Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Da ponovimo još koji put...

Order arrived at destination country ne znači NIŠTA dok se tracking broj ne pojavi na sajtu naše pošte. Ako je pošiljka sa praćenjem, od momenta pojave na sajtu pošte do isporuke sa vašim potpisom, možete da pratite status. Ako je bez praćenja, ćao zdravo, NIKO ne zna gde je konkretna pošiljka. Ona se u Kini baca u džak, i dalje se više ne skenira. Može biti izgubljena bilo gde, a vrlo često, u poslednje vreme frke sa koronom, uopšte nije ni poslata.

Aliexpress ne zna da li jeste ili niste dobili pošiljku bez praćenja, i vratiće vam pare na reč, čak i ako pošiljku dobijete, a kažete da niste. To niko ne može da proveri. Ali mora da istekne period zaštite, koji je sada zbog frke sa koronom, povećan na maksimum, plus sto trgovac može još da ga prolongira.
 
Naravno, to što ebay a i ali vraćaju pare na reč, možda bih pre rekao vraćaju jer prodavac nema dokaz čak ni da je pošiljku poslao, ne treba zloupotrebljavati. Nije moralno a i posle nekog vremena možete biti suspendovani čak i ako stvarno vam pošta gubi pošiljke. Ebay i allexpress ne zanima vaše obrazloženje u tom slučaju.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 
Naravno, to što ebay a i ali vraćaju pare na reč, možda bih pre rekao vraćaju jer prodavac nema dokaz čak ni da je pošiljku poslao, ne treba zloupotrebljavati.

Tako je. Meni je stigla jedna posiljka od 7.5e dva meseca posto mi je novac refundiran. Kinez se bas iznenadio kada sam ga obavestio, dogovorili se o placanju i dao mi neke popuste za kasnije.
 
@ otkaz

I ti pricas isto sto u Posti pricaju godinama umesto da urade nesto korisno i upotrebe resurse koje poseduju.
Oni se i dalje kao pijani plota drze zastarelih normi i dalje pricaju i tvrde kako nemaju podatke o neregistrovanim posiljkama :( :(

Sve me podseca na "pametnjakovice" koji sede pored ispravnog bojlera i zale se kako nemaju toplu vodu.

Posta Srbije se hvali kako ima najsavremeniji GPC , a i dalje rade po principima od pre 50 godina.

U GPC je verovatno vecina stvari digitalizovana.
Sve posiljke prolaze skener i za svaku moze da postoji podatak u digitalnom obliku.
Niko ne mora da sedi pored linije i da evidentira svaku pojedinacnu posiljku i da to zapisuje na papir.

Dovoljno je da se ti podaci upotrebe .

U par klikova se za gde je posiljka prosla tj. da li je usla u GPC.

Ostaje pitanje zasto se na nivou svetske postanske unije jos uvek koriste propisi od pre pola veka ???
Zasto ulazu u modernu infrastrukturu kada nece da iskoriste potencijale koje pruza ?

Evo imamo i primera da posiljke lutaju po gradovima...
I PAK su uveli i takodje ga ne koriste.


E zato prozivam odgovorne iz Poste Srbije.
Pitam ih ZASTO NECE da koriste resurse koje poseduju ?
 
Pa verovatno zato što nisu plaćeni za to. Tj za neregistrovane pošiljke nisu dužni išta da urade.
I da bi napravili razliku između neregistrovanih i registrovanih. Inače bi svi slali neregistrovanim, a to se manje plaća.

Послато са Mi A2 Lite помоћу Тапатока
 
Polazna pošta prebacuje nešto novca od naplaćene poštarine tranzitnim i dolaznim poštama, u zavisnosti od ukupne težine pošiljki, i tipa pošiljki.
Znači, prema toni obrađenih pošiljki, Kinezi daju nešto para tranzitnim poštama, i nešto našoj pošti.
Za nepraćene pošiljke, taj iznos po toni je sića. Za praćene je mnogo veći.
Ovo je regulisano među poštanskim dogovorima već decenijama.

Praćene pošiljke imaju jednu proceduru, i jedan tretman u SVIM poštama. Nepraćene imaju drugi.
Bukvalno, još u Kini, u jedan džak/kontejner idu nepraćene pošiljke, a u drugi praćene.
Zbog toga se niko neće truditi da nepraćene pošiljke tretira kao praćene.

Za nepraćene, nemojte misliti da su Kineski trgovci nešto pošteniji od naših poštara.
Pogotovo sada kada samo šačica njih (kaže da) podržava slanje u Srbiju i kada im se gleda kroz prste zbog problema sa koronom.

U poslednje vreme, ja sam više problema imao sa kineskim trgovcima, nego sa našom poštom, bar ovde u NS sa lokalnom poštom/carinom/lokalnim poštarom.

....

BTW, PAK neće da koriste pošiljaoci a ne pošta. Ako ga napišeš, pošta će isporučiti po njemu.
Ja sam ga uneo i na adresu isporuke na Aliexpress-u.
 
Poslednja izmena:
U GPC je verovatno vecina stvari digitalizovana.
Sve posiljke prolaze skener i za svaku moze da postoji podatak u digitalnom obliku.
Niko ne mora da sedi pored linije i da evidentira svaku pojedinacnu posiljku i da to zapisuje na papir.

Dovoljno je da se ti podaci upotrebe .

U par klikova se za gde je posiljka prosla tj. da li je usla u GPC.
Ostaje pitanje zasto se na nivou svetske postanske unije jos uvek koriste propisi od pre pola veka ???
Zasto ulazu u modernu infrastrukturu kada nece da iskoriste potencijale koje pruza ?

Evo imamo i primera da posiljke lutaju po gradovima...
I PAK su uveli i takodje ga ne koriste.

Uh...ti mislis da postoji neki ogroman skener kroz koji prolaze vrece sa posiljkama pa se odradi u roku od koje sekunde? Ono, stigne kombi sa aerodroma pun vreca sa posiljkama i samo prodje kroz taj skener i sve je to snimljeno? :D

Ukratko...posiljke stizu u vrecama, vreca se otvori, sadrzaj istrese, odvoje preporucene posiljke od obicnih i svaka preporucena posiljka pojedinacno se skenira. Rucno. Znak da je usla u zemlju. Zatim kada se salje iz GPCa, bilo na carinu bilo ka odredistu, takodje mora svaka da se skenira. Itd. Jednostavno od tih procedura se ne moze pobeci, jer se tako u svakom trenutku zna gde se posiljka nalazi.

Posiljke ne lutaju, vec se zna gde su. Skenirane su. A zasto je neka otisla u BG umesto u NS? Greskom radnika. Ubacio u odeljak za BG umesto za NS. Al' dobro, greske se desavaju svuda u svetu pa i kod nas. Evo ti samo jedan primer iz "vrhunske" poste -

"The stats, published as a result of an investigation by the Onbuy.com website, show that lost letters and parcels generated the highest amount of customer complaints in 2017/18, number 257,366 – the equivalent of 705 per day." https://www.express.co.uk/news/uk/1008056/royal-mail-complaints-lost-post-compensation

I tako dalje da ne sirimo pricu. ;)

Bukvalno, još u Kini, u jedan džak/kontejner idu nepraćene pošiljke, a u drugi praćene.

Da, ukoliko ima mnogo preporucenih one idu u posebne vrece, ukoliko ne, idu u posebnom pakovanju u vrece sa obicnim posiljkama.
 
Poslednja izmena:
Par vas je napisalo da ima problem da ne može dispute da otvori, a par vas je napisalo da je uspešno otvorio dispute i dobio ga ovih dana.

Imam problem što mi ističe Buyer protection, tražio sam produženje od prodavca, iskulirao me je, a Ali mi ne dozvoljava da otvorim dispute za "nije stigla roba", iako pošiljka nema pravi tracking.





Ja koliko se sećam kad istekne Buyer protection više ne može da se otvori dispute za "nije stigla roba", a meni na drugoj slici upravo to traži da sačekam. Jel imao neko ovakvu situaciju?
 
Poslednja izmena:
@ atosovic
@ NShappy

Npr. poste SG ( do Singapura ) ,LV ( do Rige ) ,TR ( do Isanbula ) ,NL ( do Amsterdama ) imaju precizno interno pracenje
neregistrovanih posiljki i to pracenje nam je svima JAVNO BESPLATNO dostupno iako po pravilniku Svetske
postanske unije nisu duzni da pruze tu uslugu.

Posta Srbije ima resurse , pa se pitam ko im brani da naprave svoj interni sistem za pracenje neregistrovanih posiljki koje isporucuju ?
Upotreba sistema ne mora biti obavezna , ali uz simbolicnu naplatu moze svima zainteresovanima da bude dostupana.
Posta moze da ostvari dodatni prihod , primaoci mogu da imaju validne podatke da li je posiljka stigla do lokalne poste
u Srbiji.

@ otkaz

Hoces da kazes da "sitne" neregistrovane posiljke prolaze bez ikakve evidencije kroz ceo sistem ???
Da ne postoji apsolutno nikakva obaveza evidentiranja i u sistemu Carine ???

-----

Cesto sluzbenici u posti ne zahtevaju da se napise PAK , a i mnogi korisnici nemaju pojma sta on predstavlja.

Ja licno sam "vijao" par posiljki iako je bio napisan PAK.

---

@bobale

Ako ne uspes direktno ni posle isteka zastite , pokusaj preko Eva podrske
https://gcx.aliexpress.com/ae/evaenglish/portal.htm
 
@ otkaz

Hoces da kazes da "sitne" neregistrovane posiljke prolaze bez ikakve evidencije kroz ceo sistem ???
Da ne postoji apsolutno nikakva obaveza evidentiranja i u sistemu Carine ???

He, pa dobro, kako mislis da se prate obicne posiljke - razglednice, obicna pisma...to je jednostavno nemoguce. Ukoliko zelis pracenje, takvu uslugu placas i ta posiljka ide kao registrovana - preporucena, vrednosna...

Ovo drugo o cemu pises. Ja zaista ne znam kako funkcionise to sa tim LV, SG...brojevima. Pretpostavljam da kinezi imaju neke dilove sa njima pa lepe te brojeve. Sigurno ih ne salju u te zemlje pa odatle do nas. To bi ih kostalo djavo i po. Mislim...da salju za neku tamo Tongu, pa odatle na neki nacin za Srbiju, to bi bilo suludo. Ko'ko znam, sve sto dolazi iz Kine ide preko Turske. Bas cu da se raspitam.

edit
Ako se dobro secam, svaka preporucena posiljka, mora da ima pocetno slovo R. I ko je ranije kupovao na Aliju, zna da su slali te, klasicne preporuke, preko kineske poste. Broj je pocinjao sa R a zavrsavao se sa CN. Sada su se valjda bolje organizovali pa salju ove navodne preporucene posiljke, a u stvari obicne, zvanicno nepracene. Valjda prodju jeftinije.
 
Poslednja izmena:
Npr. poste SG ( do Singapura ) ,LV ( do Rige ) ,TR ( do Isanbula ) ,NL ( do Amsterdama ) imaju precizno interno pracenje
neregistrovanih posiljki i to pracenje nam je svima JAVNO BESPLATNO dostupno iako po pravilniku Svetske
postanske unije nisu duzni da pruze tu uslugu.

Posta Srbije ima resurse , pa se pitam ko im brani da naprave svoj interni sistem za pracenje neregistrovanih posiljki koje isporucuju ?
Upotreba sistema ne mora biti obavezna , ali uz simbolicnu naplatu moze svima zainteresovanima da bude dostupana.
Posta moze da ostvari dodatni prihod , primaoci mogu da imaju validne podatke da li je posiljka stigla do lokalne poste
u Srbiji.

@ otkaz

Hoces da kazes da "sitne" neregistrovane posiljke prolaze bez ikakve evidencije kroz ceo sistem ???
Da ne postoji apsolutno nikakva obaveza evidentiranja i u sistemu Carine ???

Mislim da ovo grešiš. Baš to "precizno interno praćenje" i dovodi do zabun satusa tipa "arrived at destination country" koji zapravo ne znači ništa.
Baš ti tracking brojevi za pošiljke koje još na Ali sajtu kažu da su "no tracking", a ipak daju neki broj koji se onda u sistemu pojavljuje sa nejasnim statusima prave problem slabo informisanim pojedincima.

A zašto je bitno da li je with tracking ili bez?!?
Ako praćena pošiljka nestane uz put, onaj kod kojeg je pošiljka nestala je taj koji (preko polazne pošte i pošiljaoca) vraća full dispute iznos.
Ako nepraćena nestane, refund tebi vraća pošiljalac, o svom trošku.
Zbog toga niko ne vodi evidenciju nepraćenih pošiljki, jer tada nema obavezu da radi refund ako pošiljka nestane.

...

Carina je skroz druga priča, nevezana sa poštom.
Oni pošljke pregledaju na random princpipu, uz (trebalo bi), automatizovan sistem da sve pošiljke prvo trče kroz rendgen sa automatizovanim algoritmom da prepozna ovo-ono, pa se tu odvaja šta ide na manuelni pregled.
 
Poslednja izmena:
Da ponovimo još koji put...
Ali mora da istekne period zaštite, koji je sada zbog frke sa koronom, povećan na maksimum, plus sto trgovac može još da ga prolongira.

Mene ovo zanima, kako to mislite može još da ga prolongira? Po kom osnovu, do kada? Da čekamo pola godine, godinu?!
Artikal je plaćen od strane kupca unapred i kupljen po uslovima istaknutim na sajtu "90 days money back guarantee".
 
Delivery time trenutno ne važi nemoj ni pokušavati na to da otvaram dispute

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Delivery time trenutno ne važi nemoj ni pokušavati na to da otvaram dispute

Važi.
Buyer Protection je 90 dana ukoliko ga sam prodavac ne produži i nakon toga se može otvoriti dispute.
 
Poručio sam u aprilu nekoliko stvarčica sa Alija i nikako da mi stignu za neke sam otvorio dispute ali mi nije jasno kako je za neki paket koji mi nije ni stigao stoji da je isporučen???? Mislim da u neko dogledno vreme neću ništa poručivati sa Alija jer roba ne stiže. Bio do pošte da pitam da li imam nešto odgovor je da nemam....
 
Mene ovo zanima, kako to mislite može još da ga prolongira? Po kom osnovu, do kada? Da čekamo pola godine, godinu?!
Artikal je plaćen od strane kupca unapred i kupljen po uslovima istaknutim na sajtu "90 days money back guarantee".

Pa, može da ne isporuči 15 dana od dana porudžbine. A 90 dana kreće od momenta kada pošalje.
 
Poručio sam u aprilu nekoliko stvarčica sa Alija i nikako da mi stignu za neke sam otvorio dispute ali mi nije jasno kako je za neki paket koji mi nije ni stigao stoji da je isporučen???? Mislim da u neko dogledno vreme neću ništa poručivati sa Alija jer roba ne stiže. Bio do pošte da pitam da li imam nešto odgovor je da nemam....

Čitaj malo ovu temu detljnije.

Ako je porudžbina BEZ praćenja, delivered se ispisuje automatski kada istekne delivered period. Oni smatraju da je do tada isporučeno, jer ni oni nemaju praćenje.
Posle isteka delivered perioda, imaš još neko vreme da otvoriš dispute. Ako ga ne otvoriš u tom periodu, porudžbina ide na finished.
 
Hvala na odgovoru otvorio sam dispute. Nije mi jasno da li još uvek ima problema sa isporukom paketa iz Kine? Očigledno da negde postoji problem da li kod nas ili kod njih...

Послато са Mi 9 Lite помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
Gde tačno piše na Aliju:
- da delivery time ne važi
- da ne garantuju da će roba stići za 90 dana
- da nemamo pravo na dispute nakon 90 dana
- da prodavac ima pravo da prolongira zaštitu po svom nahođenju, dokle god želi, ili do kada tačno?

Zašto aliexpres onda uopšte radi, zašto primaju pare od kupaca (na pare vidim nisu gadljivi, ali na obaveze jesu) i zašto "šalju" robu. Tj veliko je pitanje za mnogo toga da li uopšte šalju ili čekaju "ako prođe prođe" jer mnogi ljudi zaborave ili se ni ne cimaju za male iznose.
 
Hvala na odgovoru otvorio sam dispute. Nije mi jasno da li još uvek ima problema sa isporukom paketa iz Kine? Očigledno da negde postoji problem da li kod nas ili kod njih...

He he, pa pogledaj malo detaljnije ovu temu. Sve pošiljke iz Kine su pod problemom.
 
Gde tačno piše na Aliju:
- da delivery time ne važi
- da ne garantuju da će roba stići za 90 dana
- da nemamo pravo na dispute nakon 90 dana
- da prodavac ima pravo da prolongira zaštitu po svom nahođenju, dokle god želi, ili do kada tačno?

Zašto aliexpres onda uopšte radi, zašto primaju pare od kupaca (na pare vidim nisu gadljivi, ali na obaveze jesu) i zašto "šalju" robu. Tj veliko je pitanje za mnogo toga da li uopšte šalju ili čekaju "ako prođe prođe" jer mnogi ljudi zaborave ili se ni ne cimaju za male iznose.

A j'bg'a, obrati se udruženju za zaštitu prava potrošača u Kini. Možda oni znaju odgovor.

:p
 
evo gde zavrse pošiljke... [emoji23][emoji24]
349e1d8c38af209ddb157f4809be879b.jpg


Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
 
Postavljam pitanje da li više išta da naručim preko alija ako mi ništa ne stiže. Mislim da više ništa neću poručiti i da što se tiče on line kupovine završena priča.

Послато са Mi 9 Lite помоћу Тапатока
 
Vrh Dno