Šta je novo?

AIK Banka

Gledao sam details ovog sajta odakle mi je stigao e-mail. Mnosto banaka je povezano sa njima pa cak j banka gde sam imao kratko vreme creditnu karticu, ali ne znam kako je zalutao moj e-mail i broj telefona kod AIK banke
Ako nije zloupotreba (njihivo surovanje) licnih podataka. I da li se moze podici tuzba ako se ustanovo zloupotreba licnih podataka?
1000138329.jpg1000138331.jpg
 
@Mitko Eurobank Direktna je prestala da postoji 31.3.
i u AIK banci si dobio novi broj računa:
Možda nisu sve partije ugašene pa zbog ugovornog odnosa sa Eurobank Direktnom u skladu sa obaveštenjem o pripajanju je AIK preuzela podatke i nastavila obligacioni odnos sa tobom kao sledbenica privrednog subjekta koji je pripajanjem prestao da postoji i nema osnova za tužbu.
 
Pisao ponovo prigovor i nakon 15 dana odgovorili da je izvršen detaljan pregled svih plaćanja Mastercard platnom karticom i da se prigovor ocenjuje kao osnovan kao i da će biti stornirana razlika između iznosa koji je trebalo biti naplaćen i iznosa koji je zaista naplaćen za nadoknadu. Sredstva će biti na raspolaganju u narednom periodu. Znači bilo je ako prođe, prošlo je. Nadam se da će to ispraviti za ubuduće.

imam 2 racuna - jedan jugobanka i jedan alfa i mesecima gledam kako sumnjivo iscure sredstva sa racuna. imam npr 10.000 platim aliexpress 1usd stanje 9.800 i slicno. da bi pre par dana posle placanja od 1000 i 500 din volsebno nestalo 200.

zvao ih. upucen mail karticarskoj sluzbi od strane operatora. sto je jos gore, oni su svesni svega toga, i nista nisu preduzeli do sada. ponasaju se po principu "ako prodje., prodje" i na kraju, i ako se sredstva vrate, a to je koliko vidim preko 1000 din mesecno, visemesecno, po racunu, niko ne garantuje da se to nece nastaviti. jer je nemoguce da smo nas dvojica jedini sa tim problemom. znaju oni dobro da se to desava. ubedljivo najgore iskustvo sa karticama za vise decenija koliko ih koristim. prosto mi je nemoguce da posalju promet i da sistemski softver za promet sabere 1+1=2,5. vise mi deluje kao delo "bozije ruke" tj uticaj spoljnog faktora.
 
Zasto ne blokirate karticu jer je kompromitovana i trazite novu?
 
Nije do toga, ne pojavljuju im se nepoznate transakcije. Izgleda da banka ima neki bag u sistemu za knjiženje, verovatno nastao kada su skorije uveli ovu proviziju od 1% na inostrana plaćanja. Tako se desi da nakon knjiženja kupovine od jednog dolara stanje sa 10k spadne na 9800 (primer iz prethodne poruke), a previše je 200 dinara za jedan dolar u svakom slučaju.

A prvi (citirani) član je naveo da mu se nakon kupovine na Temuu od 5k dodatno stanje smanjilo za 400 dinara. Meni je tad palo na pamet da je bila neka razlika u kursu, ali realno je previše i za to (tadašnja računica je bila da razlika sa provizijom može da ispadne najviše 180 dinara), pa se na kraju ispostavilo da je stvarno njihova greška.
 
Uskoro mi istice neko oročenje dinarskog depozita kod njih i rekoh ajde da proverim da li bi imao neke troškove ako se odlučim da depozit prebacim e/mbankingom u drugu banku ako budu povoljniji uslovi i dobijem informaciju da nemam nikakvog troška osim 17 din za nalog?? Ovo mi je iskreno sumnjivo i često sam nailazio na situacije da zaposleni u bankama baš i ne daju uvek tačne informacije, pa ako neko zna da li je ovo tačno. Napominjem da imam samo taj oročeni dinarski račun i neki transakcioni koji je služio samo za prenos sredstava pri inicijalnom oročenju, znači nemam nikakav paket
 
Vrlo je moguće, i kod Inteze je tako, bez obzira na multimilionski iznos dinarske transakcije - provizija je ista kao da šalješ npr. sto dinara (fiksno od nula do 30din, zavisi od paketa)
Evo gledam tarifnik AIK-a, po njemu ako ideš preko mobilnog/internet bankarstva prenos košta 17din ako si AIK start paket, a ti pošto nisi tebi će skinuti 25din, jedino se tu zeznula kad ti rekla :)
Ali nema ništa skuplje od toga i ne zavisi od iznosa transakcije. Napominjem ovo je samo za elektronsko/mobilno bankarstvo, na šalteru te košta 1% (max 8.000)

Inače AIK ima promociju do kraja maja za oročenje na 6 meseci, i to je najbolja kamata trenutno na tržištu (3.25% za € i 4.5% za din). Proveri u ponedeljak da l će da produže i na jun ili možda budu imali opet nešto tako povoljno

1000011042.jpg
 
Potvrđujem da je Aiku fiksna provizija za elektronske prenose, već sam ranije pisao da je to jedna dobra stvar koja je ostala i nakon promene sistema. Ostaje, međutim, pitanje šta tačno znači nemanje paketa. To je valjda ukinuto promenom sistema u februaru. Znam da su ljudima slati mejlovi da će im besplatan račun biti pretvoren u AIK Start.

Čak znam jedan slučaj gde se to desilo sa zaostalim namenskim računom za isplatu onih sto evra kad je bio COVID, a koji njihovom greškom nije automatski zatvoren. Osim toga, ovde možete videti da su već za tih 150 dinara počeli i da jure ljude koju su zaboravili da imaju neke ranije besplatne račune ili su im preneti iz pripojenih banaka.

Sad od dinarskih platnih (transakcionih) računa za rezidente imaju samo četiri: AIK Start (vodi se kao platni račun sa osnovnim uslugama, pa je zato prenos 17, ali ima održavanje 150 mesečno), AIK Advance (prenos 25, održavanje 390), AIK Supreme (prenos besplatan, održavanje 790). račun za korisnike kreditnih proizvoda (nema elektronskog bankarstva niti održavanja). Po tome se čini da je i Alaric prebačen na Start, a da toga nije svestan. To treba proveriti, da ne ispadne svašta na kraju.
 
@TinkyWinky, @rovello, puno hvala na informacijama

Znam da je kod Intese tako, kao Magnifica nemam nikakvu proviziju na dinarske naloge bez obzira na cifru, odlicno da je i kod AIK ista priča.
Što se paketa tiče na AIK mbanking aplikaciji vidim jedan transakcioni dinarski, jedan devizni i jedan pomenuti sa oročenom štednjom, ali nigde ne vidim oznaku niti informaciju u aplikaciji da su me automatski prebacili na start paket. Staviću nešto sitno na transakcioni račun da vidim da li će skinuti 150din
Zar ne bi trebalo da mi daju onu mučenu DINA karticu ako su me prebacili na Start paket?
 
Zar ne bi trebalo da mi daju onu mučenu DINA karticu ako su me prebacili na Start paket?
Praksa kod drugih banaka u slučaju migracije sa računa bez platne kartice je bila da odeš i sam tražiš. Moguće da je tako i kod njih.
 
Isto mislim za kartice, mada ne bih mogao da potvrdim, pošto su svi meni poznati zatvorili svoje sporne račune pre migracije (mada konkretan pomenuti iz doba COVID-a nije mogao da se zatvori u poslovnici, pa je šef ekspoziture pisao centrali i samo je neki dan kasnije taj račun nestao iz mobilnog bankarstva). S tim u vezi, ponavljam da su u decembru slali mejlove u kojima su najavili promene, pa bi mogao da vidiš da li je i tebi stigao, ako si uopšte tad imao račun (nisi očigledno ako ti je period oročenja šest meseci). U aplikaciji, nažalost, ne postoji taj podatak. Možda bi mogao to i da proveriš sa kontakt centrom. Brzo se javljaju na telefon, pa to preporučujem, dok na mejlove jedva odgovaraju, pa to svakako preskoči.
 
A ja imam samo devizni račun (stanje nula) i oročene evre. Kad su mi otvarali pre godinu dana devizni avista račun aktivirala mi i mobilnu app. I sad gledam tarifnik piše:
Korišćenje usluge elektronskog i mobilnog bankarstva - mesečno (za korisnike kojima usluga nije uključena u okviru paketa računa) 70 din
Trebalo bi dakle da i mene kači ta provizija jer imam mob app. Ali u aplikaciji nema nikakve indikacije da nešto dugujem.
 
Pa da li ti je stigao neki mejl tim povodom u decembru? U prilogu su tabelarno predstavljene izmene, i to su čak bili personalizovani PDF-ovi. Kao na izvodu, stajali su ime i prezime, adresa i mesto stanovanja, a onda je sledila tabela sa izmenama: prva kolona stare naknade, druga nove. Tako je, doduše, za dinarske bilo, a za devizne baš ne znam.

To jest, znam jednog čiji je devizni štedni račun prešao iz Eurobank Direktne, isto običan, po viđenju, ostao jer je ranije štedeo kod njih. I njemu je stigao mejl tim povodom, ali u januaru, i tu je isto data tabela, u kojoj ima deo sa novim naknadama, gde je naglašeno da se uvodi tih 70 dinara. Taj, doduše, ni nema digitalne usluge, pa mu to ni ne može biti naplaćeno.

U svakom slučaju, ovde je pregled usluga i naknada koji se odnosi na Aikov devizni račun van paketa, i tu isto stoji da je 70 dinara mesečna naknada za korišćenje elekronskog i mobilnog bankarstva. Ne znam kako se kod njih vodi minus, ali mnoge banke ga ne prikazuju, tako da uopšte nije isključeno ni da su ti oni dosad to obračunali tri puta, koliko je već prošlo meseci od migracije, ali da im se minus prosto ne prikazuje u aplikaciji.

Mada opet, poslali bi ti valjda SMS upozorenja, kao što su poslali liku sa Reddita čiji sam post linkovao jutros. Ovo se odnosi i na Alarica zapravo, valjda bi i njemu dosad poslali nešto. Svakako je čudna situacija, ali za početak treba da utvrdite da li su vas obavestili. (Sad imam osećaj da sam u MTS-ovoj temi, povodom januarskih poskupljenja.) Ako nisu, super. Ako jesu, onda ili pitajte ili zanemarite i nadajte se da neće kasnije doći na naplatu sa kamatom, hahah. Mada je svakako bolje pitati, da ne završi to u evidenciji Kreditnog biroa...
 
Kad gledate kamate imajte na umu da na 2, 3, 5 godina ce kamate mozda padati.
Pa je na 3g 4.8% bolje nego 5% na jednu.

Nisu ovo najvece kamate, 3Bank i Alta imaju vece.
 
Ima i toga svakako, ali ne mogu (ili ne žele) svi da "zarobe" novac na tri godine, plus je 3Bank opcija samo u četiri grada, a ni Alta nije mnogo bolja, mada je zanimljivo pitanje šta će biti u budućnosti. Svakako, kad smo u temi za Aik, što ne navesti njihovu ponudu, hahah.
 
Nisu ovo najvece kamate, 3Bank i Alta imaju vece.

Svakako, kad smo u temi za Aik, što ne navesti njihovu ponudu, hahah.

Dosta pratim ovu tematiku i mislim da znam o čemu govorim pa ako ima negde bolje onda napišite konkretno.
3,25% za EUR koje je do danas nudio AIK na 6 meseci nije drugde imalo ni blizu. I evo proverio sam kod 3Bank, preko tog procenta ima samo na 60 meseci rentna (3,3%). A ipak 6 i 60 meseci nisu uporedivi periodi.

Svakako, od danas ta ponuda kod AIKBank više ne važi. Zanimljivo da su na sajtu potpuno ukinuli oročenje na 6 meseci, iako i dalje postoje periodi od 3 i 9 meseci, što je dosta čudno. Možda im samo treba vremena da odluče koja će biti nove kamate za 6m.
 
Koliko sam shvatio, Alfa je prokomentarisao za dinare. Smatra da je bolje uzeti npr. 4,8% na tri godine nego 5% na jednu godinu, jer će kamate padati. Sudeći po procentima koje je izneo, komentar se odnosio na Alta banku, jer je njima takva ponuda. Za šest meseci im je svega 2,4%. Što se tiče Aika, oni ni ranije nisu imali šest meseci u kalkulatoru, ali ponuda jeste postojala. Šta se sad desilo, ne znam, ali verovatno se čeka odluka. Kome baš sad treba šest meseci, recimo da mu je Addiko dobra opcija, a tu su i tri meseca dobra opcija. Za evre već ne znam ponude.
 
Svako ima svoju logiku šta mu više odgovara i koji rizik je spreman da prihvati, da ne ulazimo u to, prevazilazi ovu temu. Ali zna se šta se gleda kad se porede ponude za oročenu štednju - gledaju se kamate u istoj valuti i za isti ili sličan period i tu garantujem da je njihova promotivna ponuda bila najbolja na tržištu oročene štednje za kratke periode (i eur i rsd)
 
Dosta pratim ovu tematiku i mislim da znam o čemu govorim pa ako ima negde bolje onda napišite konkretno.
3,25% za EUR koje je do danas nudio AIK na 6 meseci nije drugde imalo ni blizu. I evo proverio sam kod 3Bank, preko tog procenta ima samo na 60 meseci rentna (3,3%). A ipak 6 i 60 meseci nisu uporedivi periodi.

Svakako, od danas ta ponuda kod AIKBank više ne važi. Zanimljivo da su na sajtu potpuno ukinuli oročenje na 6 meseci, iako i dalje postoje periodi od 3 i 9 meseci, što je dosta čudno. Možda im samo treba vremena da odluče koja će biti nove kamate za 6m.
3Bank je imala bolju ponudu za EUR do 31. 05. Kao sto AIK vise nema na 6m trenutno.
Ko moze da "zarobi" na duze, kamate ce verovatno padati. Ja sam ranije jurio sto vecu kamatu svake godine i upisivao koliko sam dobijao. Na kraju, uz komfornu kamatu, vidim da nista nisam izgubio ako na duze uzmem i manju kamatu ili "trenutno vecu". Samo sam izgubio vreme setajuci evre.

Generalno ja bi rekao ko nema nesto evra cimanje mu je i da prenosi kes medju bankama za malu razliku. Ko ima, kamate su uzas da treba uzeti u obzir ulaganje u EUR obveznice.
 
Konkretno sam pratio jer mi kum prodao nekretninu a još nije našao koju će kupiti pa smo zajedno gledali gde se najviše isplati oročiti eur na kratak period za slučaj da se oduži traženje novog stana. 3Bank je imao 3% na pet meseci do danas (sad je ista kamata ali na 6m). Za velike iznose razlike u kamatama dosta utiču na prihod, ali ja bih i inače, bez obzira na iznos, prenosio keš tamo gde je veća kamata, nije to uopšte tolko cimanje. Najaviš dizanje u filijali gde blizu ima i filijala banke gde prebacuješ i odradiš to za čas. Procedure za oročavanje (štampanje i potpisivanje gomile papira) su dugačke i to smaranje te svakako čeka, ovo dizanje i uplata na blagajni još i najkraće traje.

Cimam se da vidim gde je akcija za pesto sos da bih uštedeo fazon sto dinara, pa ću se iscimati onda i kad biram banku, gde su razlike mnogo veće
 
Poslednja izmena:
Ako nekog zanima ima nova akcija za kreditnu Super Karticu:
Potroši 3.000 dinara uz kreditnu Mastercard Super Karticu u IDEA, Roda i Mercator prodavnicama i dobijaš 300 bodova na tvoju Super Karticu
Bodovi se dodeljuju na osnovu kumulativne potrošnje koja se realizuje u periodu od 14.8. do 15.9.2025.
 
Zašto AIK banka za svaku dinarsku transakciju rezerviše više pa vraća kad se proknjizi transakcija?
Juče platio nešto tačno 4000, a u rezervisanim sredstvima stoji 4046.68

Mislio sam da to radi samo Intesa za eur plaćanja visa electron karticom.
 
Mnogo AIK skupa banka , svaka transakcija , svaki prenos uzima pare, svako placanje u inostranstvu procenat, dizanje sa bankomata sad u Grčkoj uzme ti lokalna banka 1.20 evra pa Aik banka js tri evra a 50 bilo vadjenje sa bankomata pre u Direktnoj banci pa Eurobanci bilo ali mnogo manje, sutra se selim u drugu banku
 
i u drugim bankama naplaćuju, bez brige
 
Ma treba otici iz AIK sto pre. Pisao sam ovde da skidaju novac bez razloga. Uglavnom kada se placa na Temu. Skinu 50, 100, 200... Kako kada. Pisao sam im prigovor. Odgovor je bio da se prigovor odbija jer je razlog razlika u kursu. Drugom clanu ovde su prihvatili prigovor. hah. Meni ne treba da objasnjavaju, ali treba sebi, da objasne i da nauce napamet tu proceduru izmisljene price klijentima. kako bi bilo ko prihvatio takav odgovor, tj da je razlog razlika u kursu, kada sam uvek u minusu, a ni jednom u plusu zbog razlike u kursu. Kako je to kurs uvek negativan po moj dzep. Ono sto jeste sigurno je da je to podkradanje klijenata. Pre neki dan mi je nestalo preko 500 dinara. A zatim nije bio kraj nego jos 3,67. Ne znam banku sa takvom poslovnom politikom niti sam znao..

Uz to sam bio pre neko jutro u ekspozituri u Cara Dusana, dorcol. 3 sluzbenika na blaganama, 2 za kompjuterom. od njih 5 samo 1 radi sa klijentima. Sve se salje na blagajnu. Trebao mi neki papir potvrda. Kaze da sacekam za blagajnu, i uzme mobilni i kucka. Smrdi na duvan. Kao da sam usao u nocni klub posle fajronta. Dok je bila alfa nisu posle 20h slali info o placanjima na mobilni, pitao zasto, pa kao zato sto odmarate. Pa kako odmaram ako placam. Ocekujem da primam kada god placam 24h. Sada salju stalno, ali zato u 2, 3 nocu dobijam sms da mogu da preuzmem u ekspozituri promet po racunu. Ili u sred noci naplata odrzavanja racuna. Kao paradigma njihovog poslovnog stava je ono kucanje jednokratnog koda prilikom onlajn placanja gde se u polju za unos uneseni karakteri odmah pretvaraju u tacku. Jel to neka zastita od onog koji unosi da ne moze da vidi sta kuca... I po tome su jedinstveni.

Sve u svemu banka je za izbegavanje 100%. 20+ godina u toj banci, promenila ko zna koliko vlasnika sa svakim sve gore. Nemam ni jedan razlog da ostanem. Boli me i tih 390 din sto mi uzimaju mesecno, pa sta dalje da se napise, kada su toliki minus nista ne nude i tih 390 din mi dodje kao kazna jer sam lenj da odem da pozatvaram racune i sprecim da bacam pare na "kursne razlike".
 
Kako je to kurs uvek negativan po moj dzep.
Bankarski kurs je maltene po definiciji loš po tebe. Šta oni zapravo urade, koliko shvatam, RSD cenu po nekom "lepom" (srednjem, kartičarskom) kursu svedu na EUR (kao što rade i za druge valute koje nisu EUR), pa onda po svom prodajnom vrate u RSD (ovo se ne bi desilo kada bi imao EUR na računu, budući da je kartica multivalutna). Nisu jedini koji to rade, ali svakako je neprijatno ako ne očekuješ to. Srednji kurs je oko 117, a prodajni oko 120, što znači da ti se svako plaćanje u inostranstvu koje je iskazano u RSD naduva otprilike 120/117 ≈ 1,025 puta. Drugim rečima, na svakih potrošenih hiljadu dinara skine ti se dodatnih 25, što je faktički 2,5% provizije, a onda na sve to nalepe dodatnu proviziju od 1% na sva plaćanja u inostranstvu. Ti si, doduše, prijavljivao veće gubitke, poput tih 500 dinara, pa ima smisla da je to nešto drugo, ali eto, makar sam ti objasnio šta su im te kursne razlike.

Edit: čisto da napomenem, bilo je ovih konverzija i pre februarskih promena, ali su tada obe bile po srednjem kursu, pa je i moglo da se desi da kursna razlika radi u tvoju korist. Primera radi, jedna kupovina sa Temua od 3.334,00 dinara je nakon knjiženja spala na 3.328,50 dinara. Takođe, refundacija (tj. korekcija cene) od nekih stotinak dinara ispala je nekoliko dinara veća nakon knjiženja. Ali to se više ne može desiti, uvek će biti suprotno, a tu je i pomenuta zvanična provizija od 1% za inostrana plaćanja.

od njih 5 samo 1 radi sa klijentima. Sve se salje na blagajnu. Trebao mi neki papir potvrda. Kaze da sacekam za blagajnu, i uzme mobilni i kucka.
Ovo, nažalost, važi i za moju lokalnu ekspozituru, prilično su inertni, čak često vraćaju klijente, ali zato znam i jednu drugu ekspozituru (susedni grad) u kojoj su super, tako da zavisi od ljudi očigledno. Doduše, i u ovoj meni najbližoj je šef uslužan, ali kontam da nešto ne štima ako je za sve sem prometa (uplate/isplate) potrebno ići kod njega. Ni blagajnici ponekad nisu voljni za rad, pa pitaju klijente zašto nisu obavili transakciju na bankomatu, hahah.

I po tome su jedinstveni.
Ja sam pod nekim utiskom da je i kod ostalih ista situacija, ali sad nešto ne uspevam da zamislim kako izgleda kod drugih...

Nemam ni jedan razlog da ostanem.
Da iskoristim priliku da pomenem da su ove sedmice najavili/uveli dve nove usluge, pa možda nekome bude zanimljivo, ako već nije video da su pomenute u opštoj temi o tekućim računima. Opisane su uz svaki paket (Start, Advance, Supreme), a reč je o uslugama Plata unapred i Non stop štednja. Prvu sam naziv objašnjava, s tim što izgleda još nije puštena, a druga je štednja po viđenju sa NKS 5% za dinare, a 3% za evre, naravno, uz određena ograničenja, npr. račun je aktivan svega 12 meseci, a postoji i gornja granica za iznos koji može da bude na njemu.
 
Poslednja izmena:
tako se i ja tesim vec godinama : ) za 399 dinara imam wolt+ sa svaki dan popustima akcijama pcelicamai sl. vidi se neki trud ljudi voze one bicikle i po kisi i po suncu dobijem besplatnu dostavu. u aik za 390 dinara nemam bas nista sto bi to opravdalo, naprotiv. ako platim 15.000 ocekujem da je 15.000. medjutim, kao sto si napisao, i tu su izmislili kako da uzmu pare a to je virtuelna konverzija iz rsd u eur pa iz eur u rsd + 1% koja za cilj ima iskljucivo uzimanje novca klijentima a pokrice je, kao sto si napisao, ino placanje. medjutim, platio sam 15ak hiljda i nestalo mi oko 560 dinara. to je vise od 3% provizije. da se napomene da jednom klijentu priznaju prigovor a drugom ne. to je van poslovne etike i procedure koja ispada da je ad hoc. tj ne postoji. raiffaizen racun star 15+ godina imam 150 din mesecno + 0 din placanje provizija. aik je na nicemu od mene dobar bar 1000 do 2000 mesecno za ono sto npr u raiff mene kosta zanemarljivo i to po 1 racunu. koristim aik zbog toga sto imam priliv na racun ali po jos 2 nemam. 3 racuna po 390 din mesecno = 14.040 godisnje od mene samo da budem clan njihove biblioteke... jos ako placam i ako im dam na konverzije, koje ne postoje kod mnogih banaka, lako sve izadje na 30ak hiljada godisnje.
 
Vrh Dno