Šta je novo?

Alan Wake (Xbox 360)

Zbog ovog cu videti da iznajmim kutiju,stvarno obecava :)
 
Koliko sam ja skontao, samo si se ti trzao porilično u igri? Možda si trebao da smanjiš zvučnike, ali da je toliki horor koliki opisuješ, baš se nešto i ne sećam. Scene u svakoj sobi su bile poprilično predvidljive da je to naivno bilo. Tačno sam znao odakle će i kada će karakondžule da izlete, ali skidam kapu atmosferi. E da, jedino što me je prepalo ali samo na sekund jeste bila zadnja scena.

A Alan Wake će da bude odličan baš zato što je psihološki triler, a ne samo besomučna vriska i moment scare horror
 
Nije stvar u Dead Space iskakanje karakondzula! Jel sam ja jedini ovde doziveo igru kako treba ??! Koliko vas je zapravo i preslo igru ? Ja sam je presao 3 puta, ne zato zbog trofeja, vec sto sam hteo jos, jos, i svaki put mi je osecaj bio vrhunski. Dal da pricam o Hard modu, koji je krajnje tezak, tek onda nastaje frka!
Fora je u celokupnoj atmosferi, savrsenom zvuku (najbolji u ovoj generaciji igara), nimalo lakoj igri, sve uklopljeno bas kako treba.
Ja vise ne znam sta bi danas ljudi od horor igre ? Naravno da ne moze vise nikod od 20+ da uplasi nesto sto je plasilo sa 12,15 god.
Nekad mi je bio trip da idem ulicom po mraku, a sad gledam horor filmove i smejem se.
E to me je najvise odusevilo od Dead Space-a, probudio se taj osecaj straha, frke, kao u Doom 3 npr. Da ne pricam o starim Re igrama.
Samo se nadam da ce Alan Wake ponoviti taj osecaj straha, bar do Dead Space 2.
 
Poslednja izmena:
Uh, jos je rano za neke ocene ali mi ovo zasad pokazano iskreno nije nesto posebno iako sam veliki fan Remedy-a. Zaista se nadam da ce AW biti vrhunska igra jer posle 6 godina cekanja ova igra ne sme biti dobra ili vrlo dobra, mora da bude vrhunska.
 
E to me je najvise odusevilo od Dead Space-a, probudio se taj osecaj straha, frke, kao u Doom 3 npr.

isto sto sam pricao za ds (a ti negodovao), e isto to sam svojevremeno rekao i za doom3. strasan je na pocetku dok ne izvalis pattern pojavljivanja. a kad izvalis, okreces se unapred tacno ka mestu gde ce da se spawnuju :)
 
isto sto sam pricao za ds (a ti negodovao), e isto to sam svojevremeno rekao i za doom3. strasan je na pocetku dok ne izvalis pattern pojavljivanja. a kad izvalis, okreces se unapred tacno ka mestu gde ce da se spawnuju :)

Ma meni je zent i kad znam gde ce da se pojave :) Bas mi veliku frku naprave takve igre, ne uzivam :)
 
Zar igra o kojoj je ovde reč (Alan Wake) nije triler?

Većina ljudi skroz kvalitetno spava posle trilera, dok samo deca loše spavaju posle horora.
Bez uvrede, ali koji mator čovek (sve preko 18 godina) ne može da spava posle "strašne" scene u filmu/igri?
 
Pa nije da ne mozes da spavas ***, nego ti igra ostane u glavi par sati !
 
The second 10 minutes:
http://videos.videogameszone.de/v/0iXBnFTIQ0l/Alan-Wake/Die-ersten-Spielminuten/


Naravno, nemojte da gledate ako necete da spoil-ujete sebi. :)

Ma kakav vise spoiler za prvih 10 minuta neke igre, nemoj da ste tako dosadni sa tim. Ovo je vise upoznavanje sa igrom, ne moze pocetak da pokvari pricu osim ako nije u pitanju Assassin's Creed 1 he he. Btw jedna scena je isecena iz ovog videa bas zbog spoilera.

Sta znam, deluje mi da mnogo zavisi od kvaliteta scenarija i radnje, nekako su gameplay elementi u drugom planu.

Zadnja scena ima jako los lip syncing, deluje last gen. Sorry Remedy ali ima igara koje su tu postavile novi standard pa zato deluje tako i kvari malo opsti graficki utisak. Isto tako mi malo smeta sto je prelaz iz gameplay-a u cutscenu dosta naglasen, dok vodis AW-a tu ima dosta kolorita a onda predje u scenu koja ima drugaciji kontrast i ko zna kakve jos post-process filtere i to deluje malo neujednaceno.

I pojedine animacije su malo lose, redimo kad izlazi iz diner-a, a ponekad i samo kretanje Wake-a.

Uprkos svemu ovome jedva cekam igru, bas da vidim o cemu se tu radi.
 
Poslednja izmena:
Izgleda da je igra sub-HD i to prilicno...

a0037809_4bc9115b3403f.jpg


Srecom, ima 4xMSAA, pa su jaggiji dosta ublazeno. Izgleda malo mutno, ali jaggija open ima manje nego u nekim native 720p igrama bez antialiasinga.

Remedy tvrdi da je igra native 720p. Videcemo kada momci sa b3d-a/DF-a prebroje kada izadje.
 
Naravno da je mutno kad nedostaje oko 400k iscrtanih piksela. To je prakticno rezolucija koju je imao jako los port Ghostbustersa na PS3. Ja sam istu ovu mutnu sliku primetio u zadnje vreme u Splinter Cell Conviction, Scate 3 demo a zna se od ranije i za FF13.

Kao da ovo postaje neki trend u novim 360 igrama, cim su u MS-u skinuli tehnicki preduslov da svaka igra mora biti iscrtana u 720p developeri su poceli da spustaju rezoluciju ali da dodaju Anti Aliasing jer u xbox-ov brzi 10mb eDRAM moze recimo taman da stane 1280x720 bez AA, 1024x576 2xAA (slucaj SC Conviction)

Ako bi neko hteo da uradi 1280x720 sa recimo 2xAA morao bi da deli Framebuffer na 2 plocice (Tiles) i da to kopira u sistemski RAM ali tada raste memorijska zahtevnost a zna se da je na konzolama svaki megabajt RAM memorije veoma bitan. Sistemski RAM je takodje sporiji od ultra brzog eDRAM-a pa se onda gubi i njegova prednost i verovatno performanse. To je prakticno i prednost Xbox-a (jer je 10MB eDRAM veoma brz) ali i mana kad se zahteva veci Framebuffer.

Remedy tvrdi isto kao sto je i Bungie tvrdio da je Halo 720p ali se ovde prica o internoj rezoluciji, ne o slici koju upscaler izbacuje i to posle Xbox OS prikazuje na TV-u.

But we really don't and can't control the resolutions in Alan Wake. We're just pushing 16:9 720p out and the Xbox360 OS handles the rest. The game doesn't even know whether you're connected with HDMI, VGA, Component, Composite and whatever rez you set your 360 to.

Cim sam procitao sta su iz Remedy-a ovde rekli znao sam o cemu se tu radi, kad budu rekli pravu rezoluciju framebuffera pre nego sto prodje kroz upscaler onda ce moci da potvrde ili opovrgnu ovo sto brojaci piksela tvrde a sto je tacno jer je vidljivo da je igra mutna.

Cini mi se da su iz Remedy-a rekli da su izabrali 4xMSAA zbog alpha 2 coverage tehnike i krajnjeg izgleda koji su postigli za transparentne objekte a u AW-u ima dosta drveca i sume i lisca.
 
Cekaj sta to tacno yebe Xbox kad ne moze 720p da tera sa AA kao neke PS3 igre ?
Slab CPU, malo RAM-a ?
Znam da Xbox ima nesto navodno jacu graficku, tj ima 512 DDR-a.
 
Pa napisao sam ti gore, sve dok framebuffer staje knap u eDRAM frame rate ce cesto biti veci od ps3 portova kao sto se i pokazalo u praksi. Kada hoce da primene AA moraju ili da spuste rezoluciju ili da idu na 720p bez AA jer to staje taman u 10MB. Ako framebuffer treba da bude iznad 10MB onda moraju da rade "Tiling" tj. da dele buffer i da ga kopiraju u sistemski RAM koji je sporiji. Taj 10mb eDRAM ima veliki pixel fillrate pa zato i prica da Xbox ima jacu graficku.
 
Poslednja izmena:
Cak i da su tileovali, pitanje je da li bi mogli da odrze stabilan framerate sa 720p 4xMSAA.

Vrunski kvalitet slike na konzolama uz pristojnu grafiku moze samo sa MLAA.

Jedini izuzetak od ovog "pravila" kojeg mogu da se setim je Gran Turismo 5. Ne samo da je 720p 4xMSAA, vec radi i u 60 FPS-a...

Taj 10mb eDRAM ima veliki pixel fillrate pa zato i prica da Xbox ima jacu graficku.

Zbog ovoga Xbox moze opusteno da radi transparencies, poput eksplozija. Zbog toga se kod PS-a 3 u igrama cesto koristi cetvrtina rezolucije efekta uz MSAA (ima neki trik sa ovim, Crytek je pisao o tome nedavno). To je jedan od razloga zasto Bayonetta umire na Playstationu - mnogo transparenciesa.
 
Poslednja izmena:
Cak i da su tileovali, pitanje je da li bi mogli da odrze stabilan framerate sa 720p 4xMSAA.

Vrunski kvalitet slike na konzolama uz pristojnu grafiku moze samo sa MLAA.

Jedini izuzetak od ovog "pravila" kojeg mogu da se setim je Gran Turismo 5. Ne samo da je 720p 4xMSAA, vec radi i u 60 FPS-a...

Zato oni i pricaju da guraju 720p sa 4xMSAA, sto je ispod haube daleko manje piksela a scaler radi ostalo. 720p za njih je kranja slika koju gledas na tv-u a da li je to interpolirano i razvuceno prosecni korisnici i ne primete.

Pa da, na to se misli kad se kaze da svaka platforma ima svoje prednosti i mane i zato volim kad je igra radjena iskljucivo za jednu platformu. Mozes da prilagodis tehnicka resenja odredjenom hardveru i njegovim prednostima a da prikrijes mane.

Nadam se da ce sve vise igara na PS3 koristiti MLAA jer GOW3 izgleda fenomenalno sa tim :)
 
Poslednja izmena:
MLAA je fenomenalno resenje. Skidas opterecenje RSX-a, prebacujes na Cell (koji ionako obicno stoji nezaposlen) i usput dobijas apsolutno fenomenalan kvalitet slike. Verujem da ce ga Killzone 3 koristiti, posto sudeci prema glasinama ciljaju na 60 FPS-a.
 
Zbog ovoga Xbox moze opusteno da radi transparencies, poput eksplozija. Zbog toga se kod PS-a 3 u igrama cesto koristi cetvrtina rezolucije efekta uz MSAA (ima neki trik sa ovim, Crytek je pisao o tome nedavno). To je jedan od razloga zasto Bayonetta umire na Playstationu - mnogo transparenciesa.

Dobro, Bayonetta je ipak mozda najlosiji port za PS3, ima i u Rachet i Clank dosta alpha efekata tako da bi Bayonetta mozda bila bolji port da ga je radio neki ljudski studio a ne Segin interni tim. Ja ne volim kad citam sta lik sa DF-a non stop prica, po njemu ispada da PS3 skoro uopste ne moze da radi transparentne efekte u odnosu na 360 uz pristojan fps.

Malo je ironicno sto je u prosloj generaciji situcija bila obrnuta, Xbox je imao jaci procesor itd ali ga je PS2 shio samo tako u pogledu pixel filrate-a i upotrebe alpha efekata. Sad je obrnuto he he :p
 
Jeste, lik iz DF-a zna zestoko da pretera.

Npr. Modern Warfare 2 koristi identicne alpha efekte na obe konzole, uz relativno dobar fps na Playstationu.
 
Cinjenica je da je i Carmack rekao da 360 ima brzi "rasterizer" ali PS3 naslovi sve vise pocinju da koriste SPU jedinice za post procesing a RSX samo gura poligone bez mnogo ostalih naprednih operacija. Sad eto i SPU jedinice rade MLAA. Ko je mogao da pomisli pre nekoliko godina da ce neko da iskoristi Cell procesor za tako nesto. Xbox ce i dalje da gura neka standarna PC resenja u gaming dizajnu. Genericki PC CPU sa standardnim unificiranim RAM-om i dosta brzim grafickim chipom koji moze dosta u odnosu na PS3 ali ce zato tesko tamo da osmisle nova resenja kao sto je MLAA. Oni ce se drzati standarnog MSAA koji je dosta losiji.
 
Posto se razumes u teoriju a i lepo (jasno pises) da li bi te mrzelo da napises par stvari o MLAA i razlikama u odnosu na MSAA? :)
Jako (meni) interesantna tema.

Ovo oko eDRAM-a nisam imao pojma. Sto bas 10mb?
 
Cinjenica je da je i Carmack rekao da 360 ima brzi "rasterizer" ali PS3 naslovi sve vise pocinju da koriste SPU jedinice za post procesing a RSX samo gura poligone bez mnogo ostalih naprednih operacija. Sad eto i SPU jedinice rade MLAA. Ko je mogao da pomisli pre nekoliko godina da ce neko da iskoristi Cell procesor za tako nesto. Xbox ce i dalje da gura neka standarna PC resenja u gaming dizajnu. Genericki PC CPU sa standardnim unificiranim RAM-om i dosta brzim grafickim chipom koji moze dosta u odnosu na PS3 ali ce zato tesko tamo da osmisle nova resenja kao sto je MLAA. Oni ce se drzati standarnog MSAA koji je dosta losiji.

Zbog toga je i glupo slusati developere koji iz "PC sveta" prvi put dodju na konzole i ocenjuju sta moze, sta ne moze, koji je maksimum playstationa ili xbox-a itd. Oni se drze svojih navika, konzolu gledaju kao PC i mozda malo optimizuju sve zbog zatvorenog sistema, ali to je to, ne istrazuju nove mogucnosti, ne pokusavaju bilo sta sto vec nisu radili na PC-u.



Muzzy, pogledaj ovo...

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur-aa-blog-entry
 
Poslednja izmena:
Ovo oko eDRAM-a nisam imao pojma. Sto bas 10mb?

Cini mi se da je 10MB izabrano zbog emulacije originalnog Xboxa - bilo je moguce strpati 640x480 rezoluciju sa 4xMSAA ili tako nesto... Velicina je ako se dobro secam birana ne samo na osnovu onoga sto se smatralo da bi trebalo staviti zbog X360 igara, vec i zbog emulacije sa originalnog Xboxa.
 
Cekaj ovi sto su uradili The Saboter su smislili tu tehniku umesksavanja ivica MLAA ? Mora da su dobre pare zaradili od toga.
Koje sve igre do sad imaju MLAA ?

Kako me nervira sto su konzole posle 3,4 god pomalo ogranicene sa grafikom.
Zamislite GoW 3, U2, KZ2 sa nekog grafikom jacine kao ova nova Fermi ili ATI HD5700. Mislim da bi imali igre sa fullHD i 60FPS uz fenomenalne texture.
 
Cekaj ovi sto su uradili The Saboter su smislili tu tehniku umesksavanja ivica MLAA?

Ne.

Mora da su dobre pare zaradili od toga.

Nisu zaradili nista.

Koje sve igre do sad imaju MLAA ?

Ni Saboteur ni God of War 3 ne koristle MLAA, mi ga tako zovemo zato sto nema drugog naziva za ovo sto oni trenutno koriste. Vise bi to bio edge detect sa blurom...

MLAA tehnika je odavno poznata.
 
Vrh Dno