? Meni se nikad nije desilo da mi traže da vratim predmet pre refund-a, a gomilu refund zahteva sam slao. Realno se ne bih cimao da šaljem nazad osim ako je neki veći iznos u pitanju. Onda je za neregistrovane pošiljke lakše reći da nije ni stigla nego se objašnjavati i slati im nazad pošiljke :D
 
To je neka nova politika na Aliju ili pojedinačni prodavci tako traže? Meni se nikad nije desilo da mi traže da vratim predmet pre refund-a, a gomilu refund zahteva sam slao. Realno se ne bih cimao da šaljem nazad osim ako je neki veći iznos u pitanju. Onda je za neregistrovane pošiljke lakše reći da nije ni stigla nego se objašnjavati i slati im nazad pošiljke :D
To im je taktika od nedavno (meni prvi slučaj).

Ne pratiš na času, ako kažeš da pošiljka nije stigla Ali automatski presuđuje u korist prodavca sa obrazloženjem da je pošiljka šatro u lokalnoj pošti i da ti trebaš samo da je pokupiš (bar za pošiljke iz Mađarske koje čine 99% svih neregistrovanih pošiljki koje se iz Kine šalju za Srbiju).

A kao što sam napisao, ako pošiljka stigne, a oštećena je, sad pored dokaza oštećenja (slike ili video) traže da se predmet vrati nazad prodavcu pre refunda. Mislim da je to do prodavca, kako se ko snađe, ovaj koji je meni tražio je pokvaren do srži, pošto je prvo tvrdio da na slici uopšte nisu njegovi predmeti (tj. one koje je on poslao), a kad sam poslao dodatni video predmeta sve sa kovertom (inače naplatio i dupli šiping a poslao u jednoj koverti), onda je tražio da se vrati pošiljka za Kinu. Prevarant klasični sa hiljadama pozitivnih ocena i napucanim feedbackom.

Možda se neće svi prodavci dosetiti da tako rade, jer ako se dosete, matirani smo, i možemo se smo nadati da sve stigne i da stigne u ispravnom stanju...
 
Naduvaju se ili?
Bitno mi da preguram period do novog fona, ova je pred eksplozijom, izbila mi i zadnji poklopac :)
Zar nije bilo logicnije kupiti bateriju kod nas umesto što rizikuješ ozbiljan požar koji može sa izazove baterija u takvom stanju?
 
@Čika_Kure
U svakoj prodavnici su napisani uslovi prodaje ne samo na AE već i na svim ostalim platformama tog tipa, koje skoro niko od nas ne čita, gde svaki trgovac pokušava da se ogradi odnosno da ima manju štetu kao i u svakoj trgovini što se radi. Ranije se vrtelo jako puno robe a i sakupljali su zvezdice pa su padali olako full refundi i za neprimljenu pošiljku a i za oštećenu stvar bez povrata. Sada su druga vremena i teško da se natrči na nekog prodavca koji će ići mimo definisanih pravila na koje si pristao kupovinom u toj prodavnici. Moje iskustvo je da u slučaju prijema oštećene stvari pa i čak da je neupotrebljiva bolje je tražiti refund u nekom %, bar se koliko toliko smanji šteta, normalno to se odnosi na jeftinije pošiljke. U nekim prodavnicama sa ozbiljnim stvarima znači 100+e i sa slanjem preko DHL i sličnih službi sam natrčavao na uslove gde u slučaju da pošiljka ne stigne prihvataju refund bez troškova slanja.
 
@Čika_Kure
U svakoj prodavnici su napisani uslovi prodaje ne samo na AE već i na svim ostalim platformama tog tipa, koje skoro niko od nas ne čita, gde svaki trgovac pokušava da se ogradi odnosno da ima manju štetu kao i u svakoj trgovini što se radi. Ranije se vrtelo jako puno robe a i sakupljali su zvezdice pa su padali olako full refundi i za neprimljenu pošiljku a i za oštećenu stvar bez povrata. Sada su druga vremena i teško da se natrči na nekog prodavca koji će ići mimo definisanih pravila na koje si pristao kupovinom u toj prodavnici. Moje iskustvo je da u slučaju prijema oštećene stvari pa i čak da je neupotrebljiva bolje je tražiti refund u nekom %, bar se koliko toliko smanji šteta, normalno to se odnosi na jeftinije pošiljke. U nekim prodavnicama sa ozbiljnim stvarima znači 100+e i sa slanjem preko DHL i sličnih službi sam natrčavao na uslove gde u slučaju da pošiljka ne stigne prihvataju refund bez troškova slanja.
Sve ja to razumem, ali ne diktira uslove pojedinačni kupac već Aliexpress, kao servis preko kojeg oni prodaju, a mi kupujemo proizvod, a njima u uslovima korišćenja piše:

"MONEY BACK GUARANTEE
We promise your money back if the item you received is not as described, or if your item is not delivered within the Buyer Protection period. You can get a refund 15 days after the claim process finishes. This guarantee is in addition to and does not limit your statutory rights as a consumer, as granted by all mandatory laws and regulations applicable in your country of residence."

Dakle, ovde najčešće nemamo dokaz da je prodavac dostavio robu kupcu, pa me interesuje na osnovu čega Ali rešava zahtev za refundaciju u korist prodavca?

Jasno ti je da Ali roba nije vrhunskog kvaliteta i da ju je bolje zaobići osim ako je baš jeftina, a sa visokim troškovima prevoza to nije, pa samim tim i nije konkurentna...
 
Izgleda da teško prodavci sad mogu da muljaju sa duplim brojevima i neslanjem pošiljke jer im AE verovatno dodeljuje broj i šalje kurira logistike da pokupi zato se često i dogadja da prodavci otkazuju narudžbinu, vidiš da više nema ni dogovora u stilu aj mi pošalji preko TR i sl. Ne znam kakav dogovor ima AE sa poštama preko kojih se šalje ali najverovatnije imaju uvid u kretanje pošiljke, čak i neregistrovane pošiljke su osigurane a obeštećenje za izgubljenu pošiljku plaća pošta zemlje na čijoj je teritoriji izgubljena. Sve pošte Sveta su toliko zatvorene sa informacijama da je to ludilo, u nekima za izgubljenu pošiljku kao primalac upućuju te na zaštitnika gradjana i to je jedina komunikacija koju možeš da imaš. Šta se dogadja pojma nemam ali ja sam napravio pauzu sa kupovinom skoro 2 meseca.
Što se tiče garantovanog povrata novca AE verovatno ima neki papir da je pošiljka stigla u zemlju krajnje destinacije ili možda i nemaju ali ostavljaju tebi da pribaviš dokaz da pošiljku nisi primio, odgovor koji ćeš dobiti i sam znaš.
 
@dokolica moja jedina obaveza kao kupca je da platim poručeno i ništa više...
Ako nisu znali kako se radi mogli su da prekopiraju EB model gde u slučaju zahteva za refundaciju zbog neprispele pošiljke prodavac ima par dana da dokaže da je roba dostavljena kupcu, ako to ne može da dokaže predmet se rešava u korist kupca.
Da je takav model i na AE, zamislio bi se kinez da li će nešto slati neregistrovanom pošiljkom gde niko živi u lancu dostave ne zna gde je pošiljka, što bi mi bilo i ok da je sva odgovornost na prodavcu, pa neka šalje kako hoće...

P.S. više puta smo pisali sa kinezima nema dogovora oko načina slanja pošiljke, možeš ti da tražiš šta hoćeš, čak i platiš dodatno, on šalje kako on hoće...
 
Nazad
Vrh Dno